Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBomaanslagen Londen

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bomaanslagen Londen
    Geplaatst op: 07 juli 2005 om 11:43

Salaam Aleikum,

Heb net op het NOS-Journaal gehoord dat Nederland ook op het lijstje staat om getroffen te worden door een aanslag. Op dat lijstje stonden ook al de namen van Madrid en Londen...en die namen waren al bekend VOORDAT de aanslagen in Madrid al waren gepleegd.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 12:01

Ik wilde net terugkeren naar Nederland, is dat wel verstandig net nu? Misschien is het in Afghanistan, Tetsjenie en Iraq veiliger.

Ik zag dat de joden direct weer gebruik hebben gemaakt van de noodsituatie in Londen. Een paar Palestijnse kinderen zijn in bezet gebied direct kapot geschoten. Toch geen hond die ervan zal opkijken.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 12:10
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik wilde net terugkeren naar Nederland.

Hey, waar ben je dan nu?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 12:17
Misschien nemen ze de 4daagse in Nijmegen wel op de korrel,al is het kort na Londen....Ik zal een extra oogje in het zeil houden op los staande tassen en spekbanden zonder onderkin.  
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 12:24
salaam ik zit nu nog in Cairo, en ik heb nog 1 minuut tegoed in het cybercafe.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
salaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 12:35

 

 

MashaAlalh       


                            
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 13:26
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

Gelukkig dragen wij nog ons steentje bij in Afghanistan. Met een paar honder man bewaken we daar de vrede en vechten we mee tegen de terroristen.

amerikannen bewaken zodat zij  hun gang kunnen gaan met verkarachtingen .

 



Verkarachtingen? Geen idee. Dan maar de Taliban terug?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 14:12
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door salaah

 

 

MashaAlalh       

 

???????

 Hij bedoeld.... MashaAllah
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 14:13
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn met gezellen en de Moejahedeen Assalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ahlan wa sahlan ya igwata moeslimin wal moeslimet ik groet mijn moslim broeders en zusters van het forum, inshallah gaat het goed met jullie ik ben er een tijd niet meer geweest ik ben nu in Casablanca Marokko maar gairinshallah ik kreeg net te horen van die aanslagen in Londen dus ik wist dat het in een topic was geplaatst, wat er is gebeurd is zeer ernstig te betreuren dat meen ik echt wie hier achter zitten weten diegene die het hebben gedaan en Allah natuurlijk, ik zag trouwens net Bush op tv hij vond het erg dat er onschuldige mensen zijn gedood echt lief van hem!! inshalaah zal Allah met hem zijn leger en de israelische leger de mossad de free Masons de [de ware terroristen] sterk afrekenen, asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe, hoe gaat het trouwens met oegtie Taqwaa nog bedankt oegtie voor je bericht mashallah djazaka allahie gairan
Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 14:18

salaam

broeder jiyuu waarom ben je naar
Cairo gegaan??

een kennis van me is daar ook naar toe voor meer kennis!

walaikoemu salaam


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 15:34
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hier komt de waarzeger hihi remco


Ik volg je even niet madame, help me!
zoek het maar zelf uit.


Ik begon je net aardig te vinden .

Zal het morgen doen denk ik maar. Moet nu snel mijn nepshoarma klaarmaken en naar A'dam.

Ik vind het wel flauw van je.
hhhhhhhh ik ben heel aardig hoor vraag het aan ruud ja toch ruud??ook zoek het niet zelf uit
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door riffie

salaam oulekoum

Echt triest man wat er in London is gebeurt.

Maar wat ik niet snap is dat er gelijk over Alqaeda word gepraat. Het kan ook de ira zijn geweest.

