Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMohammad saw in the ��Bijbel��

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammad saw in the ��Bijbel��
    Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 16:52
Islam01 schreef:
Als je fouten in de koran treft dan hoor ik het graag maar ik denk niet
dat er fouten zijn in de koran want Het is 1000% het woord van God.


Reken maar dat ik in no time een minstens zo grote lap met
tegenstrijdigheden van de Koran kan presenteren. Ook in onze kringen
zijn er mensen die zich met gemieren..k onledig houden

maar hier een stukje commentaar uit je eigen kring:

http://marhaban.web-log.nl/archief/25/07/2005
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 17:05
Shaytaan
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 18:00
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Shaytaan


Pardon?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 18:38
Salaam

In die link van jou worden geen tegenstrijdigheden aangeduid. Misschien een soort pro-H. Ali webblog gecamoufleerd als moslima.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 04:22

Uit de link las ik:

http ://marhaban.web-log.nl/archief/25/07/2005

Natuurlijk zijn niet alle moslims terroristen, maar de terroristen zijn wel allemaal moslim. 

Voor het eerst las ik dat Sharon en Bush enz..moslims zijn

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 06:42
Gawas, Je snapt vast wel wat er bedoeld wordt. En Abdul waarom is zo'n
moslima gelijk aan H.A., omdat ze iets signaleert wat tegen beter weten
in ontkend wordt, namelijk tegenstrijdigheden in de Koran en omdat ze
verdrietig is over de reputatie die de Islam onderhand krijgt door figuren
die menen door terroristische aanslagen Allah een dienst te bewijzen?
Kom nou...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 06:53
lees de koran en wijs een fout aan
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 07:41
Dit zijn er nog maar enkele:

Religie:
-�������� Er is geen dwang in de godsdienst. In geloof is geen dwang (2:
256; 3:21; 10: 99,100)

-�������� Elke religie waarin iemand geloof wil stellen is acceptabel (5:69)

-�������� Breng de ongelovigen waar ze ook zijn ter dood. Bestrijd de
ongelovigen (2:191-193; 8:12 en 9:123)

-�������� Alleen de moslimreligie is goed (2: 120; 3:20,62-64,95)

-�������� De joden en de christenen en de sabianen die geloof stellen in
Allah en de laatste dag zullen gered worden (2:62,63; 5:69)

Profeten:

-�������� Er is geen verschil tussen de profeten (2:137,285)

-�������� We hebben de ene profeet belangrijker geacht dan de andere (2:
253)

Jezus:

-�������� Jezus is niet gedood (4:158,159)

-�������� Jezus is gedood (3:55,56; 19:33)

Lees nu eens:

4:82 Als de verzen niet met elkaar overeenstemmen of tegenstrijdigheden
bevatten, dan betekent dit dat ze het woord van Allah niet zijn.


�en vraag eens aan je Imam wat er met abrogatie bedoeld wordt.

en bekijk deze argumenten eens:

Wie schreef de Koran? Op welke materialen? Wie heeft de Koran
samengesteld? Waar heeft hij het materiaal vandaan om dit te doen?
Waarom heeft hij dit gedaan? Waren er anderen die hun eigen Koran
samenstelden? Spraken deze Koran`s elkaar tegen? Hoe is dan tekst van
de een dominant geworden over de ander? Wat is er gebeurd met de
andere Koran`s? Wederom kan het antwoord op deze vragen alleen
gehaald worden uit de Hadiths.

1. Van Bukhari vol. VI, 509 leren we de volgende dingen;
a. Mohammed heeft de fragmenten van de koran niet verzameld en heeft
het niet in een manuscript verwerkt.
b. Een aantal companions van Mohammed waren gestorven in de stijd, en
welke surahs zij dan ook in zich haddan stierven met hen.
c. Abu Bakr vroeg Zaid om de fragmenten van de Koran te verzamelen en
hen te ordenen in een manuscript.
d. Zaid twijfelde omdat de taak moeilijker was dan een gehele berg
uitziften.
e. De opdracht was moeilijk want:
1. De breekbaarheid van de fragmenten: bladeren, stenen, botten, etc.
2. Het slechte geheugen van de mens/man (vol. VI, no. 527)
3. De valse claims van de mens/man (vol. VI, no. 523)
4. Botsende versies van de Koran. (vol VI, no. 510, 514, 523)
5. tegenstrijdige volgorde van surahs. (vol VI, no. 510, 514, 523)
6. Allah zorgde ervoor dat verzen weggelaten en vergeten werden. (vol.
IV, 57, 62, 69, 299, 393; VI, nos. 510, 511, 527)
7. Mohammed zelf vergat en miste verscheidene gedeeltes van de Koran
(vol. VI, no. 558, 562)

