Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslim worden

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anouar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim worden
    Geplaatst op: 22 mei 2004 om 14:16
er staat boven aan in mijn stukje geannal  en dat moet zijn gelezen mijn excuus daarvoor
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 11:17

Salaam Aleykoum mijn broeder

Mocht je vragen hebben dan sta ik voor je klaar die te beantwoorden.

Zelf ben ik ook bekeerd om dezelfde reden (1 jaar geleden)

Moge Allah swt je steunen.

Je broeder,  muqaddam

Terug naar boven
dancer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dancer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door Raoef

In eerste instantie geplaatst door Linda@Ejimofor

Hallo,

waarom kan zij niet jou geloof gaan aanhangen?

Mij valt namelijk op dat " Wij " Nederlanders ons altijd zo snel bekeren naar het geloof van onze buitenlandse partner, waarom toch?

Naar mijn mening heeft Allah middels de Quran duidelijk verboden dat moslimvrouwen trouwen met mannen die zelf geen moslim zijn. De Islam kent wat dat betreft duidelijke regels omtrent de omgang tussen mannen en vrouwen.

Het is uiteindelijk aan de mens zelf om de keus te maken om deze regels te volgen of te negeren, maar ik kan mij voorstellen dat een moslimvrouw haar geloof niet snel los zal laten of dingen zal willen doen die tegen haar geloof ingaan.

Waarom "wij" Nederlanders zo snel bekeren, kan ik alleen namens mijzelf praten. Ook mijn vrouw en ik waren getrouwd terwijl ik nog geen moslim was. Mijn vrouw wist dat dit niet mocht, maar heeft toen een keuze gemaakt. Misschien een keus die andere moslims zouden afkeuren, maar haar keus heeft er uiteindelijk wel toe geleidt dat ik nu moslim ben. Noem het mazzel of noem het de wil van Allah. Zelf geloof ik het laatste, maar Allah weet het beter

Gaanderwege heb ik steeds meer over de Islam geleerd. Onder andere omdat veel mensen mij vragen stelden die ik alleen kon beantwoorden als ik mij verder in de Islam zou verdiepen. Ik had zelf nog geen "echt" geloof, doch geloofde al wel in het principe van ��n god. Om een lang verhaal kort te maken... Ik kwam er achter dat ik mij eigenlijk best heel erg goed kan vinden in de Islam en ongeveer drie jaar geleden zei ik mijn vrouw dat ik eigenlijk best de stap wilde maken om moslim te worden.

De Islam is een constant leerproces gebleken dat ik met heel mijn hart volg. Ik zie me zelf als gematigd en ben vaak verdrietig om de in mijn ogen verkeerde dingen die sommige moslims in naam van het geloof doen en anderen aandoen. Het ben echter voorzichtig in het oordelen over anderen, omdat alleen Allah de waarheid kent.

De Islam heeft me vertrouwen, kracht en rust gegeven. Volgens mij zaken die vele mensen in onze dwaze en jachtige wereld goed zouden kunnen gebruiken. Ik zie mezelf ook niet als "bekeerd", omdat dit woord een gevoel van dwang in zich draagt. Het is volledig mijn eigen vrije keuze geweest.

(Het bovenstaande is geheel mijn eigen mening en interpretatie. Moge Allah mijn fouten vergeven)

Beste forumleden,

Ik ben nu 4 maanden samen met een turkse jongen. Hij is gelovig opgevoed, was een tijdje minder met het geloof bezig maar omdat hij nu met mij (een nederlandse) samen is houdt hij zich weer meer bezig met zijn geloof. Sinds ik hem heb ontmoet ben ik heel gelukkig. Samen staan we sterk. Ik heb geaccepteerd dat we over alles moeten praten om onze relatie niet stuk te laten lopen. Ook proberen we in alles een middenweg te vinden en dat lukt al aardig. Hij komt nu vaker bij mij thuis en ik drink al een halfjaar amper en ga niet meer uit. Net als in het bovenstaande bericht kan ik me in een aantal aspecten van het geloof vinden maar het ECHTE geloven, ben ik bang dat mij dat neit gaat lukken. Ik heb nooit een geloof mee gekregen, hield me er wel veel mee bezig maar mijn hele familie is niet gelovig. Ik weet heel zeker dat ik bij mijn vriend blijf. We hebben al veel gesprekken gehad over de toekomst. Ik weet dat het voor ons makkelijker is als ik mij bekeer maar dit moet echt zijn en echt voelen. Hij zegt dat hij altijd bij me wil blijven. Zijn oom is ook met een nederlandse vrouw getrouwd die zich dan ook heeft bekeerd. Ik wl de komende tijd meer over het geloof gaan lezen en me er goed in gaan verdiepen maar als jullie advies,tips of andere opmerkingen hebben is dat erg welkom. Alvast bedankt voor jullie steun. Groeten dancer

