Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Misbruik Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Misbruik Koran
    Geplaatst op: 16 mei 2005 om 05:52
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hoewel, in Afghaanse woestijngebieden zijn destijds 14 containers gefilmd met erin kogelgaten en gevuld met in totaal 13.000 lijken. Deze lijken waren door kogelgaten geraakt of door de hitte gestikt. Wie nog leefde werd alsnog de kop afgeknald. De kogelgaten dienden als luchtventilatie, (precies volgens het boekje). Alleen werden de 'ventilatiegaten' gemaakt op buikhoogte, terwijl de mannen al in de container zaten.

Alleen hoort hier de correctie bij dat deze containers niets met de Amerikanen daar te maken hebben.
Muj�hid�n gebruikten deze techniek soms om snel van veel gevangen (vermeende) Taliban aanhangers af te maken. Later kopieerden Taliban strijders deze techniek om van mensen af te komen die toevallig geboren waren met het (mongoolse) uiterlijk van een etnische minderheid in Afghanistan die in hoofdzaak shi3 is.
Dat "wat nog leefde" was uiteraard niet veel, met honderden mensen hutje-mutje in een metalen container in de bakkende zon.



 Amerikaanse soldaten waren bij de containers aanwezig en gaven de opdrachten. Alles staat op de film.

Okee, ik moet misschien wat voorzichtiger zijn. Laat ik het dan zo zeggen: ik heb dit niet gezien en hier niet van gehoord. Wel herinner ik me over deze praktijken gelezen te hebben en dat was v��r sept. 2001.

Het kan best zo zijn dat dit soort dingen nu nog gebeurt, onder de ogen van de Amerikanen. Ik kan dat niet ontkennen (heb daar ook geen behoefte aan, zoals jij lijkt te suggereren) en ook niet bevestigen. Ik hou echter niet van zwart-wit presentaties van goed en slecht, dus ik hecht eraan te benadrukken dat die containermoorden 7 a 8 jaar geleden al plaatsvonden, om te ontkrachten dat alles wat in Afgh�nist�n niet fraai is ge�ntroduceerd is door de US.

(Overigens: jij bent het die beweert dat ik de bedenkers van deze techniek als moslims aanduid. Dat doen ze waarschijnlijk zelf ook, maar dat is niet zo raar in Afghanistan. Maar goed, ik denk dat hoe vanzelfsprekender een religie ergens is, hoe lager de samenhang tussen het zich aanduiden als gelovige en het daadwerkelijk leven als 'goede gelovige' [los van wat rituelen dan].)

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 06:26
Wat ik niet begrijp is de reactie die de actie van zo'n mongool losmaakt. Dat is al dat geweld niet waard, lijkt mij. Mensen laten zich (door zichzelf) ophitsen.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 07:13
Salaam Aleikum,

Het is niet alleen om zijn actie, maar een opstapeling van acties. Mensen in het midden oosten weten precies wat er allemaal in guantanamo gebeurd, daarbij optellend wat er in Abu ghraib plaats vind. Mensen weten hoe gruwelijk de amerikanen zijn en dat mensenrechten of het geneefse conventie voor hen maar woorden zijn. Een opeenstapeling dus van wat de amerikanen elke keer flikken.

Plus daarbij optellend dat er al miljarden aan geld is verdwenen in Irak en er meer dan 100 000 irakezen al gestorven zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 09:29

Hoi Remco,

Denk je nou werkelijk dat het verhaal van de Koran niet waar is?? Geloof je het zelf? Het verbaast me niet, dat de Amerikanen daar in Cuba op een grove manier te werk gaan. Geen oprechte moslim zou bv. een Bijbel in de toilet gooien...ik haal het niet eens in me hoofd.

Het zal me niet verbazen als de CIA en FBI Newsweek de opdracht heeft gegeven om een retificatie. Maar zo achterlijk zijn de moslims niet, hoewel de Amerikaanse regering dat misschien wel denkt. Wie het laatst lacht, lacht het best.

Geen enkele persoon zal dan meer veilig zijn...ook niet wanneer je gaat schuilen in de best bewaakte bunkers in Israel of Amerika.

De zwaarden zijn geslepen.....

