Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe Taliban

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
ICN Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
ICN

Lid geworden: 25 januari 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Taliban
    Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:34
Deze topic wordt gesloten omdat het de maximale lengte van 5 pagina�s heeft bereikt.


Mvg,

Het Islaam.nl ForumBeheer

Stichting Islaam & Cultuur Nederland
Islaam.nl Beheer
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Assur

Omdat ik denk dat God zich niet laat beperken door Zijn eigen woorden.
Mijn kritiek op het denken van sommige Moslims is het denken dat de Koran altijd in alle gevallen absoluut is. Dat is het in mijn optiek niet.

God leeft, God is hier, God zal er altijd zijn.

Ik heb al eens eerder gezegd dat God Almachtig is. Dat betekent voor mij dat Hij alles begrijpt. Hij begrijpt ook waarom de dingen zijn zoals ze zijn. God weet het inderdaad, altijd beter. Ik geloof in het Woord, in de Koran. Maar dat betekent niet dat ik denk dat dan alles gezegd en verklaard kan worden. Uiteindelijk is God niet gestopt met denken, nadat Hij de Koran via Mohammed, vrdede zij met hem, naar ons toezond.

Voor mij impliceerd dat dus, dat de mens altijd te maken heeft met een levende God.

God laat zich door niets beperken, ook niet door zijn Eigen Koran. Dat kan helemaal niet. God is de Koran, God staat boven de Koran, God staat boven alle dingen.

Met andere woorden...De verbintenis die wij, jij, u of een ander met God maakt, kan alleen worden verbroken door HemZelf. Geen mens moet zich wagen een ander ongelovig te noemen.

Ik geloof in een Oneindige Intelligente God die Leeft en Regeert, elke dag weer. Wij zijn er dankzij Gods gratie. De mens heeft de Koran gekregen als leidraad, als richtsnoer. Maar daarboven, ver daarboven staat God Alleen ..




Je stelt dat Gods woorden inconsistent zijn en onvervolmaakt? . God beloofd iets en maakt een verbintenis en komt deze niet na?

Dat is een behoorlijke uitspraak zonder enkel bewijs, als je dit bedoelt, en ik het zo goed begrijp.

In de Koran staat:

17-23: En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden.

De verplichting om Allah te aanbidden op de wijze zoals Hij dus heeft bepaald.

(… 02:85- Geloven jullie in een gedeelte van het Schrift en in een ander gedeelte niet? Er is geen beloning voor wie van jullie zo handelen, maar vernedering in het aardse leven en op de Dag der opstanding zullen zij worden teruggevoerd tot de zwaarste bestraffing….)

 
Allah draagt ons dus op om te geloven ente gehoorzamen en niet de verzen te ontkennen. In alle verzen dien je te geloven om het paradijs binnen te treden.

08:21- En weest niet als degenen die zeiden: “Wij hebben gehoord,” terwijl zij niet hebben geluisterd.

08:22- Voorwaar, de slechtste schepselen bij Allah zijn de doven en de stommen; degenen die niet begrijpen.

De Koran lezen is de Koran geloven en ernaar handelen.

02:168- O mensen, eet van wat op de aarde is het goede toegestane, en volgt niet in de voetstapen van de satan. Voorwaar hij is voor jullie een duidelijke vijand.

02:169- Voorwaar, hij roept jullie op tot het kwade en zedeloosheid en wil dat jullie over Allah zeggen wat jullie niet weten.

Zeggen dat verzen ongeldig zijn door "tijd" is iets zeggen over Allah zonder bewijs.





15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:29

salaam aleikum wr br,

ik lees nergens dat Nefertiti het heeft over de woorden van de profeet (vzmh). Het kan dat ik erover heen heb gelezen. maar zolang ze dat niet heeft zegt kunnen we niet zeggen dat ze dat wel zou bedoelen. discussie afgesloten en terug naar het onderwerp .  

 ��� ��� ����� ����� �� ���� ��� ��� ��� �����ǡ ��� ��� ��� ��� ���� ���� ����"   ���� ����

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 13:37
Omdat ik denk dat God zich niet laat beperken door Zijn eigen woorden.
Mijn kritiek op het denken van sommige Moslims is het denken dat de Koran altijd in alle gevallen absoluut is. Dat is het in mijn optiek niet.

