Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Terug keer naar Allah

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Terug keer naar Allah
    Geplaatst op: 08 mei 2006 om 09:15

Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoelahi Wa Barkathoe broeder Moslimboy en zuster Assie

 

Ik kwam nog enkele aanraders tegen, waarmee je Insha Allah je gebed beter en met zoetheid kan verrichten.

 

Want wat we missen als we in het gebed geen rust meer vinden, is Khoeshoo.

 Khoeshoo is een serieus en belangrijk punt, dat onmogelijk bereikt kan worden zonder de hulp van Allah de Verhevene. Beroofd worden van khoeshoo is niet minder dan een rampspoed.

 

Ik ben een boek tegen gekomen van Sheikh Moh�ammed Saalih� Al- Moenaddijed, met de titel: 33 Manieren �Om khoeshoo tijdens het gebed te ontwikkelen. Ik raad jullie Insha Allah aan om dit boek aan te schaffen het is o.a. verkrijgbaar bij dilara boekhandel (of op de website www.islam-boek.nl). Lees daaruit, probeer aantekeningen van te maken en wat ook heel belangrijk is om erbij stilstaan en om erover na te denken.

 

Tijdens het gebed, staan we voor de Heer der Werelden. Het is vaak zo dat we niet echt bewust zijn van Allah Subhana Wa Ta�La tijdens het gebed, want anders zouden we niet tijdens het gebed afleiden en zouden we het verrichten met nederigheid, liefde en met vrees. Wat ik jullie ook aanraad is om over Allah Subhana Wa Ta�La te leren om op die manier beter van Hem bewust te zijn, middels het leren van Zijn namen en Eigenschappen. Een boek dat ik jullie wil aanraden is Asma  Al Husna door Aboe Sayfullah, waar de namen van Allah Subhana Wa Ta�La worden beschreven met korte uitleggen der bij. (ook verkrijgbaar trouwens bij www.islam-boek.nl). Neem ook voor dit boek te tijd om eruit te lezen en te leren en om erover na te denken Insha Allah.

 

De meest van ons, zijn de Arabische taal niet machtig vandaar dat we vaak ook niet weten wat we aan het reciteren zijn tijdens het gebed. Waardoor dat weer invloed heeft op onze concentratie, wat we dan het beste kunnen doen is de soerat�s die we lezen daarvan de betekenissen te leren en hun tafsiers. Zodat we bewust zijn wat we zeggen en beter geconcentreerd blijven tijdens het reciteren. Je kan op www.al-yaqeen.com de betekenissen en tafsiers van Juzz Amma in terug vinden. Een aanrader om die uit te printen en de betekenissen uit je hoofd te leren en stil te staan bij de betekenissen en zijn tafsiers.

 

Onze gebeden moeten in eerste instantie verrichten hoe onze geliefde profeet (vrede en zegen zij met hem) verrichten, dan pas zullen we in aanmerking kunnen komen voor de beloningen van het gebed. Is het gebed die we verrichtten  niet gebaseerd op de Soennah, dan zullen onze gebeden ons niet van nut zijn maar ons juist tegen spreken om de Dag Des Oordeels. Ik raad jullie daarom het boek aan beschrijving van de Salaat van Profeet (vrede en zegen zij met hem) door Sheickh Muhammed Nasruddien al-Albanie , daarin staan ook de dua�s die de Profeet vrede en zegen zij met hem reciteerde.

 

Ik hoop Insha Allah, dat jullie hier wat aan hebben. En dat jullie Insha Allah jullie gebeden weer kunnen oppakken.

Moge Allah Subhana Wa Ta�La ons helpen om onze gebeden te verrichten op een manier waarvan Hij houdt amiin.

 

Wa Alaikoem Salaam Wa Rahamtoelahi Wa Barkahtoe,

 

 

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 12:58
Salaam wa aalekoem

Daazakoem allahoe garain  Muslima66, voor de sites,aangeraden boeken en de moeite.

Alhamdoillah kan ik best veel soera's uit de Quraan, en de betekenis der van, maar de consentarie tijdens het gebed is er gweoon niet, wat ik ook probeer, steeds schieten er onnodige dingen te binnen, bv: oja ik moet nog ff dat halen, oja wat zal ik morgen aantrekken .

Laatst heb ik iets gezien op het internet over een 18-jarige jongen  jammer genoeg hb ik het niet anders zou ik het zker geplaatst hbben, het was een mooie jongen maar helaas verichte hij nooit het gebed.
Op zijn 18 storf hij, zijn vader had hem niet gezien 3 uur nadat hij begrafen was wou zijn vader hem zien dus groeven ze hem op, de mooie jongen verandere in 3 uur in een stuk blauw vlees met spierwit haar. Zonder neus

De rilligen gingen over mijn lijf omdat ze hem op internet hbben geplaatst, en omdat ik zie wat er met iemand gebeurt die het gebed niet verichtte.

