Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik draag sinds 2 dagen al hijaab

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik draag sinds 2 dagen al hijaab
    Geplaatst op: 29 november 2004 om 07:07

Salam,

Ik heb besloten om al hijaab te dragen.

Ik had eergisterenavond een slapeloze nacht, overdag voelde ik me al niet lekker in me vel. Ik kon de hele nacht niet slapen. Weet niet hoe ik het moet beschrijven het was een hele intensive gevoel wat ik had een soort schuldgevoel, ik was me alle nadelen van een hoofdoek aan het bedenken maar kon niets vinden dan de voordelen ervan. Ik bid al hamdoellillah al sinds ik ongeveer 14 jaar was maar heb nooit een hoofdoek gedragen. Ik weet zelf jammer genoeg niet zoveel over de islam maar hopelijk zal dat snel veranderen inchallah.

Ik had altijd smoesje zoals ieder andere moslima dat heeft gedaan voordat ze oprecht een hoofdoek is gaan dragen.

- Ik heb de juiste kleding niet

- ik ga eerst mezelf in de islam verdiepen dan ga ik hoofdoek dragen..

- ik draag het wel als ik ouder ben, ben nog jong

- ik ben er nog niet klaar voor

- draag het wel als ik getrouwd ben

- als ik hoofdoek ga dragen gaan mijn kansen verminderen in het vinden van een  baan

- en nog veel meer van die onzinige smoesjes

Deze smoesje kan je niet verzinen op de dag des oordeels. Of de dag dat de dood je komt halen wat ga je zeggen wacht even totdat ik het licht heb gezien en ik door heb dat het leven te kort is voor zulke onzin smoejses.

Het was wel een hele moeilijke besluit voor mij. Ik was zo zenuwachtig had werkelijk kribbels in mijn buik. Zal wel raar overkomen bij jullie maar zo heb ik het ervaren. Op dit moment moet ik er nog aan wennen. Als me zwager binnenkomt dat ik ineens me hoofdoekje tevoorschijn moet halen, ik ben een hele kluns in de manier waarop ik me hoofdoek draag weet nog niet hoe het moet,  en vele van die kleine dinnetjes.

Moge allah mij de kracht geven om deze hoofdoek goed te dragen en dat ik zo doende een goede moslima in zijn ogen zal zijn. inchallah.

En inchallah zien vele dames als mij in dat een hoofdoek de goede weg is naar de islam.

wa hliekoum salam

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 07:17

Asalaam Aleikum betse zuster,

Wat een prachtig verhaal om te horen dat je uiteindelijk toch je Hidjaab bent gaan dragen.....moge ALLAH SWT je belonen met al het goede in deze wereld en in het hiernamaals InsaALLAH.......hopelijk volgen meer zusters die het nog niet durven jouw voorbeeld.

 

 

Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 07:24
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum betse zuster,

Wat een prachtig verhaal om te horen dat je uiteindelijk toch je Hidjaab bent gaan dragen.....moge ALLAH SWT je belonen met al het goede in deze wereld en in het hiernamaals InsaALLAH.......hopelijk volgen meer zusters die het nog niet durven jouw voorbeeld.

amien

En ik hoop ook veel van jullie te mogen leren. Want ik weet wel de algemene dingen over de islam maar de rest niet

Ik weet nog niet echt hoe deze site in zijn werk gaat maar ik ben nog even aan het rommelen hierooo is mijn eerste keer hier.

 

Terug naar boven
Ikram_sma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ikram_sma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 16:01

Salaam Alaikoum,
Elhamdollilah...Echt goed van je dat je hoofddoek draagt!!
Ik had ook smoesjes maar een half jaar geleden...kreeg ik ook zulke gevoelens...!! en elhamdollilah ik draag hem en ik voel me er goed bij!!
Masha allah meid!! Hoop dat er vele zullen volgen!!
Ma3a Asalama,
Ikram

To May People Wear The Title Of A Muslim, But They Don't Practice Islam!!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 17:16

Salaam,

elhamdoelillah zuster.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Moslima23 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima23 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 02:49

Salaam zuster,

Heel goed!Mascha-Allah,moge Allah alle moslims leiden naar het rechte pad.

