Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

al-Kufar

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Enquête vraag: Waarom bezoeken kufar een islamitische site?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
21 [31.34%]
30 [44.78%]
16 [23.88%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: al-Kufar
    Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:55
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

taalkundig betekent "kafir" ondenkbaar, uitkafferen heeft hier niks mee te maken, en toevalig is het woord "koffie" ook in de nederlande taal aanwezig, lijkt een beetje op, niet ?


Kaffer
Het woord '''kaffer''' komt van het Arabische woord "kafir", dat ''ongelovige'' of zelfs ''godslasteraar'' betekent. Het woord wordt in Afrika -vooral Zuid-Afrika- als een bijzonder kwetsend scheldwoord beschouwd. Degene die het gebruikt geeft openlijk blijk van racisme. Het woord werd door de Arabische handelaren die de oostkust van Afrika bevoeren gebruikt als een aanduiding van de plaatselijke zwarte bevolking. De handel die zij bedreven was voor een deel gebaseerd op ->slavernij. De latere Europese koloniale machten namen het woord over als algemene aanduiding van een zwarte Afrikaan. In ->Zuid-Afrika gebruikte men het woord om een onderscheid te maken tussen de eerder bruine Khoisan bevolking van het kaapland en de volkeren verder naar het oosten en noorden, die Bantu talen spraken en een donkerder huidskleur hadden. De grens tussen deze volkeren lag oorspronkelijk ongeveer bij de ->Visrivier. Na de overname van de Kaapkolonie door Groot-Brittanni� (->1806) trachtte het nieuwe bewind ook het gebied ten oosten van deze rivier te koloniseren. Aanvankelijk werd dit een nieuwe, aparte kolonie ''British Kaffraria'' genoemd. Botanisten gebruikten de term vrij argeloos in de ->taxonomie, bijvoorbeeld van wat wat nu de ''koraalboom'' is, maar nog niet zo lang geleden ''kafferboom'' genoemd werd (''Erythrina caffra''). Ook onder de missionarissen, die de plaatselijke bevolking toch met heel wat betere bedoelingen bekeken dan de kolonisten, was het woord kaffer in regelmatig gebruik. De eerste woordenlijsten van het ->isiXhosa, de plaatstelijke taal, verwijzen dan ook naar de 'kaffer-taal'. Het besef dat de betrokken bevolking de aanduiding niet bepaald op prijs stelde drong maar langzaam door in het Zuid-Afrika van de apartheid. Eigenlijk is pas sinds het jaar van de eerste vrije verkiezingen in 1994 de term voorgoed in de ban gedaan.

Hoi Brigitte,

was een domme typfout van mij, ik bedoelde ondankbaar, het werkwoord is "kafara" wat "ondank tonen" betekent, taalkundig gezien dus.

deze zin klopt niet: Het woord '''kaffer''' komt van het Arabische woord "kafir",

kaffer of kafir, maakt niet uit hoe je het schrijft, het is hetzelfde.

verder jouw verhaal over Zuid-afrika gaat mij het ene oor in, en het andere weer uit.

en nu de vraag aan de ongelovigen:

voelen jullie je beledigd als jullie ongelovigen worden genoemd ?? ik voel me niet beledigd als ik gelovige wordt genoemd, ik ben er trots op.  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 11:16
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa


Vanuit de islam gezien is een ieder die niet in Allah, Zijn Boodschapper
of Zijn Boek met daarin Zijn Boodschap gelooft, een ongelovige.�Als een
moslim dus over ongelovigen spreekt, kan dat op elke niet-moslim slaan.
Zo simpel is het en daar hoeft dan ook niet moeilijk over gedaan te
worden. Een christen of jood beschouwt zichzelf ook als gelovige en
spreekt ook over heidenen en gentiles (ik weet het nl woord daar niet
voor) als het over andersgelovigen gaat. Je kunt toch moeilijk van een
moslim/christen/jood vragen om dat geloofsprincipe te negeren.




Daar sla je de spijker op zijn kop: nee, ik als "moderne christen" ben niet
zo arrogant om (progressieve) moslims ongelovigen te noemen, waarom
zou ik ? Je gelooft ook in God, dus geloof je. Ik vind wel dat terroristische
moslims (degenen die haten en moorden) geen oprechte gelovigen
genoemd kunnen worden, omdat ze alles doen wat tegen mijn Godsbeeld
ingaat.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:06
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

en nu de vraag aan de ongelovigen:

voelen jullie je beledigd als jullie ongelovigen worden genoemd ?? ik voel me niet beledigd als ik gelovige wordt genoemd, ik ben er trots op.  

