Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMohammad saw in the ��Bijbel��

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Khattaab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 19
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammad saw in the ��Bijbel��
    Geplaatst op: 04 juli 2005 om 05:59
in de tijd van Mohammad saw was er geen boek, hij verttelde verzen aan zijn decipelen, en die onthielden het allemaal. Jij weet niet goed wat de Arabische Koran inhoudt, misschien kan je geen arabisch lezen maar Allah is de alwetende,

Als je de arabische Koran leest dan wordt eht op je hart gespijkerd, de woorden die blijven. Het is allemaal rijmend, een boek dat onmogelijk is samen te stellen door een mens.

Na de dood  van de profeet van Allah (moge Allah tevreden zijn over hem) waren er talloze mensen die in de tijd van de profeet leefden. zijn decipelen waren er na zijn overlijden. En die wisten de Koran uit hun hoofd, allemaal zoals de profeet van Allah hun had geleerd en als een van hun anders de woorden zei of andere woorden dan werd hij verbeterd. Wij geloven dat MOhammad saw de profeet van Allah was.

Er was een geleerde zijn naam was Zayed, en de profeet saw had over hem gezegd, ''er is niemand onder jullie die de Koran beter uit zn hoofd kent dan hij. en Osmaan en de andere Sahaba's hebben met de hulp van die mensen de Koran samengesteld.



109. De Ongelovigen (el-Kaafiroen)

In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."


Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 11:47
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Khattaab

in de tijd van Mohammad saw was er geen boek, hij verttelde verzen aan zijn decipelen, en die onthielden het allemaal. Jij weet niet goed wat de Arabische Koran inhoudt, misschien kan je geen arabisch lezen maar Allah is de alwetende,

Als je de arabische Koran leest dan wordt eht op je hart gespijkerd, de woorden die blijven. Het is allemaal rijmend, een boek dat onmogelijk is samen te stellen door een mens.

Na de dood  van de profeet van Allah (moge Allah tevreden zijn over hem) waren er talloze mensen die in de tijd van de profeet leefden. zijn decipelen waren er na zijn overlijden. En die wisten de Koran uit hun hoofd, allemaal zoals de profeet van Allah hun had geleerd en als een van hun anders de woorden zei of andere woorden dan werd hij verbeterd. Wij geloven dat MOhammad saw de profeet van Allah was.

Er was een geleerde zijn naam was Zayed, en de profeet saw had over hem gezegd, ''er is niemand onder jullie die de Koran beter uit zn hoofd kent dan hij. en Osmaan en de andere Sahaba's hebben met de hulp van die mensen de Koran samengesteld.



109. De Ongelovigen (el-Kaafiroen)

In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."




Ik beweer nergens dat er een boek was in de tijd van Mohammed. Er waren in de loop van zijn openbaringen losse geschriften van wat hij vertelde U hebt het mis want in die tijd had men Al huffath.Dit zijn mensen die vrijwillig de openbaringen uit hoofd leerden en overbrengen aan anderen.Pas na een paar oorlogen tegen de moslims hun aantal veraagde was, begon men zorg te maken en dus gewoon alles in een boek moest worden geschrijven.

Ik kan inderdaad geen arabisch lezen. Ik kan wel onderzoeken naar de Koran lezen anti-islaam boeken die verhaaltjes zijn overal bekende.

Ik heb een Koranvertaling. Ik heb hier her en der wat in gelezen. Het deed mij niks. Mijn hart is niet gespijkerd.Zeker geen moslim auteurs

Alle boeken kan je uit je hoofd leren. Het kost tijd, en blijkbaar zijn er in de Islamitische wereld veel mensen met genoeg tijd om de Koran uit hun hoofd te leren. Koraan uit hoofd leren is zeer gewardeerd in alle tijden ook toen de moslims de leiding over de werld hadden en dus met weinig tijd. Dat je de Koran uit je hoofd kent is nog steeds geen teken van de echtheid van de Koran. Ook is het geen teken van dat je een goede gelovigen zou zijn.eens

De Koran is samengesteld aan de hand van opgeschreven woorden van Mohammed Dat is uw bewering die gebaseerd is op ontkenning en geen bewijs. Zijn openbaringen die door mensen op schrift zijn gesteld. Deze spraken elkaar wel eens tegen Weer beweringen die nergen opslaan. Heeft u voorbeelden ?dan laat ik je zien hoe fout ben je maar ja daar zal je niet ingaan want beweringen zijn lekker makkelijk.

De echtheid van de Koran is niet te bewijzen. Er zijn geen feiten waarmee je dat kan aantonen Oh ja! Hoe verklaart u het feit dat van A t/mZ van kuraan in de hele werld precise het zelfde?Hoe verklaar je de echtheid van de bijbel met alle die versies terwijl de kuraan maar 1 versie in alle tijden en alle landen  . Het is geloof juist uw geloof niet ons, puur geloof.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 14:46
15:9. Wij hebben de vermaning neergezonden en Wij
waken erover.


Ik vind dat een mooie tekst. In de bijbel tref je een soortgelijke phrase;
Jeremia 1: 12�
Daarop zeide de HERE tot mij: Gij hebt goed gezien,
want Ik waak over mijn woord om dat te doen.


waarom zou God meer over zijn woord in de Koran waken dan over Zijn
woord aan de Bijbelse profeten. Was GOD de Almachtige in die tijd soms
nog onmachtig of kinderlijk?
Integendeel; de Bijbel was er eerst en God zegt daarover te waken. Ook
zonder dat te zeggen zou Hij dat zeker gedaan hebben.

Ik sluit niet uit dat Koranschrijvers forse lappen tekst gecopieerd hebben
uit de Bijbel inclusief deze tekst in Jeremia. Of het moet zo zijn dat God
een andere boodschap had voor de Moslims dan voor de Christenen. Een
boodschap die sterk overeen komt met Zijn boodschap aan het Joodse
volk door middel van Mozes. Dat is de boodschap van de rechtvaardige
en dus strenge kant van GOD; de wet...en een ieder die dit of dat
verkeerd doet zal vernietigd worden.
Als dat zo is, dan hebben de Moslims nog een openbaring te goed,
namelijk van GOD die Liede is en dat aantoont door in de persoon van
Jezus de cosequentie van de zondes van jou en mij uit te boeten. Dat is
de boodschap van GODS oneindige en liefdevolle GENADE in het offer van
Jezus aan het kruis.