Ma3a Salama

Taqabbala Allahoe miena wa mienkoem.
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 03:11

Salaam Alaikoum,
 

Wat een mooi verhaal, Mascha-Allah.

Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 04:51

Salam,

Ik wil jullie allen bedanken voor deze antwoorden. Want werkelijk deze dagen waren heel moeilijk voor mij. Vooral als men je probeert over te halen om het niet meer te dragen. Bv doe het totdat je trouwt meid waarom nu, je ziet er leuker uit zonder hoofdoek, hoofdoek staat je niet echt. En ik heb ook heel erg moeite in de manier hoe ik het moet dragen want je ziet nog haartjes. Ik ben gewoon langer achter de spiegel om het goed te zetten dan voor ik een hoofdoek droeg.Ik word er gewoon gek van maar ik doe alles om allah te behagen en dat ik op dit moment obstakels tegenkom dat ervaar ik als een test voor mij. En moge allah mij de kracht geven om die test de doorstaan. inchallah

En ik heb nog een vraagje aan jullie. Wie kent er een soort vers in de koran die ik kan lezen voor tijden als deze waarin ik begin te twijfelen want ik weet vanmezelf als ik iets doe dan sta ik er 100% achter maar ieder mens heeft zijn of haar tijden waarin je neigt om het slechte te doen omdat dat toch makkelijker is. Moge alla ons allen helpen naar het goede pad. inchallah 

Ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen.

Wa hlaikoum salam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 05:39

Assalamoe alykoem warhmatullah,

er zijn zoveel verzen waar je aan kan denken, daarnaast zijn er ook smeekbedes, zoals; ik zoek mij toevlucht bij Allah tegen de shaytaan (A'oedoe billahie mina shaytanie arradjiem) of; ik geloof in Allah en zijn boodschappers ("Aamantoe billahie wa rusulieh" deze moet je altijd doen wanneer je twijfels krijgt in het geloof in Allah), of je zegt/herhaalt de geloofsbelijdenis "LA ILAHA ILLA ALLAH".

denk ook altijd aan deze vers 9:72; Allah heeft de gelovige mannen en de gelovige vrouwen Tuinen (het paradijs) beloofd waar onder door rivieren stromden, zij zijn daarin eeuwig levenden. En goede woonplaatsten in de Tuinen van 'Adn (Eden). EN HET WELBEHAGEN VAN ALLAH IS GROTER. Dat is de geweldige overwinning. 

denk ook aan deze in 57:20; Weet dat het werledse leven slechts een spel is, een vermaak, een versiering en opschepperij tussen jullie en wedijver in vermeerdering van bezit en kinderen, als de gelijkenis van een regen waarvan de planten (die zij voortbrengt) bij de boeren verwondering wekt. daarna worden ze droog en je ziet ze geel worden, en vervolgens worden ze tot vergane resten. En in het Hiernamaals is een harde bestraffing en een vergeving van Allah en welbegagen. En het wereldse leven is niets dan een verleidende genieting.
21; Wedijvert naar vergeving van jullie Heer en een tuin (paradijs) waarvan de breedte is als de breedte van de de hemel en de aarde, dat voorbereid is voor degene die in Allah en zijn boodschapper geloven. Dat is de gunst van Allah die Hij schenkt aan wie Hij wil. En Allah is de Bezitter van de geweldige gunst
.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 07:26

Salaam Oe Ehleykoom,

Mash'allah Oegty dat je deze "Mooie" beslissing genomen hebt ...

En zoals Aghie Rahil Amin en Oegt Ikra  al zeide : Hopelijk nemen er meer Oegtys je voorbeeld ...

