Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe Taliban

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Taliban
    Geplaatst op: 05 september 2006 om 05:10
ik ben opgegroeid in dit land en heb gezien hoe vrouwen zonder schaamte of eergevoel worden
mishandeld door beschaafde mensen. Vrouwen staan gewoon in de kranten bij de
advertenties te koop aangeboden. Een sublieme beschaving en wijsheid voor de
wereld natuurlijk. Nee, dank u, ik doe niet mee. Dan ben ik maar een onbeschaafde aap.<o:p></o:p></span>





Beste 3abd Arra7maan,
Van beide zaken, de aardappelzak zowel als wat jij hierboven noemt, kan een mens zichzelf bevrijden.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 05:17

Salaam Aleikom,

Human Rights Afganistan

In January 1997, Taliban officials announced a policy of segregating men and women into separate hospitals. This regulation was not strictly enforced until September 1997 when the Ministry of Public Health ordered all hospitals in Kabul to suspend medical services to the city's half million women at all but one, poorly-equipped hospital for women. Female medical workers also were banned from working in Kabul's 22 hospitals. The temporary Rabia Balkhi facility was designated the sole facility available to women. At that time the facility had 35 beds and no clean water, electricity, surgical equipment, X-ray machines, suction, or oxygen. An international uproar ensued, and in November 1997, after two months of negotiations with the International Committee of the Red Cross, the Taliban partially rescinded its directive and agreed to reopen some of the hospitals and make available limited beds therein. Despite the reversal however, Taliban gender restrictions--preventing women from moving freely and prohibiting women from working--continue to interfere with the delivery of health services and humanitarian assistance to women and girls.

The Taliban's edicts restricting women's rights have had a disastrous impact on Afghan women and girls' access to education, as well as health care. One of the first edicts issued by the regime when it rose to power was to prohibit girls and women from attending school. Humanitarian groups initiated projects to replace through philanthropy what prior governments had afforded as a right to both sexes. Hundreds of girl's schools were established in private homes and thousands of women and girls were taught to sew and weave.

On June 16, 1998, the Taliban ordered the closing of more than 100 privately funded schools where thousands of young women and girls were receiving training in skills that would have helped them support their families. The Taliban issued new rules for nongovernmental organizations providing the schooling: education must be limited to girls up to the age of eight, and restricted to the Qur'an.

Taliban policies that restrict women's rights and deny basic needs are often brutally and arbitrary enforced by the "religious police" (Department for the Propagation of Virtue and the Suppression of Vice) usually in the form of summary, public beatings. In addition, Afghan staff members of international organizations have reportedly faced threats, harassment, beating and arrest in the course of conducting their professional duties.

PHR's researcher when visiting Kabul in 1998, saw a city of beggars -- women who had once been teachers and nurses now moving in the streets like ghosts under their enveloping burqas , selling every possession and begging so as to feed their children. It is difficult to find another government or would-be government in the world that has deliberately created such poverty by arbitrarily depriving half the population under its control of jobs, schooling, mobility, and health care. Such restrictions are literally life threatening to women and to their children.

The Taliban's abuses are by no means limited to women. Thousands of men have been taken prisoner, arbitrarily detained, tortured, and many killed and disappeared. Men are beaten and jailed for wearing beards of insufficient length (that of a clenched fist beneath the chin), are subjected to cruel and degrading conditions in jail, and suffer such punishments as amputation and stoning. Men are also vulnerable to extortion, arrest, gang rape, and abuse in detention because of their ethnicity or presumed political views. The Taliban's Shari'a courts lack even a semblance of due process, with no provisions for legal counsel and frequent use of torture to extract confessions.

Afghanistan's history of civil war and particularly the period of anarchy between 1992 and 1995 following the collapse of the Communist regime has contributed to the perception outside Afghanistan that while the Taliban is repressive, at least it has stopped the war and ended violent crime in the capital.

Physicians for Human Rights rejects this assessment of Afghanistan under the Taliban. For nearly twenty years, the Afghan people have suffered the health consequences of armed conflict and human rights violations. That Taliban officials now claim to be "restoring peace" to Afghanistan is perhaps one of the cruelest ironies of our time, as they have virtually imprisoned Afghan women in their homes and threatened their very survival. The "peace" imposed on that portion of the country under Taliban rule is the peace of the burqa, the quiet of women and girls cowering in their homes, and the silence of a citizenry terrorized by the Taliban's violent and arbitrary application of their version of Shari'a law.

