Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nederlandse jongen - Tunesisch meisje...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
iwan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote iwan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nederlandse jongen - Tunesisch meisje...
    Geplaatst op: 23 november 2006 om 07:34

hallo!

mijn naam is Iwan, ben Nederlander en ik heb al een half jaar een relatie met K. uit Tunesie. Alles gaat fantastisch, maar tuurlijk is er het verschil van cultuur en mentaliteit...

Mijn vraag naar jullie toe: indien ik voorgesteld en geaccepteerd wil worden aan haar familie, moet ik mij bekeren tot de Islam. En daar ben ik zeker bereid toe.

Maar wat houdt dit dan juist in aub?

dank U voor reacties

iwan

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 08:10

salaam oe 3ailaikom

eerst wil ik je erop atenderen dat als je moslim wilt worden  je het niet voor een persoon moet  doen, maar voor allah en voor je eige redding en niet om geaccepteerd te worden bij je geliefde ten tweede wil ikje erop wijzen dat de relatie rtussen jullie op dit moment zeer verboden is (HARAM) maar helaas zijn der veel zusters die zich aan deze zonde overgeven,

allah oema hdina walijami3i moslimeen wul muslimaat

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 08:22
Beste Iwan,

Bekeren doe je enkel en alleen met de juiste intenties. Deze bedoeling en intentie houd in dat je, je werkelijk overgeeft aan Allah en ook werkelijk zijn Woord volgt.

Bekeren om een relatie te legitimeren is niet de juiste intentie. De shahada uitspreken doe je met je hart en met overtuiging. De shahada is iets fundementeels welke grote gevolgen heeft voor de rest van je leven.  Ik adviseer je eerst de Koran te gaan lezen en een bezoek te brengen aan een moskee voordat je, je bekeerd. Doe eerst kennis op. Ik weet niet of je al een gelovig mens bent, maar als je Christen of Jood bent geloof je in ieder geval al in dezelfde God zoals Moslims doen, en dat is in onze ogen De Enige. 

Op deze site en dit forum heb ook ik veel geleerd, dus ik adviseer je om de discussie te volgen en oude door te nemen (het is niet altijd even vriendelijk, maar dat heeft niets met deIslam te maken, dat ligt aan de mensen zelf).

Onthoud dit: Allah heeft kennis van alle dingen, dat betekent dat er voor Hem geen geheimen zijn. Hij kent jou intenties en bedoelingen. Realiseer je, altijd dat daar geen ontkomen aan is. Wat je ook doet, Hij de Heer Der Werelden heeft daar Kennis van. Ik bedoel daarmee te zeggen dat een bekering met de verkeerde intentie, niet zal worden geaccepteerd (dat zeggen vooraanstaande Moslims en geleerden, zij zijn het daarover eens, degene die uiteindelijk bepaald is natuurlijk, Allah Zelf)

Tegen de tijd dat je echt zover bent, met de juiste intenties, dan kun je zonder schroom en vol met trots zeggen:

(Dit noemt men de shahada)

āsh'hadu ān lā ilaha illā-llah, āsh'hadu ānna mūhammadār rasūlu-llah

"Ik getuig dat er geen god is dan God, ik getuig dat Mohammed Gods boodschapper is."

Zodra je dit hebt gezegd (met of zonder getuigen) ben je in feite een Moslim en zul je,
moeten houden en gaan volgen de zogenaamde vijf zuilen van de Islam.

Geloof (Imen);
Gebed (Salah);
Armenbelasting (Zakaat);
Vasten (Sawm);
Bedevaart (Hadj).


Ik wens je het beste en hoop dat je, de juiste overweging maakt.

Abdul-Khaliq

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Rasoul Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rasoul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 05:05
In eerste instantie geplaatst door dawood102

salaam oe 3ailaikom

eerst wil ik je erop atenderen dat als je moslim wilt worden  je het niet voor een persoon moet  doen, maar voor allah en voor je eige redding en niet om geaccepteerd te worden bij je geliefde ten tweede wil ikje erop wijzen dat de relatie rtussen jullie op dit moment zeer verboden is (HARAM) maar helaas zijn der veel zusters die zich aan deze zonde overgeven,

allah oema hdina walijami3i moslimeen wul muslimaat

Wa alaykoem salaam dawood,

Om enig balans te brengen in dit stukje van jouw verhaal, moet er wel vermeld worden dat onze broeders (zoals) helaas ook niet achter zijn gebleven en zich veel meer en in ernstigere mate  aan deze zonde overgeven. Dit omdat;

  • het voor jongens 'acceptabel' is bij de familie en de 'eer' van de niet echt op het spel staat, terwijl de jongen net zo'n 'hoer' is als de zusters (want zo worden de zusters betiteld en veroordeeld).
  • de sociale controle (en daarmee de druk) op zusters is enorm in t.t. de broeders.

Salaam alaykum,

rasoul

Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 08:41
In eerste instantie geplaatst door Rasoul

In eerste instantie geplaatst door dawood102

salaam oe 3ailaikom

eerst wil ik je erop atenderen dat als je moslim wilt worden  je het niet voor een persoon moet  doen, maar voor allah en voor je eige redding en niet om geaccepteerd te worden bij je geliefde ten tweede wil ikje erop wijzen dat de relatie rtussen jullie op dit moment zeer verboden is (HARAM) maar helaas zijn der veel zusters die zich aan deze zonde overgeven,

allah oema hdina walijami3i moslimeen wul muslimaat

Wa alaykoem salaam dawood,

Om enig balans te brengen in dit stukje van jouw verhaal, moet er wel vermeld worden dat onze broeders (zoals) helaas ook niet achter zijn gebleven en zich veel meer en in ernstigere mate  aan deze zonde overgeven. Dit omdat;

  • het voor jongens 'acceptabel' is bij de familie en de 'eer' van de niet echt op het spel staat, terwijl de jongen net zo'n 'hoer' is als de zusters (want zo worden de zusters betiteld en veroordeeld).
  • de sociale controle (en daarmee de druk) op zusters is enorm in t.t. de broeders.

Salaam alaykum,

rasoul

 

Djazaak Allahu Ghairan Rasoul

Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 10:04

SalaamoeAleikum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh

Moge Allah (Onze God)onze zonden vergeven voor de slechte daden die we plegen.Het enigste wat ik je kan vertellen is dat ik hoop dat Allah swt jou op het Rechte Pad leid en dat je het zoetheid van het Ware Geloof (Islam)mag proefen.Als je vragen aan God hebt,Allah swt hoort jou,al zit je in een gesloten kamer,hij zal je horen,Allah is Alhorende Al-BarmHartige.Vraag aan Allah met al jou Hart,om in hem te willen geloven,Moge Allah zijn Licht op jou schijnen en zijn genade op jou neerdalen.InshaAllah Bi idni Lahh

SalaamoeAleikum

Salima

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.