Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vogelgriep H5

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Ben jij ook gestopt met het eten van Halal kip vanwege de vogelgriep?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
11 [37.93%]
18 [62.07%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vogelgriep H5
    Geplaatst op: 24 februari 2006 om 01:20
Even wat anders...
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 03:38

Nee, nu eet ik alleen nog maar kip uit de supermarkt die is ingespoten met slachtafval om haar groter te maken!

Nee, effe serieus, ik meende dat als je je kippetje gewoon goed gaar maakt je het gewoon kunt eten, vogelgriep of niet. Ik laat me niet zo snel op stang jagen door dit soort dingen denk ik, misschien wel dom maar ja... zo ben ik.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 04:47

 

Asalaam alaikoum,

Thuis eten wij helaas geen kip meer, ik mis het wel want ik houd het meest van kip. Als het aan mij lag zou ik het gewoon kopen en eten, als het niet goed zou zijn dan zou het ook niet verkocht worden.

Wa salaam.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:49

Geef elkaar echter geen hand meer bij een evt. grote uitbraak. Kies ervoor elkaar een elleboog te geven. Natuurlijk niet zo als we op de voetbalvelden regelmatig mogen bewonderen!

Mag ik trouwens een moslima wel een elleboog geven?

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:55

 

Mag ik trouwens een moslima wel een elleboog geven?

 

Dat is nergens voor nodig.

Ik neem aan dat een moslima die over straat loopt niet zomaar naar jou toe komt lopen om jou een hand te geven / of een ' elleboog'. Maak je geen zorgen, ik denk dat er genoeg mannen op deze aarde rondlopen die je gewoon een hand of een ' elleboog'  zou kunnen geven.

 

Groeten,


Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
anissa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anissa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:56
salaam
ik eet gewoon kip thuis en volgens mij is er geen vogelgriep in Nederland of heb ik het nou mis????
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:03
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Mag ik trouwens een moslima wel een elleboog geven?

 

Dat is nergens voor nodig.

Ik neem aan dat een moslima die over straat loopt niet zomaar naar jou toe komt lopen om jou een hand te geven / of een ' elleboog'. Maak je geen zorgen, ik denk dat er genoeg mannen op deze aarde rondlopen die je gewoon een hand of een ' elleboog'  zou kunnen geven.

 

Groeten,


Marocaantje

 Best Marocaantje, ik was ook niet van plan de eerste de beste moslima op straat een elleboog te geven. Mijn vraag is of ik een moslima een elleboog mag geven?

groet,

PP

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:08

 

Best Marocaantje, ik was ook niet van plan de eerste de beste moslima op straat een elleboog te geven. Mijn vraag is of ik een moslima een elleboog mag geven?

groet,

PP



 

Voor zover ik weet is elke lichamelijke contact tussen man en vrouw niet toegestaan. Correct me if I�m wrong.

 

 En een � elleboog�  aan iemand geven vind ik op zich wel een raar idee. Dat zou ik in ieder geval niet doen bij mijn vriendinnen. Elkaar een tijdje geen hand geven kan naar mijn mening geen kwaad. Je gaat er niet dood van.

 

Groetjes,


Marocaantje

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 15:33

Ik zal pas gerust zijn wanneer de eerste betrouwbare resultaten uit de testlaboratoria verschijnen. Tot die tijd: mocht ik toch kippetje eten, dan zal ik het goed (laten) doorbakken. Volgens mij hoef je nergens bang voor te zijn als je de Halal kip maar goed kookt of doorbakt. Maar ik las dat je wel moet uitkijken voor geroosterde/gegrilde kip die kunnen wel het virus bevatten en voor de eieren. Het virus zit in alle delen van een ei, van de eidooier tot zelfs in de schaal. Rauw of half gekoot kan dodelijk zijn.

 

En invriezen of in de ijskast zetten helpt NIET!

 

(bron WHO site)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:15

Ik ben helaas ook gestopt met kip.

Ik kan er mee leven.

Gelukkig heeft God swt ook andere dieren voor ons geschapen die wij kunnen eten met zijn verlof.Alleen varken niet

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Mag ik trouwens een moslima wel een elleboog geven?

Pas maar op dat jij geen elleboog van een moslima krijgt.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 13:06

wat is dat nu voor onzin,mag ik een moslima een elleboog geven

reageer eens normaal en blijf bij de topic.

btw: wij eten nog altijd kip maar wel minder dan ervoor.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ye$iL Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ye$iL Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 14:55
Ik eet vaak kippenmaagjes.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.