GOD zelf zal de moslims van die waarheid overtuigen zoals Hij dat al doet
bij vele Godvruchtige Moslims in dromen en visioenen. Het valt te hopen
dat de Moslims niet net als de Joden deze Priester/Koning Jezus de rug
toe keren, want welke redding is er dan nog mogelijk?
vrede!


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 15:21
Gawas schreef:

Oh ja! Hoe verklaart u het feit dat van A t/mZ van
kuraan in�de hele werld precise het zelfde?Hoe�verklaar je de echtheid van
de bijbel met alle die versies terwijl de kuraan maar 1 versie in alle tijden
en alle landen


Beste Gawas, daar is een heel simpele verklaring voor. De
gezaghebbenden in de Islam hebben niet toegestaan dat er verschillende
interpretaties rond gingen. maar je weet net zo goed als ik dat die Koran,
die overal letter voor letter hetzelfde zou zijn wel heel verschillend door
Islam geleerden geinterpreteerd wordt.

Het oude testament is nog steeds in de oorspronkelijke hebreeuwse
geschriften beschikbaar; niet duizend jaar, maar duizenden jaren...Joodse
copieerders waren speciaal opgeleid om foutloos over te schrijven. als er
een fout gemaakt werd moest die boekrol direct vernietigd worden. Toch
werd ook door joodse geleerden de inhoud heel verschillend
geinterpreteerd. Zji hadden er tot op heden een dagtaak aan te debateren
over de juiste interpretatie van die en die onveranderde tekst.

Het nieuwe testament bestaat voor het belangrijkste deel uit een verslag
over optreden, sterven en opstanding van Jezus, door 4 volgelingen,
waarvan er minstens 2, Mattheus en Johannes, als apostel Jezus heel
persoonlijk gekend hebben. De derde, Marcus behoorde waarschijnlijk
ook tot de kring gelovigen in de directe omgeving van Jezus en de vierde
Lucas was een geleerde die alles nauwkeurig en zo objectief mogelijk
onderzocht en opschreef. hij schreef ook het boek Handelingen dat
vooral gaat over de werking van de heilige Geest onder de gelovigen en
de belevenissen van een zeer radicaal en toegewijd apostel Paulus, van
wie ook een aantal brieven in het nieuwe testament verzameld zijn.
Opmerkelijk is het boek Openbarig of Apocalips, dat een heftig visioen
betreft van de apostel Johannes, waarin GOD hem veel over de gang van
zaken in de bovennatuurlijke wereld openbaarde en over de laatste
dagen.

De verslagen van de 4 worden de evangelieen genoemd en de schrijvers
evangelisten. Hun verslagen komen op kernpunten overeen, maar op
andere punten zijn er verschillen. Stel je hebt 4 buitengewoon
waarheidsgetrouwe verslaggevers. Zij zijn ooggetuigen van bepaalde
gebeurtenissen, bijvoorbeeld in Irak. Op feitelijke hoofdpunten zullen hun
waarnemingen overeen komen en op andere punten afwijken. Dat komt
omdat het verschillende mensen zijn die tegen de situatie aankijken
vanuit hun eigen achtergrond en interesseveld.

als deze verslaggevers allemaal van a tot z met precies hetzelfde verhaal
zouden komen, dan zou dat pas verdacht zijn, want zo nemen mensen
feiten niet waar; dan is er een bepaalde interpretatie opgelegd. Het zou
dan ook onzin zijn om er 4 hun woord te laten doen; 1 is dan genoeg.

Het feit dat er verschillen zitten in de 4 evangelieen is juist het bewijs dat
ze authentiek zijn. De verschillen mochten er van de
samenstellers van het nieuwe testament zijn omdat ze dat niet wilden/
mochten beinvloeden. De verschillen benadrukken als het ware de
gedeeltes die volkomen met elkaar overeenstemmen; dat Jezus van
goddelijke oorsprong is, uit een maagd geboren, dat Hij stierf voor onze
zondes en dat Hij opgestaan is uit de dood en naar de hemel is
opgestegen. En niet te vergeten de macht van de dood en satan
verbroken heeft.
vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 16:55
Dank voor je aanvulling, broeder Remco
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 17:32
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

15:9. Wij hebben de vermaning neergezonden en Wij
waken erover.


Ik vind dat een mooie tekst. In de bijbel tref je een soortgelijke phrase;
Jeremia 1: 12 
Daarop zeide de HERE tot mij: Gij hebt goed gezien,
want Ik waak over mijn woord om dat te doen.


waarom zou God meer over zijn woord in de Koran waken dan over Zijn
woord aan de Bijbelse profeten. Was GOD de Almachtige in die tijd soms
nog onmachtig of kinderlijk?
Integendeel; de Bijbel was er eerst en God zegt daarover te waken. Ook
zonder dat te zeggen zou Hij dat zeker gedaan hebben.

Ik sluit niet uit dat Koranschrijvers forse lappen tekst gecopieerd hebben
uit de Bijbel inclusief deze tekst in Jeremia.Een gelovige als u zou dat zo interpreteren:dezelfde tekst betekent dezelfde bron dus uw god is ons god maar ja u wilt toch de woord van god ontkenen zomaar en beweeren dat ie gekopieert was dan is het jammer voor u! Of het moet zo zijn dat God
een andere boodschap had voor de Moslims dan voor de Christenen.mensen zijn mensen, dat ze  moslims of christenen zijn .Het is namelijk zo dat God heeft Zijn woord een paar keer aan mensen toevertrouwd maar men was niet zo schoon als het moest zijn met de woorden van God en dat weet u net als ik.Omdat kuraan de laatste openbaring is zou dit door Allah beveiligd worden en dat zegt s.w.t in kuraan (ina anzalna thikra wa ina lahu lahafithun)  Een
boodschap die sterk overeen komt met Zijn boodschap aan het Joodse
volk door middel van Mozes. Dat is de boodschap van de rechtvaardige
en dus strenge kant van GOD; de wet...en een ieder die dit of dat
verkeerd doet zal vernietigd worden.
Als dat zo is, dan hebben de Moslims nog een openbaring te goed,
namelijk van GOD die Liede is en dat aantoont door in de persoon van
Jezus de cosequentie van de zondes van jou en mij uit te boeten. Dat is
de boodschap van GODS oneindige en liefdevolle GENADE in het offer van
Jezus aan het kruis.

GOD zelf zal de moslims van die waarheid overtuigen zoals Hij dat al doet
bij vele Godvruchtige Moslims in dromen en visioenen. Het valt te hopen
dat de Moslims niet net als de Joden deze Priester/Koning Jezus de rug
toe keren, want welke redding is er dan nog mogelijk? Wees gerust tussen jezus of mohamed s.a.w maken moslims geen onderscheid .Ze zijn boodschappers van god.De joden weigerden jezus omdat ie niet naar hun zin handelde en wandelde en christenen doen dat ook met mohammed s.a.w. 
vrede! vrede!


