Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslima wordt achtervolgd

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslima wordt achtervolgd
    Geplaatst op: 24 november 2005 om 11:38

Maar mijn vraag blijft staan. Hoe moet je als overheid wel reageren?

Er is wel degelijk sprake van radicalisering. Moeten we wachten op een New York, een Londen, een madrid? Om dan uit te leggen dat je als overheid wel wat wist , maar niets gedaan hebt.

Ik besef heel goed dat deze situatie voor een aantal moslims niet prettig is. Maar het overgrote gedeelte kan frank en vrij bewegen.

De uiteindelijke oplossing zal moeten komen vanuit de moslimgemeenschap zelf.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2005 om 10:39
Ik vind dat men moet kijken naar waarom mensen gaan neigen tot extremisme. Daar bereik je meer mee. Mensen achterna gaan zitten en verder niet naar oorzaken gaan kijken, Jah, Daar bereik je mijns inziens niets mee.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2005 om 06:48
Dit zijn methoden die horen in een politiestaat en niet in een rechtstaat. Niemand zit te wachten op een KGB achtige politie die je tot op het toilet in de gaten houdt omdat je "neigt" naar het een of ander. Het belang van de staat hoeft niet op die manier beschermt te worden.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2005 om 18:08
Dat laatste natuurlijk! sorry, ik praat voor mijn beurt...
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2005 om 14:23

Het is terecht dat er een juridische zaak aangespannen is tegen dit beleid. In eerste instantie moeten we compromisloos de democratie verdedigen.

Maar een aantal vragen branden me op de lippen aan de moslims hier:

Hoe moet de samenleving omgaan met mensen die neigen tot extremisme?

Gewoon net doen of onze neus bloed of actief beleid voeren?

Hoe moet dit beleid er dan uitzien?

Moet de samenleving wachten tot het echt mis gaat?

PP/PP

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2005 om 13:31
Een Amsterdamse moslima heeft gisteren in een kort geding ge�ist dat de politie stopt met haar hinderlijk te volgen. De vrouw, een tot de islam bekeerde Nederlandse, wordt sinds oktober nauwlettend door de politie in de gaten gehouden. Dit zogenoemde 'verstoren' is een beleid dat mede is ontwikkeld door burgemeester Job Cohen. Het is bedoeld om moslims die radicaliseren, maar nog geen strafbare feiten hebben gepleegd, te laten weten dat ze in de gaten worden gehouden. Cohen liet al eerder weten dat men met dit beleid op het randje van de wetgeving balanceert, maar hij verdedigde het door te stellen dat je deze lieden ook niet ongestoord hun gang kan laten gaan.

Het kort geding dat gisteren diende, is de eerste juridische test of het beleid deugt. De moslima, die onder geen beding met haar naam in de media wil komen, zou volgens de politie radicaliseren. Ze is streng gelovig, draagt traditionele islamitische gewaden en geeft mannen geen hand. Ook zou ze met een man omgaan die banden heeft met de Hofstadgroep.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.