Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenheb jij ook banden met al-qaida

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: heb jij ook banden met al-qaida
    Geplaatst op: 14 juni 2004 om 14:36

Hoi Amier,

zoals jij het uitlegt, klinkt het al wat anders.  Toch denk ik dat democratie steeds boven despotisme te verkiezen valt, volkssoevereiniteit is wat mij betreft een enorm belangrijke stap voor de mensheid geweest.  Ook al heeft een land een goeie heerser, dan moet het volk toch nog zelf kunnen kiezen (in dit geval herverkiezen) en niet deze keuze voor zich gemaakt zien worden, al dan niet religieus gestoeld.  Volgens mij zijn er zo al voorbeelden geweest in de geschiedenis, en k denk dat het verlicht despotisme heette.

Mijn tweede punt is dat in Yahya's beeld zo'n khalifaat zich over de hele wereld zou uitstrekken, ik weet niet hoe jij hierover denkt.  Maar ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat het grootste deel van de wereld met de Sharia akkoord zou gaan.  Neem dit nu niet negatief op, maar de sharia is wel een heel strak keurslijf.  Jij hebt een motivatie om de sharia te volgen, je geloof.  Maar als je niet in de Islaam gelooft, kan zo'n strakke set regels (waarvan me ook nog wel s de logica zoek lijkt) wel heel lastig zijn, ik persoonlijk zou er niet onder willen leven.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 14:06

Salaam alaikum,

als we uitgaan van de hypothese dat de khalief en leiders van zo'n khalifaat zoals Yahya dat zich voorstelt rechtvaardig en competent zijn, en hun opvolgers dat ook altijd zullen zijn, dan denk ik dat er geen bezwaar is tegen een khalifaat, ook al is ze niet democratisch ingericht. Als dyizya (belasting voor religieuze minderheden) en zakaat voor moslim op elkaar afgestemd kunnen worden in een eerlijk belastingstelsel, vrijheden, rechten en plichten kunnen worden vastgelegd en nageleefd, als iedereen gelukkig is met die wetten en regels, dan vind ik zo'n khalifaat een prachtig en nastrevenswaardig ideaal.

Maar zolang er sprake moet zijn van geweld en onderdrukking, zolang macht nog altijd corrupt maakt, zolang etnische, culturele en maatschappelijke verschillen de mensheid nog altijd verscheuren ben ik bang dat er van zo'n ideale staat geen geen sprake zal zijn.

Ik ben van mening dat ons hoogste ideaal als moslims de voledige overgave aan God is. En ik ben ook van mening dat dat ieders individuele opgave is en dat je geen specefieke staatsvorm nodig hebt om dat te kunnen bereiken, zolang je in vrijheid je levensovertuiging maar kan praktiseren.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 11:05

In eerste instantie geplaatst door Yahya


De partij Vlaamsblok heeft vanuit mijn Islamitische visie geen bestaansrecht, hetzelfde geldt voor de andere niet-Islamitische Westerse partijen zoals PvDA, LPF en CDA etc.
De enige wet die geldt is de wet van Allah swt.
Alle deze partijen dienen bestreden te worden door Ons, en dat is ook wat zal gebeuren als de tijd rijp is.

Sorry Yahya, maar je bent echt kompleet wereldvreemd. Het vervelende daarbij is, dat je zelf niet inziet hoe zeer je de Islam (of beter: haar volgelingen) ridiculiseert. En nog dit: hier in Nederland geldt maar ��n wet en dat is de Nederlandse. Take it or leave it.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:46
Maar uiteindelijk zeggen ze net hetzelfde als jij.  Je kan niet zomaar met 2 maten meten, omdat dat je beter uitkomt.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:03
Kimmie,

De partij Vlaamsblok heeft vanuit mijn Islamitische visie geen bestaansrecht, hetzelfde geldt voor de andere niet-Islamitische Westerse partijen zoals PvDA, LPF en CDA etc.
De enige wet die geldt is de wet van Allah swt.
Alle deze partijen dienen bestreden te worden door Ons, en dat is ook wat zal gebeuren als de tijd rijp is.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:00

Herne,

Jouw mening over geweld dat enkel naar de hel leidt deel ik niet. Want dat zou betekenen dat de profeet Mohammed saws naar de hel gaat, wat in strijd is met al hetgeen een Moslim gelooft.

Geweld is een middel waarmee Wij ons kunnen/moeten beschermen. Geweld is tevens het middel dat Wij gebruiken tegen wetsovertreders in het Islamitisch rijk, waaronder de dievel en moordenaars.
Geweld is ook het middel dat Wij moeten gebruiken tegen hen die zich niet willen aansluiten bij het Islamitisch rijk noch belasting willen betalen (tenzij er een compromis is gesloten).

