Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

voor de ongelovige met kennis over islam.

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: wat doe je wanneer je stervende bent...
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
0 [0.00%]
6 [50.00%]
1 [8.33%]
5 [41.67%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: voor de ongelovige met kennis over islam.
    Geplaatst op: 31 mei 2005 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen als ik de berichten lees van Kimmie en Martinuzz zeg ik tegen hun: zeg de shahada en bescherm jezelf tegen de hitte van het vuur die 70 maal erger is dan het vuur die wij kennen en de bestaffing van het graf want ik zweer het bij Allah jullie zullen worden opgewekt en jullie zullen de hel met je blote ogen aanschouwen en jullie zullen ondervraagd worden over het geen wat jullie hebben gedaan op aarde!! ik zelf hoop het voor jullie je kan me geloven of niet dat jullie zullen sterven als moslims en het paradijs zullen binnengaan, de shahada is LA ILAAHAA ILAA LAAH MOHAMMED RESULLAH

Uiteindelijk komt het allemaal op geloof neer, en k weet 1 ding; islam is niet het mijne.

Maak je niet druk(Als je dat al zou doen.),jij komt er wel.Ik heb niet bepaald de indruk dat je een slecht mens bent.En goede mensen zijn bij God welkom.Ook al weet ik dat je er zelf niet in geloofd.

En wij dan Ruud? Vind je ons geen goede mensen?

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 04:36
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Anne

4:18 Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.

Maar, kan je wel zeggen dat alle ongelovigen zulke kwaaddoeners zijn? Iemand kan supergoed zijn best doen en toch niet geloven. Het lijkt mij, en ik wil het afwijzen van God niet meteen goedpraten, dat deze mensen niet met deze tekst bedoeld worden. Eerder misdadigers ofzo.

De basis van de Islam is Laa illaahe illallah, oftewel: er is geen god naast Allah.

De een komt als prins op de wereld en de ander kent de honger al vanaf zijn kinderjaren ergens in Afrika.

Klinkt dit niet oneerlijk? Daarom zal ieder ziel dan ook beproefd worden naar zijn maatstaven en geen ziel zal belast worden boven haar vermogen.

23:62 Wij belasten geen ziel boven haar vermogen. Bij Ons is een boek, dat de waarheid spreekt en hun zal geen onrecht worden aangedaan.

Wie/wat/hoe rijk/waar/ je ook bent, je bent hier maar even en je hebt gehoord van de ene schepper ALLAH.

35:24 Voorwaar, Wij hebben u met de Waarheid gezonden als drager van blijde tijdingen en als waarschuwer; en er is geen volk waaronder zich geen boodschapper heeft bevonden.

Iedereen zal dus de kans krijgen om in De ene WARE god te geloven.

Daarna kan je twee dingen doen, verwerpen of aanvaarden en dankbaar zijn.

36:54 En op die Dag zal geen ziel onrecht worden aangedaan, noch zult gij worden beloond, behalve overeenkomstig uw daden.

Geen onrecht zal er worden aangedaan. Diegene die hoogmoedig rondliepen en dachten dat ze niet meer opgewekt zouden worden nadat ze waren overleden zullen tot de verliezers horen.

36:22 En welke reden heb ik, dat ik Hem, Die mij schiep en tot Wie gij zult worden teruggebracht, niet zou aanbidden?

Ik kan je vertellen dat het 9 van de 10 keer hoogmoedigheid is.

37:11-18 Vraag hun (de ongelovigen) of zij moeilijker zijn te scheppen, dan andere (dingen) die Wij hebben geschapen. Voorzeker, Wij hebben hen uit vaste klei geschapen. Neen, gij verwondert u en zij spotten. En wanneer zij vermaand worden, trekken zij er geen lering uit. En wanneer zij een teken zien, bespotten zij het. En zij zeggen: "Dit is niets dan een klaarblijkelijke tovenarij." "Zullen wij wanneer wij dood zijn en stof en beenderen zijn geworden, worden opgewekt? En onze voorvaderen ook?" Zeg: "Ja, terwijl gij vernederd zult zijn."

De werken van de ongelovigen zullen altijd gericht zijn op de geneugten van deze wereld. Het zou nog veel oneerlijker zijn als een deel zich stort in het hiernamaals en een ander deel zich hier vermaakt, ze dan toch met zn allen beloond zullen worden.

NEEN, STELLIG NIET! Je moet het verdienen.

Vandaar dat niet alleen de "misdadigers" die kwaad doen vergolden zullen worden, maar ook de ongelovigen, omdat hun werken enkel gebaseerd is op het hedendaagse leven. Zonder deze ontwikkelingen had je hier niet kunnen schrijven.....Maakt jou dat nu tot een ongelovige? Zucht Ruud, zie je het woordje ENKEL niet? God heeft ons gezegd dat we ons moesten verspreiden over de wereld om te werken na de gebeden te hebben verricht. En God moedigt ook de wetenschap aan, dus ook de ontwikkelingen waar we nu van genieten.