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 08:44

Hallo allemaal,

na een hele tijd afwezig te zijn geweest op het forum ben ik even terug en ik probeer alles te lezen, maar daar heb ik niet echt veel tijd voor, alleen ben even geschrokken van mezelf over wat ik gisteren zei, want het is namelijk zo dat ik twee weken geleden de Koran uitgelezen heb, daarnaast veel boeken over de Islam bestudeerd heb (na het Christendom, waarin ik opgevoed ben, en het Hindoeisme, wat me ook wel boeide) en gister had ik met een vriendin er een gesprek over en ze vroeg me: "geloof je nou ook werkelijk wat in de Koran staat?"Ik dacht niet eens na en ik zei: "Ja!" En toen dacht ik, wat zeg ik nou weer? Maar daarna dacht ik erover na en toen dacht ik, Ja, ik geloof er daadwerkelijk in. En toen liep het dood, nou ja, dood. Het probleem is, wat nu? Ik bedoel, buiten deze site dan, ken ik helemaal geen moslims in Nederland, ik heb ook geen idee hoe je moet bidden etc., en aangezien ik er nou dan toch in geloof wil ik er ook wat mee gaan doen. Maar ik loop dus even dood,

is er misschien iemand die me verder kan helpen?

Alvast bedankt,

Linda

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 12:02
Er bestaan instanties die je verder op weg kunnen helpen. Loop eens een moskee binnen.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 13:19
In eerste instantie geplaatst door Linda

Hallo allemaal,

na een hele tijd afwezig te zijn geweest op het forum ben ik even terug en ik probeer alles te lezen, maar daar heb ik niet echt veel tijd voor, alleen ben even geschrokken van mezelf over wat ik gisteren zei, want het is namelijk zo dat ik twee weken geleden de Koran uitgelezen heb, daarnaast veel boeken over de Islam bestudeerd heb (na het Christendom, waarin ik opgevoed ben, en het Hindoeisme, wat me ook wel boeide) en gister had ik met een vriendin er een gesprek over en ze vroeg me: "geloof je nou ook werkelijk wat in de Koran staat?"Ik dacht niet eens na en ik zei: "Ja!" En toen dacht ik, wat zeg ik nou weer? Maar daarna dacht ik erover na en toen dacht ik, Ja, ik geloof er daadwerkelijk in. En toen liep het dood, nou ja, dood. Het probleem is, wat nu? Ik bedoel, buiten deze site dan, ken ik helemaal geen moslims in Nederland, ik heb ook geen idee hoe je moet bidden etc., en aangezien ik er nou dan toch in geloof wil ik er ook wat mee gaan doen. Maar ik loop dus even dood,

is er misschien iemand die me verder kan helpen?

Alvast bedankt,

Linda

Hallo Linda,

Linda misschien kan je vertellen in welke stad je woont misschien dat je daar met moslimas in contact kunt komen die je verder kunnen helpen. Je kunt ook mensen persoonlijk van dit forum pm'en of mailen en misschien zal dat helpen, je kunt ook net als wat sjonny net al aangaf een moskee binnen stappen al kan ik best begrijpen dat je dat niet zo snel durft. Er zijn wel een aantal bekende moskees in nederland die je kunt benaderen om contact te zoeken met moslimas en misschien ook nederlandse moslima's, ik zou je de moskee in Den Haag aanraden de moskee heet moskee assoenah. Ze hebben een eigen website en misschien kan je hen door middel van een email benaderen als eerste stap.

De website heet www.al-yaqeen.com .

Als je met vragen zit waar je niet uitkomt kun je altijd hier terecht en er zijn genoeg leden die je kunt mailen of pm'en.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 05:59

Hallo,

Bedankt in eerste instanties voor de tips, helaas woon ik niet dicht bij Den Haag (3 uur met de trein), maar in Groningen, en inderdaad voor iemand die nog nooit in een moskee geweest is (zoals ik), is die stap best groot. Bovendien hebben ze, volgens mij, in Groningen geen moskee, maar wel gebedshuizen........

