Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat is wat

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat is wat
    Geplaatst op: 27 januari 2004 om 21:55

Assalamu alaikum,

beste Nak4life. Volgens mij is onze "discussie" een schoolvoorbeeld van miscommunicatie. We hebben het inderdaad over islamitische kleding en in feite zijn we het daar over eens: islamitisch verantwoorde kleding hoort te voldoen aan de islamitische normen/ regels. En daar zal niemand over discussieren lijkt mij. Dat je je met arabische of pakistaanse kleding onderscheidt van de ongelovige nederlanders is een feit! Maar de gelovige nederlanders, waartoe ik mezelf ook reken, dragen meestal kleding die wel echt westers is, maar toch voldoet aan de islamitische normen. (bescheiden, minstens van knie tot navel bedekt, etc. persoonlijk hou ik helemaal niet van strakke spijkerbroeken .)

Ik vind trouwens pakistaanse kleding zelf ook bijzonder mooi, maar het staat mij niet.

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu,

Amier.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 22:02

p.s. een schipperstrui is een type gebreide (wollen) trui met een "kol" met een rits. Zeelui en andere mensen die vaak buiten zijn en/ of werken dragen dat vaak, vandaar "schipperstrui. Erg comfortabel.

                          

Dit ben ik niet overigens!!!! (Sorry voor de foto, maar ik kon geen plaatje vinden met alleen een trui.

Wassalam, Amier

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 14:05

A selam oe Ale'ykoem,

Ik ben het inderdaad ook eens met Amier. Jammer dat er sprake is van miscommunicatie .

Wa Ale'ykoem A Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A selam oe Ale'ykoem,


Ik ben het inderdaad ook eens met Amier. Jammer dat er sprake is van miscommunicatie .


Wa Ale'ykoem A Selaam



Ja, Ja zeker omdat hij ook de 5 sterren heeft ;-)


Gair Inashallah
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 14:24

A selam oe Ale'ykoem NAK,

Daar gaat het niet om! Ik kijk niet naar een sterretje meer of minder, of naar de naam van betreffende persoon. Ik baseer mijn conlusies op datgeen wat ik lees. En in dit geval, ben ik het eens met onze Broeder Amier.

Ik ben het ook meerdere malen met jou eens geweest  

Wa Ale'ykoem a Selaam

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 14:27
Nu zijn we allemaal gelukkig.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A selam oe Ale'ykoem NAK,


Daar gaat het niet om! Ik kijk niet naar een sterretje meer of minder, of naar de naam van betreffende persoon. Ik baseer mijn conlusies op datgeen wat ik lees. En in dit geval, ben ik het eens met onze Broeder Amier.


Ik ben het ook meerdere malen met jou eens geweest


Wa Ale'ykoem a Selaam




Het was maar een grapje hoor!!!

Maar ben blij te horen dat je het soms ook met mij eens geweest bent hoor
:-)

SALAAM
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 18:32

salaam

ik lach me soms kappot van de discuties,maar lhamdoulillah altijd happy end!!!

besslama

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 23:14

Assalamu alaikum mijn vlaamse zuster,

het zijn maar internet-discussies, daar ben je altijd een beetje extremer dan in real-life. Dat gedoe over islamitische kleding en dat alleen wapperende exotische gewaden en knie-lange baarden met tulbanden islamitisch verantwoord zouden zijn... dat stadium ben ik masha Allah al lang gepasseerd. Maar zo op zo'n forum worden stellingen gedeponeerd en daar zet je dan weer stellingen tegenover als je het er niet mee eens bent of je twijfels hebt. Als je maar in de smiezen houdt dat het een internet forum is en geen slagveld .

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 00:34

salaam

(by the way:da s een goeie zeg "vlaams zuster)

ma ja,you ve got that right!! ik ben het mee met je eens.en ik heb your point wel begrepen!

wassalaam.

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 21:53
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum mijn vlaamse zuster,


<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>het zijn maar internet-discussies, daar ben je altijd een beetje extremer dan in real-life. Dat gedoe over islamitische kleding en dat alleen wapperende exotische gewaden en knie-lange baarden met tulbanden islamitisch verantwoord zouden zijn... dat stadium ben ik masha Allah al lang gepasseerd. Maar zo op zo'n forum worden stellingen gedeponeerd en daar zet je dan weer stellingen tegenover als je het er niet mee eens bent of je twijfels hebt. Als je maar in de smiezen houdt dat het een internet forum is en geen slagveld�.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.




Jij noemt het dat gedoe over Islamitische kleding, maar ik denk dat dit toch een belangrijk onderwerp is om over te discusseren. Als iemand iets niet toepast ofzo, is het makkelijk te zeggen dat dit niet belangrijk is.

Maar mijn mening is juist dat het heel belangrijk is om te laten zien dat je Moslim bent. Ik dacht eerst ook zoals jou, maar juist nu ben ik gaan inzien dat moslims moeten laten zien dat ze moslims zijn(mag geen wij gebruiken).