We zijn hier nou eenmaal niet om ons te vermaken, waar een heel breed publiek eigenlijk wel op hoopt, maar we zijn hier om de Almachtige te aanbidden, zodat we een waardig en verdiend leven krijgen, zowel hier als daar.Kennis opdoen behoorde tot de goede werken.....En zijn dit goede werken? Ja ja, je begint het te begrijpen... En we zijn hier niet op ons ENKEL te vermaken.

M.v.g. soldier

 
EN KAP toch es een keer met die icoontjes. Tenzij je nog arroganter wilt overkomen dan je al doet. 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 05:30
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen als ik de berichten lees van Kimmie en Martinuzz zeg ik tegen hun: zeg de shahada en bescherm jezelf tegen de hitte van het vuur die 70 maal erger is dan het vuur die wij kennen en de bestaffing van het graf want ik zweer het bij Allah jullie zullen worden opgewekt en jullie zullen de hel met je blote ogen aanschouwen en jullie zullen ondervraagd worden over het geen wat jullie hebben gedaan op aarde!! ik zelf hoop het voor jullie je kan me geloven of niet dat jullie zullen sterven als moslims en het paradijs zullen binnengaan, de shahada is LA ILAAHAA ILAA LAAH MOHAMMED RESULLAH

Uiteindelijk komt het allemaal op geloof neer, en k weet 1 ding; islam is niet het mijne.

Maak je niet druk(Als je dat al zou doen.),jij komt er wel.Ik heb niet bepaald de indruk dat je een slecht mens bent.En goede mensen zijn bij God welkom.Ook al weet ik dat je er zelf niet in geloofd.

En wij dan Ruud? Vind je ons geen goede mensen?

Als God geen verschil maakt tussen ras en cultuur,zou ik dat dan wel moeten doen?  
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 05:37
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Anne

4:18 Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.

Maar, kan je wel zeggen dat alle ongelovigen zulke kwaaddoeners zijn? Iemand kan supergoed zijn best doen en toch niet geloven. Het lijkt mij, en ik wil het afwijzen van God niet meteen goedpraten, dat deze mensen niet met deze tekst bedoeld worden. Eerder misdadigers ofzo.

De basis van de Islam is Laa illaahe illallah, oftewel: er is geen god naast Allah.

De een komt als prins op de wereld en de ander kent de honger al vanaf zijn kinderjaren ergens in Afrika.

Klinkt dit niet oneerlijk? Daarom zal ieder ziel dan ook beproefd worden naar zijn maatstaven en geen ziel zal belast worden boven haar vermogen.

23:62 Wij belasten geen ziel boven haar vermogen. Bij Ons is een boek, dat de waarheid spreekt en hun zal geen onrecht worden aangedaan.

Wie/wat/hoe rijk/waar/ je ook bent, je bent hier maar even en je hebt gehoord van de ene schepper ALLAH.

35:24 Voorwaar, Wij hebben u met de Waarheid gezonden als drager van blijde tijdingen en als waarschuwer; en er is geen volk waaronder zich geen boodschapper heeft bevonden.

Iedereen zal dus de kans krijgen om in De ene WARE god te geloven.

Daarna kan je twee dingen doen, verwerpen of aanvaarden en dankbaar zijn.

36:54 En op die Dag zal geen ziel onrecht worden aangedaan, noch zult gij worden beloond, behalve overeenkomstig uw daden.

Geen onrecht zal er worden aangedaan. Diegene die hoogmoedig rondliepen en dachten dat ze niet meer opgewekt zouden worden nadat ze waren overleden zullen tot de verliezers horen.

36:22 En welke reden heb ik, dat ik Hem, Die mij schiep en tot Wie gij zult worden teruggebracht, niet zou aanbidden?

Ik kan je vertellen dat het 9 van de 10 keer hoogmoedigheid is.

37:11-18 Vraag hun (de ongelovigen) of zij moeilijker zijn te scheppen, dan andere (dingen) die Wij hebben geschapen. Voorzeker, Wij hebben hen uit vaste klei geschapen. Neen, gij verwondert u en zij spotten. En wanneer zij vermaand worden, trekken zij er geen lering uit. En wanneer zij een teken zien, bespotten zij het. En zij zeggen: "Dit is niets dan een klaarblijkelijke tovenarij." "Zullen wij wanneer wij dood zijn en stof en beenderen zijn geworden, worden opgewekt? En onze voorvaderen ook?" Zeg: "Ja, terwijl gij vernederd zult zijn."