En Happylady, ik had je een persoonlijk bericht gestuurd, maar die kan niet aankomen, want jouw postvak staat vol...

Ik blijf in ieder geval aanwezig en probeer veel dingen te lezen.......

Linda

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 06:02

Hoi Linda, mijn mailbox is leeg. Dus je kunt je pm alsnog sturen.

Salaam happylady

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 06:06
In eerste instantie geplaatst door Linda

Hallo,

Bedankt in eerste instanties voor de tips, helaas woon ik niet dicht bij Den Haag (3 uur met de trein), maar in Groningen, en inderdaad voor iemand die nog nooit in een moskee geweest is (zoals ik), is die stap best groot. Bovendien hebben ze, volgens mij, in Groningen geen moskee, maar wel gebedshuizen........

En Happylady, ik had je een persoonlijk bericht gestuurd, maar die kan niet aankomen, want jouw postvak staat vol...

Ik blijf in ieder geval aanwezig en probeer veel dingen te lezen.......

Linda

Beste Linda,

De moskee in Den Haag heeft een website die kun je bekijken en je kunt ook per mail contact met ze opnemen, ik had de website al aangegeven maar ik noteer het nog een keer www.al-yaqeen.com .Er is ook een hele bekende moskee in Amsterdam die je kunt benaderen die ook een website heeft www.eltawheed.nl je kunt hen ook benaderen per email en je verhaal vertellen misschien zijn er zusters die wel in contact met je willen komen.

Ik wens je verder heel veel succes ik hoop dat je er uit komt.

Groet,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 06:13

Beste Umm Umarah,
misschien help je haar meer door een moskee te zoeken in Groningen. Op mijn landkaart liggen  Den Haag en Amsterdam daar wel een stuk vandaan.


En Linda, gebedshuizen zijn in feite ook moskeeen, dus je kunt daar ook wel terecht. Het is er alleen iets minder actief misschien dan in de Randstad.

Salaam happylady

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 06:25
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Beste Umm Umarah,
misschien help je haar meer door een moskee te zoeken in Groningen. Op mijn landkaart liggen  Den Haag en Amsterdam daar wel een stuk vandaan.


En Linda, gebedshuizen zijn in feite ook moskeeen, dus je kunt daar ook wel terecht. Het is er alleen iets minder actief misschien dan in de Randstad.

Salaam happylady

Beste happylady,

Ik zou het liefst een moskee in groningen voor haar gezocht hebben alleen ken er geen een daar, wat ze kan doen is zelf de stap zetten naar de gebedshuizen. Als je goed gelezen had dan had je wel geweten dat ik haar de moskees in den haag en amsterdam adviseerde omdat ze websites hebben en hen kan benaderen door middel van email misschien dat er zusters zijn die haar ondanks de afstand kunnen helpen.

MVG,
Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Geluk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Geluk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 06:15

      Hoi allemaal!

Als nieuweling hier op het forum, wilde ik iets met jullie delen.

Mijn forumnaam niet voor niks �geluk�!

Maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd een geluk voel, waar ik heel blij van wordt!

Ik heb een gevoel dat er een pad voor mij is uitgestippeld. Ik ben onlangs verhuisd en heb hele lieve buren en buurtbewoners die moslim zijn ontmoet! Ik raakte ge�ntresseerd in de islam (nog meer dan ik vroeger al was!) en ben nu bezig om de Koran te lezen. (weliswaar in het Nederlands, maar ik ben dan ook Nederlandse).

Ik heb het gevoel dat ik nu �thuiskom�. Er gaat zoveel liefde en geluk door me heen. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.

Ik ben een totale nieuweling op dit gebied en heb nog een heleboel te leren, wat betreft de Islam. Waar mijn buren en vrienden me ongetwijfeld mee zullen helpen.

Ik heb al veel meegelezen op dit forum en het heeft me ook al veel geholpen met bepaalde vragen die ik had!

Ik zal hier zeker nog meer gaan schrijven en jullie (als jullie ge�ntresserd zijn) op de hoogte houden van mijn vorderingen en ervaringen op het gebied van de Islam.