Allah hou a3lem = God weet het beste.

wa salaam

daar heb je gelijk in,....wie weet heeft Al-Qaeda met de ira samengewerkt,.....allahoe a3lam

De IRA werkt niet op deze manier....
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 15:42

VS doden 17 burgers in bezet Afghanistan

PDF

Afdrukken

E-mail

 

dinsdag 05 juli 2005

BEZET KABUL - Zeventien burgers, onder wie vrouwen en kinderen, zijn vrijdag gedood bij een Amerikaans bombardement in oostelijk bezet Afghanistan. De gouverneur van de oostelijke Afghaanse provincie Kunar, Assadullah Wafa, heeft dat maandag gezegd.

Amerikaanse bommenwerpers bestookten "een kampement van de Taliban", de groep die het grootste deel van Afghanistan in zijn macht had tot de Amerikaanse inval eind 2001. Ook een aantal Taliban-strijders zou zijn omgekomen.

Het Amerikaanse bezettingsleger erkende maandag in een verklaring dat het bombardement ook het leven heeft gekost aan een onbekend aantal onschuldige mensen. Het bezettingsleger heeft in een schriftelijke verklaring spijt betuigd over "het verlies van onschuldige levens."

De BBC meldde maandagavond dat twee leden van een Amerikaanse commando-eenheid die sinds vorige week dinsdag in de provincie Kunar wordt vermist, dood zijn. Volgens de bronnen waar de BBC zich op baseert, is een derde commando in veiligheid gebracht en is het lot van een vierde commando onbekend. De Amerikaanse nieuwszender CNN meldde zondag al dat Amerikaanse militairen ��n commando hadden gevonden.

Het leger wil de berichten vooralsnog niet bevestigen. "We geven geen commentaar op lopende operaties", aldus een legerwoordvoerder.

De militairen maakten deel uit van een verkenningseenheid die slaags was geraakt met verzetstrijders. Zij vroegen vorige week dinsdag om versterking. Dat was de laatste maal dat er contact met hen is geweest.

De versterking arriveerde per helikopter. Maar die werd neergeschoten, waarbij zestien Amerikanen omkwamen. Niet eerder verloor het Amerikaanse bezettingsleger in Afghanistan op ��n dag zo veel mensen.

bron: BBC

 

 

Salaam Aleykoum wa Rahmatu Allah wa Birakatu

Ik rouw liever om mijn onderdrukte broeders en zusters dan om de kafiroun. Insa Allah is er niemand uit de Umah omgekomen vandaag in London en anders Al hamdoulillah. Ik rouw liever om mijn broeders en zusters in Iraq die dagelijks slachtoffer zijn van Amerikaans en Arabisch terreur of broeders en zusters in Afghanistan en Palestina en Guantanamo en de Umah over de hele wereld. Broeders en Zusters wat vandaag is gebeurd in Londen doen Westerse Terroristen dagelijks in Iraq en Afghanistan. De therm terrorisme word door de westerse overheden gebruikt om groepen of volkeren die opkomen voor hun goed recht maar waarbij het westen geen economische belangen heeft, te diskwalificeren.

 

 

Salaam Aleykoum wa rahmatu Allah wa birakatu

 

salim ibrahiem

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 15:43
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hier komt de waarzeger hihi remco


Ik volg je even niet madame, help me!
zoek het maar zelf uit.


Ik begon je net aardig te vinden .

Zal het morgen doen denk ik maar. Moet nu snel mijn nepshoarma klaarmaken en naar A'dam.

Ik vind het wel flauw van je.
hhhhhhhh ik ben heel aardig hoor vraag het aan ruud ja toch ruud??ook zoek het niet zelf uit
Ja hoor....Een beetje van de harde tandenborstel tik maar verder......  
Terug naar boven
barra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 15:48
Beste mensen, wat nu te denken...37 of meer doden, meer dan 300 gewonden.... ik begrijp er helemaal niks meer van.
In London wonen zoveel rassen en geloven in harmonie bij elkaar, waarom???
Het schijnt dat een bepaalde organisatie de aanslagen heeft opgeeisd, toch weer een moslim-organisatie, helaas.
Hoe kunnen we ooit vredig naast elkaar leven en leren uit de fouten die in het verleden zijn gemaakt. Uiteindelijk hebben godsdienst-oorlogen nog nooit ergens toe geleid behalve naar zinloos bloedvergieten.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door Muqaddam