God leeft, God is hier, God zal er altijd zijn.

Ik heb al eens eerder gezegd dat God Almachtig is. Dat betekent voor mij dat Hij alles begrijpt. Hij begrijpt ook waarom de dingen zijn zoals ze zijn. God weet het inderdaad, altijd beter. Ik geloof in het Woord, in de Koran. Maar dat betekent niet dat ik denk dat dan alles gezegd en verklaard kan worden. Uiteindelijk is God niet gestopt met denken, nadat Hij de Koran via Mohammed, vrede zij met hem, naar ons toezond.

Voor mij impliceerd dat dus, dat de mens altijd te maken heeft met een levende God.

God laat zich door niets beperken, ook niet door zijn Eigen Koran. Dat kan helemaal niet. God is de Koran, God staat boven de Koran, God staat boven alle dingen.

Met andere woorden...De verbintenis die wij, jij, u of een ander met God maakt, kan alleen worden verbroken door HemZelf. Geen mens moet zich wagen een ander ongelovig te noemen.

Ik geloof in een Oneindige Intelligente God die Leeft en Regeert, elke dag weer. Wij zijn er dankzij Gods gratie. De mens heeft de Koran gekregen als leidraad, als richtsnoer. Maar daarboven, ver daarboven staat God Alleen ..


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 13:08
In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste 3abd Arra7maan,

Ik (met mijn zeer beperkte kennis) denk dat de Shahada de grootste belofte is die je als mens kan maken in je leven. Het is een overeenkomst voor het leven tussen de God en de mens.  Die verbintenis of overeenkomst maak je en stel je tussen God en jezelf. Elke uitspraak, gedraging of handeling die je ook doet, kan die overeenkomst niet verbreken. Zelfs niet als je zegt, God bestaat niet. Alleen God kan dat, en Hij zal dat zeker doen. Daar bestaat geen twijfel bij mij over. De mens kan de Koran en het Woord erbij pakken. Het is uiteindelijk God die vrij en zonder dwang of drang handelt. God laat zich niet beperken door zijn eigen Woorden.

Ik stel dus dat niemand ter aarde de bevoegdheid heeft iemand tot niet Moslim te verklaren. Dat is een Goddelijk Recht. Niet het recht van de zwakke mens.

Alles wat nefertiti zegt of doet is voor ons misschien schokkend (extreem gezegd dan). Wie zegt dat God geen goede verstandhouding heeft met Nefertiti? Wie zegt dat God niet heel tevreden is met Nefertiti? Pak de Koran en de Hadieth en de sharia er maar bij. UITEINDELIJK zal God Alleen, zijn Rechtvaardige en Barmhartige Oordeel vellen.

God laat zich niet door zijn eigen Goede Woorden inperken.
Dat kan ik niet geloven. God is Almachtig in Zijn Wijsheid.

Groet, Assur


Hiermee heb je de vragen niet beantwoord. Hoe kan je een verbintenis met God aangaan zonder te geloven in een gedeelte of gehele verbintenis? Dus hoe kan je zeggen overgave te praktiseren als je bepaalde verplichtingen tot overgave aan je laars lapt met een overtuiging en afkeuring. Ik spreek hier niet over nefertiti of iemand anders, maar over de tegenstrijdigheid m.b.t. de betekenis van de shahada.

Hoe kan je God tegenspreken in een bepaalde zaak en vervolgens zeggen, h� ik geloof in God>??



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

[QUOTE=nefertiti]

Een groep die wil drinken worden door Engelen afgehouden, daarop zal RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) verbaasd reageren en vragen, �waarom? Ze behoren tot mijn Oemmah.� Zijn metgezellen herkent hij van gezicht, maar de mensen uit latere tijden herkent hij aan witte plekken op hun lichaam. Dat zijn sporen van Whudu die de mensen dagelijks op aarde hebben verricht voor de gebeden. De Engelen zullen antwoorden dat hij niet weet wat deze mensen voor vernieuwingen in de religie hebben aangebracht. De rest van de Hadith bespaar ik je.




