Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

OPROEP TOT DE WARE BEVRIJDING!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: OPROEP TOT DE WARE BEVRIJDING!
    Geplaatst op: 08 september 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Islam01

[QUOTE=Remco]Wanneer ben je een Moslim? Moet je daarvoor niet de Shahada hebben uitgesproken? Heeft Jezus dat ooit gedaan? Nee, dat weet jij net zo goed als ik. Daarnaast komt Jezus leven en leer op geen enkele manier overeen met de leer van de Islam en de levenswijze die daarbij hoort.

Jezus is God de Zoon. Maria is de dochter, moeder en bruid van God (resp. Vader, Zoon en Heilige Geest).

Jezus is veel meer dan een profeet.

 

 

whhahaah dus jezus 'de god' kwam in de wereld zoals elke baby op de wereld komt uit de baarmoeder.

Wat een belediging.

Kon jullie Jezus 'de god' niet instint transmission doen dus gewoon als volwassen man op de aarde komen zonder uit de baarmoeder te komen.



Nee, dat kon niet. Waarom niet is dan je vraag, omdat God het niet zo heeft gewild. God wilde het op deze manier, en zo is het gegaan. Daar kan je grappen over maken en veel vragen over stellen, op sommige dingen hebben we gewoon geen antwoord.

Leg mij eensuit waarom God de Koran wel heeft kunnen beschermen (zoals jullie beweren) tegen vervalsingen en de Bijbel en Tenach niet (zoals jullie beweren). Waarom kan of heeft hij dat niet gedaan?
Waarom heeft God Mohammed volgens jullie als zijn laatste profeet uitgekozen?
Zo kan je veel vragen stellen waar je geen antwoord op kan vinden.

En toen Wij het Huis tot een plaats van verzameling voor de mensheid en een toevluchtsoord maakten, zeggende: "Neemt de plaats van Abraham als een plaats voor gebed". En Wij geboden Abraham en Isma�l, zeggende: "Reinigt Mijn Huis voor degenen, die de ommegang verrichten en voor degenen, die er toegewijd in verblijven en voor degenen, die zich neder buigen en zich ter aarde werpen.

En toen Abraham bad: "Mijn Heer, maak deze plaats toch tot een oord van vrede en geef vruchten aan haar bewoners, die aan Allah en de laatste dag geloven", zeide Hij: "Ik zal voor een korte tijd ook aan hem, die niet gelooft weldaden schenken, daarna zal Ik hem in het Vuur drijven: het is een slechte verblijfplaats".

En toen Abraham en Isma�l de muren van het Huis optrokken, biddende: "Heer, aanvaard dit van ons, want Gij zijt de Alhorende, de Alwetende,

Heer, maak ons beiden aan U onderdanig en maak van ons nageslacht een volk, dat U onderdanig zij. En toon ons onze wijzen van aanbidding en wend U met barmhartigheid tot ons, zeker, Gij zijt Berouwaanvaardend en Genadevol.

Je leest hierboven de verzen van de koran.

Samengevat de profeet Abraham en zijn zoon Ismeal waren de ka'ba  aan het bouwen.

Zij deden smeekbedes tot Allah om mekka tot een plaats te maken waar velen mensen samen 1God zouden aanbidden.

Ze deden nog een belangrijke smeekbede tot Allah swt:

Heer, doe onder hen een boodschapper(De profeet Moehamed) opstaan, die hun Uw tekenen zal verkondigen en hun het Boek en de Wijsheid zal verklaren en hen zal louteren. Voorzeker, Gij zijt de Almachtige, de Alwijze.

Hopelijk begrijp je nu beetje uit een islamitische oogpunt waarom God Moehamed als de laaste profeet koos.

 

 

 

Allah heeft de bescherming over de torah en bijbel aan priesters en rabbijnen toevertrouwd maar zij failden hen missie dus zond God laaste Boek (de koran) die alle boeken daarvoor bevestigd maar dit keer waren de mensen niet die het moesten bescherming nee het was God die zwoor dat hij over deze edele Koran zou bewaken.

Het behoorde dit allemaal tot de plan van Allah en daar kunnen mensen geen verandering aanbrengen.

