Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Leger?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Leger?
    Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 03:38
as Salaam Aleykoum wa Rahmatollah wa Barakatoh Broeders en Zusters fi Dien en Hallo andersdenkenden,

Ik vraag me af of er ooit een leger zal komen in opstand tegen de afschuwelijke dingen die de V.S. doet bij Irak en anderen. Welk land zal dat zijn of zal het een leger zijn van moslims die zich verenigen?
Graag je mening en argumenten.

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 04:07

Wa'Selam

Even uit het blote hoofd.....In principe hoort de VN, Amerika aan te spreken op hun gedragingen en overtredingen.(zoals dat ook bij andere landen het geval is,sancties etc.)

Er is een Internationaal Gerechtshof, maar daar heeft Amerika ook een probleem mee, ze hebben bij oprichting van het Hof een soort van maar,daar laten opnemen, die maar is; leuk, maar amerikaanse burgers mogen niet berecht worden door dit gerechtshof.

Amerika moet nog steeds hun contributie betalen aan de VN, dat loopt inmiddels op in de miljoenen dollars.

Verder, er zijn twee landen,die het verdrag, de Rechten van het Kind, niet onderschrijven, dus ook niet hebben ondertekend; Kenia en Amerika .

Er is een structuur neergezet, maar deze word niet benut (ten op zichte van Amerika),de gevangenisssen waar oorlogsgevangenen zitten uit Afganistan en Irak, druisen in tegen het Internationale besluiten en verdragen.

En zo kunnen we door gaan, mijn broeder ik weet het niet,je merkt ook bij de Midden-Oosterse staten dat alles om politiek gewin draait en de waarheid is zoek.

Wat ik nu denk valt onder.........

Wa'Selam 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:26
Zal er ooit een moslimleger komen?
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:32

Weet ik niet,zou het wat oplossen?

En is een leger in staat te str�jden en te handelen op een rechtvaardige wijze zoals onze Profeet Mohammed (vzmh) deed?(gezien de gemixte opvattingen, onder de moslims over 'strijd')

De dag des Oordeels lijkt me nog de beste oplossing.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:43
Als er een moslimleger zou komen, zou je die dan steunen. En aan de mannen: zouden jullie je erbijvoegen?
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:45
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh

Insch Allah, maar daar moet eerst toch een chalifaat voor worden opgezet?
Voor de rest vertrouw ik alleen op Allah.

Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:52

Een moslimleger zou de problemen nooit oplossen. Django ziet het goed. Het eerste slachtoffer van oorlog is de waarheid. Dat geldt voor elke ideologie en elk geloof waar voor gevochten wordt. De islam zal daaraan niets veranderen. Er zou anders allang een rechtvaardige islamitische staat zijn gevormd. Maar zoals iedereen weet, bestaat die niet.

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:56

salam,

inschallah zal ik als er een islamitische leger komen ,het steunen, Ik denk dat we voornamelijk moeten wachten op imam mehdi, die de islamitische revolutie zal leiden...inschallah zullen de moslims de amerikanen stoppen.

Mischien is Iran hier wel geschikt voor..inschallah iedereen wil in Iran strijden..inschallah. Allah swt en zijn profeet mohammed vzmh weten het het beste...

salam

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:09

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de overwinnig aan de Moejahedeen, salama alaykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe inshallah aghy broeder 01 de Mahdi zal moeten komen om ons te leiden en sterke goedopgeleide godvrezende Moejahedeen verzamelen die zich dood vechten, maar aghy je had het over Iran bedoelde je niet Irak??

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:09
Lang leve de islam en haar strijd om wereldhegemonie. Heeft niks met respect en vrede te maken. Lijkt me teveel op Hitler.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:29
Salaam

Het heeft te maken met de overleving van de moslim ummah. Vrede komt van twee zijdes. Dus niet alleen moslims. Maar ook van niet-moslims.
Nou, nou, ik denk toch wel dat je meer verschil kunt maken: hitler geloofde in sektes en uitroeing van het joodse rase etcetera. Ik weet niet of je het door hebt, maar je wordt genegeerd (met een reden denk ik).

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:35

Gelukkig niet door jou, en daar ben ik je dankbaar voor.

De overeenkomst met Hitler zal in uitvoering niet anders zijn.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:48
In eerste instantie geplaatst door Django

Weet ik niet,zou het wat oplossen?

