Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraagje voor de Moslima�s

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagje voor de Moslima�s
    Geplaatst op: 17 juni 2006 om 07:48
In eerste instantie geplaatst door Prayer

vage bericht. met welke bedoeling wil jij contact maken met moslimas???


verder hoe ben je achter gekomen dat ze een mooie kijk op de wereld hebben en hoop geven? aangezien je in het zelfde bericht zegt dat er iets is dat je tegen houd om in gesprek te gaan?


wel wil ik je alvast laten weten dat contact tussen moslimas en niet mahram niet gewenst is volgens de islam. tenzij je natuurlijk een duidelijke doel voor ogen hebt, maar dan kunnen wij , moslimbroeders jouw ook van harte mee helpen



Wat zou ie bedoelen met die laatste zin?
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 07:51

taqwaa,

Bla bla, Kruik tijd ganger.

Je draaft gewoon door en snapt alleen wat je eenzijdig hoort en leest. Wat is jouw antwoord en wat ga je er aan doen als mensen er gewoon anders over denken ookal zijn ze Moslim? Vebranden, slaan, vernederen, outcasten?

De manier dat je schrijft lijkt er meer op gericht om mensen bang te maken en je gebruikt weer teksten die men niet durft tegen te spreken. Mannen hebben al eeuwen lang gedacht het beter te weten. Jij lijkt me een persoon die weinig weet en zelf bang is van wat hij ziet.

In Nederland kennen wij al eeuwen mengingen van geloof. Hier zijn al eeuwen mensen getrouwt van verschillende geloven. Dat kan jij niet stoppen. Wat jij wel doet is het bevestigen van je kortzichtige beeld van het leven.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 08:05

En God wordt daarbij dankbaar misbruikt.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 08:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pundiz

Rahil, jou als schoonbroer te hebben lijkt me geen lolletje.

Kan je ook nog lachen in dit leven?

ik lach misshien wel meer dan je denkt als je weet dat ik christelijk ben opgevoed maar nu het ware geluk in mijn leven heb gevonden door de Islam. Ik begin de dag met een glimlach en ik eindig de dag met een glimlach. Ik bedoel het absoluut niet slecht Pundiz, ik probeer je alleen maar eerlijk op bepaalde dingen te wijzen zodat je weet hoe de Islam over bepaalde zaken denkt.

 

Je bent net als een roker die is gestopt is met roken. Die zijn vaker extremer met regeltjes naar nog rokers toe.

Jij denkt echt dat je geacsepteerd wordt door mensen uit het midden-oosten? Jij blijft voor hen "die van Het boek"

Hahaha. wat zal jij eens bedrogen uitkomen als je weet hoe ze over je denken. En echt ik kan het weten.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 08:37
hallo

mag ik weten waarom je bep broeders en zusters die gewoon hun mening uiten zo antwoord..?en wie zegt dat bekeerlingen niet door moslims geaccepteerd owrden?midden-oosten is geen synoniem voor islam. maar goed, ik weet niet waar deze reactie vandaan komt, misschien ben je onterecht benaderd op deze forum of zo door iemand, want zo een heftige reactei zomaar uit het niets vind ik vreemd.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 15:11
Verliefde Pundiz peilt via dit forum wat hij kan verwachten als hij een moslim-schone zou gaan benaderen. Wordt daarbij geconfronteerd met een soort van moslim-variant van Staphorst. En gaat de strijd aan met de "ouderlingen ( )".
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 17:01
In eerste instantie geplaatst door Pundiz

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pundiz

Rahil, jou als schoonbroer te hebben lijkt me geen lolletje.

Kan je ook nog lachen in dit leven?

ik lach misshien wel meer dan je denkt als je weet dat ik christelijk ben opgevoed maar nu het ware geluk in mijn leven heb gevonden door de Islam. Ik begin de dag met een glimlach en ik eindig de dag met een glimlach. Ik bedoel het absoluut niet slecht Pundiz, ik probeer je alleen maar eerlijk op bepaalde dingen te wijzen zodat je weet hoe de Islam over bepaalde zaken denkt.

 

Je bent net als een roker die is gestopt is met roken. Die zijn vaker extremer met regeltjes naar nog rokers toe.

Jij denkt echt dat je geacsepteerd wordt door mensen uit het midden-oosten? Jij blijft voor hen "die van Het boek"

Hahaha. wat zal jij eens bedrogen uitkomen als je weet hoe ze over je denken. En echt ik kan het weten.

