Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

al-Kufar

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Enquête vraag: Waarom bezoeken kufar een islamitische site?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
21 [31.34%]
30 [44.78%]
16 [23.88%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: al-Kufar
    Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:14

In eerste instantie geplaatst door elice


Ik vind het erg jammer dat jij van de Islam een minder tolerant geloof wilt maken dan het volgens mij is. 

ben ik nou intolerant, omdat ik zeg dat de Islam de enige waarheid is, en de enige godsdienst is van God ?

wanneer er maar 1 God is, behoort er ook 1 godsdienst te zijn.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:48
Dat je daar uberhaupt een vraag van maakt.. Ja, ik blijf het intolerant
noemen wat jij zegt. Voor jou is de islam je levensweg, voor een ander is
dat een ander geloof. Hoe dat mogelijk is? Dat is toch niet zo
moeilijk. De mensen die in contact met God hebben gestaan zijn toch
allemaal anders geweest? Zijn allemaal producten geweest van andere
culturen, leefden in andere tijden . Ookal hebben zij hetzelfde "gehoord"
of ervaren, doordat ze mensen waren en geen robots hebben ze de
goddelijke essentie allemaal net iets anders verwoord. Ik vind het eigelijk
juist verbazingwekkend dat ondanks de soms totaal verschillende
culturen toch de essentie van de verschillende godsdiensten zo hetzelfde
is.Voor mij zijn de verschillen in hoe je je geloof beleidt uiteindelijk maar
details.Het enige waar het om gaat, is dat je dezelfde Godsbeleving hebt.
Daar zou eigenlijk de rest uit moeten volgen. De intensiteit en bewuste
blik waarmee je in het leven staat, waarmee je aan jezelf werkt, waarmee
je helpt aan een betere wereld, je voor anderen inzet, waarmee je op deze
aarde past, die je maar even te leen hebt gekregen.
Wat voor verschillen zijn er nu eigenlijk?
Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boedha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:48

Abou Jabir schreef:

ben ik nou intolerant, omdat ik zeg dat de Islam de enige waarheid is, en de enige godsdienst is van God ?

wanneer er maar 1 God is, behoort er ook 1 godsdienst te zijn.

wanneer je zegt mijn waarheid is de waarheid en mijn god is de enige, maar je tolereert ook dat een ander het zelfde zegt, namelijk wanneer deze zegt mijn god is de enige en mijn godsdienst hoort de enige te zijn dan ben je tolerant anders niet

maar ja wat daar aan te doen, Ik namelijk ben namelijk niet zol tolerant dat ik accepteer dat iemand zegt op deze aardkl**t kan er maar 1 godsdienst zijn, rond 500 na chr was er een beginnende godsdienst die tussen de joden ging wonen zij tolereerde elkaar

gr Boedha

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2004 om 07:27

Hallo Elice,

Khomeini is idd verleden tijd.
Er is geen enkele geloof is (voor mij dan de enige, de islaam) die geweld goedkeurt.
Je hebt wel het recht jezelf, je familie, je land, je godsdienst en bezittingen te verdedigen.
Als jij aangevallen wordt, dan verdedig je jezelf, (jah of je rent weg)
Maar ik denk dat wat khomeini ermee bedoeld:
Stel dat je land aangevallen wordt, velen vluchten weg, maar volgens hem is het dan dat je een ware moslim bent als je niet weg rent maar dat je terug vecht, desnoods als gevolg de dood, waarna je daarna een martelaar bent.
Die keus geheel aan jou...... maar goed, ik weet niet zo goed wat khomeini daar nou precies mee bedoelt.

Ik weet niet meer wie het was, maar in de tijd van ik d8 profeet Mohammed vzmh, was er een oorlog, en de moslim vluchtten weg, omdat ze zagen dat de vijanden met meerdere waren.
maar toen zij wegvluchten, zagen zij een kameraad juist richting vijanden renden met een zwaard.
Zijn mensen riepen nog van dat ie terug moest, want hij zou het niet redden.
die man riep dat hij de geur van jannah riep en rende op die mensen af.
En idd even later vonden ze die man dood achter een rots met een grote glimlach op zijn gezicht, macha Allah

Of jij bereid bent te sterven voor Allah, is aan jou... en wat Allah voor jou heeft bestemd, en zo zal het zijn.

