Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenRuud weigert te onderwerpen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ruud weigert te onderwerpen
    Geplaatst op: 11 maart 2005 om 03:10
In eerste instantie geplaatst door miss layla

...Ik denk dat Ruud bedoelde dat als hij werkelijk geslagen zou worden dat hij DAN aangifte zou doen...


Salaam Aleikum,

Beste layla, dit was de zin van Ruud:
" Bij deze ligt er morgen een aangifte op het politie bureau. "

Misschien dat je het niet goed gelezen of begrepen had.
Of misschien kan ik gewoon niet lezen en moet ik op taalcursus.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:10
...Ik denk dat Ruud bedoelde dat als hij werkelijk geslagen zou worden dat hij DAN aangifte zou doen...
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:03
Salaam aleikum,

Ali el o, ik ben je verplicht te zeggen dat je een beetje rustiger aan moet doen tegenover de nietmoslims.
Maar daarnaast is het de 1e keer dat ik moest lachen om de wijze waarop jullie met elkaar discussierden. Het is niet goed, maar jullie maakten me echt aan het lachen. Vooral ook omdat ik veel jongens ken die een beetje snel zijn aangebrand en dan reageren zoals Ali.
Maar dat Ruud gelijk aangifte wil gaan doen, kom op dat is gewoon comedy first class.
Ik zie het al voor me. Ruud bij de politiebureau,"Ja ik wil aangifte doen van bedreiging"
Politieagent: "waar bent u bedreigt"
Ruud: "Op het internet"
Politieagent: "Wat hield die bedreiging precies in?"
Ruud: "Nou een moslim zei dat me in elkaar wou stompen als ik doorging met het doen van uitspraken over God"
Politieagent: "Heeft u zijn naam en adres?"
Ruud: "Nee, alleen zijn nickname en misschien zijn ip adres als de OM de forumbeheerders dwingen, of als ik een rechtzaak begin"
Politieagent: "Menneer, hij had groot gelijk. Als u zo dom bent om hier aangifte van te doen, verdient u het om in elkaar gestompt te worden"

Aangifte doen, HAHAHA. Kom op Ruud dat meende je niet toch?
Jullie moeten gewoon relaxed met elkaar omgaan en beseffen dat dit een normale forum is. Als je zover wilt gaan als aangifte doen dan moet je misschien niet op deze forum blijven Ruud. En Ali als je zo elke keer reageert voelen alle niet moslims hier zich niet meer welkom.
Dus volgende keer heren minder dramatisch reageren, maar toch bedankt voor het lachen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 13:56

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Beste Ruud, jij interpreteert de Quraan naar 'jouw' waardes. Jammer genoeg geeft jij maar een half beeld van wat er in de Quraan staat. Immers, onder onheilstichters wordt verstaan iedereen die de Quraan overtreed, dus ook . Alleen waneer men berouw toont en de Quraan (weer) accepteerd ben je (weer) gelijk. Dit geld voor iedere zonde, behalve voor afgodsaanbidding.
Bovendien, gaat die ayah 26, Baqara over afgodsaanbidding. Niemand of iets mag met God worden vergeleken. Ik weet niet hoe jij die vers/ayah leest, maar in mijn ogen gaat het hier echt over.
aghi ali el o, hasanaats weggooien is een gemakkelijke daad, is shaytaan hier bij betrokken geweest aghi?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Zoals ik er naar kijk."Zegt god in mijn ogen dat hij niets minderwaardig bekijkt aan elkaar" Hij vind alles belangrijk.En bekijkt alles uit een rechtvaardig en gelijk oogpunt.Zaken en schepsels hoe klein dan ook zijn net zo belangrijk en het een kent geen meerwaarde boven het ander.

Hier staat letterlijk: "Waarlijk, God acht het niet beneden zich"

Allah verheft hier een zaak..Namelijk het kleine....Hoe klein dan ook.

Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 13:26

salamoe alaikoem,

ik kan er niet tegen als mensen stom gaan zitten praten,terwijl ze geen kennis hebben en doen alsof ze heel veel weten. Ruud daag jij god uit, met je reactie: ik ga nog liever met god in discussie dan dat ik dat zal aannemen??