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 07:45
Dat is snel, leuk!
Nou ik ga het even nalezen en in de koran opzoeken, oke?
Ik ben nu misschien niet zo snel als jou.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 09:20
Salaam

Klopt, geen dwang in religie. Maar die andere verzen slaan op de oorlogsrecht van moslims. Dus in tijden van oorlog alleen mogen dus ongelovigen worden aangevallen. Simpel en logisch.
Moslimreligie is inderdaad de beste godsdienst, maar diegenen voor moslims die vroom waren aan de juiste geschriften, dus de vroegere joden en christen zullen dus wel in het paradijs komen.

"Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen  zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet." (3:55)
Klopt als de bus, Jezus (vrede en genade zij met hem) zal netals ieder mens doodgaan, maar pas nadat hij terug is gezonden naar aarde en over de ongelovigen heeft zegengevierd. Dus niet bij de kruisiging. Let op de chronologie.

"Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons."(2:136?)
Klopt er wordt geen onderscheid gemaakt in de bericht die alle profeten moeten overbrengen: het aanbidden van Allah alleen.

Leuke selectieve citaten van answeringislam.org, maar met leuk/selectief komt men echt niet verder. De hadith zijn verder zo genuanceerd dat ze weinig inbreuk kunnen hebben op islam als geheel. Tuurlijk, ik kan ook gaan zeggen dat de bijbel onbetrouwbaar is omdat: selectie werd toegepast, tegenhangers werden vervolgd (van de ene sekte) etcetera. Dus kun je moeilijk nog wat gaan bewijzen als de nuance zo volgt. Het is eerder een dubbelzijdig zwaard die dus zo'n beetje op iedereen kan worden toegepast. De hadith is er wel eerlijk in dat er wel wat menselijkheid is, maar zegt duidelijk dat de Quraan in perfecte staat zal blijven. Ook goed, vertrouw dan maar niks (dus ook niet de bijbel).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 11:29
Religie:

 

-         Er is geen dwang in de godsdienst. In geloof is geen dwang (2:256; 3:21; 10: 99,100)

 

2:256 Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

 

Er is geen dwang in onze godsdienst. Je hebt de keuze om het te doen en naar het Paradijs te gaan of het niet te doen en naar de Hel te gaan.

 

3:21 Voorzeker, degenen, die de tekenen van God verwerpen en de profeten ten onrechte doden en ook trachten de mensen te doden welke tot rechtvaardigheid aanmanen, verkondig hun een pijnlijke straf.

 

Ik verkondig degene die de tekenen verwerpt een pijnlijke (eeuwige) straf.

 

10:99-100 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wil je de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?

 

Doch geen ziel kan geloven zonder verlof van God. En Hij werpt onreinheid over degenen die hun verstand niet gebruiken.

 

Wij mogen niet dwingen, een ziel te geloven. De reden hiervoor is dat degene die wil geloven, dit alleen kan doen met de wil van God.

 

-         Elke religie waarin iemand geloof wil stellen is acceptabel (5:69)

 

En de theepotsekte ook zeker? De islaam is de enige weg die naar het Paradijs leidt.

 

5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

 

De Joden, Sabianen en de Christenen zullen naar het paradijs gaan mits ze zich aan de regels van hun geloof hebben gehouden. Het zou onmenselijk, laat staan goddelijk, zijn om mensen iets te geven en ze daarvoor te straffen.

 

-         Breng de ongelovigen waar ze ook zijn ter dood. Bestrijd de

ongelovigen (2:191-193; 8:12 en 9:123)

 

Over selectief gesproken. Hier lees eens goed:

 

2:190-193 En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.

 

En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

 

Maar als zij ophouden, dan is God zeker Vergevensgezind, Genadevol.

 

En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

 

Bestrijd degene die tegen jou strijden, is de context van deze verzen. Als ze stoppen met jou aanvallen, moet je ook geen vijandigheid wegens hun tonen.

