Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Irak helemaalgeslaagd.

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Irak helemaalgeslaagd.
    Geplaatst op: 20 maart 2006 om 09:13
In eerste instantie geplaatst door white_heart

ik heb net indruk dat jullie steeds willlen een
verschil maken tussen de sjieten en de sunnieten.....maar begrijp dat nou
er is geen verschil...we zijn allemaal moslims.....en de moskeen van de
sunnieten is ook van de sjieten...en van de sjieten is van de sunnieten er
is geen verschil...

ws


Beste Whiteheart, je ziet de dingen zoals je ze wenst en niet zoals ze zijn.
Ga maar eens kijken hoe sunieten en sji�eten daar met elkaar omgaan en
ga je stelling daar maar eens verkondigen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 14:31
beste broeder...

sommige mensen willen verschillen maken maar voor mij is er geen enkele verschil wij zijn 1.....Ik wens ook dat de sjieten en de sunnieten 1 blijven want dat zijn we ook....En broeder ik begrijp jou zin niet ""Ga maar eens kijken hoe sunieten en sji�eten daar met elkaar omgaan en ga je stelling daar maar eens verkondigen.""" Leg dat uit!!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 06:41
Ik bedoel daarmee dat in de praktijk Soenieten en Sji�eten elkaar het licht
niet gunnen en daar in Irak bezig zijn elkaar uit te moorden. De president
van Irak heeft onlangs gesteld dat er een burgeroorlog in Irak woedt;
Sunieten (ondersteund door Al Quaida strijders) tegen Sji�eten. Dat is de
realiteit. als je hen gaat vertellen dat ze 1 zijn zullen ze niet geneigd zijn
naar je te luisteren, maar eerder vragen aan wiens kant je staat...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 08:25
helaas, inderdaad,.. maar dat is in irak.
Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 10:31
ja daar ben ik met je eens maar laten we het hier houden dat we 1 zijn!

ws [:)]
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:15
voor jou is het verschil tussen soeniet en sji�et te verwaarlozen?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:20
verwaarlozen??......ik zou niet weten wat je daar mee willen zeggen maar....Voor mij zijn ze 1....we zijn allemaal moslims.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:40

In eerste instantie geplaatst door white_heart

verwaarlozen??......ik zou niet weten wat je daar mee willen zeggen maar....Voor mij zijn ze 1....we zijn allemaal moslims.
Dat het verschil je niets uit maakt over de intepretatie van de Koran...

Ik ben blij dat je er zo over denkt,immers Gods belangrijkste regels worden in mijn ogen op dit moment in Irak geschonden.

Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:46
waar heb jij het over????? [:x]
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:51

Er zijn wel degelijk verschillen tussen de Sunnieten en de Sjie�ten maar om elkaar nou te gaan vermoorden zoals in Irak vind ik ook wel erg ver gaan. Maar zoals al eerder werd gezegd, dat gebeurt in Irak en heeft waarschijnlijk meerdere en diepere oorzaken dan alleen de verschillen.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:57
ok je hebt kleine beetje gelijk....maar in irak willen ze "fitne" maken en dat mag niet in de islam. Totaal niet...In irak gaat het meeste om politiek...en als iemand ruzie maakt omdat hij of zij een sunniet of een sjieet is dat is geen reden!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 07:02
In eerste instantie geplaatst door white_heart

waar heb jij het over?????
Laat ik het zo zeggen.... Ik kom hier lang genoeg,om van moslims te hebben geleerd dat er een verschil van opvatting is over teksten binnen de Koran tusen Sjiieten en Sunieten. Is het je nu duidelijk?
Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 07:05
wat jij zegt is totaal leugens sorry broeder maar jij moet meer in de feiten gaan lezen.....IN de koraan staat niks over sjieten en sunieten..Want vroeger bestond sjieten en sunieten niet.......iedereen was 1
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 07:17

Asalaam Aleikum zuster,

Je bent het toch wel met me eens dat er nu meerdere groepen zijn binnen de Islam? Ken je de ahmadiyyas en de alevieten? Die beweren ook Moslim te zijn maar staan lijnrecht tegenover aan wat ALLAH SWT aan de profeet Mohamed (vrede zij met hem) heeft geopenbaard. Moslims horen de Sunnah te volgen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 07:23
suc6
Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2006 om 02:51
ja oki.....maar wat heeft dat nou weer mee te maken met de sjieten en de sunnieten in irak....slaat nergens op! [:s] [:x]
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2006 om 03:01

Ik heb op deze site teksten gelezen over sjiietten. Lusten de honden geen brood van.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
white_heart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote white_heart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2006 om 03:13
wat heb je dan gelezen....??
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.