Hoe moeilijk kan het zijn?  Niet elke niet-moslim is ongelovig.  Verder, als ik -als gelovige- jou een ongelovige noem -op basis van dat ik mijn geloof het enige goeie zou vinden (wat niet zo is)- dan vind jij dat vast heel leuk?  Abou, je bent een ongelovige.

Voila, hoe voelde dat?  Voel je je thuis bij dat woord?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:19

Uuh, als jij mij die vraag zou stellen, nee ik zou me niet eens aangesproken voelen, gewoonweg omdat ik weet wie ik ben en mijn Heer ook, dat is genoeg voor mij.

Wat anderen denken, schaadt of baat mij niet echt, tenslotte; we doen het voor 1 iemand, de Heer der Helalen, de Schepper, van dit alles, dus ik vind het een plicht om Hem te aanbidden en te bedanken voor dit alles.

Lla ilaha ila Llah, Muhammadan rasoul Llah.

gegroet

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:26
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Uuh, als jij mij die vraag zou stellen, nee ik zou me niet eens aangesproken voelen, gewoonweg omdat ik weet wie ik ben en mijn Heer ook, dat is genoeg voor mij.


Wat anderen denken, schaadt of baat mij niet echt, tenslotte; we doen het voor 1 iemand, de Heer der Helalen, de Schepper, van�dit alles, dus ik vind het een plicht om Hem te aanbidden en te bedanken voor dit alles.


Lla ilaha ila Llah, Muhammadan rasoul Llah.


gegroet





oegtie........Masha ALLAH
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:40

Assalam walaikum wr.wb.

Mag ik een ieder er op wijzen,dat we in Nederland/Belgi� wonen en dat vanwege dit feit

1.Het woord kafir/kaffar voor Nederlanders als een scheldwoord wordt ervaren.

2.gelovige=belijder van een geloof. (prisma woordenboek).

Vanwege deze 2 feiten,kunnen we dan niet beter spreken over niet muslim als verzamelnaam voor niet Islamieten.

Salam sabar

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Uuh, als jij mij die vraag zou stellen, nee ik zou me niet eens aangesproken voelen, gewoonweg omdat ik weet wie ik ben en mijn Heer ook, dat is genoeg voor mij.

Wat anderen denken, schaadt of baat mij niet echt, tenslotte; we doen het voor 1 iemand, de Heer der Helalen, de Schepper, van dit alles, dus ik vind het een plicht om Hem te aanbidden en te bedanken voor dit alles.

Lla ilaha ila Llah, Muhammadan rasoul Llah.

gegroet

Inderdaad, en dat is ook net wat ik verwachtte.  Waarom is hier iedereen dan zo tegen TvG geweest?  Nu zeg je weer dat je je dat niet aantrekt.  Ik snap er ook niets meer van, hoor.  Eerst roep je om respect en nu zeg je, dat dat niet nodig is, wnat je voelde je de hele niet aangesproken en dus niet gekwetst door bv TvG z'n uitspraken.  Jij lacht dat 'geitenneukers' weg, dat maakt je toch niks uit? 

Maar goed, ik ben jou niet, en ik hou er dus absoluut niet van als mensen mijn geloof niet willen/kunnen respecteren, omdat hun eigen geloof hen de ogen heeft gesloten voor alle anere geloven.  En ze me dan telkens bij de ongelovigen stoppen, terwijl ze donders goed weten dat ik dat niet ben.  Klinkt je dat niet zielig van jezelf in de oren?  En uieindelijk heb je ergens gelijk, ik zou het me niet hoeven aantrekken, ik ben hier immers niet degene die gelovig en ongelovig niet uit mekaar kan houden... 

Ceci n'est pas une pipe...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door sabar

Assalam walaikum wr.wb.

Mag ik een ieder er op wijzen,dat we in Nederland/Belgi� wonen en dat vanwege dit feit

1.Het woord kafir/kaffar voor Nederlanders als een scheldwoord wordt ervaren.

2.gelovige=belijder van een geloof. (prisma woordenboek).

Vanwege deze 2 feiten,kunnen we dan niet beter spreken over niet muslim als verzamelnaam voor niet Islamieten.

Salam sabar

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 14:26
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hoe moeilijk kan het zijn?  Niet elke niet-moslim is ongelovig.  Verder, als ik -als gelovige- jou een ongelovige noem -op basis van dat ik mijn geloof het enige goeie zou vinden (wat niet zo is)- dan vind jij dat vast heel leuk?  Abou, je bent een ongelovige.

