Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De waarheid in pacht?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De waarheid in pacht?
    Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:14

 

Bedankt voor de adviezen.. 


 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:35

Assur,

ik denk dat je perfect weet hoe ik er over denk. Twijfel is (in mijn bescheiden mening) geen probleem. Maar laat je niet afschrikken in je geloof. Jij weet het beste hoe jij je voelt. En je vertegenwoordigd een visie die de Islam mischien wel heel erg nodig hebt.

En allah vergeeft. Dus ga ik er van uit dat hij ook je twijfels begrijpt en vergeeft.

Ik ben er voor je als je wil praten.

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:37
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:49

Beste assur ,die burka zit je wel hoog he ?

groet oem moussa.

Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:01
@Assur.. ik volg de laatste tijd t hele gebeuren n beetje.. snap precies wat je bedoeld.. ik lees en daar houd ik t bij.. ik wil geen commentaar geven op niemand.. maar wil jou als tip geven om n beetje afstand te nemen laat t allemaal n beetje op je inwerken.. wat is de islaam? volgens mij is de ware islaam die waar jij van droomt.. de islaam waar veel liefde en zorgzaamheid in omgaat.. maar tevens word de islaam ook misbruikt door vele moslims in hun voordeel.. en die schromen er niet voor om bijv. de taliban (die hun eigen zusters vermoorden) de hemel in te prijzen.. ik vind t een grote pot onenigheid en misverstanden hier.. vind t ook moeilijk onder woorden te brengen.. neem afstand volg je hart en beslis dan welk pad je wil volgen..
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:16

Salaam aleikom,

Bravo Assur, ik begrijp precies wat je bedoelt. Islam is mooi maar er blijven altijd mensen die de islam misbruiken om zich het recht toe te eigenen te veroordelen. Dat brengt mensen dus NIET tot elkaar.

Nefertiti.

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:17
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Beste assur ,die burka zit je wel hoog he ?

groet oem moussa.



Je slaat de spijker op zijn kop met deze opmerking, je begrijpt er werkelijk niets van...
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:18
In eerste instantie geplaatst door Yellow

@Assur.. ik volg de laatste tijd t hele gebeuren n beetje.. snap precies wat je bedoeld.. ik lees en daar houd ik t bij.. ik wil geen commentaar geven op niemand.. maar wil jou als tip geven om n beetje afstand te nemen laat t allemaal n beetje op je inwerken.. wat is de islaam? volgens mij is de ware islaam die waar jij van droomt.. de islaam waar veel liefde en zorgzaamheid in omgaat.. maar tevens word de islaam ook misbruikt door vele moslims in hun voordeel.. en die schromen er niet voor om bijv. de taliban (die hun eigen zusters vermoorden) de hemel in te prijzen.. ik vind t een grote pot onenigheid en misverstanden hier.. vind t ook moeilijk onder woorden te brengen.. neem afstand volg je hart en beslis dan welk pad je wil volgen..


Bedankt Yellow voor je inzicht!


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:20
Beste Assur,
Ik meen te mogen constateren dat jij, wat de Islam betreft, nu bij een standpunt bent gekomen zoals ik dat zelf eens innam t.a.v. het Christendom. Blijf bij dit standpunt. Je vindt het expliciet verwoord door Jezus in de Evangelie�n. Het staat ook in de Koran. Een goed moslim en een goed christen lijken op elkaar als twee druppels water.
Vriendelijke groeten, Alzukar
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:22
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Assur,
Ik meen te mogen constateren dat jij, wat de Islam betreft, nu bij een standpunt bent gekomen zoals ik dat zelf eens innam t.a.v. het Christendom. Blijf bij dit standpunt. Je vindt het expliciet verwoord door jezus in de Evangelie�n. Het staat ook in de Koran. Een goed moslim en een goed christen lijken op elkaar als twee druppels water.
Vriendelijke groeten, Alzukar


Ik kan dit inderdaad niet tegenspreken.