Geweld is ook het middel dat God uiteindelijk zal gebruiken tegen hen die de waarheid niet erkenden.

Jij hebt het ook over het doden van onschuldigen, maar daar zijn verschillende opvattingen over.
Inhoeverre kun je een Amerikaanse staatsburger die met zijn bezittingen het vijandelijke bestuur steunt, een onschuldige burger noemen.
En uit de Hadiths kan men opmaken dat de profeet Mohammed saws ook onschuldige burgers heeft gedood omdat hij ze niet kon onderscheiden van de werkelijke vijanden. Dan kun je zeggen dat op 11sept bewust op burgers is geslagen, maar dan kan ik weer zeggen dat ook de profeet Mohammed saws wist bij zijn nachtaanvallen dat hij gegarandeert ook onschuldigen zou doden, toch stelde hij die aanvallen niet uit tot de ochtend.
Maar hierover zouden we een nieuwe topic kunnen openen, want het is een groot onderwerp, waarover vele verschillende opvattingen bestaan( ook onder geleerden ).

Of we in de eindtijd leven weet Allah swt het best, mijn vermoedens zeggen nee.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 09:33

Yahya,

hoe sta je dan bv tegenover het Vlaams Blok?  Zij denken dat het rechtvaardig is om bepaalde autochtonen extra regels op te leggen, ter bescherming van Vlaanderen en haar eigenheid.  Volgens jou kan zoiets dus?

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 09:27
Kaas,

Niet-Moslims hebben een aantal beperkingen in een Islamitische rijk, die beperkingen kunnen Wij niet opheffen omdat de wet van God niet verandert mag/kan worden. God weet het best wat rechtvaardig is.
God heeft deze beperkingen ter bescherming van het Islamitische Khalifaat en haar inwoners ingesteld.

Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 14:15

Yahya zegt:
De Islamitische staat moet wereldwijd zijn, maar de inwoners ervan worden niet tot de Islam gedwongen, zij kunnen jizja betalen, en als zij doen alsof zij Moslim zijn om geen belasting te hoeven betalen, zal Allah swt op de dag des oordeels met ze afrekenen.

�n: de niet-Moslims worden dagelijks geconfronteerd met de rechtvaardigheid van de Moslims en de wet van God.

 

Verder staat ook in de Sharia, heb ik me laten vertellen,  dat niet-Moslims niet moegne getuigen in een rechtbank.

 

 

Dit alles kan ik niet met elkaar rijmen, en lijkt me behoorlijk tegenstrijdig.

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:07

Yehyah,

Moslims oproepen tot eenheid is natuurlijk goed.

Alle eenheid dient God. teminste binnen mijn geloof :-)

Het gaat echter er om met welke middelen je de eenheid wilt bereiken.

Eenheid bereik je niet met het oproepen van nodeloos geweld.

Zeker wanneer een Palestein met geweld reageert op de uitroeing van zijn volk dan is dat begrijpelijk.

Maar een organisatie als Alqaida doet de moslims of de Islam denk ik geen recht.

Het doden van onschuldigen en het radicaliseren van onwetenden is in mijn mening verwerpelijk en al helemaal niet ten dienste van de verspreiding van de Islam.

Maar los van dit alles denk ik optimistisch.

Een voorbeeld voor mijn optimisme is dit forum :-)

De mensen die dit forum hebben opgericht begrijpen in mijn mening meer waar het allemaal omdraait.

Het vrijuit bespreken van standpunten op een fatsoenlijke manier zal uiteindelijk leiden tot begrip voor elkaar.

Het is deze weg die de Islam dient en tevens alle andere godsdiensten

Ik kan dat als niet  moslim weten want ik merk dat aan de sympatie die dit in mij opwekt.

Geweld leid nergens naartoe dan naar een hel.

En zeker onnodig geweld.

Yehyah ik heb een vraag voor je .

Geloof jij dat we in de eindtijd leven?

Herne

 

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 11:11
Salaam aleykoum,

Allah swt zal de Moslims beschermen tegen hun vijanden indien zij zich goed aan het geloof vasthouden.
Ik ben niet bang voor fascisten of andere vijanden v/d Islam, de enige waarvoor ik bang ben is Allah swt.
Ik ben bang voor het hellevuur, het is mijn plicht om de Moslims op te roepen tot vereniging en het naleven van het woord van God en de Soenna van de profeet Mohammed saws. Niemand kan mijn missie stoppen, alleen Allah swt.
Als ik en mijn broeders/zusters worden vermoordt omwille van ons geloof(gedachtengoed), dan zij het zo.
Dan was dat Gods wil.
Gods wil is dat Wij hem gehoorzamen, dat is wat ik zo goed mogelijk probeer te doen, als ik daarom wordt vermoordt, is het toch een mooie dood.
De dood is enkel een poort naar het volgende leven.

