Islaam.nl Forum
Nasheed Al ajama over Hijab (NL vertaald) |
Post Reply | Pagina <12 |
Schrijver | |
mohammad48
Groupie Lid geworden: 16 augustus 2011 Locatie: marocco Online status: Offline Berichten: 209 |
Plaatsingsopties
Quote Reageer
Onderwerp: Nasheed Al ajama over Hijab (NL vertaald) Geplaatst op: 08 juni 2012 om 09:52 |
Beste Ar Ouet,
Waarom moest Jezus komen? Was Mozes dan al niet voldoende? Vertelde Jezus iets anders en was hij gekomen om de Wet te veranderen? De evangelieën, zeg je? Heeft Jezus dan meerdere boeken? Of bedoel je het evangelie volgens Marcus, Johannes, Lucas, Mattheus? of misschien volgens Judas of Thomas of het Q-evangelie of de Dode-Zee-rollen Of de interpretatie van Paulus? 't Is moeilijk om een keuze te maken tussen dit grote aanbod van canonieke en apocriefe kennis. Misschien dat de Islam alles wat eenvoudiger maakt als je de Koran ook zelf gaat lezen en niet laat voorlezen door iemand anders? Er is niets nieuws onder de zon. De Boodschappen van God blijven dezelfde. De mens maakt er een eigen versie van en dringt ze op aan anderen met alle nadelige gevolgen. Groet |
|
Ar Ouet
Newbie Lid geworden: 06 juni 2012 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 15 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 08 juni 2012 om 00:21 |
Waarom moest er zonodig een islam (of een christendom) komen? Jezus' boodschap zoals te lezen uit de Evangelieën lijkt mij eenvoudig en voldoende om als individu op voort te bouwen. |
|
Luister naar de Stilte van de regen...
|
|
mohammad48
Groupie Lid geworden: 16 augustus 2011 Locatie: marocco Online status: Offline Berichten: 209 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 07 juni 2012 om 10:04 |
Beste Whatalies,
Dat is een misvatting die helaas door velen binnen de moslimgemeenschap gedeeld wordt. Uit de sunnah van de Profeet saws: Sahih al-Buchari
Volume 9, Book 88, Number 199:
Volume 9, Book 88, Number 215:Narrated Sa'id bin Jubair:
|
|
Whatalies
Groupie Lid geworden: 10 augustus 2011 Online status: Offline Berichten: 195 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 07 juni 2012 om 07:38 |
Beste Mohammad,
Je stelt het volgende: " degenen die voor problemen kunnen zorgen zijn in de politieke islam te vinden". Maar m.i. Is de islam (ook) een politieke godsdienst, vanuit oorsprong. Dat is mijn grootste kritiek op jouw geloof. Groet, |
|
Ar Ouet
Newbie Lid geworden: 06 juni 2012 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 15 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 07 juni 2012 om 00:28 |
Het uitdelen van welk heilig boek dan ook is verspilling van middelen
|
|
Luister naar de Stilte van de regen...
|
|
mohammad48
Groupie Lid geworden: 16 augustus 2011 Locatie: marocco Online status: Offline Berichten: 209 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 07 juni 2012 om 00:23 |
Beste Whatalies, Er is een duidelijk misverstand in de benaming van salafisme her en der aanwezig. Salafisten zijn inderdaad moslims die terug naar de basis willen, naar de beginperiode van de Islam. Echte salafis zijn slechts een kleine minderheid die, hoewel streng fundamentalistisch van aard, niet agressief zijn maar eerder segregatie promoten. Ze vinden dat ze enkel in een niet-moslimland kunnen blijven om te prediken en om in scholing te voorzien. Ze leveren wel veel aan de ideologie van de jihadisten. Diegenen die voor problemen kunnen zorgen zijn eerder in de politieke islam te zoeken. De politieke islam vertegenwoordigd door het 'Moslimbroederschap' in al zijn benamingen. De moslims die daar toe behoren kunnen een salafistische achtergrond hebben maar hebben het moeilijk met de geleerden uit de KSA die ze als marionetten van het koningshuis en de Amerikanen beschouwen. Jihad fi sabil AllahA black flag reportedly used byCaucasian jihadists in 2002 displays the phrase al-jihad fi sabilillah above the takbirand two crossed swords. In Islam, the phrase al-jihad fi sabil Allah is the equivalent of the western notion of bellum justum or just war.[3] Such a "just war" or "war in the cause of God" has been propagated in modern fundamentalism beginning in the late 19th century, an ideology that arose in context of struggles against colonial powers in North Africa in the late 19th century, as in the Mahdist War in Sudan, and notably in the mid-20th century by Islamic revivalist authors such as Sayyid Qutb and Abul Ala Maududi.