Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOmgang met niet-moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 23456>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Omgang met niet-moslims
    Geplaatst op: 23 december 2005 om 00:04
God is nu eenmaal liefdevoller dan Allah.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 01:55
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

 
Je hebt niet door hoezeer je het spoor bijster bent in je waan dat je het
allemaal heel goed ziet.
 
Dat is jou arrogantie dat je denkt dat je zonder enig bewijs en een paar flutsites die je zelf nog niet eens gelezen hebt mij komt overtuigen dat de Qur'an duivelse versen bevat. Als er iets duivels is dan is het wel die bijbel van je. Met zoveel dat het volgens mij door mensen met MPD geschreven is lol
 
Je postings zeggen vooral heel veel van
jouzelf 

Ja namelijk dat ik me niet laat laat overtuigen door leugens van de duivel
 
Je komt niet verder dan bij voorbaat mijn inbreng leugens noemen.
Ergens anders noem je me duivel of zo.....je zegt nogal wat, maar als dat
de kwalificatie van mijn persoon is door jouw type moslim, dan vind ik
dat een compliment.
 
Je websites met leugens waar je geen enkele bewijs uit heb weten te quoten waaruit blijkt dat je feitelijke informatie laat zien. Je bent ��n van de factoren die er op uit is om het niveau op dit forum naar beneden te halen door onsamenhangende gebrabbel als feit door de strot van andere te willen jagen en als dat niet lukt te gaan zitten jammeren. Het christendom is een illusie en een trucage van de duivel. Je krijgt moslims nooit zo ver dat ze net als jij in leugens gaan geloven. Tis all��n maar logisch dat je geen bewijs weet te leveren voor jou claims behalve sites die we natuurlijk net zo Goddelijk moeten achten als jou corrupte bijbel
 
Een duivel die het een compliment vindt om erkenning te krijgen. Ijdelheid is ��n van de kenmerken van de duivel. Verbaasd me helemaal niets.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 01:58
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

God is nu eenmaal liefdevoller dan Allah.
 
Ik zit me sterk af te vragen of je homo bent, je huilt nog meer dan een ongestelde vrouw die net een hormoon behandeling achter de rug heeft. Al sinds ik lid ben van dit forum heb ik je geen ��n inhoudelijk post zien maken.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 02:58
In eerste instantie geplaatst door aswan

 Als er iets duivels is dan is het wel die bijbel van je.
 
Wallah, ik heb nog nooit ook maar iets gelezen van een islamitische geleerde die zoiets beweerde, nog heb ik ooit ook maar ��n aya of hadith gelezen waarin zoiets werd beweerd! Wat voor moslim ben jij? De bijbel is een openbaring van Allah subahan wa ta'ala, en de tekst is in de loop der eeuwen veranderd, maar nergens, nergens in de koran of in de ahadith staat dat de gehele tekst coorupt is en al helemaal niet dat het duivels is. Allah ta'la zegt de Ahl al Kitab dat ze hun boeken (taurat, indjiel) moeten lezen willen ze bewijs vinden, hoe kan dat als die boeken "duivels" zijn? Je weet niet wat je zegt.
 
Wassalam.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 03:21
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door aswan

 Als er iets duivels is dan is het wel die bijbel van je.
 
Wallah, ik heb nog nooit ook maar iets gelezen van een islamitische geleerde die zoiets beweerde, nog heb ik ooit ook maar ��n aya of hadith gelezen waarin zoiets werd beweerd! Wat voor moslim ben jij? De bijbel is een openbaring van Allah subahan wa ta'ala, en de tekst is in de loop der eeuwen veranderd, maar nergens, nergens in de koran of in de ahadith staat dat de gehele tekst coorupt is en al helemaal niet dat het duivels is. Allah ta'la zegt de Ahl al Kitab dat ze hun boeken (taurat, indjiel) moeten lezen willen ze bewijs vinden, hoe kan dat als die boeken "duivels" zijn? Je weet niet wat je zegt.
 
Wassalam.
 
Je moet eens beter je huiswerk doen voordat je al die onzin uitkraamt Amier. Nog nooit gehoord dat de bijbel corrupt is? Je bent zo grappig he, zelfs christenen geven toe dat hun bijbel herhaaldelijk veranderd is! Je praat zonder dat je informatie hebt, je claimt zaken waar je geen weet van hebt! Lees de Qur'an! Als de tekst veranderd is dan is het niet meer het woord van Allah (swt) dan is het corrupt! Het feit dat ze Jesus God noemen vindt jij niet duivels?! Jij denkt niet dat de shaytaan hun heeft aangezet tot die daad en andere daden?? Waar heb je het over?
 
Ja Allah (swt) heeft de Indjil gezonden en andere boeken maar van de originele bijbel is vrijwel niets meer over. Dit is te zien door alle tegenstrijdigheden en onwaarheden in de bijbel wanneer deze vergeleken wordt met zichzelf en tevens met de Qur'an. Dat jij kunt zeggen ja de bijbel is veranderd maar hij is niet corrupt is een tegenstrijdigheid.
 
Wat dan nog als sommige zaken kloppen? De shaytaan kwam naar Muhammed (saw) en vertelde de sahaba's ook de waarheid over wat Allah (swt) hem had gezegd. De reden waarom de Qur'an als ons enig leiddraad dient is omdat een persoon niet meer op de bijbel kan vertrouwen en deze niet kan vergelijken met de echte Indjil en taurat! We kunnen de fouten echter wel zien door vergelijkingen met de inhoud van de bijbel zelf. En aangezien Allah (swt) geen fouten maakt, en mensen wel is het duidelijk dat de bijbel zoals we die nu kennen niet Goddelijk van aard is! Logisch nadenken heet dat, zou je ook eens moeten proberen.
 
Dat er bewijzen zijn in de bijbel voor de komst van Muhammed (saw) en andere waarheden is te toetsen aan de hand van wat de Qur'an ons verteld! Dat is wel ff wat anders dan de bijbel zoals we die nu kennen als heilig te beschouwen.
Terug naar boven
Louise Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 03:32
Je moet eens beter je huiswerk doen voordat je al die onzin uitkraamt Amier. Nog nooit gehoord dat de bijbel corrupt is? Je bent zo grappig he, zelfs christenen geven toe dat hun bijbel herhaaldelijk veranderd is! Je praat zonder dat je informatie hebt, je claimt zaken waar je geen weet van hebt! Lees de Qur'an! Als de tekst veranderd is dan is het niet meer het woord van Allah (swt) dan is het corrupt! Het feit dat ze Jesus God noemen vindt jij niet duivels?! Jij denkt niet dat de shaytaan hun heeft aangezet tot die daad en andere daden?? Waar heb je het over?
 
