Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Trinitas Enigma

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Trinitas Enigma
    Geplaatst op: 18 april 2006 om 09:47
5 Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.
6 Groot is zijn heerschappij,
aan de vrede zal geen einde komen.
Davids troon en rijk zijn erop gebouwd,
ze staan vast, in recht en gerechtigheid,
van nu tot in eeuwigheid.
Daarvoor zal hij zich beijveren,
de HEER van de hemelse machten.

 
de profeet Jesaja over Jezus, hoofdstuk 9 vers 5 en 6
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jes+9&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl
 
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 09:58
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

As-salamu alaikum mijn beste broeders en zusters,

Ik begrijp de verwarring best en waar die vandaan komt. Niet alleen is bijna alles van de hele trinitas (drie-eenheid) raadsel ingewikkeld, maar daar komen ook nog bij, de vele dubbele soms driedubbele betekenissen voor de meest simpele woorden en ook nog eens de metaforische inhoud bovenop alle ingewikkeldheid.

Waarom konden plattelands figuren van meer dan 2000 jaren geleden wel het raadsel ontfrutselen, maar volwassen mensen met hun opgepimpte brains van deze tijd niet? Vroeger begrepen ze perfect wat er aan de hand was. Dus wat is er nu mis met ons? De Boodschap die Allah aan Zijn schepselen stuurt is simpel en bevat geen ingewikkeldheid. Allah is juist een Genade voor de mensheid.

Antwoord is dat er niets mis is met ons, maar met die mensen die simpele dingen zo ingewikkeld mogelijk maken dat simpele figuren makkelijk te misleiden zijn vanwege hun onwetendheid.

Wie de Trinitas Enigma echt wilt oplossen, raad ik aan een beetje Arabisch te leren en de Koran te lezen. Je zult versteld staan hoe makkelijk en snel je de leugens, misleiding en bedriegerij van dit soort opportunisten zal herkennen.



De waarheid is soms gewoon wat lastiger dan je zou willen, het is stom om daarom maar de waarheid te vervangen door een simpele doorzichtige leugen.

De Apostelen waren inderdaad niet hoog opgeleid, dat maakt echter niet veel uit. Waarom zou God de door hem uitgekozen leerlingen niet het inzicht kunnen geven het te begrijpen? Daarnaast blijkt uit de Bijbel wel dat ook voor hun de drie-eenheid een geloofsmysterie was. Een mysterie dat elk menselijk brein te boven gaat, dat met geen woorden uit een is te zetten.

De boodschap is niet ingewikkeld, hij bevat echter aspecten die ons menselijk brein niet kunnen bevatten.

Ik heb er niks op tegen wanneer je een beetje moeite moet doen om iets te begrijpen. Dat is gezond en wordt in de Islam zelfs als Jihad gezien. Een Jihad zonder kogels en geweren, maar met het gezonde verstand. Als volwassen persoon krijg je in je leven op een bepaald moment ongetwijfeld dat moment. Je moet dan met jezelf in gevecht om belangrijke dingen te leren begrijpen. Dat hoort bij onze ontwikkeling.

Maar, zoals ik al eerder zei, een discussie voeren wordt onmogelijk wanneer de logica ontbreekt.

 

Ik heb in mijn eerdere post met opzet een aantal simpele vragen gesteld. Deze zullen bij een ieder opkomen die ge�nteresseerd over de drie-eenheid leest en er gezonde moeite voor doet het te vatten.

Misschien wil je alsnog de moeite nemen die paar simpele, op logica berustende vragen te beantwoorden.

 

  1. Wordt de drie-eenheid in de hemel EEN of blijven het aparte personen?
  2. Als Jezus een GOD is, dan is Mozes het ook? Lees Exodus 7:1
  3. GOD heeft volledige kennis van alle zaken in het universum. Hoe kan het dan dat Hij weet wanneer het uur is, maar de zoon niet? Marcus 13:32
  4. De miraculeuze geboorte van Jezus (alaihi salaam), maakt dat hem tot een god? Wat dan te denken van Adam, Eva of misschien anderen die zonder moeder EN vader zijn geboren? Dat is toch heel wat miraculeuzer dan de geboorte van Jezus zoon van Maria (alaihi salaam), die slechts zonder vader is geboren.