Voila, hoe voelde dat?  Voel je je thuis bij dat woord?

het was maar een vraag, die je niet wilt beantwoorden, aangezien jij jezelf wel een ongelovige noemt (zie jou berichten).

ik zal me niet ongerust voelen als iemand mij "een ongelovige" noemt uit een standpunt van zijn geloof, dat ben ik niet, het is ook geen scheldwoord, het is een term die je gebruikt om iemand te herkennen, daarentegen is geiten*** wel een scheldwoord, zoals alle scheldwoorden die je maar kan bedenken, allemaal beledigingen.

dus hierbij Kimmie, als je de moslims geiten*** vind, zeg het gewoon, draai niet erom heen, dan weet ik tenminste wie Kimmie is.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 14:39

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir


deze zin klopt niet: Het woord '''kaffer''' komt van het Arabische woord "kafir", kaffer of kafir, maakt niet uit hoe je het schrijft, het is hetzelfde. Verder jouw verhaal over Zuid-afrika gaat mij het ene oor in, en het andere weer uit.

Nou Abou, ik zou zeggen; ga naar een willekeurige bibliotheek en zoek het op in de encyclopedie. Dit is nl. waar ik het letterlijk vandaan heb. (ik kon geen link plaatsen omdat je een betaald registrant dient te zijn. bron: winkler prins). En het is dus niet iets wat ikzelf verzonnen heb. Misschien moet je toch 'ns in de geschiedenis duiken, voordat je al bij voorbaat een historisch gegeven het ene oor in en het andere er weer uit laat gaan.

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir


en nu de vraag aan de ongelovigen:

voelen jullie je beledigd als jullie ongelovigen worden genoemd ?? ik voel me niet beledigd als ik gelovige wordt genoemd, ik ben er trots op. 


Laat ik zeggen dat het mij niet interesseert dat ik door sommigen tot de ongelovigen ben/word geschaard. Dat sommigen mij in het hokje 'ongelovig' indelen (zonder dat dit ooit aan mij is gevraagd) zegt mij meer over de kortzichtigheid van de mensen die dit doen dan over mijzelf. Dus beledigd nee, ik kan mij hooguit een beetje ergeren aan de onrespectvolle manier waarop door dit soort mensen (bijv. op dit forum) op mijn standpunten gereageerd wordt, maar ach.. men weet niet beter, zal ik maar zeggen h�? .

Aan de andere kant scheelt dit 'hokje' mij wel heel veel typewerk op dit forum. Ik hoef nl. alleen maar 'ongelovig' te typen en men weet gelijk waar ik sta, toch? 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hoe moeilijk kan het zijn?  Niet elke niet-moslim is ongelovig.  Verder, als ik -als gelovige- jou een ongelovige noem -op basis van dat ik mijn geloof het enige goeie zou vinden (wat niet zo is)- dan vind jij dat vast heel leuk?  Abou, je bent een ongelovige.

Voila, hoe voelde dat?  Voel je je thuis bij dat woord?

het was maar een vraag, die je niet wilt beantwoorden, aangezien jij jezelf wel een ongelovige noemt (zie jou berichten).

Dan mag je dat eens quoten, ik ben benieuw waar ik gezegd een atheist te zijn...

ik zal me niet ongerust voelen als iemand mij "een ongelovige" noemt uit een standpunt van zijn geloof, dat ben ik niet, het is ook geen scheldwoord, het is een term die je gebruikt om iemand te herkennen, daarentegen is geiten*** wel een scheldwoord, zoals alle scheldwoorden die je maar kan bedenken, allemaal beledigingen.

In de zin van kafir is het dat wel.  Verder ging het om het waarheidsgehalte en respect hebben om iemand.  Dat is er niet bij geitenneuker, dat is er ook niet als je iemand ongelovig noemt terwijl ie dat wel is.  Maar ja, spijtig dat ik dit al een tweede keer moet zeggen vanavond.  Je laat er jezelf alleen door kennen...  De ware Abou Jabir komt boven, degene die alle geloven behalve de Islam respectloos wil behandelen en zelf doet alsof ze niet bestaan...  Tja, veel plezier in dromenland.  Moest je ooit zin hebben om in de wereld te leven, je bent welkom.

dus hierbij Kimmie, als je de moslims geiten*** vind, zeg het gewoon, draai niet erom heen, dan weet ik tenminste wie Kimmie is.

Waarom zou ik iets zeggen wat ik niet zo vind?  Maar ja, zoals hierboven al gezegd, vooral wie Abou Jabir is, zie je in deze post.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 16:29

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dan mag je dat eens quoten, ik ben benieuw waar ik gezegd een atheist te zijn...

nou, je hebt het altijd over dat je niet in iets kan geloven dat niet bestaat, een atheist is nl. die niet gelooft in God(en), tenzij je stiekem in een Godin gelooft, wat jij soms beweert.