 

8:12-13 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

 

Dit is, omdat zij zich tegen God en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen God en Zijn boodschapper strijdt, (wete) God is voorzeker streng in vergelding.

 

Wie strijdt tegen de gelovigen moesten de engelen de vingertoppen en de hoofden vanaf slaan.

 

9:123 O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

 

Dit is soerah at taubaw (9), dit is het enige soerah die niet met bismillah hir rahman nir rahiem (In de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle) begint. Deze is speciaal voor de ongelovigen geopenbaard. Tussen de ongelovige stammen en de Profeet bestonden verdragen waarbij onderlinge vrede en het elkaar toestaan van godsdienstelijke handelingen gegarandeerd was.

 

9:1 Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.

 

Dit Vers werd in het negende jaar na de Hidjrah geopenbaard toen de ongelovige stammen de verdragen schonden.

 

Toen hadden ze de opdracht gekregen om die schenders te bestrijden.

 

-         Alleen de moslimreligie is goed (2:120; 3:20,62-64,95)

 

Dat is duidelijk.

 

2:120 En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.

 

3:20 En zeg wanneer zij met u redetwisten: "Ik, en degenen die mij volgen hebben zich aan God onderworpen." En zeg tot degenen aan wie het Boek is gegeven en tot de onwetenden: "Heb je u onderworpen?" Als zij zich onderwerpen, dan zijn zij op de rechte weg, maar indien zij zich afwenden, dan is uw plicht slechts de duidelijke verkondiging ervan; en God ziet zijn dienaren.

 

3:62-64 Dit is voorzeker de ware uitleg, en er is geen God dan God en waarlijk, Hij is de Almachtige, de Alwijze.

 

Doch indien zij zich afwenden, God kent de onheilstichters toch goed.

 

Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan God aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten God." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

 

3:95 Zeg: "God heeft de waarheid gesproken; volgt daarom de godsdienst van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

 

-         De joden en de christenen en de sabianen die geloof stellen in Allah en de laatste dag zullen gered worden (2:62,63; 5:69)

 

Salm�n al F�risi vroeg de Profeet naar het lot van zijn vroegere vrienden onder de Joden, Christenen en Sabi�rs, die waren gestorven v��rdat de de boodschap van de Islaam tot hen was gekomen. De profeet antwoordde: "Hun plaats is de Hel." Daarop openbaarde God dit vers:

 

2:62-63 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

 

En toen Wij een verbond met u aangingen en de berg hoog boven u verhieven, zegden Wij: "Houdt vast, wat Wij u hebben gegeven en bedenkt wat het bevat, zodat jij behoed zult worden."

 

5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

 

Profeten:

 

-         Er is geen verschil tussen de profeten (2:137,285)

 

2:137 En indien zij geloven, zoals jij hebt geloofd, dan zijn zij juist geleid, maar indien zij zich afwenden, dan zijn zij in verzet; God zal u zeker voldoende zijn tegen hen, want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

 

Ehm, ik neem aan dat je deze bedoelt:

 

2:136  Zegt: "Wij geloven in God en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd neergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.

 

2:285 Deze boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen, allen geloven in God, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer."

 

Wij moeten geen onderscheid maken tussen de profeten. Ik zeg dat ik alle profeten geloof die God heeft gestuurd. Ik maak geen onderscheid tussen Adam en Mohammed als boodschapper.

 

-         We hebben de ene profeet belangrijker geacht dan de andere (2:253)

 

 

 

2:253 Van deze boodschappers hebben wij sommigen boven anderen verheven; tot sommigen hunner sprak God en sommigen hunner verhief Hij in rang. En Wij gaven Jezus, zoon van Maria duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. En indien God wilde, zouden zij, die na hem kwamen, elkander niet hebben bestreden, nadat de duidelijke tekenen tot hen waren gekomen, maar zij twistten, daar sommigen hunner geloofden en anderen verwierpen. En indien God wilde, zouden zij elkander niet hebben bestreden, maar God doet, wat Hij wil.

 

God heeft de ene boodschapper verheven boven de andere, dat is logisch. Er zijn 124.000 (volgens anderen 224.000) profeten. Verheven boven de anderen zijn duidelijk Adam, Noach, Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed.

 

 

Jezus:

 

-         Jezus is niet gedood (4:158,159)

 

4:157-159 En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van God gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

 

Integendeel, God verhief hem tot Zich en God is Almachtig, Alwijs.

