Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

durf jij een kafir een kafir te noemen?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: durf jij een kafir een kafir te noemen?
    Geplaatst op: 24 mei 2007 om 15:11
Helemaal met Aswan eens! Ik kon het niet beter zeggen, broeder.
Ik weet het zeker dat Aswan jullie zo aanspreekt uit liefde voor Allah en uit liefde voor jullie allemaal. Iemand die echt van Allah houdt, zoals Aswan, zal nooit een leugen over de Islam accepteren. Nooit.

De harde toon is waar jullie zelf om vragen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 16:41

UItteraad gaat het uiteindelijk om wat Allah(swt) vindt, maar aangezien je vaak met uitspraken en interpetaties van hedendaagse geleerdes komt, dacht ik dat je hun mening en advies belangrijk vind en volgt. maar ok'

Of ik iets belangrijk vindt of wat Allah (SWT) van mij vind is heel wat anders dan wat jij denkt over wat ik misschien niet weet en aan een imaam zou moeten vragen.

Ik trek me heel wat aan wat geleerden vinden, de beste vooraanstaande geleerden zoals bijv. sheikh Feiz denken net zo over moslims die hun broeders in Islam bashen en daarnaast willen dat we de kuffar met fluwele handschoenen gaan behandelen. Dat mag uit de verschillende toespraken wel duidelijk zijn. 

je hebt waarschijnlijk mijn eerdere teksten(niet goed gelezen) want ik heb niet gezegt dat ik oneens ben met de toon of uitspraak van deze geleerde. ik ben oneens met jou bledigende uitspraken jegens broeders en zusters op het forum,

Om het nog maar eens duidelijk te stellen als je als moslim andere moslim broeders gaat bekrittiseren en in dezelfde adem vrede betogen over de kuffar gaat houden dan moet je niet versteld staan wanneer de bal terug ketst.

Je vind het wel erg dat ik me zonder reservering uitlaat over mensen die zich schuldig maken aan moslim bashen, maar akhi daar heb ik jou anders ook niet over gehoord. Begrijp me niet verkeerd wellicht beheers jij de subtiele wijze die ik op dat niveau niet machtig ben, en heb ik het gewoon niet opgemerkt. Maar ik zie een trend die doorbroken moet worden, of het daarwerkelijk gaat doorbroken worden is niet aan mij maar als ik het niet met mijn handen kan stoppen dan zeker wel verbaal.

Zoals je wel hebt kunnen zien heb ik in eens alle aandacht, van sommige mensen die normaal niets anders doen dan zaken negeren om steeds maar in herhaling te vallen. Vergelijk de paar regels die ik heb gepost ten opzichte van andere langere posts van mede forumleden met bewijsstukken etc over 't onderwerp, dan worden die posts gek genoeg genegeerd maar mijn kritiek is deze mensen niet ontgaan. Dit vind ik op z'n zachts opmerkelijk.

Laten we dan vooral niet juridisch gaan doen over wat wel of niet beledigend is, ik heb duidelijk gezegd dat ik niet gediend ben van mensen die de kuffar verkiezen boven de moslims. Ik ben daar heel erg allergisch voor. De slechtste onder de moslims is nog altijd beter dan de beste onder de kuffar.

Wat je jezelf niet aangedaan wil hebben, doe dat de ander ook niet aan. dit vind ik nu heel cynisch, je zegt het zelf, en ik neem aan dat jij ook niet zo aangesproken wilt worden als jij Abdul-Khaliq en Nefrititi aanspreekt en veroordeeld,

De dag dat jij me de kufar ziet ophemelen, vrede betogen ziet houden en al dat soort dingen en daar andere moslims op ziet bekrittiseren dan mag jij me terecht daar zonder meer op dezelfde wijze aanspreken. Dat lijkt mij meer dan logisch.

verder constateerde ik achterdocht in jou jegens Abdul-Khaliq.

Wat mij betreft heeft de vers die je aanhaalt, geen enkele betrekking op jou foutieve constatering van achterdocht bij mij. Ik heb zaken geconstateerd en ze genoemd, wat je ziet kun je erkennen daar heb je geen achterdocht voor nodig. Je moet afgaan op feiten, en feitelijk heb ik gezegd dat ik het waardeloos vind als je onwille van de kuffar andere moslims gaat bekrittiseren. Dit is uit den boze, je gaat niet de toon of wat dat ook van een moslim bekrittiseren zonder dat iemand daar ook om vraagt, en dan pagina's lange betogen houden hoe lief en aardig en correct we moeten zijn ten opzichte van de kuffar. Ik vind dit soort gedrag hypocriet.

De mensen die hier de Islam proberen neer te halen, zijn meestal de kuffar. Maar dit soort gedrag van nota bene andere moslims gaat er bij mij niet in.

