Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMohammed B.: wat vinden we ervan?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammed B.: wat vinden we ervan?
    Geplaatst op: 03 mei 2005 om 12:49
Het volgende bericht verscheen zojuist op www.nu.nl:

---------------------------------------------------------- ---------

Mohammed B. schreef dreigbrief aan hele Nederlandse volk

Uitgegeven: 3 mei 2005 16:14
Laatst gewijzigd: 3 mei 2005 16:30

ROTTERDAM - Mohammed B. die wordt verdacht van de moord op Theo van Gogh, heeft in een "open brief aan het Nederlandse volk" geschreven dat het Nederlandse volk met het eigen bloed moet betalen voor de slachting van miljoenen moslims. Officier van justitie K. Plooy benadrukte dinsdag dat dit geen grap of grootspraak van hem was.

B. begint de brief met lof aan Allah die de moslims heeft opgedragen "doodt hen", waarmee verwezen wordt naar "het ongelovige volk van Nederland". In de brief prijst hij de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt B. de samenwerking tussen Amerika en Nederland in "de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof".

B. trekt verder onder meer de conclusie dat "het bloed van deze moslim broeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed". Ook schrijft hij: "als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen" en "het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het vermoorden en verkrachten van onze broeders en zusters".

"Het zou niet verstandig zijn om de inhoud van deze brief te bagatelliseren", concludeert Plooy. "Want dan wordt de diepe ernst van deze brief niet begrepen, noch de context van de enorme bibliotheek die zorgvuldig onder de verdachten is verspreid, vol met onderbouwende radicaal-politieke literatuur, noch de wijze en het moment waarop deze brief naar boven kwam."

Het document kwam immers aan het licht op het moment dat Mohammed B. zelf als eerste van de groep de uiterste consequentie van zijn ideologie trok, verduidelijkt de aanklager. Dit door "een exponent" van de ongelovigen, Theo van Gogh, daadwerkelijk te vermoorden.

------------------------------------------------------------ ----------------------------------

Ik ben heel benieuwd naar de mening van de forumlezers en -leden. Hierbij zou ik je willen verzoeken kort maar krachtig je mening hierover te geven, goed onderbouwd.

Voor de duidelijkheid: Ben je het eens met de gedachtegang van Mohammed B.; zo ja: in hoeverre en waarom? Zo nee: waarom niet?

Met vriendelijke groet,


Paul


Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 14:22
Hoi Remco,

Een duidelijke reactie!

Maar wat vind je inhoudelijk van zijn betoog/gedachtegang?


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 14:42
In eerste instantie geplaatst door Remco

[...]
Als ik de brief bekijk met in mijn gedachte alles wat ik van mijn Moslimvrinden op dit Forum heb geleerd dan zou ik de brief ook nog onislamitisch kunnen noemen. En ik denk dat veel Islamieten het met mij eens zullen zijn dat zijn uitingen niet allemaal passen binnen de Islam.

mvg Remco


Ik ben benieuwd of dat inderdaad zo is. Als dat zo is, dan zal dat hier blijken.

Groeten,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 14:50

Je mag het idd niet minimaliseren.  Hoewel deze brief bij vele mensen zal overkomen als religieus geraaskal, komt het wel van iemand die deze woorden van harte meent, en gelooft daarmee zijn god te dienen als hij ze uitvoert.

Verder ben ik tegen de doodsstraf, ook voor Mohammed B ed.  Daarmee verlaag je je uiteindelijk tot hun niveau.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 15:35
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hoewel deze brief bij vele mensen zal overkomen als religieus geraaskal, komt het wel van iemand die deze woorden van harte meent, en gelooft daarmee zijn god te dienen als hij ze uitvoert.

[...]


Hoe denken de lezers van dit forum daarover? Menen zij ook Allah te dienen door deze woorden uit te voeren?


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 18:38
Ik vind niet dat Mohamed B de dood strafverdient.
Neen psygiatrische hulp is meer op zijn plaats.
Ik bedoel dat niet neerbuigend , maar helpend.
Er is volgens mij iets heel goed mis met die jongen.
Hij spreekt in de naam van de Islam , maar op basis waarvan?
Neen hoewel naar mijn mening hij straf verdient want een moord kan niet verzwegen worden, denk ik dat men medelijden moet hebben met hem.
Eerlijk  gezegd denk ik niet dat Mohamed B een slecht mens is. eerder een misleid mens.
Dit is heel treurig! Eigenlijk heel zielig.
Neen als ik mijn straf aan die mens zou mogen geven dan zou is hen 10 jaar gevangenis geven voor die moord en een verplichte cursus tot Imaan zodat hij zijn eigen geloof begrijpen kan.
Maar goed ik ben ook niet volmaakt.

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 07:07
Waarom zwijgen de (meer) moslimforumlezers/-leden? Hebben die er geen mening over?!
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 09:31

hallo

als moslim zie ik er dingen in staan waarvan ik zeg: dat is pas iemand die opkomt voor zijn geloof zoals dit gedeelte:B. trekt verder onder meer de conclusie dat "het bloed van deze moslim broeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed". Ook schrijft hij: "als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen" en "het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het vermoorden en verkrachten van onze broeders en zusters".

maar dat is dan ook het enige wat ik ervan kan zeggen.ik heb het ook niet echt volledig gevolgd,maar van al hetgeen wat ik ervan heb gehoord heb ik geen bezwaar tegen wat hij heeft gedaan.

waarschijnlijk gaan hier nu al de kafirs commentaar op deze post hebben enz.....maar voor je reageert op mijn post of op iemand anders zijn post dat over moslimjongeren of over extremisten gaat dan moet je je even voorstellen dat bv de christenen onderdrukt worden en bezien worden als terroristen alleen omdat ze hun geloof verdedigen,dan is het ook geen pretje voor jullie eh.of bv de atheisten als zij onderdrukt worden omdat ze geen geloof hebben,zouden jullie dan niet opkomen voor jullie mening en jullie vrijheid op godsdienst?