[4] Sayyid Qutb is de schrijver van Milestones, een boekje waarin een strategie wordt uitgewerkt om het Westen langzaam maar zeker in te palmen en zelfs bij minderheid te gaan domineren. Zij islamiseren de jeugd op heel zachte wijze en met steun van locale overheden die niet de minste achterdocht schijnen te kennen. Er wordt geïntegreerd, samengewerkt, gesubsidieerd, politiek opportunisme gepleegd enz. S. Qutb zag dit als een werk van lange adem, niets overhaast. Pioniers banen de weg en maken het voor de achterban gemakkelijker. T. Ramadan en Co zijn er voorbeelden van. De vele verenigingen spelen een subtiel spel. Helaas zijn jongeren minder geduldig en willen ze sneller vooruit. Soms lezen ze Miletones in de verkeerde richting en willen ze beginnen met het einde: de invoering van de shari'ah. bv sharia4belgium en -holland. En dan zijn er de ware jihadisten die de jihad uit Milestones als eerste op hun agenda hebben geplaatst. Jihadisten zien moslims die vreedzaam willen leven als verraders, als lafaards. Jihad is voor hen de 6de pijler van het geloof. Ze kunnen ook takfiris worden. Dat betekent dat ze het bloed van hun broeders en zusters halal kunnen verklaren omdat ze hen niet langer als moslims beschouwen. In feite zien ze moslims die het niet met hun eens zijn als een gevaar, als afvalligen die mogen gedood worden. Deze "hypocrieten" zien ze als een groter gevaar dan ongelovigen en niet-moslims. Voor de ichwaan al muslimeen ( de moslim brotherhood) is de macht in handen krijgen het hoogste doel. Die macht is belangrijker dan de godsdienst van de islam op zich die slechts als stok achter de deur dient. Ze willen economische controle (islamitisch bankieren) kunnen uitoefenen en sociale controle door de invoering van de shari'ah. Macht en geld is wat hen drijft. Wij zullen zien hoe Egypte zal evolueren als hun kandidaat het heft in handen krijgt. Groet. |
|
Whatalies
Groupie Lid geworden: 10 augustus 2011 Online status: Offline Berichten: 195 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 06 juni 2012 om 22:32 |
Het onheilspellende netwerk van de radicale SalafistenHet advies aan de Duitse Salafisten kwam uit de Pakistaanse bergen. “Ga niet meer naar de bijeenkomsten van PRO NRW, want dit leidt alleen maar tot ongecontroleerde strijd”, zei de Duitse terrorist Yassin Chouka onlangs in een dreigvideo. “Het risico is te groot dat jullie door de politie worden gearresteerd”. De Bonner islamist Chouka, die in Pakistan leeft en regelmatig tot de heilige oorlog (Jihad) en terreur oproept, waarschuwde zijn geloofsbroeders. Iedere arrestatie van een islamist betekent immers normaalgesproken ook diens registratie bij de politie – de nachtmerrie voor een conspiratieve en in binnenplaatsmoskeeën agerende scene. Bij de rellen begin mei in Bonn en Solingen was het voor het eerst tot een geweldsescalatie door radicale Salafisten gekomen. De politie spreekt van een “nieuwe kwaliteit”. Er zijn inmiddels ongeveer 4000 Salafisten in Duitsland, daarvan worden1500 als bereid tot gebruiken van geweld ingeschaald – en het aantal aanhangers neemt toe. Ze willen terug naar een oerislam met stenigingen, de democratie afschaffen en in plaats daarvan de islamitische sharia als rechtsorde invoeren. Aanleiding genoeg voor de conferentie van de Ministers van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaten (IMK) het thema helemaal bovenaan de agenda te plaatsen. De ministers van de bond en de deelstaten, die tot vrijdag in Göhren-Lebbin in Mecklenburg-Vorpommern vergaderden, veroordeelden de straatgevechten: “Daarmee heeft de scene voor het eerst zijn vermogen bewezen tot een landelijke mobilisering en openlijke geweldpleging”. De ministers willen nu met alle mogelijke “juridische maatregelen” tegen de Salafisten optreden – dus met verenigingsverboden, uitzettingen en beperking van fundamentele rechten. Zo eist de woordvoerder van de Ministers van Binnenlandse Zaken van de CDU, Uwe Schünemann (CDU, uit Niedersachsen om de raddraaiers de uitoefening van hun politieke fundamentele rechten te verbieden. Daartoe behoren de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vergadering. Het kwijtraken van fundamentele rechten kan echter alleen door het constitutionele hof worden uitgesproken – en zo´n beslissing tegen een extremist is er nog noit geweest. Toch zei Schünemann tegenover Welt-Online: “De horden zijn hoog, maar geenszins onoverkomelijk”. De andere maatregelen zullen vermoedelijk niet helpen. Want de salafistische scene organiseert zich normaalgesproken niet in verenigingen. En omdat veel Salafisten een Duits paspoort bezitten, kunnen ze niet worden uitgewezen. De Salafisten zullen dan ook nauwelijks onder de indruk zijn van de besluiten van het IMK. Deze scene heeft steeds meer contact met elkaar via sociale netwerken zoals Facebook. Dat blijkt volgens de politie duidelijk uit de resultaten in Bonn en Solingen. Slechts ongeveer de helft van de 108 gearresteerde Salafisten komt uit Nordrhein-Westfalen. Een groot deel van de relschoppers was speciaal uit andere delen van de