Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Niet Moslims = onrein?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Niet Moslims = onrein?
    Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:39

In eerste instantie geplaatst door tarah

Ik dacht al dat je het verkeerd op zou vatten hihi, lees het nog een keertje, heb het even aangevuld.

De toxoplasma parasiet kan worden overgedragen op mensen door (besmettelijke) eitjes in de ontlasting van katten (door het schoonmaken van de kattenbak, werken in de tuin of spelen in de zandbak). Omdat op het erf ook vaak katten rondlopen raken biologische- of scharreldieren eerder besmet dan vee uit de reguliere houderij. Daarnaast is besmetting mogelijk door het eten van groente die met besmet water is begoten en door het eten van onvoldoende verhit vlees van dieren die de parasiet hebben.

 Weet je.....Ik heb zelfs geen kattebak om de reden hierboven.Katten en rein?Niet echt hoor...Maar een kattenluik helpt behoorlijk.

Nog wat extra toelichting.....

Ziekteverschijnselen
De parasiet toxoplasma gondii veroorzaakt de infectieziekte toxoplasmose. Na besmetting kunnen vage klachten als moeheid, lusteloosheid, opgezwollen klieren, lichte koorts en huiduitslag ontstaan. Het komt vaak voor dat besmetting onopgemerkt blijft. Na enkele weken of maanden is de ziekte over. In de loop van hun leven lopen de meeste mensen een besmetting op en merken daar niets van.

Toxoplasmose bij zwangeren heeft ernstige gevolgen
Het eten van rauw vlees tijdens de zwangerschap wordt o.a. vanwege de toxoplasma parasiet afgeraden. Besmetting kan ernstige gevolgen hebben voor het ongeboren kind (zoals afwijkingen aan het zenuwstelsel en aantasting van het oog). Daarom is het belangrijk voorzichtig te zijn. Mensen die toxoplasmose hebben gehad, zijn er daarna immuun voor. Als vrouwen de besmetting hebben doorgemaakt voor zij zwanger zijn, dan loopt hun kind geen risico meer. Met bloedonderzoek kan worden vastgesteld of de vrouw toxoplasmose besmetting heeft doorgemaakt.

Om besmetting te voorkomen is het beter om tijdens de zwangerschap de kattenbak door iemand anders te laten verschonen. Is dat niet mogelijk, gebruik dan handschoenen en was deze voor het uittrekken (of gebruik wegwerphandschoenen). Gebruik om dezelfde reden ook handschoenen tijdens het tuinieren en was daarna de handen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door tarah

Hoi Ruud,

Jah maar dat is een tamme kat, die neemt de gewoonten over van het baasje. Wilde katten zijn over het algemeen heel fris, kijk maar naar discovery. Ik heb het nu trouwens over die rotte duif he. Kijk, een tamme kat eet kattenvoer, wat ook niet vers meer is, dus je kunt die kat eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze een rotte duif meeneemt, jij geeft haar ook "onvers" voedsel. Dan nog even over dat gerol in plas, dat is een gewoonte van katten als ze zin krijgen om het zo maar te zeggen, maar dat wil niet zeggen dat ze zich daarna niet zal wassen. Wij vegen ook eerst onze bips af en wassen daarna weer onze handen.

Groetjes Thara

 

Assalamu alaikum Miss Layla,

Ik weet het niet zeker, maar ook het nieuws is volgens mij niet toegestaan omdat je daar ook afbeeldingen op te zien krijgt, Allahu a'lem natuurlijk, maar volgens mij is het haram. Ik zal het morgen eens opzoeken op internet.

Ma'asalama

Nou daar was ze dan lekker laat mee,met dat wassen....

Ik heb me kleren in de was kunnen gooien 3 X en me handen meerdere keren moeten wassen. Over die duif......Die duif was door moeder vers gevangen.....Maar de jongen van haar,de andere 4 dus hebben daar mee liggen spelen.Wederom klopt het niet.Moeder gaf het voorbeeld aan haar jongen..De jongen hebben voor wat dagen met die duif buiten lopen rommelen waarbij ze dat beest naar binnen kwamen brengen.

