Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenIsrael en Palestina

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Israel en Palestina
    Geplaatst op: 14 februari 2004 om 14:33

hallo,

ik begrijp uw opvatting,maar het komt allemaal dr de media die hier een belangrijke rol speelt in de exploitatie van deze soort zaken ,maar mits da je hier nimeer verder wil over discussieren,heeft ook gn zin om mn standpunt  (en die van veel moslims/neutrale christene trouwens) verder uit te leggen,

maar ik denk,met een beetje gezond verstand,zie je in volgens de logika wie de misdaadiger is en wie niet.

MVg,meriem.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2004 om 14:45

Het is mij, net zoals Invicible, overduidelijk dat beide partijen slecht zijn voor de situatie.

Het is overduidelijk dat beide groeperingen de oorlog aan zichzelf te wijten hebben. De Britten hebben in 1948 een goed plan opgesteld, maar zowel de zionisten als de palestijnen gingen daar niet mee akkoord. Logisch dat de Britten dan vertrekken, omdat er niets te beginnen was met beide volkeren.

In principe hebben de zionisten gewoon door oorlogen allerlei gebieden veroverd. Gelijk aan de Britten die het mandaat kregen over Palestina.

De meeste van de bewoners van Israel willen wel vrede, maar er zijn van beide kanten twee groeperingen die het verknallen. Aan palestijnse kant is het o.a. Hamas die de vrede onmogelijk maakt en aan de andere kant zijn het de kolonisten die het onmogelijk maken.

Ik pleit voor een situatie als voorgesteld door de Britten in 1948 en anders als de situatie voor 1967.

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2004 om 15:03

hallo,

kunt ge u wel vrstellen als uw land van u wordt afgepakt,met geweld ook nog?!

kunt ge u vrstellen dat een bepaald volk komt nr u land,en gedeeltelijk aan koloniseren ze de meeste gebieden,en willen nog meer

ik denk niet da je dan rustig zult zijn,en gn initiatief zult neme om uw land te verdedigen,

ook al maken ze allerlei compromis,zal het altijd ten voordeel van de zionisten zijn, en dan klagen ze over de palestijnse verzet,normaal gezien,hebben de joden in palestina helemaal nix tezoeken.

de amerikanen/britten verwijten de arabieren omdat ze intolerant zijn,waarom hebben zij t de joden niet onder hun verantwoordlijkheid genomen,vroeger,na de w.o.1,waaaarom??en nu willen zij medelijden tonen ,laat me aub,ni lachen,

mvg,meriem

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2004 om 15:15
In eerste instantie geplaatst door marhaba

hallo,

kunt ge u wel vrstellen als uw land van u wordt afgepakt,met geweld ook nog?!

kunt ge u vrstellen dat een bepaald volk komt nr u land,en gedeeltelijk aan koloniseren ze de meeste gebieden,en willen nog meer

ik denk niet da je dan rustig zult zijn,en gn initiatief zult neme om uw land te verdedigen,

ook al maken ze allerlei compromis,zal het altijd ten voordeel van de zionisten zijn, en dan klagen ze over de palestijnse verzet,normaal gezien,hebben de joden in palestina helemaal nix tezoeken.

de amerikanen/britten verwijten de arabieren omdat ze intolerant zijn,waarom hebben zij t de joden niet onder hun verantwoordlijkheid genomen,vroeger,na de w.o.1,waaaarom??en nu willen zij medelijden tonen ,laat me aub,ni lachen,

mvg,meriem

Beste Marhaba, allereerst zou ik je willen vragen om volledige zinnen te typen, want ik vind het best vervelend lezen met al die afkortingen.

Het doet er niet toe of mensen het zich voor kunnen stellen hoe het is wanneer je land wordt 'ingepikt'. Je kunt moeilijk anders concluderen dan dat het grootste gedeelte van Israel niet van de Palestijnen is. Door de geschiedenis heen, hebben de Palestijnen land verloren door oorlogen, of door het indirect verliezen van een oorlog (WOI).

Echter ben ik het wel met je eens dat de Palestijnen wel degelijk een eigen gebied moeten krijgen, dat zei ik ook al. Ik was het eens met het voorstel van de Britten in 1948. Beide landen waren er echter toen tegen. Ik denk dat dat de grootste fout is geweest.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2004 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door MasterB

In eerste instantie geplaatst door marhaba


hallo,


kunt ge u wel vrstellen als uw land van u wordt afgepakt,met geweld ook nog?!


kunt ge u vrstellen dat een bepaald volk komt nr u land,en gedeeltelijk aan koloniseren ze de meeste gebieden,en willen nog meer


ik denk niet da je dan rustig zult zijn,en gn initiatief zult neme om uw land te verdedigen,


ook al maken ze allerlei compromis,zal het altijd ten voordeel van de zionisten zijn, en dan klagen ze over de palestijnse verzet,normaal gezien,hebben de joden in palestina helemaal nix tezoeken.


de amerikanen/britten verwijten de arabieren omdat ze intolerant zijn,waarom hebben zij t de joden niet onder hun verantwoordlijkheid genomen,vroeger,na de w.o.1,waaaarom??en nu willen zij medelijden tonen ,laat me aub,ni lachen,


mvg,meriem



Beste Marhaba, allereerst zou ik je willen vragen om volledige zinnen te typen, want ik vind het best vervelend lezen met al die afkortingen.