Jammer duurde dat gevoel maar enkele minuten, waarom ben ik niet bang of ben ik wel abng waarom wil ik niet bidden, de dood kan ieder moment komen en wil ik branden ik de hel, NEEN. O Allah. Wanneer ga ik de waarheid onder ogen zien? Wanneer ik in mijn graf lig maar dan is het te laat!!!


�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door Assie

Salaam wa aalekoem

Daazakoem allahoe garain  Muslima66, voor de sites,aangeraden boeken en de moeite.

Alhamdoillah kan ik best veel soera's uit de Quraan, en de betekenis der van, maar de consentarie tijdens het gebed is er gweoon niet, wat ik ook probeer, steeds schieten er onnodige dingen te binnen, bv: oja ik moet nog ff dat halen, oja wat zal ik morgen aantrekken .

Laatst heb ik iets gezien op het internet over een 18-jarige jongen  jammer genoeg hb ik het niet anders zou ik het zker geplaatst hbben, het was een mooie jongen maar helaas verichte hij nooit het gebed.
Op zijn 18 storf hij, zijn vader had hem niet gezien 3 uur nadat hij begrafen was wou zijn vader hem zien dus groeven ze hem op, de mooie jongen verandere in 3 uur in een stuk blauw vlees met spierwit haar. Zonder neus

De rilligen gingen over mijn lijf omdat ze hem op internet hbben geplaatst, en omdat ik zie wat er met iemand gebeurt die het gebed niet verichtte.

Jammer duurde dat gevoel maar enkele minuten, waarom ben ik niet bang of ben ik wel abng waarom wil ik niet bidden, de dood kan ieder moment komen en wil ik branden ik de hel, NEEN. O Allah. Wanneer ga ik de waarheid onder ogen zien? Wanneer ik in mijn graf lig maar dan is het te laat!!!


Misschien heb je wel ADD of ADHD en dan kan je er helemaal niets aan doen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoelahi Wa Barkathoe broeder Moslimboy en zuster Assie

 

Ik kwam nog enkele aanraders tegen, waarmee je Insha Allah je gebed beter en met zoetheid kan verrichten.

 

Want wat we missen als we in het gebed geen rust meer vinden, is Khoeshoo.

 Khoeshoo is een serieus en belangrijk punt, dat onmogelijk bereikt kan worden zonder de hulp van Allah de Verhevene. Beroofd worden van khoeshoo is niet minder dan een rampspoed.

 

Ik ben een boek tegen gekomen van Sheikh Moh�ammed Saalih� Al- Moenaddijed, met de titel: 33 Manieren �Om khoeshoo tijdens het gebed te ontwikkelen. Ik raad jullie Insha Allah aan om dit boek aan te schaffen het is o.a. verkrijgbaar bij dilara boekhandel (of op de website www.islam-boek.nl). Lees daaruit, probeer aantekeningen van te maken en wat ook heel belangrijk is om erbij stilstaan en om erover na te denken.

 

Tijdens het gebed, staan we voor de Heer der Werelden. Het is vaak zo dat we niet echt bewust zijn van Allah Subhana Wa Ta�La tijdens het gebed, want anders zouden we niet tijdens het gebed afleiden en zouden we het verrichten met nederigheid, liefde en met vrees. Wat ik jullie ook aanraad is om over Allah Subhana Wa Ta�La te leren om op die manier beter van Hem bewust te zijn, middels het leren van Zijn namen en Eigenschappen. Een boek dat ik jullie wil aanraden is Asma  Al Husna door Aboe Sayfullah, waar de namen van Allah Subhana Wa Ta�La worden beschreven met korte uitleggen der bij. (ook verkrijgbaar trouwens bij www.islam-boek.nl). Neem ook voor dit boek te tijd om eruit te lezen en te leren en om erover na te denken Insha Allah.

 

De meest van ons, zijn de Arabische taal niet machtig vandaar dat we vaak ook niet weten wat we aan het reciteren zijn tijdens het gebed. Waardoor dat weer invloed heeft op onze concentratie, wat we dan het beste kunnen doen is de soerat�s die we lezen daarvan de betekenissen te leren en hun tafsiers. Zodat we bewust zijn wat we zeggen en beter geconcentreerd blijven tijdens het reciteren. Je kan op www.al-yaqeen.com de betekenissen en tafsiers van Juzz Amma in terug vinden. Een aanrader om die uit te printen en de betekenissen uit je hoofd te leren en stil te staan bij de betekenissen en zijn tafsiers.