Salaam aleikoum,

Kan je het nummer van de hadieth plaatsen broeder, als dit niet veel moeite kost. Shoekran broeder, Jazaak Allahu ghayr.



As-salamu alaikum,

 

Rivier Al-Haud is ook uitgelegd in Tafseer ibn Katheer. Kijk bij Soerah al kawthar.

Al-Haud is in Dunya en al-Kauthar in Jannah. En wie uit al-Haud drinkt, krijgt nooit meer dorst.

De Hadith is vermeld in Sahih Muslim en Ahmad vermeldde deze Hadith die hij had van Muhammad bin Fudayl, die het had van Al-Mukhtar bin Fulful, die het weer had van Anas bin Malik.

 

Ik heb mijn boeken deze dagen niet bij me. Ben op reis. Zodra ik ze heb kan ik je de precieze nummers geven inshAllah. Maar misschien dat je het zo ook kunt vinden.

 

Wa alaikum salaam,

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 11:47
Beste 3abd Arra7maan,

Ik (met mijn zeer beperkte kennis) denk dat de Shahada de grootste belofte is die je als mens kan maken in je leven. Het is een overeenkomst voor het leven tussen de God en de mens.  Die verbintenis of overeenkomst maak je en stel je tussen God en jezelf. Elke uitspraak, gedraging of handeling die je ook doet, kan die overeenkomst niet verbreken. Zelfs niet als je zegt, God bestaat niet. Alleen God kan dat, en Hij zal dat zeker doen. Daar bestaat geen twijfel bij mij over. De mens kan de Koran en het Woord erbij pakken. Het is uiteindelijk God die vrij en zonder dwang of drang handelt. God laat zich niet beperken door zijn eigen Woorden.

Ik stel dus dat niemand ter aarde de bevoegdheid heeft iemand tot niet Moslim te verklaren. Dat is een Goddelijk Recht. Niet het recht van de zwakke mens.

Alles wat nefertiti zegt of doet is voor ons misschien schokkend (extreem gezegd dan). Wie zegt dat God geen goede verstandhouding heeft met Nefertiti? Wie zegt dat God niet heel tevreden is met Nefertiti? Pak de Koran en de Hadieth en de sharia er maar bij. UITEINDELIJK zal God Alleen, zijn Rechtvaardige en Barmhartige Oordeel vellen.

God laat zich niet door zijn eigen Goede Woorden inperken.
Dat kan ik niet geloven. God is Almachtig in Zijn Wijsheid.

Groet, Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 11:32
In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste Rahil Amin,

Ik weet dat nefertiti de zaken anders ziet dan de meesten onder ons.
In sommige gevallen geef ik haar gelijk, in andere ongelijk. Voor wat betreft het vrouwelijk deel van God, kan ik zelf heel helder zijn. Ik geloof daar niet in.
In geloof niet in de de menselijke beperktheid van man en vrouw. God is verheven van alles, Oneindig verheven. Dat is mijn persoonlijke idee erachter..

Ik ben echter wel van mening dat niemand die de shahada heeft uitgesproken, of is uitgesproken door de ouder, nooit door een mens kan worden weggenomen.

Welke uitspraak die persoon ook doet. Alleen God heeft het Goddelijke Recht dit te doen.

Ik dank je voor je reactie Rahil Amin.

Met vriendelijke groet,

Assur






Hallo Assur

Wat houdt de shahada dan in?

Of om het anders te stellen, welke inhoud heeft de shahada als een vers in de Koran ongeldig wordt gemaakt met het argument van de veranderende tijden? En welke erkenning voor de profeet van Allah wordt gerespecteerd als je zijn voorbeeld vanwege hetzelfde argument ongeldig verklaart.

Groet,





15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 11:16
Beste Rahil Amin,

Ik weet dat nefertiti de zaken anders ziet dan de meesten onder ons.
In sommige gevallen geef ik haar gelijk, in andere ongelijk. Voor wat betreft het vrouwelijk deel van God, kan ik zelf heel helder zijn. Ik geloof daar niet in.
In geloof niet in de de menselijke beperktheid van man en vrouw. God is verheven van alles, Oneindig verheven. Dat is mijn persoonlijke idee erachter..