Wat kan mij het schelen wat mensen uit het midden oosten van mij denken? Ik streef niet de tevredenheid van mensen na maar slechts de tevredenheid van ALLAH Subhana Wa Ta'ala die mijn Heer is en jouw Heer. Of je het nou leuk vind of niet.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 17:03
In eerste instantie geplaatst door muslima5

hallo

mag ik weten waarom je bep broeders en zusters die gewoon hun mening uiten zo antwoord..?en wie zegt dat bekeerlingen niet door moslims geaccepteerd owrden?midden-oosten is geen synoniem voor islam. maar goed, ik weet niet waar deze reactie vandaan komt, misschien ben je onterecht benaderd op deze forum of zo door iemand, want zo een heftige reactei zomaar uit het niets vind ik vreemd.
Hij lijkt me erg gefrustreerd omdat hij misschien zo graag een Moslima als vrouw zou willen hebben maar deze waarschijnlijk niet kan krijgen. En even voor zijn informatie.....een groot deel van mijn familie is van Islamitische oorsprong..(en niet door bekering)
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 00:16

Vergeet niet dat ik in God geloof. En om het nog duidelijker te maken, zijn De Boeken de geschiedenis van de mensheid en diende en tot heden toe voor veel mensen als lijdraad. Het geloof zit van binnen, een mens zoekt hier deel genoten.

Het gevaar in het geloof zit hem in de mens. In de verkeerde verhoudingen zullen de goede onder de slechte lijden. Betrokken raken in iets waar zij niet in geloven. En hun daden niet kunnen goedkeuren.

De geschiedenis van elk geloof kent gelijke rode draden.

Ik ben niet tegen het geloof, ik maak me wel zorgen dat men oude gebruiken weer gebruikt. Hier bedoel ik niet alleen het Islam. Dat ik soms hier lees wat wel en wat allemaal niet mag. Dat dwingerige vingertje als iemand een vraag heeft waar hij of zij mee loopt. Hedendagelijkse dingen, meisje is verliefd en de jongen wil sex. Jongen wordt gepest en heeft hier verdriet van. De versen vliegen om je oren. Vraagt dat meisje niet om een beetje om herkenning dat zij niet de enige is die dit probleem kent? En die jongen een hart onder de riem en een telefoon nummer van een kindertelefoon waar mensen zitten die ervaring kennen die hem kunnen helpen?

Het is niet allemaal negatief wat ik hier lees. Ik zie wel te weinig Moslims andere Moslim teksten tegenspreken. Sommige teksten zijn niet juist en dienen niet alleen door niet Moslims te worden bekritiseerd.

 

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 05:38
bismellahe alrahmane alrahim

Hoe kan een moslim of moslima van iemand houden die niet in allah(swt) en zij laatste profeet Muhammad(sws) gelooft.

Als je een echte moslim bent hou je van Allah en z'n laatste profeet. En ale je met iemand gaat wonen die niet in jou profeet gelooft doet het je zeer pijn, dat kun je bijna niet volhouden en zal je wel uit elkaar moeten.
je kunt het alleen volhouden met de hoop dat allah jou partner ook tot hem doet wenden.



5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 12:25

In eerste instantie geplaatst door Khabir

bismellahe alrahmane alrahim

Hoe kan een moslim of moslima van iemand houden die niet in allah(swt) en zij laatste profeet Muhammad(sws) gelooft.

Als je een echte moslim bent hou je van Allah en z'n laatste profeet. En ale je met iemand gaat wonen die niet in jou profeet gelooft doet het je zeer pijn, dat kun je bijna niet volhouden en zal je wel uit elkaar moeten.
je kunt het alleen volhouden met de hoop dat allah jou partner ook tot hem doet wenden.



U denkt dat uw geloof absoluut is? En je kan al goed versenpraten.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 15:43

liever  alleen blijven  en alleen dood gaan dan  met iemand trouwen

die allah en zijn profeten en engelen ......ontkent leven

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 01:36
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

liever  alleen blijven  en alleen dood gaan dan  met iemand trouwen

die allah en zijn profeten en engelen ......ontkent leven

 

Ik ontken geen profeet nog engelen.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 11:34

Maar er is geen dwang in geloof. Wel een enorm sociale controle en groepsdwang, maar geen dwang in geloof.

Je gelooft je ogen niet als je dit allemaal leest.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 11:06

Ja met profeet in deze vorm van tekst betekend profeten.

Verder...? Als je met verder de boeken bedoel? Ja die respecteer ik ook. Geen 1 is absoluut of alles beatwoordend. Samen vertellen ze meer.

Zo heeft God het ook bedoeld.

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 11:54

pundiz

mn aanbod is nog steeds van kracht, ik wil je met het een en ander wel helpen.

