Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenKAFIR

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: KAFIR
    Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:37
Zo langzamerhand geraken we toch op het niveau van een
kleuterklasje...Zijn dat de vruchten van Ramadan?
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:55
Oh dan ben ik je vergeten--- Postpentacost, jij bent ook een kafir
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:56
wie nog meer...
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:06
Paladin, Jiyuu, Anne, Murat, Druide, Takbiir, Pfarrer, Latifah, Engeltje,
enne ....
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:14
Salaam Aleikum,

De vraag die er nu eigenlijk bestaat vanuit alle niet moslims (aka kaffiroen )is volgens mij:
Waarom worden we als zodanig aangeduid? Aangezien dit naar de mening van velen een respectloze en intolerante term is voor de niet moslim.

Allereerst zou je naar de vertaling moeten kijken..
Hier wordt een grote fout gemaakt, zowel door moslims als niet moslims. Als je bijvoorbeeld naar het engelse woordenboek gaat kijken bij infidel (ongelovige, ook wel door mekaar gehaald met kaffir), staat er: "iemand die geen geloof heeft of niet geloofd in Allah".
In de Quran heeft nooit en te nimmer gestaan dat joden en christenen niet in God geloven.
In Surat 29 Al-�Ankabut, vers 46 staat dat de God van de christenen, joden en moslims 1 en hetzelfde is
Infidel of ongelovige is dus een onjuiste vertaling van het woord Kafir en zijn dus daarbij ook niet aan elkaar te relateren.

Kafir als term refereert naar een persoon, Kufr refereert naar een handeling. Beiden worden gebruikt in de Quran in verscheidene contextuele betekenissen.
Daarom is het soms twijfelachtig om de termen ongelovige of niet gelovige te gebruiken voor de vertaling van kafir. Omdat het onduidelijk is wat het object is van het ongeloof of het niet geloven. Gaat het hier bijvoorbeeld om God, een specifieke profeet, andere profeten?
De term niet moslim heeft daarom de voorkeur als vertaling, omdat het verscheidene categorieen betreft van kufr, of het nu refereet naar het met volle verstand afwijzen van de boodschap van de islaam (ongeloof) of het zijn van een niet moslim door gebrek aan kennis van het authentieke boodschap van de Islam (niet gelovig).

Hierop volgend een aantal contextuele voorbeelden van de term kufr in de Quran:


� Kufr wordt soms gebruikt op een positieve wijze. Een goede gelovige kan ook een kafir zijn. Hoe zou je denken? De Quran zegt: �Faman yakfur bil taghoout wayu�mim billah.� ( wie dan ook taghut (werd aanbeden door de Qoraish) afwijst en in Allah swt geloofd)(Al-Baqarah 2:56). Iedereen die geloofd in 1 ding is een kafir (afwijzer) van zijn tegenpool.

� Kufr kan ook gebruikt worden op een neutrale of goedaardige wijze, zoals de oorsprong van de term kufr in de arabische taal. Dit is bedekken zoals in de zin " De Boer die een zaad in de grond heeft gestopt en dit aan het bedekken is (met grond). Hij is bezig met een kufr. Het spiritueel opzettelijk afwijken van de waarheid en authentieke profeten is een vorm van het bedekken van de waarheid. (covering up the truth)

Het woord kufr kan ook gebruikt worden bij een moslim(a) wanneer hij of zij iets verkeerd heeft gedaan, maar niet noodzakelijkerwijs buiten het geloof zou plaatsen.
Voorbeeld: Een moslim(a) die in staat is om op bedevaart te gaan en niet gaat, zonder te ontkennen dat dit wel zou moeten. Zo�n moslim(a) zou dus een handeling van kufr begaan in de zin van ondankbaarheid naar God toe (3:96-97).

Kufr wordt gebruikt in de Quran als het tegenovergestelde van shukr, "om dankbaar te zijn" (31:12).

