Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Chinese wet

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Chinese wet
    Geplaatst op: 14 mei 2005 om 10:31

Vergeet hierbij onze broeders en zusters niet, die benadeeld worden als ze meer dan 1 kind nemen. Wat een afschuwelijk land is China....haar onderdrukking van de andersgelovigen (zowel Moslims, Christenen als Joden) en dan ook nog eens bepalen voor haar 'onderdanen' hoeveel kinderen ze mogen!!

Weet je...dood aan Chinese autoriteiten...net zoals zij 'dood aan het leven' verkondigen.

E�n-kindgeneratie China is eenzaam

PEKING De ��n-kindpolitiek in China heeft geleid tot een eenzame generatie. Ruim 60 procent van de Chinese jongeren die verplicht als enig kind opgroeiden, ervoer de kinderjaren als eenzaam.

In het overgrote deel van China mogen echtparen maar ��n kind krijgen om zo overbevolking te voorkomen. Tientallen miljoenen Chinezen hebben daardoor geen broers of zussen. Dat leidt niet alleen tot eenzaamheid, maar ook tot verwende kinderen, blijkt uit een enqu�te.

Uit de enqu�te onder Chinezen tussen de 15 en 25 jaar blijkt ook dat zeker de helft van de enig-kindgeneratie zelf een gezin met twee kinderen wil.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 10:54
Wat zie jij dan als oplossing voor de overbevolking? Iedereen kan duidelijk zien dat als de mensheid doorgaat met veel kinderen krijgen de problemen niet te overzien zijn. Ik zeg niet dat de chinese wetten zo goed zijn maar een groot probleem vraagt misschien wel om drastische maatregelen. Met meer dan 1 miljard chinesen zie ik zeker als groot probleem.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 13:04

Hoi Eelke,

De term overbevolking komt niet in mijn vocabulaire voor, dus ik weet ook niet waarom ik dan een oplossing moet aandragen.

Een probleem is pas een probleem, als jij dat vindt...nietwaar??

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Eelke,

De term overbevolking komt niet in mijn vocabulaire voor, dus ik weet ook niet waarom ik dan een oplossing moet aandragen.

Een probleem is pas een probleem, als jij dat vindt...nietwaar??

Niet kletsen.......Overbevolking op de wereld wordt idd een groot probleem in de toekomst.
Terug naar boven
mohamedmarok Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamedmarok Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 14:08

 

salam 3lajkoem

ja dat is een probleem dat is niet wat allah soebhanoe wil

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 16:24

salam

ruuud zei:Niet kletsen.......Overbevolking op de wereld wordt idd een groot probleem in de toekomst.

ahhaha islam zal de grootste probleem worden op de wereld. het zal iedereen bezighouden..geen mens ontsnapt eraan..

salam

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 17:23
broeder 01 de islam is geen enkel probleem.
en het is wel zeker dat de meesten mensen zich hier helemaal niet mee bezig houden.
De islam op zichzelf  is van geen enkele betekenis in deze wereld.
Ik weet dat je dit niet leuk vind dat ik dit zeg maar het is gewoon de waarheid.
Ik ga dan ook niet mee met de hetze tegen de Islam vanwage het gegeven dat enkelen van de Moslims terroristen zijn.
99 % zijn dit zeker niet .
Er is geen land of bevolking ter wereld die de oude kalifaat terug wil.
Zeker enkelen wel zoals in Nederland ook enkele dromen van een rechtse staat.
Maar dat zijn zonderlingen.

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 17:31
zei ik niet dat ikom jou berichten lach droom maar veder
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 17:53
Oh Taqwaa denk je dat ik droom?
Vertel me dan eens hoeveel procent in de realiteit van de moslims het kalifaat willen?
Verklaar al die vluchtingen eens die de Shariah landen ontvluchten.
Weet je waarom moslims geen nieuwe kalifaat hebben?
Dat is simpel omdat de ene moslim de andere niet vertrouwd.
Moslims zijn een sterk verdeeld groepje mensen die niet instaat zijn door hun verdeeldheid zelfs maar een staat op te richten die beantwoord aan de Islam.
Dat is gewoon  de realiteit.
En verder is er geen moslim die dit wil.
Ofhoor jij soms geluiden die de oude kalief van Turkeye weer aan de macht willen helpen?
Ik dacht het niet.
Laten we het zo eens stellen we zoeken de rechtstreekseafstammeling op van de laatste kalief en we vragen gewoon alle moslims om hem opnieuw onvoorwaardelijk te steunen.
Alle machthebbers van de arabische landen leggen hun kroon neer en zeggen  ha fijn je bent er weer LOL

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 04:38

Hoi Ruud,

En jij verklaart jezelf tot de toekomstvoorspeller?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 04:42

Dag Criticus,

Ben het met je eens dat de Islam geen probleem zal zijn. Want de Islam is juist de oplossing. Maar daar zul jij het vast niet mee eens zijn...maar dat hoeft ook niet.

