Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHijab en internationaal recht

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imran_X Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hijab en internationaal recht
    Geplaatst op: 31 december 2003 om 12:54

Assalamualeikum warahmatullahi wabarakatuh,

Graag zou ik in contact komen met broeders en zusters die kennis hebben van het Internationaal recht, mensenrechten en al het andere recht dat mogelijk van toepassing is (recht op integriteit van lichaam en geest?).

Sinds het dragen van de hoofddoek/hijab het praktiseren van Islam betreft (itt 'symboliek', zoals sommige NL'ers ons willen doen geloven) zal het mij verbazen als het dragen van dit kledingstuk niet valt onder de vrijheid van Godsdienst en andere beschermende wetgeving. Is hier onderzoek naar gedaan? Graag reakties van mensen met een achtergrond in de rechten.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 18:55

salaam,

ik kan u hierbij niet helpen,maar mijn zus heeft er ook pbs mee,zij heeft haar job verloren alleen omdat ze besloten had om hijaab te dragen, erg  he!!!

Terug naar boven
Imran_X Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 01:28

Salaam Marhaba,

Bedankt voor jullie reacties. De moeilijkheid ligt niet in het vinden van wetteksten of het vinden van mensen die lijden onder het huidige beleid. Die liggen beide voor het oprapen - op het Internet en elders. Daarom hoop ik dat er mensen zijn die beschikken over onderzoeksmateriaal mbt de toepassing van de relevante wetgeving. Hopelijk lezen er ook mensen met juridische kennis mee.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.