Ook jij bedankt voor bijdrage..
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:24

Beste assur ,dat was een grapje .Ik begrijp heel goed wat je bedoelt maar ik heb een andere mening daarover.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA je leiden naat het rechte pad,amien

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Beste assur ,dat was een grapje .Ik begrijp heel goed wat je bedoelt maar ik heb een andere mening daarover.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA je leiden naat het rechte pad,amien



Je zult begrijpen dat grapje`s bij mij even niet te vinden zijn....
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:53
In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste belangstellende,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen (met de schoenen uit) wil ik duidelijk stellen dat ik niet de waarheid in pacht denk te hebben. Ik ben een bescheiden mens.

Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum.

Vanaf het allereerste begin was mijn doelstelling om op dit forum vooral veel te leren. Te leren hoe het nu in de praktijk zit met Moslims, de gebruiken, de Hadith en natuurlijk de kroon op het werk de Koran. Ik ben de afgelopen week geschrokken van de wijze waarop sommige Moslims menen om te gaan met de waarden en normen van de vrije maatschappij anno 2006. Ik begrijp dat de Moslim in beginsel teruggrijpt naar de Koran en Hadith elke maal als er een vraag wordt gesteld. Op zich een nobele en rechtgeaarde gedachte. Het blijkt echter in de praktijk dat wat er in de Koran wordt Uitgesproken door God zelf in conflict komt met wat mensen hebben gemaakt en toegevoegd in de Hadith. Om het maar even zo te zeggen, Mohammed, vrede zij met hem, was ook een mens.  

Veel Moslim wetten, regels, normen en waarden zijn heel verschillend ten opzichte van de onze. En dan bedoel ik de westerse voor het gemak. Waar ik de criticaster PP en op andere wijze nefertiti, vanaf het begin kritisch volgde, blijken zij nu juist degene te zijn die de vinger terecht op de zere plekken weten te leggen. Zonder de Islam wezenlijk en in zijn kern aan te vallen. Het is niet de basis of de kern die wordt aaangesproken, het zijn de mensen die veelal onjuist interpreteren die worden aangesproken.

De wijze waarop Moslims, Moslims verdedigen is stuitend en staat geheel buiten de werkelijkheid van rechtvaardigheid.De verdeeldheid tussen Moslims onderling is gigantisch en verdeeld de oema werldwijd. Desondanks noem ik degene die mijn broeder heeft vermoord nog steeds mijn broeder. Ik ben ondertussen zover dat ik de Hadith en de Sharia voor mezelf ongeldig verklaar. Ik houd me alleen nog vast aan het Woord van God Zelf, de Koran. Alle werken behalve de Koran zorgt voor een innerlijk conflict bij mij. Uiteindelijk is de Koran het Allerhoogste, dus ik heb de Waarheid bij me. ;-)

Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden uitgelegd en of ik nu helemaal ga branden in de hel. Aan de andere kant dat doe ik toch al aangezien ik geen Moslim ben. God is daar heel duidelijk over.

Zeer stuitend is het categorisch weigeren van Moslims op dit platform, om  werkleijk inhoudelijk in te gaan op eerlijke kritiek. Standaard wordt een heilige kreet erbij gepakt en dat dekt dan weer de lading.

Ik laat me niet beinvloeden door mijn afkomst. Ik ben niet blind, ik zie welk onrecht er door het westen in naam van mij wordt aangericht. Denken jullie nu echt dat de gemiddelde Nederlander het eens is met "onze" buitenlandse politiek.

Niet dus... Verdeeldheid alom...

Geen enkele keer wordt er daadwerkelijk inhoudelijk ingegaan op de zaken die er werkelijk om doen. Ik vind het getuigen van grote schoonheid als elke Moslim afsluit dat hij/zij ons wenst ook Moslim te worden.

Begrijp mij niet verkeerd beste Moslims alhier. Ik heb al eens eerder gezegd dat de Islam een overtuiging vertegenwoordigd, die in beginsel de mooiste is die ik ooit ben tegengekomen.

Het woord van God uitgesproken via de Koran is Heilig. De interpretatie echter die de mens eraan heeft gegeven aan werken naast de Koran vind ik uiterst twijfelmakend. Als voorbeeld de taliban manier met de wens om terug te keren naar de leefwijze van Mohammed, vrede zij met hem, of daarvoor (Burka etc). Het is ongelofelijk dat sommige stellingen alhier gedeponeerd, worden weggewuifd onder het mom van propaganda of ongelovigen bla bla. Dat vind ik het meest stuitend.

