Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik draag sinds 2 dagen al hijaab

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik draag sinds 2 dagen al hijaab
    Geplaatst op: 23 maart 2005 om 12:32

Het spijt me je te ontgoochelen, maar niet iedereen heeft evenveel nodig om wat te geloven.  Sommigen geloven alles, sommigen geloven veel, en nog anderen zijn gewoon heel kritisch aangelegd.
Als het zo zeker zou zijn, zou islam trouwens geen geloof zijn, maar een feit...  Geloof betekent immers net dat je het niet zeker kan weten, dus klopt bovenstaande redenering sowieso voor geen hout.  Maar dat wist ik al ;-)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 12:39
Salaam

Kritsch of ontkennend? Precies, kritiek kent ook zijn grenzen, maar ontkenning niet.
Islam is de waarheid, een feit is dat zeker, maar ook het geloof die Allah heeft geopenbaard aan Zijn schepsels.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 13:16
In eerste instantie geplaatst door Lila

Salam,

Ik wil je graag bedanken voor je advies. Ja ik heb op dit moment al heel wat boeken gekocht. Wat heel handig is. Vandaag heb ik nog een boek gekocht over Aeyet el Koersie. Want dat vers ken ik nog niet. Er staat heel wat uitleg over dat vers en hoe je het moet uitspreken maar ik heb ook een aantal cd's gekocht waarin ik het duidelijk kan horen hoe het uitgesproken moet worden.

Mijn hoofddoek draag ik op dit moment nog steeds hamdoellilah. Het was wel even wennen in het begin maar nu zou ik nooit zonder kunnen. Inshallah zullen me zuster in de islam dit ook beseffen.

Wa hliekoum salam.

Assalaam Aleikoem,

Alhamdullilah zuster. Moge Allah (subhanah wa ta'ala) je Imaan blijven versterken.

Ayet el koersie is echt een heel belangrijk vers, het opzeggen hiervan beschermd je tegen shaytaan.

Moge Allah (subhanah wa ta'ala) je blijven leiden en beschermen tegen het kwade.

Wa Aleikoem salaam

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 17:29

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



Kritsch of ontkennend? Precies, kritiek kent ook zijn grenzen, maar ontkenning niet.
Islam is de waarheid, een feit is dat zeker, maar ook het geloof die Allah heeft geopenbaard aan Zijn schepsels.


Voor het grootste deel van de mensen kritisch.  Niemand heeft er immers enig nut bij te ontkennen wat je gelooft, hoewel ik snap dat het lastig is voor sommige gelovigen om in te zien dat hun waarheid niet ieders waarheid is, of een feit. 
Je mening dat het een feit zou zijn en d� waarheid is dus nogal ...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Lies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 04:06
[QUOTE=azajamal][QUOTE=Lila]

Jullie worden ook zwaar getest met de actie van de niet moslims door die hoofddoek verboden in europa.

Hoofdoeken worden in Europa helemaal niet verboden! Europa is gefundeerd op algemene beginsel van het Europees verdrag voor de rechten van de mens, daarin wordt vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst hoog in het vaandel gedragen. Maar het kan en mag nu eenmaal niet zijn dat religieuze tekenen in een openbare functie de neutraliteit van deze functie schaadt. En dit is voor iedereen gelijk. Of je nu moslim, katholiek, protestants, hindu, of jood bent. Als je een openbare ambtenaar bent dan vervul dit niet als persoon maar als orgaan van de staat en deze staat die gebaseert is op godsdienstvrijheid is godsdienstloos. Er is geen verbinding tussen kerk en staat. Tot zover kan ik maar 1 uitzondering bedenken en die is zelfs in het voordeel voor jullie godsdienst: Pasfoto's op identiteitskaarten daar moet het gezicht, het haar en de oren duidelijk zichtbaar op zijn behalve wanneer je een hoofddeksel (of dergelijke) draagt owv medische of godsdienstige redenen. Concreet betekent dit dat ik niet met een haarband op mijn pasfoto mag staan en jullie wel met hoofddoek. Let wel: dit is geen aanval maar een opmerking!