Kafir wordt in de Quran gebruikt, niet alleen om naar joden of christenen te verwijzen, maar ook naar diegenen die de profeten afwijzen en het bestaan van God afwijzen.
Het is gebruikt om te referen naar het volk van Noah vzmh en het volk van Abraham (Ibrahiem) vzmh.
Het is ook gebruikt om te verwijzen naar diegenen die de profeetschap hebben ontkend en het bestaan van Allah swt hebben afgewezen, wat duidelijk niet het geval is bij Christenen of Joden.

Het kan ook gebruikt worden op een meer serieuze wijze, maar met een verscheidenheid aan betekenissen.
Het verwijst naar de afwijzing van de Islam. Het beschrijft iemand die de waarheid kent, maar dit uit trots of ijdelheid afwijst. Dit is iemand die de waarheid kent in zijn of haar hart, maar dit bewust afwijst. Desalniettemin kunnen we dit niet beoordelen. De profeet vzmh gaf moslims hele duidelijke na een incident waarbij mensen aannamen te weten dat een bepaald iemand geloof in de islam had. De profeet vzmh vroeg hen of zij in zijn hart konden kijken. Of zij wisten of zijn geloof oprecht was. Conclusie is dus dat we dit aan Allah swt moeten over laten of iemand geloofd of niet. Alleen Allah swt weet of iemand oprecht gelovig is. Allah swt is Alwetend, en alleen Hij kan ons beoordelen.

Dit was een vertaling (door Malcolm x ) van een deel van de engelse tekst op de volgende link:
http://www.islamonline.net/english/Contemporary/2005/04/Arti cle01.shtml

Geschreven door:
Jamal Badawi, PhD is a professor of management and religious studies, Saint Mary�s University, Halifax, Nova Scotia, Canada.

Moge Allah swt mij vergeven indien ik iets onjuist vertaald heb en ik hoop dat jullie mij hier ook op zullen wijzen ;). Het heeft me in ieder geval een kleine tien minuten geduurd. Veel plezier met het lezen idien dit nog niet gebeurd is. Lees bij voorkeur het gehele artikel op de link. Het is wel in het engels maar zeer zeker de moeite waard.
Als sommige dingen in de vertaling een beetje weird klinken, komt dat omdat ik nu een beetje koppijn heb en niet echt zin had om het logisch te laten klinken (dus geen zin om er lang over na te denken )

Inshallah een bruikbare bijdrage voor mensen die de topic volgen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:16
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Paladin, Jiyuu, Anne, Murat, Druide, Takbiir, Pfarrer, Latifah, Engeltje,
enne ....
Wat een onzin zeg...sorry hoor maar heb je nou echt niks beters te doen dan overal een kat en muisspelletje van te maken? Je hebt het over het niveau van een kleuterklas maar je doet er zelf even hard aan mee. Als je zo een gelovige christen bent ga je dan bezig houden met nuttigere zaken.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:44
Salaam Aleikum,

Het is en blijft natuurlijk een woord uit de arabische taal.

Puur taalkundig zou je het op die manier kunnen gebruiken natuurlijk.
Kafir is geen negatief woord. Het is simpelweg een woord, waaraan door een sommigen een negatieve toonzetting wordt gegeven.

De Quran is hierin duidelijk, en niet moslims kunnen gewoon als Kaffir beschouwd worden. Negatief? Nee, een wijze om een niet moslim in 1 woord te onderscheiden van een moslim. Niet moslim heeft in feite eenzelfde doel.
Er bestaat zelfs een surat over de kaffiroen. Maar die zullen de meesten hier wel kennen denk ik.

Nogmaals iemand kan blijven zeggen ik ben geen kafir, terwijl hij in feite dit wel is. Zo ook kan een mannelijke transeksueel blijven ontkennen dat hij een man is, ook al is hij dit wel. Hij gaat zich een zij noemen, terwijl het toch een hij is ;)

Mooi voorbeeld trouwens , daarmee niet implicerend dat iemand hier transseksueel is of zo

Mensen moeten niet over woorden vallen, en mensen moeten woorden niet anders gaan gebruiken indien ze niet zo bedoeld zijn. Dus iemand bijvoorbeeld een kaffir gaan noemen en dit opzettelijk negatief te doen hoeft voor de betreffende kaffir natuurlijk geen belediging te zijn indien hij of zij zich hier niet in terug ziet.