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 17:43
Gawas, geloof me, GOD waakte altijd over Zijn Woord.

Het grote probleem is toch dat beide geschriften niet met elkaar
overeenkomen. Mohammed vind je niet in de Bijbel terug of je moet heel
goed zijn in invuloefeningen en hetgeen voor Christenen juist zo
belangrijk is van Jezus en waar de Bijbel veel over schrijft dat wordt door
de Moslims ontkend. De Joden hadden vooral politieke redenen om Jezus
te doden, maar de aanklacht was dat Hij Zich de Zoon van God noemde.
en volgens de Joodse wet moet je dan dood, zelfs al ben je echt de zoon
van God.

Ik vind het vreselijk dat er een soort kloof tussen Moslims en Christenen
ligt, maar dat is nu eenmaal zo.
v rede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 17:55
The Assumption That the Qur'an is a Copy or Imitation of Other Holy Books

The Qur'an is the only divine book that God has sent to all of mankind as a warning as well as guidance, and is valid until the Day of Judgment. Mankind has altered the other holy books that were sent before the Qur'an. However, God has protected the Qur'an. This fact is mentioned in verse 9 of Surat al-Hijr "It is We Who have sent down the Reminder and We Who will preserve it.."

Another of the unsound claims widely spread by the unwise is that the Prophet Muhammad was inspired by the Bible (the Torah and the Gospel) and afterwards wrote the Qur'an. At the root of this totally imaginary and baseless claim lie some similarities that exist between the Qur'an and the Bible.

It is quite natural for such similarities to exist because, ultimately (if we were to remove the altered parts of the Torah and the Gospel) they all contain the words of God and their message is one and the same. The main subjects, such as the presence of God, His oneness, His attributes, belief in the Hereafter, the characteristics of believers, hypocrites and those who deny Him, the lives of previous nations, guidance, prohibitions, and moral values, are universal facts and will stay unaltered throughout time. Consequently, it is no surprise that these topics mentioned in the previous holy books are similar and parallel to those in the Qur'an. Actually, there is no claim in the Qur'an that Islam is a very distinct religion. The similarities are stated in the Qur'anic verses as well:

It (The Qur'an) is certainly in the scriptures of the previous peoples. Is it not indeed a Sign for them that the scholars of the tribe of Israel have knowledge of it? (Surat ash-Shu'ara : 196-197)

What is in the heavens and in the earth belongs to God. We have instructed those given the Book before you and you yourselves, to have fear of God. (Surat an-Nisa': 131)

What's more, it is stated in the Qur'an that it confirms the original, unaltered Torah and the Gospel:

And We have sent down the Book to you (O Muhammad) with truth, confirming and conserving the previous Books. So judge between them by what God has sent down and do not follow their whims and desires deviating from the Truth that has come to you. We have appointed a law and a practice for every one of you� (Surat al-Ma'idah: 48)

The quality of confirming its predecessors is not unique to the Qur'an, but has been given to all the divine books. The Gospel that was sent to the Prophet Jesus confirmed its predecessor the Torah that was revealed to the Prophet Moses. This reality is stated in the Qur'an:

And We sent Jesus son of Maryam following in their footsteps, confirming the Torah that came before him. We gave him the Gospel containing guidance and light, confirming the Torah that came before it, and as guidance and admonition for those who do their duty. (Surat al-Ma'idah: 46)

This is a law of God and of course applies to the Qur'an as well. Some of the subjects in common with the other divine books have been mentioned in the Qur'an. The beginning of Hajj (Pilgrimage) with the Prophet Abraham in verses 26 and 27 of Surat al-Hajj, the existence of obligatory daily prayers and giving alms before the time of our Prophet in verses 72 and 73 of Surat al-Anbiya', and the good behavior asked of all the messengers in verse 51 of Surat al-Mu'minun all reflect these common points.

"And We located the position of the House for Abraham: 'Do not associate anything with Me and purify My House for those who circle it, and those who stand and bow and prostrate. Announce the Pilgrimage to mankind. They will come to you on foot and on every sort of lean animal, coming by every distant road."(Surat al-Hajj: 26-27)

And in addition to that We gave him Isaac and Jacob and made both of them true believers. We made them leaders, guiding by Our command, and revealed to them how to do good actions and establish prayer and pay alms, and they worshipped Us. (Surat al-Anbiya': 72-73)

Messengers, eat of the good things and act rightly. I most certainly know what you do." (Surat al-Mu'minun: 51)

We may conclude that there are similar beliefs between the Qur'an and the other divine books, and that this is not only natural but logical. Therefore, the presence of these similarities does not in any way show that our Prophet wrote the Qur'an. In fact, quite the opposite; it further emphasizes the truth that the books of all Divine religions come from one source, God. This is a reality stated by the Qur'an and confirmed by reason as well as logic.

God has revealed in His verses that the Qur'an is the book of truth sent by Him and the condition of those who do not believe in this truth.

And this Qur'an is not such as could ever be invented in despite of God; but it is a confirmation of that which was before it and an exposition of that which is decreed for mankind - This Qur'an could never have been devised by any besides God. Rather it is confirmation of what came before it and an elucidation of the Book which contains no doubt from the Lord of all the worlds. Do they say, 'He has invented it'? Say: 'Then produce a chapter like it and call on anyone you can besides God if you are telling the truth.' No, the fact is that they have denied something which their knowledge does not embrace and the meaning of which has not yet reached them. In the same way those before them also denied the truth. See the final fate of the wrongdoers! (Surah Yunus: 37-39)

Moreover, there is another dimension to this subject. The Prophet Muhammad was not someone who collected information and researched either the Torah or the Gospel in his lifetime. The Prophet's fellow tribesmen closely witnessed the fact that he never actually read, wrote, worked on or researched any of these books. No one ever had any doubt concerning this point. Furthermore, this characteristic of the Prophet that was so well known by the disbelievers was used in the Qur'an as evidence against them:

You never recited any Book before it nor did you write one down with your right hand. If you had, the purveyors of falsehood would have voiced their doubts� (Surat al-'Ankabut: 48)

The term "Ummi", which refers to a person who has no knowledge of the previous divine books and is not a member of these religions, is used in the Qur'an for the Prophet Muhammad to emphasize his attribute. The verse is:

Those who follow the Messenger, the Ummi, whom they find written down with them in the Torah and the Gospel...." (Surat al-A'raf: 157)

The context in which the term "Ummi" is used to refer to those who are not Christians or Jews can be seen in the verse:

If they argue with you, say, 'I have submitted myself completely to God, and so have all who follow me.' Say to those given the Book and those who have no Book (the Ummi), 'Have you become Muslim?' If they become Muslim, they have been guided. If they turn away, you are only responsible for transmission. God sees His servants. (Surat Al 'Imran: 20)

As we can deduce from this verse, the term "Ummi" is used to refer to people other than those who have been sent books. So it becomes clear that the term is not used in the Qur'an with its classical form to imply the "illiterate".