Wasalaam,

Yehya(mijn echte naam)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 09:39

Yahya,

Je begrijpt mijn woorden niet.

Wanneer het westen ten prooi valt aan het rechts nationalisme zal er geen Islam meer zijn. Dacht je dat er Hitler in zijn tijd iets aangelegen was dat je Joden zich wel of niet zouden verbroederen?

Hij roeide ze gewoon uit. stookte ze op ofals het brandhout was.

Dacht je dat Stalin in zijn tijd problemen had met de tsetsenen?

Hij vermoorde de meeste en stuurde de rest naar Siberie.

Dat was in een paar weken gepiept.

Dacht je dat deze dingen in onze tijd niet meer gebeuren kunnen?

En wat denk je van China?

Hoe groot denk je bv dat de Islam is in China?

Dus Ja ik ben wel bang voor het facisme.

En kun je nu echt niet inzien dat het vooral jouw soort van uitingen zijn die misbruikt zullen worden om Moslims te vervolgen?

 

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 08:27
Herne,

Ik vrees niet voor het rechtse radicalisme, God heeft de Moslims verplicht om te vechten tegen de vijanden van hun broeders/zusters.
Indien God enkel had gezegd dat We het recht hadden om terug te vechten tegen de moordenaars van onze broeders/zusters, zou je inderdaad op sommige momenten ervoor kunnen kiezen om niet ten strijde te trekken.
Maar God heeft gezegd dat Wij ten strijde moeten trekken tegen hen die bv de eer en bloed van onze broeders/zusters schaden.

De toename van het rechtse radicalisme verbroedert de Moslims, het zorgt ervoor dat we meer en meer op elkaar aangewezen zijn. Ik heb liever 1000 vrome Moslims dan 10.000 Moslims die het woord van God niet naleven.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 08:21

Salaam aleykoem,

Amier,

Je bent het gelukkig met me eens dat een wereldwijd Khalifaat een mooi ideaal is, een ideaal dat wij moeten nastreven van de profeet Mohammed saws en Allah swt.
Wij moeten ten strijde trekken voor het geloof, het is onze taak om de mensheid te redden van het hellevuur.
Ook ben ik het met je eens dat we van de geschiedenis moeten leren, vooral van de geschiedenis met betrekking tot het leven van de profeet Mohammed saws en de 4rechtgeleide Khaliefen.

Mij heb je niet horen praten over het dwingen van mensen tot de Islam, of direct een oorlog voeren tegen de Kufar, nee, dat zou in het nadeel zijn van de Moslims. Wij moeten zoals de profeet Mohammed saws deed, eerst een begin maken, eerst de Moslims verenigen, eerst een oorlog voeren tegen de armoede van onze broeders/zusters. Eerst moeten wij een sterk en stabiel rijkje stichten, ergens waar de meerderheid Islamitisch is.

Zodra dit stabiel rijkje gesticht is, en onze broeders/zusters een sterke imaan hebben gekregen.
Moeten zij net zoals de profeet Mohamed saws verder kijken dan hun neus lang is, zij moeten de grootheid van de Islam verspreiden.
De wet van God was niet enkel geldig voor de profeet Mohammed saws en zijn volgelingen, neen, zoals blijkt uit vele Hadiths moeten Wij zodra er een stabiel rijk is het rijk uitbreiden. Wij moeten de mensheid uitnodigen tot de Islam en annexeren bij ons rijk.

Helaas denk jij dat het een ideaal is dat niet gerealiseerd kan worden, maar door dat te zeggen is het alsof je Allah swt van leugens beschuldigt.
Want Allah swt heeft ons gezegd dat Hij aan de zijde van gelovigen zal staan, als zij zich maar aan hun geloof vasthouden.
Allah swt zal ons helpen in het globaliseren van de Islam. Door het vergroten van dat rijk, zullen er automatisch veel mensen tot de Islam bekeren.
Immers de Moslims leven volgens de geweldige wet van God, de niet-Moslims worden dagelijks geconfronteerd met de rechtvaardigheid van de Moslims en de wet van God.
Zoals uit mijn woorden is gebleken, is het dus vooral belangrijk dat Wij het goede voorbeeld geven.
Wij moeten ons vasthouden aan het geloof, indien we dat niet meer doen, zal het rijk uiteenvallen, zoals het geweldige rijk begon te verbrokkelen na de dood van Omar (ra) die van het Khalifaat een wereldrijk had gemaakt. Zodra de Moslims hun geloof verwaarlozen zal Allah swt de Moslims verwaarlozen, de Moslims zullen dan bv verslagen worden door de Kufar.