Ik begrijp de overtuiging, ik begrijp niet de onwetendheid en de strucurele weigering om op inhoud in te gaan. Ik zie het als onzekerheid.

Een ding moet ik echter wel stellen. De wijze waarop sommigen elkaar van repliek dienen, is op het scherpst van de snede. Enkelen denken werkelijk de waarheid in pacht te hebben.

Desondanks blijven de Moslims de �ongelovigen� al het goede wensen en God tot zich te laten komen. Ik moet zeggen dat dit getuigd van grote schoonheid en van een overtuiging die ik wel zeer hoog heb zitten. Je merkt het. Het is een conflict waarin ik verkeer.

Enerzijds, de afgestompte inhoudelijke discussie, anderzijds de ander goedheid wensen en vooral de wens om tot God te komen.�Spiritueel ben je dan heel ver.

Ik ben er nog lang niet uit..



Beste Assur,

Zoals ik al eerder een keer zei, ben ik heel blij voor je dat je de geluk heb moge vinden,het geloof van jou Schepper, de Heer der Werelden. Moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je leiden op Zijn weg, Diegene die Hij leidt zal nooit dwalen en diegne die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

1 van de verplichtingen die Allah Subhana Wa Ta'alaa ons allen heeft opgelegd is het opdoen van kennis. Om te leren waarom jouw Schepper je heeft geschapen, wat Allah Subhana Wa Ta'alaa van jouw verwacht, wat Hij verboden en geboden heeft, hoe je Hem moet aanbidden etc.....etc. Kortom zonder kennis zouden we het doel van ons leven niet kennen er dus dan ook niet naar kunnen streven. Allah Subhana Wa Ta'alaa heeft ons Boodschappers(vrede zij met hen allen) gezonden, die ons datgene verkondigden en leerden wat onze Heer die ons heeft geschapen van ons verwacht. En zij (vrede zij met hen allen) hebben allen hun plicht voltooid zoals Allah Subhana Wa Ta'alaa dat ook in de koraan getuigd. De laatste Boodschapper Mohammed (vrede en zegen zij met hem) waarvan wij tot zijn gemeenschap (alhamdulilah) behoren heeft ook zijn taak voltooid. Hij(vrede en zegen zij met hem) heeft ons het Boodschap van Allah Subhana Wa Ta'alaa aan ons overgedragen, hij heeft verteld wat ons plicht is tegen over Allah Subhana Wa Ta'alaa is, wat Allah Subhana Wa Ta'alaa ons heeft opgelegd en wat Hij de Verheven heeft verboden, hoe we Hem moeten aanbidden etc..etc. We dienen Profeet Mohammed(vrede en zegen zij met hem) te volgen.

Allah Subhana Wa Ta'alaa zegt in de koran;

'Mohammed is niet de vader van een van jullie mannen, maar hij is de boodschapper van Allah en de laatste van de profeten. En Allah is Alwetend over alle zaken. (Soerat Al Ahzaab, aayah 40)

'Zeg: 'O mensen, voorwaar ik ben de boodschapper van Allah voor jullie allen. (Allah is) Degene aan Wie het Koninkrijk over de hemelen en de aarde behoort, er is geen god dan Hij. Hij doet leven en Hij doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de ongeletterde profeet, die in Allah en Zijn Woorden gelooft, en volgt Hem. Hopelijk zullen jullie Leiding volgen. (Soerat Al A'raaf, aayah 158)

Beste Assur, kennis is zooo belangrijk. Het is ook vanwege de onwetenheid en de begeertes van de mensen dat zij vernieuwingen binnen het geloof hebben gebracht wat daardoor ook verdeeldheid binnen de oemmah is ontstaan. Je bent nog een beginner je moet nog veel leren over de Islaam, zodat je de waarheid en de valsheid die de mensen verkondigen kunt onderscheiden. Omdat je nog niet zoveel weet, is het te begrijpen dat je verward bent geraakt door uitspraken van mensen op dit forum. Ik zelf adviseer je om niet hier op dit forum kennis op te doen, want je moet nog zo veel leren met de wenige kennis die je hebt kunt je sommige dingen verkeerd gaan begrijpen wat broeder en zusters bedoelen, je mist nog kennis om bepaalde dingen te begrijpen.