Het doet er niet toe of mensen het zich voor kunnen stellen hoe het is wanneer je land wordt 'ingepikt'. Je kunt moeilijk anders concluderen dan dat het grootste gedeelte van Israel niet van de Palestijnen is. Door de geschiedenis heen, hebben de Palestijnen land verloren door oorlogen, of door het indirect verliezen van een oorlog (WOI).


Echter ben ik het wel met je eens dat de Palestijnen wel degelijk een eigen gebied moeten krijgen, dat zei ik ook al. Ik was het eens met het voorstel van de Britten in 1948. Beide landen waren er echter toen tegen. Ik denk dat dat de grootste fout is geweest.



Misschien schrijven ze zo in Belgie Nederlands :-)
Of niet Marhaba ;-)

Als de Palestijnen gewoon hun land moeten opgeven, moest Europa dat ook doen toen de Duitsers land hadden ingepikt...nee, toen werd half Duitsland gebombardeerd door de gealieerden...

Dus moeten de Moslim landen ook vechten om Palestina terug te krijgen. Waarom moest Europa bevrijdt worden, omdat de Duitse bezetters mensen Afslachtte op gruwelijke wijze en mensen onderdrukte.

Zo doen de Joden het ook met Palestijnen.

FREE PALESTINE!!!!

NAK4LIFE
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2004 om 17:08

salaam

ach zo, excuseer me  dan vr het ongemak(hier begin ik weer!!),

maar ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is geworden, en zoals broeder nak4life heeft gezegd"free palestine" ik denk dat de bewooners daarvan zijn deze situatie beu!! er moet een einde komen aan al die problemen!

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2004 om 01:31

Marhaba,

Ik denk dat zowel de Joodse als de Arabische Palestijnen het zat zijn. De Joden zijn angstig voor de de aanslagen van o.a. Hamas en de Palestijnen zijn de zionistische kolonisten beu. Deze twee 'regerende' partijen bepalen in principe de koers, want feitelijk zijn deze de machthebbers.

De situatie zoals die wordt geschetst met WOII lijkt mij irrelevant, aangezien WOI (het begin van de situatie in Palestina) de oorzaak is van WOI. Zonder WOI en het Interbellum geen WOII. Palestina was onderdeel van het Ottomaanse rijk, dat na WOI de oorlog had verloren, omdat zij met de Centralen een coalitie vormden. Nederland had ten tijde van WOII geen schuld aan de inval. De palestijnen waren ook niet schuldig, maar waren wel onderdeel van. De vergelijking gaat in die zin dus niet op.

Ik ben en blijf voor de situatie zoals de Britten het voorstelden.

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2004 om 03:10

Ik denk dat zowel de Joodse als de Arabische Palestijnen het zat zijn. De Joden zijn angstig voor de de aanslagen van o.a. Hamas en de Palestijnen zijn de zionistische kolonisten beu.

Sorry, maar masterb, als het beste wat je kan verzinnen namens de Palestijnen is dat ze de zionistische kolonisten ''beu'' zijn. Dan hoef jij niet meer te proberen in een palestijn te verplatsen. Zeker als je het in vergelijking zet met aanslagen van o.a. Hamas waar de joden onder leiden. 

Dit valt mij op omdat ik liever naar de realiteit kijk, en de realiteit is dat je moet spreken van een duidelijke slachtoffer en een dader. De concluzie dat de israeliers het zat zijn deel ik absoluut niet! ik ben ervan overtuigt dat zij de huidige situatie wel goed vinden: paletijnen vernederen, muren bouwen, avond klok instellen, steden hermetisch afsluiten en tegenover 1 dode jood staan 5 palestijnen, het liefst nog voor hun pubertijd, enz. Nu is het alleen nog een kwestie van wie heeft de langste adem!!!  Hoe bedoel je zat. gaat toch prima zo?  De sleutel tot vrede licht in de handen van israel, denk b.v. aan de Oslo accorden (getekend en al) Waarom worden die niet uitgevoerd als men het zat is?? Rabin, die was het zat! maar helaas werd dat in israel niet gewaardeerd!

Deze twee 'regerende' partijen bepalen in principe de koers, want feitelijk zijn deze de machthebbers.

israel bepaald de koers, en zeker niet Palestina. israel is (helaas) FEITELIJK de macht hebber! als zelfs de VN (de Wereld) niets te zeggen heeft tegen israel, deze concluzie kun je trekken als je nagaat hoeveel resoluties israel aan haar laars lapt. Dan moet je niet gaan doen alsof Palestina het voor het zeggen heeft, was dat maar zo.

israel is verantwoordelijk voor elke slachtoffer (aan bijde zijden), zolang er geen vrede komt! Dit is mijn standpunt.