gegroet

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2004 om 07:58
In eerste instantie geplaatst door Boedha

Noor al islaam

Maar Islam en yihad gaan wel samen toch, christendom en kruistoch of inquisitie gaan ook samen.

en we weten allemaal dat er mensen zijn die stellen dat de islam moet worden verspreid door geweld en die mensen dat zijn terrorisme, en die mensen die belijden dit terrorisme vanuit de islam  

Hallo boedha,

Als jij denkt dat de jihaad daarover gaat, dan heb jij het mis!!!
Jihaad, strijden voor en in de naam van God, tegen het onrecht.
De islaam verspreiden??? je volgt de islaam of je volgt hem niet.
Niemand die jou daartoe dwingt.

Je volgt God's pad of je volgt het niet.
je volgt shaytaan of je volgt hem niet.

Allemaal keuzes die JIJ maakt, en niemand je ertoe dwingt, want achteraf moeten wij zelf de verantwoordelijkheid nemen voor onze daden, en niet voor die van de ander.

Gegroet

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2004 om 08:20

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh,

61. De Strijdplaats (As-Saff)

BismiLlah al-rahman al-raheem,

1. Wat zich ook in de hemelen en op de aarde bevindt, verheerlijkt Allah; Hij is de Almachtige, de Alwijze.

2. O gij die gelooft, waarom zegt gij hetgeen gij niet doet?

3. Het is afkeurenswaardig bij Allah dat gij zegt hetgeen gij niet doet.

4. Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

5. En toen Mozes tegen zijn volk zeide: "O mijn volk, waarom ergert gij mij, wetende dat ik Allah's boodschapper voor u ben?" En toen zij afdwaalden deed Allah hun hart zich afwenden, want Allah leidt het opstandige volk niet.

6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

7. Wie is onrechtvaardiger dan hij die leugen over Allah verzint, terwijl hij opgeroepen wordt tot de Islam? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

8. Zij wensen Allah's licht door hun mond te doven, maar Allah zal Zijn licht vervolmaken, hoewel de ongelovigen er afkerig van zijn.

9. Hij is het Die Zijn boodschapper heeft gezonden met leiding en de godsdienst der Waarheid, opdat hij deze moge doen zegevieren over alle andere godsdiensten, al zijn de afgodendienaren er afkerig van.

10. O gij die gelooft, zal ik u inlichten over een handel die u zal redden van een pijnlijke straf?

11. Dat gij in Allah en Zijn boodschapper gelooft en voor de zaak van Allah met uw bezit en uw persoon strijdt. Dat is beter voor u als gij het weet.

12. Hij zal u uw zonden vergeven en u in tuinen leiden waar doorheen rivieren stromen en tot reine woningen toelaten in tuinen der Eeuwigheid. Dat is de grote zegepraal.

13. En nog meer waarnaar gij verlangt: hulp van Allah en een spoedige overwinning. En geef blijde tijding aan de gelovigen.

14. O, gij die gelooft, weest Allah's helpers, zoals toen Jezus, zoon van Maria, tot zijn discipelen zeide: "Wie zijn mijn helpers terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn Allah's helpers!" Toen geloofde een gedeelte van de kinderen Isra�ls, terwijl een ander deel niet geloofde maar Wij hielpen de gelovigen tegen hun vijand en zij werden overwinnaars.

Sada9 Allah al-3adheem

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2004 om 08:59
Abou Jabir,
Ik denk dat jij niet intolerant bent. eerder vind ik je eerlijk.
Natuurlijk jij vind dat de Islam de enige weg en waarheid is.
Dat is je volledige recht naar mijns inzien.
En ook vind ik dat je het volste recht hebt om die weg in zijn geheel naar eer en geweten te volgen.
Persoonlijk volg ik een ander pad. en net als jij ben ik natuurlijk er van overtuigd dat dit het juiste pad voor mij isSmile
Het feit dat mensen een ander pad volgen en willen leven is naar mijn mening geen intolerantie , maar enkel een verschil in inzicht. en inzicht wordt opzich zelf ook mede bepaald door ervaringen die elke persoon in het leven ondergaat.
Het is zoals jij eerder zei ,geloof is een kwestie van het hart.
Helaas kan ik je over mijn pad niets vertellen op een openbaar forum.
Ik denk trouwens ook niet dat je daat behoefte aan zou hebben Smile
Maar nietemin dank ik je dat je een van de weinige bent die in ieder geval de moeite genomen heeft om me wat inzicht in jouw denkwereld te geven.
Dank je Abou Jabir, en ik hoop dat je in de toekomst ook op wellicht nieuwe vragen van mij zo zal zijn  Smile
Met groeten Herne

.



Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2004 om 12:24

In eerste instantie geplaatst door Herne

Abou Jabir,
Ik denk dat jij niet intolerant bent. eerder vind ik je eerlijk.
Natuurlijk jij vind dat de Islam de enige weg en waarheid is.
Dat is je volledige recht naar mijns inzien.
En ook vind ik dat je het volste recht hebt om die weg in zijn geheel naar eer en geweten te volgen.
Persoonlijk volg ik een ander pad. en net als jij ben ik natuurlijk er van overtuigd dat dit het juiste pad voor mij isSmile
Het feit dat mensen een ander pad volgen en willen leven is naar mijn mening geen intolerantie , maar enkel een verschil in inzicht. en inzicht wordt opzich zelf ook mede bepaald door ervaringen die elke persoon in het leven ondergaat.
Het is zoals jij eerder zei ,geloof is een kwestie van het hart.
Helaas kan ik je over mijn pad niets vertellen op een openbaar forum.
Ik denk trouwens ook niet dat je daat behoefte aan zou hebben Smile
Maar nietemin dank ik je dat je een van de weinige bent die in ieder geval de moeite genomen heeft om me wat inzicht in jouw denkwereld te geven.
Dank je Abou Jabir, en ik hoop dat je in de toekomst ook op wellicht nieuwe vragen van mij zo zal zijn  Smile
Met groeten Herne

.

Hallo Herne,

Alhamdoelilah dat je tevreden bent met de reacties van broeder Abou Jabir, het doet me goed om zulke positieve reacties te lezen .

Groet,
Umm Umarah

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 11:47
Ik prijs Herne wel voor zijn zachte antwoord, maar Abou Jabir zei dat de
Islam de enige echte godsdienst is van God. Kortom: alle andere
godsdiensten zijn of minderwaardig of ongeldig. Dat vind ik een erg
intolerante en onwaardige uitspraak. Het heeft echter niets te maken met
met het feit of ik Abou zijn Islam niet gun. Sterker nog, bij deze wil ik
zeggen: alle moslims, maak van je geloof de mooiste die er is! Zorg dat er
nooit meer ruimte inkomt voor haat, wraak, geweld en andere negatieve
emoties! Geef dit mee aan je kinderen en anderen die zich bij jullie
aansluiten en probeer alles en iedereen die ook maar negatieve begrippen
aan de Islam probeert te ontlenen te corrigeren of buiten te sluiten.
Ik blijf persoonlijk bij mijn eigen geloof, want daar ligt mijn sterke basis
om dit leven vorm te geven en mij in God te verdiepen. Bovendien is dat
geloof met de allergrootste zorg, liefde en vrijheid (!) door mijn ouders
meegegeven, die voor mij een bijzonder goed voorbeeld zijn van
naastenliefde en gulheid.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 14:47

Salam Aleikum, hallo

Velen snappen maar niet wat 'kafir' inhoudt, en ieder heeft daar zijn interpretaties daarover.
Voor mij ligt het heel simpel, en je mag het er mee eens zijn of er tegen, maar mijn standpunt blij staan.

Iemand die de Schepper niet erkent (God) is een kafir (ongelovige)
Er is niets of niemand dan God, of uberhaupt een deelgenoot aan toekennen.
God, de Schepper der helalen, die alles is en niemand gelijk aan Hem is.
Hij is er, en aan jou om erin te geloven, of hem te negeren/ niet erkennen.

Geloven in God= gelovige
Niet geloven in God= ongelovige, oftewel kafir

Verder valt er niets om in te geloven, waarin zou je wel geloven, en niet in God???