De werken van de ongelovigen zullen altijd gericht zijn op de geneugten van deze wereld. Het zou nog veel oneerlijker zijn als een deel zich stort in het hiernamaals en een ander deel zich hier vermaakt, ze dan toch met zn allen beloond zullen worden.

NEEN, STELLIG NIET! Je moet het verdienen.

Vandaar dat niet alleen de "misdadigers" die kwaad doen vergolden zullen worden, maar ook de ongelovigen, omdat hun werken enkel gebaseerd is op het hedendaagse leven. Zonder deze ontwikkelingen had je hier niet kunnen schrijven.....Maakt jou dat nu tot een ongelovige? Zucht Ruud, zie je het woordje ENKEL niet? God heeft ons gezegd dat we ons moesten verspreiden over de wereld om te werken na de gebeden te hebben verricht. En God moedigt ook de wetenschap aan, dus ook de ontwikkelingen waar we nu van genieten.Hoe weet jij nou of sommige ongelovigen geen handelingen doen die in het hiernamaals essentieel zijn?Bv.....Een ander lief hebben,helpen,verzorgen enz....

We zijn hier nou eenmaal niet om ons te vermaken, waar een heel breed publiek eigenlijk wel op hoopt, maar we zijn hier om de Almachtige te aanbidden, zodat we een waardig en verdiend leven krijgen, zowel hier als daar.Kennis opdoen behoorde tot de goede werken.....En zijn dit goede werken? Ja ja, je begint het te begrijpen... En we zijn hier niet op ons ENKEL te vermaken.Goede werken kan men breed opvatten en hoeft niet alleen met vermaak te maken te hebben.....

M.v.g. soldier

 
EN KAP toch es een keer met die icoontjes. Tenzij je nog arroganter wilt overkomen dan je al doet. 
Wat heeft Icoon gebruik met arrogantie te maken? Maar als je het hebt over het vermoeden dat ik heb,dat sommige mensen waarschijnlijk wel bij God komen.Dan heeft dat niet zo zeer met arrogantie te maken,maar met de manier hoe mensen op mij overkomen en ik in die mensen dan goede mensen herken.Wat niet bij iedereen zo is die alleen maar er van uit gaan,dat men bij God komt als men een bepaald geloof aanhangt en om verdoemenis van de rest roept,uitlacht,bespot,enz.....

Kijk....... In mijn ogen is bv.....Bidden God bedanken of om hulp vragen...Maar in het uitvoeren van zijn gedachtegoed vind ik dat je hem eert.

En iemand die dus niet gelovig is bid dan misschien wel niet,maar doordat hij een goed mens kan zijn eert hij God,door toch nog in overeenstemming naar zijn gedachtegoed te handelen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 05:53
In eerste instantie geplaatst door Anne

Niet genoeg! Maar je mag wel met mij mee straks hoor.

Veel teveel hoor. Hehe dankje maar dat is niet echt eerlijk he.
Als het veel te veel is dan ga je met mij mee waarschijnlijk.Is het dan nog steeds niet eerlijk?Grin....
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 09:38

In eerste instantie geplaatst door Anne

Daarna kan je twee dingen doen, verwerpen of aanvaarden en dankbaar zijn.

Maar als mens kom je in contact met verschillende religies. Wanneer je de ene aanvaardt, verwerp je de andere (dat komt niet door hoogmoedigheid).daarom zei ik ook 9 van de 10 keer. Hoe weet je dat de Islam de juiste is? Omdat de Islam geen nieuwe godsdienst is, maar een voortzetting van het geloof dat er altijd is geweest.

2:130 En wie zal zich van het geloof van Abraham afwenden, behalve hij, die dwaas tegen zichzelf handelt? Voorzeker, Wij hebben hem in deze wereld uitverkoren en in de volgende zal hij gewis onder de rechtvaardigen zijn.

2:135-137 En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult gij worden geleid". Zeg (hun): "Neen, maar (volg) de godsdienst van Abraham, de oprechte: hij behoorde niet tot de afgodendienaren". En indien zij geloven, zoals gij hebt geloofd, dan zijn zij juist geleid, maar indien zij zich afwenden, dan zijn zij in verzet; Allah zal u zeker voldoende zijn tegen hen, want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

2:255  Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

Maar je kan natuurlijk ook geloven dat andere schepsels of voorwerpen God(en) kunnen zijn. Misschien moet je je dan wel afvragen of zij de kracht bezitten om jou en alles om je heen geschapen kunnen hebben.

7:191 Vereenzelvigen zij met Allah degenen die niets scheppen terwijl deze zelf geschapen zijn?

Mocht je daar een bevredigend antwoord voor jezelf op kunnen vinden, is dat je eigen vrije keus. Hier geef ik alleen aan waarom en hoe ik geloof en waarom ik er zo zeker van ben dat de Islam de ware godsdienst is. Allah is verheven boven alles en wij zijn, zijn dienaren. Hij is de ene God en ik heb niets uitstaande met datgene wat gij met Hem vereenzelvigt.