 

Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven v��r zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn.

 

-         Jezus is gedood (3:55,56; 19:33)

 

3:55-56 Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal jou tot Mij nemen (1) en jou tot Mij opheffen en jou zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal jouw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder jou rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

 

(1) Dit Vers kunnen wij op 2 manieren vertalen: op  bovenstaande wijze waarbij het woord 'Moetawaffika' met 'Qaabidhoeka' ofwel 'nemen' vertaalt wordt, of de volgorde van de woorden 'Moetawaffika en 'Rafi'oeka' om te draaien. Zie Ibn Katsir, vol I, blz 366 en 'Ali as Shaboeny, Shafwatoet-Tafasir, vol I, blz 205.

 

Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

 

19:33 "Vrede was met mij op de dag van mijn geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

 

Zal zijn op de dag van mijn dood. Ja waar staat dat hij al gedood is?

Hij is geboren, hij is nog niet gestorven. Hij zal net als ieder ander mens sterven en weer tot leven gewekt worden.


Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 12:00

Goed huiswerk Ab

Hmm moslim zijn valt niet mee.
Lijkt alsof je behoorlijk aan de bak moet om je te verdedigen tegen ongelovigen.

Ben het wel met je eens hoor.

Jezus riep ook voortdurend op om te strijden en je vooral goed te verdedigen, als iemand je op je wang slaat bijvoorbeeld.
Ben militair geweest als je nog hulp nodig hebt roep dan maar


Maareh loop al een tijdje met dit stukje in mijn maag rond :

2:109 Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden. Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt.


Slaat dit gebod ook op verdediging ?
Is dit een addertje onder het gras ?

In welk verband moet ik dit zien ?



Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 12:15

Selam Alleykum,

.....en zo kunnen we, inderdaad door discusseren tot De Dag der Oordeels.....

Dit is feiten uitmelken....etc (niet zo'n nette opmerking voor een dame)

Maar laten we het eens om draaien,wees christen, heel goed, en nu het volgende stapje,kom op,... volg de Laatste Profeet.....Profeet Mohammed(vzmh) en richt je tot de Kor'aan,Mensen van het Boek, want....ja...ook het Boek(De Bijbel) staat er in.  

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 14:00

Kan het beter weghalen.

Doe je het een beetje rustig aan

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 14:15
Maar sommige dingen in de bijbel kloppen niet, mee eens remco?
De Koran is perfect. Zoek een echte fout, als het je lukt.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 14:16

Koran is perfect maar een beetje moeilijk uit te leggen

Heel duidelijk is te zien dat Jezus en Mohammed namens
dezelfde God spreken. 


Hmm het gesprek komt niet echt op gang.

Perfect zijn geeft geen garantie.
Wel eens van de perfecte misdaad gehoord ?

'k Word een beetje flauw

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 14:45
Remco mag ik jou iets vragen ?

'k Snap het ; 'k ga wel fietsen
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 16:11
Salaam

Ok, Remco, afspraak dat we tot Jezus (vrede zij met hem) terug komt mekaar niet aan te vallen op 'fouten'?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 17:04

salaam

ach... jammer voor je !.. maar Khair Insha'allah

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 18:32
En...Abd Al Wadud,
vertel eens wat abrogatie is?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 01:15
Dat is tenietdoening, annulering, intrekking, afschaffing enzovoort. En je punt is?

p.s. weet je wat islaam is?
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 02:15

In eerste instantie geplaatst door remco


Je mag mij natuurlijk iets vragen. Nu vraag ik mij alleen af of dat laatste een vraag is.


Hmm ; fietsen is een werkwoord.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 03:16

In eerste instantie geplaatst door Remco


Dat er ergens in de Bijbel staat dat er een leger was van 17000 ruiters en ergens anders dat hetzelfde leger 27000 ruiters had is een verschil. Het veranderd alleen niks aan de boodschap die beide verhalen brengen. Zoals Postpentacost ook al opmerkte tonen dit soort verschillen juist aan dat de samenstellers NIET hebben geknoeid met de inhoud, ze hebben de inhoud zo gelaten als hij was. Zoals de schrijvers het met Gods leiding op papier hebben gezet.