Saudi-Arabie, erken ik niet als Islamitische staat omdat de leiders hun plichten tegenover God en het volk niet nakomen, terwijl de koning in overdreven rijkdom leeft, verhongert het meerendeel van zijn volk.

Wij moeten samenwerken indien Wij iets groots willen bereiken.
Wat jij zegt over een democratie is in strijd met de Islam, zie :

http://www.expliciet.nl/exp11/goddelelijke_oordeel_democrati e.htm

Wasalam,

Yehya

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 06:55
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Ik raad aan om iedereen hoofdstuk 8 en 9 van de quraan te bestuderen met tafsier van ibn kathier. Ik neem aan dat iedereen het eens is met de woorden van ibn kathier. Wie heeft de quraan het best begrepen dan de sahabas, en wie durft ze tegen te spreken op het gebied van tafseer.

Salaam,

Ibn Kathir was geen sahabi; hij werd 700 en 1jaar na de hidjra geboren.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 06:38

Yahya,

Zou je je eigen woorden binnen deze topic nog eens willen lezen?

Wat ik niet begrijp is het volgende.

Heb je je woorden gesproken uit een soort van misplaatste naieve ideologie?of meen je ze werkelijk?

Begrijp je wel werkelijk de strekking van deze woorden?

Zou de koning van Maroko je woorden op prijs stellen? Zou hij er misschien om moeten lachen? toen je zei dat de islamitsche staat vanuit Marokko kon beginnen en vandaar zich over Afrika kan uitbreiden?

Je sprak dat je een organisatie als al qaida begrijpen kan en dat de aanslagen gezien kunnen worden als een soot noodzakelijk kwaad.

Nou ik hoop maar dat er geen aanslag komt in Nederland of Duitsland want dan zijn de rapen gaar.

Yahya weet jij hoe lang het geleden is dat een facistische partij binnen Europa zijn schanddaden deed?

Nee ik bedoel hier niet de tijd van Hitler. De tijd van Milosovitz in yougoslavie is dichterbij.

Begrijp je hoe dit conflict onstaan was?

Begrijp je wat er gebeurt zou zijn als de nato hier niet had ingegrepen?

Hoevell moslims zouden er daar dan nu nog wonen denk je?

Wil je dan werkelijk deze toestanden brengen binnen de landen van West Europa?

Bid maar beter samen met mij dat er in onze landen geen verdere verharding zal optreden.

De vredelievend heid heeft de Islam in Europa groter gemaakt dan een enkele aanslag van Bin laden.

Maar een fatale aanslag van El qaida kan de Islam opnieuw kleiner maken binnen Europa  dan die in Europa was tijdens de tijd van de kruistochten.

Spreekt toch geen woorden die het rechts radicalisme binnen Europa aanwakkeren.

 

 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 05:12

Salaam aleikoum,

Ik raad aan om iedereen hoofdstuk 8 en 9 van de quraan te bestuderen met tafsier van ibn kathier. Ik neem aan dat iedereen het eens is met de woorden van ibn kathier. Wie heeft de quraan het best begrepen dan de sahabas, en wie durft ze tegen te spreken op het gebied van tafseer.

Er is niet alleen een verdedigende jihaad, maar ook een aanvallende waar zelf initiatief wordt genomen in het gevecht. Dit is onderdeel van ons geloof. De reden waarom wij moslims vernederd worden is het gevolg van het achterwege laten van jihaad. Kolonialisten hebben altijd getracht om deze jihaad vreemd te maken voor de mensen, en dit is ze grotendeels gelukt.

salaam aleikoum,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 02:07
Go Amier
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 18:25

Salaam Alaikum,

Gesproken als een muslim Amier .
rest mij nog me erbij aantesluiten.