Vandaar dat niet alleen de "misdadigers" die kwaad doen vergolden zullen worden, maar ook de ongelovigen, omdat hun werken enkel gebaseerd is op het hedendaagse leven.

Tja, je moet toch wat als je niet in een paradijs gelooft.

Dat moet je ook als je er wel in gelooft hoor, maar of je er wat aan zult hebben is nog maar de "vraag".

En bij jou Anne heb ik dat gevoel ook niet.

Je weet niet wat ik allemaal uitgevreten heb.

Deze quote is van Ruud, blijkbaar een self-made huis-tuin en keuken "g0d", die bepaald wie er naar de hemel gaat en mij uitmaakt voor ongelovige. Op een wel heel erg onnozele wijze, maar goed. Het antwoord van Anne bewijst dat ook wel weer, hoe onnozel deze neuzem nou eigenlijk wel niet is.

triest, triest en nog eens triest. Ow ja en een scheutje hoogmoedigheid.

M.v.g. soldier

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 11:23
In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Anne

Daarna kan je twee dingen doen, verwerpen of aanvaarden en dankbaar zijn.

Maar als mens kom je in contact met verschillende religies. Wanneer je de ene aanvaardt, verwerp je de andere (dat komt niet door hoogmoedigheid).daarom zei ik ook 9 van de 10 keer. Hoe weet je dat de Islam de juiste is? Omdat de Islam geen nieuwe godsdienst is, maar een voortzetting van het geloof dat er altijd is geweest.

2:130 En wie zal zich van het geloof van Abraham afwenden, behalve hij, die dwaas tegen zichzelf handelt? Voorzeker, Wij hebben hem in deze wereld uitverkoren en in de volgende zal hij gewis onder de rechtvaardigen zijn.

2:135-137 En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult gij worden geleid". Zeg (hun): "Neen, maar (volg) de godsdienst van Abraham, de oprechte: hij behoorde niet tot de afgodendienaren". En indien zij geloven, zoals gij hebt geloofd, dan zijn zij juist geleid, maar indien zij zich afwenden, dan zijn zij in verzet; Allah zal u zeker voldoende zijn tegen hen, want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

2:255  Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

Maar je kan natuurlijk ook geloven dat andere schepsels of voorwerpen God(en) kunnen zijn. Misschien moet je je dan wel afvragen of zij de kracht bezitten om jou en alles om je heen geschapen kunnen hebben.

7:191 Vereenzelvigen zij met Allah degenen die niets scheppen terwijl deze zelf geschapen zijn?

Mocht je daar een bevredigend antwoord voor jezelf op kunnen vinden, is dat je eigen vrije keus. Hier geef ik alleen aan waarom en hoe ik geloof en waarom ik er zo zeker van ben dat de Islam de ware godsdienst is. Allah is verheven boven alles en wij zijn, zijn dienaren. Hij is de ene God en ik heb niets uitstaande met datgene wat gij met Hem vereenzelvigt.


Vandaar dat niet alleen de "misdadigers" die kwaad doen vergolden zullen worden, maar ook de ongelovigen, omdat hun werken enkel gebaseerd is op het hedendaagse leven.

Tja, je moet toch wat als je niet in een paradijs gelooft.

Dat moet je ook als je er wel in gelooft hoor, maar of je er wat aan zult hebben is nog maar de "vraag".

En bij jou Anne heb ik dat gevoel ook niet.

Je weet niet wat ik allemaal uitgevreten heb.

Deze quote is van Ruud, blijkbaar een self-made huis-tuin en keuken "g0d", die bepaald wie er naar de hemel gaat en mij uitmaakt voor ongelovige. Op een wel heel erg onnozele wijze, maar goed. Het antwoord van Anne bewijst dat ook wel weer, hoe onnozel deze neuzem nou eigenlijk wel niet is.

triest, triest en nog eens triest. Ow ja en een scheutje hoogmoedigheid.

M.v.g. soldier

Misschien zou je een keer aan een broeder moeten vragen wat het verschil is tussen een gevoel hebben en een bepaling. Dank je..... En de eerst volgende keer als je uitspreekt dat iemand naar God is gegaaan als hij dood gaat,dan richt je critiek maar een keer naar jezelf.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 11:47

In eerste instantie geplaatst door Anne

Daarna kan je twee dingen doen, verwerpen of aanvaarden en dankbaar zijn.

Maar als mens kom je in contact met verschillende religies. Wanneer je de ene aanvaardt, verwerp je de andere (..)

Je kan ook niks definitief verwerpen en niks voor onomstotelijk waar aannemen - wat me geen vreemde manier lijkt om met zaken van geloof om te gaan.

