Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoe pak ik dit aan?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe pak ik dit aan?
    Geplaatst op: 21 juli 2005 om 05:53
Ik ken mijn heer 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 05:56

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (2:62)

Salman al Farisi vroeg de Profeet naar het lot van zijn vroegere vrienden onder de Joden, Christenen en Sabi�rs, die waren gestorven voordat de boodschap van de Islaam tot hun was gekomen. De Profeet antwoordde: "Hun plaats is de Hel." Daarop openbaarde Allah dit Vers.

Eigenlijk best vreemd..... De Koran vermeldt dat zowel de Joden als de Christenen het boek van de heer hebben mogen ontvangen.Waarop de Profeet Mohammed zegt dat deze mensen in de hel zullen belanden en vervolgens Allah zelf zegt,dat dit niet klopt.Het lijkt er dan op dat,Allah niet de mening van Mohammed deeld en omgekeerd.Waar het verhaal van Salman staat weet ik niet,maar zo te zien is het geen onderdeel van de zuivere Koran.

Maar wat mij duidelijk wordt uit dit vers,is dat Allah spreekt over mensen die GOEDE daden verichten.Maw......Allah heeft het hier niet over leugenaars,moordenaars,huichelaars enz...Die zich onder bepaalde gelovigen kunnen bevinden,maar over mensen die zich iets van Gods geboden aantrekken en er naar leven.Vroome gelovigen dus.Vroome gelovigen kunnen zich blijkbaar bevinden onder alle heilige boeken die God de mens gaf.

En eerlijk gezegd.....

Ik zie geen verschil tussen een Moslim die een kind van de verdrinkingsdood red of een Jood dan wel christ of anders gelovige...

Wie hierin wel een verschil ziet heeft een bril nodig.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:04
Ruud,

Het is een voetnoot.
Dit is over de mensen voordat de Islaam er was. Diegenen die zich hielden aan hun geloof gaan naar het paradijs.

Mohammed zei dat de vromen van de eerdere geloven naar de hel gingen, totdat God dit vers (2:62) geopenbaard had aan Mohammed om te zeggen dat ze wel naar de paradijs gaan. Wat betreft na de bekendmaking van de Islaam, moeten ze bekeren en dan pas gaan ze naar het paradijs. Daar staan toch genoeg verzen in de Koran over. Hij heeft de mens een gunst verleend om het rechtgelijde pad aan te tonen. De mens is vrij in zijn keuzes, dus ze moeten ook zelf de concequenties dragen.

Beslama,

Abd al Wadud
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door Ruud

En eerlijk gezegd.....

Ik zie geen verschil tussen een Moslim die een kind van de verdrinkingsdood red of een Jood dan wel christ of anders gelovige...

Wie hierin wel een verschil ziet heeft een bril nodig.


Salaam Ruud,
Ik wel, een moslim draag een baard .
----------------------------------------------
Nee, Ik zie ook geen verschil, maar God weet wat er in de harten afspeelt.
Hij heeft het zo duidelijk gemaakt. En na de dood kunnen we zeggen, zie je wel.
En dan heb je spijt, het leven is een test. Als je een biologieexamen (islaam) hebt en je gaat leren voor wiskunde (jodendom) of economie (christendom) dan slaag je niet. En er is geen herexamen.

Beslama,

abd al Wadud

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:11
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Ruud,

Het is een voetnoot.
Dit is over de mensen voordat de Islaam er was. Diegenen die zich hielden aan hun geloof gaan naar het paradijs.

Mohammed zei dat de vromen van de eerdere geloven naar de hel gingen, totdat God dit vers (2:62) geopenbaard had aan Mohammed om te zeggen dat ze wel naar de paradijs gaan. Wat betreft na de bekendmaking van de Islaam, moeten ze bekeren en dan pas gaan ze naar het paradijs. Daar staan toch genoeg verzen in de Koran over.Versen die zeggen dat vroome christenen en Joden zich moeten bekeren tot de Islam. Die versen wil ik dan wel eens zien.....Hij heeft de mens een gunst verleend om het rechtgelijde pad aan te tonen. De mens is vrij in zijn keuzes, dus ze moeten ook zelf de concequenties dragen.