Na genoeg kennis te hebben weet je pas, wat hier op de forum waarheid is of onwaarheid is betref de Islaam. Weet best Assur, van wie je kennis neemt, het gaat hier om iets groots namelijk de kennis over de relegie van de Heer der Werelden. Wees alert vooral in dit tijd met al zijn vernieuwingen, waar je kennis opdoet.Mijn advies is, zoek een leraar die jou kan onderwijzen in het gelooft, die de weg volgt van de Profeet(vrede en zegen zij met hem). Je kunt bijvoorbeeld gaan naar de as-soennah moskee in denhaag, of  eltawheed moskee in amsterdam of al-furqaan moskee in eindhoven. Dat zijn 3 moskeen waarvan ik weet dat zij zich bevinden op de soennah.

Moge Allah Subhana Wa Ta'alaa ons allen doen vermeerderen in kennis en ons leiden op Zijn rechte pad. Ameen

Met vriendelijke groeten,
Muslima
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:59
Beste Muslima66,

Ik ben je zeer erkentelijk voor je uitgebreide bijdrage.

Ik dank je voor je advies.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 05:32
In eerste instantie geplaatst door Assur

Het blijkt echter in de praktijk dat wat er in de Koran wordt Uitgesproken door God zelf in conflict komt met wat mensen hebben gemaakt en toegevoegd in de Hadith. Om het maar even zo te zeggen, Mohammed, vrede zij met hem, was ook een mens.  

Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) was en is een voorbeeld voor ons, hij is de profeet van God en was rechtvaardig in alles wat hij deed. Hij was de wandelende Koran, als hij vergaf, maar ook als hij bestrafte.

Ik ben ondertussen zover dat ik de Hadith en de Sharia voor mezelf ongeldig verklaar. Ik houd me alleen nog vast aan het Woord van God Zelf, de Koran. Alle werken behalve de Koran zorgt voor een innerlijk conflict bij mij. Uiteindelijk is de Koran het Allerhoogste, dus ik heb de Waarheid bij me. ;-)

Allah zegt ons in de koran dat de Islam de enige godsdienst bij Allah is. Ook zegt Allah ons dat wij de Boodschapper van Allah moeten gehoorzamen. Als u de sharia van de profeet van Allah en boodschapper Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) ongeldig verklaart, dan doet u dat ook met de koran. De Koran is sharia.

Geen enkele keer wordt er daadwerkelijk inhoudelijk ingegaan op de zaken die er werkelijk om doen. Ik vind het getuigen van grote schoonheid als elke Moslim afsluit dat hij/zij ons wenst ook Moslim te worden.

Dit verbaast mij eerlijk gezegd . Ik heb dacht ik tweemaal mijn hand uitgestrekt om een stuk te schrijven over de rechtvaardigheid van de strafwetten en heb u verzocht om een nieuw topic te openen hierover. U heeft tweemaal met sorry geweigerd en u opende wel een topic, maar niet waarin serieus een vraag werd gesteld. In plaats daarvan ging het over Afghanistan en hoe slecht en barbaars de strafwetten van de Koran en Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) wel niet zijn.

Het woord van God uitgesproken via de Koran is Heilig. De interpretatie echter die de mens eraan heeft gegeven aan werken naast de Koran vind ik uiterst twijfelmakend.

Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft de metgezellen alles geleerd over de koran, zij hebben alles verteld. Ook zijn er hadith van Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) die ons alles uitleggen. Het zijn niet zomaar mensen. Allah zegt ook in de koran dat de interpretatie van de koran bewaard zal blijven en alles duidelijk is.

Als voorbeeld de taliban manier met de wens om terug te keren naar de leefwijze van Mohammed, vrede zij met hem, of daarvoor (Burka etc). Het is ongelofelijk dat sommige stellingen alhier gedeponeerd, worden weggewuifd onder het mom van propaganda of ongelovigen bla bla. Dat vind ik het meest stuitend.

Er is al meerdere malen aangegeven dat strafwetten in de Koran en hadith staan. Bewijzen dat de taliban zomaar mensen deze straffen oplegt is iets waar je bewijzen voor moet neerleggen. Neutraliteit is belangrijk en kijken wat de Koran en de profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) ons vertellen is wat er toe doet.