Moeder was hier al op de hoogte van dat baasje dat niet graag heeft....Maar de jongen kennen dat nog niet.Katten brengen hun prooi altijd eerst naar huis uit dank naar de baas.

Het leuke trouwens aan die jongen is dat ze me ook als een soort moeder zien...Ik heb ze met de fles moeten grootbrengen.Als ik bv een ommetje maak wandelen ze me gezamelijk achterna.Hahahaha....  De buurt vind het schitterend.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 16:08
Salaam

Over de vliegenvleugeltjes gaat het volgende. Volgens onderzoek door westerse wetenschappers blijkt dat vliegen (sommige vliegen) een parasiet/bacterie hebben onder de ene vleugel (bij de 'oksels van de vleugel') en onder de andere een anti-stof tegen ditzelfde. De overlevering gaat als er een vlieg beland in (bijvoorbeeld) thee, je eerst de gehele vlieg onderdompelt (zodat de anti-stof vrijkomt en de parasiet/bacterie bestrijdt). Ik zou harunyahya.com raadplegen voor verdere documentatie. Herinner je er wel aan dat de meeste onder ons (moslims) een bescheiden hoeveelheid kennis bezitten. Verantwoord ons (moslims) dan niet voor een beschamende hoeveelheid vragen.
Dit mijn eigen visie over (reeele) virussen. Ten eerste, ze zijn niet onrein, omdat de meeste van hen geen uitwendige bloeduitstorting veroorzaken (hetzij in een verre stadia, zoals bij ebola). Ten tweede, het zijn ziekteverwekkers, maar dan inwendig waar men extern gezien weinig tegen kan doen. Hetzelfde geld voor carcinogene (kankerverwekkende) stoffen. Je kan voorkomen, maar je moet toch wachten op genezing. Dit misschien voor alle ziektes/parasieten, een hoge hygiene kan voorkomen. Zoals in het bericht van Ruud staat: "Gebruik om dezelfde reden ook handschoenen tijds het tuinieren en was daarna de handen."

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem,


Soorten van onreinheden
A. In de Koran 

15. dieren die afval of vlees van andere dieren eten.

Wa Aleikoem Salaam

Hoezit het met de kip, met zijn klauwen, die volop wordt gegeten, en vlees van andere dieren (wormen) eet??

vr.gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 17:15

99% van de Moslims op deze site heeft nog niet gereageerd.

Wat ik echt jammer vind ik ben echt benieuwd of er Moslims zijn die hier moeite mee hebben.

En of ze dit dan ook eerlijk willen vertellen.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 18:29
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Over de vliegenvleugeltjes gaat het volgende. Volgens onderzoek door westerse wetenschappers blijkt dat vliegen (sommige vliegen) een parasiet/bacterie hebben onder de ene vleugel (bij de 'oksels van de vleugel') en onder de andere een anti-stof tegen ditzelfde. De overlevering gaat als er een vlieg beland in (bijvoorbeeld) thee, je eerst de gehele vlieg onderdompelt (zodat de anti-stof vrijkomt en de parasiet/bacterie bestrijdt). Ik zou harunyahya.com raadplegen voor verdere documentatie. Herinner je er wel aan dat de meeste onder ons (moslims) een bescheiden hoeveelheid kennis bezitten. Verantwoord ons (moslims) dan niet voor een beschamende hoeveelheid vragen.
Dit mijn eigen visie over (reeele) virussen. Ten eerste, ze zijn niet onrein, omdat de meeste van hen geen uitwendige bloeduitstorting veroorzaken (hetzij in een verre stadia, zoals bij ebola). Ten tweede, het zijn ziekteverwekkers, maar dan inwendig waar men extern gezien weinig tegen kan doen. Hetzelfde geld voor carcinogene (kankerverwekkende) stoffen. Je kan voorkomen, maar je moet toch wachten op genezing. Dit misschien voor alle ziektes/parasieten, een hoge hygiene kan voorkomen. Zoals in het bericht van Ruud staat: "Gebruik om dezelfde reden ook handschoenen tijds het tuinieren en was daarna de handen."