Nefertiti

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 05:31

Enlarge
A member of the Taliban's religious police beating a woman in Kabul on August 26, 2001; photograph taken from footage filmed by the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA)
 
 
 

The friendly faces of The Taliban??

 

Nefertiti

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 05:36
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Enlarge
A member of the Taliban's religious police beating a woman in Kabul on August 26, 2001; photograph taken from footage filmed by the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA)
 
 
 

The friendly faces of The Taliban??

 

Nefertiti

 



Volgens mij is dit westerse propoganda Nefertiti, dat krijg je hier standaard te horen. Het is allemaal gelogen en verzonnen. Alle ooggetuigverslagen, foto`s en video`s zijn gemaakt door satan Bush en zijn gruwelijke companen.


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 05:42

O ja, dat is de waarheid toch? Vergat dat even. De leugens zijn de waarheden of was het andersom?

 Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 05:43
Het is inderdaad schrijnend.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 05:45
Ik ga me bezinnen....

Lijkt me wel even goed, enige spirituele rust.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 07:02

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

assur er is niet zoiets als "gematigde moslim"!Dat zijn termen die de niet gelovige hebben uit gevonden.De edele koran en onze geliefe profeet Mohammed ,vrede zij met hem,dat zijn onze leidraad in de islaam.Je kan niet iets wel aannemen en iets anders afkeuren vanuit de islaam.Onze broeder heeft het ook al uitgelegd,over de beelden wat shirk is in de islaam ,bijv.Ik steun wel de taliban ,want het zijn onze broeders en zuster .Tuurlijk zijn er veel stammen die altijd  de baas wil spelen maar daar kan je de islaam niet voor beschuldigen.Voor de rest heeft Profeet Mohammed ,vrede zij met hem,ook gezegd dat al zelfs al zou fatima,zijn dochter ,iets pikken hij ook haar hand zou afhakken,subhanallah.Mischien kan iemand die hadith vermelden?

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en ons op het rechte pad leiden,amien

moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA de overwinning geven aan al onze broeders en zusters waar ook op de wereld,amien

P.s nefertiti je foto van dat jongetje hoort in irak thuis bij de "zogenaamde bevrijders"die hem dat hebben aangedaan en daarna kunstarmen hebben gegeven en woont nu in amerika.Als je iets wil bewijzen doe het dan wel eerlijk!!

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 07:29
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

assur er is niet zoiets als "gematigde moslim"!Dat zijn termen die de niet gelovige hebben uit gevonden.De edele koran en onze geliefe profeet Mohammed ,vrede zij met hem,dat zijn onze leidraad in de islaam.Je kan niet iets wel aannemen en iets anders afkeuren vanuit de islaam.Onze broeder heeft het ook al uitgelegd,over de beelden wat shirk is in de islaam ,bijv.Ik steun wel de taliban ,want het zijn onze broeders en zuster .Tuurlijk zijn er veel stammen die altijd  de baas wil spelen maar daar kan je de islaam niet voor beschuldigen.Voor de rest heeft Profeet Mohammed ,vrede zij met hem,ook gezegd dat al zelfs al zou fatima,zijn dochter ,iets pikken hij ook haar hand zou afhakken,subhanallah.Mischien kan iemand die hadith vermelden?

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en ons op het rechte pad leiden,amien

moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA de overwinning geven aan al onze broeders en zusters waar ook op de wereld,amien

P.s nefertiti je foto van dat jongetje hoort in irak thuis bij de "zogenaamde bevrijders"die hem dat hebben aangedaan en daarna kunstarmen hebben gegeven en woont nu in amerika.Als je iets wil bewijzen doe het dan wel eerlijk!!

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.



Beste OEM MOUSSA,

Wat ik nu juist niet doe is de Islam beschuldigen. Ik zeg juist dat dit (de Taliban) niets met de Islam te maken heeft.

De Taliban werden, worden door bijna de gehele Moslimgemeenschap beschuldigd van onrechtvaardige daden.