Beslama,

Abd al Wadud
Laat maar zien waar in de zuivere Koran dit staat.....
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:13
Oke, ik heb het ergens gelezen, dus wacht even 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:15
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door Ruud

En eerlijk gezegd.....

Ik zie geen verschil tussen een Moslim die een kind van de verdrinkingsdood red of een Jood dan wel christ of anders gelovige...

Wie hierin wel een verschil ziet heeft een bril nodig.


Salaam Ruud,
Ik wel, een moslim draag een baard .
----------------------------------------------
Nee, Ik zie ook geen verschil,Juist.....En omdat daar geen verschil in zit,zal je God hierin ook geen onderscheid zien maken....Snap je God? maar God weet wat er in de harten afspeelt.Juist.....Hij kent de vroome.....
Hij heeft het zo duidelijk gemaakt. En na de dood kunnen we zeggen, zie je wel.
En dan heb je spijt, het leven is een test. Als je een biologieexamen (islaam) hebt en je gaat leren voor wiskunde (jodendom) of economie (christendom) dan slaag je niet. En er is geen herexamen.

Beslama,

abd al Wadud

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:16
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Oke, ik heb het ergens gelezen, dus wacht even 
Is goed.....
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:27
En toen een Boek van God tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen. (2:89)

"dat bij hen was" bij de Joden en Christenen.

Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan God aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten God." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn." (3:64)

O, mensen van het Boek, waarom verwerp je de tekenen van God terwijl je er getuige van bent?

O, mensen van het Boek, waarom verwar je de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in? (3:70-71)

En voorzeker, onder de mensen van het Boek zijn er, die in God en in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen tot hen was neergedaald, geloven, zich voor God verootmoedigend. Zij ruilen de tekenen van God niet in voor een geringe prijs. Dezen zijn het, die hun beloning bij hun Heer zullen ontvangen. Voorzeker, God is vlug in het verrekenen. (3:199)

O, mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen, die veel van hetgeen voor u verborgen bleef van het Boek heeft ontsluierd en veel overgeslagen. Er is van God inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen. (5:15)

O, gij mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers, die u klaarheid brengt, opdat gij niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer tot ons gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer tot u gekomen. God heeft macht over alle dingen. (5:19)

Maar deze vind ik wel duidelijk genoeg, jij niet Ruud?

Als de mensen van het Boek hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zouden Wij gewis hun zonden hebben vergeven en hen in tuinen van zaligheid hebben toegelaten. (5:65)


Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 13:22


Soldier schreef:


2:109 Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden. Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen




Matte�s 24:
 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. 
Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. 
Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden.


Abd al Wadud


 Bedankt voor je antwoord. En niet zo lang opblijven voortaan

Jezus geeft deze boodschap in de bijbel als waarschuwing aan zijn volgelingen.Jullie zullen worden onderdrukt door andere mensen om mijn naam.In de Koran staat dat rare zinnetje om mensen van het boek ...

Opmerkelijk :
Mensen van het Boek vervolgd ; en in Koran bevel om te vervolgen.

Alle overeenkomst berust op louter toeval


 





Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 13:30
De geleerden weten het!

Er zijn twee opties:

1. Ze hebben het verdraaid, ze wisten dat een nieuwe profeet kwam.
 Er wordt op gedoeld dat wij de slechterikken zijn die hun aanvallen.

2. Het is voor ons geschreven.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 13:32
Abd al Wadud

ben ik wel met je eens hoor.
Maareh ga jij altijd zo laat op bed

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 13:35

gesprek komt niet echt op gang

Moet afsluiten.

Vergeet niet alle mensen hebben een leven lang de tijd om te leren.



Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:09
Ehm.. neeh ik ga niet altijd zo laat naar bed .
Denk je dat een leven lang genoeg is om te leren ?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:10

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

En toen een Boek van God tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen. (2:89)

"dat bij hen was" bij de Joden en Christenen.