 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 07:43

Salamoen Aleykoem

Een advies die ik altijd al heb aangeraden is: Als je islam wilt kennen, kijk dan niet naar de mensen die het toepassen maar kijk naar het boek en hadith. Mensen maken fouten maar maak jij niet de fout door te denken: islam zegt zo want deze moslim doet zo.

En ik wens je veel geluk, Geluk.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 09:19

Salaamoe alaikoem broeders en zusters, en hallo!

Geluk, welkom in de Islam.

Ik wil even reageren op de vele berichten hiervoor. Ik word er z� moe van om moslims in Irak/Palestina te verdedigen. Nee, ben het er niet mee eens met de zelfmoord aanslagen, maar ben het ook niet eens met de rellen tussen protestanten en christenen, en ben het ook niet eens met Israel en Amerika, ga zo nog maar even door.

Weet je wat het probleem is? Mensen vinden hun eigen geloof altijd beter. Dat MAG, dat is je recht. Maar laat andere mensen in hun waarde! Dat moet in IEDER geloof! Respect hebben voor de medemens. En in iedere afkomst en in ieder geloof vind je rotte appels. Als een christen een vrouw mishandeld is het net zo erg als wanneer een moslim of jood dat doet. Een praktizerend moslim overtuig je net zo min van het christendom als juiste weg als omgekeerd (als zij echt gelovig zijn). Als iedereen dat tot zich door laat dringen, kunnen we proberen om als mensen met elkaar om te gaan en niet iedereen aan te kijken als potentieel martelaar/mishandelaar/verkrachter/onderdruk ker.

En sommige mensen vragen maar constant om bewijzen. Word wakker, het (geloof) bestaat langer dan wij leven. We weten niet eens of het betreffende bewijs van vandaag de dag niet ge-plant is door iemand, honderden jaren terug. Bewijs dat maar eens! En ga zo maar door. Veel dingen in dit leven hangen af van je gevoel. Ik ben moslima, kan niet alles verklaren en hoef dat gelukkig ook niet! Ik voel dat dit goed is, en als jij iets anders voelt.. is dat ook goed. Nogmaals, respect hebben voor de medemens is in dit tijdperk nodig. En de bijbel of de Koran afkraken is knap respectloos. Laat mensen in hun waarde...

Met dit berichtje is het niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, moest het gewoon even kwijt. Mijn excuses (echt waar) als ik dit (onbedoeld) wel heb gedaan..

Soumaya..  

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:25
In eerste instantie geplaatst door ibrahiem

Duth Moslim;

 

Daarna zeg je de Geloofsgetuigenis op in het bij zijn van minstens twee getuigen

die de vertrouwbaar zijn.

Het beste is in de moskee waar alle moslims aanwezig zijn.

Je zegt dan :

Achadoe Allah Illah Ilallah wa Achadoe anna Mohameddan Rasoelloellah

(Ik getuig dat Allah de �nige God is en dat Mohammed zijn laatste Profeet is).

Vanaf nu ben je moslim.

salaam alikoem, zuster

Moet het percee met twee MANNEN  getuigen zijn of mag het ook vrouwen zijn.

groetjes anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:29
God is genoeg als getuige. De rest is afkomstig uit de Soenna. Maak je maar geen zorgen om die twee mannen of vier vrouwen, dat is een detail. Als God het maar weet, komt het inshallah allemaal goed.
Salaam happylady
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:36

Pfff, na hele turbulente week heb ik soms echt het idee dat het allemaal niet meer gaat lukken (met de studie wel te verstaan), vandaag is ook echt zo'n dag dat alles alles alles alles tegenzit.

Gelukkig denk ik af en toe ook nog: God is er wel, het komt goed, en dat geeft me toch wel rust...

Nu begin ik toch echt binnenkort met leren bidden. Ik moet er de tijd voor vinden, maar het moet lukken,

nu snel weer aan de slag, anders haal ik mijn deadline voor vrijdag niet,

liefs, Linda

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 04:28

ik heb nog een boek als aanrader, het is een al wat ouder boek...

1933 het heet boek isbn:90-6766-110-4 auteur: Philip Metcalfe

de auteur heeft in zijn boek willen laten zien wat de gewone mensen in 1933 deden, en hoe ze leefden... het laat ook goed zien wat de omgeving voor een effect op mensen heeft, en dat een euforisch gevoel verdraaid kan zijn...

een echte aanrader voor sommige kersverse moslims, maar uiteraard voor iedereen die er in geinteresseerd is ;) het verhoogd je mensenkennis en zelfkennis... en is ondanks dat goedkope look echt een stuk goed!