 


 



Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je geeft citaten die volgens jou wijzen op de bouw van de Ka'ba. Of het daar over de Ka'ba ga betwijfel ik, de Ka'ba is namelijk door en voor heidenen gebouwd.

Je geeft een citaat uit de Koran die alleen zegt dat er een profeet onder hun op zal staan. Er staat echter nergens waarom die profeet Mohammed was.

Dus de vraag waarom God Mohammed uit zou hebben gekozen kan je niet antwoorden en is ook niet te beantwoorden.

Ook geef je geen antwoord op de vraag waarom God de Koran wel kon en wilde beschermen en de Bijbel niet. Je geeft de Islamitische kijk op de zaak, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

 

Bestudeer de Koran en de Hadeith en gij zult antwoorden vinden op jouw vragen.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2005 om 09:42

In eerste instantie geplaatst door Remco

Abraham een Jood noemen (wat ik doe/deed)klopt misschien niet helemaal. Hij was echter wel de voorvader van het Joodse volk en zijn geloof was in die zin de voorloper van het Joodse geloof. Hem Jood noemen staat dichter bij de waarheid dan hem Moslim noemen.

Het klopt beide niet, maar het een is in mijn ogen erger/fouter dan het ander.

Daarnaast sprak ik niet alleen over Abraham, ik sprak over alle profeten. En vele profeten waren Joden. Door hun Moslims te noemen neem je hun hun religie af, dat is pas respectloos.

 

Abraham was Moslim.

Er was geen profeet of hij gaf zich over aan de wil van God.

Moslim=Submitter to Allah=Betekent je zal overgeven aan de wil van Allah.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2005 om 09:44

In eerste instantie geplaatst door Remco

Abraham een Jood noemen (wat ik doe/deed)klopt misschien niet helemaal. Hij was echter wel de voorvader van het Joodse volk en zijn geloof was in die zin de voorloper van het Joodse geloof. Hem Jood noemen staat dichter bij de waarheid dan hem Moslim noemen.

Het klopt beide niet, maar het een is in mijn ogen erger/fouter dan het ander.

Daarnaast sprak ik niet alleen over Abraham, ik sprak over alle profeten. En vele profeten waren Joden. Door hun Moslims te noemen neem je hun hun religie af, dat is pas respectloos.

 

De joden zeggen zelfs dat abraham geen Profeet is,zij zeggen zelfs Jezus is geen profeet of Moehamed is geen profeet.

Voor hen is Mozes alleen de enigste profeet van God.

Kijk hen blindheid maar het is hen probleem.

Zij moeten dit zelf oplossen.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Remco

Abraham een Jood noemen (wat ik doe/deed)klopt misschien niet helemaal. Hij was echter wel de voorvader van het Joodse volk en zijn geloof was in die zin de voorloper van het Joodse geloof. Hem Jood noemen staat dichter bij de waarheid dan hem Moslim noemen.

Het klopt beide niet, maar het een is in mijn ogen erger/fouter dan het ander.

Daarnaast sprak ik niet alleen over Abraham, ik sprak over alle profeten. En vele profeten waren Joden. Door hun Moslims te noemen neem je hun hun religie af, dat is pas respectloos.

 

Abraham was Moslim.

Er was geen profeet of hij gaf zich over aan de wil van God.

Moslim=Submitter to Allah=Betekent je zal overgeven aan de wil van Allah.

Salaam Aleikum, je hebt helemaal gelijk broeder......zo is het en niet anders

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 04:49
In eerste instantie geplaatst door Remco

Abraham een Jood noemen (wat ik doe/deed)klopt misschien niet helemaal.Hmmm...klopt misschien niet helemaal?....merk ik daar enige twijfel beste remco aangezien je het niet allemaal precies weet?....Het duidelijke antwoord staat in de Quraan en heb ik je net gegeven en dat het de absolute waarheid is daar bestaat geen enkele twijfel over. Vergeet niet dat het niet mijn woorden zijn maar de woorden van ALLAH...mijn Heer en of je het nou wilt of niet...ook jouw Heer. Hij was echter wel de voorvader van het Joodse volk en zijn geloof was in die zin de voorloper van het Joodse geloof. Hem Jood noemen staat dichter bij de waarheid dan hem Moslim noemen. Wie weet het nou beter? jij...of ALLAH?

