Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat is er zo erg aan Abou Taleb?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat is er zo erg aan Abou Taleb?
    Geplaatst op: 30 november 2004 om 09:46

Assalamu alaikum,

dat is dus mijn vraag. Er wordt zoveel gescholden op die man, maar wat is er nu zo erg aan die amsterdamse wethouder?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Mujahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 10:13

Assalamoe 'Alaykoem

Kijk je wel eens Tv?

Zo nee?

Doe dat dan

Wassalamoe 'Alaykoem

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 11:15

Assalamu alaikum,

tuurlijk kijk ik TV, maar wat is er nou zo schokkend aan die man? Dat 'ie zegt dat er "extremistische" imams rondlopen? Of dat imams nederlands zouden moeten leren? Daar geef ik hem gelijk in hoor, en echt schokkend vind ik dat ook niet. Er zal dus wel meer aan de hand zijn. Maar wat? Wie kan serieus antwoord geven?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 13:19

 

Salaam alaikoum,

Nou ik heb een tijdje geleden een open brief van tawheed aan abou taleb gelezen, dat was een reactie op een open brief van abou taleb. Die man had allerlei dingen gezegd wat onjuist was, hij gaf aan dat hij contact had genomen met de moskee over dat boekje waar zo'n ophef over gemaakt was "de weg van de moslim"geloof ik. Maar abou taleb heeft nooit contact opgenomen met de moskee, dat was gelogen. Hij heeft na die hele ophef pas contact opgenomen met de moskee. 
Die man viel de moskee onterecht aan door allerlei onzinnige dingen te roepen bijv. het deporteren van imams. Ik vond die broeder van al qalam wel grappig, abou taleb deporteren naar afganistan hahah. Ik zie het al helemaal voor me.

Ik heb helaas de links niet meer voor je van die open brief want het is alweer een jaar geleden dat ik het gelezen heb. Weet niet meer waar ik het kan vinden, sorry!

Ma3a salama

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 13:57

Assalamu alaikum,

kijk, dat wist ik niet. Ik heb wel een "open brief aan Abou Taleb" gelezen van een of andere malloot die vrijwel letterlijk de "open brief aan Ayaan Hirsi Ali" had gekopieerd compleet met "Mohammed de lachende doder", maar dan ipv de naam van Hirsi Ali die van Abou Taleb. Deze brief is overal op internet te vinden; je hoeft bij google alleen maar 'Abou Taleb' in te toetsen en je krijgt genoeg links. De brief van Tawheed ken ik weer niet.

Ik heb overigens al jaren die drie boeken van de Weg van de Moslim, en ik zie er echt het schokkende niet van in. Zelfs de pasage over homo's die van het dak worden gegooid is overtrokken in de media, want er staat nergens dat dat zou moeten in de sharia, alleen dat Ibn Abbas dat ooit gedaan heeft. Dat is Ibn Abbas z'n pakkie an zou ik zeggen; hij was geen profeet en wij hoeven hem daarin ook niet te volgen. Dat wordt in dat boek trouwens ook niet gezegd. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Maar Abou Taleb wordt dus vooral verweten mee te praten met de anti-islam lobby begrijp ik. Dank je voor je antwoord zuster!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 14:15

Ik heb de brief van Tawheed nu gelezen en er is me veel duidelijk geworden. Met dank aan mijn zuster die me de link gepmmed heeft!

Wassalam alaikum,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 06:05
Ik heb die TV discussie met Marokkaanse Moslims ook gezien en vond die
jongen van Al Qalam een rellende puber. Het gaat wel heel ver om Ahmed
Aboutaleb een NSB-er te noemen! Die man werkt 16 uur per dag. Hij
probeert wel die brugfunctie te zijn, die heel veel moslims niet willen zijn.
Terwijl de Islam juist staat voor interactie, volgens mij. Dat van die
brieven weet ik niet. Ik wil bij deze even een hele mooie uitspraak van
Koffi Anan gebruiken: "Wees hard voor de Inhoud, Wees zacht voor de
Mens".
Ik vind het trouwens ook heel slecht dat ik iemand op deze site eens heb
gehoord over de naam Abou Thaleb, dat die zou refereren naar een figuur
uit de Koran, die nooit moslim werd en dat Aboutaleb daarom aan zijn
naam gekomen zou zijn. Als je dat soort ideeen naar voren brengt (een
vloek eigenlijk) ben je wel heel diep gezonken. De voornaam van
Aboutaleb is Ahmed, volgens mij een gewaardeerde moslim uit de Koran,
dus laat dat zijn achternaam dan maar weer opheffen...
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 16:36

Hoi Elice,

Ik ben degene die daarover is begonnen. Ik ben ervan op de hoogte dat het zijn achternaam is, maar mij wil het gewoon ontzettend op. De man Abou Taleb, was een goede man, die niet moslim was en die de Profeet vzmh hielp, daar waar hij kon. Niet dat ik deze Ahmed zo zie, want hij gelooft in Allah Ta'ala en dat is het wezenlijke verschil met de oom van de Profeet vzmh. Maar ik zou niet een naam willen dragen, die refereert aan iemand die het bestaan van Allah Ta'ala ontkent.

Je vindt het slecht en dat ik diep ben gezonken, kun je dit toelichten, want ik neem aan, dat je uit mijn reacties toch wel hebt kunnen opmaken, dat ik toch wel een zwemvest aan heb.

Imaan.

P.S Je hebt nergens kunnen lezen, dat ik Ahmed afkeur.....mocht ik dat wel hebben gedaan, dan zou ik graag van je een correctie willen hebben.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 08:20
Hoi imaan
Ik wist niet meer wie het gezegd had, het is me gewoon bijgebleven. Ik
vind het nogal kwalijk als mensen op zo'n manier anderen proberen zwart
te maken. Laten we mensen a.u.b. blijven bekijken naar hun woorden en
daden en niet in het wildeweg grijpen naar vooroordelen. Meestal ben je
goed bezig, hoor.
Groetjes, Elice
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.