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 15:13

Assalamu alaikum,

de eerlijkheid gebied mij nog te zeggen dat volgens historische bronnen het niet zo was dat toen de arabieren het khalifaat vestigden in het midden oosten alle mensen zich massaal tot de islam bekeerden. Dit is heel geleidelijk gegaan en zonder dwang, enkele uitzonderingen daargelaten. Wat dat betreft kan (kon) het khalifaat wel bestaan zonder een islamitische meerderheid. Ik ben ook niet tegen het khalifaat, ik geloof enkel niet in geweld.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 14:59

Salaam alaikum,

de islaam is al geglobaliseerd, in die zin dat moslims overal ter wereld aanwezig zijn in allerlei verschillende culturen en etniciteiten. Een wereldwijd khalifaat is een mooi ideaal, maar zal niet bereikt worden door oorlog, geweld, onderdrukking en bloedvergieten. De methode die jij voorstaat Yahya heeft ook nooit gewerkt; al sinds de islamitische staat het arabisch schiereiland ontgroeide is het een aaneenlopende geschiedenis geweest van onderdrukking en verzet en niet eens door kufaar maar door moslims zelf. Umayyaden, Abbasiden, Fatimiden, Ayyubieden en de Mamelukse en Turkse "khalifen" hebben elkaar altijd op leven en dood bestreden, allemaal overtuigd van hun eigen gelijk tot het hele principe begin twintigste eeuw in elkaar klapte. Bedenk dat de meeste landen met een (in meerderheid) islamitische bevolking niet bekeerd zijn door verovering met geweld maar door da'wa, zoals indonesie, maleisie, pakistan enz. Ook heeft de islaam zich over het algemeen onder turken, indiers en (zwarte) afrikanen zich niet verspreid doormiddel van geweld maar doormiddel van zending door vooral mystici (soefies) en islamitische handelslui. Statistisch gezien heeft verspreiding en uitbreiding doormiddel vreedzame zending, nl da'wa dus altijd veel meer effect gehad dan oorlog.

Wij moeten leren van de geschiedenis, en niet eens alleen van de geschiedenis lang geleden! Kijk naar de wat de taliban onder gewone mensen  in Afhanistan hebben gedaan; alleen door geweld konden ze hun ideeen realiseren, in Saudie Arabie moet een religieuze politie dmv intimidatie en geweld ervoor zorgen dat iedereen het wahabitische gedachtengoed in ere houdt, de "islamitische" revolutie in Iran is praktisch een mislukking; de meeste mensen daar zijn zwaar gedesillusioneerd en de enige manier voor de iraanse ulema om aan de macht te blijven is door dezelfde methoden te gebruiken als de shah destijds deed voor hij werd verdreven in 1979. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat wereldwijd de meeste gevallen van mensen die lijden onder depressievitieit plaatsvinden in Iran. (Dit heb ik een paar jaar geleden gelezen en kan ik dus niet zo snel weer opzoeken, het zou foute informatie kunnen zijn.)

En wat dacht je van de Verenigde Staten. Die regering gelooft ook dat ze hun "democratie" en way of life door middel van geweld kunnen verspreiden (Afghanistan, Irak enz.). Als 1 man keuren we dat af, maar zouden we wel de zelfde methode voor onszelf kunnen rechtvaardigen? Dat lijkt me hypocriet.

Israel claimt het recht op palestina op grond van religieuze en semi-historische argumenten, er zijn zelfs fanatici die actief streven naar een Groot Joods Rijk van de Nijl tot aan Damascus. Als 1 man keuren wij dat af, vinden het schandalig en onaanvaardbaar. Maar nu hoor ik dezelfde mensen die dit onmenselijk noemen en barbaars, roepen om precies dezelfde methoden om hun eigen idealen te verwezelijken. Is dat niet meten met twee maten?

De ahadith die broeder Yahya aanhaalt om zijn idee te ondersteunen geven enkel een idee van de politiek zoals die in de eerste eeuw hidjra bedreven werd. Ze rechtvaardigen op geen enkele manier een wereldoorlog om een ideaal te verwezenlijken; daartoe oproepen staat voor mij gelijk aan een oproep tot zelfvernietiging. De hadith over de terugkomst van Isa alaihi salaam is voor zover ik weet omstreden en heeft ook niets te maken met het streven naar een gewelddadig khalifaat.

Even weer een korte brainstorm (daar hou ik van): hoe zou het zijn als er weer een khalief kwam, maar dan meer als de paus in Rome. Een wereldwijd khalifaat waar iedereen individueel de keuze heeft zich bij aan te sluiten, zonder dat dit betekend dat je daadwerkelijk huis en haard hoeft te verlaten om te emigreren. Volgens mij heb ik eens iets gelezen daarover, weet ik niet meer precies.

Nog een brainstorm: waarom noemden de taliban hun regime geen khalifaat? Of de Saudiers? Of Marokko; hun koning noemt zich toch "leider der gelovigen"? Voila, een khalifaat. Natuurlijk zullen een hoop moslims dat khalifaat nooit erkennen, maar dat is historisch gezien altijd het geval geweest (umayyaden-abbasiden enz) en dat zal ook onder broeder Yahya's khalifaat het geval zijn.