Is echt leuk om aan te horen als een oegty dat een andere oegty Hoofddoek gaat dragen of Hijaab ...

En jah ik zelf draag 'm al sinds begin julli al-hamdulilah, en ik kan je verzekeren eens je het gewend bent gaat het echt heerlijk aanvoelen dat je 'm draagt. Het geeft een vorm van Vrijdheid en niet zoals de media het InterP. : (een zogezegde vorm van onderdrukking) wat "duidelijk" "*niet*" zo is, maar jah velen laten de media voor hen denken en nemen het "jammer" genoeg blindelings over ... Al-hamdulilah WIJ wete beter ...

Ma3a Salaam oegty Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 07:28

Salaam oe ehleykoom,

Nou mensen m'n vorige reactie staat vol type fouten heb een beetje haastig getypt dus neem me niet kwalijk...

 

Ma3a salaam Y.

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem warhmatullah,

er zijn zoveel verzen waar je aan kan denken, daarnaast zijn er ook smeekbedes, zoals; ik zoek mij toevlucht bij Allah tegen de shaytaan (A'oedoe billahie mina shaytanie arradjiem) of; ik geloof in Allah en zijn boodschappers ("Aamantoe billahie wa rusulieh" deze moet je altijd doen wanneer je twijfels krijgt in het geloof in Allah), of je zegt/herhaalt de geloofsbelijdenis "LA ILAHA ILLA ALLAH".

denk ook altijd aan deze vers 9:72; Allah heeft de gelovige mannen en de gelovige vrouwen Tuinen (het paradijs) beloofd waar onder door rivieren stromden, zij zijn daarin eeuwig levenden. En goede woonplaatsten in de Tuinen van 'Adn (Eden). EN HET WELBEHAGEN VAN ALLAH IS GROTER. Dat is de geweldige overwinning. 

denk ook aan deze in 57:20; Weet dat het werledse leven slechts een spel is, een vermaak, een versiering en opschepperij tussen jullie en wedijver in vermeerdering van bezit en kinderen, als de gelijkenis van een regen waarvan de planten (die zij voortbrengt) bij de boeren verwondering wekt. daarna worden ze droog en je ziet ze geel worden, en vervolgens worden ze tot vergane resten. En in het Hiernamaals is een harde bestraffing en een vergeving van Allah en welbegagen. En het wereldse leven is niets dan een verleidende genieting.
21; Wedijvert naar vergeving van jullie Heer en een tuin (paradijs) waarvan de breedte is als de breedte van de de hemel en de aarde, dat voorbereid is voor degene die in Allah en zijn boodschapper geloven. Dat is de gunst van Allah die Hij schenkt aan wie Hij wil. En Allah is de Bezitter van de geweldige gunst
.

wassalaam,

Salam,

Ik wil je hierbij bedanken voor deze informatie die jij me hebt gegeven. Ik zal het zeker in de toekomst gebruiken. inchallah

Het is vooral moeilijk voor mij omdat ik maar een algemene kennis heb van de islam. En de mensen die ik ken die weten ook niet veel over de islam dus als ik iets niet weet dan kan ik ook niemand om hulp vragen. Dus daarom heb ik het op deze manier gedaan.

En ook stimulans om mezelf in de islam te verdiepen krijg ik ook niet. Ik krijg meer tegenwerking bv 'waarom nu nu ze tegen de islam zijn is veels te gevaarlijk voor jou' . Dan zeg ik juist nu is het goed om te laten zien dat ik een moslima ben hamdoellilah. Als islamieten moeten we samen sterk zijn en niet bezwijken in deze beproevingen die we in deze wereld ondergaan.  