Overigens is het natuurlijk zo, dat uiteindelijk alleen Allah swt weet wie de kaffirs zijn en wie onder ons de oprechte gelovigen zijn. Allah swt is alwetend. Volgens mij zullen we dat nooit van de mens kunnen zeggen ;)

Censureren van woorden zou overigens totaal niet helpen. Het zou meer een ontkenning zijn van iets dat is (haha, klinkt een beetje Eduard ).


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 18:09
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

De Quran is hierin duidelijk, en niet moslims kunnen gewoon als Kaffir beschouwd worden. Negatief? Nee, een wijze om een niet moslim in 1 woord te onderscheiden van een moslim. Niet moslim heeft in feite eenzelfde doel.


De koran is waarin duidelijk? Wat is een niet-moslim en wat is een moslim?

Nogmaals iemand kan blijven zeggen ik ben geen kafir, terwijl hij in feite dit wel is.


En wie bepaalt dat?

Mensen moeten niet over woorden vallen, en mensen moeten woorden niet anders gaan gebruiken indien ze niet zo bedoeld zijn. Dus iemand bijvoorbeeld een kaffir gaan noemen en dit opzettelijk negatief te doen hoeft voor de betreffende kaffir natuurlijk geen belediging te zijn indien hij of zij zich hier niet in terug ziet.


Ik ben je kwijt. Dus als ik jou een kl**tzak noem en dat ook als kl**tzak bedoel, dus als eikel, rotzak, lul, satanist, fascist enzovoorts dan hoeft dat voor jou geen belediging te zijn als je jezelf daar niet in terug ziet? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat iedereen elkaar maar uit kan schelden en dat het probleem eigenlijk alleen bij 'the beholder' ligt zoals Torero zou zeggen?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 18:10

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Eduard

[QUOTE=Takbiir] Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......


Wat je zegt ben je zelf...

Niet wat de mond binnenkomt, maakt de mens onrein, maar wat uit de mond komt, dat maakt de mens onreinwat heeft dit te maken met de stukje van deze gast jij bent een KAFiR hoor ook al vindt je het niet leuk .[/QUOTE]

Valt me van je tegen, Murat. Takb�r is niet bepaald wat dat meisje toekomt. Al haar 6 posts tot nu toe staan op deze draad en geen van deze doet iets anders dan fitna zaaien. Deze draad gaat over het woord 'kafir', maar het is duidelijk dat deze persoon daar de betekenis niet van begrijpt.
Overigens is dit precies het soort post waar bijna iedereen op dit forum aangeeft moeite mee te hebben - mensen van de meest uiteenlopende opinie - en waarom sommige mensen weggaan. Ik doe nu de grootste moeite om me er niet te druk over te maken.
Neem me niet kwalijk, Murat, dat ik me in eerste instantie tot jouw richtte bij dit vertoog dat verder op jou geen betrekking heeft.

 

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 03:07
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

De Quran is hierin duidelijk, en niet moslims kunnen gewoon als Kaffir beschouwd worden. Negatief? Nee, een wijze om een niet moslim in 1 woord te onderscheiden van een moslim. Niet moslim heeft in feite eenzelfde doel.


De koran is waarin duidelijk? Wat is een niet-moslim en wat is een moslim?

Een moslim is iemand die de shahada accepteert (en daarmee de islam) en uitspreekt, een niet moslim is iemand die dat niet doet of de shahada bewust afwijst.

Nogmaals iemand kan blijven zeggen ik ben geen kafir, terwijl hij in feite dit wel is.


En wie bepaalt dat?

Uiteindelijk kan alleen God de oordeel vellen van wie kafir is geweest en wie niet. Want alleen hij is Alwetend. Daarmee bedoel ik dus mensen zich kunnen voordoen als moslim maar dit in feite niet zijn. En daarmee kafir zijn. Kafir moet je gewoon als een neutraal woord zien die simpelweg vanuit de arabische taal de niet moslims aanduid.

