Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Al-Harbi de Mujaheed

 Post Reply Post Reply
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Al-Harbi de Mujaheed
    Geplaatst op: 15 maart 2006 om 16:55

Asalama alykoum warahmatoe allahie wabarakatoe

Abu Umar Al-Harbi (rahimahullah)



Abu Umar Al Harbi kwam uit Madinah Al-Munawarrah en ging naar het land van de Jihad in Bosni�. Hij liet een leven van luxe en welvaart achter hem. Na zijn aankomst bij het Frontlinie Basis Kamp, zou hij nooit terugkeren. Bijna twee jaren bracht hij door in het Frontlinie Basis Kamp, maar hij wilde nooit terugkeren naar de stad waar zich de wereldse verleidingen, winkels en restaurants bevonden. Hij bracht al zijn tijd door in het Kamp of in de bunkers op de bergtoppen. Zelfs als hij iets nodig had van de stad of van het hoofdkwartier stuurde hij zijn broeders om het voor hem te halen.



Al-Harbi liet de broeders altijd lachen en de broeders amuseerden zich altijd met hem. Hij cre�rde overal waar hij ook maar kwam een warme sfeer en dus was hij zeer geliefd en populair onder alle broeders. Indien men naar hem zou kijken, zou het lijken alsof men met een grappenmaker te maken had, maar gedurende de veldslagen vocht hij als een leeuw. Hoewel hij een goed gevoel voor humor had, had hij ook zeer veel verdriet voor de Moslims. Toen het bloedbad van de Moslims in Srebenica, 1995, plaatsvond, was hij zeer van slag en het veroorzaakte bij hem veel pijn.



Bij Operatie Miracle was Harbi de commandant van een speciale eenheid van zes broeders. Hun taak was om drie bunkers van de Servi�rs te veroveren die gelegen waren op de gevaarlijkste plek van het slagveld. De eerst Servische bunker lag achter een grote mijnenveld, gecamoufleerd door wat bomen en struiken, was het bijna onzichtbaar. Er was maar ��n weg om deze bunkers te kunnen benaderen en dat was van de voorkant.



Het aanvals plan was dat een broeder RPG raketten zou afvuren vanuit ��n kant van het veld en dan zouden de overigen van de groep de bunker bestormen. Enkele minuten alvorens de aanval was gepland, toen de broeders hun posities innamen, openden de Servi�rs het vuur, alsof zij wisten dat de Mujahidien zouden aanvallen. Alle broeders in de eenheid werden paniekerig. Terwijl zij nog nadachten wat zij zouden doen, begon Al-Harbi te sprinten door het open veld naar de Servische bunker, tegen alle naderend vuurschoten in. De rest van de broeders twijfelden nog een moment tot ook zij renden en hem toeschreeuwden:



Zijn er mijnen?"



Hij schreeuwde terug :



'ALLAHU-AKBAR!" en bleef doorlopen. Bij het zien van hun leiders tocht, begonnen ook de overige broeders te rennen naar de bunker. Al-Harbi bereikte de opening van de Servische bunker tot hij op een afstand van 2 meter stond van de twee Servi�rs binnenin de bunker. Hij vuurde rechtstreeks op hen en zij vuurden rechtstreeks terug. Meteen toen hij een Servi�r doodde, raakte de andere schot Al-Harbi in zijn voorhoofd en hij verkreeg het martelaarschap.



De volgende dag zag een van de broeders Al-Harbi in een droom. Zijn gezicht was extreem wit en glanzend. De broeder vroeg hem:



"Wat is er met je gebeurd?"



Al-Harbi antwoordde, "De nacht alvorens de aanval, waren wij in de bunker op de berg en ik viel in slaap. Gedurende deze slaap ervoer ik de staat van janaba (onzuiverheid die een bad vereist). Toen ik ontwaakte, besefte ik dat er geen manier was dat ik een bad in de bunker op deze berg zou kunnen hebben. Dus ging ik de militaire operatie in in de staat van Janaba."



Hij wist dat in deze toestand het voldoende is om een rechtvaardige tayammum uit te voeren (met zand), te bidden en vertrekken, omdat de Jihad belangrijker is dan van de bergen terug te keren om een bad te nemen. Bovendien was hij de Amier van de hele groep en zou het onmogelijk voor hem zijn om de militaire operatie uit te stellen zodat hij een bad zou kunnen nemen. Al-Harbi ging verder:



"Toen ik bij de Servische bunker was en naar binnen vuurde, voelde ik iets mij op mijn voorhoofd tikken en toen, onmiddellijk, voelde ik hoe twee wezens mij van onder elk arm namen en mij heel snel recht optilden de hemel in. Daar gaven de Engelen mij een bad."



Deze incident was gelijkaardig aan het incident ten tijde van de Profeet (vzmh) toen zijn metgezel Handhala shahied werd op de dag na zijn huwelijk nacht, alvorens hij tijd had om een bad te hebben. De Profeet (vzmh) zei dat de Engelen Handhala een bad hebben gegeven

bron: Azzam.com

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2006 om 09:40
MashaALLAH....een echte strijder die vecht met zijn leven voor zijn broeders en zusters en dan sterft op de weg van ALLAH SWT. Moge ALLAH SWT hem belonen met het allermooiste.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2006 om 17:04
Wat ik me afvraag is h�e iemand zoiets kan gaan dromen......
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.