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 11:52
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen als ik de berichten lees van Kimmie en Martinuzz zeg ik tegen hun: zeg de shahada en bescherm jezelf tegen de hitte van het vuur die 70 maal erger is dan het vuur die wij kennen en de bestaffing van het graf want ik zweer het bij Allah jullie zullen worden opgewekt en jullie zullen de hel met je blote ogen aanschouwen en jullie zullen ondervraagd worden over het geen wat jullie hebben gedaan op aarde!! ik zelf hoop het voor jullie je kan me geloven of niet dat jullie zullen sterven als moslims en het paradijs zullen binnengaan, de shahada is LA ILAAHAA ILAA LAAH MOHAMMED RESULLAH

Dank je, Aboe Bakr. Dat vind ik erg fijn van je!

 

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Anne

Daarna kan je twee dingen doen, verwerpen of aanvaarden en dankbaar zijn.

Maar als mens kom je in contact met verschillende religies. Wanneer je de ene aanvaardt, verwerp je de andere (dat komt niet door hoogmoedigheid).daarom zei ik ook 9 van de 10 keer. Hoe weet je dat de Islam de juiste is? Omdat de Islam geen nieuwe godsdienst is, maar een voortzetting van het geloof dat er altijd is geweest.

2:130 En wie zal zich van het geloof van Abraham afwenden, behalve hij, die dwaas tegen zichzelf handelt? Voorzeker, Wij hebben hem in deze wereld uitverkoren en in de volgende zal hij gewis onder de rechtvaardigen zijn.

2:135-137 En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult gij worden geleid". Zeg (hun): "Neen, maar (volg) de godsdienst van Abraham, de oprechte: hij behoorde niet tot de afgodendienaren". En indien zij geloven, zoals gij hebt geloofd, dan zijn zij juist geleid, maar indien zij zich afwenden, dan zijn zij in verzet; Allah zal u zeker voldoende zijn tegen hen, want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

2:255  Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

Maar je kan natuurlijk ook geloven dat andere schepsels of voorwerpen God(en) kunnen zijn. Misschien moet je je dan wel afvragen of zij de kracht bezitten om jou en alles om je heen geschapen kunnen hebben.

7:191 Vereenzelvigen zij met Allah degenen die niets scheppen terwijl deze zelf geschapen zijn?

Mocht je daar een bevredigend antwoord voor jezelf op kunnen vinden, is dat je eigen vrije keus. Hier geef ik alleen aan waarom en hoe ik geloof en waarom ik er zo zeker van ben dat de Islam de ware godsdienst is. Allah is verheven boven alles en wij zijn, zijn dienaren. Hij is de ene God en ik heb niets uitstaande met datgene wat gij met Hem vereenzelvigt.


Vandaar dat niet alleen de "misdadigers" die kwaad doen vergolden zullen worden, maar ook de ongelovigen, omdat hun werken enkel gebaseerd is op het hedendaagse leven.

Tja, je moet toch wat als je niet in een paradijs gelooft.

Dat moet je ook als je er wel in gelooft hoor, maar of je er wat aan zult hebben is nog maar de "vraag".

En bij jou Anne heb ik dat gevoel ook niet.

Je weet niet wat ik allemaal uitgevreten heb.

Deze quote is van Ruud, blijkbaar een self-made huis-tuin en keuken "g0d", die bepaald wie er naar de hemel gaat en mij uitmaakt voor ongelovige. Op een wel heel erg onnozele wijze, maar goed. Het antwoord van Anne bewijst dat ook wel weer, hoe onnozel deze neuzem nou eigenlijk wel niet is.

triest, triest en nog eens triest. Ow ja en een scheutje hoogmoedigheid.

M.v.g. soldier

Misschien zou je een keer aan een broeder moeten vragen wat het verschil is tussen een gevoel hebben en een bepaling. Dank je..... En de eerst volgende keer als je uitspreekt dat iemand naar God is gegaaan als hij dood gaat,dan richt je critiek maar een keer naar jezelf.

ter herinnering: Lees eens voor de gein het zinnetje: "Jij komt er wel" die je tegen een ander schepsel had gezegd binnen deze topic en de "je mag wel met mij mee hoor". Misschien dat je dan wat minder op woordjes let en eens inhoudelijk (en met niveau) reageert op zaken. Ook voor jou heb ik waarschijnlijk niet veel meer te zeggen Ruud. Je toont tegenstrijd en reageert alleen op zaken waar men niks mee kan. Ik heb genoeg goede punten aangetoond (lees eens al mijn berichten als je daar de tijd en lef voor hebt, zijn er niet zoveel), maar geen enkele keer ga je inhoudelijk op die punten in.