En is een leger in staat te str�jden en te handelen op een rechtvaardige wijze zoals onze Profeet Mohammed (vzmh) deed?(gezien de gemixte opvattingen, onder de moslims over 'strijd')

De dag des Oordeels lijkt me nog de beste oplossing.


Bush heeft in de eerste 5 jaar van zijn presidentschap meer onschuldige doden op zijn geweten dan Hitler tijdens zijn eerste vijf jaar. Het volk van al die landen die door hem bezet worden, hebben alle recht op verdediging van hun land.

Het verzet in Iraq en Afghanistan hebben misschien nog niet geleid tot het vertrek van de Amerikanen. Maar het verzet is nuttig geweest voor een ander doel: Amerikaanse plannen om Iran en Syrie aan te vallen zullen nu niet zo snel worden uitgevoerd. Hadden onze moslimbroeders niet de strijd aan gegaan, dan waren er nu wel meerdere landen slachtoffer geworden van de oliemagnaten.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 07:13

salaam aleykum.

ik denk ook dat het een iran of syrie zal zijn die in strijd zal gaan tegen amerika.hoe amerika nu druk zit te oefenen op iran wegens hun kernactiviteiten zal het niet lang duren voor bush zijn dom ideetje krijgt om iran PROBEREN te bezetten en dan zogezegd de wereld wild redden van een eventuele kernoorlog.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 08:06

salam,

inschallah zal Amerika een grote nederlaag krijgen door de moslims, inschallah zullen de moslims ze opsluiten in een grote val en ze een grote afslachting geven!!!! Inschallah zullen de mujaheed overwinnen inschallah!! Inschallah zal allah swt de ongelovigen een nederlaag geven!!

salam

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 08:10

En dat afslachten van talloze onschuldige mensen (er wonen tenslotte 2 miljoen moslims in Amerika) is dan weer geen bezwaar? Verder was het volgens mij ook Allah die gaat oordelen en niet Broeder01, maar ik kan het mis hebben.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 08:17

Zoals uit bovenstaande blijkt dat de islam niet alleen vrede brengt maar veel heel veel geweld.

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 08:53
Salaam

Je hebt de discussie niet echt gevolgd Eelke, je hebt het inderdaad mis als je niet hebt gelezen over terrorisme in islam. Daaruit volgde namelijk dat het doden van kinderen/vrouwen/ouderen/gewonden/zieken niet is toegestaan in oorlogstijd.
Nou, geweld komt overal in voor, ook in natuur. Netals ieder ander natie heeft een islamietisch staat oorlogsrecht (recht om zichzelf te verdedigen in kritieke situaties). Ieder geloof heeft wel een militante zijde. Zelfs dat valt niet te ontkennen (jaja, maar boedhisten leerden krijgskunst niet voor niks).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 09:04

salam

eelke zei:

En dat afslachten van talloze onschuldige mensen (er wonen tenslotte 2 miljoen moslims in Amerika) is dan weer geen bezwaar? Verder was het volgens mij ook Allah die gaat oordelen en niet Broeder01, maar ik kan het mis hebben.k ga hier niet eens op in..ga maar eens goed de discussie volgen en kijk maar onder het kopje: islam veroordeelt het terrorisme..pffffff  waar zie je me oordelen dan pffffff...Lees je met je oren??? Alles wat ik zeg is in naam van allah swt en niets gebeurt zonder de toestemming van allah swt,

salam

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 09:27
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

inschallah zal Amerika een grote nederlaag krijgen door de moslims, inschallah zullen de moslims ze opsluiten in een grote val en ze een grote afslachting geven!!!! Inschallah zullen de mujaheed overwinnen inschallah!! Inschallah zal allah swt de ongelovigen een nederlaag geven!!

salam



Ik heb de discussie wel gevolgd en voel me dus vrij om te reageren. Als ik de uitting van broeder01 zie dan herken ik daarin niet de mujahidin volgens de definitie die eerder op dit forum is gegeven.

Volgens mij zijn in Irak ook vele sji'ieten blij met de aanwezigheid van de amerikanen, die de terreur olv Saddam en soennitische strijders hebben gestopt. Of de motieven van de VS daarbij zuiver waren valt te betwijfelen (olie), maar het is niet re�el om te stellen dat de moslims in Irak zullen strijden tegen de VS. De strijd van de Al Qaeda en die Jordani�r (what's his name) tegen de VS is puur politiek, maar overgoten met een sausje van islamitische religie om het gewone volk mee te zuigen in een allesvernietigende strijd. Daarbij zorgen OBL en die Jordani�r (what's his name again) dat ze buiten schot blijven, maar laten na�evelingen zich voor hen opblazen om talloze sji'ieten mee te slepen in de dood. Het is puur politiek en heeft niets met religie te maken.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 09:56

Je wilt toch niet zeggen dat wat jij hier zegt in Gods naam is? Zal Hij blij mee zijn.

