Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamic websites geblokkeerd

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamic websites geblokkeerd
    Geplaatst op: 31 juli 2005 om 14:30

tERRORIST IS VOOR MIJ IEDEREEN DIE MET DREIGING EN GEWELD ZIJN DOEL PROBEERT TE BEREIKEN.

vOOR MIJ STAAT TERRORISME LOS VAN GELOOF, SEXE, GEAARDHEID ETC. iK WIL \DAT IEDEREEN HET RECHT HEEFT DAT LEVEN IN TE VULLEN ZOALS HIJ/ZIJ DAT WIL. aLS JE HINDOEIST WILT ZIJN, PRIMA. wIL JE HOMO ZIJN, PRIMA. WIL JE MOSLIM ZIJN, PRIMA. ETC.

MIJN REACTIE VOLGT ALS MENSEN ANDEREN VEROORDELEN OM HUN GELOOF, GEAARDHEID, IDEEEN., ETC.

EN DAAR BOTST HET WAT MIJ BETREFT VAAK MET DE MOSLIM. lET WEL: NIET MET DE ISLAM. hET IS DE MENS ACHTER EEN GELOOF DIE VERNIETIGING PREDIKT, NIET HET GELOOF ZELF.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 17:14
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Maar als terrorisme betekent jihaad tegen de onderdrukkende Tawaghit � ja, dan ben ik een terrorist, als terrorisme is strijden tegen satan � ja, dn ben ik ook een terrorist, als terrorisme is het verlaten van shirk � ja, dan ben ik terrorist, als terrorisme is vasthouden aan het pad van de salafus-Salih � ja, dan ben ik ook een terrorist.

Ieder land geeft de betekenis van het woord terrorisme een mening dat het beste bij hun politieke doelen past. In hun ogen blijven wij een gevaar, en dat is wat Hitler al eerder probeerde te doen met de joden.

Assalamu alaikum,

ik ben het met je eens.

Het is dan ook niet het doel wat iemand al of niet terrorist maakt (en het is een modewoord de laatste paar jaar), maar de methode. Iedere moslimheeft het recht en de plicht de doelen na streven die je hierboven noemt. En in het streven naar die doelen, die allemaal jihaad zijn, houdt de gelovige zich vast aan de koran. De koran wordt ook "al Furqaan" genoemd, wat Leemhuis vertaald met "het reddend onderscheidingsmiddel". De sahaba, tabi'ien en latere generaties moslims, maar vooral de sahaba, hebben ons laten zien hoe we het pad van de jihaad behoren te bewandelen. Misschien het moeilijkst bewandelbare pad op de weg van Allah subahan wa t'ala, met de heilige koran als reddend onderscheidingsmiddel tussen mudjahied en terrorist, tussen paradijs en hel. En het enige oordeel is aan Allah de Barmhartige, de Genadevolle.

Ik vraag iedereen te bidden voor onze broeders en zusters die het niet zo gemakkelijk hebben als wij, voor iedereen die onderdrukt, uitgebuit en mishandelt wordt. Voor iedereen die in angst en armoede moet leven, die dagelijks pijn, frustratie en verdriet moeten ondervinden. Ik bid voor de mudjahidien die strijden op de weg van Allah, voor de martelaren die voor ons stierven in naam van Allah subahan wa t'ala, voor alle moslims die ondanks hun pijn, vernedering, ellende en verdriet vast blijven houden aan hun geloof in de enige God van wie wij allemaal gekomen zijn en tot wie wij zullen wederkeren. Amin.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.