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 10:33

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Geen enkele persoon zal dan meer veilig zijn...ook niet wanneer je gaat schuilen in de best bewaakte bunkers in Israel of Amerika.

De zwaarden zijn geslepen.....

En dat betekent concreet voor jou?

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:36

'Laat je verbeelding eens spreken'.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:36
Moslims sceptisch over Newsweek
KABUL - Moslims in Afghanistan en Pakistan toonden zich maandag sceptisch over het terugkrabbelen van het Amerikaanse weekblad Newsweek over zijn verhaal over de ontwijding van de koran op de Amerikaanse marinebasis Guant�namo Bay.

Een week nadat in Afghanistan en enkele andere moslimlanden bloedige protesten waren ontstaan over het bericht dat Amerikaanse ondervragers op de basis de koran op de toiletten hadden gelegd of hadden doorgespoeld, meldde het blad zondag in zijn jongste editie dat het verhaal mogelijk niet klopt.

Newsweek meldde dat het Pentagon zeer verontwaardigd had gereageerd op het artikel. Volgens het ministerie van Defensie klopt er niets van. Ook het Witte Huis was woedend. Hoofdredacteur Mark Whitaker van Newsweek bood zijn verontschuldigingen aan. De bron van het tijdschrift zei volgens hem bij navraag niet meer zeker te zijn van zijn verklaring.

Islamitische geleerden in Afghanistan vragen zich af wat de waarde van de verontschuldigingen is. "Wij laten ons hierdoor niet voor de gek houden. Dit is een besluit van Amerika om zijn gezicht te redden. Zelfs een gewone ongeletterde boer snapt dat en zal dat niet accepteren", zei mullah Sadullah Abu Aman maandag in de Noord-Afghaanse provincie Badakhshan. Aman is een van de geestelijken die zeiden een heilige oorlog tegen de VS te zullen uitroepen als de VS de beschuldigde ondervragers niet zouden uitleveren.

De Afghaanse president Karzai zei maandag dat hij zeer ongelukkig is met de manier waarop Newsweek met het verhaal over de koran is omgegaan. Hij zei het ten sterkste af te keuren dat het blad een verhaal heeft gepubliceerd zonder diepgaand te controleren of het juist was. "Wij willen benadrukken dat het nodig is om een professionele en verstandige benadering van de journalistiek te kiezen, zeker als het gaat om potentieel gevoelige onderwerpen", zei hij in een verklaring.

Zaterdag had Karzai de anti-Amerikaanse protesten naar aanleiding van het stuk in Newsweek scherp veroordeeld. Door de rellen vielen zeker zestien doden. Volgens de president waren de betogers "tegen versterking van het vredesproces" in Afghanistan. Minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Abdullah zei maandag in Londen dat extremisten de aanzet hebben gegeven tot de protesten. Hij benadrukte dat het geweld niet betekent dat de Amerikaanse en andere westerse strijdkrachten onwelkom zijn in het land. Volgens hem willen de Afghanen graag hulp van de internationale gemeenschap bij de wederopbouw van hun land.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:57
iwa  die blad moest haar mond houden van bosh anders oorlog  vervloekt is hij  we zullen zien  hoe hij tenonder gaat.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 16:41
Volgens mij had ik hier gepost 'ik vind het veel erger dat er doden vallen bij de rellen dan dat een koran door de wc is gegaan', maar ik kan het nergens terugvinden.  Ik vermoed dat iemand dat ge-report heeft, hoewel ik hiervoor geen enkele reden kan bedenken.  Kan degene die dat ge-report heeft misschien even uitleggen wat daar nu weer mis mee kan zijn???
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 05:20
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Volgens mij had ik hier gepost 'ik vind het veel erger dat er doden vallen bij de rellen dan dat een koran door de wc is gegaan', maar ik kan het nergens terugvinden.  Ik vermoed dat iemand dat ge-report heeft, hoewel ik hiervoor geen enkele reden kan bedenken.  Kan degene die dat ge-report heeft misschien even uitleggen wat daar nu weer mis mee kan zijn???

Kimmie, 

De liefde voor de Quran, het Woord van Allah, is heiliger dan al het andere. Voor echt gelovigen is de liefde voor Allah en Zijn Profeet groter dan elk ander bezit/verlangen.