ik hoop dat jullie mijn standpunt hier inzien en voortaan daar ook rekenig mee houden.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 09:31
Ik verwerp zijn gedachtegang.....Nederland doet zijn uiterste best,om in Irak stabiliteit te verzorgen zodat er rust komt.Zij gebruiken zelden wapens tot nu toe,op een paar enkele incidenten na.Verder staat de Nederlandse regering en ook het grootste gedeelte van het volk niet achter de taferelen in de gevangenis in Irak nog die op dat eiland.....Verder denkt de man niet na over de gevolgen die kunnen voortvloeien uit het geweld die hij zelf wil uitlokken.....Namelijk nog meer geweld.....Daar waar Allah de mens oproept de wereld geen kwaad te doen,waar Allah het zelf ook niet mee eens is....Ik vraag me dan ook af....... Of eigenlijk zou Mohammed dat moeten doen,wat hij met deze oproep wil bereiken.......Waarom zo verbitterd.......Ik hoop dat hij zijn tijd goed gebruikt hier nog eens goed over na te denken.Allah heeft niets aan je als je achter tralies zit.Allah heeft wat aan je als je kinderen zijn wijsheid over brengt.Maar misschien komt die wijsheid over enkele jaren,ik hoop er wel op.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 09:35
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik verwerp zijn gedachtegang.....Nederland doet zijn uiterste best,om in Irak stabiliteit te verzorgen zodat er rust komt.Zij gebruiken zelden wapens tot nu toe,op een paar enkele incidenten na.Verder staat het Nederlandse regering en ook het grootste gedeelte van het volk niet achter de taferelen in de gevangenis in Irak nog die op dat eiland.....Verder denkt de man niet na over de gevolgen die kunnen voortvloeien uit het geweld die hij zelf wil uitlokken.....Namelijk nog meer geweld.....Daar waar Allah de mens oproept de wereld geen kwaad te doen,waar Allah het zelf ook niet mee eens is....Ik vraag me dan ook af....... Of eigenlijk zou Mohammed dat moeten doen,wat hij met deze oproep wil bereiken.......Waarom zo verbitterd.......Ik hoop dat hij zijn tijd goed gebruikt hier nog eens goed over na te denken.Allah heeft niets aan je als je achter tralies zit hoe kom je daar nu weer aan? het maakt toch niet uit waar je je geloof uit? voor Allah (s.w.t) maakt het niet uit hoor waar je zit,zolang je maar doet waar Allah (s.w.t) naar verlangt wat je moet doen .Allah heeft wat aan je als je kinderen zijn wijsheid over brengt.Maar misschien komt die wijsheid over enkele jaren,ik hoop er wel op.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 09:38
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik verwerp zijn gedachtegang.....Nederland doet zijn uiterste best,om in Irak stabiliteit te verzorgen zodat er rust komt.Zij gebruiken zelden wapens tot nu toe,op een paar enkele incidenten na.Verder staat het Nederlandse regering en ook het grootste gedeelte van het volk niet achter de taferelen in de gevangenis in Irak nog die op dat eiland.....Verder denkt de man niet na over de gevolgen die kunnen voortvloeien uit het geweld die hij zelf wil uitlokken.....Namelijk nog meer geweld.....Daar waar Allah de mens oproept de wereld geen kwaad te doen,waar Allah het zelf ook niet mee eens is....Ik vraag me dan ook af....... Of eigenlijk zou Mohammed dat moeten doen,wat hij met deze oproep wil bereiken.......Waarom zo verbitterd.......Ik hoop dat hij zijn tijd goed gebruikt hier nog eens goed over na te denken.Allah heeft niets aan je als je achter tralies zit hoe kom je daar nu weer aan? het maakt toch niet uit waar je je geloof uit? voor Allah (s.w.t) maakt het niet uit hoor waar je zit,zolang je maar doet waar Allah (s.w.t) naar verlangt wat je moet doen .Allah heeft wat aan je als je kinderen zijn wijsheid over brengt.Maar misschien komt die wijsheid over enkele jaren,ik hoop er wel op.
Yep.....Vernietig vooral dat wat Allah toebehoord.....Zijn schepping.Maar als jij vind dat hij beter achter tralies zit...Dan op een zonnige dag een kind uit het water te redden die bijna verdrinkt,omdat hij toevallig in de buurd was....Dan vind jij dat maar.....Ik ben het absoluut niet met je eens.En wat betreft Theo........Theo was grof.....Maar had het kind uit het water gehaald al was het kind een moslim,neem dat maar van me aan. 
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 09:46

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik verwerp zijn gedachtegang.....Nederland doet zijn uiterste best,om in Irak stabiliteit te verzorgen zodat er rust komt.Zij gebruiken zelden wapens tot nu toe,op een paar enkele incidenten na.Verder staat het Nederlandse regering en ook het grootste gedeelte van het volk niet achter de taferelen in de gevangenis in Irak nog die op dat eiland.....Verder denkt de man niet na over de gevolgen die kunnen voortvloeien uit het geweld die hij zelf wil uitlokken.....Namelijk nog meer geweld.....Daar waar Allah de mens oproept de wereld geen kwaad te doen,waar Allah het zelf ook niet mee eens is....Ik vraag me dan ook af....... Of eigenlijk zou Mohammed dat moeten doen,wat hij met deze oproep wil bereiken.......Waarom zo verbitterd.......Ik hoop dat hij zijn tijd goed gebruikt hier nog eens goed over na te denken.Allah heeft niets aan je als je achter tralies zit hoe kom je daar nu weer aan? het maakt toch niet uit waar je je geloof uit? voor Allah (s.w.t) maakt het niet uit hoor waar je zit,zolang je maar doet waar Allah (s.w.t) naar verlangt wat je moet doen .Allah heeft wat aan je als je kinderen zijn wijsheid over brengt.Maar misschien komt die wijsheid over enkele jaren,ik hoop er wel op.
Yep.....Vernietig vooral dat wat Allah toebehoord.....Zijn schepping.Maar als jij vind dat hij beter achter tralies zit...Dan op een zonnige dag een kind uit het water te redden die bijna verdrinkt,omdat hij toevallig in de buurd was....Dan vind jij dat maar.....Ik ben het absoluut niet met je eens.