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 16:45
Salaam

Beste Ruud, jij interpreteert de Quraan naar 'jouw' waardes. Jammer genoeg geeft jij maar een half beeld van wat er in de Quraan staat. Immers, onder onheilstichters wordt verstaan iedereen die de Quraan overtreed, dus ook . Alleen waneer men berouw toont en de Quraan (weer) accepteerd ben je (weer) gelijk. Dit geld voor iedere zonde, behalve voor afgodsaanbidding.
Bovendien, gaat die ayah 26, Baqara over afgodsaanbidding. Niemand of iets mag met God worden vergeleken. Ik weet niet hoe jij die vers/ayah leest, maar in mijn ogen gaat het hier echt over.
aghi ali el o, hasanaats weggooien is een gemakkelijke daad, is shaytaan hier bij betrokken geweest aghi?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 14:57
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,

ruud dat gedrag van jouw begint me een beetje te irriteren knul? ik geef jouw 2 keuzes:

1 je let op je taalgebruik en je blijft op het forum

2 ik kom je ogen effe dichtstompen

de keus is aan jouw!!!!

salamoe alaikoem

Assalaam Aleikoem,

Astagfiroellah!

Enkele Hadith die hier wel van toepassing zijn:

Overgeleverd door Abu Ad Darda dat De Profeet (v.z.m.h.) zei: Mensen die gewend zijn te vloeken zullen op de dag des Opstanding niet voorspreken en niet getuigen. (Moesliem)

De Profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd: sterk is niet degene die een ander op de grond kan gooien;sterk is wie zichzelf beheerst als hij boos is.

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Een man zei tegen de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem: 'Geef mij eens een advies'. De Profeet antwoordde: 'Wees niet kwaad'. De man herhaalde dezelfde vraag maar de Profeet zei steeds: 'Wees niet kwaad'." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 14:34

ali el o, verpest hier de sfeer niet, het is maar internet, gaat via kabels !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 14:23
vrede! all el o

even dimmen, man! de enige hier die grove taal gebruikt en beledigt ben
jij.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 13:26

salamoe alaikoem,

als je wilt gaan we samen langs de politie..zeg maar hoelaat en waar???

ahhahahahahhahahaahha aangifte bij de politie. Wat zijn we toch weer grappig??

salamoe alaikoem

Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 13:25

salamoe alaikoem,

aghahhahaahahahahHAHHAHAHAHHAHAHA

AHAHAHAHAHA

AAHHAHAHA

IK Lach me suf. Wat wil de politie doen??? Je moet mij niet beledigen, knul. K hoop maar dat je dat begrijpt!!

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 13:18
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,

ruud dat gedrag van jouw begint me een beetje te irriteren knul? ik geef jouw 2 keuzes:

1 je let op je taalgebruik en je blijft op het forum

2 ik kom je ogen effe dichtstompen

de keus is aan jouw!!!!

salamoe alaikoem

A)Over welk taalgebruik heb je het?

B) Bij deze ligt er morgen een aangifte op het politie bureau.

 

Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 13:14

salamoe alaikoem,

ruud dat gedrag van jouw begint me een beetje te irriteren knul? ik geef jouw 2 keuzes:

1 je let op je taalgebruik en je blijft op het forum

2 ik kom je ogen effe dichtstompen

de keus is aan jouw!!!!

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 13:00
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Ruud

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Ja, inderdaad, Allah laat niemand dwalen, behalve degene die ongehoorzaam zijn aan hun Heer ! voel je je niet aangesproken, Ruud ??

Niet als het om dit stukje text gaat.Want ik begrijp dondersgoed wat Allah hier bedoeld.Ik hoop jij ook.Daarbij vrees ik jou woorden niet,zij zijn immers niet alwetend.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 11:40

In eerste instantie geplaatst door Ruud

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Ja, inderdaad, Allah laat niemand dwalen, behalve degene die ongehoorzaam zijn aan hun Heer ! voel je je niet aangesproken, Ruud ??

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:53

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Generaal

dat was mijn punt ook. Ook homo's zijn dit.
Jah.....Maar we zitten ook op de zelfde golflengte,alleen heb je denk ik niet alles goed gelezen.

 

Jawel, ben ervan op de hoogte, geen probleem, ik zal er vanaf nu ook een  achter zetten ok?