Als ik het goed begrijp is het de Taliban die Sjiieten als Niet Moslims bestempelen.
(erg link, vind ik)

Ik constateer dat wat de Taliban in naam van God of de Koran deden en nog steeds doen, haaks staat op deBoodschap van God.

Rechtvaardig, Barmhartig en liefde.

Niemand kan volharden in het fabeltje dat de Taliban heette. Dat geld ook voor alle andere zogenaamde krijgsheren die het land al decennia lang onveilig maken. In Afghanistan hebben we jaren lang het slechtste voorbeeld gezien van hoe Moslims tegen Moslims kunnen zijn. Niets broeder en zuster geklets. En nu juist de Moslims horen dit liever niet. Schande...Het is dezelfde reactie van de foute moffen van vroeger. Die ontkende ook stelselmatig wat hun broeders, zusters en landgenoten hadden verricht in naam van de nazi heilstaat. Nog steeds staan bejaarden nazi`s met een arm omhoog. Ik heb niet de illussie dat deze zogenaamde Taliban steunbetuigingen zullen stoppen. Ik kan wel met volle kracht en overtuiging hier tegen in gaan.

GOD is veel te groot om onderdrukking en terreur goed te keuren. De Heilige Koran legitimeerd nimmer de manier van de Taliban. God vraagt ons vooruit te kijken en te leren, niet om terug te keren naar de tijd van Mohammed, vrede zij met hem.

Ik ben voor normen en waarden zoals zij staan beschreven in de Koran en Hadieth, niet de normen en waarden van boeven en schurken.

Als laatste, mocht nu werkelijk blijken dat de Taliban de juiste weg is, en dat wij ons allemaal vergissen. Waarom volgt de rest van de Islamitische wereld niet dit goede voorbeeld??

Alle vrouwen een burka aan.
Geen tv en radio.
Geen onderwijs voor vrouwen
De sharia uitgevoerd door analfabeten.

etc etc??????

Het overgrote merendeel van de Islamitische wereld heeft die hele Taliban club nooit erkend als zijnde legitiem. Ja een handjevol dubieuzen....

Maarrr, hier op dit forum doen we dat wel omdat het Onze Broeders en Zusters zijn.

Wel zusters hadden niets te vertellen en de Broeders waar jullie het over hebben waren ordinaire machtswellustelingen.

Ik ben boos.





 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 07:47
Zoals de Profeet (VZMH) zei , geloof met gematigdheid en ga niet over tot het extreme

Sirata-ladina an'amta 'alayhim ghayril ma'dubi 'alayhim wa ladalin [Al Fatihah]vers 7

oftewel voor de niet moslims =

The Way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace,
Those whose (portion) is NOT WRATH
And who go not astray.

oftewel koester geen haat als je een ware Moslim bent, en leer vergevingsgezind te zijn!
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 08:18

assalaamoalaykom wa rahmatollah wa barakkato

de taliban  waren goede leiders   ben het met je eens oeghti oem moussa

moge allah hen bij staan .

 

ps. zuster die hadiet kan ik ook maar kan hem  niet vinden  .

 

 

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 08:30
In eerste instantie geplaatst door Wadee

Zoals de Profeet (VZMH) zei , geloof met gematigdheid en ga niet over tot het extreme

Sirata-ladina an'amta 'alayhim ghayril ma'dubi 'alayhim wa ladalin [Al Fatihah]vers 7

oftewel voor de niet moslims =

The Way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace,
Those whose (portion) is NOT WRATH
And who go not astray.

oftewel koester geen haat als je een ware Moslim bent, en leer vergevingsgezind te zijn!


Vergeet even de taliban, laten we naar de koran kijken en hiermee oordelen. Laten we theoretisch de strafwetten bekijken.

Een vraag aan u wadee. Als een Moslimleider de handen afhouwt van de dieven, is hij dan een extreem. Of de overspeler zweepslagen geeft. Of de moordende dief kruisigt en de zijn handen en voeten kruiselings afhouwt. Is dit extreem?   



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 08:45
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

assalaamoalaykom wa rahmatollah wa barakkato

de taliban  waren goede leiders   ben het met je eens oeghti oem moussa

moge allah hen bij staan .