nu mag jij mee eens laten zien in mijn post waar ik heb gezegd dat hij beter achter tralies zit.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 10:25
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik verwerp zijn gedachtegang.....Nederland doet zijn uiterste best,om in Irak stabiliteit te verzorgen zodat er rust komt.Zij gebruiken zelden wapens tot nu toe,op een paar enkele incidenten na.Verder staat het Nederlandse regering en ook het grootste gedeelte van het volk niet achter de taferelen in de gevangenis in Irak nog die op dat eiland.....Verder denkt de man niet na over de gevolgen die kunnen voortvloeien uit het geweld die hij zelf wil uitlokken.....Namelijk nog meer geweld.....Daar waar Allah de mens oproept de wereld geen kwaad te doen,waar Allah het zelf ook niet mee eens is....Ik vraag me dan ook af....... Of eigenlijk zou Mohammed dat moeten doen,wat hij met deze oproep wil bereiken.......Waarom zo verbitterd.......Ik hoop dat hij zijn tijd goed gebruikt hier nog eens goed over na te denken.Allah heeft niets aan je als je achter tralies zit hoe kom je daar nu weer aan? het maakt toch niet uit waar je je geloof uit? voor Allah (s.w.t) maakt het niet uit hoor waar je zit,zolang je maar doet waar Allah (s.w.t) naar verlangt wat je moet doen .Allah heeft wat aan je als je kinderen zijn wijsheid over brengt.Maar misschien komt die wijsheid over enkele jaren,ik hoop er wel op.
Yep.....Vernietig vooral dat wat Allah toebehoord.....Zijn schepping.Maar als jij vind dat hij beter achter tralies zit...Dan op een zonnige dag een kind uit het water te redden die bijna verdrinkt,omdat hij toevallig in de buurd was....Dan vind jij dat maar.....Ik ben het absoluut niet met je eens.

nu mag jij mee eens laten zien in mijn post waar ik heb gezegd dat hij beter achter tralies zit.

Doordat je zegt dat het niet uit maakt waar je je geloof uit......Dat doe je dus niet het best achter de tralies....Het maakt dus wel degelijk uit dat je dat niet vanachter tralies doet,maar gewoon tussen de mensen.Dat het niet kan is een 2de maar voor jou maakt het blijkbaar geen verschil.Een mens hoort vrij te zijn en vrij zijn geloof te beleven,zo kan hij immers God het beste dienen.En moord........Is geen levensles van Allah.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 12:43

 

Waarom zwijgen de (meer) moslimforumlezers/-leden? Hebben die er geen mening over?!

Zoals we allen weten is de AIVD + Ministerie van Justitie hier actief bezig op het forum. Dit kan al een reden zijn waarom er bepaalde leden met een Islamitische achtergrond niet / nauwelijks (inhoudelijk) zullen / kunnen reageren.

Maar als jij vind dat hij beter achter tralies zit...Dan op een zonnige dag een kind uit het water te redden die bijna verdrinkt,omdat hij toevallig in de buurd was....

Wie zegt dat Mohammed B wel geen goede daden zou doen achter de tralies? Dat iemand achter een tralies zit wil nog niet zeggen dat diegene geen goede daden meer zou kunnen verrichten. 

Dat doe je dus niet het best achter de tralies....Het maakt dus wel degelijk uit dat je dat niet vanachter tralies doet,maar gewoon tussen de mensen

Dat ligt per individu verschillend. Jij kunt niet weten op welke manier / op welke plaats iemand zijn geloof het beste kan uitoefenen.

 

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 14:50

salam,

ik vind eerder dat theo psychiatrische hulp nodig had..vette zak was dat!!

Ik prijs Mohammed b. Wel vind ik de moord op theo niet verdiend..maar die bolle moest op de een of andere manier toch een toontje lager zingen..

wel weet ik nu dat hij het heel heetttt heeft nu!!!

en zeg niet dat ik theo moet respecteren..die vetzak had ook geen respect voor onze geloof..en hij heeft ervan geleerd..

salam

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

hallo

als moslim zie ik er dingen in staan waarvan ik zeg: dat is pas iemand die opkomt voor zijn geloof zoals dit gedeelte:B. trekt verder onder meer de conclusie dat "het bloed van deze moslim broeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed". Ook schrijft hij: "als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen" en "het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het vermoorden en verkrachten van onze broeders en zusters".

maar dat is dan ook het enige wat ik ervan kan zeggen.ik heb het ook niet echt volledig gevolgd,maar van al hetgeen wat ik ervan heb gehoord heb ik geen bezwaar tegen wat hij heeft gedaan.

waarschijnlijk gaan hier nu al de kafirs commentaar op deze post hebben enz.....maar voor je reageert op mijn post of op iemand anders zijn post dat over moslimjongeren of over extremisten gaat dan moet je je even voorstellen dat bv de christenen onderdrukt worden en bezien worden als terroristen alleen omdat ze hun geloof verdedigen,dan is het ook geen pretje voor jullie eh.of bv de atheisten als zij onderdrukt worden omdat ze geen geloof hebben,zouden jullie dan niet opkomen voor jullie mening en jullie vrijheid op godsdienst?

ik hoop dat jullie mijn standpunt hier inzien en voortaan daar ook rekenig mee houden.



