Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een advies van Ibrahim ibn Adham

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een advies van Ibrahim ibn Adham
    Geplaatst op: 17 december 2004 om 16:57

Een advies van Ibrahim ibn Adham

 

Een man ging naar Ibrahim ibn Adham (Moge Allah met hem tevreden zijn) en zei: �O Abu Ishaq�! Ik doe mijzelf onrecht aan door het verrichten van zonden. Deel mij iets schrikwekkends mee zodat het mijn hart verlost.

 

Ibrahim zei: �Als jij 5 gewoontes accepteert en daaraan vast blijft houden, kan niks jou schade toebrengen en geen zondig plezier zal jou doen vernietigen:

 

Als jij Allah ongehoorzaam wilt zijn, eet dan niet van Zijn voorzieningen.

 

Als jij Allah ongehoorzaam wilt zijn, leef dan niet in een plaats dat Hij bezit.

 

En als jij (zo ondankbaar bent), en nog Hem niet wenst te gehoorzamen, zoek dan een plaats waar je dit onopvallend kunt doen.

 

Wanneer de Engel des Doods aankomt, vraag hem om het innemen van jouw ziel voor een periode te vertragen, zodat je in staat bent om oprecht berouw te tonen en goede daden te verrichten voor Allah. De engel zal jouw wens niet inwilligen en zal jouw ziel onmiddellijk naar de volgende wereld zenden.

 

Wanneer de engelen van de Hel naar jou komen om je naar de hel te begeleiden, volg hen dan niet. Je zult niet in staat zijn om je te verzetten.

 

De man zei: �Genoeg, genoeg Ibrahim�. Ik zal nu oprecht berouw tonen.� De man deed dat en bleef met Ibrahim totdat de dood hen scheidde. (Muwaqif Mushriqah Fi Hayatis Salaf:15)

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 07:48
MASHA ALLAH AGHI DAT JE DIT MET ONS WILDE DELEN
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.