In de zin van kafir is het dat wel. Verder ging het om het waarheidsgehalte en respect hebben om iemand. Dat is er niet bij geitenneuker, dat is er ook niet als je iemand ongelovig noemt terwijl ie dat wel is. Maar ja, spijtig dat ik dit al een tweede keer moet zeggen vanavond. Je laat er jezelf alleen door kennen... De ware Abou Jabir komt boven, degene die alle geloven behalve de Islam respectloos wil behandelen en zelf doet alsof ze niet bestaan... Tja, veel plezier in dromenland. Moest je ooit zin hebben om in de wereld te leven, je bent welkom.

dus het woord "kafir" vind je wel beledigend, een scheldwoord volgens jou, je had het gelijk kunnen zeggen hoor.

mij verwelkomen in dit leven ? tja,... het is niet jij die over dit leven gaat.

en wie is de ware Abou Jabir? is er ook een neppe ? verder heb jij het niet recht om mij te gaan voorstellen aan de anderen, wat en hoe ik geloof weet ik zelf, ik erken dat er meerdere religies zijn, maar ik zie ze niet als waarheid, voor mij is de Islam de enige waarheid, zoals Allah zegt: Waarlijk, de godsdienst is bij Allah de Islam, en een andere vers: Voorwaar, wie een andere godsdienst dan de Islam aanneeemt, zal niet van hem geaccepteerd worden, en zal op de dag des oordeels tot de verliezers behoren.

dat jij gefrustreerd raakt door hoe/wat ik geloof, kan ik er niks aandoen.

veder heb ik geen zin om verder met jou te gaan bakkeleien, er zijn namelijk belangrijke dingen in dit leven.

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 16:44

Abou Jabir zei: "en nu de vraag aan de ongelovigen:

voelen jullie je beledigd als jullie ongelovigen worden genoemd ?? ik voel me niet beledigd als ik gelovige wordt genoemd, ik ben er trots op.  "

Ik denk abou Jabir dat velen de Moslims als ongelovigen beschouwen.

Wat het woord Kaffer betreft Wink Dit woord is voor een nederlander een nogal beledigend scheldwoord.

Hahaha het lijkt me aardig wanneer bij de volgende vergadering over inburgering de Iman zijn toespraak begint met geachte Kaffers van Nederland LOL

Weet je wanneer je luk raak Arabische woorden binnen de Nederlandse taal gebruikt is het soms wel handig om te weten of deze woorden in de taal wellicht andere betekenissen hebben.

Het meest grappig vond ik trouwens de opmerkingen van enkele dat dit niks gaf , dat nederlanders daar maar aan moeten wennen.

Ja in dat geval kunnen we natuurlijk ook weer het normale oude Nederlandse woord voor Moslim gebruiken, nl Muzelman of miezelman , mosselman.

Of gewoon weer het ander woord voor Islam, nl Mohamedanisme.

Allemaal gewone Nederlandse woorden die geloof ik uit respect voor de moslims  niet meer gebruikt worden in krant of tv.

ps, persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk. woorden zijn maar woorden en niemand behalve El kent mijn overtuiging of geloof beter dan ikzelf Tongue

 

  

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 16:54

beste Herne,

kaf�fer (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] lomperd
2 [inf.] sufferd

natuurlijk als ik kaafir zeg, bedoel ik absuluut niet deze hierboven, ik wist het namelijk niet eens.., integreren dan maar.., met kaafir (die dubbel a is wel belangrijk, een lange klank dus) bedoel ik of een ongelovige (Islamitisch gezien), of een ondankabare (taalkundig gezien).

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 03:50
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dan mag je dat eens quoten, ik ben benieuw waar ik gezegd een atheist te zijn...

nou, je hebt het altijd over dat je niet in iets kan geloven dat niet bestaat, een atheist is nl. die niet gelooft in God(en), tenzij je stiekem in een Godin gelooft, wat jij soms beweert.

Dan heb je het fout gelezen, ik ben dus paganist, en dat heb ik al wel 10 keer gezegd hier.  Dat ik de lijn tussen wetenschap en geloof kan trekken, betekent niet dat ik dan niet meer geloof.  Daarom vroeg ik je te quoten waar ik zei atheist te zijn...  Moeilijk he

In de zin van kafir is het dat wel. Verder ging het om het waarheidsgehalte en respect hebben om iemand. Dat is er niet bij geitenneuker, dat is er ook niet als je iemand ongelovig noemt terwijl ie dat wel is. Maar ja, spijtig dat ik dit al een tweede keer moet zeggen vanavond. Je laat er jezelf alleen door kennen... De ware Abou Jabir komt boven, degene die alle geloven behalve de Islam respectloos wil behandelen en zelf doet alsof ze niet bestaan... Tja, veel plezier in dromenland. Moest je ooit zin hebben om in de wereld te leven, je bent welkom.

dus het woord "kafir" vind je wel beledigend, een scheldwoord volgens jou, je had het gelijk kunnen zeggen hoor.