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Vooral belangrijk voor zwangere moslima's.  
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 02:02
In eerste instantie geplaatst door Cherub

99% van de Moslims op deze site heeft nog niet gereageerd.


Wat ik echt jammer vind ik ben echt benieuwd of er Moslims zijn die hier moeite mee hebben.


En of ze dit dan ook eerlijk willen vertellen.




Salaam Aleikum,

Omdat dit misschien een discussie is die we van je verwachten...
Kijk hoe de discussie verloopt jij krijgt antwoord en meteen 10 nieuwe vragen van andere niet moslims, waarvan ik bij sommige denk vraag je het nou om te provoceren of bepaalde uitspraken uit te lokken of ben je oprecht?

Er zijn namelijk genoeg niet moslims op dit forum die vragen stellen om te beledigen en te provoceren. Niet dat ik zeg dat jij dit doet, maar jou topic trekt deze mensen snel aan en dan hebben de meeste moslims op dit forum geen zin meer om te reageren.

Je kan altijd vragen stellen, maar je moet ook af en toe wat proberen op te zoeken. Bijvoorbeeld op dit forum in de zoekoptie. Er zijn genoeg oude topics die vele niet moslims hier nog niet gelezen hebben en die veel dezelfde vragen bevatten denk ik.

Mijn reactie moet je niet als negatief ervaren, maar als een mogelijke verklaring voor het gebrek aan reacties van moslims hier op dit forum.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 05:59
Vrede, Malcolm
je hebt vast gelijk als je zegt dat er veel nietMoslims zijn die vragen
stellen om te provoceren en een discussie uit te lokken. dit forum heeft
een uitnodiging naar Nietmoslims, die eventueel zouden kunnen
overwegen Moslim te worden; op zich een lofwaardig streven.
Maar wees blij met al die kritische lieden, die je wellicht tot nadenken
stemmen over zaken die totdantoe te zeer vanzelfsprekend waren. Het
gaat inderdaad vaak om de "regelementen" van de Islam, omdat die in
onze cultuur nu eenmaal grote bevreemding wekken en doen vermoeden
dat er blindelings zeer gedetailleerde regels opgevolgd worden, die in het
verre verleden, in een bepaalde cultuur en een heel ander klimaat tot
stand gekomen zijn. Kijk, ik zie wel eens zo'n beklag dat 65% van de
bevolking niets weet van de Islam, maar hoeveel Islamieten weten de
essentie van het Christendom vanuit de christelijke optiek (de bijbel/de
cultuur/de kerk)? En hoeveel kennis is er over de grondslagen van hety
humanisme? en vind je niet dat Moslims juist meer van de "host"cultuur
zouden moeten weten dan omgekeerd; inclusief het inzicht en de
bereidheid zoveel mogelijk daarvan te leren?
Ik moet zeggen dat ik ontmoedigd raakte door het feit op de vraag wat de
moslim van de nietmoslim kan leren overwegend gereageerd werd dat
een moslim niets van een nietmoslim kan leren...