Voor mij ligt het zo simpel, en draai nergens omheen.
Je accepteerd het of niet....

gegroet

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 15:02

       Well Done  Zeer goed gezegd van Noor!!! Clapping

Ben totaal met je eens: Wat is er om in te geloven, en God niet?? Huh 2, Ummm, Hmm

Aha! Ik weet het antwoord, volgens mij... NIETS buiten ALLAH

Bow Down Before You **Allah oe akbar**







Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 04:29
Noor, jij bent dan veel ruimdenkender. Dank!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 05:12
Ik geloof wel degelijk in God, alleen niet in de God van de Koran. Ik ben met andere woorden niet ongelovig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 05:20

Dat probeer ik al een hele tijd uit te legen, maar het verschil tussen niet-moslim en ongelovige is nog niet echt doorgedrongen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 06:29

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat probeer ik al een hele tijd uit te legen, maar het verschil tussen niet-moslim en ongelovige is nog niet echt doorgedrongen.

voor ons moslims maakt Allah het verschil tussen "niet-moslims en ongelovigen", en niet jij...

Allah zegt heel duidelijk in de Quran (vertaling): 5:72 Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen:"Allah is de Masih, zoon van Maryam". Hoewel de Masih zei:"O kinderen van Israel, aanbidt Allah, mijn Heer en jullie Heer". Voorwaar, hij die deelgenoten aan Allah toekent: Allah heeft hem waarlijk het paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers.

73 Voorzeker, zij zijn ongelovig geworden die zeggen:"Voorwaar, Allah is E�n  derde van de drie". Want er is geen god dan de Ene God. En indien zij niet ophouden met wat zij zeggen: dan treft zeker een pijnelijke bestraffing degenen van hen die ongelovig zijn.

74 Waarom tonen zij geen berouw aan Allah en vragen zij Hem niet om vergeving? En Allah is vergevingsgezind, Meest Barmhartig.

75 De Masih, zoon van Maryam, is niet anders dan een Boodschapper, hij werd waarlijk voorafgegaan door Boodschapper en zijn moeder was een oprechte vrouw. Zij plachten beiden voedsel te eten (net als andere mensen). Zie hoe Wij voor hen de Tekenen duidelijk maakten en zie dan hoe zij (de ongelovigen) zich afwenden.

76 Zeg (O Mohamed):"Aanbidden jullie naast Allah wat geen schade voor jullie kan voorkomen en (jullie) geen voordeel kan brengen?" en Allah, Hij is de Alhorende, de Alwetende.

77 Zeg:"O lieden van de schrift! overdrijft niet zonder recht in jullie godsdienst en volgt niet de begeerten van een volk dat vroeger waarlijk dwaalde en velen deed dwalen. En zij dwaalden van het rechte pad" 

9:30 En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 08:31
Abou, ik geloof dat ik het gegeven van de 3-eenheid en het zogenoemde "Jezus, zoon van God" nu toch wel uitgelegd heb? Jij blijft proberen christenen zwart te maken.Waar haal je die verbetenheid toch vandaan?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 09:07
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat probeer ik al een hele tijd uit te legen, maar het verschil tussen niet-moslim en ongelovige is nog niet echt doorgedrongen.

voor ons moslims maakt Allah het verschil tussen "niet-moslims en ongelovigen", en niet jij...

Dan moet je er maar een nieuw woord voor bedenken of zo, het woord ongelovige betekent in het nederlands gewoon 'iemand die niet gelooft'.  Als jij morgen zegt, een appel is geen appel, want allah noemt het een peer, dan ga ik ook niet staan knikken hoor.  Verder kan je eens nadenken wat 'on-' betekent, bv onkunde is het omgekeerde van kunde, etc...  Iemand die gelooft, is een gelovige, dus rarara, wat is een ongelovige...?  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 12:37
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dan moet je er maar een nieuw woord voor bedenken of zo, het woord ongelovige betekent in het nederlands gewoon 'iemand die niet gelooft'.  Als jij morgen zegt, een appel is geen appel, want allah noemt het een peer, dan ga ik ook niet staan knikken hoor.  Verder kan je eens nadenken wat 'on-' betekent, bv onkunde is het omgekeerde van kunde, etc...  Iemand die gelooft, is een gelovige, dus rarara, wat is een ongelovige...?  Gr Kim

hoi Kimmie,

je begon goed, maar daarna aan het eind komen die standaard kwetsende uitlatingen waarvan je blijkt mensen uit te lachen, alleen dit keer vergat je het lach-gezichtje....!!!!

om in te gaan op je reactie, het woord kaafir wil je niet, dat terzijde, dit woord is vertaald in verschillende termen, zoals ongelovige, ondankbaar, daarbij  betekent het aannemelijk ook niet-moslim en anders-gelovige.