[.k ga hier niet eens op in..ga maar eens goed de discussie volgen en kijk maar onder het kopje: islam veroordeelt het terrorisme..pffffff  waar zie je me oordelen dan pffffff...Lees je met je oren??? Alles wat ik zeg is in naam van allah swt en niets gebeurt zonder de toestemming van allah swt,

salam

[/QUOTE]
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 04:42

salam,

jij als ongelovige(pietjepuk) kan niet weten waar allah swt wel en niet blij mee is; wij zijn schepsels van allah swt; geef me effe aan waar k fout zit? Ik zeg  tegen eelke ga maar eens goed de discussie volgen, want volgens mij heeft ze slechts mijn bericht gelezen en niet van anderen..

salam

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 06:54

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

as Salaam Aleykoum wa Rahmatollah wa Barakatoh Broeders en Zusters fi Dien en Hallo andersdenkenden,

Ik vraag me af of er ooit een leger zal komen in opstand tegen de afschuwelijke dingen die de V.S. doet bij Irak en anderen. Welk land zal dat zijn of zal het een leger zijn van moslims die zich verenigen?
Graag je mening en argumenten.

Beslama,

abd al Wadud

 

Een leger doet altijd afschuwelijke dingen. Daar is het een leger voor. Een oplossing zal het dus niet bieden.

 

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 08:38
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen, asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ik moest dit even zeggen because im so happy afgelopen week hebben Moejahedeen 350 km ten noorden van Bagdad 21 Amerikaanse honden naar de hel gestuurd en wallahie moslimbroeders en zusters er worden er elke dag tientallen Amerikaanse terroristen gedood maar de joodse media zwijgt erover, inshallah de overwinning aan de Islam de overwinning aan de oemma de overwinning aan de Moejahedeen ya Allah steun hen en broeders en zusters maak aub doeaat voor hen, gair inshallah asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe
Terug naar boven
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 08:43
Asalama alykoum wahrahmatoe allah ,   AMIEN AMIEN AMIEN RABBI AL ALAMIEN ALLAH MA NESAR AL ISLAM WAL MOESLIMIEN ALLAH MA NESSAR AL MOEJAHEDEEN FIE KOELIE MAKEN INSHALLAH YA RAB
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 04:22

Toch denk ik dat we eerst ook bij onszelf moeten beginnen, voordat we ons gaan bezighouden met de extremistische ongelovigen zoals BUsh. Eerst de huichelaars in ons midden bestrijden, die vormen op dit moment een groter gevaar.

 

Misschien worden de taken verdeeld en komen er meerdere legers?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 07:39

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen, asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ik moest dit even zeggen because im so happy afgelopen week hebben Moejahedeen 350 km ten noorden van Bagdad 21 Amerikaanse honden naar de hel gestuurd en wallahie moslimbroeders en zusters er worden er elke dag tientallen Amerikaanse terroristen gedood maar de joodse media zwijgt erover, inshallah de overwinning aan de Islam de overwinning aan de oemma de overwinning aan de Moejahedeen ya Allah steun hen en broeders en zusters maak aub doeaat voor hen, gair inshallah asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe

Dat soort dingen gebeuren in Irak dermate vaak dat ze er geen aparte melding meer van maken in veel media. Dit heb ik overigens wel op tv of radio meegekregen, via een rapportage over een evenement waar Bush was (week niet eens meer welk), waarbij tussen neus en lippen door werd vermeld dat Bush de nabestaanden condoleerde - of zoiets.

Merk overigens op nadat je euforische stemming bekoeld is dat er zonder die acties van die brave broeders van jou sinds ergens in 2003 geen mensen meer in Irak gestorven zouden zijn aan oorlogsgeweld. Zij zijn een nieuw conlict met de Amerikanen begonnen, dat het geweld aan beide kanten kennelijk vergoelijkt.