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2006 om 08:51

in tekst hierboven .. van de cyber-iman ..

die spreekt zichzelf tegen .. hij spreekt eenerzijds over een streng christelijk iemand (partner dan) en anderzijds gaat hij profeet citeren die spreekt over meergode- aanbidding ..

euhm sorry maar de laatste keer ik godsdienst kreeg waren er drie monotheistische geloven (��n god dus) nl jodendom, christendom en islam.

Trouwens bij jodendom is het net andersom.. een joodse vrouw mag met niet jood trouwen maar niet andersom.. omdat er vanuit gegaan wordt dat godsdienst door moeder wordt doorgegeven (daar zij meestal toch belangrijkste opvoedingsrol op zich neemt).
Katholieke kerk mag het allebei .. op voorwaarde dat er huwelijk in kerk plaats vind (en ja dat kan zonder dat partner gedoopt is .. zij het dan dat die partner niet aanwezig mag zijn ;) gebeurt trouwens nu niet meer .. vroeger wel, maar het kan nog steeds) �n dat kinderen katholiek opgevoed worden. (dat laatste is w�l nog steeds belangrijke voorwaarde) ..

Trouwens het lijkt mij effectief moeilijk twee godsdiensten, maar dan vooral twee culturen te mengen.. een langdurige standvastige relatie is zo al heel moeilijk..

Maar als het echt liefde is ... er zijn altijd mogelijkheden lijkt mij..

xxx;

stampertje

 

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2006 om 08:53

trouwens.. relatie verboden?

wat houdt relatie dan in ?

Mag een vrouw dan niks kontakt hebben met een man? Ook geen collega's? Vrienden van broers?

Of is het het lichamelijke dat verboden is?

en nee dit is geen verwijt dit is een VRAAG voor mensjes gaan schieten

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:14

As salamu aleikum en hallo,

na een half jaar afwezig te zijn op deze site ben ik vandaag maar weer eens ingelogd omdat ik na het lezen van de krant op internet en de bijbehorende reacties van lokale intellectuelen toch maar weer eens wat tegengas van de moslimgemeenschap wilde horen.

Zelf ben ik moslima, sinds 2 jaar, alhamdullilah, maar ik begrijp andersgelovigen vrij goed, aangezien ik nog steeds uit een Christelijke familie kom en veel andersgelovige vrienden heb. Over relaties voor het huwelijk in Islam kan ik kort zijn, dat mag niet. Contact onderling, zonder bijbedoeling, tussen niet familie mannen en niet familie vrouwen mag ook niet. Maar het gebeurt wel hoor. Hier in Europa en ook in Noord-Afrika, het Midden-Oosten etc. Zeker hier, mocht je onderwijs volgen, dan is dat gemengd, of je dat nou leuk vindt of niet, maar het is wel een realiteit. (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het zit op Islamitische scholen in Nederland). Bovendien ken ik genoeg moslima's die wel een relatie hebben met een niet-moslimman (dus, zogezegd, verkering), vaak zelfs al meerdere jaren, en ik ken ze ook die het aan hun familie verteld hebben. Meestal zonder problemen. Ok, de familie vindt het niet echt leuk (vond mijn familie ook niet toen ik met een moslim thuiskwam, maar ze zijn inmiddels bijgedraaid nu ze hem kennen), en ook mijn zusters in kwestie zelf hebben er regelmatig moeite mee omdat ze hun evt. kinderen toch met de Islam willen opvoeden. Maar inderdaad is liefde een emotie, en zelfs, naar mijn mening, kan een hardcore moslim niet zonder liefde van andere mensen. Je kan wel nog zo hard roepen dat je voor alles de liefde in Allah en de profeet Mohammed nastreeft en daarbij niet verliefd kan worden op een niet-moslim. Nou, het is heel mooi en begerenswaardig mocht je dat lukken, maar we blijven wel in de eerste plaats mensen met onze fouten.

Er zullen nu wel veel moslimbroeders en zusters over mij heen vallen, en dat mogen ze van mij doen. Ze hebben eigen hersens gekregen van Allah, dus mogen ze hun eigen mening ook op mij projecteren. Ik zal het eerstkomende halfjaar toch wel niet op deze site te vinden zijn.

Toch zou ik het fijn vinden dat er wat meer tollerantie zou zijn, ik irriteer me mateloos aan alle zaligpredikers van het Christendom die vaak deze site verzieken, maar af en toe wel met hele nuttige en ware bijdragen komen, en aan de andere kant irriteer ik me ook aan mijn moslim broeders- en zusters die met hun kortzichtigheid andere, misschien meer gematigde, moslim broeders- en zusters bang maken hun eigen ideeen te melden.