(Ik wil je niet bekeren of je van je geloof brengen, begrijp me goed. Daar zijn andere mensen voor, ik ben daar niet goed in. Ik ben dit topic gestart omdat onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons heeft geleerd dat een vernieuwing in het geloof, dat er eerst niet bij hoorde, tot het Hellevuur zal leiden. Ik zie jou evenals mijn eigen bloedeigen broer ook als zoon van Adam (alaihi salaam). En ik zou het erg vinden dat straks door mij nalaten, anderen het Hellevuur in dreigen te worden gegooid.)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 10:10

ad 1. Jezus en de Vader zijn nu in de hemel, en de Heilige Geest is op aarde

lees bv. de profeet Dani�l - iets van 500-600 voor Christus - waar een scene staat van in de hemel, over het oordeel (we hadden het toch over het hellevuur, dus dit is van toepassing)

Ik zag dat er tronen werden neergezet en dat er een oude wijze plaatsnam. Zijn kleed was wit als sneeuw, zijn hoofdhaar als zuivere wol. Zijn troon bestond uit vuurvlammen, de wielen uit laaiend vuur. 10 Een rivier van vuur welde op en stroomde voor hem uit. Duizend maal duizenden dienden hem, tienduizend maal tienduizenden stonden voor hem. Het hof nam plaats en de boeken werden geopend. 11 Ik zag hoe het dier werd gedood vanwege de grootspraak van de horen, ik zag hoe zijn lichaam werd vernietigd en aan de vlammen werd prijsgegeven. 12 De andere dieren werd wel hun macht ontnomen, maar hun werd nog enige tijd van leven gegund. 13 In mijn nachtelijke visioenen zag ik dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die eruitzag als een mens. Hij naderde de oude wijze en werd voor hem geleid. 14 Hem werden macht, eer en het koningschap verleend, en alle volken en naties, welke taal zij ook spraken, dienden hem. Zijn heerschappij was een eeuwige heerschappij die nooit ten einde zou komen, zijn koningschap zou nooit te gronde gaan. (dit laatste gaat over Jezus)

vergelijk dit met de openbaring aan Johannes van Jezus (in het Nieuwe Testament):
1 Toen zag ik dit: degene die op de troon zat had in zijn rechterhand een boekrol die aan beide kanten beschreven was en met zeven zegels was verzegeld. 2 Ik zag een machtige engel die met luide stem uitriep: �Wie komt het toe de zegels te verbreken en de boekrol te openen?� 3 Maar er was niemand in de hemel of op aarde of onder de aarde die de boekrol kon openen en inzien. 4 Het deed me veel verdriet dat blijkbaar niemand het verdiende om de boekrol te openen en hem in te zien. 5 Toen zei een van de oudsten tegen mij: �Wees niet verdrietig. Want de leeuw uit de stam Juda, de telg van David, heeft de overwinning behaald, en daarom mag hij de boekrol met de zeven zegels openen.� 6 Midden voor de troon, tussen de vier wezens en de oudsten, zag ik een lam staan. Het zag eruit alsof het geslacht was en het had zeven horens en zeven ogen; dat zijn de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd. 7 Het lam ging naar degene die op de troon zat en ontving de boekrol uit zijn rechterhand. 8 Op hetzelfde moment wierpen de vier wezens en de vierentwintig oudsten zich voor het lam neer. Ieder van hen had een lier en een gouden schaal vol wierook; dat zijn de gebeden van de heiligen.
(zowel het lam als de leeuw van de stam Juda, de telg van David is Jezus)

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 11:17
[QUOTE=vradig]
5 Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.
6 Groot is zijn heerschappij,
aan de vrede zal geen einde komen.
Davids troon en rijk zijn erop gebouwd,
ze staan vast, in recht en gerechtigheid,
van nu tot in eeuwigheid.
Daarvoor zal hij zich beijveren,
de HEER van de hemelse machten.

 
de profeet Jesaja over Jezus, hoofdstuk 9 vers 5 en 6
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jes+9&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl
 

[/QUOTE]

Zegt mij genoeg als moslim, bedankt voor de antwoord.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 12:08
dit zegt Jesaja dus ver voor de geboorte van Jezus
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim


Ik snap een ding niet(heel veel eigenlijk maar dit is wel de vreemdste),


God kruist zichzelf om de mensen te redden van zijn eigen toorn??



<DIV class=p>Het is met het koninkrijk van de hemel als met een schat die verborgen lag in een akker. Iemand vond hem en verborg hem opnieuw, en in zijn vreugde besloot hij alles te verkopen wat hij had en die akker te kopen.
<DIV class=p>�
<DIV class=p>Ook is het met het koninkrijk van de hemel als met een koopman die op zoek was naar mooie parels.�Toen hij een uitzonderlijk waardevolle parel vond, besloot hij alles te verkopen wat hij had en die te kopen. jij bent die schat en jij bent die parel en Jezus is de schatgraver/koopman in bovenstaande gelijkenissen! Hij liet alles achter wat hij had in de hemel en kwam op aarde omdat hij ons een parel vindt.
<DIV class=p>�
<DIV class=p>Je kan het op pad sturen van Jezus door de Vader vergelijken met onze voorvader Abraham: hij kreeg van God de opdracht om zijn enige zoon te offeren, maar op de DERDE dag voorzag God ZELF door een lam te schenken! Abraham hoefde zijn zoon niet te offeren, maar God voorzag op de derde dag. Hier zien we ook symbolisch Jezus, die op de derde dag is opgestaan. God voorzag ZELF in redding van de mensheid door zijn EIGEN Zoon op te offeren. God is onze redder, wij kunnen onszelf niet redden (net als de ark van Noach de enige manier was om aan de grote vloed te ontkomen is Jezus de enige naam waardoor wij gered kunnen worden)
Dus God offerde zichzelf? Waarom zou God iets offeren aan mensen die HIJ zelf geschapen heeft? Als ik aan een offer denk dan denk ik aan (een soort van) aanbidding. En ik kan er niet bij dat God zijn zoon die dus ook nog eens Hijzelf en de heilige geest blijkt te zijn offert aan een stel mensen dat toch niet gehoorzaamt. Jezus (vrede zij met hem) die volgens veel christenen God is kon zichzelf niet eens redden van het kruis.