Ja Allah (swt) heeft de Indjil gezonden en andere boeken maar van de originele bijbel is vrijwel niets meer over. Dit is te zien door alle tegenstrijdigheden en onwaarheden in de bijbel wanneer deze vergeleken wordt met zichzelf en tevens met de Qur'an. Dat jij kunt zeggen ja de bijbel is veranderd maar hij is niet corrupt is een tegenstrijdigheid.
 
Wat dan nog als sommige zaken kloppen? De shaytaan kwam naar Muhammed (saw) en vertelde de sahaba's ook de waarheid over wat Allah (swt) hem had gezegd. De reden waarom de Qur'an als ons enig leiddraad dient is omdat een persoon niet meer op de bijbel kan vertrouwen en deze niet kan vergelijken met de echte Indjil en taurat! We kunnen de fouten echter wel zien door vergelijkingen met de inhoud van de bijbel zelf. En aangezien Allah (swt) geen fouten maakt, en mensen wel is het duidelijk dat de bijbel zoals we die nu kennen niet Goddelijk van aard is! Logisch nadenken heet dat, zou je ook eens moeten proberen.
 
Dat er bewijzen zijn in de bijbel voor de komst van Muhammed (saw) en andere waarheden is te toetsen aan de hand van wat de Qur'an ons verteld! Dat is wel ff wat anders dan de bijbel zoals we die nu kennen als heilig te beschouwen.

Terug naar boven
Louise Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 03:53
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door aswan

 Als er iets duivels is dan is het wel die bijbel van je.
 
Wallah, ik heb nog nooit ook maar iets gelezen van een islamitische geleerde die zoiets beweerde, nog heb ik ooit ook maar ��n aya of hadith gelezen waarin zoiets werd beweerd! Wat voor moslim ben jij? De bijbel is een openbaring van Allah subahan wa ta'ala, en de tekst is in de loop der eeuwen veranderd, maar nergens, nergens in de koran of in de ahadith staat dat de gehele tekst coorupt is en al helemaal niet dat het duivels is. Allah ta'la zegt de Ahl al Kitab dat ze hun boeken (taurat, indjiel) moeten lezen willen ze bewijs vinden, hoe kan dat als die boeken "duivels" zijn? Je weet niet wat je zegt.
 
Wassalam.

Als de bijbel nog een boek was geweest waarop we konden vertrouwen, waarom zou Allah (swt) ons dan uberhaupt de Qur'an neerzenden.
En als je er niet van overtuigd bent dat de bijbel corrupt is, en dat je er niet op kan vertrouwen, dan moet je de bijbel misschien maar als jou heilig boek nemen.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 03:57

Ik snap ook niet dat er nog mensen waren die zonodig die koran moesten schrijven.

Ben het helemaal met je eens.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 03:59

Aswan heeft een heel, heel moeilijke jeugd gehad.

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 03:59
2 Samu�l 8:4 blz. 262�en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk�

1 Koningen 4:26 blz. 285 �Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 9:25 blz. 367�Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden�

2 Samu�l8:9-10 blz. 262�Toen Toi, de koning van Hamat, � en �zond Toi zijn zoon Joram naar koning David�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18:9-10 blz. 351�Toen Tou, de koning van Hamat, � en �zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David�

2 Samu�l 10:18 blz. 263�en David doodde van de Aramee�rs zevenhonderd wagenpaarden en veertigduizend ruiters�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz. 352�en David doodde van de Aramee�rs zevenduizend wagenpaarden en veertigduizend man voetvolk..

2 Koningen 8:26 blz. 316 �Twee�ntwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2 blz. 376�Achazja was twee�nveertig jaar oud, toen hij koning werd�

2 Koningen 24:8 blz. 334�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 390�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden en tien dagen in Jeruzalem�

Vergelijk ook eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 423 van �Het Boek��Jojachin was acht jaar oud� (Bijbels onderling verschillen dus ook)

Genesis 6:3 blz. 4�Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven,�, zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn�

Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7�zo waren al de dagen van Noach negenhonderd vijftig jaar�

1 Koningen 7:26 blz. 288 �Zij had een inhoud van tweeduizend bath�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz. 362 �Zij had een inhoud van drieduizend bath�

Genesis 2:17 blz. 2�maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven�

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4�zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar�

en Adam had van de boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: �en toen heb ik gegeten�

1 Korinti�rs 3:8 blz. 149 �alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk�

en Ezechi�l 18:20 blz. 735�De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf�

???Hoe kan dan Jezus (vrede zij met hem) sterven voor onze zonden???

Als Jezus (vzmh) voor ons is gestorven, en daarmee onze zonden wegneemt, dan gaan we dus allemaal naar de hemel. Dit is al in tegenstrijd met de voorgaande verzen. En ook met het volgende:

Matte�s 25: 32 blz. 26�En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur�

Numeri 23:19 blz. 133�God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat hij berouw zou hebben�

Vergelijk eens met 1 Samu�l 15:35 blz. 240�En de Here had berouw, dat Hij Saul tot koning over Isra�l had aangesteld�

en ook Genesis 6:6 blz. 4�berouwde het de Here dat hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart�

en ook Genesis 6:7 blz. 5 �want het berouwt Mij, dat ik hen gemaakt heb�

en ook Exodus 32:14 blz. 73�En de Here kreeg berouw over het kwaad, dat Hij gezegd had zijn volk te zullen aandoen�

en ook Jeremia 15:6 blz. 675 �Ik ben het berouwen moe� (God die moe is???)

Als we kijken in een woordenboek wat berouw betekent, dan lezen we het volgende: Berouw = spijt over verkeerde daad, spijt of teleurstelling doen hebben.

Dus God die alles geschapen heeft en alles regelt, de almachtige die alles weet, maakt fouten waar hij spijt van heeft???

1 Korinti�rs 14:33 blz. 157 �want God is geen God van wanorde, maar van vrede�

Vergelijk eens met Jesaja 45:7 blz. 649 �die het heil bewerkt en het onheil schep�

en ook 1 Samu�l 16:14 blz. 241 �en een boze geest, die van de Here kwam�

en ook 2 Tessalonicenzen 2:11 blz. 185�daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven�

Marcus 10:27 blz. 42 �want alle dingen zijn mogelijk bij God�

en ook Matte�s 19:26 blz. 19 �bij God zijn alle dingen mogelijk�

Vergelijk eens met Richteren 1:19 blz. 202�En de Here was met Juda,�, maar hij was niet in staat de bewoners van de vlakte te verdrijven, want dezen hadden ijzeren strijdwagens�

1 Timoteus 6:16 blz. 189�de Koning der koningen en de Here der Heren,�, en een ontoegankelijk licht bewoont�

Vergelijk eens met 1 Koningen 8:12 blz. 289�De Here heeft gezegd in donkerheid te willen wonen�

Jakobus 1:13 blz. 203�God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking�

Vergelijk eens met Genesis 22:1 blz. 15�Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde�

