Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

waarom geen vreugde van iedereen ???????

 Post Reply Post Reply
Schrijver
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarom geen vreugde van iedereen ???????
    Geplaatst op: 11 februari 2005 om 11:56
selam alaykom o rhmato allah o barakato
ik zit met een vraag
geloven jullie is sihr voodo op zijn nederlands gezegd
ik ben namelijk bang dat er ooit iets gebeurd
ik ga binnenkort trouwen inshalah
en zijn nichtjesuit marokko zijn niet al te blij met me
al trek ik het me niet aan maar pas geleden heb ik gehoord dat ze echt boos zijn en zelfs me kwaad zouden kunnen doen : normaal gesproken ga je na de bruiloft naar de huis van je man ik ga niet eigenlijk mag ik niet mijn ouders ;allah ihalihom liya ;
ze zijn ook bang want zijn fam woont dicht bij hem
en hij vindt het erg maar begrijpt de wensen van mijn ouders want we wouden hier trouwen maar hij wilt perse in marokko zijn moeder woont nog steeds in marokko
ik weet nu niet meer wat mijn vraag is sorry
ik wou het gewoon kwijt denk ik want veel kan ik toch niet meer doen dnek ik ik weet niet of ik in voodo geloof   enz en jullie
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 12:49

Salaam alaikoem oeghtie,

Wat erg voor je. Ik geloof wel dat voodoo uitgevoerd kan worden om het zo maar te zeggen. Maar uit voodoo komen alleen maar slechte dingen. Niet alleen voor het slachtoffer maar ook zeker voor de dader. Allah subhana wa ta'ala is niet blij met zulke daden. Zoek steun bij Allah subhana wa ta'ala bij dit probleem. Insha'Allah zal Hij subhana wa ta'ala je helpen. Ik wens je veel sterkte. En waarom zijn die nichtjes eigenlijk boos? Zijn ze jaloers ofsow? Moge Allah ze leiden en vergeven insha'Allah.

Ma'asalama

Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 13:34
ya oegty tarah ik weet niet waarom ? en dan nog te zeggen da ze me nog nooit hebben gezien alleen fotos en video meer niet en natuurlijk omdat ik een belgische paspoort he als je begrijpt wat ik bedoel .
ik ken meisje die allah ister gaan scheiden en om niets ze wil haar man dan gewoon niet zien vreemd en dat heeft toch met sihr te maken of niet en daar ben ik bang voor ik ben ilhamdolilah blij met mijn man hij is een goede moslim en zeer goed voor mij en houdt oprecht van me alleen het probleem is dat hij nooit foute dingen in mensen kan zien   en zeker niet bij vrouwen   fam bedoel ik
en dat is neit al te goed maar ja zo is hij
en nogmaals omwille van allha sob ta 3ala hou ik van hem we hebben elkaar niet buiten ontmoet gewoon via de islamitishe wijze hij heeft me nog nooit gezien maar hoorde over mijn vader en wist zo dat hij een dchter had en is hij me hand gaan vragen met de zekerheid van allah   en nu ilhamdolilah houden we zielveels van elkaar we denken nu al over kinderen we weten al de anmen   begrijp je maar ik ben bang dat ik ook afhaak allha ister begrijp je me zus??
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 18:06

Salaam alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Jah ik begrijp je zeker oeghtie fi dien. Maar je moet sterk blijven. Als hij een vrome broeder is, en jullie van elkaar houden, dan kun je dat niet zomaar opgeven toch? Dan ga je je toch niet uit de weg laten slaan door zijn nichtjes. Blijf standvastig in wat je doet. Als jij gelooft dat een toekomst met hem alleen maar gunstig voor je zal zijn voor jou religie en voor jouzelf dan moet je ervoor blijven vechten, en steun zoeken bij Allah subhana wa ta'ala. Steun zoeken bij Allah subhana wa ta'ala voor wat ze je zouden kunnen doen. En dat ze kwaad zijn en dreigementen naar je uitsturen wil nog niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk zullen uitvoeren. En als ze het zouden doen, dan zijn zij in opdracht van de sjaytan. En vanuit de sjaytan komt niks dat goed is. Het goede komt alleen van Allah subhana wa ta'ala. En als Allah subhana wa ta'ala jou gunstig is in dit leven zal Hij subhana wa ta'ala jou helpen. En als Hij subhana wa ta'ala jou niet gunstig is in dit leven dan is dit voor jou een beproeving en zal Hij subhana wa ta'ala jou gunstig zijn in het Hiernamaals. Moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerd gezegd heb. Moge Allah de mensen die geleidt worden door de sjaytan leiden en vergeven. Moge Allah jou kracht geven in deze situatie. En Moge Allah Zijn dienaren kracht geven om het ware geloof goed te kunnen beoefenen.

Fi amanillah

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 18:25

Assalaam Aleykoem

De twee laatste Soerah�s van de Koran worden Al-Moe�awwidzatain, genoemd. Onder andere met deze Soerah�s kan de mens zijn toevlucht tot Allah (swt) zoeken tegen de gevaren van tovenarij. (deze tafs�r wordt in de Koran bij deze aya gegeven).