Het klopt beide niet, maar het een is in mijn ogen erger/fouter dan het ander.

Daarnaast sprak ik niet alleen over Abraham, ik sprak over alle profeten. En vele profeten waren Joden. Door hun Moslims te noemen neem je hun hun religie af, dat is pas respectloos.Zoals een broeder al eerder tegen je zei...Moslim= Overgegevene aan ALLAH....en alle Profeten waren overgegevenen.
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 06:01
... volgens mij gaan jullie het niet eens worden. 
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 06:32
Abraham kwam uit Ur der Chaldee�n. Een beetje het huidige Irak. Maar hij werd natuurlijk wel de aartsvader van het huidige Joodse volk. Hij kreeg 2 nazaten: Ismael, zoon van Hager. En Iza�k, zoon van Sara. Uit Iza�k, en zo dus ook uit Abraham, ontstond het volk Isra�l, de Joden. (gen. 12-20).

Abraham is overigens ook de vader van alle gelovigen in Christus. Ik zou mij ook kind van Abraham kunnen noemen.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 08:07

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah/ Hallo

Remco, Ik weet niet of je het weet, Maar je bent hier onwaarheden over onze profeten Alahiem Assalaam aan het vertellen. Laa 7awla Walaa Qoewwata Iella Billaah. Een beetje meer respect graag. Aan leugens heeft de mensheid niets. Maar goed, Voordat je dit allemaal begrijpt zou je je eerst eens af moeten vragen waarom je nu denkt dat Allah een drie-eenheid is. (Astaghfiroe Allah). Maar uiteraard kun je ook koppig blijven en weer eens met een reactie komen die kant noch wal raakt. Mag je verder helemaal zelf weten, Maar ik kan niet tegen leugens ; ). Voordat je hier uitspraken gaat doen, Zeg dan allerminst dat bijv. De Christenen geloven in ...Maar maak er geen feit van. Want jou stellingen zijn geen feiten, Eerder een mening.

Wassalaamo Alaikom/Gegroet

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 10:50

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

Abraham een Jood noemen (wat ik doe/deed)klopt misschien niet helemaal.Hmmm...klopt misschien niet helemaal?....merk ik daar enige twijfel beste remco aangezien je het niet allemaal precies weet?....Het duidelijke antwoord staat in de Quraan en heb ik je net gegeven en dat het de absolute waarheid is daar bestaat geen enkele twijfel over. Vergeet niet dat het niet mijn woorden zijn maar de woorden van ALLAH...mijn Heer en of je het nou wilt of niet...ook jouw Heer. Hij was echter wel de voorvader van het Joodse volk en zijn geloof was in die zin de voorloper van het Joodse geloof. Hem Jood noemen staat dichter bij de waarheid dan hem Moslim noemen. Wie weet het nou beter? jij...of ALLAH?

Het klopt beide niet, maar het een is in mijn ogen erger/fouter dan het ander.

Daarnaast sprak ik niet alleen over Abraham, ik sprak over alle profeten. En vele profeten waren Joden. Door hun Moslims te noemen neem je hun hun religie af, dat is pas respectloos.Zoals een broeder al eerder tegen je zei...Moslim= Overgegevene aan ALLAH....en alle Profeten waren overgegevenen.


Abraham was geen Jood. Ik noem hem wel zo en bega daarmee dezelfde 'misdaad' als jullie. Ik neem hem namelijk zijn religie af.

God weet het natuurlijk beter, maar hoe kan Abraham een Moslim zijn als de Islam nog niet bestond.

Hij kan Moslim zijn in de letterlijke betekenis van het woord. Hij is echter geen Moslim in de zin dat hij de Islam volgde. Zoals jij het woord Moslim nu gebruikt zou betekenen dat ik ook Moslim zou zijn, dat ben ik niet, ik ben Katholiek.

 

 

Elke profeet is moslim en hangt de godsdienst islam.

Weet gij niet dat er slechts een ware godsdienst bij Allah is die vanaf Adam tot en met de dag des oordeels bestaat??

Allah heeft de godsdienst Islam geperfectioneerd met de opkomst van de heilige profeet Moehamed(vzmh).