Terug naar boven
naseerah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naseerah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 10:20

salaam aleikoem

het belangrijkste is dat ALLAH je getuigenis hoort, dat is de eerste stap.

HET IS WEL AANBEVOLEN OM DE GETUIGENIS LATER IN DE MOSKEE UIT TE SPREKEN WANT ZO TREED JE TOE TOT DE ISLAMITISCHE GEMEENSCHAP.

VOOR DE VROUWEN ONDER ONS DIE ZICH HEBBEN BEKEERD, OF DIE ZICH GAAN BEKEREN, JE KUNT DE GELOOFSGETUIGENIS BIJ DE STICHTING AL NISA UITSPREKEN IN HET BIJZIJN VAN VRIJWILLEGERS EN BESTUURSLEDEN. ALS JE DAT DOET KRIJG JE EEN VERKLARING MEE WAARMEE JE NAAR MEKKA KUNT, OF ANDERE STRENG ISLAMITISCHE PLAATSEN.

MOGE ALLAH HET ME VERGEVEN ALS IK IETS FOUT HEB GESCHREVEN

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 16:38
In eerste instantie geplaatst door Abdelkhalek&Sou

Salaamoe alaikoem broeders en zusters, en hallo!

Geluk, welkom in de Islam.

Ik wil even reageren op de vele berichten hiervoor. Ik word er z� moe van om moslims in Irak/Palestina te verdedigen. Nee, ben het er niet mee eens met de zelfmoord aanslagen, maar ben het ook niet eens met de rellen tussen protestanten en christenen, en ben het ook niet eens met Israel en Amerika, ga zo nog maar even door.

Weet je wat het probleem is? Mensen vinden hun eigen geloof altijd beter. Dat MAG, dat is je recht. Maar laat andere mensen in hun waarde! Dat moet in IEDER geloof! Respect hebben voor de medemens. En in iedere afkomst en in ieder geloof vind je rotte appels. Als een christen een vrouw mishandeld is het net zo erg als wanneer een moslim of jood dat doet. Een praktizerend moslim overtuig je net zo min van het christendom als juiste weg als omgekeerd (als zij echt gelovig zijn). Als iedereen dat tot zich door laat dringen, kunnen we proberen om als mensen met elkaar om te gaan en niet iedereen aan te kijken als potentieel martelaar/mishandelaar/verkrachter/onderdruk ker.

En sommige mensen vragen maar constant om bewijzen. Word wakker, het (geloof) bestaat langer dan wij leven. We weten niet eens of het betreffende bewijs van vandaag de dag niet ge-plant is door iemand, honderden jaren terug. Bewijs dat maar eens! En ga zo maar door. Veel dingen in dit leven hangen af van je gevoel. Ik ben moslima, kan niet alles verklaren en hoef dat gelukkig ook niet! Ik voel dat dit goed is, en als jij iets anders voelt.. is dat ook goed. Nogmaals, respect hebben voor de medemens is in dit tijdperk nodig. En de bijbel of de Koran afkraken is knap respectloos. Laat mensen in hun waarde...

Met dit berichtje is het niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, moest het gewoon even kwijt. Mijn excuses (echt waar) als ik dit (onbedoeld) wel heb gedaan..

Soumaya..  

Hier sluit ik me helemaal bij aan....al word ik er dan moe van om de Amerikanen en Israel te moeten verdedigen terwijl ik die helemaal niet wil verdedigen...omdat ik het er ook niet mee eens ben...evenmin ben ik het eens met Arafat, Osama Bin Laden of Poetin....

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 18:50
In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

In eerste instantie geplaatst door ibrahiem

Duth Moslim;

 

Daarna zeg je de Geloofsgetuigenis op in het bij zijn van minstens twee getuigen

die de vertrouwbaar zijn.

Het beste is in de moskee waar alle moslims aanwezig zijn.

Je zegt dan :

Achadoe Allah Illah Ilallah wa Achadoe anna Mohameddan Rasoelloellah

(Ik getuig dat Allah de �nige God is en dat Mohammed zijn laatste Profeet is).

Vanaf nu ben je moslim.

salaam alikoem, zuster

Moet het percee met twee MANNEN  getuigen zijn of mag het ook vrouwen zijn.

groetjes anissa



Assalaam Alaikum Anissa,

Allah is voldoende als getuige,dus als je oprecht gaat bidden
met de shahadah erin om de 2 rakaat,dan ben je voor Allah al een gelovige.