Nogmaals, een khalifaat heeft mijns inziens alleen kans van slagen als een ruime meerderheid dat wil. Misschien is democratie toch zo gek nog niet.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 14:08

In eerste instantie geplaatst door Remco

Misschien probeer je iedereen  'de waarheid' te vertellen, maar zijn het eigenlijk leugens die je gewoon honderd keer heb gehoort en daardoor in jou ogen ineens de waarheid zijn. Het blijven dan leugens maar voor jou de waarheid.

Prachtige uitspraak van Goebbels, kan je echt alle kanten mee op en alles mee onderuit halen of overeind houden.

Heej geen nazi uitspraken doen he

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 13:23

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Ik reageer even zodat de topic niet verdwijnt, terwijl ik nog geen reactie heb gekregen van mijn broeders of zusters die zeggen dat Wij niet de Islam moeten globaliseren.
De Islamitische staat moet wereldwijd zijn, maar de inwoners ervan worden niet tot de Islam gedwongen, zij kunnen jizja betalen, en als zij doen alsof zij Moslim zijn om geen belasting te hoeven betalen, zal Allah swt op de dag des oordeels met ze afrekenen.

Dit getuigt niet echt voor 'gelijke rechten voor iedereen', maar meer van 'discriminatie', hetgeen waarop dit forum juist regelmatig over geklaagd wordt.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 10:26
Ik reageer even zodat de topic niet verdwijnt, terwijl ik nog geen reactie heb gekregen van mijn broeders of zusters die zeggen dat Wij niet de Islam moeten globaliseren.
De Islamitische staat moet wereldwijd zijn, maar de inwoners ervan worden niet tot de Islam gedwongen, zij kunnen jizja betalen, en als zij doen alsof zij Moslim zijn om geen belasting te hoeven betalen, zal Allah swt op de dag des oordeels met ze afrekenen.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2004 om 08:50
Salaam Aleykoum,

Amier,

---
The holy Prophet has given the details of the acts which shall be accomplished by I`sa after his descent, as Imam Bukhari has narrated upon the authority of Abu Hurayrahh, that the prophet Muhammad said,

"By He in whose hands my soul rests, Jesus, the Son of Mary, is to descend amongst you as a just ruler. He will break the cross, kill the pig, abolish Jizya and wealth will increase to such an extent that one prostration will be more valuable than the whole world and all that it contains."
A similar Hadith on this issue is:
"By Him in Who�s hands my soul rests, surely Jesus, Son of Maryam (Mary) will soon descend amongst you and will judge mankind judiciously, by the law of the Quran, as an honest ruler. He will break the cross, kill the pig and abolish jizya. Money will abound in such excess that no one will wish to accept it. A single prostration to Allah, in prayer, will be better than the whole world and all it contains." Abu Hurayrah, the narrator, added, "If you wish, you can recite this verse from the holy Quran :" "And there is none of the people of the book, but must believe in him (i.e. Jesus as an apostle of Allah and a human being), before his death, and on the Day of Judgement, he will be a witness against them." Quran 4/159
This Hadith expounds upon the justice of Jesus after his descent. Imam Nawawi(d.676/1254) has explained his ruling to be according to the laws of Islam and the teachings of prophet Muhammad. He will abolish Jizya, as it is a kind of payment given by the non-Muslims in lieu of safety and security. Hafiz Ibn Hajar (d.852/1430)has explained the reason behind this as follows: only Islam will be the acceptable religion at the time and thus those who do not profess the faith will not have the option of paying Jizya.

http://www.inter-islam.org/Biographies/Hazisa135.html
---

Uit de Hadiths over de terugkeer van Isa(as) blijkt dat niet-Moslims verplicht zijn om de speciale belasting(jizja) aan de Moslims te betalen.
Bij zijn terugkeer zullen de niet-Moslims deze optie niet meer behouden, en zullen zij alsnog vernietigd worden.

---
". . . . While we were in this state, the Lord of the Heavens and the Earths, Elevated is His Remembrance and Majestic is His Highness, sent to us from among ourselves a Prophet whose father and mother are known to us. Our Prophet, the Messenger of our Lord, has ordered us to fight you till you worship Allah Alone or give Jizya (i.e. tribute); and our Prophet has informed us that our Lord says:-- Whoever amongst us is killed (i.e. martyred), shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever amongst us remain alive, shall become your master." (Al-Mughira, then blamed An-Numan for delaying the attack and)
---

Ook uit deze Hadith blijkt dat wij de Kufar moeten verplichten om zich bij het khalifaat aan te sluiten en belasting te betalen, tenzij zij zich bekeren tot de Islam.