Het enige wat een probleem is en zal zijn is de dood, althans voor de ongelovigen. Die doen er alles aan om te ontkomen aan de dood. Nou criticus...noch jij, noch ik ontkomen aan de dood. Reserveer maar een plekje voor jezelf!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 04:49
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Ruud,

En jij verklaart jezelf tot de toekomstvoorspeller?

Hallo Imaan....

Die toekomst staat al vast en is gewoon voorspelbaar.

Het Rapport:
"Aan het begin van de 20ste eeuw woonden er ongeveer 1,5 miljard mensen op aarde; dit aantal was in 1960 verdubbeld, en nu, in 1999, verviervoudigd tot zes miljard. Het is onwaarschijnlijk dat de wereldbevolking ooit nog zo snel zal groeien als in de afgelopen paar decennia, en dan met name in de laatste 12 jaar, toen er een miljard mensen bijkwamen.

Eind 1998 heeft de United Nations Population Division de meest recente prognoses bekendgemaakt voor de bevolking van de wereld als geheel, en voor individuele regio s en landen, tot 2050. De wereldbevolking zal nu naar verwachting toenemen naar tussen de 7,3 en 10,7 miljard in 2050; volgens de - meest waarschijnlijke - middenvariant zo'n 8,9 miljard."

Nog vragen?

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 04:52

Hoi Ruud,

Het eerste gedeelte dat de toekomst al vast staat, daar ben ik het mee eens. Maar dat het voorspelbaar is.....weet jij wanneer je laatste ademzucht zal zijn?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Ruud,

Het eerste gedeelte dat de toekomst al vast staat, daar ben ik het mee eens. Maar dat het voorspelbaar is.....weet jij wanneer je laatste ademzucht zal zijn?

Nee.....Neemt niet weg dat de mens maatregelen moet nemen en wijs moet handelen,nog voor dat het te laat is.Je kan natuurlijk ook wachten tot de natuur zelf ingrijpt.....En ingrijpen zal ze.....
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 05:07

Hoi Ruud,

Ik begrijp je standpunt. Maar weet jij hoeveel mensen zullen sterven door bv. een tsunami, aardbeving, oorlogen, overstromingen etc. Ik wil geen zijweg inslaan, zoals Criticus. Waar het bij mij omging, toen ik dit artikel plaatste, was het gegeven dat een ander maar even mag bepalen hoeveel kinderen je maximaal mag nemen. Is dat vrijheid, mag je niet meer een eigen keuze maken. Wat als je een tweeling of een zesling krijgt...waarom wordt een gezin dan de dupe. Begrijp je wat ik bedoel met het plaatsen van dit artikel?

Als jij het laatste woord wil hebben, krijg je die. Zo vriendelijk ben ik wel.

Groetjes Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 13:46
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Ruud,


Ik begrijp je standpunt. Maar weet jij hoeveel mensen zullen sterven door bv. een tsunami, aardbeving, oorlogen, overstromingen etc. Ik wil geen zijweg inslaan, zoals Criticus. Waar het bij mij omging, toen ik dit artikel plaatste, was het gegeven dat een ander maar even mag bepalen hoeveel kinderen je maximaal�mag nemen. Is dat vrijheid, mag je niet meer�een eigen�keuze�maken. Wat als je een tweeling of een zesling krijgt...waarom wordt een gezin dan de dupe. Begrijp je wat ik bedoel met het plaatsen van dit artikel?



Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens dat ieder mens zelf moet kunnen bepalen hoeveel kinderen hij/zij zou willen hebben. Op het moment echter dat de samenleving echter niet meer in staat is om de kinderen een menswaardig bestaan te bieden ben ik van mening dat de samenleving ook in mag grijpen.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:34

Hoi Eelke,

We kunnen gaan discussieren over 'wat een menswaardig bestaan' zou zijn, maar ik kan ook gewoon zeggen 'jij denkt daar zo over en ik denk daar anders over, even goede vrienden'.

