Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wiet/hasj of andere drugs?!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wiet/hasj of andere drugs?!
    Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 14:54

Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum, ik heb al een en ander gepost en veel gelezen, omdat ik graag wat te weten wil komen over de Islam(puur interesse) Het is nooit verkeerd een andere religie/cultuur te leren kennen/begrijpen. Maar goed, het volgende:

Ik ken vrij veel moslims persoonlijk, en een groot aantal daarvan in de leeftijd 18 t/m 35 vooral mannen van wie ik weet dat ze regelmatig wiet of hasj roken er zijn er bij die zelfs zwaardere drugs gebruiken. Of zelfs daarin handelen. Vrouwen die dit doen ken ik overigens niet.

Maar de moslims die ik ken die met grote regelmaat drugs gebruiken zien dat niet als iets wat verkeerd is. Maar bijvoorbeeld alcohol gebruiken ze niet, en verder bidden ze wel en houden zich eigenlijk vrij goed aan de regels die de Islam voorschrijft.

Ik heb daar onlangs een discussie overgehad met een moslim jongen, die dagelijks hasj rookt, hij ziet dit niet als verkeerd, terwijl ik denk dat je als Moslim, zowiezo als mens, en als gelovige geen drugs zou moeten gebruiken, drank mag immers ook niet. Hij had het daarnaast ook over opium, dat in bepaalde Islamitische landen vrij normaal is om te roken, terwijl het gewoon zwaar verslavende midellen zijn. Alle drugs zijn zowiezo slecht om te gebruiken, maar hoe zit dit nou precies?

Is drugs iets wat getollereerd wordt?

En hoe kan het dat er zoveel jongeren zijn(ook Moslims in dit geval die zich aan drugs vergrijpen?

Drugs is zo oud als de mensheid, hoe zat dit vroeger en nu m.b.t. het geloof?

Vriendelijk gegroet Simsalabim!

 

 

 

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 15:09
Het is in de islam niet toegestaan om DRUGS TE GEBRUIKEN. omdat drugs verslavend is en naar matte je het veel gebruikt zelfs je dood kan betekenen
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 15:13

Het is zowiezo in mijn ogen fout om drugs te gebruiken. Maar hoe vertel je een jongen van 18 dat? Hij heeft zijn eigen waarheid met betrekking tot drugsgebruik gemaakt.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 15:25

salaam aleykum.

als je het echt wilt oplossen en gelijk wilt krijgen dan moet je ze confronteren met hadiths en koranverzen waar instaat dat bedwelmende middelen haraam zijn.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 15:37
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

als je het echt wilt oplossen en gelijk wilt krijgen dan moet je ze confronteren met hadiths en koranverzen waar instaat dat bedwelmende middelen haraam zijn.

waleykum salaam

Nou dat kan ik niet maken, ik kan niemand confronteren met hadiths en koranverzen, omdat ik zelf niet Moslim ben.

Dus misschien zou iemand die wel weet heeft van de Koran het moeten doen.

Maar het gaat er gewoon om, dat ik het zowiezo zonde vind van een jong iemand dat deze drugs tot zich neemt.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 16:04
Haal de koran erbij, jij kan dat ook doen. De koran is voor iedereen op aarde, als ze er maar respectvol mee omgaan. Er staat in pleeg geen zelfdoding.

Zeg tegen hem.

Allah haat voor jou om de welvarendheid te verspillen aan overbodige luxe (sigaretten, drugs, mooie auto's, dure hotels).
Stop met roken of blowen en geef dat geld aan arme mensen.

Volume 3, Book 41, Number 591:

Narrated Al-Mughira bin Shu'ba:

The Prophet said, "Allah has forbidden for you, (1) to be undutiful to your mothers, (2) to bury your daughters alive, (3) to not to pay the rights of the others (e.g. charity, etc.) and (4) to beg of men (begging). And Allah has hated for you (1) vain, useless talk, or that you talk too much about others, (2) to ask too many questions, (in disputed religious matters) and (3) to waste the wealth (by extravagance).



< ="">postamble(
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 16:14
Ja maar, dat kan ik niet maken, ik als athe�st.Ik ga niet een gelovige de wet voorschrijven. Maar hij, en de mensen die drugs gebruiken zouden beter moeten weten.Misschien komt dat nog, maar dan? Vergeeft Hij hem dan nog voor zijn daden???
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 16:40
Salaam

Simsalabim. Kritische vraag: heeft het zin om die planten te nuttigen? Werken die planten bedwelmend? Zijn er negatieve gevolgen (medisch/psychologisch gezien) betrekkelijk groot ten opzichte van de aantal genuttigde plant?
Triple 'ja' lijkt me. Verslavingen en bedwelmingen zijn strikt verboden in Islam hierdoor.
Je moet begrijpen dat in Islam ook verstand dient te worden gebruikt.