Johannes 5:37 blz. 87 �Gij hebt nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien�

en ook Johannes 1:18 blz. 82 �Niemand heeft ooit God gezien�

en ook Timote�s 6:16 blz. 189 �die geen der mensen gezien heeft of zien kan�

en ook Exodus 33:20 blz. 74�Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal mij zien�

Vergelijk eens met Exodus 33: 11 blz. 74�En de Here sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend...

en ook met Genesis 12:7 blz. 8 �Toen verscheen de Here aan Abraham en zeide�

en ook met Genesis 32:30 blz. 27�ik heb God gezien, van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven�

en ook met Exodus 24:10 blz. 65 �En zij zagen de God van Isra�l�

en ook met Ezechi�l 1:28 blz. 722�Aldus was het voorkomen van de verschijning van de heerlijkheid des Heren.

en ook met Amos 9:1 blz. 794 �Ik zag de Here staan bij het altaar, en Hij zeide�

en ook met Johannes 14:9 blz. 98 �Wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien�

Johannes 5:31-32 blz. 87�Indien Ik getuig van van Mijzelf, is mijn getuigenis niet waar, een ander is het die van Mij getuigt...

Vergelijk eens met Johannes 8:14 blz. 91�Ook al getuig Ik van Mijzelf, toch is mijn getuigenis waar�

Ook de laatste woorden van Jezus (vrede zij met hem) aan het kruis zijn verschillend.

Kijk naar Matte�s 27:46 blz. 30 �Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten�

En kijk naar Marcus 15:34 blz. 49�En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloi, Eloi, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten�

Vergelijk eens met Lucas 23:46 blz. 80�en Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest�

en met Johannes 19:30 blz. 103

�Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest�

Ook is het opmerkelijk dat Jezus (vrede zij met hem) teleurgesteld is in God. Hij zegt ��waarom hebt Gij mij verlaten��

Meer verschillen in deze verzen ; wilde Jezus (vzmh) zelf drinken (blz. 103, 19:29) of nam iemand anders het initiatief (blz. 49, 15:36). Scheurde de tempel voor zijn dood of erna? Blz. 30 en 49 na zijn dood, blz. 80 voor zijn dood. Lees deze verzen goed door en zie de verschillen. (???)

1 Johannes 3:9 blz. 213 �Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 6:36 blz. 365 �er is immers geen mens die niet zondigt�

Dus ook hier weer is het feit dat Jezus (vzmh) voor onze zonden gestorven is, een groot vraagteken.

Johannes 3:13 blz. 84 �En niemand is opgevaren naar de hemel�

Vergelijk eens met 2 Koningen 2:11 blz. 309 �Alzo voer Elia in een storm ten hemel�

Galaten 5:2-3 blz. 171�Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen�

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11�dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u�

�moet voorzeker besneden worden,�, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken�

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54�wanneer gij hem besneden hebt� en � dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden�

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91�En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden�

Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft??? Of is god van gedachte veranderd???

Ook varkensvlees is in het Christendom verboden. Zie Leviticus 11:7-8 blz. 90 �Ook het zwijn,�, Van hun vlees zult gij niet eten
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 04:02
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Aswan heeft een heel, heel moeilijke jeugd gehad.

 
Blijf lekker in de kast zitten nicht, het feit dat jij het nodig vindt om over mij te blijven praten doet me genoegen, ik irriteer je mateloos omdat ik je onzinnigheden blootstel.
 
je kent me niet dus weet je ook niets over mijn jeugd, maar dit is alleen maar een bevestiging van het feit dat je niets anders kunt dan onzin spuien
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 04:04
Ziet slechts 't Ene in alle dingen; het is het tweede dat u op een dwaalspoor leidt....... (Kabir)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 04:33
Introduction: We must first of all know that the entire Bible is corrupted and unreliable and is mostly filled with man-made laws and corruption! GOD Almighty Said: "`How can you say, "We [the Jews] are wise, for we have the law of the LORD," when actually the lying pen of the scribes has handled it falsely?' (From the NIV Bible, Jeremiah 8:8)"

The Revised Standard Version makes it even clearer: "How can you say, 'We are wise, and the law of the LORD is with us'? But, behold, the false pen of the scribes has made it into a lie. (From the RSV Bible, Jeremiah 8:8)"

In either translation, we clearly see that the Jews had so much corrupted the Bible with their man-made cultural laws, that they had turned the Bible into a lie!

See Also Deuteronomy 31:25-29 where Moses peace be upon him predicted the corruption/tampering of the Law (Bible) after his death.

The Book of Moses predicted that the Law (Bible) will get corrupted. The Book of Jeremiah which came approximately 826 years after did indeed confirm this corruption.



Did Prophet Muhammad peace be upon him really recognize the Bible as an error-free book?

The sections of this article are:

1- Did Prophet Muhammad peace be upon him really recognize
the Bible as an error-free book?
2- What about the Jews whom the Prophet punished according
to their Mosaic Law?

Prophet Muhammad peace be upon him never recognized the Bible as an error-free book:

Narrated AbuNamlah al-Ansari: "When he was sitting with the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) and a Jew was also with him, a funeral passed by him. He (the Jew) asked (Him): Muhammad, does this funeral speak? The Prophet (peace_be_upon_him) said: Allah has more knowledge. The Jew said: It speaks.

The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) said: Whatever the people of the Book [Jews and Christians] tell you, do not verify them, nor falsify them, but say: We believe in Allah and His Apostle. If it is false, do not confirm it, and if it is right, do not falsify it. (Translation of Sunan Abu-Dawud, Knowledge (Kitab Al-Ilm), Book 25, Number 3637)"

The following two Sayings of our beloved Prophet Muhammad peace be upon him were sent to me by Yusif 65; may Allah Almighty always be pleased with him:

Narrated Ubaidullah: "Ibn 'Abbas said, 'Why do you ask the people of the scripture about anything while your Book (Quran) which has been revealed to Allah's Apostle is newer and the latest? You read it pure, undistorted and unchanged, and Allah has told you that the people of the scripture (Jews and Christians) changed their scripture and distorted it, and wrote the scripture with their own hands and said, 'It is from Allah,' to sell it for a little gain. Does not the knowledge which has come to you prevent you from asking them about anything? No, by Allah, we have never seen any man from them asking you regarding what has been revealed to you!' (Translation of Sahih Bukhari, Holding Fast to the Qur'an and Sunnah, Volume 9, Book 92, Number 461)"

Narrated Abu Huraira: "The people of the Book used to read the Torah in Hebrew and then explain it in Arabic to the Muslims. Allah's Apostle said (to the Muslims). 'Do not believe the people of the Book, nor disbelieve them, but say, 'We believe in Allah and whatever is revealed to us, and whatever is revealed to you.' ' (Translation of Sahih Bukhari, Holding Fast to the Qur'an and Sunnah, Volume 9, Book 92, Number 460)"

As we clearly see in the above Sayings of our beloved Prophet peace be upon him, we see that the source that the Jews and Christians use (i.e. the Bible or any other religious source such as their Popes', Rabbis or other religious people's verdicts) must be ignored because it is not reliable. As we've seen in the above introduction, the man-made scribes (laws) had corrupted the Bible and turned it "into a lie" (Jeremiah 8:8).