---
We took part in the holy battle of Tabuk in the company of the Prophet and when we arrived at the Wadi-al-Qura, there was a woman in her garden. The Prophet asked his companions to estimate the amount of the fruits in the garden, and Allah's Apostle estimated it at ten Awsuq (One Wasaq = 60 Sa's) and 1 Sa'= 3 kg. approximately). The Prophet said to that lady, "Check what your garden will yield." When we reached Tabuk, the Prophet said, "There will be a strong wind to-night and so no one should stand and whoever has a camel, should fasten it." So we fastened our camels. A strong wind blew at night and a man stood up and he was blown away to a mountain called Taiy, The King of Aila sent a white mule and a sheet for wearing to the Prophet as a present, and wrote to the Prophet that his people would stay in their place (and will pay Jizya taxation.) Volume 2, Book 24, Number 559, Narrated Abu Humaid As-Sa'idi
---

Deze Hadith laat ook zien dat de leiders v/d niet-Moslims een brief opgestuurd kregen, waarin stond dat zij zich konden overgeven en hun religie behouden, als ze belastingen betaalden. Indien de leiders weigerden, moesten ze vechten tegen de Moslims.

Als je nog steeds niet overtuigd bent, zal ik op zoek gaan naar meer Hadiths.
Het is nou eenmaal Onze plicht om de Islam te verspreiden. We dwingen niemand tot de Islam.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2004 om 03:30

Assalamu alaikum,

zoals beloofd hier nog het ontbrekende stukje van mijn mislukte reactie.

Mijn arabisch is verre van voldoende, maar ik ben wel zover dat ik met behulp van woordenboek en vertaling de koran zo kan lezen dat ik ayaat woord voor woord kan herkennen en min of meer kan vertalen. Zo kom ik op de volgende vertaling van aya 29 van soera At Tauba (soera 9). Ik zal eerst de fonetische weergave van de arabische tekst geven en vervolgens mijn vertaling. Vooraf mijn excuses voor fouten en verkeerde weergave van de arabische transcriptie; ik doe dit naar eigen vermogen en ik ben niet zo thuis in de internationale regels van fonetica. Bismillahirahmanirahiem.

9:29 "Qaayiloelledhina laa yoe'minoena billahi wa laa bil-yawm-il achiri..." (Strijdt tegen diegenen die niet in God geloven en niet in de laatste dag...) "wa laa yoeharimoena maa harrama-Allahoe wa rasoeloehoe..." (en niet verbieden wat verboden is door God en zijn boodschapper...) wa laa yadienoena dienal-haqq minel-ledhina oeyoel-kitaaba hayyaa yoe'toel djiz'yata 'an yadin wahoem saaghiroena." (en die niet de Godsdienst van de waarheid aanvaarden uit het midden van diegenen aan wie het boek gegeven is, totdat zij naar vermogen onderdanig de schatting betalen.)

Dat is wel een hele andere vertaling als die van broeder Yahya, nog los van het verschil in interpretatie van afzonderlijke woorden. In de tafsier van Ibn Kathir kun je lezen dat dit vers is neergedaald na de verovering van Mekka toen de profeet vzmh zijn veldtocht begon richting Tabuk waar hij onverichterzake van terugkeerde "door Allah's wil" aldus Ibn Kathir. Ibn Kathir zegt ook dat met "diegenen die niet in God geloven etc" de christenen en joden op het arabisch schiereiland bedoelt werden, waarbij hij zich ongetwijfeld beroept op verschillende ahadith en de mening van zijn voorgangers. Dit vers is dus absoluut tijd en plaats gebonden en kan naar mijn mening en gelukkig naar de mening van de meesten niet klakkeloos vertaald worden naar het hier en nu, net zo min als de andere verzen uit deze soera die handelt over de periode rond de verovering van Mekka. Lees het vers voorafgaand aan dit vers maar waarin gezegd wordt dat de veelgoedendienaars (moeshrikoen) na dit jaar de heilige moskee (in Mekka) niet meer mogen naderen. Welk jaar? Het jaar na de verovering van Mekka natuurlijk, daar bestaat geen enkele twijfel over. Dat plaatst de hele soera dus in een historische context die dus, zoals ik al aangaf, naar mijn mening niet zomaar gebruikt kan worden om een wereldoorlog te rechtvaardigen tegen willekeurig welke niet-moslim. Allahu alam.