9. Compromising with them and being nice to them at the expense of one�s religion. Allaah says (interpretation of the meaning): "They wish that you should compromise (in religion out of courtesy) with them, so that they (too) would compromise with you." [al-Qalam 68:9]. This includes sitting with them and entering upon them at the time when they are making fun of the Signs of Allaah. Allaah says (interpretation of the meaning): "And it has already been revealed to you in the Book that when you hear the Verses of Allaah being denied and mocked at, then sit not with them, until they engage in a talk other than that; (but if you stayed with them), certainly in that case you would be like them�" [al-Nisa� 4:140]

Imaam Ahmad and Muslim reported that the Prophet SAW (peace and blessings of Allaah be upon him) went out to (the battle of) Badr, and a man from among the mushrikeen followed him and caught up with him at al-Harrah. He said, "I wanted to follow you and join you, and have some of the war-booty with you." (The Prophet SAW (peace and blessings of Allaah be upon him)) said: "Do you believe in Allaah and His Messenger?" He said, "No." He said, "Go back, I do not need help from a mushrik."

Praising them and their civilization and culture, defending them, and admiring their behaviour and skills, without taking note of their false ideology and corrupt religion. Allaah says (interpretation of the meaning): "And strain not your eyes in longing for the things We have given for enjoyment to various groups of them (disbelievers), the splendour of the life of this world that We may test them thereby. But the provision (good reward in the Hereafter) of your Lord is better and more lasting." [Ta-Ha 20:131]. It is also forbidden to honour them, give them titles of respect, initiate greetings to them, give them the best seats in gatherings, and give way to them in the street. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Do not be the first to greet a Jew or a Christian (do not initiate the greeting), and if you meet one of them in the street, then push him to the narrowest part of the way."

Het politiek correct benaderen van bepaalde zaken heeft soms inderdaad de voorkeur, en soms ook niet. Vooral niet wanneer dit al eerder door andere mensen is geprobeerd en onsuccesvol is gebleken. Hoe is het mogelijk dat mensen andere kunnen bekrittiseren, of beschuldigen van het bijvoorbeeld beledigen omdat deze er voor kiest om een paar hele kritische vragen te stellen.

Overal waar ik kijk zie ik zogenaamde "moderne" moslims, die een groot gedeelte van hun tijd spenderen in het voeren van vrede campagnes voor de kuffar welke ten koste gaat van de ummah. Terwijl de geleerde met westerse opleidingen, sponsoring en een mooie kantoor fatwas tegen het boycotten van MacDonalds uitvaardigen, en zich uitspreken tegen hun broeders die ze terroristen noemen worden ondertussen onze broeders en zusters in Palestina, Checheni�, Afghanistan, Iraq, en Kashmir uitgeroeid door de kuffar en worden de geleerde die ons respect behoren te krijgen door sommige van ons met de nek aangekeken en bespot, en gekleineerd tot op hun wijze van toespraak toe!

Het is mijn intentie om deze mensen wakker te schudden, maar laat ik begripvol zijn en zeggen ok ik begrijp dat deze mensen dit beledigend opvatten.. hoewel ik het niet zo bedoeld heb maar dan is nog de vraag waarom smaakt koek van eigen deeg zo slecht?

  

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 13:05

mijn zachtaardigheid jegens iedereen ongeacht elk vorm van identiteit. vlooit voort uit het feit dat ik onze profeet Muhammad(sws) als mijn voorbeeld wil nemen,

159 Door de barmhartigheid van Allah bent u de Profeet zachtmoedig jegens hen gelovigen als u ruw en hardvochtig was geweest zouden zij zich zeker uit uw omgeving hebben verwijderd Vergeef hen daarom en vraag voor hen vergiffenis en raadpleeg hen in belangrijke zaken en wanneer u vastbesloten bent leg dan uw vertrouwen in Allah Voorzeker Allah heeft degenen lief die vertrouwen in Hem hebben Imraan 3  

Dus als de profeet(swt) zich als mensen gedroeg als jij broeder Aswan, zou hij Omar(ra) vermoord hebben omdat hij zijn zus en zwager kort en klein sloeg toen hij hoorde dat ze Moslims waren geworden, en had hij nooit de kans gekregen om de Khalief te worden van de islaitische rijk.

want waarlijk, Allah(swt)is vergevend geziend genadevoll, en hij kiest wie hij   wilt om te begunstigen met zijn wijsheid. want waarlijk  hij is de wil in alles wat geen eigen wil heeft. en hij heeft de mens de wil gegeven en deze neemt hij iedere nacht weer tot zich om alles te herstellen

dus een  deel van ruh(ziel) waar hij alles van gemaakt heeft, is de wil van de mens als we dat zouden willen uitdrukken in de voor de menselijkzintuigelijke terminologie. want de wil van een electroon om langs in een andere baan te zwefen als een andere atoom wordt door wetenschappers die niet zo gelovig zijn als ik geen wil van god genoemd, maar toeval., ( ik hoop dat Juan me nu begrijpt)

la illaha illa ant subhanakaini****oe minal thalemeen.

moge allah mij vergeven, want ik ben niet waardig in het aanzicht van je glorie.

assalaam.