Waar het m.i. om draait is om het tonen van de weg der zelfbeheersing, de non-agressie tot het bittere einde toe, als enige juiste uitweg uit de geweldsspiraal waarin mensen steeds verzeild raken. Ik kan dat begrijpen. Jij -als moslim- niet?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 12:52

De Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) greep ook bij zelfverdediging pas op het laatste moment naar het zwaard. Onder het huidig internationaal recht en het Handvest van de Verenigde Naties is het oorlog voeren uit verdediging ook gewoon toegestaan en is volkomen normaal. De kampioen van de �vrije wereld�, beter bekend als Amerika, voert als enige (met Kolonie Israel) preventieve oorlogen die geen enkele grondslag hebben in het internationale recht, noch het VN Handvest.

 

Zoek het maar op in Wikipedia, de term �pre-emptive strike�. Het is slechts in twee talen te vinden: Engels en Hebreeuws.

 

Ook voor u geldt dat we met zijn allen proberen de discussies zuiver te houden. Er wordt hier en daar al geklaagd en dit was ook mijn voornaamste reden dat ik een poosje niet op het forum verscheen. Ikzelf zal mij zeker in het verleden ook hieraan schuldig hebben gemaakt. Laten we dus op onszelf en elkaar letten, en hopelijk komt het het hele forum ten goede. Sommige discussies worden op een gegeven moment nu eenmaal saai, maar dat zijn de colleges op de universiteit soms ook.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 14:01
kijk ik ben geen heilig boontje, ik weet dat ik gered ben alleen omdat Jezus mij liefheeft (zie de gelijkenis van de parel en schat hiervoor die Jezus heeft uitgesproken), en hij roept ons op Hem na te volgen. Zelfs God zelf zegt dat we Hem moeten navolgen. Bij zijn doop door Johannes de Doper (Yahya) zegt God bijvoorbeeld "Dit is mijn geliefde Zoon, in Hem vind ik vreugde" (Matte�s 4:17; Marcus 1:11; Lucas 3:22; Johannes 1:34)

 

dan gaat Jezus best ver als hij zegt:
"(..) Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: "Een oog voor een oog, een tand voor een tand." En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe toe te keren. Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. (..)" (Matte�s 5:38;40)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 14:25
In eerste instantie geplaatst door vradig

kijk ik ben geen heilig boontje, ik weet dat ik gered ben alleen omdat Jezus mij liefheeft (zie de gelijkenis van de parel en schat hiervoor die Jezus heeft uitgesproken), en hij roept ons op Hem na te volgen. Zelfs God zelf zegt dat we Hem moeten navolgen. Bij zijn doop door Johannes de Doper (Yahya) zegt God bijvoorbeeld "Dit is mijn geliefde Zoon, in Hem vind ik vreugde" (Matte�s 4:17; Marcus 1:11; Lucas 3:22; Johannes 1:34)

dan gaat Jezus best ver als hij zegt:
"(..) Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: "Een oog voor een oog, een tand voor een tand." En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe toe te keren. Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. (..)" (Matte�s 5:38;40)

Dat heet volledige overtuiging van God en je geloof."Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden als je echt in mij geloofd"
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 13:57

Ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik heb er niks op tegen wanneer je een beetje moeite moet doen om iets te begrijpen. Dat is gezond en wordt in de Islam zelfs als Jihad gezien. Een Jihad zonder kogels en geweren, maar met het gezonde verstand. Als volwassen persoon krijg je in je leven op een bepaald moment ongetwijfeld dat moment. Je moet dan met jezelf in gevecht om belangrijke dingen te leren begrijpen. Dat hoort bij onze ontwikkeling.

Hiermee kan ik het alleen maar eens zijn denk ik. Je moet jezelf gedurende je leven ontwikkelen, op een bepaalde leeftijd zal je dat zelf kunnen en moeten doen.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Maar, zoals ik al eerder zei, een discussie voeren wordt onmogelijk wanneer de logica ontbreekt.

Logica is aanwezig in mijn antwoorden. Het begrijpen van die logica is bij jou nog niet aanwezig maar zal komen als je er de moeite voor doet.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Ik heb in mijn eerdere post met opzet een aantal simpele vragen gesteld. Deze zullen bij een ieder opkomen die ge�nteresseerd over de drie-eenheid leest en er gezonde moeite voor doet het te vatten.