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 10:37

Het is natuurlijk zo dat de profeet moehamed in elke boek aangekondigd werd zodat de mensen niet zouden zeggen:Wij hebben niks over de aankondiging van deze profeet gehoord.

Maar nadat hij tot hen kwam  hebben ze hem verloochend vooral de joodsevolk.

Ze wisten dat er een laaste profeet zou komen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door Khattaab

 

 

 

Salam Aleikom

neem de moeite en lees mee (vooral christenen)

10. "Ziet, indien hij van God is en gij hem verwerpt, hoewel een getuige vanuit de kinderen Isra�ls (Mozes) heeft getuigd van een aan hem gelijke en hij geloofde (in hem) maar gij zijt hovaardig? Voorwaar God leidt het onrechtvaardige volk niet.

Soera 46, aya 10.

Deze aya, dit vers is voor de ongelovigen. Het zegt: ''kunnen jullie niet zien dat dit boek van Allah, jullie schepper is? Als je de Koran leest met open geest dan zie je dat dit Boek van Allah komt. De Koran bewijst zichzelf en toch geloven jullie er niet in. Kunnen jullie niet zien? Kunnen jullie niet begrijpen?

''...een getuige van de Kinderen van Israel...''refereert naar de profeet Mozes as.

De wet in het oude Testament is bijna hetzelfde als de wet in de Islam.

In de bijbel lees je gegevens over heel veel dingen, zoals het beest, Isra�l, de terugkomst van Jezus as, wonderen, etc.

Maar wat zegt de bijbel over de profeet Mohammad saw? wat zegt de bijbel over een man die ervoor zorgde dat zovele mensen in hem geloofde? Een man die zorgde dat zovele mensen geloofde in 1 God? Een man die ervoor zorgde dat zovele mensen geloofden in Jezus as en hem respect toonde (zelfs meer respect dan de christenen hem toonden), en respect toonde voor zijn moeder Maria. Over deze man moet vast iets te vinden zijn in de bijbel.

Kun je in de bijbel, in het oude testament, lezen dat Jezus as zal komen? Christenen zullen zeggen ja, op vele plaatsen wordt de komst van Jezus voorspeld. Maar kun je in het oude Testament ook zijn naam vinden? Nee, de naam Jezus wordt nergens in het Oude Testament genoemd. Zijn er details over Jezus as te vinden in het Oude Testament? Zoals, dat zijn moeder Maria zal heten? of dat hij geboren zal worden in Bethlehem? Nee zulke details worden niet genoemd in het Oude Testament. Hoe weet je dan dat al deze profetie�n over een komst van de profeet gaan over Jezus as? Je moet afleiden, 1+1 is 2, om te zien dat Jezus as bedoeld wordt met de voorspelde profeet. Wij moslims hebben hier geen problemen mee, maar waarom kunnen we dit dan niet doen voor de profeet MOhammad saw? Waarom wel beredeneren dan Jezus as komt, maar waarom niet beredeneren dan MOhammad saw zal komen? Dus al die profetieen gaan over Jezus as, zonder dat zijn naam genoemd wordt? Terwijl de profeet MOhammad saw wel met zijn naam genoemd wordt!

 

 

In Hooglied 5:16 , in de originele Hebreeuwse tekst staat '' Muhammadim'', wat men vertaald heeft naar ''geliefde''

Als we de komst van Jezus as beredeneren, waarom zullen we niet de komst van MOhammad saw beredeneren?

 

 

We lezen in de Bijbel , Deutronomium 18:8

�een profeet zal ik hun verwekken uit de midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat ik hem gebied�

Wie is die profeet, bedoeld in dit vers? Christenen zullen zeggen dat dit bedoelt is voor Jezus as. Maar er staat niet Jezus !

Een profetie is een voorspelling van iets dat in de toekomst zal gaan gebeuren. En als het dan gebeurd, dan is dat een vervulling. Wat toen voorspeld was, is nu gebeurd. Dit vers gaat volgend de Christenen over Jezus as. Waarom? Heb je gelezen hoe Jezus sprak en handelde?

 

 

 

Kan je zijn wijsheid weerleggen en zijn goede daden?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 14:19
beste Khattaab,
ik kan me heel goed voorstellen dat je het onwaarschijnlijk vindt, dat
degene die door meer dan een miljard mensen geeerd wordt, niet in de
bijbel zou voorkomen. Ik vind dat ook best pijnlijk. En op zich zou ik er
geen probleem mee hebben als vage aanduidingen gezien worden als
voorspellingen aangaande Mohammed.Van mij mag hij in de eredivisie
van VIProfeten. maar het wordt een probleem als in ieder geval het
verslag van de woorden van Mohammed een totaal andere en
tegenstrijdige boodschap weergeeft dan de Injeel. Dan kan er maar 1
waar zijn en je zult begrijpen dat chrtistenen dan toch de Bijbel en Injeel
voor waar aannemen. Niet alleen vanwege de inhoud van de schrift, maar
ook omdat het evangelie zichzelf bewijst in de harten van de mensen.
Vele gelovigen hebben een levende relatie met GOD omdat zij geloven dat
Jezus in Zijn offer hen met GOD verzoend heeft.