Bij Moses en david en Jezus was er naast de godsdienst islam die zij aanhangen ook een boek van Allah die bestudeerd werd door hen volgelingen maar Allah had bepaald dat deze boeken vervalst zouden worden en dus verdoemd maar maar maar de boodschap van die heilige boeken zijn niet verloren gegaan.

Die kan je terug vinden in de koran.

Wat betreft mensen voor Moses(vrede zij met hem) ,er werd aan hen geen boeken nedergezonden slechts het geloven in Allah was in die tijd al de basis van de islam.

 

 

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 10:51

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

... volgens mij gaan jullie het niet eens worden. 

 

Juist maar een ding is belangrijk en dat is Respect

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 10:53

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

Abraham een Jood noemen (wat ik doe/deed)klopt misschien niet helemaal.Hmmm...klopt misschien niet helemaal?....merk ik daar enige twijfel beste remco aangezien je het niet allemaal precies weet?....Het duidelijke antwoord staat in de Quraan en heb ik je net gegeven en dat het de absolute waarheid is daar bestaat geen enkele twijfel over. Vergeet niet dat het niet mijn woorden zijn maar de woorden van ALLAH...mijn Heer en of je het nou wilt of niet...ook jouw Heer. Hij was echter wel de voorvader van het Joodse volk en zijn geloof was in die zin de voorloper van het Joodse geloof. Hem Jood noemen staat dichter bij de waarheid dan hem Moslim noemen. Wie weet het nou beter? jij...of ALLAH?

Het klopt beide niet, maar het een is in mijn ogen erger/fouter dan het ander.

Daarnaast sprak ik niet alleen over Abraham, ik sprak over alle profeten. En vele profeten waren Joden. Door hun Moslims te noemen neem je hun hun religie af, dat is pas respectloos.Zoals een broeder al eerder tegen je zei...Moslim= Overgegevene aan ALLAH....en alle Profeten waren overgegevenen.


Abraham was geen Jood. Ik noem hem wel zo en bega daarmee dezelfde 'misdaad' als jullie. Ik neem hem namelijk zijn religie af.

God weet het natuurlijk beter, maar hoe kan Abraham een Moslim zijn als de Islam nog niet bestond.

Hij kan Moslim zijn in de letterlijke betekenis van het woord. Hij is echter geen Moslim in de zin dat hij de Islam volgde. Zoals jij het woord Moslim nu gebruikt zou betekenen dat ik ook Moslim zou zijn, dat ben ik niet, ik ben Katholiek.

 

 

De islam bestond zelfs in de tijd van Adam.

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 16:27
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

... volgens mij gaan jullie het niet eens worden. 

 

Juist maar een ding is belangrijk en dat is Respect



Respect is heel erg belangrijk :)
... maar soms vind ik de discussies wel een beetje op het randje om het maar even zo te zeggen. Met betrekking tot het geloof van Abraham/Ibrahim... Tsja, wat vond hij zichzelf? Wie gaat het hem vragen? Moeilijke taak... Een Wellus-Nietus discussie heeft niet zo veel zijn. De een vindt het ene, de ander het andere. Vier uw verschillen ende leef!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 19:14
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

Je kan pas Moslim zijn vanaf de dag dat de Koran er was. Je kan ook pas Christen zin vanaf Jezus' openbare leven.

Leg mij dan eens haarfijn uit of Abraham en Mozes en Jonas en Salomo en David enz enz enz enz dan ook christenen waren....dacht het niet he!! Dus zullen ze niet het eeuwige leven hebben volgens jouw geloof. Wij Moslims hebben respect voor alle Profeten die ALLAH gestuurd heeft maar bovenal hebben wij respect voor ALLAH DE HEER DER WERELDEN die met niets of niemand te vergelijken is!!!!

Dat waren idd geen Christenen nog waren het Moslims,God zegt niet voor niets dat alle goede mensen welkom zijn.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 19:15
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

... volgens mij gaan jullie het niet eens worden. 