Zelfs al kan je het Amerikaanse leger alleen zien met zwart-wit vooroordelen: volkomen zinloos en ellende zaaiend dat soort acties, als je geen goede kans maakt je tegenstander snel onder de voet te lopen.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 16:20
Salaam Aleikum,

Feit blijft dat onder ander het Huis Saud er voor heeft gezorgd dat er geen khalifaat meer is, en dat er verschillende moslimlanden zijn die geregeerd worden door dictators. Net zoals de Saud familie.
En daardoor zal het nog wel een tijdje duren voordat er weer eenheid is onder de moslims. Vooral ook omdat men onder meer vanuit het westen en door de arabische machthebbers zelf heel slim nationalisme bij de burgers er in is gepompt.
Onder de khalifaat had je regio�s en gouverneurs, maar nu zijn het landen die niks van mekaar moeten hebben en soms zelfs oorlogen met mekaar voeren. Moslims moeten eens gaan nadenken of het wel zo slim is om te denken vanuit een nationaliteit...
Vroeger was er 1 islamitische rijk met een volk dat uit moslims bestond. Nu heb je turken, marokkanen, algerijnen, egyptenaren, irakezen etc...
Koningshuizen die beweren afstammelingen te zijn van de profeet vzmh om hun legitimiteit te rechtvaardigen, ik moet er bijna van kotsen eerlijk gezegd...
En het volk dat hierin trapt, tja...

Nu denken jullie waarschijnlijk dat ik heel radicaal ben of zo, en dat ik zo in staat zou zijn geweld te gebruiken tegen deze koningshuizen
Maar ik ben van mening dat deze koningshuizen toch wel ooit zonder geweld uit zichzelf zullen gaan vallen als het volk eindelijk ooit door zal krijgen dat het bedriegers zijn.
Ik ben voor eenheid van de mensen, alleen zo kunnen we oorlogen en geweld in de toekomst vermijden. Het westen is hiermee al slim begonnen door de EU op te richten. Oorlog hier in Europa is daardoor minder waarschijnlijk. Ook wij als moslims hadden ooit eenheid, maar zoals ik al zei hebben de machtwellustelingen zoals de Saud familie dit weggevaagd door tegen onze turkse broeders te vechten en voor de engelsen...

Maar geen slecht woord over het westen aangezien zij deden wat in hun beste belang was. En de saudische koningshuis in het belang van haar eigen familie en niet in het belang van de islam.
Misschien had Bin laden wel een beetje gelijk op dit punt als het gaat om de saudische koningshuis. Als hij nu maar gewoon een andere manier had gekozen om dit te laten blijken ipv onschuldige burgers te doden....
Ik bedoel hij had genoeg geld, om daar nu bommen en wapens mee te kopen... Ga eens als banneling alles doen om hun schijnheiligheid in twijfel te trekken door een schotelzender op te zetten of zo.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 17:03

Die elke en die pietje puk of so

wat zijn jullie toch losers .... Ik hoop echt voor jullie dat jullie snel dood gaan en de waarheid dan gaan zien....

ALs je verantwoording moet afleggen voor je nutteloze opmerkingen ..

wat bereik je ermee om mensen op te fokken ipv dat je effe gaat nadenken over hoe de wereld is ontstaan al die mooie dingen die we gekregen van ALLAH komen jullie de islam zwart maken ....

Wat is het in jullie nadeel als je ff de kuran zo open slaan en onderzoek zou uitvoeren in plaats van jullie nutteloze opmerkingen ....

Ik zeg alleen maar dit : WACHT MAAR TOT JE DOOD BENT DAN ZAL JE HET ZIEN WAT ER MET JULLIE GAAT GEBEUREN ....

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 17:19
Salaam Aleikum,

Beste zuster, het is niet correct om hen (op korte termijn) de dood toe te wensen. Ook niet vanuit islamitisch oogpunt. Inderdaad zijn het vaak provocerende en nutteloze posts van de betreffende leden, alleen vind ik niet dat we daarom moeten hopen dat ze daarvoor maar snel dood gaan. We moeten juist hopen dat ze tot inkeer komen en inzien dat de Islam de waarheid is.
Want ook zij kunnen moslims worden, de Islam heeft wel ergere beledigingen gehad. Zelfs vijanden die moslims hebben gedood. Maar mochten ze daarna moslim worden dan ben ik bijzonder blij een broeder of zuster te mogen verwelkomen. Niet omdat er dan meer moslims zijn, maar omdat iemand een betere kans heeft aangegrepen om in het Paradijs te komen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.