Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

trouwen voor geld, om vergunning?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: trouwen voor geld, om vergunning?
    Geplaatst op: 03 februari 2005 om 13:38

ik heb een vraag ik ken een jongeman die ilegaal verblijft in nederland, en zijn vriend heeft nu een vergunning maar hij nog niet, en nu wilt hij iemand zoeken die voor geld met hem wil trouwen, en dan als hij zijn papieren heeft weer scheiden, dit alles wel van te voren afgesproken,

maar mijn vraag is eigelijk is dit toegestaan in de islaam, ik dacht vanniet, maar aangezien ik onwetend daar over ben vraag ik het aan iemand die het wel weet???

djazakAllahu gairan, asalem aleykoem.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 14:17

Assalamoe alykoem,

het is inderdaad verboden, want wat je daar beschrijft is een tijdelijk huwelijk, wat niet in de Islam toegestaan is. uit zo een huwelijk kunnen er daardoor zoveel nadelen ontstaan, denk maar aan de kinderen.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 15:21

Salaam,

zo'n huwelijk is inderdaad een "muta" huwelijk wat door de shi'ieten wordt toegestaan, maar in de soenna verboden is. Er zijn verschillende sahieh hadith's die het verbieden.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 16:16
Je trouwt inshaAllah voor het leven en het hiernamaals!
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 23:43
En ook helpt een schijnhuwelijk tegenwoordig niet meer.
Een huwelijk geldt tegenwoordig niet meer automatisch als een recht op verblijf.
Je kan immers ook in het land van je partner gaan wonen.


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 05:30

Salaam,

in Sahih Bukhaari en Sahih Muslim zijn een aantal hadiths opgenomen die over het tijdelijke huwelijk gaan. Wat opvalt is dat het allereerst toegestaan was:

Sahih Bukhari. Volume 7, Book 62, Number 51:

Narrated Abu Jamra:

I heard Ibn Abbas (giving a verdict) when he was asked about the Mut'a with the women, and he permitted it (Nikah-al-Mut'a). On that a freed slave of his said to him, "That is only when it is very badly needed and women are scarce." On that, Ibn 'Abbas said, "Yes."

Maar daarna verboden werd in verschillende hadith:

Volume 5, Book 59, Number 527:

Narrated 'Ali bin Abi Talib:

On the day of Khaibar, Allah's Apostle forbade the Mut'a (i.e. temporary marriage) and the eating of donkey-meat.

Volume 7, Book 62, Number 52:

Narrated Jabir bin 'Abdullah and Salama bin Al-Akwa':

While we were in an army, Allah's Apostle came to us and said, "You have been allowed to do the Mut'a (marriage), so do it." Salama bin Al-Akwa' said: Allah's Apostle's said, "If a man and a woman agree (to marry temporarily), their marriage should last for three nights, and if they like to continue, they can do so; and if they want to separate, they can do so." I do not know whether that was only for us or for all the people in general. Abu Abdullah (Al-Bukhari) said: 'Ali made it clear that the Prophet said, "The Mut'a marriage has been cancelled (made unlawful)."

Sahih Muslim. Book 007, Number 2801:

Abu Nadra reported: Ibn'Abbas commanded the performance of Mut'a putting lhram for 'Umra during the months of Dhu'I-Hijja and after completing it. then putting on Ibrim for Hajj), but Ibn Zubair forbade to do it. I made a mention of it to Jabir b. Abdullih and he said: It is through me that this hadith has been circulated. We entered into the state of Ihram as Tamattu' with the Messenger of Allah (may peace be upon him). When 'Umar was Installed as Caliph, he said: Verily Allah made permissible for His Messenger (may peace be upon him) whatever He liked and as Re liked. And (every command) of the Holy Qur'an has been revealed for every occasion. So accomplish Hajj and Umra for Allah as Allah has commanded you; and confirm by (proper conditions) the marriage of those women (with whom you have performed Mut'a). And any person would come to me with a marriage of appointed duration (Mut'a), I would stone him (to death). Qatada narrated this hadith with the same chain of transmitters saying: (That 'Umar also said): Separate your Hajj from 'Umra, for that is the most complete Hajj, and complete your Umra

Book 007, Number 2821:

Ghunaim b. Qais said: I asked Sa'd b. Abu Waqqas (Allah be pleased with him) about Mut'a, whereupon he said: We did that, and it was the day when he was an unbeliever living in (one of the) houses of Mecca.