Groetjes

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Ruud,

Ik begrijp je standpunt. Maar weet jij hoeveel mensen zullen sterven door bv. een tsunami, aardbeving, oorlogen, overstromingen etc. Ik wil geen zijweg inslaan, zoals Criticus. Waar het bij mij omging, toen ik dit artikel plaatste, was het gegeven dat een ander maar even mag bepalen hoeveel kinderen je maximaal mag nemen. Is dat vrijheid, mag je niet meer een eigen keuze maken. Wat als je een tweeling of een zesling krijgt...waarom wordt een gezin dan de dupe. Begrijp je wat ik bedoel met het plaatsen van dit artikel?

Als jij het laatste woord wil hebben, krijg je die. Zo vriendelijk ben ik wel.

Groetjes Imaan

Mij gaat het niet om het laatste woord......En ik begrijp jou standpunt ook....Maar we kunnen niet anders,willen we deze planeet leefbaar houden voor toekomstige generaties....We denken nog steeds te kortzichtig en niet in het belang voor een stabiele toekomst.De techniek zal ons grond geven die nog ontdekt moet worden,kijk maar eens naar de sterren.Maar hiervoor moeten we zuinig zijn met wat we nu hebben.De hemel behoort ons toe dus laten we er zuinig mee omgaan... Als de wereldbevolking zo hard groeit en er groote problemen te verwachten zijn in de toekomst.Dan zie ik de denkwijze van de Chinezen niet als vrijheidsberoving,maar een manier om een probleem in de toekomst te willen aanpakken,die vrijheid en geluk van anderen in de toekomst in de weg zullen staan als men niets doet.De regering van China ziet in dat haar bevolking te hard groeit.Als de mens zelf niet in staat is om gezamelijk te denken,zal de regering soms een handje moeten helpen.De vraag is echter.....Moet het gaan zoals het nu gaat......Eerst zal men het probleem moeten voorleggen aan de geheele bevolking (Wereldbevolking)....De bevolking eerst het inzicht geven WAAROM er iets ondernomen moet worden.De kans wordt dan ook veel groter dat het volk een bepaalde denkwijze zal steunen.

Komt de mens uiteindelijk zelf niet tot inzicht,dan zal de natuur van zelf wel een handje helpen.

Mvg: Ruud

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:01
Bij een zo snel groeiende bevolking als van China is de keuze beperkt; of
geboortebeperking of gebiedsuitbreiding. Dat laatste lijkt me geen
wenselijk alternatief, maar ik ben bang dat als de prognose die Ruud
weergeeft werkeljkheid wordt, dat er dan om iedere vierknte meter van
deze aardbol gevochten gaat worden...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 17:15

Alleen Allah de Verhevene weet uiteindelijk hoe de aarde zal vergaan. Misschien zal een oorzaak wel overbevolking etc..ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik me daar niet druk over maak. Ik maak me eerder druk over de Dag des Oordeels. Maar ja...wie ben ik.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 01:22

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alleen Allah de Verhevene weet uiteindelijk hoe de aarde zal vergaan. Misschien zal een oorzaak wel overbevolking etc..ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik me daar niet druk over maak. Ik maak me eerder druk over de Dag des Oordeels. Maar ja...wie ben ik.

Gelukkig doet de regering het dan wel voor je. Als jij je verantwoording niet neemt dan krijg je het gewoon opgelegd. En volkomen terecht naar mijn mening.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 02:41
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alleen Allah de Verhevene weet
uiteindelijk hoe de aarde zal vergaan. Misschien zal een oorzaak wel
overbevolking etc..ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik me daar niet
druk over maak. Ik maak me eerder druk over de Dag des Oordeels. Maar
ja...wie ben ik.



Spannend ja, die Dag des Oordeels. Maar als we in het verzoenend offer
van Jezus geloven komt dat allemaal wel goed. Inderdaad wel zaak om er
rekening mee te houden en de goede Weg te bewandelen...
Maar verder Imaan, laat het gebeuren in de wereld jou toch ook niet
onberoerd? Zijn we niet met zijn allen bezig te overleven?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 17:01

Hoi Eelke,

Jij durft zeg....mij onverantwoordelijk te noemen, terwijl je niet eens 1% van mij hele denken en handelen kent. Ik heb overigens geen enkele regering nodig, die voor mij denkt. Wat dat betreft heb ik een verstand die ik gelukkig zelf heel goed kan gebruiken. Misschien dat jij een Balkenende nodig hebt...maar ik bedank daarvoor!

Met hartelijke groeten iemand die niet alleen aan haar eigen ego denkt!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 17:05

Hoi Postpentacost,

Verdiep je maar eens daadwerkelijk in de woorden van Jezus, misschien dat je dan zelf tot de conclusie komt dat de Dag des Oordeels een zware dag zal worden voor de opstandigen. De Hel zal gevuld worden met degenen die de Schepper hebben ontkent.....dat zijn de woorden van Jezus...nietwaar??