Dan nog het puntje over beledigen. Beide partijen laten zich denigrerend
uit over de ander. Dat kan beslist beter. Maar de nietmoslim krijgt
doorgaans te horen; "je weet niets.." terwijl dat argument juist vaak
gebruikt wordt om lastige vragen te omzeilen. Wellicht vinden jullie het
heel erg als we Mohammed niet de eer geven die hem volgens jullie
toekomt. dat zou je belediging van de profeet kunnen noemen en in
landen waar de "hostcultuur" Islam is, kan dat ten aanzien van degenen
die daar een andere religie aanhangen de grootste problemen geven. tot
aan de doodstraf. zelfs ionze cultuur heeft dat tot een doodvonnis
geleid...
Maar stel je nu eens wat objectiever op en zeg eens eerlijk; wat is nu een
grotere belediging; Mohammed niet als de grootste profeet, maar als een
feilbaar mens met feilbare uitspraken zien of Jezus Christus niet als Gods
Zoon en Offerlam, maar als een gewone profeet, lager dan mohammed te
zien...
Stel nu eens dat christenen dat net zo als een belediging zouden ervaren
als het in twijfel trekken van de status van Mohammed...
Wat ik dus over het algemeen naar de reacties te beoordelen mis, dat is
dat de Islambezoekers van dit forum slecht in staat zijn de zaken vanuit
het gezichtspunt van bijvoorbeeld een christen te zien.
Neem me dan niet kwalijk dat ik juist voor die Persoon opkom die in de
"host"cultuur sinds eeuwen zo'n belangrijke plaats bekleedt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 06:14
Draai de zaken eens om zeg ik wel eens..
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 10:01
Salaam

Nou, het is aan de niet-moslim om kennis te vergaren, eer men discussieert over de Islam. Er zijn genoeg websites waar men informatie kan vinden (informatie puilt er soms gewoon uit). Eigenlijk hoef je de zaken niet om te draaien, immers wij (moslims) leven al onder een niet-islamietische samenleving. Men leert al over de christendom/humanisme zonder dat men eigen iets van wilt leren.
Misschien saai om te zeggen, maar de hottopic is Islam.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 12:22
Jawel besteAbdul,
maar de meeste nietmoslims die jullie als een wespenplaag lastig vallen
met allerlei lastige vraagjes, zijn juist wel redelijk op de hoogte van de
Islam, de Koran en het leven van Mohammed. Dat ze niet zoals jij alle
ahadtha kennen dat kun je ze niet kwalijk nemen, zker omdat nog maar
de vraag is of die relevant zijn. Moslims leven in een niet
Islamitische samenleving, inderdaad, maar dat wil nog niet zeggen dat ze
iets van die samenleving leren. J ekunt immers niet leren als je niet wilt
leren. Hottopic is inderdaad Islam, het volk wordt met Islaminformatie
doodgegooid en niet alleen de negatieve aspecten. Maar hoevvel van de
Islamleden van dit vorm zullen het evangelie van Jezus Christus gelezen
hebben, kerkdiensten bijgewoond, etc.? ik denk; heel weinig. De kennis
die de meesten van Isa hebben, hebben ze uit de Koran gehaald en verder
hoeven ze niet te kijken, want de bijbel is toch vervalst...Zo hoef je dus
nooit over je schutting te kijken.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 04:25
In eerste instantie geplaatst door tarah

Ik denk zelf dat slechte bacterien wel onrein zijn, omdat de onreinheid bij een hond bijvoorbeeld daar ook het gevolg van is. Goede bacterien niet, omdat ze goed zijn voor het lichaam, en alle processen die het lichaam ondergaat. Dan nog even een reactie over die opmerking van jou dat in het speeksel van honden minder bacterien zitten... Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je dan even na zou denken.. (daar heb je het weer he) Een hond drinkt met zijn bek. Met zijn bek snuffelt hij allerlei onreine plekjes af. Dus ook aan zijn bek zitten onreine bacterien. Met die onreine bek gaat hij in jou water zitten drinken, gevolg daarvan is natuurlijk dat die onreine bacterien in jou water komen, waarna jij ze op zult drinken.

Allemaal heel mooi beredeneerd, maar zo eenvoudig is het niet.  Het pathogeen vermogen van een hondenbacterie is nogal klein voor een mens.  Micro�rganismen zijn vaak aangepast aan hun gastheer, en springen niet zo makkelijk van soort tot soort.  Verder zit hondenspeeksel boordevol lysozyme (maakt bacterien af), en werd het wel eens gebruikt (lees als: liet men honden aan wonde likken) om wonden te ontsmetten.