Ik ben echter wel van mening dat niemand die de shahada heeft uitgesproken, of is uitgesproken door de ouder, nooit door een mens kan worden weggenomen.

Welke uitspraak die persoon ook doet. Alleen God heeft het Goddelijke Recht dit te doen.

Ik dank je voor je reactie Rahil Amin.

Met vriendelijke groet,

Assur




soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 11:12
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

[QUOTE=nefertiti]

Een groep die wil drinken worden door Engelen afgehouden, daarop zal RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) verbaasd reageren en vragen, �waarom? Ze behoren tot mijn Oemmah.� Zijn metgezellen herkent hij van gezicht, maar de mensen uit latere tijden herkent hij aan witte plekken op hun lichaam. Dat zijn sporen van Whudu die de mensen dagelijks op aarde hebben verricht voor de gebeden. De Engelen zullen antwoorden dat hij niet weet wat deze mensen voor vernieuwingen in de religie hebben aangebracht. De rest van de Hadith bespaar ik je.




Salaam aleikoum,

Kan je het nummer van de hadieth plaatsen broeder, als dit niet veel moeite kost. Shoekran broeder, Jazaak Allahu ghayr.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 11:07

Beste Assur,

Ik wil verder geen oordeel over nefertiti vellen maar ik wil je wel even erop attenderen dat zij een grote fan is van Amina Wadud. Amina Wadud beweert dat ALLAH Subhana Wa Ta'ala een Zij is. Dat moet genoeg stof tot nadenken geven.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Beste Assur,
Als de Profeet van Allah heeft zegt: "A B C D E F". En dat staat in alle boeken zo genoteerd. En als iemand anders nu beweerd dat de woorden "A B F D E C" zijn en niet wat ze werkelijk zijn. Dan ben je een leugenaar. Zo simpel is dat. Dan maak je jezelf tot leugenaar, niet ik doe dat. Ik vertel je alleen dat je liegt en wat de straf op liegen is.

En op grond van al Nefertiti haar uitspraken durf ik met de volle 100% te zeggen dat ze een ongelovige is. En dat heeft ze helemaal zelf gedaan. Islam is geen christendom ofzo, dat je kan veranderen wat je wilt. Onze religie wordt goed beschermd.


Beste jiyuu,

Eindelijk spreek je mij aan zoals ik heet. Dat vind ik al een hele verbetering.
Nog meer, omdat je inhoudelijk op mijn toevoeging ingaat. Mijn dank is groot.

Nerfertiti is vrouw genoeg zichzelf hierin te verdedigen. Echter de term leugenaar en ongelovige gaat mij te ver. Ik begrijp best dat ik als ongelovige met een korel zout wordt genomen. Maar dat neemt niet weg dat ik het een grove kwalificatie is.

Ik ben zeer benieuwd wat zijzelf hiervan te zeggen heeft.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 10:57
Beste Assur,
Als de Profeet van Allah heeft zegt: "A B C D E F". En dat staat in alle boeken zo genoteerd. En als iemand anders nu beweerd dat de woorden "A B F D E C" zijn en niet wat ze werkelijk zijn. Dan ben je een leugenaar. Zo simpel is dat. Dan maak je jezelf tot leugenaar, niet ik doe dat. Ik vertel je alleen dat je liegt en wat de straf op liegen is.

En op grond van al Nefertiti haar uitspraken durf ik met de volle 100% te zeggen dat ze een ongelovige is. En dat heeft ze helemaal zelf gedaan. Islam is geen christendom ofzo, dat je kan veranderen wat je wilt. Onze religie wordt goed beschermd.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 10:54
Nefertiti staat niet bekend als leugenaar. Het zijn de vaste forumdeelnemers die mij graag anders doen geloven. Zij liegt in beginsel nergens over.

Ik vind dat niemand het recht heeft, hier iemand een niet Moslim te noemen.
Dat Recht is er maar een voorbehouden.

Ja jullie mogen mij een niet Moslim noemen. Ik ben daar (nu) nog niet door beledigd.