Misschien wil je alsnog de moeite nemen die paar simpele, op logica berustende vragen te beantwoorden.

 

 

Ik zal ze deze keer proberen te beantwoorden, voorzover dat binnen mijn mogelijkheden ligt.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

  1. Wordt de drie-eenheid in de hemel EEN of blijven het aparte personen?

 

De drie-eenheid is altijd ��n. Het zijn drie personen die nooit gescheiden zullen worden. In deze zin is al het probleem te zien op het gebeid van taal, personen moet je namelijk niet te letterlijk nemen (dus niet zoals jij en ik personen zijn). Personen is echter het woord dat het meest in de buurt komt van waar het om gaat.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

  1. Als Jezus een GOD is, dan is Mozes het ook? Lees Exodus 7:1

 

Dit is niet zo, ik zal het vers citeren:

De heer sprak tot Mozes: �Ik breng u voor de farao als de god, en uw broer A�ron zal uw profeet zijn. U moet hem alles zeggen wat Ik u opdraag; dan zal uw broer A�ron het woord voeren bij de farao, zodat hij de Isra�lieten uit zijn land laat vertrekken.

 

Dit is een geval van beeldspraak. God maakt van Mozes geen God, hij zal Mozes voor de Farao brengen alsof Mozes een god zou zijn. ALSOF, dus hij doet alsof om de Farao te misleiden. Een god overtuigd nu eenmaal meer dan een joodse slaaf.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

  1. GOD heeft volledige kennis van alle zaken in het universum. Hoe kan het dan dat Hij weet wanneer het uur is, maar de zoon niet? Marcus 13:32

 

Ook hier struikel je over letterlijke interpetatie van wat je leest. Wil ik je dit uitleggen dan zou ik vele pagina's vol moeten typen. Ik kan je wel aanraden om het boek 'Rekenschap van het geloof' van Thomas van Aquino te lezen. Ik lees dat boek nu en hoewel het soms mijn pet te boven gaat verschaft het mij veel inzich on de drie-eenheid. Wat belangrijk is, is om bijvoorbeeld het woord Zoon niet te letterlijk te nemen. Met de beschrijving van Jezus als het Vleesgeworden Woord van God komen we een stuk verder.

 

Wat ook belangrijk is om in gedachte te houden is het feit dat Jezus ook een menselijke natuur bezat en dus naast God ook mens was.

 

Ik kan deze vraag hier helaas niet verder beantwoorden, daarvoor is mijn tijd tekort, mijn ruimte te gering en mijn uitleg van dit mysterie nog niet goed genoeg. Ik verwijs je daarom naar Thomas van Aquino.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

  1. De miraculeuze geboorte van Jezus (alaihi salaam), maakt dat hem tot een god? Wat dan te denken van Adam, Eva of misschien anderen die zonder moeder EN vader zijn geboren? Dat is toch heel wat miraculeuzer dan de geboorte van Jezus zoon van Maria (alaihi salaam), die slechts zonder vader is geboren.

 

Adam en Eva werden door God geschapen, God was toen al ��n God in drie personen, de Zoon/het Woord bestond toen dus reeds. Het Woord is echter Vleesgeworden; Jezus Christus. God koos daarvoor Maria uit, om haar het Vleesgeworden Woord te laten dragen en baren. Jezus is niet zonder vader geboren, zijn vader is de Vader, is God, is Hij dus in principe zelf, Hij is immers God.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

(Ik wil je niet bekeren of je van je geloof brengen, begrijp me goed. Daar zijn andere mensen voor, ik ben daar niet goed in. Ik ben dit topic gestart omdat onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons heeft geleerd dat een vernieuwing in het geloof, dat er eerst niet bij hoorde, tot het Hellevuur zal leiden.

 

 

Over wat voor vernieuwing heb je het. Het is nooit anders geweest. Ik breng geen vernieuwing aan in de Islam (daar doelt Mohammed namelijk op). Ik verkondig het geloof zoals God ons dat heeft gegeven. En dat geloof is niet veranderd, nooit, en zal ook nooit veranderen.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Ik zie jou evenals mijn eigen bloedeigen broer ook als zoon van Adam (alaihi salaam). En ik zou het erg vinden dat straks door mij nalaten, anderen het Hellevuur in dreigen te worden gegooid.)

 

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 15:56

In de naam van Allah de Erbarmer, De Meest Barmhartige .

�Zeg: �Allah is de Enige. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.�� (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, 112:1-4). 