Net zoals de rest van de cyber-kruisvaarders hierzo. En dan maar beweren dat we niks te zeggen zouden hebben als we ook niet meer reageren op jullie met fouten doordrenkte, tegenstrijdige en vaak ook verderfelijke uitspraken.

31:27 En als alle bomen op aarde pennen waren en de oceaan, met nog zeven oceanen aangevuld (inkt was), de woorden van Allah zouden niet kunnen worden uitgeput. Voorwaar, Allah is Almachtig, Alwijs.

Maar blijkbaar begrijp je die woorden (nog) niet echt helemaal.

45:23 Hebt gij hem gezien, die zijn eigen begeerte tot zijn God maakt, en die Allah liet dwalen, ondanks zijn kennis, en wiens oren en wiens hart Hij heeft verzegeld en op wiens ogen Hij een sluier heeft gelegd? Wie zal hem buiten Allah kunnen leiden? Wilt gij dan geen lering hieruit trekken?

Insallah heb je toch nog een goede ziel en moge Allah jou leiden voor het te laat is.

Nu vraag ik je een ding: Wil je de moeite doen om het volgende tekstdocument volledig te lezen en daarna mij uitleggen WAAROM ik niet zou moeten geloven in Allah? Mocht je daar geen antwoord voor hebben vind ik het ook prima.

Ik wens je het beste,

M.v.g. soldier

Hier vind je de tekstdocument. Een volledige Islam-discussie die ik eerder gevoerd heb op een ander forum.

Het_geloof.doc

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 16:46
In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Anne

Daarna kan je twee dingen doen, verwerpen of aanvaarden en dankbaar zijn.

Maar als mens kom je in contact met verschillende religies. Wanneer je de ene aanvaardt, verwerp je de andere (dat komt niet door hoogmoedigheid).daarom zei ik ook 9 van de 10 keer. Hoe weet je dat de Islam de juiste is? Omdat de Islam geen nieuwe godsdienst is, maar een voortzetting van het geloof dat er altijd is geweest.

2:130 En wie zal zich van het geloof van Abraham afwenden, behalve hij, die dwaas tegen zichzelf handelt? Voorzeker, Wij hebben hem in deze wereld uitverkoren en in de volgende zal hij gewis onder de rechtvaardigen zijn.

2:135-137 En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult gij worden geleid". Zeg (hun): "Neen, maar (volg) de godsdienst van Abraham, de oprechte: hij behoorde niet tot de afgodendienaren". En indien zij geloven, zoals gij hebt geloofd, dan zijn zij juist geleid, maar indien zij zich afwenden, dan zijn zij in verzet; Allah zal u zeker voldoende zijn tegen hen, want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

2:255  Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

Maar je kan natuurlijk ook geloven dat andere schepsels of voorwerpen God(en) kunnen zijn. Misschien moet je je dan wel afvragen of zij de kracht bezitten om jou en alles om je heen geschapen kunnen hebben.

7:191 Vereenzelvigen zij met Allah degenen die niets scheppen terwijl deze zelf geschapen zijn?

Mocht je daar een bevredigend antwoord voor jezelf op kunnen vinden, is dat je eigen vrije keus. Hier geef ik alleen aan waarom en hoe ik geloof en waarom ik er zo zeker van ben dat de Islam de ware godsdienst is. Allah is verheven boven alles en wij zijn, zijn dienaren. Hij is de ene God en ik heb niets uitstaande met datgene wat gij met Hem vereenzelvigt.


Vandaar dat niet alleen de "misdadigers" die kwaad doen vergolden zullen worden, maar ook de ongelovigen, omdat hun werken enkel gebaseerd is op het hedendaagse leven.

Tja, je moet toch wat als je niet in een paradijs gelooft.

Dat moet je ook als je er wel in gelooft hoor, maar of je er wat aan zult hebben is nog maar de "vraag".

En bij jou Anne heb ik dat gevoel ook niet.

Je weet niet wat ik allemaal uitgevreten heb.

Deze quote is van Ruud, blijkbaar een self-made huis-tuin en keuken "g0d", die bepaald wie er naar de hemel gaat en mij uitmaakt voor ongelovige. Op een wel heel erg onnozele wijze, maar goed. Het antwoord van Anne bewijst dat ook wel weer, hoe onnozel deze neuzem nou eigenlijk wel niet is.

triest, triest en nog eens triest. Ow ja en een scheutje hoogmoedigheid.

