Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nasheed Al ajama over Hijab (NL vertaald)

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nasheed Al ajama over Hijab (NL vertaald)
    Geplaatst op: 08 juni 2012 om 09:52
Beste Ar Ouet,

Waarom moest Jezus komen? Was Mozes dan al niet voldoende?

Vertelde Jezus iets anders en was hij gekomen om de Wet te veranderen? 

De evangelieën, zeg je? Heeft Jezus dan meerdere boeken? 

Of bedoel je het evangelie volgens Marcus, Johannes, Lucas, Mattheus? 
of misschien volgens Judas of Thomas of het Q-evangelie of de Dode-Zee-rollen 
Of de interpretatie van Paulus? 
't Is moeilijk om een keuze te maken tussen dit grote aanbod van canonieke en apocriefe kennis.

Misschien dat de Islam alles wat eenvoudiger maakt als je de Koran ook zelf gaat lezen en niet laat voorlezen door iemand anders? 

Er is niets nieuws onder de zon. 
De Boodschappen van God blijven dezelfde. 
De mens maakt er een eigen versie van en dringt ze op aan anderen met alle nadelige gevolgen.

Groet



Terug naar boven
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2012 om 00:21
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Mohammad, 

Je stelt het volgende: " degenen die voor problemen kunnen zorgen zijn in de politieke islam te vinden".

Maar m.i. Is de islam (ook) een politieke godsdienst, vanuit oorsprong. Dat is mijn grootste kritiek op jouw geloof.

Groet,



Waarom moest er zonodig een islam (of een christendom)  komen? Jezus' boodschap zoals te lezen uit de Evangelieën lijkt mij eenvoudig en voldoende om als individu op voort te bouwen. 
Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2012 om 10:04
Beste Whatalies, 

Dat is een misvatting die helaas door velen binnen de moslimgemeenschap gedeeld wordt. 

Uit de sunnah van de Profeet saws:

Sahih al-Buchari

Volume 9, Book 88, Number 199:

Narrated Abu Bakra:

Allah's Apostle addressed the people saying, "Don't you know what is the day today?" They replied, "Allah and His Apostle know better." We thought that he might give that day another name. The Prophet said, "Isn't it the day of An-Nahr?" We replied, "Yes. O Allah's Apostle." He then said, "What town is this? Isn't it the forbidden (Sacred) Town (Mecca)?" We replied, "Yes, O Allah's Apostle." He then said, "Your blood, your properties, your honors and your skins (i.e., bodies) are as sacred to one another like the sanctity of this day of yours in this month of yours in this town of yours. (Listen) Haven't I conveyed Allah's message to you?" We replied, "Yes" He said, "O Allah! Be witness (for it). So it is incumbent upon those who are present to convey it (this message of mine) to those who are absent because the informed one might comprehend what I have said better than the present audience who will convey it to him.)" The narrator added: In fact, it was like that. The Prophet added, "Beware! Do not renegade as disbelievers after me by striking (cutting) the necks of one another."

Hier zegt de Profeet saws dat diegene die de Boodschap hoort ze misschien de Boodschap beter begrijpt dan degene die ze verkondigt. 

Het is duidelijk dat slechts weinigen de Boodschap echt begrepen hebben. Velen vinden immers dat zij de enigen zijn die de Boodschap begrijpen en dringen hun versie er van op aan de anderen die niet eens de moeite doen om de Boodschap te begrijpen. 

De Profeet saws zegt ook: Pas op! Wordt geen opstandige ongelovigen na mijn tijd door op elkaars nekken in te hakken. 

Helaas zijn er velen in de opstandigheid beland en vinden ze dat Die Ene te weinig doet en helpers kan gebruiken. Ze plaatsen zich naast Hem en nemen schijnbaar de macht over. 

Die Ene geeft hun uitstel maar waarschuwt duidelijk in Zijn Boodschap tegen zulke hoogmoed.

Alleen diegenen die Hem niet vrezen zijn in staat om Hem te vergeten of Hem zelfs te gebruiken voor eigen belang. En velen vrezen Hem niet meer. Ik vrees voor Hem in hun plaats. 