Please visit According to Islam, why did GOD Almighty allow for the Bible to get corrupted?

Just who were the real authors of the Bible? Today's Books and Gospels' authors of the Bible are UNKNOWN. See the comments that prove that from the Theologians and Historians of the NIV Bible from the NIV Bible itself! Just why in the world should I believe in today's Bible?

What about the Jews whom the Prophet punished according to their Mosaic Law?

The following was sent to me by brother Johnny Bravo; may Allah Almighty always be pleased with him.

The missionary argument is that Islamically the Bible is accurate because Prophet Muhammed peace be upon him ruled according to one of its law. This is indeed very funny. Christian Missionary, Sam Shamoun, after distorting dozens of verses from the Holy Quran and amazing his with his funny interpretations, informs his readers:

"Our usage of the Quran does not imply our belief in its authority nor its inspiration. We quote it solely for the sake of convincing the Muslims of the Bible's authority and authenticity as a fact confirmed by their religious text."

http://answering-islam.org/Shamoun/aboutbible.htm

Precisely! Similarly, the ruling of stoning applied to the Jew and Jewess according to the Jewish scriptures also does not imply that the entire text of the Jewish Christian scriptures is authentic and pristine. Prophet Muhammed peace be upon him was *also* using it as his evidence against the Jews. Yes there were many addition and deletion in the Jewish scriptures, they were corrupted, but despite their corruption, they still contained enough truth in them to lead any person to Islam. Thus, had the Jews followed their own book, they would have had no other choice but to become Muslims because their book still contained enough truth therein to lead a person to Islam. The problem with the Jews was that they didn't even bother to follow that which they themselves considered to be Divinely revealed by Allah.

The punishment for stoning for example is the authentic revelation from Allah which we find intact in even the present day Jewish scriptures, but these Jews during the time of Prophet Muhammed peace be upon him did not bother to follow this Law revealed by Allah. Had they applied all the laws and commandments in their scriptures, never mind the corruption, they would have had no choice but to become Muslims.

Well known commentator Ibn Kathir, explains:

"These Hadith's (Saying of Prophet Muhammad in Arabic) state that the Messenger of Allah peace be upon him issued a decision that conforms with the ruling in the Tawrah, not to honour the Jews in what they believe in, for the Jews were commanded to follow the Law of Muhammad peace be upon him only. Rather, the Prophet peace be upon him did this because Allah commanded him to do so.

He asked them about the ruling of stoning in the Tawrah to make them admit to what the Tawrah (Torah) contains and what they collaborated to hide, deny and exclude from implementing for all that time. They had to admit to what they did, although they did it while having knowledge of the correct ruling. What made them go to the Prophet peace be upon him for judgement in this matter was their lusts and desires, hoping that the Prophet peace be upon him would agree with their opinion, not that they believed in the correctness of his judgement."

[Tafsir Ibn Kathir Abridged. Volume 3. Pg. 182. Darussalam Publishers and Distributors. 2000]

Sheikh Abdurrahman Abdul-Khaaliq states:

"The Torah, the Old Testament, and the Gospel, the New testament, still contain some truth and guidance that can be evidence against Jews and Christians. If they implemented their laws, Jews and Christians would believe in the Prophet Muhammad's message, confirming what was sent before him, and thus would follow the guidance and light. Muhammad was sent down with clear evidence to his truthfulness and he followed the path of the Prophets before him, who were sent to the Jews and the Christians."

[Sheikh Abdurrahman Abdul-Khaaliq. "The Bible's Testimony that Jesus is the Slave-Servant, and Messenger of Allah." pg. 8. The Daar of Islamic Heritage 1994]

So there we go. It is worth noting that the Quran does not mention any "Bible" or "Mathew", "Mark", "Genesis", "Numbers" etc. The Quran only mentions the Tauraat revealed to Musa (Moses) peace be upon him and the Injeel (Gospel) revealed to Esa (Jesus) peace be upon him. Not any Gospel "according to Mathew" etc. The Quran is MUHAYMIN over the previous scriptures (5:48), meaning criteria, watcher-over, control, guardian, dominant, trustworthy, witness, rectifying etc. So whatever agrees with the Quran we accept that we reject whatever disagrees with the Quran. The present day Jewish Christian scriptures may contain truth in them, we do not deny that, however their also contain the words of man and errors, interpolations and deletions. A Muslim is commanded to use the Quran as the judge (5:48) to separate the truth from falsehood.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door aswan

 
Je moet eens beter je huiswerk doen voordat je al die onzin uitkraamt Amier. Nog nooit gehoord dat de bijbel corrupt is? Je bent zo grappig he, zelfs christenen geven toe dat hun bijbel herhaaldelijk veranderd is! Je praat zonder dat je informatie hebt, je claimt zaken waar je geen weet van hebt! Lees de Qur'an! Als de tekst veranderd is dan is het niet meer het woord van Allah (swt) dan is het corrupt! Het feit dat ze Jesus God noemen vindt jij niet duivels?! Jij denkt niet dat de shaytaan hun heeft aangezet tot die daad en andere daden?? Waar heb je het over?
 
Ja Allah (swt) heeft de Indjil gezonden en andere boeken maar van de originele bijbel is vrijwel niets meer over. Dit is te zien door alle tegenstrijdigheden en onwaarheden in de bijbel wanneer deze vergeleken wordt met zichzelf en tevens met de Qur'an. Dat jij kunt zeggen ja de bijbel is veranderd maar hij is niet corrupt is een tegenstrijdigheid.
 
Wat dan nog als sommige zaken kloppen? De shaytaan kwam naar Muhammed (saw) en vertelde de sahaba's ook de waarheid over wat Allah (swt) hem had gezegd. De reden waarom de Qur'an als ons enig leiddraad dient is omdat een persoon niet meer op de bijbel kan vertrouwen en deze niet kan vergelijken met de echte Indjil en taurat! We kunnen de fouten echter wel zien door vergelijkingen met de inhoud van de bijbel zelf. En aangezien Allah (swt) geen fouten maakt, en mensen wel is het duidelijk dat de bijbel zoals we die nu kennen niet Goddelijk van aard is! Logisch nadenken heet dat, zou je ook eens moeten proberen.
 
Dat er bewijzen zijn in de bijbel voor de komst van Muhammed (saw) en andere waarheden is te toetsen aan de hand van wat de Qur'an ons verteld! Dat is wel ff wat anders dan de bijbel zoals we die nu kennen als heilig te beschouwen.