 

Stel je moet mensen screenen ; en er staan 2 Paladins () voor je.
Beiden beweren de echte Paladin te zijn.
Kan niet want er is gelukkig maar 1 echte

Als je dan vragen gaat stellen  ; over waar en wanneer ze gewerkt hebben ; gewoond hebben ; naar gebeurtenissen vraagt ,wanneer dat allemaal precies heeft plaatsgevonden etc.

Als nou Paladin 1 alles precies weet  en Paladin 2 foutjes maakt; zegt bv ben mei 1963 verhuist maar blijkt 1964 te zijn.

Wie van deze Paladins is een leugenaar.
Heel goed,  Paladin 1 die alles precies wist !!

Mensen vergeten details. Die andere heeft zich goed voorbereid.
Dat bedoel ik met garantie in het stukje hierboven.




Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 03:51
Daar gaat het niet om, Paladin. De Bijbel zit niet vol met leugens, het is een verdraaing van wat God heeft gezegt. Het zijn volksverhalen doorgegeven met eigen toevoegingen en weglatingen. De basis is tenminste van God.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 15:05
Salaam

Hey hey. 'die jullie NIET winnen'? Ik ben realistisch over mijn geloof: Alleen Allah Weet dat. En voorzover ik weet zien we het wel wanneer Jezus (vrede zij met hem) nederdaalt. Dus logisch gezien maken christenen en moslims evenveel kans om gelijk te krijgen.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 04:11

Het probleem is niet de koran, maar dat mensen dit boek interpreteren vanuit eigen beperkte beeld.

 

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 04:48
Hoe perfect is de Koran? Wisten julllie dat er binnen de Islamitische geleerden zijn die ook de zgn. schriftkritiek beoefenen? Oftewel, die de Koran van binnenuit bekritiseren en onjuistheden ontdekken en onderzoeken? Ik ben er niet zo in thuis, maar ik weet dat die liberale richting binnen de islamitische gemeenschap bestaat.

Wat wil ik daarmee zeggen. Je houvast moet je niet zoeken in de 'perfectheid' van een boek. Er zal altijd iemand opstaan die zegt: maar het boek is niet zo perfect als je wel denkt. Er zitten fouten in! Je houvast moet je niet zoeken in een boek maar bij een Persoon, bij Iemand.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:00
In eerste instantie geplaatst door Khattaab

 

Salam Aleikom

neem de moeite en lees mee (vooral christenen)


We lezen in de Bijbel , Deutronomium 18:8

�een profeet zal ik hun verwekken uit de midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat ik hem gebied�

Wie is die profeet, bedoeld in dit vers? Christenen zullen zeggen dat dit bedoelt is voor Jezus as. Maar er staat niet Jezus !

Een profetie is een voorspelling van iets dat in de toekomst zal gaan gebeuren. En als het dan gebeurd, dan is dat een vervulling. Wat toen voorspeld was, is nu gebeurd. Dit vers gaat volgend de Christenen over Jezus as. Waarom?

Er staat.. een profeet zoals gij zijt�, zoals Mozes as. Waarom was Jezus as zoald Mozes as? Christenen zullen zeggen; Jezus was een Jood en Mozes was een Jood. Een andere rede volgens de christenen is dat Jezus een profeet was(?) en Mozes was een profeet. Dus Jezus is als Mozes . Maar als dit de enige twee redenen zijn, dat dit vers de komst van Jezus as voorspeld, dan kan dat ook gelden voor andere Joodse profeten zoals David, Solomon, Jesaja, Daniel enz. (vrede zij met hen allen) Dus waarom zal hiermee Jezus as bedoelt worden? De andere (zo�n 70 in het Oude Testament) waren ook joden en profeten dus waarom dan Jezus as?

Geen antwoord van geen 1 Christen. Wat is het enige goede antwoord? Jezus as was niet zoals Mozes as! De profeet in Deutronomium 18 is niet Jezus as !

1



Even een reactie n.a.v. Deut. 18.

Het gebied waar Israel naar toe trok, vanuit Egypte, naar Kana�n, kende heel veel occulte rituelen. De Here waarschuwt daar zijn volk voor in vers 10 en 11. Hij zegt dat zijn kinderen zich daar niet mee bezig moeten houden.