Zie de vorige pagina's

mij verwelkomen in dit leven ? tja,... het is niet jij die over dit leven gaat.

Er stond "de wereld"

en wie is de ware Abou Jabir? is er ook een neppe ? verder heb jij het niet recht om mij te gaan voorstellen aan de anderen,

Ik schreef dat omdat je zelf vond dat je dat bij mij wel kon... Iets van "Zo komt de ware Kimmie dan boven, zeg het dan als je ons geitenneukers noemt."  Even onthouden wat je zelf schrijft he.

Maar goed, ik zie dat je snapt dat kaffir hier welk degelijk een scheldwoord is, nu nog het woord "ongelovige" vervangen door andersgelovige en we zijn er

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 07:26
[QUOTE=Abou Jabir]
"en wie is de ware Abou Jabir? is er ook een neppe ? verder heb jij het niet recht om mij te gaan voorstellen aan de anderen, wat en hoe ik geloof weet ik zelf, ik erken dat er meerdere religies zijn, maar ik zie ze niet als waarheid, voor mij is de Islam de enige waarheid, zoals Allah zegt: Waarlijk, de godsdienst is bij Allah de Islam, en een andere vers: Voorwaar, wie een andere godsdienst dan de Islam aanneeemt, zal niet van hem geaccepteerd worden, en zal op de dag des oordeels tot de verliezers behoren."

Ik vind het erg jammer dat jij van de Islam een minder tolerant geloof wilt maken dan het volgens mij is. De kritiek die er in de Koran is op bv. het Christendom is gericht op het meningsverschil of er in het Christendom 3 goden aanbeden worden, wat helemaal niet zo is. Ik heb al eerder vermeld dat dit ook een te letterlijke vertaling van teksten uit de Bijbel is, maar dat voor mij de juiste interpretatie die je aan de 3-eenheid moet geven, die van de "plaatsing" van de Goddelijke energie is. Jezus, de heilige geest en God: de goddelijke energie binnen ons (bij de meesten van ons zeer beperkt ontwikkeld), die buiten ons en die boven ons.
Verder wordt er in de Koran duidelijk gezegd dat God, Allah en Jahweh dezelfde zijn. Je kunt hier echt niet onderuit: we hebben dezelfde God! Het enige verschil is dat jij jouw geloof een betere manier vind om je in dit leven te verbeteren. En ik vind mijn geloof in essentie een betere manier.Logisch, ik ben ermee opgegroeid. Toch merk ik bij mezelf een duidelijk verschil met veel moslims: ik zeg niet dat hun manier van geloven pertinent slechter is dan de mijne. Zeker bij (progressieve)moslims die tegen geweld en haat zijn en die dat laten zien in hun gedrag naar anderen toe (ook naar niet-moslims, vanzelfsprekend..)voel ik verwantschap en in essentie weinig verschil met mijn eigen levensweg.Maar degenen die zich niet sociaal, vredelievend en tolerant willen gedragen, daar herken ik mijn Godsbeeld totaal niet in.
Ik denk wel eens dat sommige moslims misschien denken dat je door overeenkomsten tussen geloven te erkennen en te waarderen je eigen geloof in discrediet brengt. Maar hoe kan dat nou? Je eigen geloof (je levenspad), blijft nog steeds je eigen geloof, alleen God is steeds dezelfde.Ik bedoel dit alles echt positief en zal in dit forum steeds proberen de verwantschappen te benadrukken, want daar ligt vanuit mijn geloof een taak voor de mensheid.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Uuh, als jij mij die vraag zou stellen, nee ik zou me niet eens aangesproken voelen, gewoonweg omdat ik weet wie ik ben en mijn Heer ook, dat is genoeg voor mij.

Wat anderen denken, schaadt of baat mij niet echt, tenslotte; we doen het voor 1 iemand, de Heer der Helalen, de Schepper, van dit alles, dus ik vind het een plicht om Hem te aanbidden en te bedanken voor dit alles.

Lla ilaha ila Llah, Muhammadan rasoul Llah.

gegroet

Inderdaad, en dat is ook net wat ik verwachtte.  Waarom is hier iedereen dan zo tegen TvG geweest?  Nu zeg je weer dat je je dat niet aantrekt.  Ik snap er ook niets meer van, hoor.  Eerst roep je om respect en nu zeg je, dat dat niet nodig is, wnat je voelde je de hele niet aangesproken en dus niet gekwetst door bv TvG z'n uitspraken.  Jij lacht dat 'geitenneukers' weg, dat maakt je toch niks uit? 