Hiermee geef je duidelijk aan dat je achter Mohammed B.'s mening staat.

Als ik als christen zou worden onderdrukt, zou ik zelf niet zo gereageerd hebben als Mohammed B., omdat het niet past bij een genadevolle en vergevende God, en omdat ik mezelf niet zo willen verlagen tot wat die ander mij zou hebben aangedaan: dan zou ik immers hetzelfde doen, als waarvoor ik de dader had veroordeeld! Daarmee zou ik dus mezelf veroordelen!



In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Waarom zwijgen de (meer) moslimforumlezers/-leden? Hebben die er geen mening over?!

Zoals we allen weten is de AIVD + Ministerie van Justitie hier actief bezig op het forum. Dit kan al een reden zijn waarom er bepaalde leden met een Islamitische achtergrond niet / nauwelijks (inhoudelijk) zullen / kunnen reageren.

[...] 

Groeten,


Marocaantje




Deze reactie geeft weer dat je denkt dat "bepaalde leden met een islamitische achtergrond" waarschijnlijk zo zullen reageren, dat er aanleiding voor de AIVD bestaat hen met bijzondere aandacht te volgen. Daarmee kun je niet anders bedoelen dan dat ze zich uitspreken v��r het gedachtegoed van Mohammed B.!
Daarmee zeg je nogal wat!! Dat komt er dus op neer dat deze "bepaalde leden met een islamitische achtergrond" - dat zou misschien wel een aanzienlijk aantal kunnen zijn! - zich op zijn minst kunnen vinden in zijn gedachtegang, en waarschijnlijk zijn daad - iemand vermoorden - kunnen goedkeuren!


In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

ik vind eerder dat theo psychiatrische hulp nodig had..vette zak was dat!!

Ik prijs Mohammed b. Wel vind ik de moord op theo niet verdiend..maar die bolle moest op de een of andere manier toch een toontje lager zingen..

wel weet ik nu dat hij het heel heetttt heeft nu!!!

en zeg niet dat ik theo moet respecteren..die vetzak had ook geen respect voor onze geloof..en hij heeft ervan geleerd..

salam




Duidelijke uitspraak; past aardig bij de vorige aanhaling. Je opmerking dat hij geen respect had voor de islam, geeft jou dus het recht ook geen respect te tonen voor andermans geloof? Dus als jij vloekt, vloek je gewoon terug - waarmee je hetzelfde doet als waarvan je die ander beschuldigt? Daarmee doe je nou juist datgene dat je zelf afkeurt!


Heel jammer, maar met al deze hierboven aangehaalde reacties is voor mij - zeer tot mijn grote spijt - bevestigd dat er nogal wat moslims zijn die in hun hart verbitterd zijn, maar daaruit niet willen opstaan, maar in plaats daarvan deze verbittering koesteren.

Ik had gehoopt dat mijn bange vermoeden, dat er nogal wat moslims zouden zijn die in hun hart zich wel konden vinden in Mohammed B.'s daad, ongegrond was geweest! Het tegendeel is echter gebleken!

Wat zou het nou geweldig geweest zijn als zij blijk gaven van openlijke afkeur van Mohammed B.'s daad, en werkelijk gingen bouwen aan een maatschappij waarin men elkaar accepteert en er gezamenlijk tegenaan gaat om er iets moois van te maken! Ik zie dit als een grote gemiste kans.

Zijn er misschien toch nog andersdenkenden onder de moslimforumlezers en -leden, die zich er niet voor schamen voor hun mening uit te komen?

Ik hoop het vurig ...


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 15:53
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Waarom zwijgen de (meer) moslimforumlezers/-leden? Hebben die er geen mening over?!

Zoals we allen weten is de AIVD + Ministerie van Justitie hier actief bezig op het forum. Dit kan al een reden zijn waarom er bepaalde leden met een Islamitische achtergrond niet / nauwelijks (inhoudelijk) zullen / kunnen reageren.

Maar als jij vind dat hij beter achter tralies zit...Dan op een zonnige dag een kind uit het water te redden die bijna verdrinkt,omdat hij toevallig in de buurd was....

Wie zegt dat Mohammed B wel geen goede daden zou doen achter de tralies? Dat iemand achter een tralies zit wil nog niet zeggen dat diegene geen goede daden meer zou kunnen verrichten. Idd ja je zou ook de schakelaar uit kunnen zetten als er iemand met zijn hand tussen een cirkelzaagblad komt.....De kansen zullen echter kleiner worden.En gezien zijn mening vallen alle Autochtoonse gedetineerde voorlopig al af....Maar om in allerlij details te treden....Je ziet het of je ziet het niet.En ik zie zijn plek niet als de beste plek om te zijn.

Dat doe je dus niet het best achter de tralies....Het maakt dus wel degelijk uit dat je dat niet vanachter tralies doet,maar gewoon tussen de mensen

Dat ligt per individu verschillend. Jij kunt niet weten op welke manier / op welke plaats iemand zijn geloof het beste kan uitoefenen.

Op de eerste plaats zal hij moeten leren inzien dat wat hij deed fout was.....En idd misschien is die plek voor hemzelf dan wel het best.Maar voorlopig ziet hij dit nog niet in....Want je geloof uit oefenen met een afwijzend oordeel vanuit de Koran hierover als gelovige en toch er mee eens zijn met je daad,getuigd niet echt van geloof....

Onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die tevrede zijn met de omstandigheden van slachtoffer en dader.

Triest........Diep triest........

 

Groeten,


Marocaantje

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Waarom zwijgen de (meer) moslimforumlezers/-leden? Hebben die er geen mening over?!