Volume 9, Book 88, Number 215:Narrated Sa'id bin Jubair:

'Abdullah bin 'Umar came to us and we hoped that he would narrate to us a good Hadith. But before we asked him, a man got up and said to him, "O Abu 'Abdur-Rahman! Narrate to us about the battles during the time of the afflictions, as Allah says:--

'And fight them until there is no more afflictions (i.e. no more worshipping of others besides Allah).'" (2.193) Ibn 'Umar said (to the man), "Do you know what is meant by afflictions? Let your mother bereave you! Muhammad used to fight against the pagans, for a Muslim was put to trial in his religion (The pagans will either kill him or chain him as a captive). His fighting was not like your fighting which is carried on for the sake of ruling."

Mohammed saws vocht tegen de onwetenden, de polytheïsten, de onrechtvaardigen en had de bedoeling om de Boodschap bekend te maken van: Er is geen god dan God.

Net zoals in: Hoor Israël, uw God, uw God is Een.

De macht behoort aan die Ene God en aan niemand anders. Het is een Boodschap van vrede.

Iedereen die de macht als doel heeft op deze aarde is een onrechtpleger.

Diegenen die in de Profeet saws een voorbeeld zien om ten strijde te trekken doen hem onrecht aan.

Ze liegen over Allaah swt en Zijn Boodschapper saws.


Volume 9, Book 88, Number 228:

Narrated Abu Al-Minhal:

When Ibn Ziyad and Marwan were in Sham and Ibn Az-Zubair took over the authority in Mecca and Qurra' (the Kharijites) revolted in Basra, I went out with my father to Abu Barza Al-Aslami till we entered upon him in his house while he was sitting in the shade of a room built of cane. So we sat with him and my father started talking to him saying, "O Abu Barza! Don't you see in what dilemma the people has fallen?" The first thing heard him saying "I seek reward from Allah for myself because of being angry and scornful at the Quraish tribe. O you Arabs! You know very well that you were in misery and were few in number and misguided, and that Allah has brought you out of all that with Islam and with Muhammad till He brought you to this state (of prosperity and happiness) which you see now; and it is this worldly wealth and pleasures which has caused mischief to appear among you. The one who is in Sham (i.e., Marwan), by Allah, is not fighting except for the sake of worldly gain: and those who are among you, by Allah, are not fighting except for the sake of worldly gain; and that one who is in Mecca (i.e., Ibn Az-Zubair) by Allah, is not fighting except for the sake of worldly gain."

Het wereldse heeft de moslims snel terug in de greep gekregen.
De Profeet saws waarschuwde er destijds al voor.
Degene die in Syrië vecht doet dat enkel met het doel van wereldse zaken.
Diegenen die zich tussen jullie bevinden vechten voor hun eigen belang.
Diegene in Mekka vecht enkel voor wereldse belangen. 

De Profeet saws verkondigde en verspreidde het monotheïsme en herhaalde enkel wat de vorige generaties voor een deel vergeten waren.  Als hij tegenstand ondervond dan verdedigde hij zich met alle middelen.
Zijn doel was niet het wereldse belang maar het hemelse belang. 

Dat is nog steeds zo. Dat is Islam: Die Ene God die Oppermachtig is. 
Die Ene God heeft de mens de verantwoordelijkheid gegeven om als toezichthouder op deze wereld te fungeren. Toezichthouder is ieder mens ongeacht ras, herkomst, geloofsovertuiging. 

Islam is iets anders dan de som van uiterlijkheden die vele moslims ten toon spreiden. 
Islam is geen politiek, geen machtsmiddel. 
Islam is mooi, en kritiek raakt de Islam niet noch verandert kritiek er iets aan.

Mensen zijn zwak, ook moslims zijn dat. Fouten maken we allemaal. 

Groet.




Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2012 om 07:38
Beste Mohammad, 

Je stelt het volgende: " degenen die voor problemen kunnen zorgen zijn in de politieke islam te vinden".

Maar m.i. Is de islam (ook) een politieke godsdienst, vanuit oorsprong. Dat is mijn grootste kritiek op jouw geloof.