wat absuluut fout is, is het woord kaafir vertalen in gelovige (het arabisch woord ervan is mo'min), mo'min is iemand die vol is met de imaan (innerlijke geloof), m.a.w. in alle zuilen van de imaan gelooft en van overtuigt is;

geloven in; 1. Ene God/Allah, 2 Zijn boodschappers (onder hen ook Mohamed), 3 Zijn Engelen, 4 Zijn boeken, 5 de dag des oordeels, 6 de voorbeschikking.

wanneer iemand de volle geloofsovertuiging heeft in deze 6 zuilen is een mo'min (gelovige), als een zuil/pilaar hiervan ontbreekt, valt de imaan, wanneer de imaan valt, spreek je niet meer van een mo'min, maar het tegenovergestelde van mo'min, ja..., je kan het gaan raden, namelijk kaafir.

dat is islamitisch gezien, en ik houd eraan zolang ik een overtuigende moslim ben....  

de groeten,

ps. niet moslim of anders-gelovige gebruiken is voor mij prima, geen probleem.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dan moet je er maar een nieuw woord voor bedenken of zo, het woord ongelovige betekent in het nederlands gewoon 'iemand die niet gelooft'.  Als jij morgen zegt, een appel is geen appel, want allah noemt het een peer, dan ga ik ook niet staan knikken hoor.  Verder kan je eens nadenken wat 'on-' betekent, bv onkunde is het omgekeerde van kunde, etc...  Iemand die gelooft, is een gelovige, dus rarara, wat is een ongelovige...?  Gr Kim

je begon goed, maar daarna aan het eind komen die standaard kwetsende uitlatingen waarvan je blijkt mensen uit te lachen, alleen dit keer vergat je het lach-gezichtje....!!!!

Ik snap niet wat daar nu weer kwetsend aan zou zijn.  Ik nam aan dat het een nogal makkelijke vraag was.  Verder was hij ook niet aan jou gericht, aangezien jij een van de weinigen bent die snapt dat de meeste niet-moslims wel gelovig zijn. (zie rest van post)

om in te gaan op je reactie, het woord kaafir wil je niet, dat terzijde, dit woord is vertaald in verschillende termen, zoals ongelovige, ondankbaar, daarbij  betekent het aannemelijk ook niet-moslim en anders-gelovige.

Ik denk dat ook best uitgelegd is waarom, en volgens mij was je het daar ook mee eens?  (Of vergis ik me even van persoon?)

ps. niet moslim of anders-gelovige gebruiken is voor mij prima, geen probleem.

Dan zijn we het toch eens?  (of niet...?)

Slaap ze Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 11:25
"Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst" (106:6)
Met andere woorden, jij jouw geloof wij ons geloof. Ik snap niet dat dit een makkelijke vraag is. Het beste kun je aan islam-geleerden vragen om een delicate uitleg te krijgen. Wij (moslims) hier kunnen je niet alles zo goed uitleggen. Bovendien maakt het niet uit wie wel of niet gelijk heeft. Dus alstublieft. Moslims geloven in het hiernamaals en Alleen Allah zal in het hiernamaals rechtvaardig kunnen oordelen. Intussen, in dit wereldse leven, kunnen we proberen zo vreedzaam (met vreedzame intenties, lees: ware islam) mogelijk met elkaar proberen te leven.
"Waarlijk gij hebt uiteenlopende meningen,"(50:8)
"Iedereen heeft een richting, waarheen hij zich wendt, wedijvert daarom met elkander in goede werken...."(8:148)
Verder ben ik deze discussie rondom kaafir/ongelovige nogal moe van geworden. Waarom zo moeilijk doen? Ik kan begrijpen dat een 'ongelovige' dit kwetsend 'kan' ervaren, maar kaafir/ongelovige is lang niet zo stigmatiserend als moslimterrorist. Kijk eens door de ogen van de moslim en hoevaak wij (moslims) niet op de media horen: moslimterrorist. Ik kan mij dan moeilijk voorstellen dat kaafir mensen op verkeerde ideeen brengt. Afijn, jij jouw geloof, wij (moslims) ons geloof.
En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 19:02
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

een hoop zeer intelligente niet-moslims

 

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.