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 06:11

Salaam moealykum warahmatoelah

beste broeders en zusters er zijn genoeg wonderen in de natuur die ons een teken geven van het bestaan van Allah.

maar wij moslims hebben de grotste wonder dat er is. en daar wordt in de islam heel duidelijk gemaakt. dat is immers de Koran, het woord van Allah.

ik hoop niet dat die zogenaamde wonderen die jullie zien op internet dat jullie dat gebruiken om jullie imaan op te boesten.

want broeders en zusters sommige plaatjes die op die site staan zijn nep en zijn verspreid door menens die fitna willen. zodat mensen doe twijfel hadden door deze zogenaamde wonderen hun geloof versterken. dat zou ik shirk noemen.

geloven in het bestaan van iets wat onzichtbaar is voor ons ja dat is geloof. zoals de engelen, hemel en hel.

maar geloven door middel van een plaatje dat op internet staat?

en ik heb een lezing geluisterd van Yusuf estes, hij had het over een paar wonderen die op die site staan en hij heeft het zelf gecontorleerd.

hij had het over de plaatje waar een bos in duitsland de naam van Allah en de naam van onze profeet spelt, het bleek gewoon een schilderij te zijn.

en er zijn heelveel trukjes die te doen zijn waardoor het een wonder lijkt. net zoals de christenen doe met de bloedhuilende maria zo zijn er ook moslims die daarin trappen. broeders en zuster ik hoop niet dat jullie geloof daar afhankelijk van is

er zijn genoeg wonderen die te controleren zijn door iedereen.

zoals: hoeveel moslims kennen bijv. de koran uit hun hoofd?

en de meeste van de moslims zijn niet eens arabisch.

onze profeet is niet gestuurd met wonderen om de mensen te overtuigen van het betsaan van Allah maar met de woorden van Allah.

daarin wordt de nadruk op gelegd bij de boodschap van Allah. onze profeet heeft weldegelijk wonderen verricht met toestemming van Allah natuurlijk maar dat is niet wat ons moslims maakt maar door te reciteren wat Allah neergezonden heeft aan onze profeet.

dus broeders en zusters voordat jullie mijn woorden aannemen als iets goeds vraag het aan iemand die het beter weet. neem niet zomaar iets aan.

geloof niet zonder bewijs en kritiek.

dus chrsitenen wij kunnen ook kritiek hebben alleen als de waarheid duidelijk wordt dan is het niet meer nodig om kritiek te uiten want je kunt niet altijd kritiek blijven hebben.

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 06:53
Salaam aleikum,

Beste Lies, In duitsland zijn er deelrepublieken waar moslimvrouwen niet met een hoofddoek voor de klas mogen staan en Nonnen wel. Dus deze maatregel was gericht tegen de moslims, je zou eerder verwachten dat de duitsers iets geleerd hadden van hun moffen verleden. Daarnaast geld het in frankrijk voor alle religieuze symbolen. Komt het niet mooi uit dat juist de christenen geen symbolen hebben (behalve een kruisje die ze onder de kleding dragen). (Hindu�s hebben tulband, moslims hoofddoek, joden keppel, christenen???) Blijkbaar moet men in europa de angsten van de bevolking wegnemen door hun gelijk te geven dat hoofddoekjes of keppeltjes angst inboezemen.
Wat is er mis met een ambtenaar met een hoofddoek? Ben je bang dat ze je zal bedriegen, of dat ze je zal vermoorden of zo? Wat is dit voor een achterlijkheid? Volgens mij is dit meer iets van de zogenaamde blanke die hun superioriteit nogmaals willen laten gelden. "Wij zijn in de meerderheid dus jullie moeten in ieder geval proberen om op ons te lijken."
Ja, dat zou Jezus (vzmh) ook gewild hebben of niet?
Simpelweg het resultaat van een steeds meer atheistisch wordende blanke maatschappij.


Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 07:29

Pardon?????

  • Duitsland > Europees Hof Rechten van de Mens: 
    • Uitspraken Europees Hof niet bindend in Duitsland (NRC-Handelsblad, 20 oktober 2004). Uitspraken van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zijn niet bindend voor Duitse rechtbanken, maar ze mogen die uitspraken ook niet negeren. Dat heeft het Bundesverfassungsgericht, het Duitse Constitutionele Hof, gisteren bepaald.
  • Duitsland: religieuze symbolen:
    • Wierd Duk: Verbod op hoofddoek trekt ook Duitse nonnen (Eindhovens Dagblad, 13 oktober 2004). Nonnen in overwegend katholieke Duitse deelstaten lopen het risico getroffen te worden door het verbod op het dragen van hoofddoekjes voor leraressen. Als islamitische leraressen in de conservatieve zuidelijke deelstaat Baden-W�rttemberg voor de klas geen hoofddoek mogen dragen, mogen nonnen dus ook geen habijt dragen, oordeelt de hoogste Duitse bestuursrechtbank.