Juist jah...... Als ik me niet vergis,waren de eerste Christenen en Joden een beetje ongeduldig....Vandaar dat men een kalf in elkaar knutselde.

Een kleine vraag......Wat heeft dit te maken,met Christenen en Joden die vroom zijn en vroom handelen volgens het boek dat hen toch werd overhandigd?

Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan God aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten God." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn." (3:64)

Ik wil met jou wel een gebed uitvoeren......Alleen zal ik om vergeving vragen voor onze zonden.Jij mag een vloek op me leggen.(Vergeet niet dat wedden verboden is....  )

O, mensen van het Boek, waarom verwerp je de tekenen van God terwijl je er getuige van bent?

O, mensen van het Boek, waarom verwar je de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in? (3:70-71)

Dit stuk gaat over moslims die de waarheid kennen,maar deze verbergen en anderen gebruiken om hun voordeel er uit te halen.Maar ook Christenen en Joden hebben hier een handje van.

En voorzeker, onder de mensen van het Boek zijn er, die in God en in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen tot hen was neergedaald, geloven, zich voor God verootmoedigend. Zij ruilen de tekenen van God niet in voor een geringe prijs. Dezen zijn het, die hun beloning bij hun Heer zullen ontvangen. Voorzeker, God is vlug in het verrekenen. (3:199) Dit gaat over elke gelovige aan wie de waarheid over God is verhuld.Alle vroome mensen zullen tot hem kunnen komen.

O, mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen, die veel van hetgeen voor u verborgen bleef van het Boek heeft ontsluierd en veel overgeslagen. Er is van God inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen. (5:15)

Dit gaat over Christenen die zich niet aan hun boek houden,eigenlijk hetzelfde als wat voor moslims geldt.

O, gij mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers, die u klaarheid brengt, opdat gij niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer tot ons gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer tot u gekomen. God heeft macht over alle dingen. (5:19)

Dit gaat over Mohammed gezonden door Allah voor de Moslims.Een teken voor de Christen en Joden......Denk niet dat u de eenigste bent aan wie de waarheid is verkondigd.

Maar deze vind ik wel duidelijk genoeg, jij niet Ruud?

Als de mensen van het Boek hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zouden Wij gewis hun zonden hebben vergeven en hen in tuinen van zaligheid hebben toegelaten. (5:65)

Dit gaat over alle mensen die slecht zijn en slecht handelen zowel onder Joden als Christenen.Maar ook dit geldt voor Moslims.


Ik ga ze even allemaal met je af..... Ik hoop dat je meer hebt..... Niet 1 van deze versen verwerpt de waarheid die aan de Christenen en Joden is overhandigd.Er wordt alleen gesproken over alle mensen die zich niet aan die regels houden.Maar jah.....Die zitten aan alle kanten van het boek.

God rekent af per individu en scheerd geen kammen.Hij kent immers de waarheid van elk mens.

Maar misschien heb jij een heel andere kijk op deze versen,het lijkt me leuk om ze te vergelijken.Daar kunnen we misschien wat van leren.

(Owwww.....En maak je niet druk om me knipoog.....Daar zit niets achter.)

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:51
De Christenen en Joden zijn hoog in de islaam, omdat als ze Joden en Christenen blijven, wat in houdt dat ze moslims worden, gaan ze naar het paradijs.
Dat is de boodschap.
En wat is er mis met wedden ?

Niet 1 van deze versen verwerpt de waarheid die aan de Christenen en Joden is overhandigd.Er wordt alleen gesproken over alle mensen die zich niet aan die regels houden.Maar jah.....Die zitten aan alle kanten van het boek.

De Waarheid is aan de Joden en Christenen overhandigd, en daarin staat beschreven dat Mohammed zou komen. Als je een ware Jood of Christen bent dan geloof je automatisch in Mohammed. En als je in Mohammed gelooft, dan ga je naar het Paradijs.

Maar om de discussie voort te zetten open ik een nieuwe topic: Toegang?
Daar kunnen wij verder diccusieren, want we dwalen te ver af.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.