Dat occulte was voor de kana�nieten een poging om grip op je leven te krijgen. Om in dit leven, dat vol zit vol onzekerheden, een stukje houvast te krijgen. Vaste grond onder de voeten door informatie uit de wereld van het goddelijke. Als je bijvoorbeeld een stuk grond kocht voor je boerderij, dan was het wel prettig te weten of de oogsten van die grond goed zouden zijn. Het was prettig als je dan alvast van de goden te horen kon krijgen hoe dat zou zijn. Houvast, in een onzekere wereld. En wie wil dat niet?

Alleen, had je nou werkelijk houvast aan die waarzeggers, die geestenbezweerders. Ach, dat viel vies tegen. Soms kon het zijn dat de ene waarzegger dit zei, en de andere dat. Soms kan de priester van de ene god van Kana�n je adviseren om een akker te kopen, terwijl de ander het afwees. Sterker nog, de religie van de Kana�nieten was in feite ook gebaseerd op tegenstellingen tussen de goden. De ene god had gewonnen van de andere god en was daarom de baas. En daarom konden de priesters in het geloof van de Kana�nieten de verschillende de goden ook tegen elkaar uitspelen.

Dat was wat. Want zo kon je met je goden alle kanten op. De zekerheid die je had was betrekkelijk met die verschillende goden tegenover elkaar.

Israel krijgt iets heel anders mee. Dat begint al met het allerbelangrijkste. Het refrein in hun leven zal zijn: de HERE is onze God; de Here alleen! Het bekende refrein uit Deuteronium 6. Nu nog steeds is dit voor de Joden een van de belangrijkste teksten uit de Bijbel. Dat geeft wel aan hoe hoog, hoe belangrijk dit is. Wij hebben niet meer goden, die tegen over elkaar staan. Wij hebben ��n God, de levende. Hij alleen.

God legt zelf contact. Hij wil zelf spreken. 

Maar ja, dat was voor hen nu net het punt. Daar werden ze niet blij van. Sterker nog: ze waren ontzettend bang voor die macht van God, voor die stem uit de donder. In vers 16 staat wat ze zeiden: �Ik wil niet langer de stem van de HERE, mijn God horen en dit grote vuur niet langer zien, opdat ik niet sterve.� Bang zijn ze. Ze zijn bang voor hun leven. Daarom doen ze een stap terug. Zo dicht bij God zijn, dat kan niet goed gaan�

En kijk, de Here vindt die opmerking van zijn kinderen goed. Dat ze een stap terug doen, hem liever niet persoonlijk horen spreken, dat kan Gods goedkeuring wegdragen. Deuteronomium 5: �Och hadden zij steeds maar zo�n hart om Mij te vrezen.� Kijk, het raakt God, dat zijn kinderen in de gaten hebben dat die combinatie mensen op aarde � almachtige God in de hemel een hele wonderlijke, een hele vreemde is. Dat je als mens met een machtige God te maken hebt! Heilig.

De Here vindt het goed als we dat respect voor Hem laten merken. Maar Hij wil toch niet dat wij afstand nemen. God wil contact met ons. Hij wil met ons spreken. En dat liet Hij al aan de Israelieten merken. Hij wil contact.

Namelijk: door een profeet, een gewone man uit hun eigen midden. Een gewoon mens. De Here heeft van die profeten gegeven. Gewone mensen.  Zoals Mozes, die de Here heeft gekend van aangezicht tot aangezicht, staat in Deuteronomium 34. Heel dichtbij!

En als zo�n profeet dan ging spreken, dan was dat toch Gods werk. �Ik zal hun een profeet verwekken.� Gods werk, zo�n profeet! Daar kun je niet omheen. �Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen�� God spreekt. Door de mond van een profeet, een gewoon mens. Niks bijzonders.

God zal verwekken! En daarmee ligt Mozes een tipje van de sluier in de geschiedenis op. God zal verwekken ook de Grootste Profeet. Christus. Jezus, Christus. Hij is meer dan Mozes. Jezus, ver boven Mozes verheven. Gods heilige, en Almachtige Zoon.

Maar toch werkte de Here ook bij Jezus op dezelfde manier. Gods Zoon werd namelijk mens. Gewoon een mens. Een timmermanszoon voor zijn volksgenoten. God sprak door Hem. Hij werd als zoon van Jozef en Maria gerekend.

Tja, wat moet je nou met zo�n gewone man, die je het woord van God doorgeeft. Of vind je het irritant dat zo�n mens iets te zeggen zou hebben van God.