Ja hoor jezus is God :

Waarom hebt u naar me gezocht? Wist u niet dat ik in het huis van mijn Vader moest zijn?� 50 Maar ze begrepen niet wat hij tegen hen zei. 51 Hij reisde met hen terug naar Nazaret en was hun voortaan gehoorzaam. Zijn moeder sloot alles wat er met hem gebeurd was in haar hart. 52 Jezus groeide verder op en zijn wijsheid nam nog toe. Hij kwam steeds meer in de gunst bij God en de mensijd kwam Jezus vanuit

 

De duivel bracht Jezus naar Jeruzalem en zette hem op het hoogste punt van de tempel, en hij zei tegen hem: �Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. 10 Want er staat geschreven: �Zijn engelen zal hij opdracht geven om over u te waken.� 11 En ook: �Op hun handen zullen zij u dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.�� 12 Maar Jezus antwoordde: �Er is gezegd: �Stel de Heer, uw God, niet op de proef.�� 13 Toen de duivel Jezus aan al deze beproevingen had onderworpen, ging hij voor een tijd bij hem vandaan.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 18:44
Weet je waarom het Evangelie van Johannes (Indjil) geschreven is? Het antwoord staat in hoofdstuk 20:

Jezus heeft nog veel meer wondertekenen voor zijn leerlingen gedaan, die niet in dit boek staan, maar deze zijn opgeschreven opdat u gelooft dat Jezus de messias is, de Zoon van God, en opdat u door te geloven leeft door zijn naam.
(http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+20&id18=1& pos=0&set=10&lang=nl)

en interessant dat je beproeving van Jezus door de duivel neemt want in de eerste regel staat: De duivel bracht Jezus naar Jeruzalem en zette hem op het hoogste punt van de tempel, en hij zei tegen hem: �Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden.

iedere lering die �f de godheid �f de mensheid van Jezus ontkent is niet in overeenstemming met het Evangelie/Indjil. Jezus is degene die ons verzoend met God; de schrijver van de brief aan de Hebreen zegt het op deze manier:

Dat alles aan hem onderworpen is, zien wij echter nu nog niet; 9 wel zien we dat Jezus � die voor korte tijd lager dan de engelen geplaatst was opdat zijn dood door Gods genade iedereen ten goede zou komen � vanwege zijn lijden en dood nu met eer en luister gekroond is. 10 Want om vele kinderen in zijn luister te laten delen achtte God, voor wie en door wie alles bestaat, het passend de bereider van hun redding door het lijden naar de uiteindelijke volmaaktheid te voeren. 11 Hij die heiligt en zij die geheiligd worden hebben een en dezelfde oorsprong, en daarom schaamt hij zich er niet voor hen zijn broeders en zusters te noemen 12 wanneer hij zegt: �Ik zal uw naam bekendmaken aan mijn broeders en zusters, u loven in de kring van mijn volk.� 13 Zo zegt hij ook: �Ik zal steeds op hem vertrouwen,� en verder: �Hier sta ik met de kinderen die God mij gegeven heeft.�
14 Omdat die kinderen mensen zijn van vlees en bloed, is de Zoon een mens geworden als zij om door zijn dood definitief af te rekenen met de heerser over de dood, de duivel, 15 en zo allen te bevrijden die slaaf waren van hun levenslange angst voor de dood. 16 Het moge duidelijk zijn: hij is niet begaan met het lot van engelen, hij is begaan met het lot van de nakomelingen van Abraham. 17 Daarom moest hij in alles gelijk worden aan zijn broeders en zusters; alleen dan zou hij in aangelegenheden tussen God en zijn volk een barmhartige en betrouwbare hogepriester zijn, die verzoening bewerkt voor hun zonden. 18 Juist omdat hij zelf op de proef werd gesteld en het lijden volbracht heeft, kan hij ieder die beproefd wordt bijstaan.

als je goed leest is deze tekst helemaal tegenstrijdig met het aangehaalde koranvers: de Zoon is een mens geworden, niet: God heeft een mens zoon van God gemaakt.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 16:51

Zeg: �Allah is de Enige. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.�� (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, 112:1-4). 

Dit koran vers zegt, dat Allah niet is geboren en niet heeft geboren.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 17:00

Waarom zegt David in de Psalmen (Zabur) dan:

(Psalm 110)

Van David, een psalm.

De HEER spreekt tot mijn heer:
�Neem plaats aan mijn rechterhand,
ik maak van je vijanden
een bank voor je voeten.�

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=pS+110&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 18:58
In eerste instantie geplaatst door vradig

Waarom zegt David in de Psalmen (Zabur) dan:

(Psalm 110)

Van David, een psalm.

De HEER spreekt tot mijn heer:
�Neem plaats aan mijn rechterhand,
ik maak van je vijanden
een bank voor je voeten.�

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=pS+110&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl



Dat gebruikte David als rechtvaardeging voor zijn moordpartijen!
Wanneer je mensen kunt aanlullen dat God je rechtvaardigd dan komt dat wel zo goed uit.
zo gaat dat met die zogenaamde geopenbaarde godsdiensten.
Zelfs bush kent dit trukje:-)
Ook hij beweerde dat zijn God hem beveelt wat hij moet doen.


Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2006 om 03:10



Dat gebruikte David als rechtvaardeging voor zijn moordpartijen!
Wanneer je mensen kunt aanlullen dat God je rechtvaardigd dan komt dat wel zo goed uit.
zo gaat dat met die zogenaamde geopenbaarde godsdiensten.
Zelfs bush kent dit trukje:-)
Ook hij beweerde dat zijn God hem beveelt wat hij moet doen.


Waar staat dat?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2006 om 07:44
In eerste instantie geplaatst door Murat

<FONT face=Arial>Zeg: �Allah is de Enige. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.�� (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, 112:1-4).<SPAN style="mso-bidi-font-size: 12.0pt">�</SPAN>


<FONT face=Arial><SPAN style="mso-bidi-font-size: 12.0pt">Dit koran vers zegt, dat Allah niet is geboren en niet heeft geboren.</SPAN>



Zit dus ergens verborgen achter het element helemaal links boven in het periodiek systeem van scheikundige elementen (en dan nog flink wat doorgraven)

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2006 om 13:52
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


In eerste instantie geplaatst door vradig

Waarom zegt David in de Psalmen (Zabur) dan:<span class="c">(Psalm 110)</span>


<div class="q"><span class="v">1�</span>Van David, een psalm.
<div class="b">

De <span class="nd2">HEER</span> spreekt tot mijn heer: �Neem plaats aan mijn rechterhand, ik maak van je vijanden een bank voor je voeten.� http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=pS+110&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl



Dat gebruikte David als rechtvaardeging voor zijn moordpartijen!
Wanneer je mensen kunt aanlullen dat God je rechtvaardigd dan komt dat wel zo goed uit.
zo gaat dat met die zogenaamde geopenbaarde godsdiensten.
Zelfs bush kent dit trukje:-)
Ook hij beweerde dat zijn God hem beveelt wat hij moet doen.



Foei Druide! Voor jou als penitentie 3 Onzevaders en 5 Weesgegroeten terwijl je kijkt naar: http://www.udata.com/users/byrd/pray.htm
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 17:15
Weet je Alkuzar ik heb het gewoon niet zo op al die teksten die de onderdrukking van anderen rechtvaardigen.

en ja die link van je zegt eigenlijk alles:-)

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 03:00
Onderdrukking en geloof gaan vaak, heel vaak hand in hand.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 03:04

 

Onderdrukking en geloof gaan vaak, heel vaak hand in hand.

Net zoals ongeloof en onwetendheid vaak samen hand in hand gaan.

 

Groeten,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 03:14
En geloof en onwetendheid.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 09:43
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Onderdrukking en geloof gaan vaak, heel vaak hand in hand.
Jij ziet jezelf toch als een gelovige?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 13:55

Over de Psalm van David (nr. 110) die hiervoor is aangehaald zegt Jezus het volgende:

Nu de Farizee�n om hem heen stonden, stelde Jezus hun deze vraag: 'Wat denkt u over messias?' Van wie is hij een zoon? 'Van David', antwoordden ze.
Jezus vroeg: 'Hoe kan David hem dan, ge�nspireerd door de Geest, Heer noemen? Want hij zegt: "De Heer sprak tot mijn Heer: 'Neem plaats aan mijn rechterhand, tot ik je vijanden onder je voeten heb gelegd."
Als David hem dus Heer noemt, hoe kan hij dan zijn zoon zijn?

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 16:01
Vradig deze tekst is niet geschreven door David maar door een van zijn volgelingen.
Zodoende.
Nietemin werd de text door David aanvaard en als propaganda gebruikt.
Ter info het werkelijk Goddelijke, het Leven heeft geen vijanden.
Het heeft geen rechterhand en geen voetbank.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ter info het werkelijk Goddelijke, het Leven heeft geen vijanden.
Het heeft geen rechterhand en geen voetbank.


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 17:11
In eerste instantie geplaatst door alzukar

De status van Jezus' verkondiging, in haar samenhang en werking, is van een bovenmenselijke, zo men wil, goddelijke natuur. In Jezus vallen a.h.w. alle stukjes van de Grote Puzzel, het lang verwacht bevrijdend sociaal wijsgerig systeem, dat mensen goed doet samenleven, naadloos samen. Voor mij geeft het geen pas om Jezus te aanbidden als ware hij de Schepper z�lve. Dat vind ik neerkomen op een vorm van heidense idolenverering (aanbidding van de keizer, Jupiter gelijk). Voor mij is Jezus de Mensenzoon. Aan zijn woorden kunnen latere profeten voor mij niets toevoegen. Integendeel...........
De betekenis van de drie-eenheid is vooral overdrachtelijk op te vatten. Letterlijk opgevat zou, inderdaad, sprake zijn van een soort van leugen. Maar ook in overdrachtelijke zin blijft sprake van een groot mysterie.