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 07:26
Hoi,
ik weet niet meer veel toe te voegen, maar wou je even sterkte toewensen!
Liefs Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 07:40
selam kimmie dat is lang geleden he? ja bedankt we hebben elkaar lang niet meer gezien helaas anders had ik je liever persoonlijk   het verteld
want helaas , zit ik er echt mee
maar ja tijd zal het leren heb ik het vermoeden en helaas er is niets aan te doen je staat machteloos
hoop met behulp van allaah dat het goed komt


Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 07:53

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Moge Allah je beschermen tegen het kwade.

Ik begrijp echt niet dat mensen hiertoe in staat zijn, hebben ze geen geweten.

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 08:40

Assalaam Aleykoem Hudayfa,

Ik wilde het er gisteren al bij zetten, maar was een beetje moe. Hier de de Soerah's Moge Allah swt je helpen en beschermen.

 

Soerah Al-Falaq 113                            

A�oedzoe bill�his minasj-shayt�nir radjiem

Bismi-l-l�hi-r-rahm�ni-r-rah�m
Qul a'�dhu bi rabbi-l-falaq
Min sharri m� galaq
Wa min sharri gh�siqin idh� waqab
Wa min sharri-n-naff�th�ti fi-l-'uqad
Wa min sharri h�sidin idh� hasad

Vertaling

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige
 
Zeg:�Ik zoek bescherming bij de Heer der dageraad.
Tegen het kwaad dat Hij geschapen heeft.
En tegen het kwaad van de donkere nacht wanneer hij aanbreekt.
En tegen het kwaad van hen die op knopen blazen.
En tegen het kwaad van een jaloerse wanneer deze jaloers is.

 

Soerah An-N�s 114                               

A�oedzoe bill�his minasj-shayt�nir radjiem

Bismi-l-l�hi-r-rahm�ni-r-rahiem
Qul a��du bi rabbi-n-n�s
Maliki-n-n�s
Il�hi-n-n�s
Min sjarri-l-wasw�si-l-gann�s
Alladzie yuwaswisu fie sud�ri-n-n�s
Minal djinnati wa-n-n�s

Vertaling

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige
 
Zeg: �Ik zoek bescherming bij de Heer van de mensen
De Koning van de mensen
De God van de mensen
Tegen het kwaad van de wegsluipende influisteraar
Degene die in de harten van de mensen influistert
Van de Djinn�s en de mensen.

 

In Soerah Al Falaq wordt de mens opgeroepen tot het zoeken van bescherming bij Allah tegen het van de zwarte magie afkomstige kwaad in het bijzonder en tegen het andere kwaad in het algemeen.

Soerah An Nas heeft in het bijzonder het kwaad - en de verleiding tot het kwaad - dat van de Djinn's en de mens afkomstig is tot onderwerp.

Deze laaste twee Soerah's van de Koran worden tezamen de 'Moe�wwidzatain' genoemd: de twee namen waarmee men zijn toevlucht tegen het kwaad bij Allah zoekt.

Wa Aleykoem Salaam

Je zuster Layla

 

 

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 08:40

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe.

Oegty ik wens je al het beste fi doenya en fel aghira, en moge ALlah je behoeden van al het slechte en van de bestraffing van de hel en je belonen met al het beste en met firdaws...

Helaas komen deze mensen voor, en ALlah is met hen die Allah vrezen en aanbidden, en vervloek hen die een deelgenoot toekennen aan Allah en moge Allah ons leiden op de sirat el mustaqiem... ALlah leidt wie hij leiden wil.

Quran oegty en doe3a zijn je redmiddelen... want wie ALlah aanroept vanuit zijn hart, ALlah luistert naar hen, en weet dat zolang je ALlah in je hart draagt hij je nooit in de steek zal laten, al ziet deze doenya er duister en eng uit, de liefde van ALlah zal licht schenken in jouw leven en zul je alle paden veilig bewandelen met Zijn hulp.

Ik zal doe3a voor je doen oegty en voor alle moslim op aarde en eronder...
Moge ALlah over je waken oegty, ameen

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 12:18

In eerste instantie geplaatst door hudayfah

selam kimmie dat is lang geleden he? ja bedankt we hebben elkaar lang niet meer gezien helaas anders had ik je liever persoonlijk   het verteld
want helaas , zit ik er echt mee
maar ja tijd zal het leren heb ik het vermoeden en helaas er is niets aan te doen je staat machteloos
hoop met behulp van allaah dat het goed komt


Ik ben vanaf dinsdag in Leuven, ik stuur je een keer m'n adres, dan ben je altijd welkom. Sorry voor de drukte de laatste tijd, een maand examens doet dat wel... Doei! Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 11:39
ok kimmie ik wacht af darlin dank je en hoop je deze keer echt te zien
Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nelmesri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 13:58

salaam alaikoem

Wat zuster layla zei dat klopt. en je zegt de soera's op als je een ergen binnen treed want dat help ook tegen slechte oog. maar ik raad je ook aan soera bakara te lezen daar staan alle basis en sharya van de islaam in. staat ook een stuk over voodoo.

ik wens je veel sterkte en geluk en moge allah je beschermen tegen kwade en je zegenen met de goede.

thala zuster nelmesri

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 10:37
asalamoe alaykoem

ik wou je ook al sterkte toewensen ook al ken ik je niet
maar wees insahallah op je hoede en vertrouw niemand uit je omgeving alleen je ouders en broeders en zusters.
je weet nooit met wie je praat dus pas goed op dit seg ik omdat ik je verhaal heb gelesen en medelijden met je heb maar inshallah God zal je tegen al het kwaad beschermen..
masalama ya oegtie..
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.