Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vrouwelijke imams

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vrouwelijke imams
    Geplaatst op: 01 februari 2005 om 09:34

Salaam aleykum allemaal,

momenteel heb ik een discussie met een vriendin van me over vrouwelijke imams, zij beweert dat dezen er zijn, maar ik heb er nog nooit van gehoord, maar wil niet meteen zeggen dat zij ongelijk heeft. Wie weet hier meer over?

Beslama,

Linda

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 09:48
Fatma Katirci
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 09:48

Fatma Katirci?

explain...

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 09:50

jah inderdaad, volgens mij mogen alleen mannen imam worden toch? Een imam mag bijvoorbeeld het gebed voordragen, een vrouw mag dat niet. Dus hoe kan zij een imam zijn? Volgens mij verwar je jezelf gewoon met een vrouw die veel over de Islaam weet, en andere mensen (zusters) leert.

ps. ik bedoelde trouwens dat een vrouw het gebed niet mag voordragen aan mannen, aan vrouwen mag het wel.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2005 om 03:27
In eerste instantie geplaatst door Linda

Fatma Katirci?

explain...

http://www.debibliotheken.nl/home/show_bericht.asp?NEW_ID=10 69&NEW_Istwocolumn=0
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 01:40
In eerste instantie geplaatst door tarah

jah inderdaad, volgens mij mogen alleen mannen imam worden toch? Een imam mag bijvoorbeeld het gebed voordragen, een vrouw mag dat niet. Dus hoe kan zij een imam zijn? Volgens mij verwar je jezelf gewoon met een vrouw die veel over de Islaam weet, en andere mensen (zusters) leert.

ps. ik bedoelde trouwens dat een vrouw het gebed niet mag voordragen aan mannen, aan vrouwen mag het wel.

Waarom zou dat niet kunnen?Waarom zou een vrouw de wijsgeer van Allah niet aan mannen kunnen overbrengen?Ik vind dat onbegrijpelijk.Het christendom is hierin ook uiterst star.  Terwijl vrouwen nou juist zo veel strijden tegen onrecht en veel bezig zijn met opvoeding. (kinderen)

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 01:48
Misschien omdat vrouwen dan ander werk gaan doen voor de kerk/moskee? Vrouwen zijn geschikt voor pastoraal werk omdat ze goede sociale vaardigheden hebben.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 03:18

In eerste instantie geplaatst door Anne

Misschien omdat vrouwen dan ander werk gaan doen voor de kerk/moskee? Vrouwen zijn geschikt voor pastoraal werk omdat ze goede sociale vaardigheden hebben.
Vrouwen zijn in heel veel zaken geschikt.Neem deze vrouw >>>>>>>>> http://www.lucidcafe.com/lucidcafe/library/95nov/curie.html <<<< Aan haar hebben  veel mannen een langer leven te danken.Ongeacht hun geloof,huidskleur,geaardheid of wat dan ook.Een uiterst moedig mens.

You cannot hope to build a better world without improving the individuals.
To that end, each of us must work for our own improvement and, at the same
time, share a general responsibility for all humanity, our particular duty being
to aid those to whom we think we can be most useful.

                                                                                                                                                          �Marie Curie

Dus heren.....Steeds als u een rontgenfoto moet laten maken,weet dan dat het een vrouw was die haar leven gaf,opdat u genas, omdat zij gaf om ieder mens in Allah's naam.En welk geloof zij aanhing doet dus niet ter zaken.

(Ze is uiteindelijk gestorven aan leukemie (kanker) door haar onderzoek naar radioactieve stoffen )


Terug naar boven
ElJamal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ElJamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2005 om 14:31

gegroet,

Je moet dan bijvoorbeeld denken aan de menstruatieperiode e.d.

dat is denk ik een van de weinige redenen waarom een vrouw het gebed niet kan leiden!

 

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2005 om 15:00

ja voor vrouwen, maar voor mannen zowiezo niet toch?

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.