M.v.g. soldier

Misschien zou je een keer aan een broeder moeten vragen wat het verschil is tussen een gevoel hebben en een bepaling. Dank je..... En de eerst volgende keer als je uitspreekt dat iemand naar God is gegaaan als hij dood gaat,dan richt je critiek maar een keer naar jezelf.

ter herinnering: Lees eens voor de gein het zinnetje: "Jij komt er wel" die je tegen een ander schepsel had gezegd binnen deze topic en de "je mag wel met mij mee hoor". Misschien dat je dan wat minder op woordjes let en eens inhoudelijk (en met niveau) reageert op zaken. Ook voor jou heb ik waarschijnlijk niet veel meer te zeggen Ruud. Je toont tegenstrijd en reageert alleen op zaken waar men niks mee kan. Ik heb genoeg goede punten aangetoond (lees eens al mijn berichten als je daar de tijd en lef voor hebt, zijn er niet zoveel), maar geen enkele keer ga je inhoudelijk op die punten in.

Net zoals de rest van de cyber-kruisvaarders (Wat zeg je dat toch appart )hierzo. En dan maar beweren dat we niks te zeggen zouden hebben als we ook niet meer reageren op jullie met fouten doordrenkte, tegenstrijdige en vaak ook verderfelijke uitspraken.

31:27 En als alle bomen op aarde pennen waren en de oceaan, met nog zeven oceanen aangevuld (inkt was), de woorden van Allah zouden niet kunnen worden uitgeput. Voorwaar, Allah is Almachtig, Alwijs.

Maar blijkbaar begrijp je die woorden (nog) niet echt helemaal.

45:23 Hebt gij hem gezien, die zijn eigen begeerte tot zijn God maakt, en die Allah liet dwalen, ondanks zijn kennis, en wiens oren en wiens hart Hij heeft verzegeld en op wiens ogen Hij een sluier heeft gelegd? Wie zal hem buiten Allah kunnen leiden? Wilt gij dan geen lering hieruit trekken?

Insallah heb je toch nog een goede ziel en moge Allah jou leiden voor het te laat is.

Nu vraag ik je een ding: Wil je de moeite doen om het volgende tekstdocument volledig te lezen en daarna mij uitleggen WAAROM ik niet zou moeten geloven in Allah? Mocht je daar geen antwoord voor hebben vind ik het ook prima.

Ik wens je het beste,

M.v.g. soldier

Hier vind je de tekstdocument. Een volledige Islam-discussie die ik eerder gevoerd heb op een ander forum.

Het_geloof.doc

Ach weet je......Er zijn soms mensen die zeggen..... "Ik maak me niet druk,jij haalt je tentamen wel" of je rijbewijs...of enz.... De mensen die deze uitspraken doen hebben de wijsheid ook niet in pacht... Maar hebben vertrouwen in de ander,uit wat ze weten over de ander......Zijn deze mensen arrogant of steken zij een hart onder de riem of wensen zij niet het beste toe?

En goede mensen zijn bij God welkom. <<<< En tegen dit zinnetje valt denk ik weinig in te brengen.

En over dat tweede stukje......Ik heb een sterk vermoeden waar ik zelf heen ga.....En als Anne die gelovig is zelf denkt niet naar A te gaan dan ga je toch gezellig met me mee naar B want C is er niet.(Of wel maar dan zou je geen geloof moeten hebben.)

Neem de zaken niet altijd te letterlijk,dat lijkt me het best.

En ik ga wel inhoudelijk op bepaalde punten in.(In dit geval verdedig ik dus ongelovige die in mijn ogen wel degelijk goede werken kunnen verichten en in mijn ogen ook waarschijnlijk welkom zullen zijn bij God.)

Ik wens ook jou het beste toe.

(p.s.....Vergeet de vraagteken niet achter ongelovige.)

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 03:19
Als het veel te veel is dan ga je met mij mee waarschijnlijk.Is het dan nog steeds niet eerlijk?Grin....

Ik neem aan dat je bedoelde dat je me mee zou nemen naar de hemel? Maar dat lijkt me niet echt eerlijk...

Je kan ook niks definitief verwerpen en niks voor onomstotelijk waar aannemen - wat me geen vreemde manier lijkt om met zaken van geloof om te gaan.

Hm maar als je bijvoorbeeld iemand vertrouwt, dan twijfel je er in zekere zin toch ook niet meer over of hij je zal verraden of niet?
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 08:03

salam,

beste ongelovigen..degene die niet in allah swt geloven en profeet mohammed niet als boodschapper beschouwen...jullie zullen slechts brandstof zijn voor de hel...anne,kim,ruud,postpentacost..vincent..haat de moslims...vervloek ze..of wat jullie ook doen.Jullie zullen jullie plaats kennen in de hel..en dan mag je zeggen: ja is niet eerlijk blabla..

salam

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 11:02
DAT IS WAAR WAT BROEDER01 ZEGT AL BEN JE EEN GOEDE MENS HET MAAKT NIET UIT