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:46
In eerste instantie geplaatst door Generaal

dat was mijn punt ook. Ook homo's zijn dit.
Jah.....Maar we zitten ook op de zelfde golflengte,alleen heb je denk ik niet alles goed gelezen.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:31
dat was mijn punt ook. Ook homo's zijn dit.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:27
In eerste instantie geplaatst door Generaal

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Komaan, ho dwaas kan men zijn, u citeerd daar waarschijnlijk een stukje uit een geloofsboek?
En daarmee kan u een hele redenering onderuit halen? Bent u nu niet een beetje te lichtgelovig. Denk zelf eens logisch na en formuleer een antwoord zonder u te laten beinvloeden door u geloof.

Ik neem aan dat je tegen Ruud spreekt. Hij citeert inderdaad telkens vers 26 uit soerat Baqarat. Het antwoord vind hij zelf in het laatste deel van de vers. Alleen de ongehoorzamen, zij die zich niet willen onderwerpen aan de ge- verboden, zullen dwalen. Deze vers is geopenbaard toen de ongelovigen lachten om het feit dat het Heilig Boek van de moslims voorbeelden gebruikt van vliegjes en muskieten. Zij wilden graag over grote belangrijke zaken spreken, maar de kleinen dingetjes in het leven, begrepen ze nog niet eens.

Er wordt binnen deze en andere regels niet gesproken over een verbod vel een gebod

Het gebod zegt......

27. Die na de bekrachtiging er van het verbond met God breken en datgene, wat God gebood te verenigen scheiden en die onheil op aarde stichten, dezen zijn de verliezers.

Wat gebood God te verenigen met elkaar?Van wat maakte hij een eenheid.....

Al die kleine dingetjes....Want ach....Homo's zijn toch niet belangrijk...Je hebt er maar een paar van....Nutelooze onderwerpen niet waar....

 

Wat zou u zeggen moest ik zeggen ach Moslims, nuttelooze onderwerpen. Daar zijn er niet zoveel van

Dat zij net zo belangrijk zijn als elk ander volk op aarde.Hoe gering hun aantal ook mocht zijn.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:21
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Komaan, ho dwaas kan men zijn, u citeerd daar waarschijnlijk een stukje uit een geloofsboek?
En daarmee kan u een hele redenering onderuit halen? Bent u nu niet een beetje te lichtgelovig. Denk zelf eens logisch na en formuleer een antwoord zonder u te laten beinvloeden door u geloof.

Ik neem aan dat je tegen Ruud spreekt. Hij citeert inderdaad telkens vers 26 uit soerat Baqarat. Het antwoord vind hij zelf in het laatste deel van de vers. Alleen de ongehoorzamen, zij die zich niet willen onderwerpen aan de ge- verboden, zullen dwalen. Deze vers is geopenbaard toen de ongelovigen lachten om het feit dat het Heilig Boek van de moslims voorbeelden gebruikt van vliegjes en muskieten. Zij wilden graag over grote belangrijke zaken spreken, maar de kleinen dingetjes in het leven, begrepen ze nog niet eens.

Er wordt binnen deze en andere regels niet gesproken over een verbod vel een gebod

Het gebod zegt......

27. Die na de bekrachtiging er van het verbond met God breken en datgene, wat God gebood te verenigen scheiden en die onheil op aarde stichten, dezen zijn de verliezers.

Wat gebood God te verenigen met elkaar?Van wat maakte hij een eenheid.....

Al die kleine dingetjes....Want ach....Homo's zijn toch niet belangrijk...Je hebt er maar een paar van....Nutelooze onderwerpen niet waar....

 

Wat zou u zeggen moest ik zeggen ach Moslims, nuttelooze onderwerpen. Daar zijn er niet zoveel van

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:01
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Komaan, ho dwaas kan men zijn, u citeerd daar waarschijnlijk een stukje uit een geloofsboek?
En daarmee kan u een hele redenering onderuit halen? Bent u nu niet een beetje te lichtgelovig. Denk zelf eens logisch na en formuleer een antwoord zonder u te laten beinvloeden door u geloof.