 

ps. zuster die hadiet kan ik ook maar kan hem  niet vinden  .


Moge Allah ook jouw bij staan beste taqwaa.





 

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 08:47

 inschallah 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 08:48
Beste OEM MOUSSA:

moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA de overwinning geven aan al onze broeders en zusters waar ook op de wereld,amien

Geld dat ook voor Moslims die elkaar afmaken?


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:01
wat denk jij assur  dat de zuster bedoeld ?
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:11
Diverse malen lees ik nu: ik steun de taliban, want het zijn onze broeders en zusters.
Maar waarom verdisconteren diegenen die dat zeggen dan niet dat de door de taliban onderdrukte mensen voor een groot deel ook moslim zijn? Waarom krijgen de Taliban de goedkeuring om mensen zo afschuwelijk te behandelen zoals onomstotelijk is bewezen? Zij onderdrukken hun medegelovigen?

Bestaat er ook een gematigde islam, was een opmerking. Ik denk dat ik als niet-moslim onder gematigde islam versta iemand die zijn geloof zeer serieus neemt, maar er dus voor waken zal om met geweld zijn geloof en visie een ander op te leggen. Net zoals een christen zal staan voor zijn visie op God en Jezus, maar een goed christen zal niet proberen om dat met geweld een ander op te leggen.

Steun voor de Taliban is steun voor een misdadige organisatie, die niets schuwt om zijn misdadige verlangens een ander op te leggen.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:20
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

wat denk jij assur  dat de zuster bedoeld ?


Volgens mij stelde ik dezelfde vraag aan iemand anders omdat ik het niet weet.

Ik ben hier niet bezig met een woordspelletje. Ik ben oprecht bezig me af te vragen welke waanzin nu het welke instand houdt.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:27
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

assur er is niet zoiets als "gematigde moslim"!Dat zijn termen die de niet gelovige hebben uit gevonden.De edele koran en onze geliefe profeet Mohammed ,vrede zij met hem,dat zijn onze leidraad in de islaam.Je kan niet iets wel aannemen en iets anders afkeuren vanuit de islaam.Onze broeder heeft het ook al uitgelegd,over de beelden wat shirk is in de islaam ,bijv.Ik steun wel de taliban ,want het zijn onze broeders en zuster .Tuurlijk zijn er veel stammen die altijd  de baas wil spelen maar daar kan je de islaam niet voor beschuldigen.Voor de rest heeft Profeet Mohammed ,vrede zij met hem,ook gezegd dat al zelfs al zou fatima,zijn dochter ,iets pikken hij ook haar hand zou afhakken,subhanallah.Mischien kan iemand die hadith vermelden?

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en ons op het rechte pad leiden,amien

moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA de overwinning geven aan al onze broeders en zusters waar ook op de wereld,amien

P.s nefertiti je foto van dat jongetje hoort in irak thuis bij de "zogenaamde bevrijders"die hem dat hebben aangedaan en daarna kunstarmen hebben gegeven en woont nu in amerika.Als je iets wil bewijzen doe het dan wel eerlijk!!

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Salaam aleikom,

De foto stond op dezelfde site. Ik kan de site niet zo snel terugvinden. Ik geloof je echter wel daarvoor excuses.  Echter ik steun de taliban niet, ik heb ze niet lief, ik zie er geen reden voor. 

Gematigde moslims bestaan wel. Zolang er extreme moslims zijn, radicale moslims zijn zo kunnen er dus ook gematigde moslims zijn. Je kunt meegaand zijn, je kunt iets veroordelen, je kunt iets verdedigen om al die redenen die ingepakt zitten in bovenstaande benoemingen.  Het is toch te gek voor woorden dat je niet gematigd mag zijn in de ogen van anderen? Moet je dan bang zijn voor je broeders en zusters? El hamdu allah veroordeelt mijn egyptische familie ook de dwangmethodes van de Taliban.

