Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vermeid het slechte!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Musliem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Musliem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vermeid het slechte!!!
    Geplaatst op: 07 april 2005 om 16:25

Assalamoe Alaikoem Warahamatoelllah Wabarakatoehoe, Allaoema Sallaie Alhla Nabina wa habibina Mohammed. Wasalla Ahlahie Wasalam.

Bismillah irahman irahiem�

Beste broeders en zusters fie dien.

Ik heb deze topic geopend naar een aantal berichten dat ik heb gelezen, moslims onder elkaar tonen geen wederzijds respect. Islam = Vrede� Vertel mij? Waar zijn jullie mee bezig, SoebhanAllah. Ik krijg tranen in mijn ogen van wat ik hier lees, reacties tegen over elkaar. Beste broeders & zusters fie dien, beslis niet over jou broeder of zuster, wetend dat Allah (subhana Wa 3tahala) over elke ziel beslist.  Astagfiroellah (Moge Allah het vergeven). Elke moslim is als broeder of zuster voor mij gelijke. En zo is elke ongelovige of afgodendienaar voor mij gelijke, zoals hunner gelijke voor elkaar zijn.

Mijn beste broeders en zusters open jullie ogen. vermeid het slechte, vermeid de weg van de kufr, Ga niet met hun mee in zee, maar doe wat onze Profeet (Sallah Allahlie Walahie Wasalam) gedaan zou hebben, volg de soena. Giar InsjaAllah!!!

En wat de kufr betreft, laat hun in hun waarde, wie weet zullen hun ogen, en oren open gaan. En hun hart worden gezuiverd. InsjaAllah. Alleen als Allah het wil. Ga niet de hef in eigen handen nemen, laat het oordelen aan Allah (Subhana Wa Ta3Alllh) over.  Is Allah niet de Rechter aller rechters?  (At-tien 95:8) Zo laat Hij leiden wie hij wil en dwalen wie hij wil�

Zo gaan hier vele concessies aan met elkaar met Jahililya (onwetendheid). En gaan zich op de Sharia gebaseerde begrippen vermengen met de seculiere ideologie, welke is gebaseerd op het scheiden van religie (Dien) van het leven en het leven van de religie (Dien).

Jullie veroorzaken zo niets meer dan fitna tussen elkaar, ter wel jullie weten dat dit het werk is van de kufr. Waar is jullie ummah, waar is jullie soena die jullie volgen van onze Profeet Mohammed (Salla Alahie Walahie Salam) die ervoor zorgt dat je leeft met het correcte begrip van de islaam en ermee leeft in alle aspecten van het leven. zowel op de forum (chat) als in het dagelijkse leven. Waar is die volk? (musliemien wa musliemaat) die de waarheid van de valsheid kan onderscheiden, en islaam van kufr (ongeloof). Hij geeft zijn Agida (geloofsleer) en doelen niet op, en accepteert geen omkoping en verleidingen, afschrikking van de (kufr) om terug te trekken, ongeacht hoeveel hij wordt beschadigd, gestraft, mishandeld of opgesloten (in de gevangenis). Want het is geen ramp of verlies als iemand word verwond of gedood op het pad van zijn religie (Dien) en zijn �Aqida (geloofsleer) en de standvastigheid van het verspreiden van de Boodschap (Da�wah) en zijn concepten en zijn uitspraken. (Fi Sabilillah)  Voor het welbehagen van Allah.

Bijvoeging: met jullie bedoel ik de mensen die weten dat ze verkeerd zitten, vraag verderfenis bij die persoon die jullie onrecht hebben aangedaan. (oe Astagfiroellah)

Zoals ik iemand eerder al hier op het forum heb horen zeggen, vermeid deze forum, en of zoek nader naar een anderen oplossing!

En voor de ongelovigen en afgodendienaren die dit lezen, laat mij in mijn waarde, en ik laat jou (jullie) in jou (jullie) waarde, respect moet van beide kanten komen (wederzijds). Zo mogen jullie doen wat  jullie willen doen en uitvoeren wat jullie maar willen uitvoeren, zo doen wij wat wij willen en voeren wij uit wat wij willen uitvoeren. Geloof wat je wilt geloven en laat ons geloven waar wij in geloven. Tot dat dag ons zal naderen dan zullen wij alle de waarheid aanschouwen.

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Musliem Zeg: O gij ongelovigen. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt. Nochmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst.  (Al�Kaafiroen  109)

Zo makkelijke en mooi is het, beschreven in de heilige koran.

 

Ps: Vergeef mij als ik volgens jou weten iets verkeerd heb gezegd, en wijs mij op mijn fouten, opdat ik ze kan verbeteren. Giar InsjaAllah!  (Dit stukje geld alleen voor mijn broeders en zusters). 

Asjadoe La illah Illahllah Wa Asjadoe Anna Mohammed abdoe Rasoellah.

Wallah Howlla Walla Kowlla illabillah.

Wa Alaikoem Salaam Warahamtoelllahi Wabarakathoehoe.

 

Maar gij verkiest het leven deze wereld (Denja), ofschoon het hiernamaals (Djanna) beter en van langere duur is. (Quran 87:16-17)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2005 om 13:28

Salaam Aleikum ja het gaat er soms hard aan toe maar ghair inshaAllah bedankt voor het plaatsen van dit stukje zelf discuseer ik minder met de christenen want het heeft weinig zin heb ik gemerkt

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.