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 13:32
In eerste instantie geplaatst door Khabir

mijn zachtaardigheid jegens iedereen ongeacht elk vorm van identiteit. vlooit voort uit het feit dat ik onze profeet Muhammad(sws) als mijn voorbeeld wil nemen,

159 Door de barmhartigheid van Allah bent u de Profeet zachtmoedig jegens hen gelovigen als u ruw en hardvochtig was geweest zouden zij zich zeker uit uw omgeving hebben verwijderd Vergeef hen daarom en vraag voor hen vergiffenis en raadpleeg hen in belangrijke zaken en wanneer u vastbesloten bent leg dan uw vertrouwen in Allah Voorzeker Allah heeft degenen lief die vertrouwen in Hem hebben Imraan 3  

Dus als de profeet(swt) zich als mensen gedroeg als jij broeder Aswan, zou hij Omar(ra) vermoord hebben omdat hij zijn zus en zwager kort en klein sloeg toen hij hoorde dat ze Moslims waren geworden, en had hij nooit de kans gekregen om de Khalief te worden van de islaitische rijk.

want waarlijk, Allah(swt)is vergevend geziend genadevoll, en hij kiest wie hij   wilt om te begunstigen met zijn wijsheid. want waarlijk  hij is de wil in alles wat geen eigen wil heeft. en hij heeft de mens de wil gegeven en deze neemt hij iedere nacht weer tot zich om alles te herstellen

dus een  deel van ruh(ziel) waar hij alles van gemaakt heeft, is de wil van de mens als we dat zouden willen uitdrukken in de voor de menselijkzintuigelijke terminologie. want de wil van een electroon om langs in een andere baan te zwefen als een andere atoom wordt door wetenschappers die niet zo gelovig zijn als ik geen wil van god genoemd, maar toeval., ( ik hoop dat Juan me nu begrijpt)

la illaha illa ant subhanakaini****oe minal thalemeen.

moge allah mij vergeven, want ik ben niet waardig in het aanzicht van je glorie.

assalaam.

Salaam Alaikum Khabir,

Degene die zijn stem dient te verhogen om zijn verhaal gehoord te krijgen, daar steekt altijd twijfel achter. Je kunt nog zo lang de Islam bestudeerd hebben en het Arabisch vloeiend kunnen spreken, het is dan nog steeds de vraag doe je er iets goeds mee! 

Degene die kalm en met rede mensen direct weet te overtuigen, bij diegene bestaat geen twijfel. Zachtmoedigheid en barmhartigheid waren een van de vele goede eigenschappen van de profeet Mohammed, vrede zij met hem. Gelukkig volgen Moslims niet de eerste de beste spreker. Kritisch zijn mag, het is juist goed!

Mohammede, vrede zij met hem, volgen als voorbeeld is het beste wat je kunt doen. Aan zijn beschaafde normen en waarden kan menigeen een puntje zuigen.

Salaam

 

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 13:49
In eerste instantie geplaatst door jiyuu


<p class="Msonormal">Wa alaikum salaam

<p
class="Msonormal">Dit soort filmpjes zijn juist heel goed voor
Moslims.<o:p></o:p>



<p class="Msonormal">Er is al te veel verwarring en onduidelijkheid
(Shubuhat) over
de Islam verspreid door zogenaamd �moderne� geleerden. Er zijn zo veel
meningsverschillen en onduidelijkheden ontstaan doordat zogenaamd
�moderne moslims�
proberen de Shariah te verdraaien en aan te passen aan hun eigen wil.
Onze gedragsregels dienen
we uit de Islam te halen (en niet van gevoelens van mensen over te
nemen) ook al noemen ze
ons dan �terrorist� en �radicaal�.

<p class="Msonormal">Sheikh Feiz,
zegt niets anders dan wat er in de Quran staat en wat in de Seerah wordt
beschreven. Als je denkt dat een kafir en een Moslim in de ogen van Allah
gelijk zijn, dan kan ik net zo goed morgen weer christen of atheist
worden en heeft het Moslim zijn geen enkele waarde.




Als Moslim zijn niet meer betekent dan "ongelijk zijn" (hoger?) aan
Christenen en atheisten, dan is het idd veel beter dat je christen wordt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 14:02
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Asalaam Aleikum Wa
Rahmatulahi Wa Barakatuhu,


De Islam is heel duidelijk in dingen. Waarom
zou je tegen iemand die ALLAH Subhana Wa Ta'ala verwerpt niet durven
zeggen dat hij/zij een kafir is? Zijn�de hedendaagse joden en de
christenen gelovig als ze ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn�Boodschapper
ontkennen?�Christenen zijn tegenwoordig zo schijnheilig dat ze niet eens
tegen ons durven te zeggen dat ze ons als ongelovigen zien. Die
schijnheiligheid zouden wij niet over moeten nemen alleen maar uit angst
dat ze ons niet aardig zullen vinden. Kafir is geen scheldwoord. [/
COLOR>


Asalaam Aleikum.



Medoune,
Wat jij schijnheilig noemt is gewoon respect. Bovendien kan ik als
christen niet in je hart kijken en oordelen dat je ongelovig bent. jezus
leert ons niet te oordelen maar helaas doen we dat nog al te vaak. Jij kunt
het ook niet helpen dat je een misleide profeet volgt. Je waarheid omtrent
Jezus kan je immers slechts inzien door openbaring en dat is een
genadebewijs van God.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 00:12

Dus als de profeet(swt) zich als mensen gedroeg als jij broeder Aswan, zou hij Omar(ra) vermoord hebben omdat hij zijn zus en zwager kort en klein sloeg toen hij hoorde dat ze Moslims waren geworden, en had hij nooit de kans gekregen om de Khalief te worden van de islaitische rijk.