republiek gekomen om deel te nemen aan de protesten – uit Berlijn, Hamburg, Hessen en Niedersachsen. Vijf van de gearresteerden onderhielden contacten met de islamschool (200 online-studenten) van de prediker Muhamed Ciftci uit Braunschweig. “Hij biedt in het kader van zijn school islamles op internet aan. Vijf van hen hebben bij Ciftci gestudeerd. Twee van hen hadden persoonlijke contacten naar Braunschweig en woonden daar ook tijdelijk”, zei het hoofd van de binnenlandse veiligheidsdienst van Niedersachsen, Hans-Werner Wargel, tegen “Welt-Online”. Ciftci zelf propageert het zogenaamde politieke Salafisme, dat weliswaar als grondwetvijandig wordt beoordeeld, maar zich probeert te distantiëren van geweld. “Maar ook dit politieke Salafisme is in staat de basis voor geweld te leggen, omdat het de extreme positionering van zijn aanhangers bevestigt en hen daarmee de ideologische uitrusting voor geweld geeft”, zegt Wargel. Hij beschouwt deze distantiëring van enkele vooraanstaande Salafisten als volledig ongeloofwaardig: “Hier wordt een ideologie gepredikt, die geweld zaait, zelfs wanneer men zich daarvan verbaal distantieert.” Het politieke en het tot geweld bereide Salafisme zouden niet duidelijk van elkaar zijn af te grenzen. Wat Wargel betreft bestaan er “raakvlakken”. Zijn analyse, dat het Salafisme al lang ook de voedingsbodem voor het terrorisme is geworden, wordt door veel collega´s in de deelstaten gedeeld. Wargel vat dit samen in één formule: “Niet iedere Salafist kan met terroristische activiteiten in verbinding worden gebracht. Maar iedereen, die in het terrorisme terechtgekomen is, was daarvoor een Salafist”. Broeinesten van terrorisme vermoeden de autoriteiten intussen ook in landelijke regio´s. Zo is de 25-jarige Salafist Murat K., die tijdens de protesten in Bonn twee politieagenten zwaar verwond had met een mes, afkomstig uit de kleine stad Sontra in Hessen. Sowieso komen, naast de centra van de radicaalislamitische scene zoals Keulen, Bonn, Berlijn en Hamburg, in toenemende mate ook kleinere steden zoals Solingen, Kassel Aken en Augsburg in het vizier van de mensen van de binnenlandse veiligheidsdienst terecht. Vooral in Solingen heeft zich de afgelopen maanden een extremistische islamistengemeente ontwikkeld, die beoordeeld wordt als Jihadistisch. De radicalen ageren steeds agressiever. Dat blijkt ook uit de verdeling van 300.000 gratis exemplaren van de koran. “De Salafisten tonen zich nu aanvallender en zelfbewuster”, zei de chef van de binnenlandse veiligheidsdienst in Hamburg, Manfred Murck, tegenover “Welt-Online”. Ze zouden hun aandacht in toenemende mate op Duitsland richten en hun organisatiestructuren verstevigen. In Hessen vrezen de autoriteiten, dat de deelstaat zich tot een waar centrum van zo´n subcultuur zou kunnen ontwikkelen. “Het aantal Salafisten bij ons is sinds 2009 ongeveer verdubbeld”, zegt Catrin Rieband, de directrice van de islamismeafdeling van de Hessische binnenlandse veiligheidsdienst. Op dit moment worden er in Hessen ongeveer 500 tot 800 personen tot de Salafistische scene gerekend. Volgens Rieband zou de enorme toeloop het bureau van de deelstaat grote zorgen baren. Want de fundamentalistische ideologie zou zich ook steeds meer als jeugdsubcultuur vestigen. Vooral in sociale middelpunten zou de fundamentalistische islamstroming aantrekkelijk zijn voor jonge moslims en bekeerlingen. “Er zijn omvangrijke preventieprogramma´s nodig om het van de Salafisten uitgaande gevaar effectief te kunnen indammen”, adviseert Rieband. De pogingen tot nu toe, zoals antiradicalisering- en drop-outprogramma´s vindt Rieband weinig tot niet effectief. Precies daarvan echter verwachten de Ministers van Binnenlandse Zaken van de bond en de deelstaten successen. Ze willen samen met de islamitische verenigingen zulke programma´s ontwikkelen en tegelijkertijd jonge mensen immuun maken tegenover wervingspogingen door fundamentalisten. Het toverwoord heet “deradicalisering”. Maar dat zou volgens deskundigen nog wel eens moeilijk kunnen worden. Salafisten willen zich niet zomaar laten beleren door “ongelovigen” die door de staat betaald worden. |
|
Qisas
Newbie Lid geworden: 04 juni 2012 Online status: Offline Berichten: 11 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 04 juni 2012 om 20:38 |
Nasheed Al ajama over Hijab
http://youtu.be/HPHXpccxWnU Meer vertaalde video's zijn te vinden op de kanalen hieronder. http://www.youtube.com/user/Deko023 http://www.youtube.com/user/deenfulify http://www.youtube.com/user/73umar http://www.youtube.com/user/NLansarBE http://www.youtube.com/user/TawheedBeweging1 |
|
Post Reply | Pagina <12 |
Spring naar forum | Forum rechten Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.