Ik neem aan dat je tegen Ruud spreekt. Hij citeert inderdaad telkens vers 26 uit soerat Baqarat. Het antwoord vind hij zelf in het laatste deel van de vers. Alleen de ongehoorzamen, zij die zich niet willen onderwerpen aan de ge- verboden, zullen dwalen. Deze vers is geopenbaard toen de ongelovigen lachten om het feit dat het Heilig Boek van de moslims voorbeelden gebruikt van vliegjes en muskieten. Zij wilden graag over grote belangrijke zaken spreken, maar de kleinen dingetjes in het leven, begrepen ze nog niet eens.

Er wordt binnen deze en andere regels niet gesproken over een verbod vel een gebod

Het gebod zegt......

27. Die na de bekrachtiging er van het verbond met God breken en datgene, wat God gebood te verenigen scheiden en die onheil op aarde stichten, dezen zijn de verliezers.

Wat gebood God te verenigen met elkaar?Van wat maakte hij een eenheid.....

Al die kleine dingetjes....Want ach....Homo's zijn toch niet belangrijk...Je hebt er maar een paar van....Nutelooze onderwerpen niet waar....

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:52
Niets, het gaat mij over het feit dat u de koran gebruikt om u gelijk te halen. Gebruik argumenten die u zelf heeft gevonden. Ik denk dat we zo een betere discussie kunnen hebben. Ik denk ook dat Allah(God) de koran(bijbel) niet heeft gemaakt om ons te laten van buiten leren. Maar enkel om ons een beteeje te laten nadenken. Nee?
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:49
In eerste instantie geplaatst door Generaal

Komaan, ho dwaas kan men zijn, u citeerd daar waarschijnlijk een stukje uit een geloofsboek?
En daarmee kan u een hele redenering onderuit halen? Bent u nu niet een beetje te lichtgelovig. Denk zelf eens logisch na en formuleer een antwoord zonder u te laten beinvloeden door u geloof.
Huh????  Dit is een voorbeeld uit de Koran,waarin Allah duidelijk maakt dat al het leven gelijk staat.Wat is daar mis mee?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:48

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Komaan, ho dwaas kan men zijn, u citeerd daar waarschijnlijk een stukje uit een geloofsboek?
En daarmee kan u een hele redenering onderuit halen? Bent u nu niet een beetje te lichtgelovig. Denk zelf eens logisch na en formuleer een antwoord zonder u te laten beinvloeden door u geloof.

Ik neem aan dat je tegen Ruud spreekt. Hij citeert inderdaad telkens vers 26 uit soerat Baqarat. Het antwoord vind hij zelf in het laatste deel van de vers. Alleen de ongehoorzamen, zij die zich niet willen onderwerpen aan de ge- verboden, zullen dwalen. Deze vers is geopenbaard toen de ongelovigen lachten om het feit dat het Heilig Boek van de moslims voorbeelden gebruikt van vliegjes en muskieten. Zij wilden graag over grote belangrijke zaken spreken, maar de kleinen dingetjes in het leven, begrepen ze nog niet eens.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:38
Komaan, ho dwaas kan men zijn, u citeerd daar waarschijnlijk een stukje uit een geloofsboek?
En daarmee kan u een hele redenering onderuit halen? Bent u nu niet een beetje te lichtgelovig. Denk zelf eens logisch na en formuleer een antwoord zonder u te laten beinvloeden door u geloof.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door pentacost

Salaam Jiyuu,

dat de mens een onderdanige natuur heeft vind ik wat strak uitgedrukt.

God heeft de mens geschapen met een keuzevrijheid, inderdaad om God

te dienen, maar uit liefde en niet uit slaafse onderdanigheid. Daarom is

de relatie God-mens eerder te definieren als vader-kind dan als meester-

slaaf. God zoekt die relatie met de mens. Hij heeft dienaren genoeg om

zich heen, daar hoefde hij de mens niet voor te scheppen met alle sores

vandien.

 

Wa alaikum pentacost,

In de Koran zegt Allah de mens geschapen te hebben om te aanbidden. Daar zit al iets nederigs in. Tegelijkertijd hebben mensen het vermogen gehad te oordelen en zelf te kunnen besluiten wat goed en wat kwaad is. Meester-slaaf relatie wat jij hierboven beschrijft is meer van toepassing op de engelen. Die zijn geschapen om alleen de Wil van Allah uit te voeren. Engelen hebben geen keus hierin, de mens heeft wel twee keuzen. Daarom bestaat er iets als beloning voor goed doen en straf voor slecht doen.