 

Juist maar een ding is belangrijk en dat is Respect

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 19:26
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

Abraham een Jood noemen (wat ik doe/deed)klopt misschien niet helemaal.Hmmm...klopt misschien niet helemaal?....merk ik daar enige twijfel beste remco aangezien je het niet allemaal precies weet?....Het duidelijke antwoord staat in de Quraan en heb ik je net gegeven en dat het de absolute waarheid is daar bestaat geen enkele twijfel over. Vergeet niet dat het niet mijn woorden zijn maar de woorden van ALLAH...mijn Heer en of je het nou wilt of niet...ook jouw Heer. Hij was echter wel de voorvader van het Joodse volk en zijn geloof was in die zin de voorloper van het Joodse geloof. Hem Jood noemen staat dichter bij de waarheid dan hem Moslim noemen. Wie weet het nou beter? jij...of ALLAH?

Het klopt beide niet, maar het een is in mijn ogen erger/fouter dan het ander.

Daarnaast sprak ik niet alleen over Abraham, ik sprak over alle profeten. En vele profeten waren Joden. Door hun Moslims te noemen neem je hun hun religie af, dat is pas respectloos.Zoals een broeder al eerder tegen je zei...Moslim= Overgegevene aan ALLAH....en alle Profeten waren overgegevenen.


Abraham was geen Jood. Ik noem hem wel zo en bega daarmee dezelfde 'misdaad' als jullie. Ik neem hem namelijk zijn religie af.

God weet het natuurlijk beter, maar hoe kan Abraham een Moslim zijn als de Islam nog niet bestond.

Hij kan Moslim zijn in de letterlijke betekenis van het woord. Hij is echter geen Moslim in de zin dat hij de Islam volgde. Zoals jij het woord Moslim nu gebruikt zou betekenen dat ik ook Moslim zou zijn, dat ben ik niet, ik ben Katholiek.

 

 

De islam bestond zelfs in de tijd van Adam.

Hmmmm...... Ja en Nee..... God was er.....En ook zijn geboden.Maar hij heeft volgens mij toch echt pas de Koran uitgesproken toen hij zag dat het tijd werd deze aan de mens te geven.Zo ook met de andere geloven.Maar we hebben idd met zijn allen 1 zaak gemeen....Het woord van God is aan ons allemaal gegeven. 
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 02:09

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/Gegroet

BismilLah

Ik denk dat het beter is om eerst over het woord 'Moslim' te praten.

wat ik weet is(verbeter mij AUB als ik het fout heb!) :

Je bent moslim als je geen deelgenoten toe kent aan God, Hij is 1 en klaar, Hem behoort alle macht etc etc.

Bij deze zijn dan Alle profeten Moslims omdat ze namelijk door God zelf waren gestuurd, en nooit zouden ze hebben beweerd dat ze zelf goden waren of een deel of wat dan ook.

Maar aan iedere profeet gaf God(ALLAH) ook een Wet mee, en die verschilden natuurlijk van elkaar, bekende voorbeeld, in de tijd van Jozef(vrede zij met hem) ging je buigen/neerkielen als respect/groet, maar nu mag het absoluut niet.

En zo heeft de profeet Mahammed('alaihi Salaatoe was Salaam) ook een Wet meegekregen.

Dus wij zijn Moslims en volgen de Wet die Allah aan de laatste profeet heeft gegeven. En toen waren zij Moslims en volgden de Wetten in hun tijd, en erkenden hun profeet.

Iedereen is moslim, zolang hij/zij geen deelgenoten toe kent aan God, Monetheisme en natuurlijk de laatste profeet erkennen.

De fundamenten van alle Boeken zijn het zelfde, behalve paar regels die voor die bepaalde tijd bestemd waren.

wal hamdulilLah

wa Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/Gegroet

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 06:44
... Dus als ik God als 1 zie, Hem als de almachtige zie en de Profeet Mohammed erken ben ik Moslim? 
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 07:14

Zeker engeltje.

Je bent 100% moslim.

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 07:17
Werkelijk?

... De laatste keer dat ik een moskee van binnen heb gezien was tijdens mijn vakantie naar turkije, ik heb mijn hele leven nog nooit een hoofddoek gedragen met uitzondering van de kleine variant die vandaag de dag in de mode schijnt te zijn, Ik bid misschien 1x per dag, ik weet niet eens wanneer ramadan begint...