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 10:49
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, is er al minstens ��n ongelovige, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Salaam Nefertiti,

Waarop basseer jij dit....?! Wanneer een muslim de term Koefr gebruikt tegen een ander ''muslim'' die door Allah Subhana Wa Ta'alaa en Zijn boodschapper(vrede en zegen zij met hem) als ongelovige is verklaard, omdat hij denkt te kunnen leven buiten de regels van de Islaam.
'En wie een ander godsdienst dan de Islam zoekt, het zal van hem niet accepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers. (soerat Aali Imraan:85).
Dat hij de muslim die de ander muslim van ongeloof beschuldigde de ongelovige is.

Laa Hawla wa laa Qowwata ila bi Allah.....!
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 10:48
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, is er al minstens ��n ongelovige, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Salaam Nefertiti,


En nog liegen ook!!! Astaghfirullah mens, doe eerst wat degelijke kennis op van de Islam, zo voorkom je dat je leugens verspreidt over profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam).

 

In het hiernamaals wanneer de mensen voor Yaum alQiyama verzameld worden, zullen ze niet alleen naakt en onbesneden zijn, maar ook erg dorstig. Er is een rivier, zoeter dan honing, witter dan melk en kouder dan sneeuw, dat al Haud heet. Moslims zullen eruit drinken.

 

Een groep die wil drinken worden door Engelen afgehouden, daarop zal RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) verbaasd reageren en vragen, �waarom? Ze behoren tot mijn Oemmah.� Zijn metgezellen herkent hij van gezicht, maar de mensen uit latere tijden herkent hij aan witte plekken op hun lichaam. Dat zijn sporen van Whudu die de mensen dagelijks op aarde hebben verricht voor de gebeden. De Engelen zullen antwoorden dat hij niet weet wat deze mensen voor vernieuwingen in de religie hebben aangebracht. De rest van de Hadith bespaar ik je.




Het feit dat jij nefertiti voor leugenaar uitmaakt, zegt genoeg over jezelf. Of je het nu eens bent met iemand of niet. De term leugenaar noemen is schandelijk.

Wat nefertiti zegt is gewoon waar. En vergeet niet dat je het over een zuster hebt.
God ziet en hoort alles!
Beste Assur,

Datgene wat nefertiti zei, is inderdaad een leugen. Als jij iemand als ongelovige verklaard, die door Allah Subhana Wa Ta'alaa en Zijn Boodschapper als ongelovige is verklaard. Wil toch niet zeggen dat jij dan de ongelovige bent...? Je ziet het al, it doesn't make sent.

Maar we moeten allemaal weten dat het benoemen van mensen tot ongelovigen een zaak is die aan
aan de Alwijze Wetgever behoort. We kunnen alleen die mensen tot ongelovigen benoemen die door Allah Subhana Wa Ta'alaa en Zijn Boodschapper (vrede en zegen zij met hem) tot ongelovigen zijn verklaard in de koran en soennah. Dit natuurlijk natuurlijk nadat aan alle voorwaarden zijn voldaan en de belemmeringen zijn opgeheven. (bron: maanblad wij moslims)

Het is niet aan ons om mensen tot ongelovigen te verklaren, omdat wij die kennis niet bezitten wie Allah Subhana Wa Ta'alaa en de Profeet (vrede en zegen zij met hem) allemaal tot ongelovigen hebben verklaard. En de voorwaardens etc...etc.

Maar in dit geval van nefertiti ze heeft gezegd dat ze niks ziet in de sharia de Wetgeving van Allah Subhana Wa Ta'alaa. Zij denkt te kunnen leven buiten de regels van het geloof van Allah Subhana Wa Ta'alaa en daarmee treedt je buiten het geloof. Zoals ik al zei die kennis hebben wij niet om mensen tot ongeloof te verklaren, wat ik hier zei komt ook niet van mijzelf maar van diegene met kennis. Ik heb het uit het boek tawhied vereenvoudigd  ik heb het al eerder vermeld.

Met vriendelijke groeten,
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 10:47
Het zijn (nu) niet de woorden van de profeet, vrede zij met hem, het zijn (nu) jouw woorden. Jij bent degene die nefertiti voor leugenaar uitmaakt.