Kijk! Logisch nadenken is toch helemaal niet zo moeilijk. Ik zal nog even je andere vragen beantwoorden.. Waarom denk je dat kohl niet zou helpen? heb je daar bewijzen voor? Misschien zit er een stof in die celherstellend werkt om het zo maar te noemen..

Zit die erin?  Bewijs aub.  Verder kies ik toch nog gewoon voor onze westerse geneekunde. 

Ik wil maar zeggen, jij hebt daar helemaal geen kennis van, je bazelt maar wat. Alleen Allah Subhana wa Ta'ala heeft alle kennis daarover. Dan komen we aan bij de vliegenvleugeltjes, maar hier moet je me toch even bij helpen want ik weet echt niet waar je het over hebt ahaha. Ik ben benieuwd naar je reactie.

Is het niet zoiets van vliegenvleugeltjes in je oog doen als je een oogontsteking hebt? ...

Groetjes Thara 

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 04:31

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



Over de vliegenvleugeltjes gaat het volgende. Volgens onderzoek door westerse wetenschappers blijkt dat vliegen (sommige vliegen) een parasiet/bacterie hebben onder de ene vleugel (bij de 'oksels van de vleugel') en onder de andere een anti-stof tegen ditzelfde.

Dat wil je vast wel even staven met info van die westerse wetenschappers?  Ik wil er best de biomedische bib van de KULeuven voor afzoeken, laat je me even weten welke boeken/artikelen? 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 04:34

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Over de vliegenvleugeltjes gaat het volgende. Volgens onderzoek door westerse wetenschappers blijkt dat vliegen (sommige vliegen) een parasiet/bacterie hebben onder de ene vleugel (bij de 'oksels van de vleugel') en onder de andere een anti-stof tegen ditzelfde. De overlevering gaat als er een vlieg beland in (bijvoorbeeld) thee, je eerst de gehele vlieg onderdompelt (zodat de anti-stof vrijkomt en de parasiet/bacterie bestrijdt). Ik zou harunyahya.com raadplegen voor verdere documentatie. Herinner je er wel aan dat de meeste onder ons (moslims) een bescheiden hoeveelheid kennis bezitten. Verantwoord ons (moslims) dan niet voor een beschamende hoeveelheid vragen.
Dit mijn eigen visie over (reeele) virussen. Ten eerste, ze zijn niet onrein, omdat de meeste van hen geen uitwendige bloeduitstorting veroorzaken (hetzij in een verre stadia, zoals bij ebola). Ten tweede, het zijn ziekteverwekkers, maar dan inwendig waar men extern gezien weinig tegen kan doen. Hetzelfde geld voor carcinogene (kankerverwekkende) stoffen. Je kan voorkomen, maar je moet toch wachten op genezing. Dit misschien voor alle ziektes/parasieten, een hoge hygiene kan voorkomen. Zoals in het bericht van Ruud staat: "Gebruik om dezelfde reden ook handschoenen tijds het tuinieren en was daarna de handen."

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Vooral belangrijk voor zwangere moslima's.  

Even voor de info en om gerust te stellen: de meeste vrouwen die vaak in aanraking zijn gekomen met katten, hebben antistoffen tegen toxoplasma gondii.  Sowieso test je gynaeco dat nog aan het begin van je zwangerschap, en indien je dus antistoffen hebt, is er geen probleem.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 05:54
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Profeet Muhammad (saw) zei over de kat: "Het is niet onrein." (Abu Dawood, Tirmidhi, Nasaai,  IbnMaajah)

Assakaam aleikoem,

2 verschilende uitspraken (zie mijn artikel over de kat). Wat vindt je van dat artikel?