Dan de bijbelse voorspellingen en vooral de typologieen.
Een van je broeders heeft ergens bevestigd dat GOD een bepaald verbond
van openbaring en vervulling gesloten heeft met het nageslacht van
Abraham. Niet via de lijn van de bij zijn slavin verwekte zoon Ismael,
maar via de lijn van Sarah. Dus Isaac, Jacob enz. kortom via het Joodse
volk. Alle ook bij Moslims bekende profeten zijn joodse profeten en ook
de moeder van Jezus was een Joodse vrouw.
De naam Isa kom je wel tegen in het OT. onder andere de vader van de
profeet David heette Isai. Je zou kunnen zeggen dat vader Isa leven gaf
aan David en Isa Massi hem geestelijk inspireerde. Lees bijvoorbeeld
Psalm 22, waar het lijden van Jezus aan het kruis beschreven wordt.
Ook de geboorte in Bethlehem is voorspeld, ongeveer 800 jaar eerder,
Micha 5,1:�

En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u
zal Mij voortkomen die een heerser zal zijn over Isra�l en wiens
oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid.

zo zijn er vele voorspellingen van Zijn komst. alleen al de profeet Jesaja
heeft menigmaal de komst van Isa voorspeld. Als dienstknecht van GOD
en in Jesaja 53 ook weer over Zijn offer:

Maar hij was het die onze ziekten droeg,
die ons lijden op zich nam.
Wij echter zagen hem als een verstoteling,
door God geslagen en vernederd.
5 Om onze zonden werd hij doorboord,
om onze wandaden gebroken.
Voor ons welzijn werd hij getuchtigd,
zijn striemen brachten ons genezing.
6 Wij dwaalden rond als schapen,
ieder zocht zijn eigen weg;
maar de wandaden van ons allen
liet de HEER op hem neerkomen.


door diverse profeten wordt Hij de Spruit genoemd. Spruit in de zin van
vrucht of nageslacht.

Verder zijn er veel typologieen. Een voorbeeld. Het verhaal van Youssouf
in Genesis laat veel over de opdracht van Isa zien. Hij was de
leivelingszoon van Jacob (beeld van GOD) en bekleed met een bijzondere
mantel (de Heilige Geest) Werd door zijn jaloerse broeders (de Joden) in
een put gegooid (als Massi verworpen), waardoor zijn bijzondere gaven
ten gunste van Egypte kwamen (de heidenen, kafuur). Hij werd door de
heidenen (Egyptenaren) erkend en geeerd en daardoor werd het land van
een hongerdood (de absolute dood) gered. Zelfs zijn broeders kwamen
naar Egypte om daar eten te halen. Youssouf maakte zich pas veel later
aan hen bekend en hij werd als Heer door hen erkend. Er was verzoening
tussen Youssouf en zijn broeders. analoog aan deze typologie mag
verwacht worden dat aan het eind van de tijd Isa zich opnieuw aan de
Joden zal openbaren en verzoenen.

dan de verschijningen. zo wordt gesteld dat hij er bij was toen een drietal
van goddelijke oorsprong bij Abraham kwam op weg naar Sodom om die
verdorven stad te vernietigen.
zo is ook Mechizedek, de Koning van Salaam een verschijning van Isa. Hij
kwam Abraham helpen in de strijd;

Genesis 14, 17
Toen Abram na zijn overwinning op Kedorlaomer en
de andere koningen terugkeerde, kwam de koning van Sodom hem
tegemoet in de Sawevallei, de Koningsvallei. 18 En Melchisedek, de
koning van Salem, liet brood en wijn brengen. Hij was een priester van
God, de Allerhoogste, 19 en sprak een zegen over Abram uit:
�Gezegend zij Abram door God, de Allerhoogste,
schepper van hemel en aarde.
20 Gezegend zij God, de Allerhoogste:
uw vijanden leverde hij aan u uit.�
en Psalm 110
De HEER heeft gezworen, en komt op zijn eed niet terug:
�Je bent priester voor eeuwig,
zoals ook Melchisedek was.�

Melchisedek bracht brood en wijn. dat is het teken van het offer van Isa;
Zijn Lichaam en Zijn Bloed. Bij het Joodse paasfeest gaat het om brood en
wijn en lamsvlees. zo ook bij het christelijk paasfeest. Jezus werd op
paasavond geofferd en vlak voor zijn gevangen neming vierde Hij het
paasfeest met uitdelen van brood en wijn:
matheus 26,26
26 Toen ze verder aten nam Jezus een brood, sprak
het zegengebed uit, brak het brood en gaf de leerlingen ervan met de
woorden: �Neem, eet, dit is mijn lichaam.� 27 En hij nam een beker, sprak
het dankgebed uit en gaf hun de beker met de woorden: �Drink allen
hieruit, 28 dit is mijn bloed, het bloed van het verbond, dat voor velen
wordt vergoten tot vergeving van zonden.


Dit zijn maar enkele voorbeelden. Er zijn honderden voorspellingen,
verschijningen en typologieen mbt Isa.

En dan respect. Je kunt nu wel zeggen dat Moslims meer respectvol over
Isa zijn dan christenen. Dat kan uiterlijk wel waar zijn , heeft er ook mee
te maken dat Christenen geneigd zijn isa als een grote broer te zien. Maar
je hebt pas echt respect voor Isa als je Hem respecteert voor wie Hij
werkelijk is en voor het feit dat Hij stierf voor jouw fouten. Accepteer je
Hem daar niet in, dan verwerp je Hem feitelijk.
Vrede!




16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 05:27

En dan respect. Je kunt nu wel zeggen dat Moslims meer respectvol over
Isa zijn dan christenen. Dat kan uiterlijk wel waar zijn , heeft er ook mee
te maken dat Christenen geneigd zijn isa als een grote broer te zien. Maar
je hebt pas echt respect voor Isa als je Hem respecteert voor wie Hij
werkelijk is en voor het feit dat Hij stierf voor jouw fouten. Accepteer je
Hem daar niet in, dan verwerp je Hem feitelijk.
Vrede!

 

Dat is geen respect man maar leugens verzinnen over hem.

Hij stierf niet ,je volgt slechts vermoedens.

Je was daar niet getuige van.

God is zeker instaat om de gedaante van Jezus aan een van zijn discipelen te geven zodat Allah de profeet Jezus naar de hemel opneemt.

Isa had al tegen zijn discipelen gezegd dat hij opgenomen zou worden tot God en hij vroeg aan zijn Discipelen wie zijn gedaante kon aannemen.

Sommige van de discipelen hebben werkelijk in de boodschap van Isa gelooft en andere hebben geloof voor ongeloof geruild.

 

Je volgt hem pas als je hem als de boodschapper van Allah/God ziet.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 06:25
WAT IS DIT VOOR EEN TOPIC ?
CHRISTENEN VS. MOSLIMS, Niemand wint.
Ik wil me niet eens er mee bemoeien, want ik word er moe van. STOP ER GEWOON MEE.

Wij veranderen nooit van gedachten en zolang zij niet openstaan veranderen zij ook niet.

Niet reageren, ik antwoord niet meer.
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:22

Zo kunnen we door discussieren tot op de dag des oordeels.

 

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:28
En als zij in de hel zijn en wij in het paradijs, zouden ze dan geloven dat ze fout zaten. Of is het dan alleen maar symbolisch .