Toen er een moslim op het punt stond ge�xecuteerd te worden werd hem door Aboe Sufyan gevraagd waarom hij er niet voor heeft gekozen met zijn familie verder van het leven te genieten. Zaid r.a. antwoordde, �Het is ondragelijk voor mij om gelukkig met mijn familie te zitten terwijl zelfs een doorn de Heilige Profeet s.a.w. in zijn voet prikt.� 

Zaid r.a. werd erna ge�xecuteerd.

De ongelovigen destijds snapten hier niets van, net als de ongelovigen nu die de Quran nu misbruiken om de moslims te chanteren.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 05:28
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Kimmie, 

De liefde voor de Quran, het Woord van Allah, is heiliger dan al het andere. Voor echt gelovigen is de liefde voor Allah en Zijn Profeet groter dan elk ander bezit/verlangen.

Daar heb ik moeite mee.  Uiteindelijk is de koran een boek, maar wat (voor jullie) belangrijk is, is toch de inhoud?  Ja, het is erg fout als men een koran door de wc spoelt, no arguments there, maar dat vermindert niets aan de inhoud of betekenis van de koran, en dat is wat belangrijk is.  (En ja, ik weet dat de doden gevallen zijn toen de politie de betoging uiteen wou drijven, dat het niet personen in de rel zelf waren, die mensen vermoord hebben.)

Toen er een moslim op het punt stond ge�xecuteerd te worden werd hem door Aboe Sufyan gevraagd waarom hij er niet voor heeft gekozen met zijn familie verder van het leven te genieten. Zaid r.a. antwoordde, �Het is ondragelijk voor mij om gelukkig met mijn familie te zitten terwijl zelfs een doorn de Heilige Profeet s.a.w. in zijn voet prikt.� 

Zaid r.a. werd erna ge�xecuteerd.

Waarom werd ie ge�xecuteerd, als ik vragen mag? 

De ongelovigen destijds snapten hier niets van, net als de ongelovigen nu die de Quran nu misbruiken om de moslims te chanteren.

Ik weet nog niet of ik het snap, een stuk van het verhaal ontbreekt nl

Maar goed, dit verklaart nog steeds niet waarom mijn post verwijderd was.
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 05:37
zaid radylaho3anoho sob7analaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 05:40
Als dat tegen mij is, kan je het dan even vertalen? (of doe sowieso maar)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 06:02
Nee Kimmie, dat gaat over Zaid r.a.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 06:10

Zaid r.a. werd ge�xecuteerd als wraakneming omdat de ongelovigen de slag om Uhud hadden verloren. Safwan betaalde speciaal 50 kamelen om Zaid te kunnen kopen en om zo zijn vader�s dood te wreken. Safwan zijn vader was onder de gesneuvelden tijdens de oorlog om Uhud.

Het heeft allemaal met wraak te maken, Kimmie. Wraak op een lafhartige manier. Snap je het nu wel?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 07:22
Dus in feite zeg je dat het 'misbruik van de koran' wraak was van de 'amerikanen', en dat het voor een moslim ondraaglijk is dat misbruik voorbij te laten gaan? 
Kijk, dat snap ik ook wel, ik snap dat de koran belangrijk is voor jullie.  Maar wat ik wil zeggen is, is dit: het is niet het boek zelf dat belangrijk is, het boek is maar een symbool, een omhulsel.  Wat belangrijk is, is de inhoud, wat er in de koran staat, de betekenis ervan.  Inderdaad hebben die bewakers dan een belangrijk symbool in de wc gegooid, maar de essentie kunnen ze niet weggooien, die zit immers in de hoofden en harten van moslims.  En het zijn nu net die hoofden en harten waarop men spaarzaam moet zijn...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dus in feite zeg je dat het 'misbruik van de koran' wraak was van de 'amerikanen', en dat het voor een moslim ondraaglijk is dat misbruik voorbij te laten gaan? 
Kijk, dat snap ik ook wel, ik snap dat de koran belangrijk is voor jullie.  Maar wat ik wil zeggen is, is dit: het is niet het boek zelf dat belangrijk is, het boek is maar een symbool, een omhulsel.  Wat belangrijk is, is de inhoud, wat er in de koran staat, de betekenis ervan.  Inderdaad hebben die bewakers dan een belangrijk symbool in de wc gegooid, maar de essentie kunnen ze niet weggooien, die zit immers in de hoofden en harten van moslims.  En het zijn nu net die hoofden en harten waarop men spaarzaam moet zijn...