En ik hoop, net zoals de meeste mensen op deze wereld, ongeacht geloof, dat we ooit tot een vreedzame samenleving komen insha'Allah waar we ophouden eerst het probleem van de ander te zien en niet eerst proberen ons eigen kortzichtigheid  op te lossen. Voor jou jouw geloof en voor mij het mijne. Ik ben blij moslima te zijn, alhamdullilah, maar ben niet bang mijn fouten te erkennen die ik ook maak, als mens zijnde. Ik ben dankbaar Allah te hebben leren kennen en voor Hem te mogen leven, maar dat betekend niet dat dit zonder vallen en opstaan is.

Wa aleikum salaam en met vriendelijke groeten,

Linda

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:33
MASCHALLAH ZUSTER LINDA  MARHABAN  MIJN ZUSTER  IN HET GELOOF .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Halime Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Halime Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2006 om 03:04

Selamun aleykum,

Ik heb de reactie's een zitten lezen, en ik ben het ook eens met broeder Rahil en de anderen.

Wij als moslima's mogen niet met niet-mahrems praten. En of er nou zusters zijn die dat wel / niet doen, dat is hun zaak. Maar een moslima mag geen relatie of contact hebben voor het huwelijk.

Er wordt in de eerste reactie gezegd dat er niets is dan alleen maar een oogcontact en dan wordt er later beweert dat er heus wel moslima's zijn die wel eens praten. ALs een man naar mij toestapt, en hij zegt of vraagt iets, dan ga ik niet als een zombie staan kijken, uit beleefdheid geef je antwoord, maar je zal geen moslima zien die zomaar naar een jongen/man toestapt om een leuk gesprek aan te gaan.

 

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2006 om 08:25
In eerste instantie geplaatst door Halime

Selamun aleykum,

Ik heb de reactie's een zitten lezen, en ik ben het ook eens met broeder Rahil en de anderen.

Wij als moslima's mogen niet met niet-mahrems praten. En of er nou zusters zijn die dat wel / niet doen, dat is hun zaak. Maar een moslima mag geen relatie of contact hebben voor het huwelijk.

Er wordt in de eerste reactie gezegd dat er niets is dan alleen maar een oogcontact en dan wordt er later beweert dat er heus wel moslima's zijn die wel eens praten. ALs een man naar mij toestapt, en hij zegt of vraagt iets, dan ga ik niet als een zombie staan kijken, uit beleefdheid geef je antwoord, maar je zal geen moslima zien die zomaar naar een jongen/man toestapt om een leuk gesprek aan te gaan.

 

 

Juistem, hier ben ik het mee eens. Het is niet zo dat wanneer een man ons op een fatsoenlijke manier aanspreekt wij maken dat we wegkomen, integendeel je kan gewoon normaal antwoord geven...

Terug naar boven
Elmohtazjiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elmohtazjiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 11:24
In eerste instantie geplaatst door Halime

Selamun aleykum,

ALs een man naar mij toestapt, en hij zegt of vraagt iets, dan ga ik niet als een zombie staan kijken, uit beleefdheid geef je antwoord, maar je zal geen moslima zien die zomaar naar een jongen/man toestapt om een leuk gesprek aan te gaan

 

Oualayki salaam,

Ja idd, t lijkt mij ongepast om opeens heel schichtig te gaan doen, wanneer iemand je iets vraagt.

 

 

Wie kan voor mij een blijvend vissum regelen in SA. En dan in Medina. :D

"wa hasaa an toehiboe shay'an wa hoewa charon lakoem...".
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 12:04

assalaam alaikoem,

 

wow mensen....wat een boosheid allemaal...en jongens een niet-moslim mag niet trouwen met een moslima tenzij hij moslim wordt. Andersom kan het wel..de vrouw wordt dan automatisch moslim. En verderz..tja denk wel dat er meer mensen zijn gekwets hier en het op deze manier uiten...ga lekker naar de sportschool ofzo..ff agressie kwijt...trouwens julile dwalen zwaar van het onderwerp af man! Een paar simpele antwoorden zou genoeg zijn geweest met de benodigde onderbouwing.

Wa ailaikoem wasalaam,

RAHIMA

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 12:11

salaaam,

Ow en eeh...vanwaaar die interesse in de moslim-vrouw? Als je in de toekomst erover denkt om te trouwen met een moslima zou ik me maar grondig verdiepen in het geloof...(islaam) en ook moslim worden.