Zoals we allen weten is de AIVD + Ministerie van Justitie hier actief bezig op het forum. Dit kan al een reden zijn waarom er bepaalde leden met een Islamitische achtergrond niet / nauwelijks (inhoudelijk) zullen / kunnen reageren.

Maar als jij vind dat hij beter achter tralies zit...Dan op een zonnige dag een kind uit het water te redden die bijna verdrinkt,omdat hij toevallig in de buurd was....

Wie zegt dat Mohammed B wel geen goede daden zou doen achter de tralies? Dat iemand achter een tralies zit wil nog niet zeggen dat diegene geen goede daden meer zou kunnen verrichten. Idd ja je zou ook de schakelaar uit kunnen zetten als er iemand met zijn hand tussen een cirkelzaagblad komt.....De kansen zullen echter kleiner worden.En gezien zijn mening vallen alle Autochtoonse gedetineerde voorlopig al af....Maar om in allerlij details te treden....Je ziet het of je ziet het niet.En ik zie zijn plek niet als de beste plek om te zijn.als jij in de gevangenis zit ruud zal het je dan beletten om voor god te bidden?als je een echte gelovige (volgens het christendom) bent dan zal het je niet beletten.

maar ik snap echt niet wat je hier in ziet dat zo slecht is.het is natuurlijk niet de ideaalste plek om je geloof te belijden,maar je bidt ten minste toch,je prijst Allah telkens toch voor je je cel instapt.je hebt zoooveel tijd om na te denken wat je met je leven gaat doen,zoooveel tijd om Allah te prijzen voor alles wat Hij voor je heeft gedaan,vergiffenis vragen voor hetgeen wat je mispeuterd hebt.Weet je wel hoeveel mensen die in het gevangenis zatten zijn bekeerd nadat ze zijn vrijgelaten? ik kan ze niet allemaal opsomen maar ik zal een goed vb geven:Mike Tyson,hij had eens iets gedaan waardoor hij 7 jaar in de cel heeft gezeten,toen hij vrijkwame heeft hij bekendgemaakt dat hij zich heeft bekeerd tot de islam.

Dat doe je dus niet het best achter de tralies....Het maakt dus wel degelijk uit dat je dat niet vanachter tralies doet,maar gewoon tussen de mensen

Dat ligt per individu verschillend. Jij kunt niet weten op welke manier / op welke plaats iemand zijn geloof het beste kan uitoefenen.

Op de eerste plaats zal hij moeten leren inzien dat wat hij deed fout was.....En idd misschien is die plek voor hemzelf dan wel het best.Maar voorlopig ziet hij dit nog niet in....Want je geloof uit oefenen met een afwijzend oordeel vanuit de Koran hierover als gelovige en toch er mee eens zijn met je daad,getuigd niet echt van geloof....

Onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die tevrede zijn met de omstandigheden van slachtoffer en dader.

Triest........Diep triest........

 

Groeten,


Marocaantje

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 10:06
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Waarom zwijgen de (meer) moslimforumlezers/-leden? Hebben die er geen mening over?!

Zoals we allen weten is de AIVD + Ministerie van Justitie hier actief bezig op het forum. Dit kan al een reden zijn waarom er bepaalde leden met een Islamitische achtergrond niet / nauwelijks (inhoudelijk) zullen / kunnen reageren.

Maar als jij vind dat hij beter achter tralies zit...Dan op een zonnige dag een kind uit het water te redden die bijna verdrinkt,omdat hij toevallig in de buurd was....

Wie zegt dat Mohammed B wel geen goede daden zou doen achter de tralies? Dat iemand achter een tralies zit wil nog niet zeggen dat diegene geen goede daden meer zou kunnen verrichten. Idd ja je zou ook de schakelaar uit kunnen zetten als er iemand met zijn hand tussen een cirkelzaagblad komt.....De kansen zullen echter kleiner worden.En gezien zijn mening vallen alle Autochtoonse gedetineerde voorlopig al af....Maar om in allerlij details te treden....Je ziet het of je ziet het niet.En ik zie zijn plek niet als de beste plek om te zijn.als jij in de gevangenis zit ruud zal het je dan beletten om voor god te bidden?als je een echte gelovige (volgens het christendom) bent dan zal het je niet beletten.Als ik in de gevangenis zou komen doordat ik schuldig ben heb ik God niet begrepen,ik zit dan namelijk niet voor niets in het gevang.En bidden wil nog niet zeggen dat je God begrijpt.....God begrijp je alleen als je met je daden naar zijn woorden handeld.

maar ik snap echt niet wat je hier in ziet dat zo slecht is.het is natuurlijk niet de ideaalste plek om je geloof te belijden,maar je bidt ten minste toch,je prijst Allah telkens toch voor je je cel instapt.je hebt zoooveel tijd om na te denken wat je met je leven gaat doen,zoooveel tijd om Allah te prijzen voor alles wat Hij voor je heeft gedaan,vergiffenis vragen voor hetgeen wat je mispeuterd hebt.Wat heeft het voor een zin om te bidden en God te prijzen als je niet met daden naar zijn woorden handeld?Pas waneer je handeld naar Gods woord doordat je hem begrijpt,heb je hem ook het best begrepen.Weet je wel hoeveel mensen die in het gevangenis zatten zijn bekeerd nadat ze zijn vrijgelaten? ik kan ze niet allemaal opsomen maar ik zal een goed vb geven:Mike Tyson,hij had eens iets gedaan waardoor hij 7 jaar in de cel heeft gezeten,toen hij vrijkwame heeft hij bekendgemaakt dat hij zich heeft bekeerd tot de islam.Daarna bijt hij iemand zijn oor af.....Noem je dat bekeren?Het gaat met hem nou juist zo slecht omdat hij niet op het rechte pad blijft.....Neem liever een voorbeeld aan Muhammed Ali....