Ik zie het al helemaal voor me:

De niet moslims scheeuwen vanuit de hel: Geef ons water
Wij zeggen: Nee, dat mogen wij niet doen.
Hun: Mohammed stond niet in de bijbel h�?
Wij: Nee, dat lijkt alleen maar zo. Is het niet dat wij in het Paradijs zitten en jullie in de hel?
Hun: Nee, dit is symbolisch. Je moet het met je hart zien, niet met je ogen.
Wij: Weet je wat, je hebt gelijk. Nou dan gaan we maar weer, het is tijd om te eten.
Hun: Geef ons ook eten a.u.b!
Wij: Nee, dit eten is symbolisch, eet maar met je hart en dan eten wij met onze monden.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:31

Beste Abd, je begrijpt het eindelijk. Het heeft geen zin de ander te willen overtuigen van je eigen gelijk. Waarom zul je ook. Je voelt je heel gelukkig bij de islam. Houen zo. Een christen wil de bijbel, prima zo.

Ik zie geen enkel probleem. Dat probleem begint pas bij gelijk willen halen.

 

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

WAT IS DIT VOOR EEN TOPIC ?
CHRISTENEN VS. MOSLIMS, Niemand wint.
Ik wil me niet eens er mee bemoeien, want ik word er moe van. STOP ER GEWOON MEE.

Wij veranderen nooit van gedachten en zolang zij niet openstaan veranderen zij ook niet.

Niet reageren, ik antwoord niet meer.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 08:24
Salaam

Remco, nu probeer je feiten naar jouw mening te draaien. Je beweert nu werkelijk dat er zo'n verschillende quranen waren dat allen werden vernietigd behalve op een versie. Dit heb je dus duidelijk verzonnen. De bijbel werd dus in 3 eeuwen gemaakt, de quraan binnen 20 jaar. Begrijp dus tijd goed. Ten tweede, nergens wordt bekend de quranen compleet verschillende context en inhoud hadden. Er wordt duidelijk gezegt dat er een hoop mensen waren die de quranische tekst ofwel opschreven op onthielden (wat toen een zeer hoge kunst was, vlak voor islam, dus memorisen van taal was zeer professioneel/foutloos). Er was een chalief die dus uiteindelijk van alle bronnen (die redundant/herhalend/overlappend waren), een geheel duidelijke quraan te maken. Dus geen bron werd nagelaten, ze werden allemaal gebruikt om een preciese boek te maken.
Het enige wat ik heb bekend is dat er 7 verschillend quranen zijn, maar dit is puur op accentueel niveau en niet op inhoud en context (zoals jij dit beweerd).
Beweer dit onwaarheid nog een keer en ik stap naar de admin!
Netals aghi Abd al Wadud al merkt, is deze christendiscussie alles behalve discussieerbaar/plezierig om naar te luisteren. Probeer niet te denken dat je mijn woorden aan kunt vullen met suggesties zoals: 'ja, omdat wij de waarheid hebben/onweerlegbare argument' of iets dergelijks, want dat is gewoon arrogant wezen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:48
In eerste instantie geplaatst door Islam01

En dan respect. Je kunt nu wel zeggen dat Moslims
meer respectvol over Isa zijn dan christenen. Dat kan uiterlijk wel waar
zijn , heeft er ook mee te maken dat Christenen geneigd zijn isa als een
grote broer te zien. Maar je hebt pas echt respect voor Isa als je Hem
respecteert voor wie Hij werkelijk is en voor het feit dat Hij stierf voor
jouw fouten. Accepteer je Hem daar niet in, dan verwerp je Hem feitelijk.
Vrede!



Dat is geen respect man maar leugens verzinnen over hem.


Hij stierf niet ,je volgt slechts vermoedens.


Je was daar niet getuige van.


God is zeker instaat om de gedaante van Jezus aan een van zijn
discipelen te geven zodat Allah de profeet Jezus naar de hemel
opneemt.


Isa had al tegen zijn discipelen gezegd dat hij opgenomen zou worden
tot God�en hij vroeg aan zijn Discipelen wie zijn gedaante kon
aannemen.


Sommige van de discipelen hebben werkelijk in de boodschap van Isa
gelooft en andere hebben geloof voor ongeloof geruild.



Je volgt hem pas als je hem als de boodschapper van Allah/God ziet.[/
P]



Jij was daar ook geen getuige van. maar ik geloof de getuigen die daar
wel bij waren en het zorgvuldig opgeschreven hebben. En...Isa getuigt dit
ook nog eens in mijn hart.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Het is natuurlijk zo dat de profeet moehamed in
elke boek aangekondigd werd zodat de mensen niet zouden zeggen:Wij
hebben niks over de aankondiging van deze profeet gehoord.


Maar nadat hij tot hen kwam� hebben ze hem verloochend vooral de
joodsevolk.


Ze wisten dat er een laaste profeet zou komen.



Dat is nou echt een verzinsel..
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:20
Nu weten we in ieder geval waar die jodenhaat vandaan komt.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:34
Waar komt die dan vandaan Pietje Puk?
In ieder geval lijkt het me stug dat die uit de Islam zou voortkomen.
Gezien het gegeven dat de Islamitische wereld voor meer dan duizend jaar een soort van toevluchtsoord was voor de Joden denk ik dat ik dit wel mag stellen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 00:46
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 04:29
Salaam

En die quranan zijn uiteindelijke allemaal gebundeld tot een hele quraan. Kun je dat nog volgen? Alle bronnen zijn dus gebruikt. Dus als er een hoop quranen worden gevonden, dan waren dat tijdelijke kopieen. Je mag ze controleren, ik bluf niet, maar weet zeker dat ze exact hetzelfde zijn als de huidige quraan. 20 is niet 300 jaar, 300 jaar is pas erg lang. Wees een realistisch: er is meer kans dat er fouten kunnen zitten in de bijbel dan in de quraan als je kijkt naar deze geschiedkundige feiten. Sterke nog 20 jaar betekent dat de meeste van de generatie van de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) nog leefden! PUNT.
Of de bijbel sluit niet aan bij de quraan, het is puur maar hoe je het bekijkt. We hebben trouwens nog niet gezien of die interpretatie in de bijbel nou werkelijk niet de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) is. Het is slechts een van de interpretaties. Ik zou het niet gek vinden als ik een bijbel kan op duikelen die dus jouw bijbel tegenspreekt. Wederom, geen bluf.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir


Ik zou het niet gek vinden als ik een bijbel kan op duikelen die dus jouw
bijbel tegenspreekt. Wederom, geen bluf.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)



Doen! Maar wel uit de begintijd graag.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 06:12
Welke van de zoveel verschillende bijbels is 300 jaar oud.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 06:13
???????je bedoelt 1700 jaar oud?