Ik begrijp de overtuiging, ik begrijp niet de onwetendheid en de strucurele weigering om op inhoud in te gaan. Ik zie het als onzekerheid.

Ik kan u alleen maar uitnodigen om een topic te openen met een vraag en een stelling en ruimte voor een tegenstelling biedt. Laten we opnieuw beginnen en het debat voeren, insha Allah

Ik ben er nog lang niet uit..

Moge Allah u leiden naar het rechte pad


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 05:58
beste 3abd Arra7maan,

Als de Sharia en Hadieth inderdaad een plicht zijn volgens de Koran, dan zal ik als ongelovige door het leven gaan, en in het hiernamaals branden voor eeuwig.

Tenminste, als God het wil..

Het feit dat ik geen behoefte heb om met u of een ander een schaakspel te spelen is omdat ik allang gemerkt heb, dat een zinvolle discussie hier niet plaats kan vinden. U, en een aantal van uw broeders en zusters hebben namelijk de waarheid al in pacht. Dus wat heeft het voor zin in dit geval...?

Ik heb al eerder gezegd dat het inhoudelijk niet ingaan op stellingen van anderen en van mij, eerder in andere topics, stuitend zijn.

Ik dank u beleefd.



soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 05:58

Zoals een eerdere zuster al zei; dit is geen plek om gefundeerde en authentieke kennis op te doen over de islaam.

Beste Assur, indien jij jezelf, de islaam en de moslims serieus neemt en dat doe je insha Allah, dan adviseer ik jouw oprecht om je religieuze kennis niet op islamitische fora op te doen.

Je wilt moslim worden zonder de soennah van onze geliefde profeet (salallahoe alayhi wa sallam) en zonder de islamitische shari'a.

Vraag jezelf nu eens eerlijk en oprecht af hoeveel uren jij hebt doorgebracht met het bestuderen van deze beide islamitische rechtsbronnen.

Vraag jezelf vervolgens eens af hoeveel deskundigen jij hebt geraadpleegd met de vragen die jij hebt over de soennah en de shari'a.

Kortom; het draaid om kennis, zoals de zuster voor mij reeds opmerkte.

Maar indien jij van mening bent dat jij voldoende objectieve studie hebt gemaakt van de soennah en van de shari'a om deze beiden nu reeds af te wijzen en te verwerpen, dan getuigt dit werklijk van kortzichtigheid.

Vraag jezelf ook eens af hoeveel moslims er zijn die de soennah en de shari'a buiten beschouwing laten en je zult merken dat deze op ��n hand te tellen zijn.

Maar goed, wellicht dat jij liever je eigen weg gaat.

moge ALlah ons allen leiden.

PS: Vergeet overigens niet je onderschrift nog even te verwijderen, het is een hadith als ik me niet vergis en aangezien je de soennah zojuist verworpen hebt,......

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 06:02
U heeft het heel goed verwoord Aboe_Hassan,

Ik ga mijn eigen weg in deze en laat mij door niemand iets wijs maken, zonder eerst mijn gezonde verstand te gebruiken.

Dank voor uw, bijdrage....   
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 06:05
Ik laat het hierbij,

Ik dank iedereeen voor voor alle bijdragen, en ik wens iedereen al het goede verder.

Tot ziens , Assur


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 06:14
In eerste instantie geplaatst door Assur

beste 3abd Arra7maan,

Als de Sharia en Hadieth inderdaad een plicht zijn volgens de Koran, dan zal ik als ongelovige door het leven gaan, en in het hiernamaals branden voor eeuwig.

Tenminste, als God het wil..

Het feit dat ik geen behoefte heb om met u of een ander een schaakspel te spelen is omdat ik allang gemerkt heb, dat een zinvolle discussie hier niet plaats kan vinden. U, en een aantal van uw broeders en zusters hebben namelijk de waarheid al in pacht. Dus wat heeft het voor zin in dit geval...?

Ik heb al eerder gezegd dat het inhoudelijk niet ingaan op stellingen van anderen en van mij, eerder in andere topics, stuitend zijn.

Ik dank u beleefd.