Toch waarschuwt de Bijbel ons wel tegen die houding. Denk eens aan Korach, Datan en Abiram. Mannen uit de tijd van Mozes. Zij kunnen het niet hebben dat Mozes die plek krijgt in het volk. Is hij soms meer dan hen? Nee toch!

Ze kunnen het niet hebben dat de Here gebruik maakt van gewone mensen.

Eenzelfde soort verzet zie je tegen Jezus zelf. Jezus, zo gewoon als maar kan. Maar Hij zegt wel van zichzelf: ��dit is de wil van mijn Vader, dat iedereen die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven heeft, en Ik zal hem opwekken op de jongste dag!� Wat een praatjes. Wat een hoogmoed, zeggen zijn dorpsgenoten. �Is dit niet Jezus, de zoon van Jozef�� Wat een kapsones.

Want dan gebeurt wat er staat in vers 13: U zult onberispelijk staan tegenover de HERE, uw God.

Als je luistert, vol vertrouwen naar je God. Machtig, dat God dan zegt: je bent onberispelijk. Je laat de juiste houding zien naar God, betekent dat. Ontvankelijk, open voor wat God met je wil. En al je zwakheid scheldt Hij je kwijt uit genade.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:42
Salaam

Ho daar Pfarrer. Is bekritiseren meteen het perse moeten vinden van fouten? Over welke schriftgeleerden heb je het eigenlijk? Deze 'liberale' richting heeft niets weg van islam: ze willen moderniseren, met andere woorden 'verwesteren'. Dit zonder zelfs de quraan de mogelijkheid van twijfel te gunnen. Deze zogenaamde moslims zijn niet eens moslims te noemen. Want als er romeinen waren dan zouden ze met de romeinen gaan, egyptenaren met egyptenaren en zo voort. Beschaving hoppers zou je ze kunnen noemen. Maar deze liberalen hebben nieteens de argumenten om fouten in de quraan te kunnen vinden. Wees zelf zo kritisch door kritisch op hen te wezen (en niet alleen op de mainstream moslims).
Ik heb er tot nu toe geen fouten in gevonden. Ik heb het zelfs tweemaal toe intensief geprobeer (dus een week of meer per keer). Zonder resultaat, het enige wat ik kan zeggen is dat het een compleet boek is.
Ik heb al een vermoeden over welke 'liberalen' jij het hebt, ik heb hun boeken wel gelezen, ben er helaas niet onder de indruk van.
Dus pietjepuk, helaas wordt er door westerlingen ook uit een beperkte beeld de quraan geinterpreteerd. Met de overdrijvingen als gevolg.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:08

Beste Abdulkadir,

Ik twijfel er niet aan dat er door westerlingen vanuit een beperkte visie de koran wordt geinterpreteerd, ook door mij. Maar jij gaat voorbij aan een aantal zaken:

1. De islam en koran zijn geen statische begrippen. Ze krijgen ook vorm door hoe de gelovige inhoud geeft aan hun geloof. Je kunt dus de islam en koran niet los zien van de praktische uitleg die eraan gegeven wordt. En die uitleg en uitvoering verschilt per individu. De islam bestaat dus slechts in abstracte . Ik wijs er al heel lang op dat het probleem niet gevormd wordt door de islam of koran, maar door de invulling die eraan gegeven wordt.

2. De mens evolueert, de maatschappij is aan veranderingen onderhevig. Het is praktisch dus onhoudbaar dat een gelovigen konsekwent vasthouden aan een boek dat plm. 1400 jaar oud is. Uiteraard gaat dat ook op voor de bijbel. Gelovigen zullen telkens opnieuw maatschappelijke veranderingen moeten toetsen aan de heilige boeken en dan tot konklusies moeten komen.

Jij noemt dit "verwesterlijken". Ik noem het slechts groeien als mens, maatschappij en geloof. Ik ben bijvoorbeeld blij dat de inquisitie weer is afgeschaft, ondanks dat ze als instrument van de christelijke kerk lang haar onzinnige werk heeft kunnen uitvoeren. Door maatschappelijke veranderingen en andere inzichten zijn we gelukkig tot dit besef gekomen.

Daar komt bij dat landen waar getracht is een islamitische maatschappij te vormen uitgelopen op totalitaire regimes. (Dit is logisch) Het is eenvoudigweg onhoudbaar om letterlijk de teksten van heilige boeken vorm te geven, zonder te vervallen in een mensonterende dictatuur.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.