Hoewel ik je sentiment wel begrijp is de vergelijking die je trekt nogal overdreven broeder Khabir, en contextueel misplaatst. Wanneer had de profeet (SAW) moeten weten dat dit gebeurd was, Omar (ra) is vanaf het huis van zijn zus direct vertrokken naar de profeet (SAW) met de intentie om de Islam te accepteren, de profeet (SAW) heeft hem binnen gelaten waar Omar (ra) vertelde dat hij de waarheid had gezien en dat hij kwam getuige dat hij de Islam kwam accepteren. En een moslim wordt zoals je weet al zijn voorgaande zondes vergeven. Of Omar (ra) het voorval op dat moment (in z'n geheel) heeft voorgelegd is mij niet bekend. Misschien kun jij hier wat meer licht op werpen.

Er zijn een aantal dingen die we hier uit kunnen opmaken, namelijk dat het nogal een onlogische trekking is om te zeggen dat wanneer je mijn kritiek door trekt op de profeet (SAW) na het horen van de situatie van Omar (ra) hij hem vermoord zou hebben. Je moet uitkijken broeder wat je zegt over wat de profeet (SAW) gedaan zou hebben als.... Dit is iets dat niemand weet, en tevens moeten we niet vergeten dat hij de profeet (SAW) was en dus niet zomaar iemand. De profeet (SAW) is zelfs furieus geweest in een andere situatie, maar heeft toen de desbetreffende moslim Abu Dharr niet vermoord. Het voorbeeld waar ik het over heb is een deel van de volgende overlevering:

Enkele sahaabah (metgezellen) zaten bijeen in de afwezigheid van de Profeet (vrede zij met hem) onder hen waren Khalied ibnoe al-Walied, cAbd ar-Rahman ibnoe cAuwf, Bilaal en Aboe Dharr, terwijl deze laatste in een driftige bui was. Zij waren een bepaald onderwerp aan het bespreken. Aboe Dharr deed een voorstel met betrekking tot een strategische kwestie, hij zei: "Ik stel voor dat het leger zo en zo wordt opgesteld.", waarop Bilaal zei: "Nee, dit is een slecht voorstel. Hierop zei Aboe Dharr: "Zelfs jij, o zoon van een zwarte (vrouw) komt mij verbeteren. Er is geen god dan Allah. Wie ben jij?"

Bilaal stond vervolgens verbaasd, geschrokken en in een staat van grote woede op en zei: "Bij Allah, ik zal de Profeet (vrede zij met hem) hierover informeren!" en hij vertrok vervolgens. Toen hij bij de Profeet (vrede zij met hem) aankwam, zei hij: "Heb jij niet gehoord wat Aboe Dharr over mij heeft gezegd?" Hij (de Profeet, vrede zij met hem) vroeg: "Wat zij hij dan?" Hij (Bilaal) zei: "Hij heeft zus en zo gezegd." Het gezicht van de Boodschapper (vrede zij met hem) veranderde hierop van kleur en Aboe Dharr die reeds op de hoogte was gebracht van het beklag van Bilaal kwam de moskee binnenstormen en zei: "O Boodschapper van Allah, as-salaamoe caleikoem wa rahmatoellahi wa barakaatoeh."

De Profeet (vrede zij met hem) was erg boos, zo erg dat zelfs werd gezegd: "Wij wisten niet of hij (de Profeet, vrede zij met hem) hem terug groette, of niet." Hij zei: "O Aboe Dharr, heb jij hem uitgescholden vanwege het feit dat zijn moeder zwart is. Waarlijk jij bent een persoon die nog iets van Djaahiliyah (onwetendheid) in zich heeft! Hierop begon Aboe Dharr te huilen en kwam naar de Profeet (vrede zij met hem), hij ging zitten en zei: "O Boodschapper van Allah, vraag vergeving voor mij, vraag Allah om mij te vergeven." Daarna verliet Aboe Dharr huilend de moskee.  

Zoals je kunt zien heeft Abu Dharr het overleeft. Ik zelf heb aangegeven ge�rriteerd te zijn in tegenstelling tot kwaad. Ook moeten we niet vergeten dat Omar (ra) voordat hij de Qur'an had gelezen en moslim was geworden nog ongelovig was en in jahilliyah verkeerde. Zijn reden was jahilliyah, onwetendheid. Hij heeft voor die dag niet eens de Qur'an gelezen, maar broeder hoe zit het met de moslims in 2007 met internet verbinding, gratis ebooks, videos, moskee�n met mooie minaretten en uitgerust met speakers die mensen van heel ver tot het gebed kunnen roepen? Wat is ons excuus?

Terug naar boven
saloua Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote saloua Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 04:53
In eerste instantie geplaatst door aswan

Dus als de profeet(swt) zich als mensen gedroeg als jij broeder Aswan, zou hij Omar(ra) vermoord hebben omdat hij zijn zus en zwager kort en klein sloeg toen hij hoorde dat ze Moslims waren geworden, en had hij nooit de kans gekregen om de Khalief te worden van de islaitische rijk.