Dus in feite zeg je dat die kinderen, mannen en vrouwen in de concentratiekampen van Abou Ghraib en Gauntanamo en Afghanistan etc. zich niet alleen gewillig lichamelijk moeten laten vernederen en verkrachten, maar dat ze ook nog eens met de geestelijke martelingen op de een of andere manier moeten zien om te gaan.

Hoe ziek en gestoord kun je zijn als mens, om een boek door te spoelen in het toilet? Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Dan zit die haat wel heel diep.

Als je urdu kon verstaan kon je op de sateliet volgen waarom men de straat op ging. Maar de NOS/BRT zal die moeite niet nemen om daar genoeg aandacht aan te besteden. Voor al die mensen die erna buiten zijn gaan demonstreren tegen deze lafheid, was het te doen om aan te geven dat de amerikanen hun biezen kunnen pakken en moeten wegwezen. Voor hun zijn de Amerikaanse soldaten een respectloze groep oorlogsmisdadigers en sadisten. Door het doorspoelen van de Qurans, geven ze feitelijk ook aan "schijt" te hebben aan hoe iemand leeft en is. Dit zie je in Amerikaanse maatschappij ook terug. Ik heb er vrienden wonen die niet in hun eentje naar de moskee durven te lopen. Ze nemen de auto om in groepjes naar de moskee te gaan. De moskee is aan de overkant van hun huis!!

Het enige wat nu nog de moorden en misdaden kan stoppen, is het ONMIDDELIJKE vertrek van de buitenlandse bezetters. Niets meer en niets minder. Vertrekken ze niet, ben ik bang dat tot het einde der Tijden de moslims wereldwijd hun leven zullen opofferen voor hun eigen vrijheid.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 10:16
Het gaat over dit specifieke incident, niet ergens anders over! Lees mijn post toch eens aub.  Het gaat over de koran en de wc, niet over martelingen op mensen, ik probeer al de hele tijd uit te leggen dat mensenlevens kostbaarder zijn dan een herdrukbaar boek!
Ik vind eerlijk gezegd dat je daar niet ziek voor moet zijn, enkel erg dom.  Ze zullen vast wel geweten hebben dat het moslims ging pijn doen en het daarom gedaan hebben, maar weinig mensen (buiten moslims zelf dan) kunnen zich inbeelden dat een boek door de wc gooien meer reactie uitlokt dan mishandelingen ed.  Dat is een erg groot verschil tussen islam en andere godsdiensten, nl het belang van een boek.  In het christendom staat Jezus bv centraal, waar in de islam dat de koran is.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 02:45

  121     Teletekst vr 20 mei         &am p;nb sp;
 ***************************************
    Koran wel onteerd op Guant�namo  

 ***************************************
 WASHINGTON Op de Amerikaanse legerbasis
 Guant�namo Bay is de koran wel degelijk
 onteerd.Dat zeggen het Rode Kruis en de
 burgerrechtenorganisatie ACLU.        
                                          
 Gevangenen meldden volgens het Rode   
 Kruis drie jaar geleden al dat bewakers
 respectloos met de koran omgingen.De  
 organisatie heeft de regering daar toen
 al over ge�nformeerd.Volgens de ACLU  
 staat in documenten van het Pentagon  
 zelf dat bewakers op de koran stonden 
 of die door honden lieten oprapen.    
                                          
 Vorige week reageerden moslims in onder
 meer Afghanistan woest op vergelijkbare
 onthullingen in Newsweek.Het blad trok
 die berichten deze week weer in.      
 ***************************************
 volgende  nieuws  financieel  sport   

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 04:15

Kimmie, voor een kafirbillah (iemand die niet in Allah gelooft) is het moeilijk om zich voor te stellen wat voor een eer het is om te mogen sterven voor de soennah van de Profeet en de bescherming van de Shariah.