Nog een vraagje. Op dit moment kan ik alleen 2 versen uit de koran en daar bid ik allleen mee . Ik zou graag meer willen leren alleen ik kan geen Arabisch lezen. Dus weet er iemand welke site ik kan bezoeken met daarin ook hoe ik het moet uitspreken. Het liefst met geluid

wa hlaikoum salam

Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 07:55
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Salaam oe ehleykoom,

Nou mensen m'n vorige reactie staat vol type fouten heb een beetje haastig getypt dus neem me niet kwalijk...

 

Ma3a salaam Y.

 

Salam,

gekkie

Ik was blij met je reactie.

 Als je je eigen fouten maar ziet en verbeterd dan is het toch niet erg. Ik heb dat soms ook als ik te snel typ en haastig iets wil zeggen dan let je niet daarop dan wil je gewoon je ding overbrengen.

 

wa hlaikoum salam

 

Terug naar boven
Moslima_Roos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Roos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 11:37
Assalaamoe aleykoem,

Ik weet niet of ik je hiermee kan helpen, maar dit is misschien wel een bruikbare programma(voor de pc) voor jou
ga hierheen: www. abdullah.be

Ik hoop je hiermee een beetje op weg geholpen te hebben, want je hebt zeker al de goede instelling

Moge Allah ons en alle muslimoen vergemakkelijken het Rechte Pad te volgen en Zijn Gunsten en Barmhartigheid te ontvangen...

Wa aleykoemoe salaam
en Allah weet het beste...
Terug naar boven
haawa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote haawa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 19:42

Assalaamoe aleykoem

klopt het als je geen hoofdoek draagt maar wel bid

dat je niet naar de djannah gaat

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 04:01

Salaam alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe..

Oegtie Haawa, ik denk dat wij niemand zijn om antwoord te geven op jouw vraag.. Op het moment dat jij weet dat het fout is om geen hoofddoek te dragen en je leeft ernaar toe met de intentie om het wel te doen, zal je jezelf in ieder geval een stuk beter gaan voelen! AllahoeAhlam wie naar Djenna gaat en wie niet.. Doe je best, leer meer.. voel de schuld knagen in je hart, en inchaALLAH kom je er wel..

Moge ALLAH soebhana wa ta'ala ons leiden op zijn rechte pad en ons onze zonden vergeven, allahoemaAmeen!

Jullie zuster in ISLAAM,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:09

In eerste instantie geplaatst door Lila

Nog een vraagje. Op dit moment kan ik alleen 2 versen uit de koran en daar bid ik allleen mee . Ik zou graag meer willen leren alleen ik kan geen Arabisch lezen. Dus weet er iemand welke site ik kan bezoeken met daarin ook hoe ik het moet uitspreken. Het liefst met geluid

wa hlaikoum salam

Salaam alaikoem wa rahmatoellahi wa baraktuh.

Ik ken het probleem, kan zelf ook niet arabisch, en heb zelf geen sites kunnen vinden, dus had ik het aan een meisje op msn gevraagd. ( ook moslim ) Zij had me een paar soerah's gegeven, met de arabische en nederlandse tekste erbij. ( maar niet in arabische maar latijnse letters he. ) Als je dan de soerah's op het internet download, en op je blaadje meeleest, is het gemakkelijker om te leren. Ik heb niet alle vertalingen, alleen van de laatste soerah's van de Quran, de korte dus. Als je wil kan ik het wel opsturen, maar dat moet je dan maar even laten weten.

ma'asalama

ps. Als je soerah's wil downloaden op het internet moet je van Said Algamidi downloaden, die zijn echt masha'Allah. Dat kan op http://english.islamway.com/sindex.php?section=erecitorslist

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:21

Salam Aleikum

er zijn diverse sites om het te leren zoals www.anajaat.com
Ook zijn er mensen die geen doe3a't kennen uit hen hoofd in het arabisch en doen het dan in het nederlands.
het beste is het om het in het arabisch te doen, en als je dat niet kan, neem dan in ieder geval de moeite om deze doe3a uit je hoofd te leren:

*Rabana etina fi doenya hasanatan wa fel aghira hasanatan waqina 3adaba nari*
Onze Heer, schenk ons het beste in deze doenya en schenk ons het beste in de aghira en behoed ons van de hellevuur.
Ameen

wa aleikum salam
oegt fi deen
Noor al-Islaam

Terug naar boven
haawa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote haawa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:27

Salaam alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe

hier heb ik mashallah mooie site

op deze site kan je snel  Quran leren lezen

en de vertaling in nederlands zit er ook bij

hier heb je een voorbeeld

 

< name=index>

Al-Fatiha

 < =:window.print() = value=print name=print>

<<    >>

   Zend pagina
1. Bismi Allahi alrrahmani alrraheemi

2. Alhamdu lillahi rabbi alAAalameena

3. Alrrahmani alrraheemi

4. Maliki yawmi alddeeni

5. Iyyaka naAAbudu wa-iyyaka nastaAAeenu

6. Ihdina alssirata almustaqeema

7. Sirata allatheena anAAamta AAalayhim ghayri almaghdoobi AAalayhim wala alddalleena

ga naar deze site en je vind inshallah wat je zoekt

http://www.anajaat.com/quraan/

Wa aleykoemoe salaam

Terug naar boven
haawa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote haawa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:40

Salaam alaikoem wa rahmatoellahi wa baraktuh

 

mensen ik heb egt een mooie site gevonden mashalla

het gaat over de wonderen van ALLAH (SWT)

je kan daar gewoon foto's bekijken

mashallah je ziet zelfs een boom die bid

op deze site moet je egt gaan kijken

http://www.geocities.com/islamimiracles/miracles_of_Allah_Al mighty.htm

Wa aleykoemoe salaam

Terug naar boven
haawa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote haawa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:49

This is a recently discovered phenomenon in a forest near Sidney, Australia.  As you can see, the bottom half of the tree trunk is bowed in such a way that it resembles a person in posture of Islamic prayer - the 'Ruku'.  Looking closer, you can see the 'hands' resting on the knees.

The most amazing thing is that the 'man' is directly facing the Holy Kaaba in Mecca, which is the direction of prayer.

 

Ruku in Sidney

Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:52

Salam,

Subhanoellah kijk deze site.

http://www.globalsecurity.org/eye/andaman-sri-lanka_comp03.h tm

 

Wa hliekoum salam

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 08:56

Salam ALeikum,

ik had een vraagje,
ik zag deze foto en de ayah erboven, maar het gaat toch over regenwater en geen watervallen???

http://www.geocities.com/islamicmiracles/miracle_in_water.ht m

Ghair incha Allah

wa aleikum salam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 18:27
In eerste instantie geplaatst door Lila

Nog een vraagje. Op dit moment kan ik alleen 2 versen uit de koran en daar bid ik allleen mee . Ik zou graag meer willen leren alleen ik kan geen Arabisch lezen. Dus weet er iemand welke site ik kan bezoeken met daarin ook hoe ik het moet uitspreken. Het liefst met geluid

wa hlaikoum salam

Assalaam Aleikoem,

Wat ik je ook erg kan aanraden zijn bepaalde boekjes over het gebed. Daarin staat alles wat je wilt weten, de uitspraak de betekenis, er staan zelfs verschillende aya's in zodat je meerdere verzen kunt leren. Als je dan nog twijfelt over de uitspraak, kan je het online naluisteren.

Het is alweer een tijdje geleden, dus wellicht dat je ze miss al hebt geleerd allahoe alam.