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 01:13

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Jij durft zeg....mij onverantwoordelijk te noemen, terwijl je niet eens 1% van mij hele denken en handelen kent.

Even terughalen waar ik op reageerde:

Alleen Allah de Verhevene weet uiteindelijk hoe de aarde zal vergaan. Misschien zal een oorzaak wel overbevolking etc..ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik me daar niet druk over maak. Ik maak me eerder druk over de Dag des Oordeels. Maar ja...wie ben ik.

Uit bovenstaande concludeer ik dat je overbevolking niet als een probleem ziet. In je eigen woorden "Wat ik wel weet, is dat ik me daar niet druk over maak.". Aangezien overbevolking alleen maar heel veel menselijk leed met zich meebrengt vind ik dat onverantwoord.

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Ik heb overigens geen enkele regering nodig, die voor mij denkt. Wat dat betreft heb ik een verstand die ik gelukkig zelf heel goed kan gebruiken. Misschien dat jij een Balkenende nodig hebt...maar ik bedank daarvoor!

Ik ben het misschien niet altijd eens met Balkenende maar ik zie mijzelf dit land nog niet besturen. Iemand zal toch beslissingen moeten nemen over dingen die de hele maatschappij aan gaan. Meer asfalt of meer ziekenhuizen, alles heeft zo z'n consequenties. Maar hoe stel jij de samenleving dan voor zonder regering? Denk niet dat het dan zo'n prettig land wordt om in te wonen.

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Met hartelijke groeten iemand die niet alleen aan haar eigen ego denkt!

Maar wel alles zelf willen beslissen, hoe bedoel dus "niet alleen aan haar eigen ego denkt"

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 04:01
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Postpentacost,


Verdiep je maar eens daadwerkelijk in de woorden
van Jezus, misschien dat je dan zelf tot de conclusie komt dat de Dag des
Oordeels een zware dag zal worden voor de opstandigen. De Hel zal
gevuld worden met degenen die de Schepper hebben ontkent.....dat zijn
de woorden van Jezus...nietwaar??



Zeker Imaan, een zware dag voor degenen die de Schepper hebben
ontkend en voor hen die het verzoenend offer van Jezus niet aanvaard
hebben. Ook daar zijn Jezus en de profeten die Hem hebben
aangekondigd heel duidelijk over.

vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 05:50

Hoi Eelke,

Kun je ergens uit mijn woorden halen dat ik zeg: 'ik heb geen regering nodig'. Ik zei: 'ik heb geen regering nodig die voor mij denkt'. Ik denk dat dat een hele andere zin is...nietwaar?

Waarom maken degenen die zich druk maken over de overbevolking zichzelf niet van kant...een paar minder...nietwaar??

We slaan een zijweg die ik eigenlijk helemaal niet in wou. Het ging mij puur om de keuzevrijheid. Niemand dient te komen aan mijn keuzevrijheid. Ik bepaal zelf wel hoe ik wil leven en ieder ander heeft ook dat recht! Hoe bedoel je egoistisch???

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 06:20

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Het ging mij puur om de keuzevrijheid. Niemand dient te komen aan mijn keuzevrijheid. Ik bepaal zelf wel hoe ik wil leven en ieder ander heeft ook dat recht! Hoe bedoel je egoistisch???

Als de keuzes die jij maakt geen invloed hebben op mij dan zou je gelijk hebben. De keuzes die je maakt hebben echter invloed op de maatschappij en dus vind ik dat ik daar deels ook invloed op heb. Hiervoor hebben we een regering die er voor zorgt dat de keuze vrijheid van iedereen gewaarborgt blijft. En ja dit kost een stukje keuze vrijheid van het individu.

Als jou keuze vrijheid alleen kan als dat ten koste gaat van de mijne ja dan zou egoistisch een goed woord zijn. Jouw keuze vrijheid is niet oneindig, net zomin als de mijne.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 14:27

Laat ze maar kletsen zuster Imaan. Als de moslima�s maar trots blijven zeggen: zolang er Molimvrouwen zijn, zullen we kinderen maken. En de vaders hun kinderen tonen welke misdaden Isra�l begaat en van hun kinderen nog betere strijders maken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 14:47

Eelke, ik hou het hierbij. Ik hoef me gelijk niet bij jou te halen, net zomin jij dat wil (denk ik). Even goede vrienden.

Groetjes

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.