Wa Aleikoem salaam

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 13:15

Ik denk zelf dat slechte bacterien wel onrein zijn, omdat de onreinheid bij een hond bijvoorbeeld daar ook het gevolg van is. Goede bacterien niet, omdat ze goed zijn voor het lichaam, en alle processen die het lichaam ondergaat. Dan nog even een reactie over die opmerking van jou dat in het speeksel van honden minder bacterien zitten... Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je dan even na zou denken.. (daar heb je het weer he) Een hond drinkt met zijn bek. Met zijn bek snuffelt hij allerlei onreine plekjes af. Dus ook aan zijn bek zitten onreine bacterien. Met die onreine bek gaat hij in jou water zitten drinken, gevolg daarvan is natuurlijk dat die onreine bacterien in jou water komen, waarna jij ze op zult drinken.

Allemaal heel mooi beredeneerd, maar zo eenvoudig is het niet.  Het pathogeen vermogen van een hondenbacterie is nogal klein voor een mens.  Micro�rganismen zijn vaak aangepast aan hun gastheer, en springen niet zo makkelijk van soort tot soort.  Verder zit hondenspeeksel boordevol lysozyme (maakt bacterien af), en werd het wel eens gebruikt (lees als: liet men honden aan wonde likken) om wonden te ontsmetten.

Daar heb je gelijk in. Ik wil ook niet zeggen dat de bacterien van de hond zelf afkomen, maar hij brengt ze wel met zich mee omdat hij alles afsnuffelt wat ie tegenkomt.

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 13:42

2 verschilende uitspraken (zie mijn artikel over de kat). Wat vindt je van dat artikel? miss layla

Salaam miss layla, ik zie geen twee verschillende uitspraken. Alle uitspraken zeggen dat de kat niet onrein is. 'Innaha laysat bi-najas'. Of lees ik ergens verkeerd?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 14:20

Assalaam Aleikoem,

OEPS...helemaal verkeerd gelezen...las over het 'niet' woordje heen...sorry..

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 14:28
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Over de vliegenvleugeltjes gaat het volgende. Volgens onderzoek door westerse wetenschappers blijkt dat vliegen (sommige vliegen) een parasiet/bacterie hebben onder de ene vleugel (bij de 'oksels van de vleugel') en onder de andere een anti-stof tegen ditzelfde. De overlevering gaat als er een vlieg beland in (bijvoorbeeld) thee, je eerst de gehele vlieg onderdompelt (zodat de anti-stof vrijkomt en de parasiet/bacterie bestrijdt). Ik zou harunyahya.com raadplegen voor verdere documentatie. Herinner je er wel aan dat de meeste onder ons (moslims) een bescheiden hoeveelheid kennis bezitten. Verantwoord ons (moslims) dan niet voor een beschamende hoeveelheid vragen.
Dit mijn eigen visie over (reeele) virussen. Ten eerste, ze zijn niet onrein, omdat de meeste van hen geen uitwendige bloeduitstorting veroorzaken (hetzij in een verre stadia, zoals bij ebola). Ten tweede, het zijn ziekteverwekkers, maar dan inwendig waar men extern gezien weinig tegen kan doen. Hetzelfde geld voor carcinogene (kankerverwekkende) stoffen. Je kan voorkomen, maar je moet toch wachten op genezing. Dit misschien voor alle ziektes/parasieten, een hoge hygiene kan voorkomen. Zoals in het bericht van Ruud staat: "Gebruik om dezelfde reden ook handschoenen tijds het tuinieren en was daarna de handen."

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Vooral belangrijk voor zwangere moslima's.  

Even voor de info en om gerust te stellen: de meeste vrouwen die vaak in aanraking zijn gekomen met katten, hebben antistoffen tegen toxoplasma gondii.  Sowieso test je gynaeco dat nog aan het begin van je zwangerschap, en indien je dus antistoffen hebt, is er geen probleem.

Dat klopt ook weer....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.