Vele metgezellen van de profeet saw hebben hun bloed al gegeven bij deze taak. Die gevangenen in die Amerikaanse concentratiekampen hebben al jaren geen contact meer met familie of advocaten buiten. Jarenlang wordt hen alle rechten afgenomen, worden ze illegaal vastgehouden en ge�soleerd van de buitenwereld. Door Pentagon zal tegen hen wel verteld zijn dat Mullah Omar en OBL dood zijn en dat hun hele familie is uitgeroeid enz. Voor hun rest er nog maar 1 doel in dit leven: sterven voor Allah�s Boodschap. Dit is nu net die Quran die jij zo graag door het riool wilt zien spoelen. Het gaat niet om OBL, of om olie, ook niet om onszelf, waar het wel om gaat is dat de Boodschap van Allah over de wereld verspreid wordt en beschermd wordt. Ook al gaat dit ten koste van ons eigen leven.

Iedere goede moslim heeft een diepe wens en dat is een dagje sterven voor Allah�s Zaak. Ook al snij je zijn oren eraf en martel je hem met honden en elektriciteitstroom etc. De zoetheid van het paradijs is sterker dan de pijnen die je op het moment van marteling moet verdragen.

 

Hoe kan een ware gelovige nog stil blijven zitten als de religie die aan al-Habeeb Mustafa saw is geopenbaard, schreeuwt om actie? Van alle kanten van de aardbol wordt er nu om hulp geroepen. Dan zullen er automatisch een aantal opstaan om te helpen.

 

(Nogmaals: de eerste demonstraties in Afghanistan, hadden niets met het artikel in Newsweek te maken. En ook al zou dat zo zijn, dan nog zou ik het niet vreemd vinden.)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 04:48
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Van alle kanten van de aardbol wordt er nu om hulp geroepen. Dan zullen er automatisch een aantal opstaan om te helpen.

 

 

Maar het helpen dat het gros van die buitenlanders in Afghanistan deed dat door de Amerikanen is opgepakt is vooral van de regen in de drup.
Ik heb minachting voor dat oorlogje spelen.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Van alle kanten van de aardbol wordt er nu om hulp geroepen. Dan zullen er automatisch een aantal opstaan om te helpen.

 

 

Maar het helpen dat het gros van die buitenlanders in Afghanistan deed dat door de Amerikanen is opgepakt is vooral van de regen in de drup.
Ik heb minachting voor dat oorlogje spelen.



Mijn minachting is voor hen die anderen sturen ipv zelf te gaan.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 05:14

salam,

Ook al kwam het niet op nieuws..dit soort dingen kun je gewoon weten en daar hoef je niet zo slim voor te zijn..Je kan zelf al de conclusies trekken: honderden onschuldige moslims worden vermoord..gewoon gemarteld..koran wordt op gespuugd en getrapt..dit zijn dingen die je niet eens op het nieuws hoeft te lezen..dit weet je gewoon dat het al gebeurt is en nog steeds gebeurd..en er zijn nog veel meer zaken gaanden die die amerikaanse honden doen..

salam

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 05:29
Guant�namo: honden hapten naar koran
WASHINGTON - Amerikaanse bewakers in Guant�namo Bay lieten honden de koran van de grond oprapen. Dit heeft de Amerikaanse burgerrechtenorganisatie ACLU donderdag laten weten.

REUTERS
Foto: REUTERS

De ACLU kwam met een beroep op de Amerikaanse wet op de openbaarheid van bestuur in het bezit van 2000 pagina's documenten van het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie.

Het heilige boek van de islam is niet alleen met honden onteerd, aldus de verwijten die Guant�namo-gevangenen maken. Ook hebben Amerikaanse militairen op de grond liggende exemplaren van de koran met voeten getreden, aldus ACLU.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 07:46
Rode Kruis waarschuwde in 2002 al voor ontering koran
WASHINGTON - Het Internationale Comit� van het Rode Kruis heeft de Amerikaanse autoriteiten al in 2002 gewaarschuwd dat de koran werd onteerd in Guant�namo Bay. Gevangenen op de Amerikaanse basis op Cuba hebben het Rode Kruis er herhaaldelijk op gewezen.

Dit heeft een Rode-Kruiswoordvoerder donderdag laten weten. Vorige week kwam het in Afghanistan tot bloedige anti-Amerikaanse rellen na een bericht in Newsweek. Het Amerikaanse weekblad had geschreven dat Amerikaanse bewakers een koran door de wc hadden gespoeld. Na druk van de regering in Washington werd dat bericht weer ingetrokken.