* DE ONGELOVIGEN BEHALVE DE CHRISTENEN EN EVENTUELE JODEN DIE AANWEZIG ZIJN HEBBEN JULLIE NOOIT NAGEDACHT WAAROM JE OP AARDE BENT ???? JE BENT HIER TOCH NIET VOOR NIKS HEB JE DAAR WEL EENS OVER NAGEDACHT
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 15:28

salemaleykoem

nadenken, helaas gaat dat soms moeilijk wanneer je de wereldse voordelen bent gewend, ik als moslim ken er weinig of geen, maar ik merk wel bij mensen dat wanneer ze er veel kennen het denk vermogen er bij deze op achteruit gaat. dit zowel bij moslims als bij nietmoslims.

dat is niet negatief bedoeld.

maar ik weet zeker dat eenieder die de echte rust en vrede van de islaam heeft geproeft het zeker niet meer wilt missen. dan heb ik het dus over mensen die het echt proeven en niet die het denken te proeven, wanneer je echt weet wat het is dan wens je je als je zonder zou moeten leven het liefst gelijk dood, wAllah, ik iniedergeval wel en geloof me ik ik ken zat wereldse voordelen in de ogen van een ongelovige, kben er zelf immers ook een geweest.

moge Allah swt. ieder zijn ogen openen, Amien.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 15:34
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

beste ongelovigen..degene die niet in allah swt geloven en profeet mohammed niet als boodschapper beschouwen...jullie zullen slechts brandstof zijn voor de hel...anne,kim,ruud,postpentacost..vincent..haat de moslims...vervloek ze..of wat jullie ook doen.Jullie zullen jullie plaats kennen in de hel..en dan mag je zeggen: ja is niet eerlijk blabla..

salam

Dan geef ik gewoon een BBQ weg op mijn kosten.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 17:09

In eerste instantie geplaatst door Anne

[
Je kan ook niks definitief verwerpen en niks voor onomstotelijk waar aannemen - wat me geen vreemde manier lijkt om met zaken van geloof om te gaan.

Hm maar als je bijvoorbeeld iemand vertrouwt, dan twijfel je er in zekere zin toch ook niet meer over of hij je zal verraden of niet?

Jawel, maar je kan ook vertrouwen geven aan iemand die je op grond van je vooroordelen niet kan vertrouwen. Anderzijds, wanneer je iemand volledig vertrouwt en - stel - iemand die aan jou verbonden is kan niet in dat vertrouwen meegaan, dan kan je ook verstandelijk je eigen vooroordelen relativeren in een poging die ander te begrijpen om deze tegemoet te kunnen komen.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 13:53
Jawel, maar je kan ook vertrouwen geven aan iemand die je op grond van je vooroordelen niet kan vertrouwen.

Qua religie zou je dus je vertrouwen kunnen geven aan een god op wie je op grond van je vooroordelen geen vertrouwen zou moeten stellen. Maar wie gaat er nu zijn leven lang een god volgen over wie hij negatieve vooroordelen heeft? Wat houdt dat 'volgen' dan nog in, wetten naleven misschien, maar verder... Ik denk dat je oordeel juist gevormd wordt door je keuze hem af te wijzen of te erkennen.

Anderzijds, wanneer je iemand volledig vertrouwt en - stel - iemand die aan jou verbonden is kan niet in dat vertrouwen meegaan, dan kan je ook verstandelijk je eigen vooroordelen relativeren in een poging die ander te begrijpen om deze tegemoet te kunnen komen.

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik vraag me af of deze rationele afweging ook de keuze voor je religie kan bepalen. Ik zie een gelovige niet snel toegeven aan een ander die beargumenteert dat hij zijn vertrouwen moet opgeven. Het is een existenti�le keuze denk ik, die niet op de rede gebaseerd is. De rationele argumenten van de ander raken de gelovige niet diep genoeg en kunnen hem dus (meestal) niet van keuze doen veranderen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 14:08
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

beste ongelovigen..degene die niet in allah swt geloven en profeet mohammed niet als boodschapper beschouwen...jullie zullen slechts brandstof zijn voor de hel...anne,kim,ruud,postpentacost..vincent..haat de moslims...vervloek ze..of wat jullie ook doen.Jullie zullen jullie plaats kennen in de hel..en dan mag je zeggen: ja is niet eerlijk blabla..

salam

Waarom zou ik je haten of vervloeken?  Ik wens mensen liever het beste, zelfs al ben ik het niet met ze eens, of kan ik ze niet hebben. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 14:10
In eerste instantie geplaatst door malikah

nadenken, helaas gaat dat soms moeilijk wanneer je de wereldse voordelen bent gewend, ik als moslim ken er weinig of geen, maar ik merk wel bij mensen dat wanneer ze er veel kennen het denk vermogen er bij deze op achteruit gaat. dit zowel bij moslims als bij nietmoslims.

Als je naar eigen zeggen geen of weinig ooroordelen hebt, waarom doe je dan soms zo verdomd veel moeite om te doen alsof je er bakken vol van hebt?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.