Mensen moeten niet over woorden vallen, en mensen moeten woorden niet anders gaan gebruiken indien ze niet zo bedoeld zijn. Dus iemand bijvoorbeeld een kaffir gaan noemen en dit opzettelijk negatief te doen hoeft voor de betreffende kaffir natuurlijk geen belediging te zijn indien hij of zij zich hier niet in terug ziet.


Ik ben je kwijt. Dus als ik jou een kl**tzak noem en dat ook als kl**tzak bedoel, dus als eikel, rotzak, lul, satanist, fascist enzovoorts dan hoeft dat voor jou geen belediging te zijn als je jezelf daar niet in terug ziet? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat iedereen elkaar maar uit kan schelden en dat het probleem eigenlijk alleen bij 'the beholder' ligt zoals Torero zou zeggen?



Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat iemand het woordje kafir wel negatief kan doen laten overkomen maar dat er in feite wordt gezegd niet moslim. Dus waarde hechten aan de negatieve toonzetting is totaal niet nodig, en je zou je daarbij misschien kunnen beperken tot het aanspreken van de betreffende persoon die je met het woordje in een negatieve daglicht probeerd te stellen. Want immer als je de islam afwijst, dan zou het woordje kaffir geen belediging moeten en kunnen zijn. Zou je het je aantrekken dan voel ben je het dus niet eens dat je als niet moslim wordt weg gezet ;).

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 04:31

Salaam,

 

Zo te lezen vinden veel niet-molsims het niet leuk als ze met het woord zoals genoemd in de titel worden aangeduid. Terwijl taalkundig niks onaangenaams met het woord is. omdat zij het als niet-prettig ervaren, kan ik het wel begrijpen. daarom vind ik dat we dat woord beter niet gebruiken.

 

Ik hoop dan wel dat de niet-moslim begrijpen dat de moslim het ook niet leuk vinden als ze in allerlei columns worden uitgescholden en uitgemaakt worden voor akelige dingen. Het gaat hier zelfs om woorden die taalkundig iets onaangenaams betekenen.

 

Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting belangrijk maar dit moet niet ten kosten gaan van het respect en waardering naar elkaar toe. Systematisch een etnische minderheid uitschelden en pesten en het hun op allerlei gebieden moeilijk maken, doet geen goed voor de Nederlandse samenleving.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 05:02
Heel mooi geschreven!!! Amin. Maar ik zou alleen niet weten waarom wij het woord niet zouden moeten gebruiken. Allah gebruikt het in de Quran om de "verwerper van de Islam" te beschrijven. Dat is ook de letterlijke betekenis ervan. Iemand accepteert de Islam of verwerpt het.

Dat sommige mensen het woord misbruiken voor hun eigen pleziertjes kan niet aan de Islam worden toegeschreven. Ik las een jaar geleden in de ondertiteling van NOVA de vertaling van het woord KAFIR. Wat denk je!!!? ====> ze vertaalden het met "vieze hond".

Niet alleen ik, maar ik denk alle moslims waren beledigd met deze vertaling. Nooit eerder heb ik in de Arabische wereld deze betekenis gbruikt zien worden door moslims. Een zeer onaangename betekenis dat aan het woord werd toegeschreven. Bah! Mijn eigen moeder is een kafir, en deze betekenis geeft niemand aan zijn eigen moeder. De profeet (saw) maakte smeekbedes voor zelfs de kufaar die hem met stenen bekogelden. Toen zijn (saw) sandalen doordrenkt waren met zijn eigen bloed kwam de engel Jibreel en vroeg aan hem wat de engelen met de bewoners van de stad Taif moesten doen. Zij hadden hem vlak ervoor bekogeld, uitgescholden en verwond. De Profeet (saw) koos ervoor een gebed te doen en vroeg aan Allah om tenminste de kinderen van deze bewoners moslim te maken. Op dit moment staat er op de plek waar de Profeet deze smeekbede maakte een moskee die dagelijks gevuld wordt met dienaren van Allah.

Ik moet alle andere bijdragen nog doorlezen, dus ik kom er nog op terug, inshallah
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:35

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......