Het radicaal-islamitisch puritanisme wint terrein. Dat baart me zorgen. Ook net weer op het nieuws vermeld de president van Iran dat het maar eens afgelopen moet zijn met het vrije onderwijs, en pleit voor een terugtocht naar de wetten van de 7e eeuw. Een nieuw soort taliban regiem maar dan met sjieetische waarden? Ik zie in beiden niks dan ellende. Nee hoor, horror is het. Als we nog langer doorgaan zo dan vrees ik werkelijk het ergste.

Farida vertelt: Iets verderop zien we 4 vrouwen lopen. Ineens stopt er vlak bij hen een terreinwagen. Zwaaiend met hun kabels die als zweep dienen, springen de taliban eruit; ze beginnen zonder een woord te zeggen, zonder enige uitleg, in te slaan op de vrouwen die volgens voorschrift achter hun burqa verborgen zijn. De vrouwen gillen maar niemand schiet te hulp. Ze rennen om te ontkomen maar struikelen en worden geslagen totdat het bloed over hun schoenen druipt. Ik ben bang, doodsbang.

Lekkere lui zeg. In mijn jaren hier in Egypte heb ik ook aardig wat handtastelijkheden ervaren. Nu ben ik een vredelievend mens maar als een man me betast dan zal hij het voelen. Over de straat heb ik hem gesleept. In dit geval kwamen de mensen me te hulp. Mijn schoonmoeder is bijna 70. In de public bus in Cairo werd zij betast. Ze gilde en mepte erop los. De bus stopte en alle mensen schoten haar te hulp. De man met de losse handjes werd niet zachtzinnig de bus uit geschopt door de mannen en de vrouwen. Vlak de egyptische vrouwen niet uit. Bravo! Dergelijke voorvallen hebben een grote impact op mij gehad. En dat is nog niks in vergelijking wat de afghaanse vrouwen hebben moeten doorstaan.

Nefertiti

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:31

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Diverse malen lees ik nu: ik steun de taliban, want het zijn onze broeders en zusters.
Maar waarom verdisconteren diegenen die dat zeggen dan niet dat de door de taliban onderdrukte mensen voor een groot deel ook moslim zijn? Waarom krijgen de Taliban de goedkeuring om mensen zo afschuwelijk te behandelen zoals onomstotelijk is bewezen? Zij onderdrukken hun medegelovigen?

Bestaat er ook een gematigde islam, was een opmerking. Ik denk dat ik als niet-moslim onder gematigde islam versta iemand die zijn geloof zeer serieus neemt, maar er dus voor waken zal om met geweld zijn geloof en visie een ander op te leggen. Net zoals een christen zal staan voor zijn visie op God en Jezus, maar een goed christen zal niet proberen om dat met geweld een ander op te leggen.

Steun voor de Taliban is steun voor een misdadige organisatie, die niets schuwt om zijn misdadige verlangens een ander op te leggen.

 

 propganda van Westere media .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:34

er bestaan geen radicale moslims   dat heeft de media verzonnen .

je hebt een moslim die  zijn heer allah vreest en het goede doet en het kwaad

vermijd en je hebt een zwake moslim die door het leven en saitan bezig word gehouden . moge allah hem vervloeken (saitan)voor dat jullie mij woorden weer gaan verdraaien

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:42

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

wat denk jij assur  dat de zuster bedoeld ?


Volgens mij stelde ik dezelfde vraag aan iemand anders omdat ik het niet weet.

Ik ben hier niet bezig met een woordspelletje. Ik ben oprecht bezig me af te vragen welke waanzin nu het welke instand houdt.

ik vroeg je ook alleen wat je denkt  is toch niet verkeerd?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:44
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

 

 propganda van Westere media .

Ya setter ya'rob!!!!  Broadcast Taliban propaganda, or die, said Mullah Dadullah. According Mullah Dadullah, the taliban had the right to kill journalists and media who does not support them.  hahahahaha propoganda of eigenlijk meer om te huilen. Taliban propoganda

Nefertiti.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:48
nu in het nl graag?
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 09:50

������ ������ ������ - ��� �� ����
 86 - ������ - ���� �������.
��� ���� ������ ������ 86 - ���� ������ ...
 ���� 6788 - ������ - ���� �������.