VS doden 17 burgers in bezet Afghanistan

PDF

Afdrukken

E-mail

 

dinsdag 05 juli 2005

BEZET KABUL - Zeventien burgers, onder wie vrouwen en kinderen, zijn vrijdag gedood bij een Amerikaans bombardement in oostelijk bezet Afghanistan. De gouverneur van de oostelijke Afghaanse provincie Kunar, Assadullah Wafa, heeft dat maandag gezegd.

Amerikaanse bommenwerpers bestookten "een kampement van de Taliban", de groep die het grootste deel van Afghanistan in zijn macht had tot de Amerikaanse inval eind 2001. Ook een aantal Taliban-strijders zou zijn omgekomen.

Het Amerikaanse bezettingsleger erkende maandag in een verklaring dat het bombardement ook het leven heeft gekost aan een onbekend aantal onschuldige mensen. Het bezettingsleger heeft in een schriftelijke verklaring spijt betuigd over "het verlies van onschuldige levens."

De BBC meldde maandagavond dat twee leden van een Amerikaanse commando-eenheid die sinds vorige week dinsdag in de provincie Kunar wordt vermist, dood zijn. Volgens de bronnen waar de BBC zich op baseert, is een derde commando in veiligheid gebracht en is het lot van een vierde commando onbekend. De Amerikaanse nieuwszender CNN meldde zondag al dat Amerikaanse militairen ��n commando hadden gevonden.

Het leger wil de berichten vooralsnog niet bevestigen. "We geven geen commentaar op lopende operaties", aldus een legerwoordvoerder.

De militairen maakten deel uit van een verkenningseenheid die slaags was geraakt met verzetstrijders. Zij vroegen vorige week dinsdag om versterking. Dat was de laatste maal dat er contact met hen is geweest.

De versterking arriveerde per helikopter. Maar die werd neergeschoten, waarbij zestien Amerikanen omkwamen. Niet eerder verloor het Amerikaanse bezettingsleger in Afghanistan op ��n dag zo veel mensen.

bron: BBC

 

 

Salaam Aleykoum wa Rahmatu Allah wa Birakatu

Ik rouw liever om mijn onderdrukte broeders en zusters dan om de kafiroun. Insa Allah is er niemand uit de Umah omgekomen vandaag in London en anders Al hamdoulillah. Ik rouw liever om mijn broeders en zusters in Iraq die dagelijks slachtoffer zijn van Amerikaans en Arabisch terreur of broeders en zusters in Afghanistan en Palestina en Guantanamo en de Umah over de hele wereld. Broeders en Zusters wat vandaag is gebeurd in Londen doen Westerse Terroristen dagelijks in Iraq en Afghanistan. De therm terrorisme word door de westerse overheden gebruikt om groepen of volkeren die opkomen voor hun goed recht maar waarbij het westen geen economische belangen heeft, te diskwalificeren.

 

 

Salaam Aleykoum wa rahmatu Allah wa birakatu

 

salim ibrahiem

Het is allemaal erg....En absoluut niet Gods/Allah's wil aan bijde kanten niet.En in alle geschriften die hij de mens gezonden heeft,heeft hij dit verklaard.Aan de christenen en Joden via Jezus en aan de Moslims via Mohammed. Maar de kwaade aan bijde kanten schijnen God niet te begrijpen.

Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 15:59

Al Hamdoulillah

Al Hamdoulillah

Al Hamdoulillah

ik ga niet twisten over Het Lot

 

beste Ruud

Wat weet u van God's wil?

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:06
In eerste instantie geplaatst door Muqaddam

 

De therm terrorisme word door de westerse overheden gebruikt om groepen of volkeren die opkomen voor hun goed recht maar waarbij het westen geen economische belangen heeft, te diskwalificeren.