Maar goed, ik ben jou niet, en ik hou er dus absoluut niet van als mensen mijn geloof niet willen/kunnen respecteren, omdat hun eigen geloof hen de ogen heeft gesloten voor alle anere geloven.  En ze me dan telkens bij de ongelovigen stoppen, terwijl ze donders goed weten dat ik dat niet ben.  Klinkt je dat niet zielig van jezelf in de oren?  En uieindelijk heb je ergens gelijk, ik zou het me niet hoeven aantrekken, ik ben hier immers niet degene die gelovig en ongelovig niet uit mekaar kan houden... 

Ceci n'est pas une pipe...

Weet je wat het is kimmie, ik kan me wel gaan lopen ergeren over iemand die het niet met me eens is, wat ik lang genoeg gedaan heb, maar daar ga ik mijn tijd niet meer aan verspillen, van mij mag je zeggen wat je wilt, iedern in zijn waarde laten, dat we het niet met elkaar eens kunnen zijn, klomt vaak voor zo ook met alle andere mensen om ons heen. Maar het verandeert niet wie ik ben of hoe ik leef. Dus of hijt mij schaadt of baadt, nee totaal niet.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 09:35
Het gaat hier niet om wel/niet eens zijn met mekaar.  Het gaat hier om het zijn zelf.  Als ik zeg ik heb bruin haar (wat dus zo is) en jij roept: 'nee, jouw haar is rood', dan ben je gewoon fout.  Want ik heb wel bruin haar.  Feiten he
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 10:07

ja en, dus wat theo zei van moslims zijn geiten****** is dat dan volgens jou een feit......?

kijk wat iemand vindt en het uit, fijn die doet maar, maar om met meingen te komen en ze zo te plaatsen en over te laten komen als feiten, dan ben je heeeeel verkeerd bezig en zeer dom vind ik. (mijn mening)

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 10:08
en die je als columnist niet objectief te zijn??? en dat ade lezers dan een mening vorm bij vormen, ja het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb...!?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 10:11
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

ja en, dus wat theo zei van moslims zijn geiten****** is dat dan volgens jou een feit......?

kijk wat iemand vindt en het uit, fijn die doet maar, maar om met meingen te komen en ze zo te plaatsen en over te laten komen als feiten, dan ben je heeeeel verkeerd bezig en zeer dom vind ik. (mijn mening)

Natuurlijk is dat geen feit, dat is nu net het hele punt.  Dat is net zomin een feit als dat ik ongelovig zou zijn.  Dus nu alleen die eerste redenering even doortrekken naar dat feitje en dan ben je er

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 04:36

assalamoe aleikum Noor al-islaam,

Het is wel een beetje een verwarrende enquete. Ik als moslima kom op deze site om te leren en in discussie te gaan. Als ik dan de stemmen zie: 15 leden die uit intersse hier komen, zouden dat dan moslims zijn of niet-moslims? Ik denk beide.

Degene die iets tegen de islam hebben, zullen dit toch niet in de enquete aangeven.(hoewel ik wel geloof dat er leden bij zitten die iets tegen de islaam hebben) Dus ook de moslims denken met 20 stemmen, dat ze onze imaan willen verzwakken. En 8 leden denken dat er leden zijn die iets tegen de islaam hebben.

Is dit nu een gebrek aan vertrouwen onderling en heeft dit forum dan wel nut?
Waarom bezoek je dit forum als je denkt dat de mensen die hier posten je imaan willen verzwakken? Ik snap eigenlijk deze antwoorden niet. Zelf dacht ik dat we meer begrip voor elkaar zouden en zullen krijgen door in dialoog te gaan, (hoewel het natuurlijk ook weleens langs elkaar heen praten is)
Zelf leer ik hier nog steeds nieuwe dingen en de discussies die ik niet interessant vind, sla ik gewoon over.

De discussie is ook een hele andere kant op gegaan, maar ik wil eigenlijk nog even terug naar het begin, wie hebben er dan voor optie 2 en 3 gekozen, zijn dit allemaal moslims??

wassalaam en gegroet, rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 05:40

Salam aleikum oegty,

Jij zei: Waarom bezoek je dit forum als je denkt dat de mensen die hier posten je imaan willen verzwakken?

Het is ook interesant om te weten wat anderen over bepaalde onderwerpen vinden, maar dat is niet de hoofdreden waarom ik hier ben. Ik ben hier voor de eerste plaats om kennis op te doen over mijn prachtige dien, die ik belijd met heel veel liefde, geduld en wil mijn kennis vergroten en mijn imaan versterken.