Dat doe je dus niet het best achter de tralies....Het maakt dus wel degelijk uit dat je dat niet vanachter tralies doet,maar gewoon tussen de mensen

Dat ligt per individu verschillend. Jij kunt niet weten op welke manier / op welke plaats iemand zijn geloof het beste kan uitoefenen.

Op de eerste plaats zal hij moeten leren inzien dat wat hij deed fout was.....En idd misschien is die plek voor hemzelf dan wel het best.Maar voorlopig ziet hij dit nog niet in....Want je geloof uit oefenen met een afwijzend oordeel vanuit de Koran hierover als gelovige en toch er mee eens zijn met je daad,getuigd niet echt van geloof....

Onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die tevrede zijn met de omstandigheden van slachtoffer en dader.

Triest........Diep triest........

 

Groeten,


Marocaantje

MUHAMMED ALI !!!!!!!! http://www.ali.com/ When God makes a fist and dances thru the ring!

 

Who would�ve thought that a stolen bike was the key to the beginning of the Muhammad Ali story? But it was. In 1954 in Louisville, Kentucky, 12-year-old Cassius Marcellus Clay�s bike was stolen while he and a friend were at the Columbia Auditorium...

Hier die fiets!!!


Mvg: Ruud....
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 14:27

 

Als ze meelezen dan heb jij nog steeds het recht om jou mening te verkondigen

 

Ik heb ook niet gezegd / beweerd dat dit niet mogelijk zou zijn.

 

ze kunnen pas wat ondernemen als jij een concreet gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij

 

We hebben bij meerdere gevallen gezien dat dit niet het geval is. Als sommige mensen daadwerkelijk een gevaar zouden vormen voor de Nederlandse maatschappij dan zouden ze niet worden vrijgelaten. (Wat soms wel het geval is). Dus hoezo: �Ze kunnen pas wat ondernemen als jij een concreet gevaar vormt voor de Nederlandste maatschappij?�

 

zeg jij nu dus eigenlijk dat alle Moslims van dit forum die niet reageren (de overgrote meerderheid dus) een gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij.

 

Nee, dit zeg ik niet. Ik ben geen woordvoerdster namens de overige leden met een Islamitische achtergrond.

 

Voor de rest zijn de forumleden niet verplicht om op elke geopende topic te reageren. Ik gaf alleen maar een reden waarom er bepaalde leden niet zouden reageren. �Bepaalde leden�  staat voor zover ik weet niet gelijk aan alle leden.

 

Mohammed B is in principe de zoveelste bevestiging van zijn negatieve mening

 

En Theo van Gogh is dan ook weer op zijn beurt de zoveelste bevestiging van Nederlanders met een negatieve mening over de Islaam etc.

 

Dat komt er dus op neer dat deze "bepaalde leden met een islamitische achtergrond" - dat zou misschien wel een aanzienlijk aantal kunnen zijn!

 

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de forumleden niet verplicht om op elke geopende topic te reageren. Dus je zou eerst moeten kijken naar degenen die jouw topic uberhaupt hebben gelezen en dan kijken om welke reden ze niet willen reageren.

 

Onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die tevrede zijn met de omstandigheden van slachtoffer en dader.

 

Wat voor jou onbegrijpelijk is, is voor de ander juist heel erg begrijpelijk.


 



 

Groeten,


 

Marocaantje

 

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 14:48

 

Je opmerking dat hij geen respect had voor de islam, geeft jou dus het recht ook geen respect te tonen voor andermans geloof?

 

Broeder01 heeft nergens beweerd (althans, ik heb niets gelezen wat daarop zou duiden) dat het hem het recht zou geven om andermans geloof niet te respecteren als een ander dat bij hem ook niet zou doen.

 

bevestigd dat er nogal wat moslims zijn die in hun hart verbitterd zijn, maar daaruit niet willen opstaan, maar in plaats daarvan deze verbittering koesteren.

 

Dan heb je naar mijn mening een verkeerde indruk gekregen van de desbetreffende reacties die er zijn in dit topic. Als jij �weet�  dat er mensen achter de moord van Theo van Gogh staan, dan heeft dit niets meer te maken met �deze verbittering koesteren� / en zich �ervoor zouden schamen om voor je mening uit te komen.�

 

Ik had gehoopt dat mijn bange vermoeden, dat er nogal wat moslims zouden zijn die in hun hart zich wel konden vinden in Mohammed B.'s daad, ongegrond was geweest! Het tegendeel is echter gebleken!

 

Dit zou geen verbazing moeten wekken bij je. Bij alle daden (of ze nou goed of slecht zijn) heb je altijd voor � en tegenstanders.

 

Wat zou het nou geweldig geweest zijn als zij blijk gaven van openlijke afkeur van Mohammed B.'s daad, en werkelijk gingen bouwen aan een maatschappij waarin men elkaar accepteert en er gezamenlijk tegenaan gaat om er iets moois van te maken! Ik zie dit als een grote gemiste kans.

 

Ik snap niet waarom een openlijke afkeur altijd nodig is bij een bepaalde daad van een bepaalde persoon. Ik vraag jou toch ook niet om je te verantwoorden / je openlijke afkeur te laten blijken over de misbruiken van kinderen door Priesters etc. (Dat je dit wel zou doen is een tweede). Maar het is te absurd voor woorden om voor elke daad een �openlijke afkeur� te geven.

 

 

 

Groeten,

 

 

Marocaantje

 

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 14:56
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn mergezellen, als mijn broeder Mohammed B dit zou lezen zou ik zeggen tegen hem anta razel hind lilaah ya Mohammed, allah is met jouw en zou altijd met jouw zijn en zolang ik leef zal ik jouw nooit in mijn doeaa vergeten nooit!!  jij bent mijn broeder en wallahie bij Allah ik hou van jouw Ya AGHIE MOHAMMED, je marokkaanse moslimbroeder ABOE BAKR
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 15:03

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

Moge Allaah soebhana wa ta3ala InchaAllaah over hem waken.