Beste assur,

Dat is niet wat ik met debat bedoel, schaakspel en ego's pronken met de waarheid en je gelijk proberen te halen. Omdat u in uw eerste berichten zei dat u de Koran opvolgt en erin geloofd, lijkt mij de beste wijze om uw te helpen, is door verzen uit de Koran neer te zetten om een onderwerp uit te leggen. De Koran heeft de waarheid altijd in pacht, de koran is duidelijk en welbewaard. Als wetten in de koran staan, dan is het minst wat wij kunnen doen deze op het forum te plaatsen en zo hopen dat wij met z'n allen elkaar helpen om Allah te aanbidden.

U ook bedankt.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 06:22
Hoi Assur,

De weloverwogen manier waarop je met geloof omgaat vind ik mooi. Ik begrijp dat t moeilijk is geconfronteerd te worden hiermee. Je hebt iets heel moois gevonden, en ineens kom je dingen tegen waar je veel moeite mee hebt. Een tijd geleden heb ik me wat verdiept in de islam. Ik had met een aantal moslims gesproken, en hun overgave aan God, hun liefdevolle en zachtaardige manier van geloven raakte me diep, maakte dat ik ook op zo'n manier wilde geloven. Oa. de dingen die jij beschrijft, hebben ervoor gezorgd dat ik terugschrok en me bedacht dat de islam niets voor mij was. En dat ik zelfs even niks meer met geloof in het algemeen te maken wilde hebben. Dat is zonde. Dus ik hoop echt heel erg dat je alle mooie dingen die je gevonden hebt in de islam vasthoudt, want er zitten prachtige dingen in! Laat dat niet overschaduwen. Ik hoop dat je mensen om je heen vindt die je helpen en ruimte laten jouw manier van geloven te vinden. Veel geluk in je zoektocht.

groeten, Meri
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 08:14
In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste Muslima66,

Ik ben je zeer erkentelijk voor je uitgebreide bijdrage.

Ik dank je voor je advies.

Assur


Graag gedaan insha Allah dat je een leraar bezitter van kennis zult krijgen van Allah Subhana Wa Ta'alaa, die jouw kan onderwijzen in de Islaam. Weet als je een weg inslaat om kennis op te doen, dat Allah Subhana Wa Ta'alaa je de weg naar het Paradijs zal doen vergemakkelijken.

Want het is middels kennis dat we in Allah Subhana Wa Ta'alaa geloven, van Hem houden, Hem aanbidden, Hem vrezen etc..etc.

Insha Allah komt het allemaal goed, je erkend tenminsten je Schepper en je gelooft in Zijn Woord (koraan), je gelooft in Mohammed (vrede en zegen zij met hem) en je gelooft in de Islaam. Het enige  wat je nog nodig hebt is een leraar die jou onderwijst en jou datgene uitlegt waarmee je zit. En met jou verstand die van  Allah Subhana Wa Ta'alaa hebt gekregen en je geloof in Hem zul je vanzelf de Islaam gaan begrijpen en zijn wijsheden ontdekken. Waarnaar je daarna de zoetheid van het geloof zal proeven en vruchten zal plukken met de kennis die je hebt verkregen.

Met vriendelijke groeten,
Muslima

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 11:39

Beste Assur,

Jij bent voor mij een moslim(in opleiding?) zoals ik denk dat een gelovige dient te leven. Ik ben ervan overtuigd dat jij het goede voor hebt met de mens en de mensheid.

Je stelt dat ik (en nefrtiti op haar manier, ik als christen, zij als moslima) niet kritisch sta t.o.v. de islam als geloof maar t.o.v. de praktische invulling van dit geloof. Dat zie je heel juist.

Ga door op de manier zoals je nu bezig bent omdat je een goed mens bent.

Gisteravond werd ik door een aantal christenen aangesproken op mijn houding t.o.v. Amerika in de wereld. Zij stelden dat ik compromisloos Amerika diende te volgen omdat de islam een groot gevaar voor de vrede is. Ik garandeer je dat ik ook daarop flink van leer trok tegen deze 'christenen', op eenzelfde wijze waarop ik hier leugens, misdaden en wantoestanden ter tafel breng.

Ik vind het van geen enkel belang welk geloof, welke geaardheid, welke politieke overtuiging een mens is toegedaan. Ik zal reageren als ik denk dat er iets fundamenteel mis is.

