Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat na het reciteren van de Kora

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Bukhari Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Azerbaijan
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat na het reciteren van de Kora
    Geplaatst op: 07 januari 2004 om 16:05

In eerste instantie geplaatst door hayet16

wat betekent bidaa ?bedoelen jullie soms bidden

salaam bid'ah is toevoeging en vernieuwing binnen de islam

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2004 om 20:52
In eerste instantie geplaatst door Bukhari

In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu,

Sadaq Allahoel-adhiem zeggen na het koran reciteren zou haraam zijn???? Sorry hoor, maar dit gaat echt te ver! Ik drink meestal een kop thee na het reciteren van de koran, is dat ook haraam? Hou toch op.

Bida en dus haraam zou zijn het te verplichten, want iets verplicht of verboden verklaren wat Allah niet verplicht of verboden heeft is haraam.

Wassalam, Amier

Er is een verschil want bij sadaqulahu aziem daar is een hadth van die uit z'n context is gerukt je kan dit nalezen op de link http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=B idaa%5C%27+%28Innovaties%29&qa=30

Als je een kop thee drinkt ne de Koran te hebben gelezen daar bestaat geen hadith over  of Koranvers die verkeerd geinterpreteerd kan worden en daar zit men juist men de toevoegingen.

salem aleykum

Salaam alaikum,

ik heb even je link gebruikt en het commentaar van onze digitale cybervriend gelezen van al-islaam.com. Je zegt dat er een hadith is die uit zijn context wordt gehaald maar ik zie geen hadith. De reden die de cyber"imam" aanvoert om het zeggen van 'sadaq Allahu adhiem' na het koran lezen tot verboden te bestempelen heeft hij klakkeloos overgenomen van sheich al Othaymien, die dus blijkbaar als argument heeft dat de profeet het niet zei, en het dus verboden is. Daar gaat deze sheich (en dus al helemaal de cyber"imam") behoorlijk buiten zijn boekje, het is op geen enkele tekst gebaseerd, geen koran en zelfs geen hadith. Volgens de redenatie van deze hooggeleerde heren zou mijn kopje thee wel degelijk haram zijn, omdat hun enige argument is "dat de profeet het niet deed".

Nogmaals, iets verbieden wat God niet verboden heeft is verboden, iets verplichten wat God niet verplicht heeft ook, dus 'sadaq Allahu adhiem' zeggen na het koran lezen is prima, mits je er geen verplichting van maakt. Ik sluit mij geheel bij Marhaba aan.

Wassalam, Amier.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.