Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verliefd

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Konijntje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Konijntje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verliefd
    Geplaatst op: 04 april 2007 om 15:20

Hallo alle leden van Islammail.com

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik vindt ee njongen van 15 jaar leuk enhij mij ookk .. hij wou me laatst een zoen op me wang geven maar ik weet ( wist) niet of het mocht en ik heb gezegd dat ik het niet wil .. allen nu weet ik niet wat ik moet doen omdat ik die jongen togh wel leuk vindt..

Mag hij mij dnn wel een zoen op mijn wang geven ofniett?:S:S

Beslamma en hartelijk dank

Terug naar boven
mohamedd Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamedd Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2007 om 15:30
Salam 3aliakom



Zusje het is haram. zelfs een hand geven aan een jongen is haram.
Uitgaan met een jongen is haram.
Dus een kus of een zoen is absluut haram.
Er zijn meer regels binnen de islam. maar nu kan ik ze niet schrijven
IK hoop  dat ik je vraag beantwoord heb.

Bovendien jij bent te jonggggggggggg

sorry zusje en zorg goed voor je!!!
 jouw broeder binnen islam
Terug naar boven
saloua Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote saloua Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2007 om 15:32
Beste zuster,hier heb je paar ahadiets en een verhaal  van een jonge man die bij de Profeet (vrede zij met hem ) kwam  
Het omgaan van meisjes met jongens en andersom (al-igtilaat), is niet toegestaan in de islam, als zij geen mahram van elkaar zijn. De islam doet alle deuren dicht die tot onzedelijkheid en buitensporigheid kunnen leiden. Zo wordt voorkomen dat misbruik wordt gemaakt van vooral meisjes.

Overgeleverd in sahih Moeslim en Boekhaari dat de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zei: � Pas op en ga niet bij vreemde vrouwen binnen. Een man van Ansaar (de bewoners van Medina) zei: O, rasoollolah! Wat zeg je van �alhamoe�?( familie van de echtgenoot, zoals een man die bij zijn broer�s vrouw binnengaat).

Daarop antwoordde de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem): de �alhamoe� leidt tot de dood.�

In een andere hadieth zegt de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem): � Er is geen man die in een afgezonderde ruimte in gezelschap is van een vreemde vrouw is, of de shaitaan is hun derde gezelschap.� (overgeleverd door imaam Ahmed).






Een jonge man kwam naar de Profeet (vrede zij met hem ) en vroeg:

Een jonge man kwam naar de Profeet (vrede zij met hem ) en vroeg:

"Boodschapper van God, geef mij toestemming om ontucht te bedrijven."

De metgezellen van de Profeet (vrede zij met hem ) schreeuwden naar de jongeling. De Profeet (vrede zij met hem ) hield de metgezellen tegen en vroeg de jonge man om bij hem te komen. De jonge man kwam naar hem toe en ging voor de Profeet (vrede zij met hem ) zitten. Deze vroeg hem:

"Zou je willen dat er ontucht met je moeder werd gepleegd?"

"Nee, moge God mij daarvoor behoeden!"

"Niemand zou dit voor zijn moeder willen. Zou je het voor je dochter willen?"

"Nee,moge God mij daarvoor behoeden!"

"Niemand wou dit voor zijn dochter willen. Zou je het voor je zuster willen?"

Op deze manier ging de Profeet (vrede zij met hem ) door en noemde alle tantes van de jonge man. Ieder keer antwoordde de jongeling: "Nee!" en de Profeet (vrede zij met hem ) antwoordde steeds: "Ook andere mensen willen dat niet!"

Tenslotte plaatste de Profeet (vrede zij met hem ) zijn hand op de borst van de jonge man en zei:"O Heer, reinig zijn hart, vergeef hem zijn zonde en behoed zijn kuisheid."

Daarna was er voor de jonge man niets zo verfoeilijk en afschuwelijk als ontucht.

"En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg. (Qor'aan 17:32)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.