Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverliefd op een ongelovige

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 91011
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd op een ongelovige
    Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:20

Stilte, terwijl de storm nog komt.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 05:40

Haram, haram. Wie heeft dat woord bedacht? Hoe is het mogelijk dat wat men beweert dat verboden is, toch zo vertrouwd en veilig kan voelen?

Met die woorden stapte N. het restaurant binnen waar ik al geruime tijd op haar zat te wachten.Ze wierp haar donkere haren naar achteren en liet zich op een stoel tegenover me zakken. Ik keek naar de kringen onder haar ogen en besloot geen vragen te stellen.

"Ik ben op de vlucht" fluisterde ze. "Mijn zwakke hart verlangt naar iets waarnaar ik niet geacht word te verlangen. Mijn verstand en hart staan pal tegenover elkaar en ik ben niet in staat ze te verenigen. Daarom heb ik besloten ver weg van huis te gaan en daar om hulp en inzicht te smeken opdat ik de verleiding het hoofd kan bieden. Ik zal naar Mekka gaan. Daar zal ik tot Hem bidden en Hem vragen om zich over mijn probleem te buigen. Ik zal zeggen: "O, Allah ik ben een moslimvrouw die verliefd is geworden op een ongelovige. Al een half jaar vecht ik tegen dat gevoel, maar het wordt alleen maar sterker.

�, mijn Allah, u gaf me ogen om te zien, een hart om te voelen, en te kunnen liefhebben. Heb ik dan iets misdaan als ik mijn lief heb gezien en hem in mijn hart heb gesloten?" Ik weet als moslimvrouw dondersgoed dat ik niet op een ongelovige mag vallen. Angst en onderdrukking strijden sindsdien om voorrang in mijn hoofd. Ik word achtervolgd door schuldgevoel, dat elke nacht wanneer ik in een diepe slaap glijd, mijn keel dichtknijpt zodat ik bijna stik. En dat terwijl ik altijd om moeilijkheden te voorkomen en geroddel over mijn gedrag te vermijden dat meisje wilde zijn dat mijn vader wilde dat ik was.

"Tegen angst voor intolerante ouders en discriminerende geloofsgenoten helpt geen enkel gebed", viel ik haar in de rede.

"Ik heb er hard aan gewerkt om aan die verwachtingen te voldoen die mijn geloofsgenootschap van mij hadden. En ik moet zeggen dat me dat aardig gelukt is. Ach ja, wat moest je ook anders in zo'n situatie moeten doen dan je eigen verlangens onderdrukken, ze negeren alsof ze er niet zijn, ze..... Dat was de reden dat ik met neergeslagen blik door het leven ging, juist om zulke verleidingen te voorkomen. Regelmatig spreek ik mijn hart streng toe en zeg ik: jouw liefde is alleen voor een moslimman bestemd".

Uit de Volkskrant van zaterdag 18 februari. Wordt vervolgd.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 91011

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.