Het is een kwestie van perspectief.
Onze levensruimte bestaat uit drie werelden. overeenkomstig de verscheidene bewustheidsvelden. Toch is er maar een leven , een levensruimte.
De derde wereld is schijnbaar afgesloten. niet echt maar voor de meeste levensuitingen wel.
De drie eenheid is wat elke levensuiting kan bereiken op eigen kracht met eigen zijn.Nl de constante van bewustheid door de drie werelen heen. Dit werd christos genoemd in de mysterien.
anders rest slechts de twee werelden die blijvend spiegelend elkaar in stand houden.





Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 20:41
Druide..... Jij snoeit toch geen paddo's he met je sikkel? Kabouters kruipend uit het stopcontact is nog tot daar aan toe... Maar 3 werelden zien,dan ga je volgens mij echt hard...
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2006 om 06:10
DE ALLERHEILIGSTE DRIE�ENHEID
--------------------------------
Gods diepste Wezen leren wij kennen uit het geheim van de Allerheiligste Drie�enheid. Nog onbekend en verborgen in het Oude Verbond heeft Christus ons in het Nieuwe Verbond dit geheim bekend gemaakt. Als hoogtepunt en bekroning van de geheele Openbaring heeft Hij ons ingewijd in het diepste Godsmysterie, in het geheim van de Allerheiligste Drie�enheid, opdat wij er van zouden leven.
Christus heeft ons geleerd, dat er in het eene Goddelijke Wezen, in de eene Goddelijke natuur, drie onderscheiden Personen zijn: de Vader, de Zoon en de H.Geest.
Het eerst heeft Maria van dit geheim gehoord, toen het mysterie van de Menschwording aan Haar werd geopenbaard, en de door God gezonden engel Gabri�l tot Haar sprak: "De Heilige Geest zal op u neerdalen en de kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen; daarom zal ook het heilige dat uit u geboren wordt, de Zoon van God worden genoemd"(Lc. 1/35).
Bij het doopsel van Jezus in den Jordaan zag Joannes den H.Geest in de gedaante van een duif over Jezus neerdalen en hoorde hij de stem van den Vader uit den hemel die sprak: "Deze is mijn beminde Zoon, in wien ik mijn welbehagen heb (Mt. 3/17).
Bij het laatste Avondmaal zeide Jezus tot Zij apostelen: "Ik zal den Vader bidden en Hij zal u een anderen Helper geven om bij u te blijven voor eeuwig. het is de Geest der waarheid" (Jo. 14/16-17).
En toen Hij ten hemel opsteeg, zeide Hij tot de Apostelen: "Gaar heen, onderwijst alle volken, en doopt ze in de Naam van den Vader en den Zoon en den H.Geest"(Math. 28/19).

Deze drie Personen zijn van elkander onderscheiden: de Vader komt van niemand voort; de Zoon wordt van eeuwigheid verwekt uit den Vader (het eeuwig Woord); de H.Geest komt van eeuwigheid voort van den Vader en den Zoon.
Ieder van deze drie Personen is waarlijk God.

De Vader is God: tot Maria Magdalena zegt Christus na zijn verrijzenis; "Ik stijg op naar mijn en uw Vader, naar mijn en uw God" (Jo. 20/17)

De Zoon is God: Jezus noemt Zich den Zoon van God en geheel Zijn leven en werken, Zijn wonderen vooral, zijn een sprekend bewijs voor Zijn Godheid.

De H.Geest is God: liegen tot den H.Geest wordt hetzelfde genoemd als liegen tegen God (Hand. 5/1-11).

Deze drie Personen hebben alle drie een en hetzelfde Goddelijk Wezen, een en dezelfde goddelijke natuur.
Dit geheim van de eenen God in drie Personen noemen wij het geheim van de Allerheiligste Dre�enheid of Drievuldigheid.
God heeft ons dit geheim geopenbaard als hoogste uiting van Zijn liefde. Door de openbaring van dit geheim is onze kennis over God veel grooter geworden en hebben wij ook een beter begrip gekregen van de Menschwording. Nu weten wij ook, dat er in God niet slechts een volmaakte eenheid is, maar ook een volmaakte gemeenschap. Aan de Allerheiligste Drie�enheid hebben wij alles te danken.
Wij zijn gedoopt in de Naam van de Allerheiligste Drie�enheid. Door de genade woont de Allerheiligste Drie�enheid in onze ziel.

Bron: Godsdienstleer overeenkomstig de richtlijnen van het Hoogwaardig Episcopaat met een begeleidend schrijven van Z.Em.Johannes Kardinaal de Jon. Uitg. Urbi en Orbi, Amsterdam 1947.
Nihil Obstat

Een kind dat d��rvraagt (ik was zo'n lastpost) voelt toch al snel aan dat het bij bovenstaande in de kern gaat om een tijdloos wezensmysterie ,waarvan je de betekenis aanvoelt in je ziel, maar dat eigenlijk nauwelijks in enige metafoor is te vatten. In feite heeft het met geloof of religie niet eens zoveel te maken: het is iets in jou als individu, m�t en �n de schepping. Een goede moslim begrijpt direct wat ik bedoel.