Assalamu alaikum,

niemand heeft het "goed recht" om bommen te leggen in bussen of andere openbare plekken (wat mij betreft ook niet in niet-openbare plekken).

Inderdaad wordt de term "terrorisme" de laatste tijd te pas en te onpas gebruikt door allerlei regeringen, niet alleen westerse, die het gebruiken als excuus om net zulke verachtelijke daden te verichten als de moordenaars die vandaag die bommen in Londen legden.

Er is echter geen enkel verschil tussen de  millitairen die hun misdaden in o.a. Irak, Palestina en Afghanistan begaan en de zelfverklaarde "mudjahidien" die hun misdaden in o.a. Istanbul, Casablanca of Londen begaan.

Hoe kun je enerzijds treuren om een vermoorde onschuldige Palestijn of Afghaan, en het onrechtvaardig en afschuwelijk vinden wat die persoon is aangedaan, maar tegelijk gevoeloos blijven als een onschuldige Brit of Australier hetzelfde overkomt? Een dode is een dode zei ik al eerder, en voor de familie's van de omgekomen Afghaanse mannen, vrouwen en kinderen is het afschuwelijke wat hun overkomen is niet afschuwelijker dan wat de families van de omgekomen Britten overkomen is. Bommen maken geen onderscheid tussen goed en kwaad weet je. Stel je voor dat het jouw familie overkomt; als het een Amerikaanse bom is zou je vol wrok zijn, en als het een Al Qaida bom is zou je blij zijn?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:08
In eerste instantie geplaatst door Muqaddam

Al Hamdoulillah

Al Hamdoulillah

Al Hamdoulillah

ik ga niet twisten over Het Lot

 

beste Ruud

Wat weet u van God's wil?

Dat God vrede nastreeft,gelijkwaardigheid,harmonie,begrip voor elkaar en dat hij vraagt om dankbaarheid voor het leven dat hij ons schonk bv..... Maar als je denkt dat de wereld in brand zetten,Allah's wil zou zijn dan moet je me toch eens uitleggen welke rol er voor Satan is weg gelegd in deze wereld.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Muqaddam

 

De therm terrorisme word door de westerse overheden gebruikt om groepen of volkeren die opkomen voor hun goed recht maar waarbij het westen geen economische belangen heeft, te diskwalificeren.

Assalamu alaikum,

niemand heeft het "goed recht" om bommen te leggen in bussen of andere openbare plekken (wat mij betreft ook niet in niet-openbare plekken).

Inderdaad wordt de term "terrorisme" de laatste tijd te pas en te onpas gebruikt door allerlei regeringen, niet alleen westerse, die het gebruiken als excuus om net zulke verachtelijke daden te verichten als de moordenaars die vandaag die bommen in Londen legden.

Er is echter geen enkel verschil tussen de  millitairen die hun misdaden in o.a. Irak, Palestina en Afghanistan begaan en de zelfverklaarde "mudjahidien" die hun misdaden in o.a. Istanbul, Casablanca of Londen begaan.

Hoe kun je enerzijds treuren om een vermoorde onschuldige Palestijn of Afghaan, en het onrechtvaardig en afschuwelijk vinden wat die persoon is aangedaan, maar tegelijk gevoeloos blijven als een onschuldige Brit of Australier hetzelfde overkomt? Een dode is een dode zei ik al eerder, en voor de familie's van de omgekomen Afghaanse mannen, vrouwen en kinderen is het afschuwelijke wat hun overkomen is niet afschuwelijker dan wat de families van de omgekomen Britten overkomen is. Bommen maken geen onderscheid tussen goed en kwaad weet je. Stel je voor dat het jouw familie overkomt; als het een Amerikaanse bom is zou je vol wrok zijn, en als het een Al Qaida bom is zou je blij zijn?