Je moet echt niet denekn oegty dat ik mijn gedachtegang verandert doordat wat de kufar zeggen, ik ken mijn dien hamdolillah, weliswaar niet heeeel goed, maar men leert met de tijd, en hoop incha Allah later met mij kennis en imaan de shaytaan te kunen overwinnen.

Kijk natuurlijk zijn er mensen die wel kennis op willen doen over de islaam, maar ik weet wel 200% cker dat er mensen tussen zitten die proberen de boel hier te verzieken en uit zijn op verzuim, en anderen proberen op een andere gedachtegang te brengen, zo PROBEREN men te overtuigen dat er geen God is (stagfirollah) dit soort mensen ken ik,en het was een keer ook al op tv bekend gemaakt dat er idd mensen zijn di zulke sits bezoeken enkel en alleen om te gaan lopen vertellen dat religie's niet waar zijn, dat God niet bestaat, en bla bla bla... dus het is een feit dat zulke mensen er zijn, natuurlijk niet allemaal maar ze zitten er wel tussen. Ik heb t gezegd en zeg t nog en x, het schaadt noch baadt het mij van wat zij te zeggen hebben, ik heb MIJN verstand, MIJN Qura'n, MIJN Allah. dat is alles wat ik nodig heb... wat anderen te zeggen hebben, gaat er bij mij het ene oor in en het ander er weer uit.

Maar......... ik ben er om kennis op te doen, dus alles wat mij behoed van het slechte en laat kiezen voor het goede is welkom. De rest voegt er niet zoveel aan toe, beetje babbelen op het forum over hoe o.a. ik tegen dingen aan kijk en hoe anderen, meer niet. Mijn hoofdreden, Islaam!

Moge Allah jullie imaan versterken, en kennis vergroten en de liefde voor Allah, Zijn Qura'an Zijn Profeten doen bloeien en stralen, zodat alle hoeken en gaten gevuld worden met Noor, en dat alles en iedereen weet, weet dat Allah over ons waakt, alles ziet en weet, en niemand moeten vrezen ila Llah.

**Wie denkt een betere vriend te hebben dan zijn Heer, die kent zijn Heer niet, en wie denkt een ergere vijand te hebben dan zichzelf, die kent zichzelf niet**

Ma3a salama,

jullie oegt fi deen,

 Noor al-Islaam

 

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2004 om 17:39

Wasalaam alaykoem warahmatoe wabarakatoe,  en Hallo,

Ik hier een mooie soerah over de kafiers,

In de naam van Allah, de Erbarmer,de meest barmhartige

1.Zeg : "O ongelovigen

2.Ik aanbid niet wat jullie aanbidden

3.En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid

4.En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden

5.En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid

6.Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst

 

Een aantal vooraanstaande veelgodenaanbidders van Qoeraisj deed de profeet Mohamed saw. het voorstel om gezamelijk een jaar zowel Allah als de afgoden van Qoeraisj te aanbidden, en het jaar daarop uitsluitend Allah te aanbidden. Mohamed saw. verzocht daarop de Qoeraisj zich te verzamelen om zijn antwoord te vernemen. Hij reciteerde deze Soerah die even daarvoor aan hem geopenbaard was.

Na mijn mening gebeurt er op dit moment in nederland ongeveer het zelfde.De kafiers willen zich steeds vaker  op een negatieve manier meningen in onze godsdienst islam.Een paar simpele voorbeelden zijn o.a vele valse hadieth die in omloop zijn, islamitische boeken die door de kafiers worden afgekeurd, Preken die de imaam houd die zogenaamd aangepast moeten worden, wat de kafier wil,media,dit islamitische forum zelf waar aantal kafiers zich mee in proberen te mengen in negatieve zin, en zo kan ik wel door blijven gaan...

Wallahi beste moslim broeders en zusters hou je eigen sterk aan je dien laat je niet in dwaling brengen door de kafiers.En vertrouw alleen en enkel op Allah.

 

Wasalaam alaykoem warahmatoe wabarakatoe

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 05:06

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh,

Het leidt geen twijfel dat dit leven een test is
Welke jouw volle aandacht vereist
Wat betreft hetgeen je meeneemt naar je uiteindelijke bestemming
Enkel het Ware Geloof en goede daden zijn jouw weg richting
Verlossing

Profeet Mohammed vzmh zei:
"Wie ook maar, tussen de Joden en Christenen, over mij hoort en mij niet volgt in hetgeen in breng en overlijd in deze staat, hij zal tot de inwoners van de Hel behoren."16

 
En idd aghy iets wat ik al eerder gezegd heb... Kennis is een plicht om op te doen, door die kennis versterkt jouw imaan, waardoor je dichterbij Allah komt, waardoor Hij jou liefheeft, en niet in de steek zal laten!!!
Ik probeer met de dag, met het uur met de minuut mij imaan te versterken, want je weet nooit wanneer het over is voor jou.
Maar ik laat me niet door kufar beinvloeden, wat de meesten doen met hun uitspraken TEGEN de islaam, dat versterkt juist mijn imaan en liefde ervoor, dus in het nadeel werkt het cker niet.
 