 

dan je stelling dat het verschil tussen mensen en dieren gelegen ligt in

het feit dat de laatste het verstand boven instinctieve verlangens plaatst.

Eigenlijk een beetje een diskwalificatie van de dierenwereld en een

overwaardering van het menselijk verstand.

 

Dat is bij volwassenheid natuurlijk. Een kind van 6 maanden zal nog niet veel anders kunnen dan huilen om eten en aandacht. Naarmate een mens groeit, zal ook het verstand en de hersenen hopelijk mee ontwikkelen.

 

Dat bedoeld hij niet....Hij zegt in zijn text dat de mens zich niet boven een dier moet plaatsen omdat het verstand heeft.Dat doet God namelijk ook niet.

 

De mens kan ook slaaf zijn van zijn verstand. Inderdaad, juist vanwege

omze zwakte zijn we voorbestemd tot dienen. Maar tegelijk denk ik dat

juist het verstand het meest dierbare speelveldje is van de vijand van

God.

 

Het hangt allemaal af van hoe we met onze gunsten omgaan. Verkeerd gebruik van lichaam en geest kan nare gevolgen hebben in dit leven en in het volgende.

 

In eerste instantie geplaatst door kimmie

Heteroseksualiteit is zeker genetisch bepaald.  Bovenstaande situatie is echter genetisch niet goed! Maw: de natuur heeft er een stokje voor gestoken, moeders en zonen worden niet op mekaar verliefd met misschien 10 uitzonderingen op deze hele wereldbol.

Wat betreft die moeder en zoon, als de zoon meerderjarig is, en ze het beiden willen... kan je er weinig aan doen.  Hoewel, als ik hun HA was, zou ik hen proberen te overhalen hulp te zoeken...

 

Kimmie,

Liefde voor iets of iemand ontwikkel je. Daar wordt je niet mee geboren. Die liefde kan gezond zijn of ongezond. Ik hou van paarden, dat is toch ook niet op mijn genen te vinden. Waarom houd je voet bij stuk dat het bij homofilie wel het geval is.

Nogmaals.......

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

  

Kimmie,

Liefde voor iets of iemand ontwikkel je. Daar wordt je niet mee geboren. Die liefde kan gezond zijn of ongezond. Ik hou van paarden, dat is toch ook niet op mijn genen te vinden. Waarom houd je voet bij stuk dat het bij homofilie wel het geval is.

Liefde wordt niet aangeboren, seksuele voorkeur wel.  Je vergelijking gaat bovendien niet op, je vergelijkt hier nl 2 verschillende soorten liefde met mekaar.  Ik neem tenminste aan dat die liefde die jij tussen die moeder en zoon beschreef, wat anders is dan die tussen jij en je paard (dit is niet sarcastisch, is gewoon niet echt een andere manier om het aan te geven).
Ik dnek dan ook niet dat liefde tussen moeder en zoon zomaar gebeurt (seksuele liefde dus), maar bv het gevolg is van tientallen jaren als schipbreukelingen op een eiland doorbrengen of zo (en dan nog zeldzaam).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:26

In eerste instantie geplaatst door pentacost

Salaam Jiyuu,

dat de mens een onderdanige natuur heeft vind ik wat strak uitgedrukt.

God heeft de mens geschapen met een keuzevrijheid, inderdaad om God

te dienen, maar uit liefde en niet uit slaafse onderdanigheid. Daarom is

de relatie God-mens eerder te definieren als vader-kind dan als meester-

slaaf. God zoekt die relatie met de mens. Hij heeft dienaren genoeg om

zich heen, daar hoefde hij de mens niet voor te scheppen met alle sores

vandien.

 

Wa alaikum pentacost,

In de Koran zegt Allah de mens geschapen te hebben om te aanbidden. Daar zit al iets nederigs in. Tegelijkertijd hebben mensen het vermogen gehad te oordelen en zelf te kunnen besluiten wat goed en wat kwaad is. Meester-slaaf relatie wat jij hierboven beschrijft is meer van toepassing op de engelen. Die zijn geschapen om alleen de Wil van Allah uit te voeren. Engelen hebben geen keus hierin, de mens heeft wel twee keuzen. Daarom bestaat er iets als beloning voor goed doen en straf voor slecht doen.