Zonder WOI en het Interbellum geen WOII. Palestina was onderdeel van het Ottomaanse rijk, dat na WOI de oorlog had verloren, omdat zij met de Centralen een coalitie vormden.

Zonder water geen vis.  Palestijnen woonden al in palestina voordat de Ottomaanen daar ooit waren geweest! Het enige wat ze hebben geadopteerd is de Islaam, dat maakt ze geen oorspronkelijke ''turk'' die daar maar voor de gelegenheid is gaan setelen! Dus wat bedoel je met onderdeel van het Ottomaanserijk ??? 

Ik ben en blijf voor de situatie zoals de Britten het voorstelden.

Probeer israel maar zo ver te kreigen!

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2004 om 12:38

salaam

goede argumentatie aghie,helemaal mee eens!:-)

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2004 om 10:45

Ik ben nu echt heel blij betreffende dit onderwerp. Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij twee jongens die in dezelfde kamer sliepen: 1 was Palestijns en 1 was Joods. Het had hun van te voren niks geleken om bij elkaar op 1 kamer te slapen maar nu zijn ze elkaars bester vrienden... Het kan dus wel! Ze zijn allebei 2 jaar geleden uit Israel/Palestina ge-emigreerd naar Italie, waar ik nu ook woon en ik vond het gewoon heel mooi om te zien hoe ze met elkaar om gingen en wat voor een groot respect ze voor elkaar hadden. Echt heel goed,

Linda

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2004 om 14:32
In eerste instantie geplaatst door Linda

Ik ben nu echt heel blij betreffende dit onderwerp. Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij twee jongens die in dezelfde kamer sliepen: 1 was Palestijns en 1 was Joods. Het had hun van te voren niks geleken om bij elkaar op 1 kamer te slapen maar nu zijn ze elkaars bester vrienden... Het kan dus wel! Ze zijn allebei 2 jaar geleden uit Israel/Palestina ge-emigreerd naar Italie, waar ik nu ook woon en ik vond het gewoon heel mooi om te zien hoe ze met elkaar om gingen en wat voor een groot respect ze voor elkaar hadden. Echt heel goed,

Linda

Hallo

De reden waarom het gaat is het feit dat de jood momenteel palestina niet bezet. Wij als Moslims hebben niets tegen de Joden zolang als ze ons niet onderdrukken en bezetten. Ik hoop dat de rest van de zionisten in Palestina dit voorbeeld volgen en terug emigreren naar de landen vanwaar ze komen. Zoniet, zullen we ze bestrijden tot ze Inscha'Allah vertrekken, dood of levend.......

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2004 om 14:41

Salamoen Aleykum

Sorry maar als je even kijkt naar het verleden van palestina naar de tijd van de Ottomaanse Rijk bijvoorbeeld toen waren er ook joden en christenen onder de islamitische bevolking en die mochten ook gewoon hun geloof uitoefenen. Nix aan de hand. Tot de zionistische beweging ontstaat. Volgens mij is het gewoon de joden die de orde komen storen en dan nog doen alsof ze slachtoffer zijn ik wordt er echt misselijk van bah!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2004 om 14:47
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykum

Sorry maar als je even kijkt naar het verleden van palestina naar de tijd van de Ottomaanse Rijk bijvoorbeeld toen waren er ook joden en christenen onder de islamitische bevolking en die mochten ook gewoon hun geloof uitoefenen. Nix aan de hand. Tot de zionistische beweging ontstaat. Volgens mij is het gewoon de joden die de orde komen storen en dan nog doen alsof ze slachtoffer zijn ik wordt er echt misselijk van bah!

Het gaat in principe direct om de tijd nadat het Ottomaanse Rijk werd opgeheven. Het mandaat kwam deels in handen van Frankrijk en deels in handen van Groot-Brittanie. Dat toen der Judenstaat geschreven werd was onderdeel van de nieuwe staat die gesticht mocht worden in Israel.

Het land was ooit, toen het nog Juda heette, van de Joden. Momenteel is het door middel van oorlogsvoering weer van de Joden, maar moeten ze de Palestijnen wel degelijk ruimte geven.

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 09:02

oulkoum asalaam,

precies masterb je zegt het zelf ze moeten de palestijnen ruimte geven om hun godsdienst uit te oefenen. en ze gewoon toelating geven om naar de al-aqsa moskee te gaan om te bidden. maar waarom doen ze dat niet????????????

de palestijnen vallen de joden niet zo maar aan.  ze verdedigen zich omdat de joden hun telkens verjagen van hun eigen land en hun huizen vernielen en hun kinderen doden.. als ik daar was zou ik allang al aan de jihaad hadden mee gedaan niet om wraak te nemen maar voor het heilige land en eventueel mezelf opofferen voor de wil van allah

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.