Hoewel ik je sentiment wel begrijp is de vergelijking die je trekt nogal overdreven broeder Khabir, en contextueel misplaatst. Wanneer had de profeet (SAW) moeten weten dat dit gebeurd was, Omar (ra) is vanaf het huis van zijn zus direct vertrokken naar de profeet (SAW) met de intentie om de Islam te accepteren, de profeet (SAW) heeft hem binnen gelaten waar Omar (ra) vertelde dat hij de waarheid had gezien en dat hij kwam getuige dat hij de Islam kwam accepteren. En een moslim wordt zoals je weet al zijn voorgaande zondes vergeven. Of Omar (ra) het voorval op dat moment (in z'n geheel) heeft voorgelegd is mij niet bekend. Misschien kun jij hier wat meer licht op werpen.

Er zijn een aantal dingen die we hier uit kunnen opmaken, namelijk dat het nogal een onlogische trekking is om te zeggen dat wanneer je mijn kritiek door trekt op de profeet (SAW) na het horen van de situatie van Omar (ra) hij hem vermoord zou hebben. Je moet uitkijken broeder wat je zegt over wat de profeet (SAW) gedaan zou hebben als.... Dit is iets dat niemand weet, en tevens moeten we niet vergeten dat hij de profeet (SAW) was en dus niet zomaar iemand. De profeet (SAW) is zelfs furieus geweest in een andere situatie, maar heeft toen de desbetreffende moslim Abu Dharr niet vermoord. Het voorbeeld waar ik het over heb is een deel van de volgende overlevering:

Enkele sahaabah (metgezellen) zaten bijeen in de afwezigheid van de Profeet (vrede zij met hem) onder hen waren Khalied ibnoe al-Walied, cAbd ar-Rahman ibnoe cAuwf, Bilaal en Aboe Dharr, terwijl deze laatste in een driftige bui was. Zij waren een bepaald onderwerp aan het bespreken. Aboe Dharr deed een voorstel met betrekking tot een strategische kwestie, hij zei: "Ik stel voor dat het leger zo en zo wordt opgesteld.", waarop Bilaal zei: "Nee, dit is een slecht voorstel. Hierop zei Aboe Dharr: "Zelfs jij, o zoon van een zwarte (vrouw) komt mij verbeteren. Er is geen god dan Allah. Wie ben jij?"

Bilaal stond vervolgens verbaasd, geschrokken en in een staat van grote woede op en zei: "Bij Allah, ik zal de Profeet (vrede zij met hem) hierover informeren!" en hij vertrok vervolgens. Toen hij bij de Profeet (vrede zij met hem) aankwam, zei hij: "Heb jij niet gehoord wat Aboe Dharr over mij heeft gezegd?" Hij (de Profeet, vrede zij met hem) vroeg: "Wat zij hij dan?" Hij (Bilaal) zei: "Hij heeft zus en zo gezegd." Het gezicht van de Boodschapper (vrede zij met hem) veranderde hierop van kleur en Aboe Dharr die reeds op de hoogte was gebracht van het beklag van Bilaal kwam de moskee binnenstormen en zei: "O Boodschapper van Allah, as-salaamoe caleikoem wa rahmatoellahi wa barakaatoeh."

De Profeet (vrede zij met hem) was erg boos, zo erg dat zelfs werd gezegd: "Wij wisten niet of hij (de Profeet, vrede zij met hem) hem terug groette, of niet." Hij zei: "O Aboe Dharr, heb jij hem uitgescholden vanwege het feit dat zijn moeder zwart is. Waarlijk jij bent een persoon die nog iets van Djaahiliyah (onwetendheid) in zich heeft! Hierop begon Aboe Dharr te huilen en kwam naar de Profeet (vrede zij met hem), hij ging zitten en zei: "O Boodschapper van Allah, vraag vergeving voor mij, vraag Allah om mij te vergeven." Daarna verliet Aboe Dharr huilend de moskee.  

Zoals je kunt zien heeft Abu Dharr het overleeft. Ik zelf heb aangegeven ge�rriteerd te zijn in tegenstelling tot kwaad. Ook moeten we niet vergeten dat Omar (ra) voordat hij de Qur'an had gelezen en moslim was geworden nog ongelovig was en in jahilliyah verkeerde. Zijn reden was jahilliyah, onwetendheid. Hij heeft voor die dag niet eens de Qur'an gelezen, maar broeder hoe zit het met de moslims in 2007 met internet verbinding, gratis ebooks, videos, moskee�n met mooie minaretten en uitgerust met speakers die mensen van heel ver tot het gebed kunnen roepen? Wat is ons excuus?

 

Shokran  broeder  voor je  mooie leeerzame post.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 05:00
Een Profeet waarvan ik het nog maar zou moeten afwachten of ik een ontmoeting met Hem wel zal overleven bevalt mij niet zo.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 05:36

Alzukar, als ik je een tip mag geven. Lees eens de biografie van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, en kijk dan of je er dan nog steeds zo over denkt.

