Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Koran-begraafplaatsen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Irafell-Mori Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Irafell-Mori Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Koran-begraafplaatsen?
    Geplaatst op: 26 januari 2005 om 09:29

Hallo,

 

Ik had een vraag over de tradities die samengaan met de Heilige Koran.

Ik las in een zekere bron dat het in de Islam gebruikelijk is om een exemplaar van de Heilige Koran te begraven als deze van ouderdom versleten en stuk is. Ik las ook dat hier speciale begraafplaatsen voor zijn, aangezien het te heilig is om weg te gooien.

Is dit inderdaad waar, of is het begraven van de Heilige Koran geen Islamitisch gebruik? Wat doe je met een exemplaar dat versleten is?

Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen over deze kwestie.

Alvast bedankt,

 

Irafell-Mori

 

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 15:13

Hallo,

Ik heb hier nog nooit van gehoord en er ook nog nooit iets over gelezen. Kheb op internet voor je gezocht, maar in geen enkele beschrijving van een islamtitische begrafenis (die ik heb gelezen) komt dit 'zogenaamde ritueel' ter sprake.

Heeft iemand anders hier ooit iets over gehoord?

En Allah (subhanahoe wa ta'ala) weet het het beste.

 

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 12:43
aslamoe alaykoem,

dit heb ik ook nog nooit gehoord maar wat ik wel weet is dat je de heilige koran of een blad waarop een stukje koran op staat niet weggegooid mag worden!!!

wa alaykoem wa salam...
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 13:13

De koran is neergezonden als leiding en om gereciteerd te worden niet om begraven te worden met de doden.

We hoeven ons zelf aleen maar die vraag te stellen en we hebben het antwoord daar hebben geen geleerde voor nodig.

Er zijn lastigere vragen waarmee we de geleerde lastig kunnen vallen.

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.