Ook ik heb gelezen dat een Moslim een andere Moslim niet voor niet Moslim mag uitmaken. Dit soort uitspraken zijn voorbehouden aan geleerden en zeer wijze mensen. Deze wijzen hebben de autoriteit, niet jij of een ander op dit forum..

En nogmaals, zelfs geleerden zijn zeer voorzichtig met dit soort uitspraken.
Daarom worden zij eerder dwalenden genoemd, dan een niet Moslim.

Je begeeft je op glad ijs..


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Alles wat ik lees is dat er in het hiernamaals straffen zullen volgen. Ok prima als je daar in geloofd. Maar is het dan ook niet verstandig die straffen effectief over te laten aan Allah? en ze niet zelf al toe te passen?

 




Wat voor een straf heb ik dan toegepast???
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 10:37
(Verdraaide) woorden in de mond van de Profeet sallalaho alaihi wasallam zetten die hij niet heeft gezegd is een van de ergste misdaden in de Islam met de grootste gevolgen voor die persoon in het hiernamaals.

Ik geef slechts door wat zijn woorden wel zijn. Nefertiti moet zelf weten wat ze doet met haar leven, maar de Islam en de zaak van de moslims worden niet geholpen met dit soort slap gedrag en uitspraken. De Islam wordt dezer dagen van alle kanten aangevallen en slap gepraat doet meer schade dan goed. Ik ken de gezegde, en ik weet dat vooral de Murji'as onder de "moslims" heel veel van deze gezegde houden. Zodra ze kunnen halen ze deze woorden aan. Ik heb daar niets op tegen, maar dan moet je het wel goed doen, dwz. zonder verdraaingen en weglatingen.

Of mag ik dat niet tegen Nefertiti zeggen en deze persoon in onwetendheid laten?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 09:35
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, is er al minstens ��n ongelovige, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Salaam Nefertiti,


En nog liegen ook!!! Astaghfirullah mens, doe eerst wat degelijke kennis op van de Islam, zo voorkom je dat je leugens verspreidt over profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam).

 

In het hiernamaals wanneer de mensen voor Yaum alQiyama verzameld worden, zullen ze niet alleen naakt en onbesneden zijn, maar ook erg dorstig. Er is een rivier, zoeter dan honing, witter dan melk en kouder dan sneeuw, dat al Haud heet. Moslims zullen eruit drinken.

 

Een groep die wil drinken worden door Engelen afgehouden, daarop zal RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) verbaasd reageren en vragen, �waarom? Ze behoren tot mijn Oemmah.� Zijn metgezellen herkent hij van gezicht, maar de mensen uit latere tijden herkent hij aan witte plekken op hun lichaam. Dat zijn sporen van Whudu die de mensen dagelijks op aarde hebben verricht voor de gebeden. De Engelen zullen antwoorden dat hij niet weet wat deze mensen voor vernieuwingen in de religie hebben aangebracht. De rest van de Hadith bespaar ik je.




Het feit dat jij nefertiti voor leugenaar uitmaakt, zegt genoeg over jezelf. Of je het nu eens bent met iemand of niet. De term leugenaar noemen is schandelijk.

Wat nefertiti zegt is gewoon waar. En vergeet niet dat je het over een zuster hebt.
God ziet en hoort alles!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 09:25

Alles wat ik lees is dat er in het hiernamaals straffen zullen volgen. Ok prima als je daar in geloofd. Maar is het dan ook niet verstandig die straffen effectief over te laten aan Allah? en ze niet zelf al toe te passen?

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 09:06
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, is er al minstens ��n ongelovige, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Salaam Nefertiti,


En nog liegen ook!!! Astaghfirullah mens, doe eerst wat degelijke kennis op van de Islam, zo voorkom je dat je leugens verspreidt over profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam).

 

In het hiernamaals wanneer de mensen voor Yaum alQiyama verzameld worden, zullen ze niet alleen naakt en onbesneden zijn, maar ook erg dorstig. Er is een rivier, zoeter dan honing, witter dan melk en kouder dan sneeuw, dat al Haud heet. Moslims zullen eruit drinken.