Maar mijn geloof in God en erkenning voor Mohammed maakt mij Moslima?
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 08:49
zeker 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 08:57

hier wat informatie 

Sahada
Naar 5 zuilen

Het Geloof begint met de Sahada oftewel de getuigenis:

"Ashadou an La-ilaha Illallah wa ashadou ana Muhammadan Rasoulallah"

Door dit te zeggen getuig je dat Er geen God is dan Allah en Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam zijn dienaar en profeet is.

Alleen het uitspreken met de mond van deze getuigenis heeft geen waarde. Dit houdt in dat men de getuigenis niet accepteert door het enkel uit te spreken, maar dat men er met zijn hart in gelooft dat Allah een is en dat Hij geen deelgenoten kent. Hiernaast dient men er met zijn hart in te geloven dat Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam zijn profeet is.

Voordat men de Sahada kan uitspreken moet men eerst geloven in de 6 basiselementen


2. Salaat
Naar 5 zuilen

Het gebed wordt vijf keer per dag verricht. Voor zonsopgang, het midden van de dag, de namiddag, de avond en 's nachts. Volgens overleveringen krijgt hij die zijn gebeden in een moskee in groepsverband verricht, 27 keer de beloning van een gebed dat hij alleen uitvoert. Met een schoon lichaam, schone kleren en op een schone plek onderwerp je je aan je Heer met toewijding, in herinnering, dank en vragend voor vergiffenis.

Er worden verzen uit de Koran gereciteerd met bepaalde fysieke bewegingen om je lichaam en geest te zuiveren en om zo gedurende de dag in direct contact te komen met je Schepper, Ontwikkelaar en Ondersteuner.

Het gebed maakt je rechtvaardig, in en om je heen. Behalve de vijf tijden van de verplichte gebeden die over de dag en nacht verspreid zijn, zijn er de jaarlijkse feestgebeden, de wekelijkse vrijdaggebeden en de dagelijkse vrijwillige gebeden voor alle volwassen mannen en vrouwen. Al deze gebeden bestaan uit een verplicht deel en een deel naar keuze waarvan je de onderdelen met wat inzet gemakkelijk kunt leren en uitvoeren. Dit is je eeuwige bereidheid tot vrijwillige onderwerping aan Allah's bevelen voor eigen bestwil zonder enige bemiddeling: Je hebt geen priester of monnik nodig om je gebeden te verrichten daar je in direct nauw contact met Allah bent.


3. Zakaat
Naar 5 zuilen

De derde verplichte zuil is de armenbelasting (zakaat) en heeft invloed op het economisch welzijn en spirituele opleving van de mens. Het netto spaargeld van iedere moslim behoort niet alleen hem en zijn familie toe, maar eveneens de behoeftige, de armen en zes andere sociaal zwakkere groepen, zoals voorgeschreven in de koran. Dit wordt betaald uit 2,5% over de nettospaargelden met een limiet voor contanten, juwelen, voorraden enzovoorts, gedurende het jaar waarvan de afrekening plaatsvindt in de maand Ramadan.

De zakaat zuivert je vermogen en helpt het vestigen van economisch evenwicht en sociale veiligheid. Moslimstaten zijn verplicht de zakaat te verzamelen en te verdelen, maar elders is het de plicht van de moslims zelf om deze zakaat gedurende het jaar te verzamelen en vervolgens te verdelen aan de zakaatgerechtigden.

Behalve deze verplichte betaling moedigt Allah jou aan de behoeftige en de armen, uit Zijn vrijgevigheid die aan jou verleend is, te geven. Dergelijke liefdadigheid verdient volgens de koran de beloning van 700 maal of meer.


4. Sawm
Naar 5 zuilen

In de Heilige maand Ramadan is het vasten vanaf zonsopgang tot zonsondergang verplicht voor alle mannelijke en vrouwelijke moslims. In deze maand onthoud je jezelf van eten, drinken en seks en vermijdt je onzinnig taalgebruik en slechte daden en wijd je jezelf aan gebed, recitaties van de koran en goede daden. Gedurende deze vastenperiode moet je rein zijn van zowel lichaam als geest.

Dit is de maand van speciale zegeningen en vergiffenis van Allah. In deze maand werd het eerste vers van de heilige koran geopenbaard via de profeet Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam.