Verder vraag ik me af hoe het gaat met het dragen v je Hijaab, ik hoop insha'Allah goed.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 07:55
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Lila

Nog een vraagje. Op dit moment kan ik alleen 2 versen uit de koran en daar bid ik allleen mee . Ik zou graag meer willen leren alleen ik kan geen Arabisch lezen. Dus weet er iemand welke site ik kan bezoeken met daarin ook hoe ik het moet uitspreken. Het liefst met geluid

wa hlaikoum salam

Assalaam Aleikoem,

Wat ik je ook erg kan aanraden zijn bepaalde boekjes over het gebed. Daarin staat alles wat je wilt weten, de uitspraak de betekenis, er staan zelfs verschillende aya's in zodat je meerdere verzen kunt leren. Als je dan nog twijfelt over de uitspraak, kan je het online naluisteren.

Het is alweer een tijdje geleden, dus wellicht dat je ze miss al hebt geleerd allahoe alam.

Verder vraag ik me af hoe het gaat met het dragen v je Hijaab, ik hoop insha'Allah goed.

Wa Aleikoem Salaam

Salam,

Ik wil je graag bedanken voor je advies. Ja ik heb op dit moment al heel wat boeken gekocht. Wat heel handig is. Vandaag heb ik nog een boek gekocht over Aeyet el Koersie. Want dat vers ken ik nog niet. Er staat heel wat uitleg over dat vers en hoe je het moet uitspreken maar ik heb ook een aantal cd's gekocht waarin ik het duidelijk kan horen hoe het uitgesproken moet worden.

Mijn hoofddoek draag ik op dit moment nog steeds hamdoellilah. Het was wel even wennen in het begin maar nu zou ik nooit zonder kunnen. Inshallah zullen me zuster in de islam dit ook beseffen.

Wa hliekoum salam.

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door Lila

Salam,

Ik heb besloten om al hijaab te dragen.

Ik had eergisterenavond een slapeloze nacht, overdag voelde ik me al niet lekker in me vel. Ik kon de hele nacht niet slapen. Weet niet hoe ik het moet beschrijven het was een hele intensive gevoel wat ik had een soort schuldgevoel, ik was me alle nadelen van een hoofdoek aan het bedenken maar kon niets vinden dan de voordelen ervan. Ik bid al hamdoellillah al sinds ik ongeveer 14 jaar was maar heb nooit een hoofdoek gedragen. Ik weet zelf jammer genoeg niet zoveel over de islam maar hopelijk zal dat snel veranderen inchallah.

Ik had altijd smoesje zoals ieder andere moslima dat heeft gedaan voordat ze oprecht een hoofdoek is gaan dragen.

- Ik heb de juiste kleding niet

- ik ga eerst mezelf in de islam verdiepen dan ga ik hoofdoek dragen..

- ik draag het wel als ik ouder ben, ben nog jong

- ik ben er nog niet klaar voor

- draag het wel als ik getrouwd ben

- als ik hoofdoek ga dragen gaan mijn kansen verminderen in het vinden van een  baan

- en nog veel meer van die onzinige smoesjes

Deze smoesje kan je niet verzinen op de dag des oordeels. Of de dag dat de dood je komt halen wat ga je zeggen wacht even totdat ik het licht heb gezien en ik door heb dat het leven te kort is voor zulke onzin smoejses.

Het was wel een hele moeilijke besluit voor mij. Ik was zo zenuwachtig had werkelijk kribbels in mijn buik. Zal wel raar overkomen bij jullie maar zo heb ik het ervaren. Op dit moment moet ik er nog aan wennen. Als me zwager binnenkomt dat ik ineens me hoofdoekje tevoorschijn moet halen, ik ben een hele kluns in de manier waarop ik me hoofdoek draag weet nog niet hoe het moet,  en vele van die kleine dinnetjes.

Moge allah mij de kracht geven om deze hoofdoek goed te dragen en dat ik zo doende een goede moslima in zijn ogen zal zijn. inchallah.

En inchallah zien vele dames als mij in dat een hoofdoek de goede weg is naar de islam.

wa hliekoum salam

Salaam moealykum warahmatoelah zuster

wij mannen hebben het zelfde probleem, alleen dan met de baard. laten staan of niet?