Als jij de koran net leest als dat je mijn post leest, dan begrijp ik hoe jij aan die verwrongen denkbeelden komt. Waar beweer ik dat de bijbel niet corrupt is? De bijbel is veranderd en dus corrupt, maar de bijbel is niet "duivels", toen niet en nu niet.

In de soenna hebben de ulema de woorden uit de bijbel in drie catagori�n ingedeeld:

1: wat in overeenstemming is met de koran, in dat geval wordt aangenomen dat het waar is en niet verandert.

2: wat tegen de koran ingaat, dan weten we dat het corrupt is, want de koran is de laatste openbaring en onveranderd.

3: de woorden waarvan niets bekend is in de koran (en soenna), en daar wordt over gezwegen.

Jij zegt dat van de oorspronkelijk taurat en indjil vrijwel niets meer over is. Dat is nergens op gebaseerd en ik geloof niet dat je ooit zelf een bijbel hebt opengeslagen. De overeenkomsten zijn overweldigend, en natuurlijk zijn er punten van verschil, maar de Goddelijke oorsprong is zo duidelijk terug te vinden in de bijbel dat wat jij doet, de bijbel "duivels" noemen, God's openbaring "duivels" noemen is. Astaghfirullah.

Nergens in de koran wordt gezegd dat de bijbel waardeloos is, laat staan duivels. Er staat dat een deel van de bijbel veranderd en verzwegen is, en dat Mohammed (vzmh) is gekomen om het Boek (alle openbaringen van Allah, immers, de koran bevestigd de voorafgaande openbaringen waarin wij verplicht zijn te geloven) te ontsluieren en een deel te vervangen. Aangezien jij de koran zo goed kent, hoef ik vast niet de soera en aya aan te geven waar je dit letterlijk kunt terugvinden.

In je discussie met christenen hier laat je duidelijk zien dat je geen idee hebt van wat de koran jou voorschrijft:

"Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn." (soera an Nahl, aya 125)

en: "En hoont niet hen die zij in plaats van God aanroepen, zodat zij God niet uit vijandigheid zonder kennis gaan honen..." (soera al An'aam, aya 108).

Dat het geloof in Jezus (alaihi salaam) als "zoon van God" door de shaitaan is ingegeven en niet gewoon door onwetendheid, overdrijving in aanbidding etc. moet je eerst maar bewijzen. Niet iedere fout van mensen is "duivels", en om daarom de gehele bijbel af te doen als duivels is iets wat jou is ingegevn door je persoonlijke afkeer van mensen, niet door je kennis van de openbaring van God. Allahu alim.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 04:45

Aswan, het zou ook handig zijn als je de ayaat en ahadith in je eigen gekopieerde tekstjes in het engels goed zou lezen!

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 05:12

 

Als jij de koran net leest als dat je mijn post leest, dan begrijp ik hoe jij aan die verwrongen denkbeelden komt. Waar beweer ik dat de bijbel niet corrupt is? De bijbel is veranderd en dus corrupt, maar de bijbel is niet "duivels", toen niet en nu niet.

Je doet schijnheilig want je zegt:

De bijbel is een openbaring van Allah subahan wa ta'ala, en de tekst is in de loop der eeuwen veranderd, maar nergens, nergens in de koran of in de ahadith staat dat de gehele tekst coorupt is

Ga jij de hadith die ik heb aangehaald eens goed lezen, over de corruptie in de geschriften. Ten tweede suggereer je wel degelijk dat de bijbel niet gecorrupeerd is door te zeggen dat je het nergens in de Qur'an en hadith kunt vinden.. (en het dus niet klopt)! En anders moet je een duidelijk standpunt innemen.

Overigens zeg ik nergens dat "de gehele tekst " corrupt is.

In de soenna hebben de ulema de woorden uit de bijbel in drie catagori�n ingedeeld:

2: wat tegen de koran ingaat, dan weten we dat het corrupt is, want de koran is de laatste openbaring en onveranderd.

En ik zei dat tegen pentacost "jou bijbel" die corrupt is. En ook geef ik aan dat de taurat en de bijbel niet meer in hun orginele vorm meer te vinden zijn. En dan kom jij alsnog brabbelen dat er nergens staat dat de bijbel niet corrupt is, als je toegeeft dat er corruptie heeft plaatsgevonden dan kun je het niet van de hand wijzen. Ik maak duidelijk het onderscheid tussen de originele geschriften en de bijbel van nu. Als je dat niet begrijpt dan moet jij.. beter lezen.

Jij zegt dat van de oorspronkelijk taurat en indjil vrijwel niets meer over is. Dat is nergens op gebaseerd en ik geloof niet dat je ooit zelf een bijbel hebt opengeslagen.

Wat jij gelooft doet er niet toe, wat er wel toe doet zijn feiten. En ik heb genoeg feiten gepost waar in zat tegenstrijdigheden in de bijbel wordt getoond. Niet dat het jou wat aangaat maar ik heb op christelijke scholen gezeten en heb de bijbel intensief bestudeerd waarna ik zoals vele als mij erachter zijn gekomen hoeveel en hoevaak de bijbel in het verleden veranderd is.

De overeenkomsten zijn overweldigend, en natuurlijk zijn er punten van verschil, maar de Goddelijke oorsprong is zo duidelijk terug te vinden in de bijbel dat wat jij doet, de bijbel "duivels" noemen, God's openbaring "duivels" noemen is. Astaghfirullah.

Jij moet beter lezen, ik maak duidelijk het onderscheid tussen de bijbel zoals we die nu kennen en de originele geschriften. Dus hou op met jammeren.

Nergens in de koran wordt gezegd dat de bijbel waardeloos is, laat staan duivels. Er staat dat een deel van de bijbel veranderd en verzwegen is, en dat Mohammed (vzmh) is gekomen om het Boek (alle openbaringen van Allah, immers, de koran bevestigd de voorafgaande openbaringen waarin wij verplicht zijn te geloven) te ontsluieren en een deel te vervangen. Aangezien jij de koran zo goed kent, hoef ik vast niet de soera en aya aan te geven waar je dit letterlijk kunt terugvinden.

Als duivels handen de geschriften herschrijven, en daar de waarheid in eigen bewoordingen in plaatsen wil dat niet zeggen dat alles een leugen is. Maar dan hetgeen wat door mensenhanden gecorrupeerd is is niet langer meer het letterlijke woord van God. En dat is duivels. Daarmee val ik de originele geschriften niet aan. Iedereen weet dat de bijbel nergens meer in originele vorm beschikbaar is. Zelfs de meest oude geschriften die nog deels bewaard zijn verschillen van elkaar en zijn copie�n.

