Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat moet ik doen?????

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malakam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malakam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat moet ik doen?????
    Geplaatst op: 29 november 2004 om 03:39

asalmun alaikum,

Ik heb een vraag. Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet zeggen. Maar ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. ik ben ten einde raad.

Ik heb 3 jaar geleden mijn man leren kennen. Hij komt uit irak.was toen wel met de islam bezig maar hij deed er niet zo veel voor. ik ook niet. we zijn toen met elkaar naar bed geweest.(had eigenlijk niet mogen gebeuren).

We zij uiteindelijk oets van 2 maanden daarna wel met elkaar getrouwd. Ook met een imam erbij. Wij zijn dus volgens de islam getrouwd.

Mijn man bid nu 5 keer per dag en is echt mat de islam bezig. heel intensief. Ik ben nu ook bezig. Ik ben nu zover dat ik heb geleerd hoe ik moet bidden en ga daar ook snel me beginnen.Inshallah.

Maar mijn probleem is het volgende: Omdat wij voor het huwelijk met elkaar naar bed zijn geweest moeten wij nu scheiden omdat het volgens deislam verboden is of kan ik iets doen om dit goed te maken. Ik wil mijn man niet kwijt.echt niet. ik ben zo bang dat het volgens de islam misschien wel moet. kan iemand me alsjeblieft helpen!!!!!!!!!!!

 

Alvast bedankt voor iedereen die de moeite neemt me te helpen.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:03
Assalaamoe Alaikoem,

Waarlijk Allah vergeeft het niet dat er deelgenoten aan Hem worden toegekend en Hij vergeeft buiten dit (alles) aan wie Hij wilt. (Soerat an-Nisaa�: 48)

Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) is de Barmhartige (ar-Rahmaan en Hij is de Genadevolle(Ar Rahim).

Jullie hebben een zonde begaan. Dit is tussen jullie en Allah(Subhanahoe Wa TA Ala). En vraag Hem om vergiffenis. InshAllah zal Hij het jullie vegeven.

De Profeet zei: �lemand die overspel pleegt is ten tijde van de onwettige seksuele gemeenschap geen ware gelovige; en iemand die alcohol drinkt is op het moment dat hij drinkt geen ware gelovige; en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige. Maar zolang ze leven, kunnen zij berouw tonen.�
(Al Buchari)

Onderhoud je Salaat, richt je tot je schepper. En versterk je geloof!!!

Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) jullie sterk en standvastig maken.
En Moge Hij jullie zondes vergeven.
En Moge Hij Mij en al mijn broeders en zusters sterk en standvastig maken.
En Moge Hij onze zondes vergeven.
(Amien)


Je broeder in Islam

NAK4LIFE


Terug naar boven
malakam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malakam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:16

heel erg bedankt voor uw snelle reactie.

Zou u misschien weten of wij misschien opnieuw nikah moeten doen. ik heb zoiets gelezen.

En het is dus niet zo dat we zouden moeten scheiden omdat dit is gebeurd?

heeel erg bedankt voor alles.

 

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:24
In eerste instantie geplaatst door malakam

heel erg bedankt voor�uw snelle reactie.


Zou u misschien weten of wij misschien opnieuw nikah moeten doen. ik heb zoiets gelezen.


En het is dus niet zo dat we zouden moeten scheiden omdat dit is gebeurd?


heeel erg bedankt voor alles.





Assalaamoe Alaikoem,

BarakAllahoe Fieqoem.

Hier zou ik geen antwoord op durven te geven. Ik heb namelijk weinig kennis.
Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord dat dit zou moeten. Je kan dit beter aan een Imam vragen InshAllah.

Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) onze kennis vergoten.

Wa Alaikoem Salaam.

je Broeder in ISlam

NAK4LIFE
Terug naar boven
malakam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malakam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 08:27

 

assalamun allaikum,

Ik zou eigenlijk graag willen weten of onze nikah ongeldig is of niet!!!!!

Dat is echt heel belangrijk voor mij om te weten. Ik hoop echt dat iemand hier antwoord op heeft. We zijn door een echte imam getrouwd.

Ik hoop op een spoedig antwoord.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 08:52

Assalamu alaikum,

ook ik heb er nog nooit van gehoord dat een huwelijk ongeldig is als je voor de voltrekking ervan een zonde hebt begaan. Omdat dit een serieuze zaak is raad ik je aan met deze vraag naar een imam te gaan, ipv je afhankelijk op te stellen van fora zoals deze.

Ik sluit me dus aan bij het advies van Nak4life.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malakam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malakam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 09:02

 

maar ik kan als vrouw zijnde toch niet zomaar naar een imam stappen en mijn probleem uitleggen?? Dat lijkt me erg moeilijk.

of is het iets wat wel gewoon kan?

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 09:13

Assalamu alaikum,

ja, dat kan wel; er zijn geen regels die een vrouw verbieden religieus of wereldlijk advies te vragen, en een imam is er om je te helpen, anders is het geen goede imam. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit eng is en dat je je schaamt om tegenover zo'n man zo iets prive's te vertellen. Maar... je hebt het hier ook verteld en de hele wereld kan het lezen. Misschien is het verstandig dit eerst met je man te overleggen en kan hij naar de imam gaan. Het lijkt mij sowieso verstandig eerst met je man te overleggen voor je zo een beslissing neemt; tenslotte gaat dit hem net zo veel aan als jouzelf, nietwaar?

Sterkte!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Mujahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 09:29

Assalamoe 'alaykoem

Tuurlijk is jullie nikah niet ongeldig !! Wie heeft  je dit wijst gemaakt?

Je hebt een zonde begaan en je hebt er kennelijk spijt van! Toon oprecht berouw bij Allah swt en Allah swt zal je insha Allah vergeven!

Ik ben geen geleerde maar ik kan je 10000000000% garantie geven dat je nikaah GELDIG is!!

En als je echt een antwoord wil van een geleerde/imam dan kan dat heel makkelijk, namelijk een imam of geleerde gewoon opbellen en als jij dat niet durft laat het dan door iemand anders doen die dat wel durft. En een telefoonnummer van een moskee is zo te krijgen!

Moge Allah je zegenen en je fouten vergeven

 

Wassalamoe 'Alaykoem

 

Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 12:02
salaam

klein vraagje wat is 'Nikaah'?

Beslema

DE DOOD IS ZO VLAKBIJ MAAR DAT BESEF JE NIET ..... ALS JE GENIET GENIET DAN OP DE MANIER DAT ALLAH swt JE DE HEMEL AANBIEDT...!!!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 16:58

In eerste instantie geplaatst door lika

salaam

klein vraagje wat is 'Nikaah'?

Beslema

Huwelijk.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
amina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote amina Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 16:37

Assalam moe3laykoem wr wb Zuster

Ik vind dat je hiermee naar een geleerde moet stappen i.p.v dit verhaal op internet te zetten. Het gaat wel mooi om je partner en wat je met je partner doet hoeft niet iedereen te weten. Tuurlijk we weten allemaal dat het haram is wat er is gebeurd maar bespreek dat met een vertrouwenspersoon de imaam of iemand die veel kennis bezit. Moge allah ons allen vergeven insha allah amien!!!

wa assalam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.