Ik heb veel bewondering voor de zusters die de hoofdoek dragen. waarom?

Omdat jullie vrouwen niet met de hoofdoek zijn geboren, dus jullie moeten moeite gaan doen om die hoofddoek gaan kopen en dan nog om doen.

wij mannen worden geboren met de groei van haren op ons gezicht. wat doen wij? heelveel moeite doen om een scheermesje te gaan kopen en vervolgens met veel moeite en bloed (soms) de baard er weer afscheren. het is alsof we zeggen tegen Allah ''nee dankje ik hoef die haren niet'''.

dus wie van ons wat betreft hoofddoek of baard zal de meeste zegeningen krijgen?

jullie zusters.

Jullie worden ook zwaar getest met de actie van de niet moslims door die hoofddoek verboden in europa.

ze kunnen moeilijk tegen ons mannen zeggen jullie mogen geen baard dragen.

dus het is gewoon onze zwakte en de satan(iblies) die onze zwakte nog sterker maakt door ons van alles in te fluisteren.

dus zusters als jullie in gebed zijn vergeet dan ons, jullie zwakke broeders om een smeekgebedje te doen om ons sterker te maken in onze dien.

salaam moelaykum warahmatoelah

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 10:12
Nee, er wordt geen verbod opgelegd tegen een hoofddoek, laat dat duidelijk zijn.
Het enige wat er gevraagd wordt is dat er geen hoofddoek wordt gedragen wanneer men een openbare functie uitoefent. omdat dit vrij moet zijn van elke overtuiging. Dit is logisch. Een baard is een andere zaak. Daarmee bewijs je niet dat je een moslim bent. Dan nog iets. Knip jij je haar? Je baard? Zeg je dan tegen Allah, nee allah ik wil geen lange haren en geen lange baard? Want dat is toch hetzelfde.

Ten tweede, de reden waarom de mensen schrik hebben van een hoofddoek is omdat we soms (wanneer de vrouw helemaal ingepakt is) we niet meer kunnen zien wie het is. Daar ligt een ander probleem. Het onveilighedsgevoel. Ik kan dit begrijpen. Maar ik geloof ook in de vrije meningsuiting en in de  godsdienstvrijheid.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 10:55
asalamoe alaykoem ,

jah mashallah die prachjtige sites.
ik heb egt mashallah veel plaatjes gezien egt wonder!!

een tomaat waar allah met die wortels is geschreven,,,
of een sprinkhaan waar op zijn vleugels is geschreven:la ilaha ila allah
masshallah egt prachtig jammer dat somige dit niet geloven,,,

wa alaykoem wa salaam
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 11:21
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, BIJ ALLAH ALS IK GEEN MOSLIM ZOU ZIJN EN DEZE FOTOS ZOU     ZIEN IK GELIJK MOSLIM ZOU WORDEN, DIT MOEY TOCH VOLDOENDE ZIJN OF WACHTEN DE ONGELOVIGEN TOT DE ENGELEN ZICH AAN HUN ZOUDEN OPENBAAREN
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 12:14
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, BIJ ALLAH ALS IK GEEN MOSLIM ZOU ZIJN EN DEZE FOTOS ZOU     ZIEN IK GELIJK MOSLIM ZOU WORDEN, DIT MOEY TOCH VOLDOENDE ZIJN OF WACHTEN DE ONGELOVIGEN TOT DE ENGELEN ZICH AAN HUN ZOUDEN OPENBAAREN
aboe bakr

asalamoe alaykoem,

jah dat seg je makkelijk omdat je een moslim bent maar je hebt idd gelijk dit is idd voldoende om te geloven dat ALLAH bestaat...maar weetje der sijn mensen die ongelovig zijn maar als se de islam horen dan hebben se der behoorlijk veel belangstelling..
maar sommige die willen niet geloven dat er een God bestaat.

wa alaykoem wa salaam
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.