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:26
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Muqaddam

 

De therm terrorisme word door de westerse overheden gebruikt om groepen of volkeren die opkomen voor hun goed recht maar waarbij het westen geen economische belangen heeft, te diskwalificeren.

Assalamu alaikum,

niemand heeft het "goed recht" om bommen te leggen in bussen of andere openbare plekken (wat mij betreft ook niet in niet-openbare plekken).

Inderdaad wordt de term "terrorisme" de laatste tijd te pas en te onpas gebruikt door allerlei regeringen, niet alleen westerse, die het gebruiken als excuus om net zulke verachtelijke daden te verichten als de moordenaars die vandaag die bommen in Londen legden.

Er is echter geen enkel verschil tussen de  millitairen die hun misdaden in o.a. Irak, Palestina en Afghanistan begaan en de zelfverklaarde "mudjahidien" die hun misdaden in o.a. Istanbul, Casablanca of Londen begaan.

Hoe kun je enerzijds treuren om een vermoorde onschuldige Palestijn of Afghaan, en het onrechtvaardig en afschuwelijk vinden wat die persoon is aangedaan, maar tegelijk gevoeloos blijven als een onschuldige Brit of Australier hetzelfde overkomt? Een dode is een dode zei ik al eerder, en voor de familie's van de omgekomen Afghaanse mannen, vrouwen en kinderen is het afschuwelijke wat hun overkomen is niet afschuwelijker dan wat de families van de omgekomen Britten overkomen is. Bommen maken geen onderscheid tussen goed en kwaad weet je. Stel je voor dat het jouw familie overkomt; als het een Amerikaanse bom is zou je vol wrok zijn, en als het een Al Qaida bom is zou je blij zijn?

Wassalam,

Amier.



Amier, ik ben het erg met je eens. Wat Joden Palestijnen aandoen in Israel is verschrikkelijk. Wat Palestijnen Joden aandoen idem dito. Onschuldigen die in Irak worden getroffen: ten hemel schreiend. En lichamen die in London uit elkaar zijn gerukt door bommen: afschuwwekkend.

Ik hoop dat iedere gemeenschap in NL - athe�st, moslim, hindoe, christen, jood etc etc etc dat ook ten volle wil uitspreken. Iedere wijsvinger naar een andere plek, zo van - moet je eens kijken wat ze daar doen - wekt de suggestie dat wat vandaag in Londen goed wordt gekeurd. Die suggestie moet ten allen tijde worden tegengegaan. Het leidt enkel tot escalatie.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:34

Dat geldt ook voor de mensen die bijvoorbeeld de muur van Israel goed proberen te praten, of de Amerikaanse overvallen op Irak en Afghanistan, de toestanden in Quantanamo waar moslims worden gemarteld zonder enige vorm van proces enz. enz. enz.

Wij moslims moeten niet vervallen tot dat niveau. Niemand zou moeten vervallen tot dat niveau. Maar ja, mensen....

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:40

@ Muqaddam;

je kan zeggen wat je wilt, maar een ander doden is hoe dan ook verboden, dat jij liever rouwt om je eigen broeders dan om mensen in engeland (waarvan je verder niet weet of ze broeders waren) zegt meer over je liefde voor de medemens en daarmee dus over jezelf dan over een ander. ieder mens is door Allah geschapen, vergeet dat nooit! welk geloof of ongeloof deze persoon ook volgde, 1 ding is zeker; Allah verliest 1 van Zijn schepselen. wat meer respect graag

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:41

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Men gaat uit van deze brief:

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,druckbild-490 370-364121,00.html

Hierin staat: Denemarken Itali� wordt gewaarchuwd en specifiek vermeld. En verder alle "kruisvaard" regeringen. Als zij hun troepen niet terugtrekken uit Irak en Afghanistan, dan wacht hen dezelfde straf.

Het zou slim zijn als Nederland zijn troepen terug trok.