In je discussie met christenen hier laat je duidelijk zien dat je geen idee hebt van wat de koran jou voorschrijft:

"Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn." (soera an Nahl, aya 125)

en: "En hoont niet hen die zij in plaats van God aanroepen, zodat zij God niet uit vijandigheid zonder kennis gaan honen..." (soera al An'aam, aya 108).

En jij komt mij vertellen wat gepast is nadat deze christen claimt dat Gods woord duivels is omdat het dubieus is en de Qur'an niet helemaal klopt?

"En hoont niet hen die zij in plaats van God aanroepen, zodat zij God niet uit vijandigheid zonder kennis gaan honen..."

Echter honen zij Allah (swt) uit vijandigheid al vanaf het begin van de discussie met mij. Dus kom mij niet vertellen dat ik gepast moet zijn tegen een kafir die de islam beledigd.

Dat het geloof in Jezus (alaihi salaam) als "zoon van God" door de shaitaan is ingegeven en niet gewoon door onwetendheid, overdrijving in aanbidding etc. moet je eerst maar bewijzen.

Je spreekt net als een christen, geen wonder dat Louise je voorsteld om de bijbel maar als je heilige boek tot je te nemen. Overigens staat in de Qur'an dat zij de wijzigingen doorvoerden voor winstdoeleinden! En dat is zeker het werk van shaytaan aangezien deze beloofd heeft om de mensen de wereldse zaken aantrekkelijker te laten lijken dan het goede van het hiernamaals

Terug naar boven
Louise Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 05:16
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

k snap ook niet dat er nog mensen waren die zonodig die koran moesten schrijven.

Ben het helemaal met je eens

hou je kop ff als je niets boeiends te melden hebt ok.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 05:17
Aswan, wat ben jij blind van haat, zeg! Goeiedag! Dat kan wel wat minder. Je schreeuwt van alles erdoorheen, over homo's, ongestelde vrouwen. Niet echt on topic. Dat maakt je betoogkracht niet sterker, maar laat me alleen maar meer twijfelen aan de waarheden van je statements. Dat de Koran ook zijn onbetrouwbare herkomst heeft, wordt door geen enkele serieuze wetenschapper ontkent, overigens, maar dat terzijde. Het gaat me nu meer om de manier waarop jij redeneert. Ik heb het gevoel op een markt te staan, waar de ene visverkoper de ander voor rotte vis uitmaakt, om vooral zijn vis aan te schaffen. Werkt niet echt.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 05:25
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Aswan, wat ben jij blind van haat, zeg! Goeiedag! Dat kan wel wat minder. Je schreeuwt van alles erdoorheen, over homo's, ongestelde vrouwen. Niet echt on topic. Dat maakt je betoogkracht niet sterker, maar laat me alleen maar meer twijfelen aan de waarheden van je statements. Dat de Koran ook zijn onbetrouwbare herkomst heeft, wordt door geen enkele serieuze wetenschapper ontkent, overigens, maar dat terzijde. Het gaat me nu meer om de manier waarop jij redeneert. Ik heb het gevoel op een markt te staan, waar de ene visverkoper de ander voor rotte vis uitmaakt, om vooral zijn vis aan te schaffen. Werkt niet echt.
 
Pfarrer als mensen zich gaan gedragen als emotionele vrouwen dan kun je zo'n opmerking verwachten (overigens was die post van m'n vrouw) maar ik ben het volledig mee eens dat mensen met meer feiten moeten komen dan basislose aantijgingen van 4 regels. Mensen mogen twijfelen wat ze willen, ik ga persoonlijk niet af op wie iemand is, ik onderzoek de informatie en daaruit trek ik mijn conclusies. Als andere mensen dat niet kunnen of willen is dat niet mijn probleem.
 
Misschien moet je meditatie proberen, ik voel me anders uitstekend ;)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 05:47
Narrated Ubaidullah: "Ibn 'Abbas said, 'Why do you ask the people of the scripture about anything while your Book (Quran) which has been revealed to Allah's Apostle is newer and the latest? You read it pure, undistorted and unchanged,
 
and Allah has told you that the people of the scripture (Jews and Christians) changed their scripture and distorted it, and wrote the scripture with their own hands and said, 'It is from Allah,' to sell it for a little gain.
 
Does not the knowledge which has come to you prevent you from asking them about anything? No, by Allah, we have never seen any man from them asking you regarding what has been revealed to you!' (Translation of Sahih Bukhari, Holding Fast to the Qur'an and Sunnah, Volume 9, Book 92, Number 461)"
 
Prophet Dawud (peace be upon him) was accused in the Bible of committing adultery (2 Samuel: 11-12) and Prophet Sulayman (peace be upon him) was accused of idolatry (1 Kings :11). The Qur�an absolves them from all these charges (Al-Qasas: 21-25; Saad: 30). This shows that Dawud and Sulayman (peace be upon them) are more revered and respected in Islam than in Jewish and Christian traditions.
 
Hoezo niet duivels
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Aswan, wat ben jij blind van haat, zeg! Goeiedag! Dat kan wel wat minder. Je schreeuwt van alles erdoorheen, over homo's, ongestelde vrouwen. Niet echt on topic. Dat maakt je betoogkracht niet sterker, maar laat me alleen maar meer twijfelen aan de waarheden van je statements. Dat de Koran ook zijn onbetrouwbare herkomst heeft, wordt door geen enkele serieuze wetenschapper ontkent, overigens, maar dat terzijde. Het gaat me nu meer om de manier waarop jij redeneert. Ik heb het gevoel op een markt te staan, waar de ene visverkoper de ander voor rotte vis uitmaakt, om vooral zijn vis aan te schaffen. Werkt niet echt.
 
Pfarrer als mensen zich gaan gedragen als emotionele vrouwen dan kun je zo'n opmerking verwachten (overigens was die post van m'n vrouw) maar ik ben het volledig mee eens dat mensen met meer feiten moeten komen dan basislose aantijgingen van 4 regels. Mensen mogen twijfelen wat ze willen, ik ga persoonlijk niet af op wie iemand is, ik onderzoek de informatie en daaruit trek ik mijn conclusies. Als andere mensen dat niet kunnen of willen is dat niet mijn probleem.
 
Misschien moet je meditatie proberen, ik voel me anders uitstekend ;)
Clap
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 06:02

In eerste instantie geplaatst door aswan


Overigens staat in de Qur'an dat zij de wijzigingen doorvoerden voor winstdoeleinden! En dat is zeker het werk van shaytaan aangezien deze beloofd heeft om de mensen de wereldse zaken aantrekkelijker te laten lijken dan het goede van het hiernamaals


Goed gevoel geeft dat
In de Bijbel is satan een leugenaar maar er is tenminste 1 moslim die denkt dat je hem op zijn woord mag geloven.
En zo te zien is satan machtiger dan Allah.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door Amier


Dat het geloof in Jezus (alaihi salaam) als "zoon van God" door de
shaitaan is ingegeven en niet gewoon door onwetendheid, overdrijving in
aanbidding etc. moet je eerst maar bewijzen. Niet iedere fout van mensen
is "duivels", en om daarom de gehele bijbel af te doen als duivels is iets
wat jou is ingegeven door je persoonlijke afkeer van mensen, niet door je
kennis van de openbaring van God. Allahu alim.