Iemand die zegt in vrede te komen wordt niet onthoofd! Dat is namelijk niet Islamitisch. Ook niet als je een koeffaar bent. 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 07:20
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Alzukar, als ik je een tip mag geven. Lees eens de biografie van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, en kijk dan of je er dan�nog steeds zo over denkt.


Iemand die zegt�in vrede�te komen wordt niet onthoofd! Dat is namelijk niet Islamitisch. Ook niet als je een koeffaar bent.�



"De" biografie? Is onthoofden op zich trouwens w�l Islamitisch?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 12:53
Alleen als kop en romp nog aan elkaar vast zitten
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 13:18
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Alzukar, als ik je een tip mag geven. Lees eens de biografie van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, en kijk dan of je er dan nog steeds zo over denkt.


Iemand die zegt in vrede te komen wordt niet onthoofd! Dat is namelijk niet Islamitisch. Ook niet als je een koeffaar bent. 



"De" biografie? Is onthoofden op zich trouwens w�l Islamitisch?

DE inderdaad. http://www.islam-boek.nl/dilara/toon.item.php?id=88

Lees het eens.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 05:24
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Alzukar, als ik je een tip mag geven. Lees eens de biografie van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, en kijk dan of je er dan�nog steeds zo over denkt.


Iemand die zegt�in vrede�te komen wordt niet onthoofd! Dat is namelijk niet Islamitisch. Ook niet als je een koeffaar bent.�


"De" biografie? Is onthoofden op zich trouwens w�l Islamitisch?


DE inderdaad. http://www.islam-boek.nl/dilara/toon.item.php?id=88


Lees het eens.



Beste Abdul-Khaliq,
Eenieder die tot sektarisch geweld aanzet heeft niets begrepen van Jezus'Woord. Hieruit mag je afleiden hoe ik denk over je profeet: ik wijs hem af, vanuit het diepst van mijn wezen.
Groet, Alzukar.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 06:15
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Alzukar, als ik je een tip mag geven. Lees eens de biografie van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, en kijk dan of je er dan nog steeds zo over denkt.


Iemand die zegt in vrede te komen wordt niet onthoofd! Dat is namelijk niet Islamitisch. Ook niet als je een koeffaar bent. 


"De" biografie? Is onthoofden op zich trouwens w�l Islamitisch?


DE inderdaad. http://www.islam-boek.nl/dilara/toon.item.php?id=88


Lees het eens.



Beste Abdul-Khaliq,
Eenieder die tot sektarisch geweld aanzet heeft niets begrepen van Jezus'Woord. Hieruit mag je afleiden hoe ik denk over je profeet: ik wijs hem af, vanuit het diepst van mijn wezen.
Groet, Alzukar.

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Jij noemt het sektarisch geweld, heel veel anderen noemen het God`s woord volgen en nastreven (ondertussen zo ongeveer 1.2 miljard). 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 09:11

Assalaam Aleikom,

 

Weer terug, nadat een virus (dat bythe way van islaammail afkwam met de naam Generic BackDoor)  mijn pc overnam.

 

Hoewel geen woord gerept over de inhoud zwengelde de discussie alle kanten op behalve de goede.

 

Het ging over de toon. De toon van radicale sjiekhs (en daarna door Aswan) die steeds vaker de gewone man overheersen met hun grote mond. Het is niet moeilijk op te zoeken wat voor een man deze Feiz Mohamed is. En het is tevens niet moeilijk om tegenartikelen te vinden waarom dergelijke sjiekhs zoveel aanhang vinden en waarom ze weinig tegengas krijgen van de meerderheid van moslims.

Zelfs Quaradawi, die de bijnaam: �wicked mufti� heeft zegt over verschillen in uitspraken van voors en tegens in religieuse zaken:  having different views on any issue is something natural. Wie had dat gedacht.

Ik geloof dat de �selfdistruction� van de werkelijke, islam, die oorspronkelijk vrede betekende, voor wie dat vergeten was, te vinden is bij dit soort mensen. Gelukkig blijken er ook nog moslims zich tegen hem uit te spreken.

Zij het minzaam en verdraagzaam zoals het hun betaamt en zich afkeren van dergelijke sprekers zonder in te gaan om de boodschap. Doen we dat wel dat zijn er genoeg andere bronnen waarin mildheid en tolerantie centraal staan.

En Allah weet het beter.

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 09:39
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Alzukar, als ik je een tip mag geven. Lees eens de biografie van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, en kijk dan of je er dan�nog steeds zo over denkt.


Iemand die zegt�in vrede�te komen wordt niet onthoofd! Dat is namelijk niet Islamitisch. Ook niet als je een koeffaar bent.�


"De" biografie? Is onthoofden op zich trouwens w�l Islamitisch?


DE inderdaad. http://www.islam-boek.nl/dilara/toon.item.php?id=88


Lees het eens.


Beste Abdul-Khaliq, Eenieder die tot sektarisch geweld aanzet heeft niets begrepen van Jezus'Woord. Hieruit mag je afleiden hoe ik denk over je profeet: ik wijs hem af, vanuit het diepst van mijn wezen. Groet, Alzukar.


Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Jij noemt het sektarisch geweld, heel veel anderen noemen het God`s woord volgen en�nastreven (ondertussen zo ongeveer 1.2 miljard).�




Ik ben mijn leven lang al eigenwijs geweest, daar zal ik vast flink voor gestraft worden als ik door de Laatste Deur ga.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 11:43
Van dat eigenwijze hebben we hier gelukkig nog niets van gemerkt!
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 19:07
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

 

Weer terug, nadat een virus (dat bythe way van islaammail afkwam met de naam Generic BackDoor)  mijn pc overnam.

 

Hoewel geen woord gerept over de inhoud zwengelde de discussie alle kanten op behalve de goede.

 

Het ging over de toon. De toon van radicale sjiekhs (en daarna door Aswan) die steeds vaker de gewone man overheersen met hun grote mond. Het is niet moeilijk op te zoeken wat voor een man deze Feiz Mohamed is. En het is tevens niet moeilijk om tegenartikelen te vinden waarom dergelijke sjiekhs zoveel aanhang vinden en waarom ze weinig tegengas krijgen van de meerderheid van moslims.

Zelfs Quaradawi, die de bijnaam: �wicked mufti� heeft zegt over verschillen in uitspraken van voors en tegens in religieuse zaken:  having different views on any issue is something natural. Wie had dat gedacht.

Ik geloof dat de �selfdistruction� van de werkelijke, islam, die oorspronkelijk vrede betekende, voor wie dat vergeten was, te vinden is bij dit soort mensen. Gelukkig blijken er ook nog moslims zich tegen hem uit te spreken.

Zij het minzaam en verdraagzaam zoals het hun betaamt en zich afkeren van dergelijke sprekers zonder in te gaan om de boodschap. Doen we dat wel dat zijn er genoeg andere bronnen waarin mildheid en tolerantie centraal staan.

En Allah weet het beter.

 

Salaam Nefertiti

 

Er sterven dagelijks talloze moslims aan de hand van de kuffar, welke politiek correcte besluitvorming en bureaucratie gebruikt om de harten van mensen te verblinden terwijl ze in de praktijk onze broeders en zusters in de Islam, onderdrukken en vermoorden. De sheikh Feiz en mensen zoals hem, zijn op z'n minst een sterk contrast in verhouding tot die zachtaardige, politiek correcte PR oorlog die de kuffar voeren. Laten we als voorbeeld een kind nemen dat tijdens de zomer van 8:30 tot 16:30 naar school moet, iets waar deze geen enkel zin in heeft. Hij staart uit het raam dromend over buiten spelen, en andere dingen die hij wil gaan doen. Ondertussen roept de leraar hem, maar hij is te ver weg in gedachte om dit op te merken. De leraar probeert het een aantal keren, waarop deze zijn naam duidelijk in zijn oor roept, de leerling schrikt wakker en realiseert de realiteit waar hij zich in bevindt.. namelijk op school, in de les waar hij belangrijke stof mis loopt. Hij corrigeert zichzelf en is weer bij zinnen.

Ik geef de voorkeur aan zo'n leraar, die mij helpt mezelf te beteren dan iemand die me met mooie woorden voor de gek probeert te houden. Iemand zoals Bush en Blaire die de wereld trachten te overtuigen dat wat zij doen voor het welzijn van Amerika, nee zelfs voor de welzijn van de gehele wereld is. De ��n miljoen babies en kinderen die zijn gestorven tijdens en na desert storm door de oorlog, de zware sancties op medicijnen, voedsel, schoon water en het verrijkte uranium wat voor veel sterfte en misvormde geboortes van kinderen heeft gezorgt, en niet te vergeten de 600.000 plus moslim mannen, vrouwen en kinderen die zijn gestorven in deze iraq oorlog en de oh zo velen in Afghanistan. Hoe kan een normaal mens nog naar het nieuws kijken en zeggen maar ze spreken in ieder geval met een zachtaardige toon, dus dan zal het allemaal wel loslopen, of dan zal het wel goed zijn, of het is niet goed maar het zijn ook maar mensen laten we ze nog een paar jaar de kans geven om te zien hoe oprecht ze wel of niet zijn misschien dat de volgende 600.000 of 1 miljoen kinderen ons wel overtuigt.

Mensen zoals Sheikh Feiz, zijn passievolle mensen en zijn kritisch.. net zo kritisch als misschien ene theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali waar de meeste het zogenaamd niet mee eens waren maar haar wel wilden respecteren en vonden dat zij niet het land uit hoefde. Ik ben het niet eens met het beleid dat de minister Verdonk van vreemdelingen zaken voerde, maar ze had wel gelijk op dit punt. Wettelijk moest Ayaan weg, maar waarom dan al die treurende politici? Omdat Ayaan deed wat geen moslim in dit land moet leffen, namelijk kritisch, ongenuanceerd, en zonder enig compromis haar meningen uitdragen en zelfs in haar eigen beleid in de praktijk brengen. De Islam, moslims en moslimah's achter de schermen en in het openbaar aanvallen, zij was het slaafje, de hoer van babyloni� die het vuile werk wel even zou gaan opknappen voor haar meesters en meesteressen. En die functie was haar op het lijf geschreven, want zoals we weten begon ze in dit land ooit als schoonmaakster. Haar harde taal bracht haar respect, en status en tranen in de ogen van mensen, zelfs moslims! Maar de sheikhs van onze ummah die er niet op uit zijn om status te verkrijgen of om geliefd te zijn als de dalai lama, maar een duidelijk doel voor ogen hebben om de wil van Allah (SWT) uit te voeren, deze mensen worden met de nek aangekeken. Wat voor een onrecht is dit, waar niet all��n de kuffar maar nu ook wij moslims aan deelnemen!