Amien !


 


Jullie Zuster Fi Dien!!

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 15:35

Quote Moslim lover:
Wat zou het nou geweldig geweest zijn als zij blijk gaven van openlijke afkeur van Mohammed B.'s daad, en werkelijk gingen bouwen aan een maatschappij waarin men elkaar accepteert en er gezamenlijk tegenaan gaat om er iets moois van te maken! Ik zie dit als een grote gemiste kans.

Zijn er misschien toch nog andersdenkenden onder de moslimforumlezers en -leden, die zich er niet voor schamen voor hun mening uit te komen?

Ik voel mij niet geroepen om op elke site, in elke krant, op alle radiostations, in elk gesprek met elk persoon mijn afkeur van Mo's daad kenbaar te maken. Omdat jij mijn mening nog niet hebt gelezen, zal zeker komen omdat ik er de tijd niet voor heb om in elke medium als moslima mijn mening te geven.

Tijdens mijn opvoeding werd ik er al bewust van dat ik deel uit maakte van een minderheid. Ik heb meegekregen mij niet te schamen voor wat ik sta en voor wat ik doe. Dus je hoeft je geen zorgen om te maken dat ik me zou schamen om mn mening kenbaar te maken.

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Als ze meelezen dan heb jij nog steeds het recht om jou mening te verkondigen

 

Ik heb ook niet gezegd / beweerd dat dit niet mogelijk zou zijn.

 

ze kunnen pas wat ondernemen als jij een concreet gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij

 

We hebben bij meerdere gevallen gezien dat dit niet het geval is. Als sommige mensen daadwerkelijk een gevaar zouden vormen voor de Nederlandse maatschappij dan zouden ze niet worden vrijgelaten. (Wat soms wel het geval is). Dus hoezo: �Ze kunnen pas wat ondernemen als jij een concreet gevaar vormt voor de Nederlandste maatschappij?�

 

zeg jij nu dus eigenlijk dat alle Moslims van dit forum die niet reageren (de overgrote meerderheid dus) een gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij.

 

Nee, dit zeg ik niet. Ik ben geen woordvoerdster namens de overige leden met een Islamitische achtergrond.

 

Voor de rest zijn de forumleden niet verplicht om op elke geopende topic te reageren. Ik gaf alleen maar een reden waarom er bepaalde leden niet zouden reageren. �Bepaalde leden�  staat voor zover ik weet niet gelijk aan alle leden.

 

Mohammed B is in principe de zoveelste bevestiging van zijn negatieve mening

 

En Theo van Gogh is dan ook weer op zijn beurt de zoveelste bevestiging van Nederlanders met een negatieve mening over de Islaam etc.

 

Dat komt er dus op neer dat deze "bepaalde leden met een islamitische achtergrond" - dat zou misschien wel een aanzienlijk aantal kunnen zijn!

 

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de forumleden niet verplicht om op elke geopende topic te reageren. Dus je zou eerst moeten kijken naar degenen die jouw topic uberhaupt hebben gelezen en dan kijken om welke reden ze niet willen reageren.

 

Onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die tevrede zijn met de omstandigheden van slachtoffer en dader.

 

Wat voor jou onbegrijpelijk is, is voor de ander juist heel erg begrijpelijk.

 

En normaal of niet,ondanks wat er staat binnen de Koran,ik was er al bang voor.......

Maar weet je......God kent zijn pappenheimers...


 



 

Groeten,


 

Marocaantje

 

 

 

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 15:45

Quote Remco:
Het is zo triest en kinderachtig om de AIVD erbij te halen. Als ze meelezen dan heb jij nog steeds het recht om jou mening te verkondigen, ze kunnen pas wat ondernemen als jij een concreet gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij. Met die wetenschap zeg jij nu dus eigenlijk dat alle Moslims van dit forum die niet reageren (de overgrote meerderheid dus) een gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij.

Het is niet triest en kinderachting om de AIVD erbij te halen. Ze zijn er al bij gehaald sinds de dag dat ze hier op de site aan het meekijken zijn. En dat doen ze niet omdat ze teveel vrije tijd hebben. Nee inderdaad....je wordt heus niet opgepakt als je je mening geeft. Maar als jouw mening niet past binnen hun plaatje. Of beter gezegd als jouw mening juist wel past binnen het profiel van de mensen die de reden zijn dat ze op deze site zijn, dan zul je steeds beter in de gaten worden gehouden.....................en dat lijkt mij geen prettig gevoel.

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door Amirra

Quote Ruud:
Het is zo triest en kinderachtig om de AIVD erbij te halen. Als ze meelezen dan heb jij nog steeds het recht om jou mening te verkondigen, ze kunnen pas wat ondernemen als jij een concreet gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij. Met die wetenschap zeg jij nu dus eigenlijk dat alle Moslims van dit forum die niet reageren (de overgrote meerderheid dus) een gevaar vormt voor de Nederlandse maarschappij.

Het is niet triest en kinderachting om de AIVD erbij te halen. Ze zijn er al bij gehaald sinds de dag dat ze hier op de site aan het meekijken zijn. En dat doen ze niet omdat ze teveel vrije tijd hebben. Nee inderdaad....je wordt heus niet opgepakt als je je mening geeft. Maar als jouw mening niet past binnen hun plaatje. Of beter gezegd als jouw mening juist wel past binnen het profiel van de mensen die de reden zijn dat ze op deze site zijn, dan zul je steeds beter in de gaten worden gehouden.....................en dat lijkt mij geen prettig gevoel.

Liefs,

Amirra

Dat is geen Quote van mij.....
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 16:01

 

Hoi Ruud,

Ik heb mijn post snel veranderd. Sorry hoor...., maar jullie namen begonnen wel allebei met een R. Ik zat in de buurt.....