Het Rode Kruis heeft Guant�namo Bay sinds begin 2002 bezocht. Na klachten bij de Amerikaanse autoriteiten leek er sinds 2003 sprake te zijn van verbetering van de situatie.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 11:32
Salaam Aleikum,

En toen was het stil.......
Amerika is het baken van de democratie, de voorbeeld voor de wereld, de president is de leider van de "vrije wereld". Modern en verlicht zijn we hier in het westen.
Heeft iemand zich echter afgevraagd wie er voornamelijk in Irak en Afghanistan namens de VS vechten voor haar leger?
Afrikaanse Amerikanen, Arme mensen en debielen die rambo willen spelen. Vooral de afrikaanse amerikanen, latino�s en andere amerikaanse allochtonen vormen als het ware de frontlinie in Irak en afghanistan, als er amerikanen moeten sterven laat het dan tenminste de negers en latino�s zijn. En hoe binden ze deze mensen door hun een opleiding te beloven te betalen na of tijdens hun contract. Deze mensen hebben geen studiebeurs in de VS en daar is het te duur om te studeren.
Terwijl de rijke kindertjes van de bazen in de amerika allemaal keurig veilig thuis zitten. Bush slaapt er echt niet minder om als er weer een neger wordt neergeknald in Bagdag of Kabul. Misschien is er toch nog wat overgebleven van dat blanke superioriteitsgevoel in de VS. Waarbij overigens er nog wel amerikanen zijn die dit ook al inzien en zich er tegen verzetten, maar blijkbaar zijn dit er niet genoeg. En daarom blijven degene die voor Bush hebben gestemd verantwoordelijk voor de doden in Irak.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 17:06
Asssalam u alaykum broeder Malcolm saheb,

Wat je vertelt over zwarte en Latino Amerikanen klopt. Ik heb het ook gemerkt in mijn eigen omgeving. Opeens veel zwarte amerikanen op zoek zijn naar ... ? Ja naar wat eigenlijk? Ik zie ze regelmatig over de straten lopen. Dat ze militair of agent zijn kan je herkennen aan hun lichaamstaal en gedrag. Militairen en andere getrainde  agenten hebben vaak een bepaald soort van lopen, praten en kijken  enz.  Je kan ze zo eruit pikken. Ook in Nederland valt het me op dat er nu een aantal van die amerikanen proberen een eigen leven op te bouwen. Zwarte Amerikanen die opeens drie/vier jaar geleden hier kwamen en zich proberen te mengen in de Nederlandse samenleving.
Ik hoorde een keer een verhaal over zo een spion. Hij bleef 15 jaar lang tussen broeders wonen, liet zijn dochter zelfs 5 juz' van de Quran uit het hoofd leren. Wachtend op de dag dat hij als een afgestelde robot een opdracht voor zijn missie zou krijgen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 17:45

ik koester mezelf maar met het feit dat niemand ontkomt aan de dag des oordeels, en dat dan iedereen voor zijn wandaden word gestraft. Want God heeft het laatste woord, en Hij is de meest rechtvaardige.

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 07:22

asalaamo3alaikom broeders en zusters.  allahoma zalzilhom

 

Cipiers schreven 'f**k' op koran

Uitgegeven: 21 mei 2005 09:29
Laatst gewijzigd: 21 mei 2005 09:29

RABAT - Het Amerikaanse weekblad Newsweek heeft gelijk met zijn berichten over de ontheiliging van de koran op Guant&aacute;namo Bay. Dit zeggen twee Marokkanen, die tot vorig jaar augustus in de Amerikaanse basis op Cuba gevangen hebben gezeten, zaterdag in de Spaanse krant El Pa&iacute;s.

De 32-jarige Mohamed Mazous verlelde aan de Spaanse journalist dat een van zijn 'broers' op Guant&aacute;namo Bay in zijn cel werd teruggebracht en in de koran begon te lezen. Hij ontdekte dat tijdens zijn afwezigheid iemand op een van de pagina's het woord 'f**k' had geschreven.


Ook zagen de Marokkanen hoe Amerikanen meerdere exemplaren van het heilige boek op de grond gooiden. Dots

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 07:23
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.