 

Onze gebeden moeten in eerste instantie verrichten hoe onze geliefde profeet (vrede en zegen zij met hem) verrichten, dan pas zullen we in aanmerking kunnen komen voor de beloningen van het gebed. Is het gebed die we verrichtten  niet gebaseerd op de Soennah, dan zullen onze gebeden ons niet van nut zijn maar ons juist tegen spreken om de Dag Des Oordeels. Ik raad jullie daarom het boek aan beschrijving van de Salaat van Profeet (vrede en zegen zij met hem) door Sheickh Muhammed Nasruddien al-Albanie , daarin staan ook de dua�s die de Profeet vrede en zegen zij met hem reciteerde.

 

Ik hoop Insha Allah, dat jullie hier wat aan hebben. En dat jullie Insha Allah jullie gebeden weer kunnen oppakken.

Moge Allah Subhana Wa Ta�La ons helpen om onze gebeden te verrichten op een manier waarvan Hij houdt amiin.

 

Wa Alaikoem Salaam Wa Rahamtoelahi Wa Barkahtoe,

 

 

 

 

 

 

 

 

Asalaam Aleikum zuster,

Ik heb ook een boek van dezelfde schrijver...het heet "De weg naar het paradijs"...misschien is het wel hetzelfde boek. Laten we blij dat zuster Assie wel het besef heeft dat het beter kan. Ze zou zich zorgen moeten maken als ze het besef niet zou hebben. Moge ALLAH haar en ons leiden op Zijn weg.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 15:39
In eerste instantie geplaatst door Assie

Salaam wa aalekoem

Daazakoem allahoe garain  Muslima66, voor de sites,aangeraden boeken en de moeite.

Alhamdoillah kan ik best veel soera's uit de Quraan, en de betekenis der van, maar de consentarie tijdens het gebed is er gweoon niet, wat ik ook probeer, steeds schieten er onnodige dingen te binnen, bv: oja ik moet nog ff dat halen, oja wat zal ik morgen aantrekken .

Laatst heb ik iets gezien op het internet over een 18-jarige jongen  jammer genoeg hb ik het niet anders zou ik het zker geplaatst hbben, het was een mooie jongen maar helaas verichte hij nooit het gebed.
Op zijn 18 storf hij, zijn vader had hem niet gezien 3 uur nadat hij begrafen was wou zijn vader hem zien dus groeven ze hem op, de mooie jongen verandere in 3 uur in een stuk blauw vlees met spierwit haar. Zonder neus

De rilligen gingen over mijn lijf omdat ze hem op internet hbben geplaatst, en omdat ik zie wat er met iemand gebeurt die het gebed niet verichtte.

Jammer duurde dat gevoel maar enkele minuten, waarom ben ik niet bang of ben ik wel abng waarom wil ik niet bidden, de dood kan ieder moment komen en wil ik branden ik de hel, NEEN. O Allah. Wanneer ga ik de waarheid onder ogen zien? Wanneer ik in mijn graf lig maar dan is het te laat!!!


Salaamoe Alaikoem Wa Rahamtoelahi Wa Barkathoe lieve oegty,

 

Dat we tijdens de gebeden weleens af dwalen en aan iets anders denken heeft iedereen weleens. Zodra we met het gebed beginnen en komen te staan voor de Heer der Werelden begint de vervloekte sheitaan alles op alles te zetten om onze aandacht van de Verheven af te wenden. Het is een soort een strijd die we moeten aangaan om ons goed te kunnen concentreren, daarom moeten wij ook alles op alles zetten Insha Allah om hier tegen te vechten.

 

Allah Subhana Wa Ta�La is de enige die jouw erbij kan helpen dat je, je gebeden weer zult verrichten. Zoals broeder Rahil Amin al zei, het is al Alhamdulilah dat je beseft dat het beter kan.

 

Een advies die ik ooit tijdens een lezing heb mee gekregen. Zodat Insha Allah onze vrees voor Allah Subhana Wa Ta�la begint te groeien en de liefde voor Hem en dat we daardoor Zijn verplichtingen na zullen komen.

 

Is dat we minstens per dag 10 minuten zich alleen terug trekt in onze kamer. En dat we in die 10 minuten (minstens ), Allah Subhana Wa Ta�La begint te prijzen en te bedanken voor wat we alles hebt gekregen. En dat we vervolgens ons zich eerlijk openstelen tegen over Hem de Verheven, waarbij we Hem vertellen ( ook al is Hij de Alwetende) wat we allemaal verkeerd hebben gedaan zodat onze hartten het ook beseffen. En dat we Hem om vergeving vragen voor de zondens die wij hebben verricht en dat we Hem om hulp vragen om ons te helpen op Zijn Weg. Dat we die 10 minuten gebruikt om Allah Subhana Wa Ta�La te gedenken, Zijn Vergeving en Zijn hulp zoekend.

 

Als we dit elke dag doen, zal Insha Allah onze Vrees voor Allah Subhana Wa Ta�la en onze liefde voor Hem groeien. En onze band met Hem versterken Insha Allah.