Zeg jij het maar.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 06:15
1700 jaar oud ja, soorry
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 09:35

Er was maar een echte bijbel en dat was de boodschap van Isa.

Isa heeft nooit zelf opgeschreven dus daardoor geloof ik niet in de evangelie van paulus enzovoort.

Het hele bijbelcollectie bestaat uit evangelies van discipelen dus een van hen vermengd de waarheid met valsheid.

Er zijn verzen in de bijbel waar gezegd word dat God een is of Jezus zegt dat hij de profeet van God is.

Kijk soorten verzen zijn betrouwbaar maar doordat sommige discipelen leugens vertellen over Isa is de bijbel eigenlijk niet meer heilig.

De profeten voor hem aanbaden alleen God maar nadat Jezus heen is gegaan zie wat er gebeurt is met de eenheid van God.

Ze hebben aan de erbarmer een zoon toegeschreven.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 10:32

 

ik heb de bijbel gelezen vooral verzen elkaar tegenspreken. Ik zal je paar geven.

Als je zo overtuigd bent van je geloof dan moet je even de verzen gaan lezen die ik hieronder ga plaatsen oke.

DE BIJBEL: wat de meeste Christenen niet weten

Fouten en tegenstrijdigheden 

In de bijbel staan diverse verzen die eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende verzen verschillende feiten vertellen?

2 Samu�l 8:4 blz. 262�en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk�

1 Koningen 4:26 blz. 285 �Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 9:25 blz. 367�Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden�

2 Samu�l8:9-10 blz. 262�Toen Toi, de koning van Hamat,   en  �zond Toi zijn zoon Joram naar koning David�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18:9-10 blz. 351�Toen Tou, de koning van Hamat, �  en  �zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David�

2 Samu�l 10:18 blz. 263�en David doodde van de Aramee�rs zevenhonderd wagenpaarden en veertigduizend ruiters

Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz. 352�en David doodde van de Aramee�rs zevenduizend wagenpaarden en veertigduizend man voetvolk..

2 Koningen 8:26 blz. 316 Twee�ntwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2 blz. 376�Achazja was twee�nveertig jaar oud, toen hij koning werd�

2 Koningen 24:8 blz. 334�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 390�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden en tien dagen in Jeruzalem�

Vergelijk ook eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 423 van �Het Boek��Jojachin was acht jaar oud�  (Bijbels onderling verschillen dus ook)

Genesis 6:3 blz. 4�Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven,�, zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn�

Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7�zo waren al de dagen van Noach negenhonderd vijftig jaar�

  1 Koningen 7:26 blz. 288 �Zij had een inhoud van tweeduizend bath�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz. 362 �Zij had een inhoud van drieduizend bath�

Genesis 2:17 blz. 2�maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4�zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar

en Adam had van de boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: �en toen heb ik gegeten�

1 Korinti�rs 3:8 blz. 149 �alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk�

en Ezechi�l 18:20 blz. 735�De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf�

???Hoe kan  dan Jezus (vrede zij met hem) sterven voor onze zonden???

Als Jezus (vzmh) voor ons is gestorven, en daarmee onze zonden wegneemt, dan gaan we dus allemaal naar de hemel. Dit is al in tegenstrijd met de voorgaande verzen. En ook met het volgende:

Matte�s 25: 32 blz. 26�En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur�

Numeri 23:19 blz. 133�God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat hij berouw zou hebben

Vergelijk eens met 1 Samu�l 15:35 blz. 240�En de Here had berouw, dat Hij Saul tot koning over Isra�l had aangesteld�

en ook Genesis 6:6 blz. 4berouwde het de Here dat hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart�

en ook Genesis 6:7 blz. 5 �want het berouwt Mij, dat ik hen gemaakt heb�

en ook Exodus 32:14 blz. 73�En de Here kreeg berouw over het kwaad, dat Hij gezegd had zijn volk te zullen aandoen�

en ook Jeremia 15:6 blz. 675 �Ik ben het berouwen moe�  (God die moe is???)

Als we kijken in een woordenboek wat berouw betekent, dan lezen we het volgende: Berouw = spijt over verkeerde daad, spijt of teleurstelling doen hebben.

Dus God die alles geschapen heeft en alles regelt, de almachtige die alles weet, maakt fouten waar hij spijt van heeft??? 

1 Korinti�rs 14:33 blz. 157 �want God is geen God van wanorde, maar van vrede�

Vergelijk eens met Jesaja 45:7 blz. 649 �die het heil bewerkt en het onheil schep

en ook 1 Samu�l 16:14 blz. 241en een boze geest, die van de Here kwam�

en ook 2 Tessalonicenzen 2:11 blz. 185�daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven�

Marcus 10:27 blz. 42 �want alle dingen zijn mogelijk bij God�

en ook Matte�s 19:26 blz. 19 �bij God zijn alle dingen mogelijk�

Vergelijk eens met Richteren 1:19 blz. 202�En de Here was met Juda,�, maar hij was niet in staat de bewoners van de vlakte te verdrijven, want dezen hadden ijzeren strijdwagens�

1 Timoteus 6:16 blz. 189�de Koning der koningen en de Here der Heren,�, en een ontoegankelijk licht bewoont�

Vergelijk eens met 1 Koningen 8:12 blz. 289�De Here heeft gezegd in donkerheid te willen wonen�

Jakobus 1:13 blz. 203�God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking

Vergelijk eens met Genesis 22:1 blz. 15�Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde

Johannes 5:37 blz. 87 �Gij hebt nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien�

en ook Johannes 1:18 blz. 82Niemand heeft ooit God gezien�

en ook Timote�s 6:16 blz. 189 �die geen der mensen gezien heeft of zien kan

en ook Exodus 33:20 blz. 74�Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal mij zien

Vergelijk eens met Exodus 33: 11 blz. 74�En de Here sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend...

en ook met Genesis 12:7 blz. 8 �Toen verscheen de Here aan Abraham en zeide�

en ook met Genesis 32:30 blz. 27�ik heb God gezien, van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven�

en ook met Exodus 24:10 blz. 65 �En zij zagen de God van Isra�l�

en ook met Ezechi�l 1:28 blz. 722�Aldus was het voorkomen van de verschijning van de heerlijkheid des Heren.

en ook met Amos 9:1 blz. 794 �Ik zag de Here staan bij het altaar, en Hij zeide�

en ook met Johannes 14:9 blz. 98 �Wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien

Johannes 5:31-32 blz. 87�Indien Ik getuig van van Mijzelf, is mijn getuigenis niet waar, een ander is het die van Mij getuigt...