Ha ha, dan mogen ze zich in het midden-oosten wel bergen, want daar zitten zo ze bestaan waarschijnlijk de enige regeringen die met Jeruzalem voor hebben wat de kruisvaarders daarmee voor hadden!  

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:44
In eerste instantie geplaatst door Amier

Dat geldt ook voor de mensen die bijvoorbeeld de muur van Israel goed proberen te praten, of de Amerikaanse overvallen op Irak en Afghanistan, de toestanden in Quantanamo waar moslims worden gemarteld zonder enige vorm van proces enz. enz. enz.

Wij moslims moeten niet vervallen tot dat niveau. Niemand moet vervallen tot dat niveau. Maar ja, mensen....

 

 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:47
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

@ Muqaddam;

je kan zeggen wat je wilt, maar een ander doden is hoe dan ook verboden, dat jij liever rouwt om je eigen broeders dan om mensen in engeland (waarvan je verder niet weet of ze broeders waren) zegt meer over je liefde voor de medemens en daarmee dus over jezelf dan over een ander. ieder mens is door Allah geschapen, vergeet dat nooit! welk geloof of ongeloof deze persoon ook volgde, 1 ding is zeker; Allah verliest 1 van Zijn schepselen. wat meer respect graag

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:56
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hier komt de waarzeger hihi remco


Ik volg je even niet madame, help me!
zoek het maar zelf uit.


Ik begon je net aardig te vinden .

Zal het morgen doen denk ik maar. Moet nu snel mijn nepshoarma klaarmaken en naar A'dam.

Ik vind het wel flauw van je.
hhhhhhhh ik ben heel aardig hoor vraag het aan ruud ja toch ruud??ook zoek het niet zelf uit
Ja hoor....Een beetje van de harde tandenborstel tik maar verder......  
  nee hoor ook zachte
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 16:57
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hier komt de waarzeger hihi remco


Ik volg je even niet madame, help me!
zoek het maar zelf uit.


Ik begon je net aardig te vinden .

Zal het morgen doen denk ik maar. Moet nu snel mijn nepshoarma klaarmaken en naar A'dam.

Ik vind het wel flauw van je.
hhhhhhhh ik ben heel aardig hoor vraag het aan ruud ja toch ruud??ook zoek het niet zelf uit
Ja hoor....Een beetje van de harde tandenborstel tik maar verder......  
  nee hoor ook zachte
Hahahaha....
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 17:05
Konden we de wereld maar van al het onrecht bevrijden he' Taqwaa... Zou dat geen mooi geschenk zijn aan Allah.....Ergens missen we wel zo'n wereld leider,waar iedereen naar luisterd. Hadden we maar het geld om die woestijnen eens om te toveren tot vruchtbaar land...Om alle monden in de wereld goed te kunnen voeden....Als....als.....als....
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 17:15

nee mensen zo moeten we niet denken, bij het verbeteren van de wereld moeten we niet eerst aan geld denken, want geld is er echt genoeg, we moeten aan onze persoonlijkheid werken, want hoevelen zijn niet te bang, te lui, te trots, te gemakzuchtig etc etc om een ander te helpen? ik zal mezelf zeker niet uitsluiten, en een ieder kent zijn eigen fouten ook! als wij leven als een goede gelovige, en voor onze naaste klaarstaan dan moet het lukken een stukje van de wereld. hoe klein ook, mooier te maken.

maar zeg eens eerlijk; wie gaan er dit jaar op vakantie? wie? allemaal? wie van jullie heeft overwogen om NIET te gaan, en het geld dat je eraan kwijt zou zijn aan de moskee of een ander goed doel te schenken? om daarvan een etenswaren-pakket te kopen voor je arme buren, of zijn gehele familie eens in het zonnetje te zetten door middel van een diner. wie van jullie heeft daaover nagedacht?

niemand? wat zou je dan moeten met al dat geld voor een betere wereld? nog een weekje vakantie erbij?:(

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.