 

En ik vraag Allah Subhana Wa Ta�la om ons allen te vergeven en ons te helpen op Zijn weg Insha Allah.

 

Wa alaikoem Salaam Wa Rahamtoelahi Wa Barkathoe,

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Assie

Salaam wa aalekoem

Daazakoem allahoe garain  Muslima66, voor de sites,aangeraden boeken en de moeite.

Alhamdoillah kan ik best veel soera's uit de Quraan, en de betekenis der van, maar de consentarie tijdens het gebed is er gweoon niet, wat ik ook probeer, steeds schieten er onnodige dingen te binnen, bv: oja ik moet nog ff dat halen, oja wat zal ik morgen aantrekken .

Laatst heb ik iets gezien op het internet over een 18-jarige jongen  jammer genoeg hb ik het niet anders zou ik het zker geplaatst hbben, het was een mooie jongen maar helaas verichte hij nooit het gebed.
Op zijn 18 storf hij, zijn vader had hem niet gezien 3 uur nadat hij begrafen was wou zijn vader hem zien dus groeven ze hem op, de mooie jongen verandere in 3 uur in een stuk blauw vlees met spierwit haar. Zonder neus

De rilligen gingen over mijn lijf omdat ze hem op internet hbben geplaatst, en omdat ik zie wat er met iemand gebeurt die het gebed niet verichtte.

Jammer duurde dat gevoel maar enkele minuten, waarom ben ik niet bang of ben ik wel abng waarom wil ik niet bidden, de dood kan ieder moment komen en wil ik branden ik de hel, NEEN. O Allah. Wanneer ga ik de waarheid onder ogen zien? Wanneer ik in mijn graf lig maar dan is het te laat!!!


Misschien heb je wel ADD of ADHD en dan kan je er helemaal niets aan doen.


Neen, ik heb geen ADD of ADHD of een ander stoornis, elhamdoillah, ik kan me erg goed consentreren, bijvoorbeeld: studie, werk, familie en noem maar op maar bij het gebed gaat het mis
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 18:05
Ik begrijp volslagen niet dat een mens zich, al tijdens zijn leven, zich druk maakt over de vraag h�e het zijn lijk zal vergaan (Assie hierboven).
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 19:58
In eerste instantie geplaatst door Assie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Assie

Salaam wa aalekoem

Daazakoem allahoe garain  Muslima66, voor de sites,aangeraden boeken en de moeite.

Alhamdoillah kan ik best veel soera's uit de Quraan, en de betekenis der van, maar de consentarie tijdens het gebed is er gweoon niet, wat ik ook probeer, steeds schieten er onnodige dingen te binnen, bv: oja ik moet nog ff dat halen, oja wat zal ik morgen aantrekken .

Laatst heb ik iets gezien op het internet over een 18-jarige jongen  jammer genoeg hb ik het niet anders zou ik het zker geplaatst hbben, het was een mooie jongen maar helaas verichte hij nooit het gebed.
Op zijn 18 storf hij, zijn vader had hem niet gezien 3 uur nadat hij begrafen was wou zijn vader hem zien dus groeven ze hem op, de mooie jongen verandere in 3 uur in een stuk blauw vlees met spierwit haar. Zonder neus

De rilligen gingen over mijn lijf omdat ze hem op internet hbben geplaatst, en omdat ik zie wat er met iemand gebeurt die het gebed niet verichtte.

Jammer duurde dat gevoel maar enkele minuten, waarom ben ik niet bang of ben ik wel abng waarom wil ik niet bidden, de dood kan ieder moment komen en wil ik branden ik de hel, NEEN. O Allah. Wanneer ga ik de waarheid onder ogen zien? Wanneer ik in mijn graf lig maar dan is het te laat!!!


Misschien heb je wel ADD of ADHD en dan kan je er helemaal niets aan doen.


Neen, ik heb geen ADD of ADHD of een ander stoornis, elhamdoillah, ik kan me erg goed consentreren, bijvoorbeeld: studie, werk, familie en noem maar op maar bij het gebed gaat het mis
A ha.... Dat is al een goed teken...Dan kan je jezelf de vraag stellen... Geeft het me wel genoeg voldoening... of Zeggen deze woorden me wel genoeg... Voel ik er uberhaubt wel wat bij...Je geeft ook aan,dat je er al heel veel kent,als of je een beetje aangeeft van... "Ja nu weet ik het wel"  En wat betreft die angst voor de dood en de hel... Hoe kan dat nou,dat jij daar bang voor bent??? Je hebt bijna de heele Koran in je hoofd gestampt,zegt dat eigenlijk op het gebied van bidden niet genoeg? Kan je je misschien die uitspraak herrineren van die geestelijke in Afghanistan,die riep.... "Er gaat niets boven de Sharia"... Ik vraag me af of hij uberhaubt wel kan lezen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.