 

dan je stelling dat het verschil tussen mensen en dieren gelegen ligt in

het feit dat de laatste het verstand boven instinctieve verlangens plaatst.

Eigenlijk een beetje een diskwalificatie van de dierenwereld en een

overwaardering van het menselijk verstand.

 

Dat is bij volwassenheid natuurlijk. Een kind van 6 maanden zal nog niet veel anders kunnen dan huilen om eten en aandacht. Naarmate een mens groeit, zal ook het verstand en de hersenen hopelijk mee ontwikkelen.

 

De mens kan ook slaaf zijn van zijn verstand. Inderdaad, juist vanwege

omze zwakte zijn we voorbestemd tot dienen. Maar tegelijk denk ik dat

juist het verstand het meest dierbare speelveldje is van de vijand van

God.

 

Het hangt allemaal af van hoe we met onze gunsten omgaan. Verkeerd gebruik van lichaam en geest kan nare gevolgen hebben in dit leven en in het volgende.

 

In eerste instantie geplaatst door kimmie

Heteroseksualiteit is zeker genetisch bepaald.  Bovenstaande situatie is echter genetisch niet goed! Maw: de natuur heeft er een stokje voor gestoken, moeders en zonen worden niet op mekaar verliefd met misschien 10 uitzonderingen op deze hele wereldbol.

Wat betreft die moeder en zoon, als de zoon meerderjarig is, en ze het beiden willen... kan je er weinig aan doen.  Hoewel, als ik hun HA was, zou ik hen proberen te overhalen hulp te zoeken...

 

Kimmie,

Liefde voor iets of iemand ontwikkel je. Daar wordt je niet mee geboren. Die liefde kan gezond zijn of ongezond. Ik hou van paarden, dat is toch ook niet op mijn genen te vinden. Waarom houd je voet bij stuk dat het bij homofilie wel het geval is.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:10
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Heteroseksualiteit is zeker genetisch bepaald.  Bovenstaande situatie is echter genetisch niet goed! Maw: de natuur heeft er een stokje voor gestoken, moeders en zonen worden niet op mekaar verliefd met misschien 10 uitzonderingen op deze hele wereldbol.
Wat betreft die moeder en zoon, als de zoon meerderjarig is, en ze het beiden willen... kan je er weinig aan doen.  Hoewel, als ik hun HA was, zou ik hen proberen te overhalen hulp te zoeken...
Laat maar los Kimmie,deze mensen hebben nog steeds niet begrepen wat discriminatie inhoudt.

Ikke loslaten?  Da bestaat nie
Maar serieus, ik snap er geen hout van hoe bepaalde mensen zo kunnen zeuren over gediscrimineerd worden, terwijl ze met alle gemak het bij een ander zelf doen.

Tsjaaaaaaa Ik kan dan niet echt zeggen dat men met verstand denkt en handeld..Zeker niet als men zich druk bezig houdt met de Koran,waar Allah duidelijk in een text aangeeft dat hij alles gelijkwaardig bekijkt.Hij voelt zich niet boven iets anders staan.

En dat hoeft ook niet...Want met zo'n mooi Karakter krijg je het vanzelf,van mensen die dan respect tonen.   

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:07

Beste Azajamal,

ten eerste: het zijn GENEN, geen genenen.
Ten tweede: experts zeggen inderdaad dat homoseksualiteit genetische bepaald is.  Als je dat nog niet gelezen hebt, kan je een keer gaan rondsnuffelen hier, heb er nl al enkele keren links en teksten over gepost. 
Ten derde: ga eens een keer opzoeken wat Down inhoudt, voor je komt zeuren dat die net als homo's zijn.
Ten vierde: dat je baas iemand kent, die eerst homo was en daarna niet, wil niet zeggen dat dat algemeen zo is.  Dat is net zoiets als al die rokers die zeggen: 'mijn opa heeft zijn hele leven gerookt, en is 80 geworden, dus roken is gezond'.  Maw het heeft geen sikkepit bewijswaarde.

Over ziektes: ik zou eerder onverdraagzaamheid een ziekte noemen dan homoseksualiteit, een zeer besmettelijke ziekte bovendien blijkt hier.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.