Het zoonschap God's van Jezus is een lastige kwestie en ik vind het
jammer dat het als een scheidsmuur tussen onze geloven in staat. Verder
blijkt maar weer wat een Moslim aan ongeleide projectielen op zich heen
krijgt als ie zich genuanceerd opstelt...

Toch wil ook ik bezwaar maken tegen je formulering. Ogenschijnlijke
tegenstrijdigheden zijn namelijk niet het bewijs dat de bijbel vervalst is,
maar eerder een bevestiging van de authenticiteit. Vervalsers zouden
immers alle tegenstrijdigheden weggepoetst hebben...
Er bestaat geen bewijs van het veranderen van de oorspronkelijke bijbel.
De Qumran vondsten bewijzen juist dat het OT van nu gelijk is aan het OT
van pakweg 100 jaar voor Christus.
Als men het heeft over de oorspronkelijke tekst, dan is dat onzin, want er
is van de ons bekende bijbelboeken geen oorspronkelijker tekst bekend
dan wat wij kennen.
Het enige "bewijs" van verandering dat een Moslim aan kan voeren is het
gegeven dat het in de koran staat dat de bijbel veranderd is. Nu zal het
duidelijk zijn dat in een rechtszaak over de authenticiteit van de bijbel het
gegeven dat dat in de koran staat niet echt als een geldig bewijs gezien
worden. Die rechter zal onmiddelijk onderzoek gelasten met de vraag
waarop die stelling in de koran gebaseerd is en of de koran wel
voldoende authentiek en rechtsgeldig is om dat te kunnen stellen. Jij kent
de ontstaansgeschiedenis van de koran wellicht zo goed dat je weet dat
er rond de samenstelling van de huidige koran wel wat vragen gesteld
kunnen worden. Het komt er dus op neer dat het inzicht dat de bijbel
vervalst zou zijn puur gebaseerd is op het geloof dat de koran het zuivere
woord van God weergeeft. Zodra daar kanttekeningen bij geplaatst
worden is er geen enkele rechtgrond meer om de bijbel vervalst te
verklaren.

Kortom; de stelling dat de bijbel veranderd is is puur gebaseerd op
geloof en niet op feiten.

Mijn activiteit op dit forum heeft grotendeels als motief zomaar niet de
bijbel als een vervalst boek te laten verklaren. Dan reageer ik bijna
automaitsch met het plaatsen van kanttekeningen bij de bronnen die dat
allemaal beweren. Dat je dan gelijk voor saytan uitgemaakt wordt is voor
mij alleen maar een aanwijzing dat de bewijsvoering dat de bijbel vervalst
is toch wel erg mager is...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 09:51

Asalaam Alaikom,

Toen Omar ibn Khattab [r] met een stukje uit de bijbel naar de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem kwam, beval de profeet hem om het te vernietigen. De originele Thora en Evangelie zijn allemal verloren gegaan, dit zijn kopie�n van 150 tot 300 jaar Na Jezus, vrede zij met hem. Er kan hier en daar wel iets waar zitten, maar heel veel is gelogen. Ik kan bijvoorbeelde bijbel op de grond zetten, ik kan het aanraken zonder wudu etc.

Ik ga het niet als heilig beschouwen, want ik weet de meerderheid is gelogen en geschreven door de vijanden van God, die zichzelf als profeten bekroonden. Als het de Thora en Evangelie was, dan was het zeker heilig en moest zeker met respect behandeld worden maar ze verdraaiden dingen en hebben veel verloren en verbergen veel, zoals Allah zegt in Zijn boek.

Koran 6:91. Zeg, 'Wie openbaarde het Boek dat Mozes bracht als licht en leiding voor de mensen, dat gij op papieren schrijft, en bekend maakt, terwijl gij toch veel verbergt en (waardoor) aan u is onderwezen, hetgeen gij noch uw vaderen wisten?" Zeg: "God". Laat hen dan met rust om zich met hun ledig spel te vermaken.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 10:17


Het zoonschap God's van Jezus is een lastige kwestie en ik vind het
jammer dat het als een scheidsmuur tussen onze geloven in staat.


Een scheidsmuur tussen mensen is niet goed maar dat de Zoon het oordeel over mensen heeft vind ik een behoorlijk prettig idee.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalaam Alaikom,

Toen Omar ibn Khattab [r] met een stukje uit de bijbel naar de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem kwam, beval de profeet hem om het te vernietigen. De originele Thora en Evangelie zijn allemal verloren gegaan, dit zijn kopie�n van 150 tot 300 jaar Na Jezus, vrede zij met hem. Er kan hier en daar wel iets waar zitten, maar heel veel is gelogen. Ik kan bijvoorbeelde bijbel op de grond zetten, ik kan het aanraken zonder wudu etc.

Ik ga het niet als heilig beschouwen, want ik weet de meerderheid is gelogen en geschreven door de vijanden van God, die zichzelf als profeten bekroonden. Als het de Thora en Evangelie was, dan was het zeker heilig en moest zeker met respect behandeld worden maar ze verdraaiden dingen en hebben veel verloren en verbergen veel, zoals Allah zegt in Zijn boek.

Koran 6:91. Zeg, 'Wie openbaarde het Boek dat Mozes bracht als licht en leiding voor de mensen, dat gij op papieren schrijft, en bekend maakt, terwijl gij toch veel verbergt en (waardoor) aan u is onderwezen, hetgeen gij noch uw vaderen wisten?" Zeg: "God". Laat hen dan met rust om zich met hun ledig spel te vermaken.



Tja, die citaatjes uit de Koran en het verhaal van die Omar zeggen mij helemaal niets. Het zijn verhaaltjes van mensen van n� het evangelie van Christus, die Christus willen verloochenen als de enige Redder en de eeuwige Zoon van God. Het zijn de leugens van de antichrist, die komen moest, voor Christus terug komt.

Johannes 21: "Jezus heeft nog veel meer wondertekenen voor zijn leerlingen gedaan, die niet in dit boek staan, maar deze zijn opgeschreven opdat u gelooft dat Jezus de messias is, de Zoon van God, en opdat u door te geloven leeft door zijn naam.
Wij weten dat zijn getuigenis betrouwbaar is. Jezus heeft nog veel meer gedaan: als al zijn daden, een voor een, opgeschreven zouden worden, zou de wereld, denk ik, te klein zijn voor de boeken die dan geschreven moesten worden."



Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 10:34

Asalaam Aleikum,

MashaALLAH broeder Aswan....moge ALLAH je belonen!!!.....je praat de ongelovigen hier op het forum helemaal vast...ga zo door!!!

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 11:10
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

MashaALLAH broeder Aswan....moge ALLAH je belonen!!!.....je praat de ongelovigen hier op het forum helemaal vast...ga zo door!!!

Salaam.

 
Beste broeder Rahil,
 
De ongelovigen komen hier niet om te leren, ze komen hier om fitnah te zaaien en ons van Islam af te helpen. Daar draaien ze niet omheen, en ze gaan ook onbeschaamd te werk.
 
Ik verspreid de Islam voor die broeders en zusters die zich ongemakkelijk voelen door de leugens die deze ongelovigen verspreiden over Islam. Deze broeders en zusters weten misschien niet altijd of iets waar is of niet, en ik en nog meer broeders zoals batle, murat en zuster maysun werken deze ongefundeerde leugens de wereld uit.
 
Er zijn hier echter een paar individuen die schijnheilig praten, neutrale opmerkingen maken die alle kanten uit kunnen, en bij vlagen als ze een kans zien hun eigen broeders aanvallen op het spreken van de waarheid. Dezelfde mensen scharen zich bij de ongelovigen, en deze ongelovigen zijn dan ook erg lovend over deze moslims die zij goedkeuren.
 
Dit doet me denken aan de Jihad die de profeet (saw) voerde tegen de romeinen, maar deze zich terugtrokken omdat de profeet (saw) met 30.000 man klaar stond om ze een lesje te leren. De hypocrieten in arabi� waren met deze romeinen een plan aan het smeden. De hypocrieten hadden zelfs hun eigen moskee gemaakt! Waar ze samen kwamen om kwade plannen tegen onze profeet te smeden. De profeet (saw) heeft deze hypocrieten hun gang laten gaan maar heeft ze na de overwinning aangepakt.
 
Insha Allah zullen we ook de hypocrieten ontmaskeren.
 
2:8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

2:9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

2:10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

Allah (swt) kent deze mensen goed. Als een kafir tegen mij zegt je bent een goede moslim dan zie ik dat als een belediging, want een kafir weet niets van mijn geloof. Maar de moslims die beschermers zijn van de christenen vinden het geweldig om zo iets te horen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Asalaam Aleikum,


MashaALLAH broeder Aswan....moge ALLAH je belonen!!!.....je praat de ongelovigen hier op het forum helemaal vast...ga zo door!!!


Salaam.




Beste broeder Rahil,


De ongelovigen komen hier niet om te leren, ze komen hier om fitnah te zaaien en ons van Islam af te helpen. Daar draaien ze niet omheen, en ze gaan ook onbeschaamd te werk.


Ik verspreid de Islam voor die broeders en zusters die zich ongemakkelijk voelen door de leugens die deze ongelovigen verspreiden over Islam. Deze broeders en zusters weten misschien niet altijd of iets waar is of niet, en ik en nog meer broeders zoals batle, murat en zuster maysun�werken deze ongefundeerde leugens de wereld uit.


Er�zijn hier echter�een paar individuen die schijnheilig praten, neutrale opmerkingen maken die alle kanten uit kunnen, en bij vlagen als ze een kans zien hun eigen broeders aanvallen op het spreken van de waarheid. Dezelfde mensen scharen zich bij de ongelovigen, en deze ongelovigen zijn dan ook erg lovend over deze moslims die zij�goedkeuren.


Dit doet me denken aan de Jihad die de profeet (saw) voerde tegen de romeinen, maar deze zich terugtrokken omdat de profeet (saw) met 30.000 man klaar stond om ze een lesje te leren. De hypocrieten in arabi� waren met deze romeinen een plan aan het smeden. De hypocrieten hadden zelfs hun eigen moskee gemaakt! Waar ze samen kwamen om kwade plannen tegen onze profeet te smeden. De profeet (saw) heeft deze hypocrieten hun gang laten gaan maar heeft ze na de overwinning aangepakt.


Insha Allah zullen we ook de hypocrieten ontmaskeren.


2:8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."


<A name=9></A>2:9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.


2:10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.


Allah (swt) kent deze mensen goed. Als een kafir tegen mij zegt je bent een goede moslim dan zie ik dat als een belediging, want een kafir weet niets van mijn geloof. Maar de moslims die beschermers zijn van de christenen�vinden het geweldig om zo iets te horen.



Er kan ook bedoeld worden dat je geen kwaaie moslim bent (!)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Asalaam Aleikum,


MashaALLAH broeder Aswan....moge ALLAH je belonen!!!.....je praat de ongelovigen hier op het forum helemaal vast...ga zo door!!!


Salaam.



 

Beste broeder Rahil,

 

De ongelovigen komen hier niet om te leren, ze komen hier om fitnah te zaaien en ons van Islam af te helpen. Daar draaien ze niet omheen, en ze gaan ook onbeschaamd te werk.

 

Ik verspreid de Islam voor die broeders en zusters die zich ongemakkelijk voelen door de leugens die deze ongelovigen verspreiden over Islam. Deze broeders en zusters weten misschien niet altijd of iets waar is of niet, en ik en nog meer broeders zoals batle, murat en zuster maysun werken deze ongefundeerde leugens de wereld uit.

 

Er zijn hier echter een paar individuen die schijnheilig praten, neutrale opmerkingen maken die alle kanten uit kunnen, en bij vlagen als ze een kans zien hun eigen broeders aanvallen op het spreken van de waarheid. Dezelfde mensen scharen zich bij de ongelovigen, en deze ongelovigen zijn dan ook erg lovend over deze moslims die zij goedkeuren.

 

Dit doet me denken aan de Jihad die de profeet (saw) voerde tegen de romeinen, maar deze zich terugtrokken omdat de profeet (saw) met 30.000 man klaar stond om ze een lesje te leren. De hypocrieten in arabi� waren met deze romeinen een plan aan het smeden. De hypocrieten hadden zelfs hun eigen moskee gemaakt! Waar ze samen kwamen om kwade plannen tegen onze profeet te smeden. De profeet (saw) heeft deze hypocrieten hun gang laten gaan maar heeft ze na de overwinning aangepakt.

 

Insha Allah zullen we ook de hypocrieten ontmaskeren.

 

2:8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."


<A name=9></A>2:9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.


2:10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.


Allah (swt) kent deze mensen goed. Als een kafir tegen mij zegt je bent een goede moslim dan zie ik dat als een belediging, want een kafir weet niets van mijn geloof. Maar de moslims die beschermers zijn van de christenen vinden het geweldig om zo iets te horen.



Er kan ook bedoeld worden dat je geen kwaaie moslim bent (!)
 
Ja dus, ik zeg toch ook niet dat hij dat niet zegt? Ik ga gewoon een gesprek aan met hem
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 23456>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.108 seconden.