6788 - ���������� ������� ���� ����������� ...
����� �:  �����
------------------------------------------------------------ ---------------

6788 - ���������� ������� ���� ����������� ���������� ��������� ���� ����� ������� ���� �������� ���� ��������� - ��� ���� ����
����� ��������� ������������� ����������� ����������������� ������� �������� ���������  ���� ��������� ������� ������� -  ��� ���� ���� ���� -
������ ���������� �������� ������ ��������� ����� ������� ������� -  ��� ���� ���� ���� - . ��������� ������� ������� -  ��� ����
���� ���� - ������� � ���������� ��� ����� ���� ������� �������  � . ����� ����� �������� ����� � ��� �������� �������� �������� �����
���� ���������� ��������� ������� ����� ������ ���������� ��������� � ������� ������ ���������� ������� ��������� �������� �������� � ������� �������
���� ����� ��������� ������ ��������� �������� �������� ��������� ������� � . ������ 2648 � 3475 � 3732 � 3733 �
4304 � 6787 � 6800 - ���� 16578
************************************************************ ****************

Volume 4, Book 56, Number 681:

Narrated 'Aisha:

The people of Quraish worried about the lady from Bani Makhzum who had committed theft. They asked, "Who will intercede for her with Allah's Apostle?" Some said, "No one dare to do so except Usama bin Zaid the beloved one to Allah's Apostle ." When Usama spoke about that to Allah's Apostle Allah's Apostle said, (to him), "Do you try to intercede for somebody in a case connected with Allah's Prescribed Punishments?" Then he got up and delivered a sermon saying, "What destroyed the nations preceding you, was that if a noble amongst them stole, they would forgive him, and if a poor person amongst them stole, they would inflict Allah's Legal punishment on him. By Allah, if Fatima, the daughter of Muhammad stole, I would cut off her hand."


Wij volgen de weg van de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam), de gematigde weg. Wij geloven in alle verzen van de koran, in elke letter zit een beloning en elke letter wordt gepraktiseerd insha Allah. Dat is de weg van de moslim.

Moge Allah ons behoeden om te handelen als de kinderen van Isra+/+s-l.

salaam aleikoum,



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 10:05
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


In eerste instantie geplaatst door Wadee

Zoals de Profeet (VZMH) zei , geloof met gematigdheid en ga niet over tot het extreme

Sirata-ladina an'amta 'alayhim ghayril ma'dubi 'alayhim wa ladalin [Al Fatihah]vers 7

oftewel voor de niet moslims =

The Way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace,
Those whose (portion) is NOT WRATH
And who go not astray.

oftewel koester geen haat als je een ware Moslim bent, en leer vergevingsgezind te zijn!
<span style="font-size: 7.5pt; font-family: Verdana;">Vergeet
even de taliban, laten we naar de koran kijken en hiermee oordelen. Laten we
theoretisch de strafwetten bekijken.<o:p></o:p></span>



<p class="Msonormal"><span style="font-size: 7.5pt; font-family: Verdana;"><o:p></o:p>Een vraag
aan u wadee. Als een Moslimleider de handen afhouwt van de dieven, is hij dan een
extreem. Of de overspeler zweepslagen geeft. Of de moordende dief kruisigt en
de zijn handen en voeten kruiselings afhouwt. Is dit extreem? <span style=""> </span><span style=""> </span><o:p></o:p></span>





Nee dat is niet extreem , overspel plegers , dieven en moordenaars horen inderdaad bestraft te worden   
Hoewel dat in de NL samenleving natuurlijk niet past maar dat doet niet ter zake.

Medische hulp weigeren aan vrouwen ,zomaar mensen doodschieten omdat ze andersdenkend zijn ,onderwijs aan vrouwen verbieden......dit allen is wel extreem en geen niets maar dan ook NIETS te maken met Islam.

Ik hoop dat Allah ooit jullie ogen en harten kan openen en jullie barmhartig , liefdevol en vredelievend kunnen zijn.

Tip; lees eens de Qu'ran vertolkt en uitgelegt door Abdullah Yusuf Ali en misschien kan begrijp je er dan meer van.

Waalaykum Salaam
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 10:25

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

Als ik een dou`a zeg voor mijn broeders en zusters dan bedoel ik AL mijn broeders en zusters die onrecht wordt aangedaan in welke vorm dan ook !!