Mannen moeten hun baarden laten staan en geen strakke kleding dragen. Tevens moet je broek boven je enkels zijn. Er bestaan wel 3/4 broeken, maar deze zijn meestal alleen in de zomer te dragen omdat ze erg dun zijn. Verder zie ik in de winkels geen wijde broeken. Tevens vindt ik het vervelend om in Sudjud te gaan met een gewone broek. Als je dan een wijde broek hebt, kan het ook zo zijn dat je tijdens de sudjud je onderrug (of nog verder)ontbloot wordt. Daarom ook die flap bij de Sjalwaar-kameez. Maar zo'n "gewone" broek die ik niet westers mag noemen maar wel vooral in het westen wordt verkocht en niet standaard zijn in de meeste Islamitische landen, als je nou eentje kan vinden die boven je enkels zijn en ook nog eens wijdt. Dan is dit ideaal om naar school/werk enz. te dragen.



Een mooi stukje
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 22:39

Salaam alaikom,

Ik vind het ontzettend goed en mooi als mannen de islamitische kleding dragen.Net zoals je bij een vrouw met een Hijab kan zien dat iemand een moslima is, zo kun je alhamdoelilah bij de mannen n.a.v. hun kleding zien dat het een moslim is.

Een Hijab is namelijk niet alleen maar om je schoonheid te verbergen voor andere mannen, er zit ook de herknbaarheid in. Zo kun we aan de buitenwereld laten zien welk geloof wij hebben (herkenbaarheid). tevens is de hijab ook voor veiligheid.

Ik bedoel wie wordt er nou eerder lastig gevallen als een meisje langs een groep jongens zou lopen: een meisje met een mini-rok en strak truitje, waardoor je haar formaat kunt zien. Of een meisje met een hijab, wijde islamitische kleding.

Volgens mij hoef ik het antwoord niet aan te geven.

Een meisje met een hijab zal respect krijgen.

Ik draag mijn hijab sinds mijn 12e jaar (zonder enige dwang, puur vrijwilligheid), dat is nu 9 jaar geleden. Ik moet zeggen, het is heerlijk, alhamdoelilah.

Wat betreft Nak4life, masallah, ga zo door. Moge Allah jou insjallah de kracht en de moed geven om jou einddoel te kunnen bereiken.

Masalama

een zuster in de islam

 

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 10:13

Salaam alaikum,

het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb bij sommigen vaak het gevoel dat ze de posts niet lezen of niet goed lezen of ze niet begrijpen. Daardoor krijg je circelredenaties en herhalingen die uiteindelijk de discussie zo flauw maken dat hij doodbloed. Ook nu beginnen we weer van voren af aan terwijl ik net in de veronderstelling verkeerde dat we klaar waren met deze oeverloze discussie. Nu mogen mannen weer geen strakke kleding dragen. Voor zover ik weet is de "regel" dat mannen van hun knie tot navel bedekt moeten zijn gebaseerd op 1 enkele hadith waarin de profeet iemand zei zijn lendedoek vast te knopen toen die afzakte tijdens een renovatie van de kaaba. En dat was nog voor zijn profeetschap ook. Maar ik kan het fout hebben hier. Maar hoezo mag je als man geen strakke kleding aan? Is bedekking alleen niet genoeg?

Misschien als je wilt laten zien dat je moslim bent kun je proberen uit te blinken in liefdadigheid; wordt lid van een vrijwilligers organisatie, help de zwakkeren in de samenleving, spring op de bres voor een beter millieu, kortom breng die mooie theorie van de beste gemeenschap in de praktijk! Voor mij persoonlijk is dat duizenden (!) malen meer belangrijk dan die suffe kleding. Ik zeg niet dat je geen niet-europese kleding mag dragen; voor mijn part loop je rond in een eskimo pak (is zeer bedekkend), maar ik vind het onbegrijpelijk dat dat nu juist hetgene moet zijn dat je onderscheid van de ongelovigen. Voor de rest kunnen we nu gewoon weer knippen en plakken wat we al eerder gezegd hebben, dus ik hou er maar mee op.

Wassalam en toedeledoki,

Amier.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 10:25

salaam

ja,idd,een islamitische hart en houding is duizendmaal belangrijker dan een islamitische kleding.

een kleding hoeft niet extreem tezijn om het islamitisch te noemen.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 11:27
In eerste instantie geplaatst door marhaba

salaam


ja,idd,een islamitische hart en houding is duizendmaal belangrijker dan een islamitische kleding.


een kleding hoeft niet extreem tezijn om het islamitisch te noemen.


wassalaam



Assalaamoe Alaikoem,

Mee eens, maar misschien moet je wel aan beide werken. Als ik bijvoorbeeld de Islamitische kleding draag en bijvoorbeeld iemand help oversteken(oude vrouw ofzo) dan weet men dat er ook Moslims zijn die iets goeds doen i.p.v. hun vooroordelen.

Ik weet wel dat je iemand moet helpen fie Sabillillah, maar de mensen mogen ook best zien dat Moslims niet zo "gevaarlijk" zijn als men soms denkt. Als je het maar voor Allah(S.W.A.) blijft doen!!

SALAAM,

JULLIE BROEDER IN ISLAM

NAK
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 10:23

Assalamu alaikum,

sterk punt.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 10:44

Assalamoe 3laykoem,

Als je je innerlijke waarheid hebt gevonden, zal in de meeste gevallen je uiterlijke verschijning hierin meegaan. Aan een ieder zijn invulling hieraan, maar de voorschriften voor zowel man als vrouw zijn duidelijk.

Wa 3laykoem assalaam.

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 12:16

salaam

mashallah

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.