Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Te vroeg trouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Moslima_Roos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Roos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Te vroeg trouwen
    Geplaatst op: 20 november 2004 om 04:09
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam Aleikum,

Macha Allah oegty, zelf ben ik 17 en zoals jij zegt, ik heb zelf het gevoel dat ik er klaar voor ben. En als je echt ergens voor gaat, met de hulp van Allah komt het allemaal goed. Zelf zit ik ook op school, dus je krijgt steeds te horen, nee je bent te jong, nadat je je school afhebt en ga zo maar door. Ik denk zelf als Allah wilt dat ik nu trouw, dan trouw ik. En dan dat ik naar school moet, die kan ik nog steeds af maken zonder enige problemen, het belangrijkste is dat je er samen voor gaat, jij en je echtgenoot. heb volle vertrouwen in jezelf en vooral in Allah, en het komt goed incha Allah.

Wie weet wat Allah ons brengt....

ma3a salama



Assalaamoe aleykoem zuster Noor al-Islaam,

Daar heb je gelijk in, als Allah wilt dat we trouwen, dan gebeurt dat ook...we zien wel wat Allah op ons pad brengt, insha Allah.

Wa aleykoemoe salaam
en Allah weet het beste...
Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 03:37
In eerste instantie geplaatst door Oum Mujahid

In eerste instantie geplaatst door marhaba

salaam ou aleykoum oum moujahid :)

islaam moedigt wetenschap en wetenschappers aan, zolang dat het de grenzen van het geloof niet overschrijdt(houdoud oullaah), dus dat ge ni meer bewust wordt dat  god onze schepper is ,en mouhamed onze profeet is,  en dat de islaam het ware geloof is ....als je koran bestudeert ,dan realiseer je dat wetenschap idd een grote/belangrijke plaats heeft(vb:bloedklonter,planeten, wisseling van dag en nacht,..............)

fysiologie+anatomie van de mens=wetenschap,we kunnen ni ontkennen dat er verranderingen in de structuur van de mens plaats hebben gevonden, vb:als je ooit de voetspoor van de profeet sws hebt gezien, hoe groot dat die is.......

en ook, je kunt da verschil nu ng ook zien, als je vglt de meisjes van warme lande,met die van europa,is er dus ook een verschil in rijpheid,etc,etc,etc...

trouwens gelijk wat ik daarboven ook dus zei,islam is actueel, neem vb bij polygamie,een van de redenen hiervan is dat er vroeger  veel oorlogen waren,

mannen tekort,vrouwen bleven er achter met kinderen, dus god de genadevol heeft polygamie toegestaan, met ntrlk de regels en instructies die daarbij horen,

dus aangezien die veranderingen die bij de vrouw die  gebeurd zijn,en ook gelijk wat juff leyla zei, over financ....ik vind 13jaar te jong om de verantwoordlijkheid van trouwen aan te kunnen

+waarom denk je dat er in veel islamitische landentegenwoordig  het huwelijk pas toegestaan is vanaf 18 j.(na idjmaa3 van oulama)

+allah heeft  vr het trouwen een zeer zeer zeer belangrijke  waarde gegeven,dus de partners moeten hiervan zeer bewust zijn.

de profeetsws heeft gezegd"het huwelijk is de helft van de islam"

moge allah ons alle vergeven

wallahou a3lam



Zuster je haalt 2 dingen door elkaar, de wetenschap die jij zegt te geloven bij 'te vroeg trouwen, is in tegenstrijd met de Islam, dus overschrijd de hoedoed ALLAH..
Namelijk de volwassenheidsgrens..

Tevens bestaan er geen islamitische landen. dus dat ze die "wet" hebben aangenomen is het imiteren van de kuffaar, en 'IDJMAA VAN 'ULEMAA?" SubhanALLAH oegt, dan weet ik niet wie die 'ulemaa zijn die je volgt? of je sluit hele grote 'ulemaa buiten.. Wallahu A3lam, het is hier geen kwestie van ik heb gelijk of jij hebt gelijk zuster.. Ik probeer echt niet mijn gelijk te krijgen of dergelijke.. Maar het is mijn plicht als moslim zijnde om de leugen van de waarheid te ontmaskeren.. (niet dat ik bedoel dat je liegt, dat zou ik niet durven lieve sis ;) )

Zoals ik eerder posste.. wij zijn nakomelingen van Adam, wij zijn alle zwak, en we maken allemaal fouten.. De Ra7ma van ALLAH is dat hij ons hersenen heeft gegeven om in te zien dat we fouten maken en om ons te verbeteren, en Zijn Genade is el7amdulillaah groot..

Wallahu A3lam

 

Salamoe Alaikom Oem mujahid

Je zegt nu wel ja ze mag trouwen op haar dertiende, en haar studie dan? en dan ga je zeggen dat het niet belangrijk is voor haar geloof , NOU ECHT WEL zuster.

Want haar man zorgt voor haa, en wat nou als haar man dood gaat en ze moet voor haar kinderen zorgen , het geld , dan MOET ze werken , en ze heeft geen opleidng dus een baas bepaalt over haar, dus ze moet haar jilbab/niqaab/chimaar/of lange hijaab uitdoen.je moet wel kijken naar je dien , het is niet zomaar hup trouwen, want wat als die man dood gaat Qadar Allah?? Dan moet ze voor al die kinderen zorgen

Het huewlijk is belangrijk ok , maar wel verantwoordelijkheid!

Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 03:53

Je moet wel nadenken niet zomaar ik ga trouwen en dan kom je in de problemen....

Weet je hoeveel zusters nu in de problemen zitten,omdat ze heel vroeg zijn getrouwd??? Hun man is ziek, ze zijn gescheiden, man is dood , gaat scheiden en ze hebben kinderen.En NU moeten ze werken en zeg nou niet uitkering of als die andere dingen blabla... dat is echt niet goenoeg en al helemaal niet met 4 kinderen, je weet zelf dat je moet werken.

 

Bovendien als je goed studeert kan je makkelijk in een islamitisch land wonen , ze ontvangen je sa met open armen , dus goed voor je HIJRA insha Allah

 

 

Maar waarom willen jullie zooo vroeg trouwen

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 04:38

het is inder daad qadar Allah maar dat is niet alleen met de dood zo dat is ook met trouwen zo, stel nou dat zoiets gebeurd, dat je man overlijd, natuurlijk ga je dan niet je hidjab af doen, ik was ook 17 toen ik ging trouwen en 16 toen ik voor het eerst kennis maakte met mijn man nu,

stel nou dat mijn man dood gaat, dan is het ZEKER qadar Allah maar weet wel moeilijke dingen worden beloond door Allah swt. en dit dus ook inshaAllah,

en nu wil ik niet zeggen dat je niet moet gaan studeren, tuurlijk, ik ken zat zusters die dat doen, maar dat moet je ook afspreken tijdens jullie akte, mijn man is ook praktiserend, maar hij had graag gewild dat ik naar school ging, ik doe dat niet, niet om dat het onmogelijk is, maar dat is gewoon al qadar en mijn eige keus.

en daarbij stel nou dat een man naar je toe komt en je hand vraagt, hij is practiserend, rookt niet, dus gewoon een mo-min, dan is het eigelijk ook niet toe gestaan om te wijgeren, wand Allah heeft dat zo gewilt, en soort trouwt met soort, en stel nou dat er daarna niemand meer komt, ik ken best meiden die nu helaas zitten te wachten, maar er komt niemand (tot nu toe....)

maar dat is ook qadar Allah

Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 10:58

Salamoe Alaikom

Heb je daliel voor dat je mag wiegeren , want ik ken veel ahadith die zeggen dat je moet trouwen met wie je wil, op een jonge leeftijd is goed, dat weet ik wel.Maar men moet ook denken aan de toekomst , want stel Qadar Allah dat het gebeurt , dan moet je wel werken voor de kinderen, of niet? En dan moet je zogenaamd volgens hun aanpassen, dus daarom is het belangrijk , niet voor het geld , maar voor je DIEN en eer

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 11:16

Essalaamo 3alaikom warahmatoe Allah,

Bij mijn weten behoor je geen nee te zeggen als er iemand je hand komt vragen die praktiserend is en goede karakter-eigenschappen heeft (goede manieren). Tenzij er iemand anders in het spel is die ook praktisrend en goede karakter-eigenschappen heeft, en je hand komt vragen. wa Allahoe a3lam

Wassalaamo 3alaikom warahmatoe Allahie wabarakatohoe wa maghfiratohoe

Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 11:38
ja dat bedoel ik !
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 11:42
In eerste instantie geplaatst door Al 3afiefa

Salamoe Alaikom

Heb je daliel voor dat je mag wiegeren , want ik ken veel ahadith die zeggen dat je moet trouwen met wie je wil, op een jonge leeftijd is goed, dat weet ik wel.Maar men moet ook denken aan de toekomst , want stel Qadar Allah dat het gebeurt , dan moet je wel werken voor de kinderen, of niet? En dan moet je zogenaamd volgens hun aanpassen, dus daarom is het belangrijk , niet voor het geld , maar voor je DIEN en eer

Assalamoe alykoem,

ze bedoelt misschien deze hadith; de Boodschapper van Allah zei: �Als iemand over wiens geloof en karakter jullie tevreden zijn (om de hand van ��n van jullie dochters) vraagt, huwt (jullie dochter) dan aan hem, want als jullie dit niet doen zal Fitnah (morele verval) zich voordoen op de aarde en zal zedenloosheid zich wijd verspreiden.�  (Sahih Soenan Tirmidhi)

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 11:51
Djzek Allah geiran broeder
Terug naar boven
Salah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 11:56

slm aleykum

ik trouw wanneer Allah dat wilt.
Ik zal het meisje/vrouw wel tegenkomen.
Ik vertrouw op Allah hiervoor en zal tot dan ook geen domme dingen zoals onnodig relaties gaan doen.

ik zou graag nu al trouwen, maar eerst moet ik nog werken.
zit in men laatste schooljaar.

en als ik trouw moet het een hele gelovige moslima zijn. dan kan relatie moeilijk stuklopen als je allebei hetzelfde denkt.

Aselaam aleykum

"Hij is degene die de vrede in de harten van de gelovigen neer zond, opdat zij geloof zouden toevoegen aan hun geloof (dat al in hen was)."
(Soerat al-Fat-h', aayah 4)
ALLAH-U AKBAR !
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 10:04

dat bedoelde ik, en als de profeet saws. dat heeft gezecht is dat voor mij voldoende insha Allah.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.