Opvallend is nog dat in het boek, dat geheel in overeenstemming met de Katholieke geloofsleer werd geschreven, de zin "De Zoon is God: Jezus...etc" NIET wordt besloten met enige verwijzing naar een passage uit de Bijbel!


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2006 om 09:09

De Edele Koran 3:45-64 (pagina 69-72)

 

O Lieden van de Schrift (Joden en Christenen), overdrijft niet in jullie godsdienst en zeg niets over Allah dan de Waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, de zoon van Maria, is slechts een Boodschapper van Allah en Zijn Woord, dat Hij aan Maria zond en uit een Geest van Hem (Gabri�l) voortkomend.

 

Gelooft dus in Allah en Zijn Boodschappers en zegt niet (dat Allah) 'drie' is. Houdt (hiermee) op, dat is beter voor jullie. Voorwaar, slechts Allah is de Ene God. Verheven is Hij (boven de bewering dat Hij een zoon heeft. Hem behoort wat in de hemelen en op de aarde is. En Allah is voldoende als Getuige.

 

Het is de Messias niet te min om een dienaar van Allah te zijn en de (Hem) nabije engelen (ook niet). Degenen die de aanbidding van Hem te min is en arrogant zijn: Hij zal hen allen bij Zich verzamelen.

 

Maar wat betreft degenen die geloven en goede daden verrichten: Hij zal hen hun beloningen geven en meer van Zijn gunst geven. Maar degenen die hoogmoedig en arrogant zijn zal Hij dan straffen met een pijnlijke bestraffing en zij zullen zich buiten Allah geen beschermer en geen helper vinden.

 

De Edele Koran 4:171-173 (pagina 130)

 

Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "Allah is de Messias, zoon van Maria." Hoewel de Messias zei: "O Kinderen van Isra�l, aanbidt Allah, mijn Heer en jullie Heer." Voorwaar, hij die deelgenoten aan Allah toekent: Allah heeft hem waarlijk het Paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers.

 

Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "Voorwaar, Allah is ��nderde van drie (goden)." Want er is geen god dan de Ene God. En indien zij niet ophouden met wat zij zeggen: dan treft zeker een pijnlijke bestraffing degenen van hen die ongelovig zijn.

 

Waarom tonen zij geen berouw aan Allah en vragen zij Hem niet om vergeving? En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.

 

De Messias, zoon van Maria, is niet anders dan een Boodschapper, hij werd waarlijk voorafgegan door Boodschappers en zijn moeder was een oprechte vrouw. Zij plachten beiden voedsel te eten (net als andere mensen). Zie hoe Wij voor hen de Tekenen duidelijk maakten en zie dan hoe zij (de ongelovigen) zich afwendden.

 

De Edele Koran 5:72-75 (pagina 147-148)

 

En (gedenkt) toen Jezus, de zoon van Maria zei: "O Kinderen van Isra�l, voorwaar, ik ben voor julie de Boodschapper van Allah, ter bevestiging van wat er v��r mij is van de Thora en als verkondiger van een verheugende tijding over een Boodschapper die na mij komt, zijn naam is Ahmed." Toen hij dan met de duidelijke bewijzen tot hen kwam, zeiden zei: "Dit is duidelijk toverij."

 

(Toelichting: Ahmed is een andere naam van de Profeet Mohammed.)

 

En wie is zondiger dan degene die een leugen over Allah verzonnen heeft, terwijl hij tot Islam opgeroepen wordt? En Allah leidt het onrechtplegende volk niet.

 

(Toelichting: 'Islam' houdt in dat men zich overgeeft aan God.)

 

De Edele Koran 61:6-7 (pagina 754-755)

 

En (gedenk) toen Allah zei: "O Jezus, zoon van Maria, heb jij tegen de mensen gezegd: "Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?" Hij (Jezus) zei: "Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene.

 

Ik heb hen niet anders gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: 'Dient Allah, mijn Heer en julie Heer.' En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen u mij tot U opnam was U de Waker over hen en U bent Getuige van alle zaken.

 

Indien U hen straft: voorwaar, zij zijn Uw dienaren. En indien U hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze."

 

Allah zie: "Dit is een Dag waarop hun waarachtigheid de waarachtigen zal baten; er zijn voor hen Tuinen (het Paradijs) waar onder door de rivieren stromen, zij zijn eeuwig levenden daarin. Allah is welbehaagd met hen en zij zijn welbehaagd men Hem. Dat is de geweldige overwinning."

 

Aan Allah behoort het Koninkrijk van de hemelen en de aarde en wat daarin is. En Hij is Almachtig over alle zaken.

 

 

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.