Tot slot rest me te zeggen dat als je besluit moslim te worden, ik je heel veel levensgeluk toewens! Besluit je geen moslim te worden dan wens ik je ook heel veel levensgeluk toe. Besluit je eskimo te worden dan wens ik je ook heel veel geluk toe. Besluit je atheist te worden dan wens ik je heel veel levensgeluk toe. Besluit je boedhist te worden dan wens ik je ook al weer veel levensgeluk toe.

Kortom, het komt wel goed met jou.

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 12:17
Bedankt Peter Pan,

Ik wens jou natuulijk ook al het beste..

Ik denk ook wel dat het met jou ook best goed kan komen..

Als jij ooit eens zou moeten kiezen, dan adviseer  ik je Eskimo te worden.

Ze hebben altijd verse vis en ze schijnen te geloven in sprookje`s..

Komt dat even goed uit in jouw geval.....

Groet, Assur

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 16:08

Beste Assur, het kan niet goed komen met mij. Het is goed, nu, in de toekomst en in het hiernamaals.

Ik ben eskimo, indiaan, christen, papoea, hindoe, moslim, hindoe, atheist en boedhist.

En God zag dat het goed was.

groet,

PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 23:39

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 01:03

op die manier ben je natuurlijk altijd ingedekt h� Peterpan

Assur.. zoek naar de dingen die jouw aanspraken in je geloof. En een verklaring voor de dingen die je afschrikken. En onthoud.. elke visie elk geloof kan misbruikt worden. Beste voorbeeld hier van is marx.. zijn gedachten waren ongeloofelijk mooi .. (iedereen even veel -of even weinig bezit- geen klasseverschillen meer.. arbeid die loont en niet afstompt- zeker in klassemaatschappij van toen mooie idealen niet?) maar wat anderen er van gemaakt hebben was walgelijk.

Ook nietzche is mooi voorbeeld.. hij voerde de term ubermensch in. En bedoelde daar iets h��l anders mee . (een mens die boven zichzelf en de anderen uitsteeg door volledig naar zijn geweten te kunnen leven -uitleg is moeilijker dan dit maar daar komt het op neer). Wat Hitler met die ideeen gedaan heeft is alom bekend lijkt me.

Maar wat andere met hun ideeen gedaan hebben maakt het niet minder mooi.

Geef je zoektocht niet op.. zoek de ware wil van God.Bij christenen ligt het onderscheid eigenlijk duidelijk.. de God van het oude testament is strenge straffende God. De God van het nieuwe testament is een vergevende vader. Hoewel ik absoluut dingen uit het katholieke geloof verwerp vind ik het beeld van liefhebbende vergevende vader w�l mooi. EN dan is hij vader van ALLE mensen.

Vermits we nog steeds over dezelfde God spreken vermoed ik dat ook in de koran een soortgelijke (niet pers� vergeijking vader) maar soortgelijk beeld .. soortgelijk godsbeeld bestaat. DE barmhartige ... die God waar jij je zo tot aangetrokken voelt. Ga daar terug naar op zoek !

En ja! ga eens naar moskee ... praat daar met de iman (kan dat ? ja h�?) of zoek iemand die je de weg kan wijzen.

Je kan hem altijd mijn vraag van gisteren stellen (voor de nieuwschierige .. komt iemand als moeder theresa- die niet moslim maar christen was in de hemel. Of iemand als pater damiaan .. of zelfs ongelovige die kinderen uit brand red maar er zelf in blijft ..) ik denk dat je aan dat antwoord kan zien welke lijn hij volgt.

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 01:41

Hallo stampertje,

Bedankt voor je goede raad. Ik heb het initiatief inderdaad genomen en via een website contact gezocht met mensen met kennis. Hopelijk vind ik daar wat ik zoek.

Groet,

Assur

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 02:59

Ik heb zojuist zeer verhelderende antwoorden gekregen op mijn twijfels, vragen en zoektocht. Mijn eerdere uitspraken kunnen in dat licht dan ook als niet geschreven worden beschouwd.

Iedereen maakt fouten...

  

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 03:08

blij dat je je weg terug gevonden hebt !

succes met je verdere zoektocht.

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.