Groet,

Terug naar boven
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2012 om 00:28
Het uitdelen van welk heilig boek dan ook is verspilling van middelen
Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2012 om 00:23
Beste Whatalies, 

Er is een duidelijk misverstand in de benaming van salafisme her en der aanwezig.
Salafisten zijn inderdaad moslims die terug naar de basis willen, naar de beginperiode van de Islam. 

Echte salafis zijn slechts een kleine minderheid die, hoewel streng fundamentalistisch van aard, niet agressief zijn maar eerder segregatie promoten. 
Ze vinden dat ze enkel in een niet-moslimland kunnen blijven om te prediken en om in scholing te voorzien. Ze leveren wel veel aan de ideologie van de jihadisten.

Diegenen die voor problemen kunnen zorgen zijn eerder in de politieke islam te zoeken. 
De politieke islam vertegenwoordigd door het 'Moslimbroederschap' in al zijn benamingen. 
De moslims die daar toe behoren kunnen een salafistische achtergrond hebben maar hebben het moeilijk met de geleerden uit de KSA die ze als marionetten van het koningshuis en de Amerikanen beschouwen. 

http://www.youtube.com/watch?v=lTymX5fy9Vc

Jihad fi sabil Allah

black flag reportedly used byCaucasian jihadists in 2002 displays the phrase al-jihad fi sabilillah above the takbirand two crossed swords.

In Islam, the phrase al-jihad fi sabil Allah is the equivalent of the western notion of bellum justum or just war.[3] Such a "just war" or "war in the cause of God" has been propagated in modern fundamentalism beginning in the late 19th century, an ideology that arose in context of struggles against colonial powers in North Africa in the late 19th century, as in the Mahdist War in Sudan, and notably in the mid-20th century by Islamic revivalist authors such as Sayyid Qutb and Abul Ala Maududi.[4]



Sayyid Qutb is de schrijver van Milestones, een boekje waarin een strategie wordt uitgewerkt om het Westen langzaam maar zeker in te palmen en zelfs bij minderheid te gaan  domineren.

Zij islamiseren de jeugd op heel zachte wijze en met steun van locale overheden die niet de minste achterdocht schijnen te kennen. 
Er wordt geïntegreerd, samengewerkt, gesubsidieerd, politiek opportunisme gepleegd enz. 
S. Qutb zag dit als een werk van lange adem, niets overhaast. 
Pioniers banen de weg en maken het voor de achterban gemakkelijker. 
T. Ramadan en Co zijn er voorbeelden van. 
De vele verenigingen spelen een subtiel spel. 

Helaas zijn jongeren minder geduldig en willen ze sneller vooruit. 
Soms lezen ze Miletones in de verkeerde richting en willen ze beginnen met het einde: de invoering van de shari'ah. bv sharia4belgium en -holland.

En dan zijn er de ware jihadisten die de jihad uit Milestones als eerste op hun agenda hebben geplaatst. 
Jihadisten zien moslims die vreedzaam willen leven als verraders, als lafaards. 
Jihad is voor hen de 6de pijler van het geloof. 

Ze kunnen ook takfiris worden. Dat betekent dat ze het bloed van hun broeders en zusters halal kunnen verklaren omdat ze hen niet langer als moslims beschouwen. 
In feite zien ze moslims die het niet met hun eens zijn als een gevaar, als afvalligen die mogen gedood worden. Deze "hypocrieten" zien ze als een groter gevaar dan ongelovigen en niet-moslims. 

Voor de ichwaan al muslimeen ( de moslim brotherhood) is de macht in handen krijgen het hoogste doel. 
Die macht is belangrijker dan de godsdienst van de islam op zich die slechts als stok achter de deur dient. 

Ze willen economische controle (islamitisch bankieren) kunnen uitoefenen en sociale controle door de invoering van de shari'ah. Macht en geld is wat hen drijft. 
Wij zullen zien hoe Egypte zal evolueren als hun kandidaat het heft in handen krijgt.

Groet.





Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2012 om 22:32

Het onheilspellende netwerk van de radicale Salafisten

Posted on 3 juni 2012 

Screenshot_3

De Ministers van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaten onderzoeken in de strijd tegen radicale Salafisten uitzettingen, beperkingen van fundamentele rechten en verenigingsverboden. Maar de scene heeft  in toenemende mate contact met elkaar  via sociale netwerken.