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 16:23
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Je opmerking dat hij geen respect had voor de islam, geeft jou dus het recht ook geen respect te tonen voor andermans geloof?

 

Broeder01 heeft nergens beweerd (althans, ik heb niets gelezen wat daarop zou duiden) dat het hem het recht zou geven om andermans geloof niet te respecteren als een ander dat bij hem ook niet zou doen.


Hij schreef daarv��r: "en zeg niet dat ik theo moet respecteren..die vetzak had ook geen respect voor onze geloof..en hij heeft ervan geleerd.."
dus hiermee zegt hij: "Ik hoef Theo niet te respecteren, omdat hij ook geen respect had voor ons geloof": dit betekent dus dat wat een ander fout doet, ik dit ��k fout kan doen, omdat die ander dat immers ook doet! Je hebt wel gelijk als je zegt dat iemand respecteren niet hetzelfde is als iemands geloof respecteren; dus mijn bewering gaat niet helemaal op! Mijn excuses: ik had wat nauwkeuriger moeten kijken!

 

bevestigd dat er nogal wat moslims zijn die in hun hart verbitterd zijn, maar daaruit niet willen opstaan, maar in plaats daarvan deze verbittering koesteren.

 

Dan heb je naar mijn mening een verkeerde indruk gekregen van de desbetreffende reacties die er zijn in dit topic. Als jij �weet�  dat er mensen achter de moord van Theo van Gogh staan, dan heeft dit niets meer te maken met �deze verbittering koesteren� / en zich �ervoor zouden schamen om voor je mening uit te komen.�


Hoe komt het dat ze achter de moord van Theo van Gogh staan? Deze mensen zijn verbitterd; daarom vinden ze het wel goed dat Theo vermoord werd. Ze keren zich niet af van het onrecht dat geschiedt als iemand wordt vermoord: nee, vanuit de verbittering om wat Theo uitte t.a.v. gelovigen, of het nu joden, moslims of christenen waren, vinden ze dat hij a.h.w. "zijn verdiende loon" kreeg!
Het feit dat dit vermoeden bij mij bevestigd werd, neemt aan het feit van de verbitterdheid niets af.


Met het zich schamen voor je mening uitkomen bedoel ik juist de andersdenkenden onder de moslims, die, omdat er nogal wat instemmende reacties op de moord gegeven worden, het waarschijnlijk moeilijk vinden daar tegenin te gaan. Deze groep betreft dus niet dezelfde als de v��rstanders van de moord, maar juist de tegenstanders!

 

Ik had gehoopt dat mijn bange vermoeden, dat er nogal wat moslims zouden zijn die in hun hart zich wel konden vinden in Mohammed B.'s daad, ongegrond was geweest! Het tegendeel is echter gebleken!

 

Dit zou geen verbazing moeten wekken bij je. Bij alle daden (of ze nou goed of slecht zijn) heb je altijd voor � en tegenstanders.

 

Daar heb je gelijk in: er zijn altijd voor- en tegenstanders, maar er staat "...nogal wat...": dus ik hoopte dat het aantal voorstanders niet zo groot was geweest, maar helaas is dat wel het geval: d�t heeft me - helaas - verbaasd doen staan!

Wat zou het nou geweldig geweest zijn als zij blijk gaven van openlijke afkeur van Mohammed B.'s daad, en werkelijk gingen bouwen aan een maatschappij waarin men elkaar accepteert en er gezamenlijk tegenaan gaat om er iets moois van te maken! Ik zie dit als een grote gemiste kans.

 

Ik snap niet waarom een openlijke afkeur altijd nodig is bij een bepaalde daad van een bepaalde persoon. Ik vraag jou toch ook niet om je te verantwoorden / je openlijke afkeur te laten blijken over de misbruiken van kinderen door Priesters etc. (Dat je dit wel zou doen is een tweede). Maar het is te absurd voor woorden om voor elke daad een �openlijke afkeur� te geven.

Juist omdat moslims, zonder onderscheid te maken, door een aantal autochtonen over ��n kam wordt geschoren en wordt beschuldigd dat zij v��r deze moord zijn, zouden zij er goed aan doen, juist vanwege de kortzichtigheid van die groep autochtonen, duidelijk standpunt in te nemen.


Je vindt het te absurd voor woorden om die openlijke afkeur te geven: m.a.w.: dat hoeft niet, omdat het logisch is dat je daartegen bent! Nu, juist d�t is gebleken niet waar te zijn: zoals hier blijkt, hebben alle moslims hier zich als v��rstanders voor de moord uitgesproken!!!!!

Dus dat was helemaal niet zo logisch! Ook d��rom juist zou het goed zijn als moslims (als ze ertegen zijn natuurlijk!) zich duidelijk uitspreken t�gen de moord: dat is dus geen overbodige luxe, is gebleken!!!


 

 

Groeten,

 

 

Marocaantje

 

 

 




Groeten van Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 16:55
Quote van mijzelf:

zoals hier blijkt, hebben alle moslims hier zich als v��rstanders voor de moord uitgesproken!!!!!


Dit is inmiddels al weer achterhaald: Amirra, jij hebt je duidelijk uitgesproken t�gen de moord. Dus er zijn ook moslims t�gen!

Dat het - helaas!!! - w�l nodig is voor de eigen mening uit te komen, heb ik hierboven reeds aangegeven. Inderdaad helaas: het zou niet nodig moeten zijn. Maar zoals uit de vele reacties blijkt, is dit nou juist w�l nodig! Want het blijkt, dat de gangbare mening onder veel (c.q. de meeste hier reagerende) moslims is dat zij v��r de moord zijn. Dus wil je niet verkeerd beoordeeld worden, is het nodig je mening duidelijk te geven.

Hartelijke groet van


Paul


Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.155 seconden.