Book 008, Number 3261:

'Urwa b. Zabair reported that 'Abdullah b. Zubair (Allah be pleased with him) stood up (and delivered an address) in Mecca saying: Allah has made blind the hearts of some people as He has deprived them of eyesight that they give religious verdict in favour of temporary marriage, while he was alluding to a person (Ibn 'Abbas). Ibn Abbas called him and said: You are an uncouth person, devoid of sense. By my life, Mut'a was practised during the lifetime of the leader of the pious (he meant Allah's Messenger, may peace be upon him), and Ibn Zubair said to him: just do it yourselves, and by Allah, if you do that I will stone you with your stones. Ibn Shihab said. Khalid b. Muhajir b. Saifullah informed me: While I was sitting in the company of a person, a person came to him and he asked for a religious verdict about Mut'a and he permitted him to do it. Ibn Abu 'Amrah al-Ansari (Allah be pleased with him) said to him: Be gentle. It was permitted in- the early days of Islam, (for one) who was driven to it under the stress of necessity just as (the eating of) carrion and the blood and flesh of swine and then Allah intensified (the commands of) His religion and prohibited it (altogether). Ibn Shihab reported: Rabi' b. Sabra told me that his father (Sabra) said: I contracted temporary marriage with a woman of Banu 'Amir for two cloaks during the lifetime of Allah's Messenger (may peace be upon him) ; then he forbade us to do Mut'a. Ibn Shihab said: I heard Rabi' b. Sabra narrating it to Umar b. 'Abd al-'Aziz and I was sitting there.

En zo zijn er nog meer, maar dan wordt de lijst zo lang.

Wassalam,

Amier.

Hier een interessante link met uitspraken van Mohammed vzmh over het huwelijk: http://www.iqra.net/Hadith/marriage.php 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 13:02

djazakAllahu gairan!

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 03:39

 

Ik vraag me werkelijk af wat er in die hoofden van die mensen omgaan die dit willen doen. Wat betekent een huwelijk eigenlijk nog, la hawla wa la quwata ila billah. Trouw omwille van Allah en niet voor een vergunning of geld, alsof je daar gelukkig van wordt.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 06:48

 

salem aleykoem

kijk je hebt gelijk, maar als je in je eigeland word uitgemoord en mishandeld omdat je moslim bent..

en daarbij die jongen kan amper nederlands wel een beetje turks maar verder gewoon zijn eigen taal, hij is al 27 en trouwen is verplicht in de islaam, als het kan, maar voor hem is het de beste optie om met een vrouw uit zijn land te trouwen en haar dus naar nederland te halen, al die mensen (moslims die daar wonen willen weg, maar de regering houd ze tegen) kijk maar eens op www.muslimuzbekistan.com  als je dat ziet dan zal je niet geloven dat dat ooit een van de gelovigste moslim land was, er hebben in die tijd (6 jaar geleden was de regering nog niet veranderd) maar +-2 mensen voor zina een straf gekregen, nou dat zegt genoeg, maar goed

die jongen vroeg zich dus af of het toegestaan was om te trouwen voor een verblijfs vergunning, maar alles van te voren afgesproken, dus het is niet samen wonen en weet ik veel, aleen een contractje tekenen..

ik dacht toen mijn man het vertelde gelijk al dat het niet kon, vandaar dat ik het even gevraagd heb.

vaak als je weet wat er achter zit lijkt het toch minder erg, maar haram s haram, hoe erg het ook is.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.