Het advies aan de Duitse Salafisten kwam uit de Pakistaanse bergen. “Ga niet meer naar de bijeenkomsten van PRO NRW, want dit leidt alleen maar tot ongecontroleerde strijd”, zei de Duitse terrorist Yassin Chouka onlangs in een dreigvideo. “Het risico is te groot dat jullie door de politie worden gearresteerd”.

De Bonner islamist Chouka, die in Pakistan leeft en regelmatig tot de heilige oorlog (Jihad) en terreur oproept, waarschuwde zijn geloofsbroeders. Iedere arrestatie van een islamist betekent immers normaalgesproken ook diens registratie bij de politie – de nachtmerrie voor een conspiratieve en in binnenplaatsmoskeeën agerende scene.

Bij de rellen begin mei in Bonn en Solingen was het voor het eerst tot een geweldsescalatie door radicale Salafisten gekomen. De politie spreekt van een “nieuwe kwaliteit”.

Er zijn inmiddels ongeveer 4000 Salafisten in Duitsland, daarvan worden1500 als bereid tot gebruiken van geweld ingeschaald – en het aantal aanhangers neemt toe. Ze willen terug naar een oerislam met stenigingen, de democratie afschaffen en in plaats daarvan de islamitische sharia als rechtsorde invoeren.

Met alle “juridisch mogelijke maatregelen”

Aanleiding genoeg voor de conferentie van de Ministers van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaten (IMK) het thema helemaal bovenaan de agenda te plaatsen. De ministers van de bond en de deelstaten, die tot vrijdag in Göhren-Lebbin in Mecklenburg-Vorpommern vergaderden, veroordeelden de straatgevechten: “Daarmee heeft de scene voor het eerst zijn vermogen bewezen tot een landelijke mobilisering en openlijke geweldpleging”.

Screenshot_4

De ministers willen nu met alle mogelijke “juridische maatregelen” tegen de Salafisten optreden – dus met verenigingsverboden, uitzettingen en beperking van fundamentele rechten.

Zo eist de woordvoerder van de Ministers van Binnenlandse Zaken van de CDU, Uwe Schünemann (CDU, uit Niedersachsen om de raddraaiers de uitoefening van hun politieke  fundamentele rechten te verbieden. Daartoe behoren de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vergadering. Het kwijtraken van fundamentele rechten kan echter alleen door het constitutionele hof worden uitgesproken – en zo´n beslissing tegen een extremist is er nog noit geweest.

Toch zei Schünemann tegenover Welt-Online: “De horden zijn hoog, maar geenszins onoverkomelijk”. De andere maatregelen zullen vermoedelijk niet helpen. Want de salafistische scene organiseert zich normaalgesproken niet in verenigingen. En omdat veel Salafisten een Duits paspoort bezitten, kunnen ze niet worden uitgewezen.

De Salafisten zullen dan ook nauwelijks onder de indruk zijn van de besluiten van het IMK. Deze scene heeft steeds meer contact met elkaar via sociale netwerken zoals Facebook. Dat blijkt volgens de politie duidelijk uit de resultaten in Bonn en Solingen. Slechts ongeveer de helft van de 108 gearresteerde Salafisten komt uit Nordrhein-Westfalen.

Een groot deel van de relschoppers was speciaal uit andere delen van de republiek gekomen om deel te nemen aan de protesten – uit Berlijn, Hamburg, Hessen en Niedersachsen.

“Een ideologie gepredikt, die geweld zaait”

Vijf van de gearresteerden onderhielden contacten met de islamschool (200 online-studenten) van de prediker Muhamed Ciftci uit Braunschweig. “Hij biedt in het kader van zijn school islamles op internet aan. Vijf van hen hebben bij Ciftci gestudeerd. Twee van hen hadden persoonlijke contacten naar Braunschweig en woonden daar ook tijdelijk”, zei het hoofd van de binnenlandse veiligheidsdienst van Niedersachsen, Hans-Werner Wargel, tegen “Welt-Online”.