Nefretiti jij begint over mensen (mannen)GEEN PRAKTISEERENDE MOSLIMS in mijn ogen,die je lastig vallen wat heb dat met de taliban te maken???Ik wordt zovaak op straat lastig gevallen,door nederlanders, ik zie het verband niet???Of bedoel jij weer dat alle moslims zo zijn?

Assur ,wat is er mis met de boerka,niqaab,algehele bedekking als je die vrijwillig aandoet?jij draait heel veel dingen door elkaar heen.T.v. is verboden in de islaam ,als je naar nieuws kijkt of andere "nette"programma`s mag dat wel.Vindt jij dat allemaal ouderwets ofz?Dat is de soenah van onze geliefde profeet Mohammed,vrede zij met hem,en die horen we te volgen ,insha allah.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en onze broeders en zusters sabr geven die onderdrukt worden,amien.

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.


Als ik een dou`a zeg voor mijn broeders en zusters dan bedoel ik AL mijn broeders en zusters die onrecht wordt aangedaan in welke vorm dan ook !!


Nefretiti jij begint over mensen (mannen)GEEN PRAKTISEERENDE MOSLIMS in mijn ogen,die je lastig vallen wat heb dat met de taliban te maken???Ik wordt zovaak op straat lastig gevallen,door nederlanders, ik zie het verband niet???Of bedoel jij weer dat alle moslims zo zijn?


Assur ,wat is er mis met de boerka,niqaab,algehele bedekking als je die vrijwillig aandoet?jij draait heel veel dingen door elkaar heen.T.v. is verboden in de islaam ,als je naar nieuws kijkt of andere "nette"programma`s mag dat wel.Vindt jij dat allemaal ouderwets ofz?Dat is de soenah van onze geliefde profeet Mohammed,vrede zij met hem,en die horen we te volgen ,insha allah.


Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en onze broeders en zusters sabr geven die onderdrukt worden,amien.


Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.



erm tv verboden?hoe kom je daar bij?
Mijn 2 imams hebben allebei een tv.Ik ook.
Als een tv niet zou mogen , waarom internet dan wel

Er is niets mis met een tv , hoewel ik er alleen het NOS journaal,nova en wat vpro dingen op bekijk...
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 10:38
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

wat denk jij assur  dat de zuster bedoeld ?


Volgens mij stelde ik dezelfde vraag aan iemand anders omdat ik het niet weet.

Ik ben hier niet bezig met een woordspelletje. Ik ben oprecht bezig me af te vragen welke waanzin nu het welke instand houdt.

ik vroeg je ook alleen wat je denkt  is toch niet verkeerd?



Excuses, vreemde redenatie.

Ik weet iets niet, ik stel dus de vraag aan de ander.

U stelt de vraag die ik stelde aan een ander, aan mij, en ik moet daar een antwoord op geven?

Niets mis mee, nee, wel verwarrend!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

Als ik een dou`a zeg voor mijn broeders en zusters dan bedoel ik AL mijn broeders en zusters die onrecht wordt aangedaan in welke vorm dan ook !!

Nefretiti jij begint over mensen (mannen)GEEN PRAKTISEERENDE MOSLIMS in mijn ogen,die je lastig vallen wat heb dat met de taliban te maken???Ik wordt zovaak op straat lastig gevallen,door nederlanders, ik zie het verband niet???Of bedoel jij weer dat alle moslims zo zijn?

Assur ,wat is er mis met de boerka,niqaab,algehele bedekking als je die vrijwillig aandoet?jij draait heel veel dingen door elkaar heen.T.v. is verboden in de islaam ,als je naar nieuws kijkt of andere "nette"programma`s mag dat wel.Vindt jij dat allemaal ouderwets ofz?Dat is de soenah van onze geliefde profeet Mohammed,vrede zij met hem,en die horen we te volgen ,insha allah.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en onze broeders en zusters sabr geven die onderdrukt worden,amien.

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.



De Burka is middeleeuws. Dat ging op ten tijde van Mohammed, vrede zij met hem.

Waarom lopen alle soennieten niet in een Burka?
Zijn zij allemaal afgestapt van het geloof?

Het is middeleeuws, daarom.....Een hidjaab is uitstekend en doet hetzelfde.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.