Allah is de Vergever. Hij vergeeft alles, mits men oprecht berouw toont. Je hoeft niet echt in het Hiernamaals te geloven, maar ik dring er echt op aan tenminste een woord te hebben gebruikt jegens die moslims. Opdat zij jou niets kunnen verwijten in het Hiernamaals.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ookfouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 17:29
In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Ja maar, dat kan ik niet maken, ik als athe�st.Ik ga niet een gelovige de wet voorschrijven. Maar hij, en de mensen die drugs gebruiken zouden beter moeten weten.Misschien komt dat nog, maar dan? Vergeeft Hij hem dan nog voor zijn daden???


nou ik zou blij zijn als zelfs een joods kind mij ergens op zou wijzen met betrekking tot MIJN geloof.
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 02:37

salemaleykoem

Zeg tegen hem.

Allah haat voor jou om de welvarendheid te verspillen aan overbodige luxe (sigaretten, drugs, mooie auto's, dure hotels).
Stop met roken of blowen en geef dat geld aan arme mensen.

dit zal hem waarschijnlijk niet deren, zouden deze woorden hem wel wat schelen dan had hij niet aan de drugs gezeten, deze jongeren denken allemaal ongeveer het zelfde;... mijn tijd komt nog wel.. hiii sooo hiii...

ze weten best wat allemaal wel en niet mag, maar hebben er gewoon geen zin in, op het moment dat je met ze praat, lijk je ze te overtuigen van hun daden, en zelfs van het geloof, maar zodra je weg bent dan komt shaytan hun weer vermaken.

wa aleykoem salem

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 02:45
Asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe ik heb een vraag ik wil een nieuw topic openen maar hij doet het maar niet ik probeer het al sinds gisteren, wie weet hier misschien meer over, of heeft het zelfd probleem gair inshallah
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe ik heb een vraag ik wil een nieuw topic openen maar hij doet het maar niet ik probeer het al sinds gisteren, wie weet hier misschien meer over, of heeft het zelfd probleem gair inshallah
waleykum salaam.jah broeder ik heb ongeveer hetzelfde probleem.ik heb een topich geopend over de paus en ik kan er nu niets meer in posten.bij mij is dat nu al zo'n 3 dagen lang.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 04:48

Simsalabim,

als ik het goed begrijp, even samengevat, ken jij een jongen van 18 jaar, waarschijnlijk een turk of marokkaan, die blowt op een andere manier drugs gebruikt. Jij wilt hem graag duidelijk maken dat hij dat beter niet kan doen. Deze jongen is belijdend moslim, probeert volgens de regels van de soenna (de traditie) te leven, en meent dat het roken van wiet of hasj niet tegen zijn religie ingaat. Jij wil hem dus afhouden van het gebruik van drugs, maar je wil daarvoor geen religieuze argumenten gebruiken, omdat je zelf niet gelooft.

In dat geval begrijp ik niet goed waarom je die vraag hier stelt, omdat het dus niets met islam of andere levensbeschouwing te maken heeft. Immers, die argumenten wil je niet gebruiken.

Mijn advies zou zijn om voor een antwoord op die vraag eens een website te bezoeken die aan de gevaren van drugsgebruik is gewijdt. Ik weet er niet zo snel een, maar ik weet zeker dat een minuutje googlelen je al verder helpt. Je zou je vriend kunnen wijzen op de lichamelijke nadelen van regelmatig blowen, zoals consentratie stoornissen, erectieproblemen, longproblemen, kanker (door het roken) en zelfs een vergrote kans op psychose. Je zou hem ook kunnen wijzen op de emotionele gevaren van drugsgebruik, zoals ernstig vluchtgedrag uit de realitieit, verwijding tussen hem en zijn naasten, depresiviteit, verdringing van emoties en problemen enz. enz.

Mocht hij met een religieus antwoord komen (wat immers zou kunnen; hij is een belijdend moslim zoals je aangaf) dan zou je hem kunnen zeggen dat in zijn eigen religie (je hoeft het dus niet over je eigen levensbeschouwing te hebben) drugs niet worden toegestaan. In de koran word namelijk niet zozeer gesproken over "alcohol" dat vermeden dient te worden, maar "khamr". Khamr komt van de arabische drie-letter stam Kh-m-r; khamara, wat "bedekken" betekend. Daarmee worden dus "bedekkende" of "bedwelmende" middelen bedoelt. Dus consumptieve alcohol en drugs.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 04:53
Dat vond ik wel duidelijk genoeg!!
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door malikah

deze jongeren denken allemaal ongeveer het zelfde;... mijn tijd komt nog wel.. hiii sooo hiii...


Als iemand dit zegt moet hij of zij meteen gecorrigeerd worden.
Als iemand zegt mijn tijd komt nog wel is dit shirk (voor degenen die dit niet weten; dit is de ergste zonde in de islam).

Je geeft met deze zin aan dat jij je eigen baas bent, je je eigen Ilaha [God(heid)] bent. Dat jij bepaalt wanneer jij sterft.

Je mag niet zeggen ik ga volgende week bidden, dit is pure ondankbaarheid voor jouw Heer. Als God het wilt sterf je nu en als hij het wilt geeft hij jou een leven van 120 jaar.

Je moet zeggen tegen zulke mensen dat het niet verstandig is om God uit te dagen. Zeg tegen hun: doe iniedergeval de dingen die je doet in de naam van God (bismillah). Als je niet wilt, dan ben je niet beter dan Farao, die Gay Parade mensen in Sodom en de Joden van nu, die ongelovig zijn aan de terugkeer naar hun Heer.
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.