"Stelt jullie vertrouwen op Allah, als jullie waarlijk gelovigen zijn"
 
Oegt fi deen Noor al-Islaam
 
Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh
Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boedha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 08:19

Noor al-Islaam; mooie woorden:

Het leidt geen twijfel dat dit leven een test is
Welke jouw volle aandacht vereist
Wat betreft hetgeen je meeneemt naar je uiteindelijke bestemming
Enkel het Ware Geloof en goede daden zijn jouw weg richting
Verlossing

Profeet Mohammed vzmh zei:
"Wie ook maar, tussen de Joden en Christenen, over mij hoort en mij niet volgt in hetgeen in breng en overlijd in deze staat, hij zal tot de inwoners van de Hel behoren."16

MAAR ERGENS toch jammer dat iemand die de islam (of het prostantisme) bedrijft (als je dat zo mag zeggen) zo gefocusd is op de dood, op dat wat komen gaat na....

Het is egenlijk een leven vol angst waarin je leeft als je een dergelijke religie bedrijft ik vraag me ook af in hoeverre je oprecht leeft wanneer je leeft naar d eletter en niet naar je gevoelens.

Moet je wanneer je een oprecht moslim wil zijn (of christen) leven naar teksten omdat anders je verdorven ik naar boven komt ?  Ik geloof (gelven betekent hierbij eigelijk,' niet weten' ) niet dat de mens per defintie slecht is en dat je met het letterlijk naleven van teksten het slechte in jezelf moet ondedrukken 

gr Boedha

  

   

 

 

  

 

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 12:57
Ik denk dat de meeste niet-moslims niet tegen de Islaam zijn, maar bang
zijn voor terroristen. Het blijft natuurlijk lastig dat dat soort figuren
blijven beweren dat zij vanuit de Islaam handelen, terwijl zij volgens mij
helemaal niet vanuit wat voor geloof dan ook handelen. Daarom is het
ook zo belangrijk dat de Islaam zich duidelijk uitspreekt tegen haat en
geweld en tegen terroristische acties.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 13:47

In eerste instantie geplaatst door elice

Ik denk dat de meeste niet-moslims niet tegen de Islaam zijn, maar bang
zijn voor terroristen.

Dat is nou de grote fout die gemaakt wordt...
Elke keer weer die link leggen tussen islam en terrorisme.
die 2woorden gaan niet samen zoals water en vuur niet samen gaan.

Terrorisme= Vuur
Vuur wat geblust wordt door het water= Islaam

Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boedha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 14:00

Noor al islaam

Maar Islam en yihad gaan wel samen toch, christendom en kruistoch of inquisitie gaan ook samen.

en we weten allemaal dat er mensen zijn die stellen dat de islam moet worden verspreid door geweld en die mensen dat zijn terrorisme, en die mensen die belijden dit terrorisme vanuit de islam

die mensen, legitimeren het vermoorden van andersdenkende (anders schreeuwende / anders scheldende) vanuit de islam 

ik geloof dat deze mensen dwalende zijn, wijs ze daar dan op, analyseer de woorden die ze gebruiken en wijs ze op hun ongelijk.

deze mensen noemen zich moslim en zijn terrorist, ik wou dat ze niet bestonden, maar ze bestaan

gr

 

boedha

 

 

  

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 14:51
Noor Al Islam,
Ik zou ook liever niet degene willen zijn die dat moet zeggen, jullie als
moslim moeten optreden tegen die dwarsliggers. Ik geloof ook dat wat jij
zegt over de Islam waar is en ik wil het ook geloven, want ik geloof dat
het helemaal geen zin heeft om je te laten meeslepen in rampscenario's.
Ik moet wel even kwijt, ik heb even de woorden van Khomeini
doorgenomen (verderop in het forum) en ik schrok me daar weer rot. Die
heeft dus openlijk beweerd dat vreedzame moslims maar slapjanussen
zijn, die niet het ware geloof aanhangen, maar dat diegenen (de
terroristen) die niet-moslims verdelgen wel de echte moslims zijn.
Volgens mij wordt Khomeini door veel moslims geeerd toch? Nou ja, wat
ik zeg, het gaat om het nu. Khomeini is verleden tijd en hoor de laatste
tijd gelukkig voornamelijk vreedzame geluiden op dit forum en daar ben
ik erg blij mee, maar zou graag nog wel een antwoord willen hebben op
het bovenstaande.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.