De 2 getuigen zijn soennah,en wordt aangeraden,je kan ook later alsnog de shahadah in de mosquee doen bijvoorbeeld als je dat prettig vindt.

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 05:39

Salam, ik had een vraagje

waar kan ik het boek "De Fakkel, God bestaat" vinden, in de bieb kon ik 'm nergens vinden, kan iemand mij helpen!?

Alvast bedankt, en Moge Allah ons allen Bijstaan, Amien! 

Salam Aleikum wa Rahmato Llah wa Barakatoho

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 04:14

 

ik zal niet weten waar je dat boek zou kunnen vinden, welke stad woon je?

ik heb even een vraagje...

de vraag is waarom sommige mensen zich door een forum, verhalen of plaatjes laten bekeren!? ik bedoel als je gelooft zul je wel heel diep moeten gaan om het echt te geloven... anders ben je gewoon een oppervlakkige volgeling waarvan we er al genoeg op deze aardkl**t kennen... tot op heden is het onkruid op deze site nog niet verdelgd om het zo maar even leuk te formuleren... hoe kan het dat zo'n standvastig onkruid als ik niet kan worden overtuigd door de leer van de islam! doe ik iets verkeerds of is mijn overtuiging misschien nog wel sterker dan de meeste hier op dit forum?

ik ben benieuwd, ik zie mezelf nog geen moslim worden

mvg aad

ps; geen verhalen over hoe mooi en groots de islam is, gewoon jezelf analyseren is voor mij voldoende... scheelt ook heel veel text voor mij en anderen!

 

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdiene Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door aadtos

 

ik zal niet weten waar je dat boek zou kunnen vinden, welke stad woon je?

ik heb even een vraagje...

de vraag is waarom sommige mensen zich door een forum, verhalen of plaatjes laten bekeren!? ik bedoel als je gelooft zul je wel heel diep moeten gaan om het echt te geloven... anders ben je gewoon een oppervlakkige volgeling waarvan we er al genoeg op deze aardkl**t kennen... tot op heden is het onkruid op deze site nog niet verdelgd om het zo maar even leuk te formuleren... hoe kan het dat zo'n standvastig onkruid als ik niet kan worden overtuigd door de leer van de islam! doe ik iets verkeerds of is mijn overtuiging misschien nog wel sterker dan de meeste hier op dit forum?

ik ben benieuwd, ik zie mezelf nog geen moslim worden

mvg aad

ps; geen verhalen over hoe mooi en groots de islam is, gewoon jezelf analyseren is voor mij voldoende... scheelt ook heel veel text voor mij en anderen!

 

Hallo,

Beste Aad het antwoord op jou vraag wordt door Allah (swt) geven in de Edele Koraan. Allah Verheven is Hij zegt namelijk: "Ik zal degenen die zich onterecht hoogmoedig op aarde gedragen van Mijn Tekenen afwenden. En al zagen zij iedere Teken, dan nog zouden zij er niet in geloven, en al zagen zij het juiste Pad, dan zouden zij het niet als hun pad nemen. Maar als zij het pad van de dwaling zien, dan nemen zij het als hun pad. Dat is omdat zij Onze Tekenen loochenden en er geen acht op plachten te slaan."     ( Al A'R�f-146)

Verder wil ik graag iets in jou redenatie ophelderen, niemand laat zich bekeren door een forum, verhalen of plaatjes. Wij zijn alle dwalende behalve degenen die door Allah (swt) worden geleid. Het is Allah, Volmaakt is Hij die laat dwalen of leid.

Ik denk dat ik het hier bij laat, ik wil alleen nog gezegd hebben beste Aad jij bent echt geen stuk onkruid, maar meer een zaadje die slechts in de islam tot een prachtig ruikende bloem kan groeien.om het zo maar even leuk te formuleren

Mvg Nourdin

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
sidi_sentello Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sidi_sentello Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 12:14

hallo.

ik denk er al een hele tijd aan om moslim te worden.

niet omdat me vrienden het zijn maar omdat ik denk dat het me een beter mens kan maken als ik volgens de regels van de qoran ga leven.

Wie kan me raad geven wat ik moet doen om moslim te worden.

alvast bedankt.

beslama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.