 

Een groep die wil drinken worden door Engelen afgehouden, daarop zal RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) verbaasd reageren en vragen, �waarom? Ze behoren tot mijn Oemmah.� Zijn metgezellen herkent hij van gezicht, maar de mensen uit latere tijden herkent hij aan witte plekken op hun lichaam. Dat zijn sporen van Whudu die de mensen dagelijks op aarde hebben verricht voor de gebeden. De Engelen zullen antwoorden dat hij niet weet wat deze mensen voor vernieuwingen in de religie hebben aangebracht. De rest van de Hadith bespaar ik je.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste Moslima66,

Ik weet best hoor dat je het niet uit je duim zuigt.

Ook ik ben nog lang niet uitgeleerd.

Assur

Okay dan is het goed. Enne nog veel plezier met leren :).
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:25

Salaam aleikom,

Wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, is er al minstens ��n ongelovige, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Salaam Nefertiti,

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:20

Beste Moslima66,

Ik weet best hoor dat je het niet uit je duim zuigt.

Ook ik ben nog lang niet uitgeleerd.

Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:17
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de
Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.

Beste Moslima66,

Elke mens moet nog veel leren. Maar ik constateer gewoon dat er hele volksstammen Moslims zijn die dit heel anders zien en de sharia niet als ultiem iets zien.

Er zijn maar enkele gevallen waarin je Moslims als niet Moslim mag worden genoemd, en zelfs dan dient dit met grote zorgvuldigheid te gebeuren. Niet in een zin op een forum in ieder geval. Je mag Moslims die de sharia niet wensen niet negeren...

 

 

 

Je hebt juist gesproken, elk mens moet nog veel leren. Het opdoen van kennis is nooit genoeg. Beste Assur, de Islamitische betekenis van Islam is;
- Het overgeven aan Allah door zich te houden aan Tauwhied (eenheid van Allah).
- En het zich gehoorzaam houden aan Zijn Wetten.
- En het afstand nemen van Shirk (polytheisme) en haar volgelingen.

Je hebt gelijk er zijn gevallen, waar een moslim een kafir wordt middels zijn daden die hij verrichtte. Je kunt iemand niet zomaar een kafir noemen zonder kennis, etc..etc.

Maar diegne die ervan overtuigd is dat het voor iemand toegestaan is om buiten de regels van de Islam te leven is een kafir. Allah Zegt wat als volgt vertaald kan worden:

'En wie een ander godsdienst dan de Islam zoekt, ht zal van hem niet accepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers. (soerat Aali Imraan:85).

Dit is datgene wat ik weet, ik heb het niet zelf uit mijn duim gezuigd. Maar ik heb het van het boek tauwhied vereenvoudigd, gebaseerd op het werk van Abdoellah ibn Ahmed Al-Hoewayl. Verkrijgbaar in de Islamitische boekenwinkels.

Met vriendelijke groeten,
Muslima




Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:04
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Wie niks inziet in de sharia van de 7de eeuw hoeft zich ook geen moslim te noemen.

Je bent er weer heel sterk inhoudelijk op ingegaan! Klasse! 

 

Wie niet de Shariah accepteert, accepteert niet de wetten van Allah(swt). Wie dat niet kan omdat hij of zij zogenaamd bang is van dwang heeft geen imaan. Wie de Shariah die Profeet Mohammed(saw) uitvoerde niet accepteert, is jammer genoeg niet in bezit van imaan.

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:57
In eerste instantie geplaatst door Muslima66


Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.


net zoals degene die aanzetten tot haat en moord van onschuldigen , die treden net zo goed buiten geloof
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:55

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de
Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.

Beste Moslima66,

Elke mens moet nog veel leren. Maar ik constateer gewoon dat er hele volksstammen Moslims zijn die dit heel anders zien en de sharia niet als ultiem iets zien.

Er zijn maar enkele gevallen waarin je Moslims als niet Moslim mag worden genoemd, en zelfs dan dient dit met grote zorgvuldigheid te gebeuren. Niet in een zin op een forum in ieder geval. Je mag Moslims die de sharia niet wensen niet negeren...

 

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:50
Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de
Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.