Cool! Dan ben jij 'misleid' Takbiir! Fijn, dat we zo eerlijk tegen elkaar kunnen zijn!

Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:47

Ja, heerlijk he......kafir

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:50

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......

Alsjeblieft Jiyuu, deze 'broeder van je' bewijst mijn punt.  Met dank Takbiiiiiir.

En omdat malikah het ook niet kon laten:

aah amier laat die k4s toch zitten. we kunnen je niet missen hoor op het forum

(straks blijven er nog alleen maar k4s over) we hebben je adviesen nodig en ook de mensen die geintresseerd zijn in de islaam dus dont go away`!!! (http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5354)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:51
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Ja, heerlijk he......kafir



Nou en of.... kafir. Wacht maar, de hel is niet leuk.
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:51
Oew, daar hebben we onze grootste Kafir,....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:51

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

bla bla bla je bent een Kafir Eduard,..... accepteer het nou maar

En nogmaals.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:52
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Oew, daar hebben we onze grootste Kafir,....


Je doet me teveel eer, niemand kan een grotere kafir zijn dan jij. Ik bid voor je dwalende ziel.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:52

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Eduard

[QUOTE=Takbiir] Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......


Wat je zegt ben je zelf...

Niet wat de mond binnenkomt, maakt de mens onrein, maar wat uit de mond komt, dat maakt de mens onreinwat heeft dit te maken met de stukje van deze gast jij bent een KAFiR hoor ook al vindt je het niet leuk .[/QUOTE]

En alweer...

Jiyuu, snap je nu hoe het komt dat kafir een negatieve betekenis krijgt?  Zo nee, vraag het eens aan je broeder murat, of je zuster malikah of al de rest die ik hier (nog) ga knippen/plakken.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:53


Salaam Aleikum,

Volgens mij vergis je je in het geslacht beste kimmie. En jij was nu arts??

(ik loop hier veels te veel te ouwehoeren, ik zal mijn baas zijn tijd niet langer hier verspillen aan mensen die het verschil niet kennen tussen een man en een vrouw..)

Overigens is hier wel enigzins gelijk te vinden in de stelling dat kafir te vaak negatief wordt gebruikt waardoor een positieve toonzetting verloren gaat. Ik weet zeker dat men ook in het verleden de term kafir niet op een dergelijke wijze gebruikten als dat dit hier op het forum veelvuldig wordt gedaan.
Een advies dus om eens iemand kafir te noemen op een positieve wijze


Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:56

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Oew, daar hebben we onze grootste Kafir,....

Van jou komende klinkt dat vast als een compliment

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:56
Aha Eduard, we zullen zien.....
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:57
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Een moslim is iemand die de shahada accepteert (en daarmee de islam) en uitspreekt, een niet moslim is iemand die dat niet doet of de shahada bewust afwijst.


Ik getuig dat er geen god is dan Allah, ik getuig dat Mohammed God's boodschapper is. Ik getuig tevens dat Jezus, Socrates, Zarathustra, Krishna, Siddharta, Lao Tse en velen anderen boodschappers van de Ene zijn.

Dan ben ik dus ook een moslim Malcolm?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:58
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Aha Eduard, we zullen zien.....


Zeker zullen we dat....... kafir.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:58
Idd Malcolm, bedankt voor de verbetering, 'zuster takbiiir' wordt het dan.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:59
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Idd Malcolm, bedankt voor de verbetering, 'zuster takbiiir' wordt het dan.


zuster kafir Takbiir dan wel h�.
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:59

Ik reageer zo, omdat ik het gehad heb met jullie. Moge Allah jullie leiden, alleen Allah is degene die dat kan doen. Nogmaals, kafir betekent niets anders dan ongelovige, ben je er niet mee eens dan ben je moslim. Nogmaals, Kimmie en Eduard zijn jullie kafirs of niet, want anders verwelkom ik jullie... als mijn broeder en zuster. PRAISE THE LORD.....

Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:01

Eduard, vanuit jouw oogpunt ben ik een kafir ja----- ik accepteer het, waarom jullie niet...

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:01

Salaam Aleikum,

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.
Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn. Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.