In de koran zijn bepaalde uitzonderingen gemaakt voor het vasten :
Zieken, de reiziger of vrouwen met menstruatie, zwangerschap of borstvoeding gevende vrouwen hoeven niet te vasten. Het vasten is goed voor je gezondheid, een training voor je spirituele opleving, koesteren van een broederschapband voor alle mensen en moslims en een totale fysieke en mentale onderwerping aan de wil van Allah voor Zijn genoegen en bescherming.

Aan het einde van de vastenmaand vieren moslims over de gehele wereld �Id-ul-Fitr' (Suikerfeest) met gebeden en feestelijkheden.


5. Hadj
Naar 5 zuilen

Het is de plicht van iedere moslim die volwassen is en bij zijn volle verstand, die rijk is en een gezond en krachtig lichaam heeft, eenmaal in zijn leven in de bedevaartstijd (de twaalfde maand van de islamitische kalender) naar de Ka�bah en de gezegende plaatsen eromheen op bedevaart te gaan.

De bedevaart is voor de moslims een middel om zichzelf openbaring tot Allah te richten om vergiffenis te vragen voor al zijn zonden door Allah plechtig te beloven om in zijn verdere leven nooit meer slechte daden te doen. Een bezoek aan de heilige plaatsen versterkt de morele en religieuze gevoelens bij de mens. Sociaal gezien lijkt de bedevaart op een internationale congres waar allerlei mensen van verschillende nationaliteiten, kleuren en rassen bijeen komen.

De gebedsuitoefeningen in de Islam hebben tot doel de mens tot een volmaakte wezen te ontwikkelen en tevens rust en orde te scheppen in de maatschappij.

 

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 09:01
Wat wonderlijk... 
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 09:11

zou je moslima worden?

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 09:14
Dat weet ik (nog) niet... 
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 09:18
volg je hart .ik hoop dat je mijn zuster word
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 10:01
inshaAllah word je wel moslima ga met de juiste mensen om dat helpt vaak wel
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 10:05
In eerste instantie geplaatst door het licht

inshaAllah word je wel moslima ga met de juiste mensen om dat helpt vaak wel


Hoe herken je "de juiste mensen", als ik vragen mag?
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 10:11

mensen die goed voor je zijn maar je hebt gelijk soms vertrouw je mensen maar die blijken achteraf niet te vertrouwen zijn,mensen die je je mening niet opdwingen mensen die je je vrijlaten in denken en doen en je als mens zien schreef er eens een gedicht over zal hem een keertje plaatsen inshaAllah

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2005 om 08:29
als je zon iemand tegenkomt dan heb je een juist mens gevonden
IK BEN EEN MENS NET ALS JIJ!
 
 
Ik ben een mens net als jij,
Scheld me niet uit,
Want jij wilt ook niet uitgescholden worden.
Denk niet slecht over mij,
want jij wilt ook niet dat ik slecht over jou denk.
Doe me geen pijn,
Want jij wilt ook geen pijn lijden.
 
Ik ben een mens net als jij,
Roddel niet over mij,
Want jij wilt ook niet dat ik over jou roddel.
Beledig me niet,
Want jij wilt ook niet beledigd worden.
Wees niet boos op mij,
Want jij vind het ook niet leuk als ik boos ben op jou.
 
Ik ben een mens net als jij,
Ik maak fouten,
net als jij ook fouten maakt.
Help mij als ik in de problemen zit,
Want jij wilt ook hulp als jij in de problemen zit.
Behandel mij als mens,
want jij wilt ook als mens behandeld worden
 
Ik ben een mens net als jij,
Laat me vrij in denken en doen,
Omdat ik jou ook vrij laat in denken en doen.
Dwing me niet je mening op,
Omdat jij het niet leuk vind als ik jou mening aan jou opdring.
Troost mij als ik verdrietig ben,
Want jij wilt ook getroost worden als jij verdrietig bent.
 
Vergeef mij,
Want jij wilt ook dat Allah je vergeeft.
Kijk naar de goede dingen van mij,
Want jij wil ook dat Allah jou goede dingen ziet.
 
Ik hou van jullie omwille van Allah.
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2005 om 08:30
is het nu duidelijk engeltje?
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.188 seconden.