Ciftci zelf propageert het zogenaamde politieke Salafisme, dat weliswaar als grondwetvijandig wordt beoordeeld, maar zich probeert te distantiëren van geweld. “Maar ook dit politieke Salafisme is in staat de basis voor geweld te leggen, omdat het de extreme positionering van zijn aanhangers bevestigt en hen daarmee de ideologische uitrusting voor geweld geeft”, zegt Wargel.

Hij beschouwt deze distantiëring van enkele vooraanstaande Salafisten als volledig ongeloofwaardig: “Hier wordt een ideologie gepredikt, die geweld zaait, zelfs wanneer men zich daarvan verbaal distantieert.”

Screenshot_6

Broeinesten ook op het platteland

Het politieke en het tot geweld bereide Salafisme zouden niet duidelijk van elkaar zijn af te grenzen. Wat Wargel betreft bestaan er “raakvlakken”. Zijn analyse, dat het Salafisme al lang ook de voedingsbodem voor het terrorisme is geworden, wordt door veel collega´s in de deelstaten gedeeld.

Wargel vat dit samen in één formule: “Niet iedere Salafist kan met terroristische activiteiten in verbinding worden gebracht. Maar iedereen, die in het terrorisme terechtgekomen is, was daarvoor een Salafist”.

Broeinesten van terrorisme vermoeden de autoriteiten intussen ook in landelijke regio´s. Zo is de 25-jarige Salafist Murat K., die tijdens de protesten in Bonn twee politieagenten zwaar verwond had met een mes, afkomstig uit de kleine stad Sontra in Hessen. Sowieso komen, naast de centra van de radicaalislamitische scene zoals Keulen, Bonn, Berlijn en Hamburg, in toenemende mate ook kleinere steden zoals Solingen, Kassel Aken en Augsburg in het vizier van de mensen van de binnenlandse veiligheidsdienst terecht.

De radicalen ageren steeds agressiever

Vooral in Solingen heeft zich de afgelopen maanden een extremistische islamistengemeente ontwikkeld, die beoordeeld wordt als Jihadistisch. De radicalen ageren steeds agressiever. Dat blijkt ook uit de verdeling van 300.000 gratis exemplaren van de koran.

“De Salafisten tonen zich nu aanvallender en zelfbewuster”, zei de chef van de binnenlandse veiligheidsdienst in Hamburg, Manfred Murck, tegenover “Welt-Online”. Ze zouden hun aandacht in toenemende mate op Duitsland richten en hun organisatiestructuren verstevigen.

In Hessen vrezen de autoriteiten, dat de deelstaat zich tot een waar centrum van zo´n subcultuur zou kunnen ontwikkelen. “Het aantal Salafisten bij ons is sinds 2009 ongeveer verdubbeld”, zegt Catrin Rieband, de directrice van de islamismeafdeling van de Hessische binnenlandse veiligheidsdienst.

Op dit moment worden er in Hessen ongeveer 500 tot 800 personen tot de Salafistische scene gerekend. Volgens Rieband zou de enorme toeloop het bureau van de deelstaat grote zorgen baren. Want de fundamentalistische ideologie zou zich ook steeds meer als jeugdsubcultuur vestigen.

Vooral in sociale middelpunten zou de fundamentalistische islamstroming aantrekkelijk zijn voor jonge moslims en bekeerlingen. “Er zijn omvangrijke preventieprogramma´s nodig om het van de Salafisten uitgaande gevaar effectief te kunnen indammen”, adviseert Rieband.

Het toverwoord heet “deradicalisering”

De pogingen tot nu toe, zoals antiradicalisering- en drop-outprogramma´s vindt Rieband weinig tot niet effectief. Precies daarvan echter verwachten de Ministers van Binnenlandse Zaken van de bond en de deelstaten successen.

Ze willen samen met de islamitische verenigingen zulke programma´s ontwikkelen en tegelijkertijd jonge mensen immuun maken tegenover wervingspogingen door fundamentalisten.

Het toverwoord heet “deradicalisering”. Maar dat zou volgens deskundigen nog wel eens moeilijk kunnen worden. Salafisten willen zich niet zomaar laten beleren door “ongelovigen” die door de staat betaald worden.

Screenshot_5

Terug naar boven
Qisas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qisas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2012 om 20:38
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.