     

  • Terug naar boven
    aboe bakr Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 16 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 452
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 07:38
    bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, MASHALLAH BROEDER MALCOLM X GOED BEANTWOORD
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 07:50

    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

    bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, MASHALLAH BROEDER MALCOLM X GOED BEANTWOORD

    Niet dus...

    Hoofddoekverbod treft Duitse religieuzen

    Geplaatst op http://www.rknieuws.net/ op 2004-10-13 13:35:51

    BERLIJN (RKnieuws.net) - Vrouwelijke religieuzen in overwegend rooms-katholieke Duitse deelstaten lopen het risico slachtoffer te worden van het verbod op het dragen van hoofddoekjes voor leraressen.

    Als islamitische leraressen in de zuidelijke Duitse deelstaat Baden-W�rttemberg voor de klas geen hoofddoek mogen dragen, mogen nonnen dus ook geen habijt dragen, oordeelt de hoogste Duitse bestuursrechtbank.

    De minister van Onderwijs van de deelstaat, Annette Schavan (CDU), had gehoopt onder een �habijtverbod� uit te komen. Zij redeneert dat het om �werkkleding� gaat. Bovendien zouden in deze rooms-katholieke streek christelijke symbolen, waaronder ook het kruis aan de schoolmuren, tot het nationale cultuurgoed behoren. De islamitische hoofddoekjes daarentegen staan symbool voor de onderdrukking van de vrouw in de moslimcultuur, redeneert de CDU.

     

    Terug naar boven
    Generaal Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 08 maart 2005
    Online status: Offline
    Berichten: 100
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 07:58
    Malcolm X, Ooit al zo'n vrouw gezien die helemaal is ingepakt? Ben je zeker dat het een vrouw is? Tegenwoordig weet je nooit. Ms is het een terrorist die helemaal geen moslim is maar dat gwoon gebruikt.
    Het onveiligheisgevoel wegnemen is en begin, dan zullen de mensen zich ook aan jullie kunnen aanpssen. De meeste mensen hebben gewoon schriuk van jullie. Dat moet je ook proberen te begrijpen. De maatregelen werken in twee richtingen.
    Pulchrum Pro Flandria Mori
    Terug naar boven
    Abdulkadir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 18 december 2004
    Online status: Offline
    Berichten: 575
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 09:56
    Salaam

    Voor de zoveelste keer, assimilatie is niet integratie. Hoofddoeken afdoen is niet gelijk aan integratie, maar wel is het kennen van de taal en staatinrichting(/cultuur).
    Afschrikken is emotioneel aangewakkerd door de negatieve berichtgeving van de media over moslims/allochtonen. Moslims worden als zondebok tevoorschijn gehaald. Geschiedenis herhaalt zich (na een halve eeuw rust).
    Dus, de meeste mensen moeten maar begrijpen waar zij van schrikken en dat het nergens op slaat. Angst(/onveiligheidsgevoel) is een slechte raadgever (vooral de media die het verkondigd). En begrip kan het oplossen.

    Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

    En Allah Weet Het Beste
    Salaam(=vrede)
    Terug naar boven
    Generaal Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 08 maart 2005
    Online status: Offline
    Berichten: 100
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 10:12
    Ik geef u volkomen gelijk, mensen moeteen eens leren normaal te reageren. Maar kunnen de gematigden van alle religies niet de handen in elkaar slaan om samen de extremen weg te krijgen?
    Als je dat kan, wil je er dan niet wat dngen voor opofferen zoals de hoofddoek?
    Pulchrum Pro Flandria Mori
    Terug naar boven
    Malcolm X Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 02 november 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 992
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 11:07
    Salaam Aleikum,

    Je hebt gelijk ruud, maar niet nadat de regel al gold. Voor mij hebben ze dan al hun ware aard getoond. Ze zouden die minister eens een opfriscursus denazificatie moeten geven zoals de amerikanen dat deden na de 2e WO.
    En gelijk ook die hele regio denazificeren, want blijkbaar vinden de mensen die op de partij gestemd hebben en de partijleden zelf het geen probleem.

    En Generaal als je de hoofddoek verbiedt of wegdoet dan geef je een verkeerd signaal af. Ten eerste is er godsdienstvrijheid en ten tweede zeg je tegen de mensen die bang zijn dat het terecht is dat ze bang zijn.
    En misschien moet je eens nogmaals de betekenis van de hoofdoek voor de vrouw opzoeken in de forumberichten op deze site. Dan begrijp je misschien beter dat het geen onderdrukking is van de vrouw. En mensen met een hoofddoek is iets heel anders dan mensen die een geheel gewaad aan hebben, je trekt gelijk toe naar een burka als jij het over hoofddoekjes hebt. Maak duidelijk waar je over praat.