Vergelijk eens met Johannes 8:14 blz. 91�Ook al getuig Ik van Mijzelf, toch is mijn getuigenis waar

Ook de laatste woorden van Jezus (vrede zij met hem) aan het kruis zijn verschillend.

Kijk naar Matte�s 27:46 blz. 30 �Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten�

En kijk naar Marcus 15:34 blz. 49�En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloi, Eloi, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten�

Vergelijk eens met Lucas 23:46 blz. 80�en Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest�

en met Johannes 19:30 blz. 103

�Toen Jezus  dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest�

Ook is het opmerkelijk dat Jezus (vrede zij met hem) teleurgesteld is in God. Hij zegt ��waarom hebt Gij mij verlaten�� 

Meer verschillen in deze verzen ; wilde Jezus (vzmh) zelf drinken (blz. 103, 19:29) of nam iemand anders het initiatief (blz. 49, 15:36).  Scheurde de tempel voor zijn dood of erna? Blz. 30 en 49 na zijn dood, blz. 80 voor zijn dood. Lees deze verzen goed door en zie de verschillen. (???)  

1 Johannes 3:9 blz. 213 �Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonden

Vergelijk eens met 2 Kronieken 6:36 blz. 365 �er is immers geen mens die niet zondigt�

Dus ook hier weer is het feit dat Jezus (vzmh) voor onze zonden gestorven is, een groot vraagteken.

Johannes 3:13 blz. 84 �En niemand is opgevaren naar de hemel�

Vergelijk eens met 2 Koningen 2:11 blz. 309 �Alzo voer Elia in een storm ten hemel

Galaten 5:2-3 blz. 171�Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen�

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11�dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u�

moet voorzeker besneden worden,�, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken�

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54�wanneer gij hem besneden hebt�  en  � dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden�

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91�En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden�

Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft??? Of is god van gedachte veranderd???

Ook varkensvlees is in het Christendom verboden. Zie Leviticus 11:7-8 blz. 90 �Ook het zwijn,�, Van hun vlees zult gij niet

 

Als je meer wilt weten over de fouten in de bijbel kan je gewoon naar deze site gaan>http://www.imaan.nl/  dan zie beneden dit Islam over andere religies.

 

Als je fouten in de koran treft dan hoor ik het graag maar ik denk niet dat er fouten zijn in de koran want Het is 1000% het woord van God.

 

 

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 16:47
beste Islam1, dat heb je heel snel allemaal opgezocht en uitgeplozen
het feit dat je met zo'n lap komt met zaken die zo op het oog niet met
elkaar overeenstemmen, wil nog niet zeggen dat je de bijbel gelezen hebt
en zeker niet dat je de bijbel begrepen hebt, want dan zou je niet met dit
materiaal komen.

Er zijn tegenstrijdigheden die dat niet blijken te zijn als je de context
bestudeert. Maar dat vraagt wel iets meer dan even naar een site surfen
om wat kritisch spul op te halen. Er zijn tegenstrijdigheden die gewoon
zo zijn, zoals de leeftijd van Achazja. Dat bewijst juist dat er niet
geknoeid is met de Schrift, want het eerste wat een knoeier zou doen is
die verschillen wegpoetsen.
Voor de meeste christenen is de bijbel rechtstreeks door God
geinspireerd, maar wegens het feit dat er toch mensenwerk bij te pas
gekomen is, is de bijbel niet volmaakt in de zin dat ie letter voor letter
rechtstreeks door GOD opgeschreven is.(dat is de Koran ook niet) Je zult
het echter met mij eens zijn dat de kwestie van het regeringsjaar van
Achazja van een heel andere orde is dan de kwestie of Jezus wel of niet
gekruisigd edn verrezen is. Dat feit is trouwens door alle NT schrijvers
bevestigd.

Verder vergelijk je teksten van het oude testament met teksten van het
nieuwe testament. Jij kunt met je gebrekkige kennis van de bijbel niet
beoordelen wanneer dat wel gepast is en wanneer niet. Je moet dan
allereerst weten dat er een groot verschil is tussen het oude en nieuwe
testament. Het oude betreft het oude verbond van de mensen/ de joden
met GOD. Dat is het verbond van de Wet, waar de Koran een variant op is.
Het Nieuwe Testament, gaat, je raadt het al, over het Nieuwe Verbond.
Dat Verbond van GOD met alle mensen heeft te maken met het
verzoenoffer van Jezus. Daarin staat niet de Wet centraal als voorwaarde
om eeuwig te kunnen leven, maar het geloof in het offer van Jezus. GOD
liet Zich hierin zien als de GOD van LIEFDE en GENADE.

Maar wees gerust, ook in het nieuwe testament staan zaken die moeilijk
met elkaar te rijmen zijn. Een waar gezegde uit de bijbel luidt echter; De
letter doodt, maar de Geest doet leven. Het gaat ons dus niet zozeer of
de bijbel letter voor letter klopt, maar het gaat om de strekking. Wat
degene gedaan heeft, van wie je die lap tekst gecopieerd hebt, is een
negatief kritische analyse doen. Het ging hem om de letter dus om de
dood. Het is net als een mooi vogeltje dat je op je gemak als vogeltje
kunt bekijken en dan verbaas je je hoe langer hoe meer over de
schoonheid en compleetheid en levendigheid van dat kleine schepseltje. !
brok leven!
Je kunt het vogeltje ook gaan analyseren om te weten te komen of het wel
echt leeft en waar dat leven precies zit. Je gaat de veertjes er af trekken,
het snaveltje opensperren en breken, de pootjes er uit trekken, het
koppie er af draaien, hert buikje opensnijden en de darmpjes en hartje er
uit pulken en je ontdekt niets dan dood.... Je conclusie is dan; dat
stomme vogeltje is dood! maar jij bent degene die het dood maakte...

Het gaat de christenen niet om de letter van het evangelie, want daarover
hebben christenen onder elkaar al legio conflicten en zelfs oorlogen
gehad. Maar het gaat om de strekking van het evangelie. Dus als je echt
nog eens het evangelie gaat lezen, doe dat dan niet om het met negatieve
kritiek te doden, want de enige die je doodt ben je zelf. maar lees het met
de vraag, wat het jou persoonlijk te zeggen heeft en je zult het Licht zien.
VREDE!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.