WA SALaam,

Rahima

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door rahima

assalaam alaikoem,

 

wow mensen....wat een boosheid allemaal...en jongens een niet-moslim mag niet trouwen met een moslima tenzij hij moslim wordt. Andersom kan het wel..de vrouw wordt dan automatisch moslim. En verderz..tja denk wel dat er meer mensen zijn gekwets hier en het op deze manier uiten...ga lekker naar de sportschool ofzo..ff agressie kwijt...trouwens julile dwalen zwaar van het onderwerp af man! Een paar simpele antwoorden zou genoeg zijn geweest met de benodigde onderbouwing.

Wa ailaikoem wasalaam,

RAHIMA

Asalaam Aleikum zuster,

Als een Moslim-man met een christelijke of joodse vrouw trouwt dan wordt zij niet automatisch Moslim lijkt mij.

Asalaam Aleikum.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 15:08

Salaam alaikoem,

Het is mij altijd bijgebracht dat (ik heb er niet verder onderzoek naar gedaan hor) maar dat een vrouw dan automatisch de imaan van haar man zal aannemen.

WA Salaam

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 17:02

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Asalaam Aleikum zuster,

Als een Moslim-man met een christelijke of joodse vrouw trouwt dan wordt zij niet automatisch Moslim lijkt mij.

Asalaam Aleikum.

Rahil Amin heeft gelijk. Een vrouw wordt niet automatisch moslima omdat haar man een moslim is. Als de vrouw zich wil wederkeren tot het geloof, dan hoort  zij erin te geloven, dus automatisch moslima worden kan sowieso niet.

Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 15:41

Assalaamoe alaikoem,

In de islaam  mag je alleen maar een tweede blik werpen als je interesse in die persoon hebt (aldus mee wil gaan trouwen).
Als jij zo graag wil gaan trouwen stel ik voor dat je het op de islamitische manier gaat doen dat wil zeggen dat je aan de wetten van de islaam houdt!

Moge Allah soubhanahoe wata3la ons imaan doen versterken en ons standvastig maken en moge Allah soubhanahoe wata3la ons goddienstige godvrezende partners schenken en moge Allah soubhanahoe wata3la ons huwelijken dien zegenen (Allahoema Amien)

Wa3laikoemoe salaam warahmatoelaah wabarakatoe oegt Amel

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 18:07

Pundiz: Het is niet allemaal negatief wat ik hier lees. Ik zie wel te weinig Moslims andere Moslim teksten tegenspreken. Sommige teksten zijn niet juist en dienen niet alleen door niet Moslims te worden bekritiseerd.

hoi,

ik denk niet dat het aan jou is om te zeggen dat bepaalde teksten niet juist zijn. Bovendien als je moslim bent...betekend het dat je in de Quraan en het woord van god geloofd...daarmee is het gezegd dat je dus niet twijfeld over je geloof. Bekritiseer je dan toch de verzen van God dan getuigd dit van een niet sterke imaan(geloof).

Verder heb je het wel over verschillende volkeren die islamitisch zijn. En idd ik ben het wat dat betreft ook wel met je eens dat het gissen blijft dat sommige volkeren wel vrij zijn in relaties met van moslima's met een niet moslim. Zelf ken ik indonesiers waarvan de moeder islamitisch is en de vader nederlands en geen geloof heeft bijvoorbeeld. De kinderen worden vrij opgevoed....dus het ligt denk ik aan de mate waarin jij zelf het geloof praktiseerd!!

Maar het is wel echt tegen de islam om een islamitische vrouw te laten trouwen met een niet-moslim.

Het gevolg is nu wel dat een aantal kinderen sterk het geloof praktisteren (massallah) en anderen zeggen dat ze moslim zijn en vervolgens van alles wat tegen het geloof is doen. Als mensen net als dit voorbeeld met elkaar onder 1-dak kunnen wonen...dan waarom niet.

Is er niet een nederlandse gezegde hierover: Twee geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen ofzo iets....

Hoe je het went of keert...het blijft lastig. Ik zelf kan me voorstellen dat als je zelf niet moslim bent, dat je dan ook niet wilt dat je kinderen als moslim opgroeien en dat je ze daarom hiervan niets wilt meegeven...je kan ze ook altijd (net als het voorbeeld hierboven) hun aan hen lot overlaten. Zodat zij wanneer ze oud&wijs genoeg zijn zelf hun geloof kiezen.

groet,

Rahima

ps Broeders en zusters bedankt voor de wijsheid....ik dacht idd dat een vrouw zich automatisch aanging passen aan de geloof van haar man omdat haar geloof niet zo sterk als die van hem zou zijn...als zij een moslim man trouwt...marja weer wat geleerd!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.