    Salaam Aleikum,

    Malcolm X
    Terug naar boven
    Generaal Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 08 maart 2005
    Online status: Offline
    Berichten: 100
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 12:20
    Ik heb nergens gezegd dat ze een onderdrukking betekenen van de vrouw.
    Godsdienstvrijheid is 1 ding, een samenleving is een ander. De mensen zijn niet klaar voor ht zien van een hoofddoek. Ze hebben een slecht beeld van de moslims en ze denken dat het een onderdrukking is van de vrouw. Maar je kan hen moeilijk ongelijk geven. Vele signalen duiden aan dat een vrouw onderdrukt wordt in de Islam.
    Pulchrum Pro Flandria Mori
    Terug naar boven
    Abdulkadir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 18 december 2004
    Online status: Offline
    Berichten: 575
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 05:52
    Salaam

    Jammer, dan voor diegenen die geen kennis hebben over Islam en zo oordelen (met hun gevoelens). Moslima's zijn het ook goed zat steeds maar weer te zeggen dat deze kwestie gewoon overdreven wordt.
    Mensen mensen, zijn zij niet klaar met het begrijpen dat Islam nu werkelijk niets te maken heeft met terrorisme? Ik geeft ze helemaal ongelijk. Ik bedoel, ze denken iets dat er niet is. Ze willen hun 'angsten' niet tegemoet komen/begrijpen. Moet ik dan nog deze onbegrip begrip tonen?
    Dus nee, al zijn de 'mensen' er nog niet klaar voor, de hoofddoek hoort nu eenmaal wel bij Islam. Die 'signalen' komen helaas van een andere fenomeen: onwetende moslims. Zij verrichten deze schanddaden en kennen het toe aan hun geloof, zonder dat zij kennis bezitten met betrekking tot deze kwestie. Deze 'onwetende' moslims kan ik helaas ook geen gelijk gunnen. Jammer, dat dezen wel een label dragen van een godsdienst die zij niet volledig practiseren.

    Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af.

    En Allah Weet Het Beste
    Salaam(=vrede)
    Terug naar boven
    Lies Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 21 maart 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 37
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 05:54

    Beste MalcolmX;

    vooreerst nogmaals het onderscheid tussen godsdienst en staat. een staat is een weerspiegeling van haar volk met EENDER welke godsdienst DUS de staat heeft GEEN godsdienst! (en dit is dus niet athe�sme want die ontkent alle godsdiensten, de staat neemt met andere wooren alle godsdiensten aan maar vraagt wel neutraliteit in de vertegenwoordiging!) en dit moet ook weergegeven worden in haar organen. en dit is objectiviteit. een openbaar ambtenaar is niet alleen iemand die op het gemeentehuis werkt. Maar ik bedoel het op een ander niveau: de rechtspraak: om de gelijkheid van iedere burger te garanderen wordt daar nog steeds de toga vooropgesteld tijdens de rechtszaak. Er worden slechts enkele rechtsgebonden tekenen weergegeven zodat je de jurist kan onderscheiden van de advocaat en de rechter van de oipenbaar aanklager (functioneel en organiek onderscheid)

    Stel je nu voor dat je als rechter je geloof gaat kenbaar maken bv: jood. en je krijgt een nazist voor je die je moet veroordelen voor bv diefstal. Gaat die man/vrouw zich rechtvaardig behandelt voelen? Je kan als rechter niet de perfecte rechter zijn en AL je waarden en normen weggooien als je gaat oordelen dat weet iedereen (anders spreken we over rechter Hercules) maar je moet wel vermijden dat de eiser en verweerder geen vooroordelen krijgen en zich al op voorhand veroordeelt gaan voelen ookal oordeelt die rechter in alle objectiviteit.

    angst voor verlies van rechtvaardigheid en angst voor verlies van objectiviteit daar mag je voor mijn part van spreken.

    Vervolgens het onderscheid tussen een katholieke school en een publieke school. een publieke school kan je zien als een orgaan van de staat (zie onderscheid en argumentatie hierboven) en een katholieke school daar kies je voor en dan aanvaard je ook de nonnen (voor zover die er nog zijn) daar ga je ook klassikaal naar de kerk en worden er bezinningsdagen geoganiseerd, godsienstlessen ingelast (wat niet op publieke scholen wodt gedoceerd tenzij het vak zedenleer maar da's meer algemene filosofie en normoverdracht als ik me niet vergis) Ook op gebied van onderwijs is er dus een onderscheid tussen staat en godsdienst.

     

    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <12

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.