Als we dan kritisch zijn over andere moslims laat het dan zo objectief en inhoudelijk mogelijk zijn. Laten we dan de moeite nemen om te in detaill te behandelen wat er zo verkeerd aan hetgeen is dat gezegd wordt. Laten we onze leraren niet langer negeren In Sha' Allah. Laten we ze In Sha' Allah niet steeds basisloos bekrittiseren, maar ze prijzen voor het goede dat ze zeggen. 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 01:24

Assalaam Aleikom,

 

Goed gepost Aswan, onder deze belichting zou je nog enig begrip op kunnen brengen. Vooral ook dat je een soort van overeenkomst aankaart tussen mensen die openlijk en hard spreken.

Maar er valt nog veel meer te zeggen over waarom het zo,n bende is in het MO. En dan begeven we ons op het politieke vlak dat heel gecomplicieerd ligt en per land verschilt in het MO.

Ik ben ervan overtuigd dat de schuld van oorlogen en conflicten ook ligt bij onze leiders, hun corrupte aanpak en hun gebrek aan respect voor de mensen.

Er wordt hier over heel veel hoofden gelopen en onder the mom van Allah allerlei kwalijke beslissingen genomen.

Het is persoonlijk als ik zeg, dat ik niet hou van opruiende taal in de religie.Vooral geen taal die gelinkt is aan haat, daar kunnen anderen het dan niet mee eens zijn of zelfs noodzakelijk vinden.

Ik vind dat deze sjiek zich dan op een radicaal randje begeeft. (In onze moskee zijn we al aan onze 4e sjiek bezig, hier in Egypte noemen we ze sjieks geen imams, 1 ervan is ontslagen wegens hard schreeuwen tijdens de vrijdagpreek)

Vooral de eerdere uitspraken van Feiz Mohamed betreffende kinderen, vrouwen en joden zijn echt te bot.

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 09:25
Ik heb toch de indruk dat er meer Moslims sterven door de hand van
Moslims dan van Kafur... En het zou me ook niet verbazen als er meer
Kafur sterven door de hand van Moslims dan van Kafu.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 12:12
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Ik heb toch de indruk dat er meer Moslims sterven door de hand van
Moslims dan van Kafur... En het zou me ook niet verbazen als er meer
Kafur sterven door de hand van Moslims dan van Kafu.
 
Dat is die verknipte gedachtegang van je, die zo statisch is dat je niet van de uit de jaren 80 stammende aan gort geslagen theorie van je af komt. Het moet wel heel saai zijn in jou wereld, waar alles is zoals jij dat ingericht heb en nooit veranderd. Elke dag het zelfde weer, dezelfde krantekoppen en dezelfde smoesjes. Aangezien de feitelijke, cristal heldere en onverminderlijke waarheid is dat de kuffar bij uitstek de meest geweldadige, moordzuchtige en onrechtvaardige mensen op de aarde zijn is het onmogelijk voor welke kuffar dan ook om anders te bewijzen. Als je dit als een uitdaging ziet, des te beter. Dan mag je beginnen met de kruistochten goed te praten vanuit christelijk uitgangspunt en daarna de apartheid want het is al weer een tijd geleden dat ik een goede grap heb gehoord.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 19:03
Aswan, vriendelijk als altijd, en als altijd op de man spelend,
Ik kan me voorstellen dat je in de kringen waar jij je thuis voelt weinig
goede grappen hoort
Wentel jij je maar in de illusie dat Moslims nooit hun kruistochten (of
maantochten?) gehouden hebben, noch apartheid bedreven, noch slaven
verhandelden of er op nahielden. Ik vermoed dat de geschiedenisboekjes
waaruit jij iets trachtte op te steken wegens cencuur de dikte hadden van
een reclamefolder. Of is het gewoon zo dat jij categorisch weigert
kritische notities betreffende de Islam en dan met name de sectarische
salafistische varianten daarvan serieus te nemen en te kwalificeren als
belediging van jouw volmaakte religie en dito profeet?
Ik zou zeggen; als er nog een spoortje realiteitszin bij je aanwezig is
word je vanzelf wel eens wakker uit je grootheidswaan, maar wellicht te
laat...

Eigenlijk hoef ik helemaal niet te bewijzen dat er gradueel geen verschil is
in slechtheid van Moslims of Kuffar. Het dagelijks leven toont dat
duidelijk aan; Moslims en Kuffar zijn allebei mensen met gebreken. en ik
denk dat jij dat ergens diep in je hart, als daar nog iets van over is, ook
wel weet.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.