Als ik even mufassir mag spelen, als ik dat vers zo lees dan haal ik daar in tegenstelling tot Ibn Kathir niet direct uit dat het om christen en joden gaat; integendeel. Er staat "diegenen die niet in God en de laatste dag geloven." Iedereen weet dat christenen en joden wel in God en de laatste dag geloven, Allah subhan wa t'ala zegt zelfs letterlijk in de koran dat de God van de christenen, joden en moslims dezelfde is, dus hoe kan Ibn Kathir tot deze conclusie komen? Uit ahadith? Maar hoe betrouwbaar zijn deze specefieke ahadith dan als ze zo een grote fout maken over de geloofsleer van de christenen en joden. Verder staat er in het vers "...die niet de godsdienst van de waarheid aanvaarden uit het midden van hen aan wie het boek gegeven is." De godsdienst van de waarheid uit het midden enz. is natuurlijk de islaam, hoe kunnen "hen aan wie het boek gegeven is" dan christen en joden zijn? Mij lijkt eerder dat het hier over moslims gaat, en diegenen die die godsdienst niet aanvaarden de veelgodendienaars, de moeshrikoen dus, zijn. Vooral ook het eerste deel van deze aya in aanmerking genomen: "die niet in God en de laatste dag geloven".

De volgende aya, aya 30 dus, gaat over christenen die geloven dat Isa a.s. de zoon van God is en dat God hen bestrijdt. Dit zou kunnen slaan op aya 29, maar ik heb eerder het idee dat hier een nieuw onderwerp wordt aangesneden, zie hierboven.

Voor alle duidelijkheid, ik heb hier even mijn gedachten de vrije loop gelaten en ik wil absoluut niet zeggen of suggereren dat mijn idee hier de juiste is. Ik ben natuurlijk geen mufassir (iemand die zich bezig houdt met tafsir) en voldoe ook niet aan de eisen die door soennietsche geleerden gesteld zijn aan deze tak van wetenschap, maar dat betekend niet dat ik niet de koran mag lezen en mag proberen te begrijpen naar mijn beste kunnen en inzicht. Sterker nog, ik vind dat een verdienste, en iedereen mag mij tegenspreken en met argumenten weerleggen, dat vind ik juist leuk en daarom ben ik op dit forum.

Tot slot nog even dit:

Some Muslim scholars have warned against Tafsir. Ahmad b. Hanbal, e.g. has said: 'Three matters have no basis: Tafsir, malahim (tales of eschatological nature) and maghazi (tales of the battles)'. [Ibn Taimiya, muqaddima fi usul al-tafsir, Kuwait, 1971, p.59.]

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 20:38

In eerste instantie geplaatst door Yahya



Indien er een Khalief komt, kunnen de Moslims de legers van de Kufar die zich niet willen overgeven bestrijden.

Dus toch de Islam met geweld verspreiden?

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 13:15
Salaam Aleykoum wr wb

Amier,

Je hebt gelijk, het was fout van mij dat ik jou en de andere broeders/zusters niet met asalaam aleykoum begroette. Ik deed het niet om jullie te beledigen, maar ik had er niet op gelet.

Ik sympathiseer niet met de "takfir al hidjra" groep, wat ze trouwens zeggen over het wegtrekken uit de Kufar landen vind ik ook niet helemaal goed.
De wereld is van God. Moslims zijn de trouwe dienaren van God, Moslims moeten overal ter wereld zijn en niet alleen in de "niet-Kufar" landen".
De profeet Mohamed saws predikte ook in een Kufar-land.
En uiteindelijk lukte het ook om vanuit dat land de Islam te doen bloeien.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 13:08
Asalaam aleykoum Polymorph,

Mij heb je niet horen zeggen dat Wij Moslims eerst moeten vechten en dan pas zeggen: "Welkom bij de Islam".
Nee, ik vind dat Wij zoals het hoort, het voorbeeld van onze profeet Mohamed saws moeten volgen.
Dus eerst uitnodigen tot de Islam, indien zij niet tot de Islam willen bekeren, kunnen ze nog altijd kiezen voor het behouden van hun geloof indien zij belasting betalen net zoals de andere inwoners van het rijk.

Er is momenteel geen goed georganiseerde Jihad.
Dat komt omdat er geen Khalief is.
Er is wel sprake van verzet.
Indien er een Khalief komt, kunnen de Moslims de legers van de Kufar die zich niet willen overgeven bestrijden.
Het is onze taak om de Islam te verspreiden.

Wat ik zei over een aanval van Spanje op Marokko was een voorbeeld om aan te duiden dat de Ummah verdeeld is geraakt en het belangrijk is om verenigd te worden.


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2004 om 15:37

Assalamu alaikum,

Broeder Yahya, er wordt aan gewerkt. Ben net thuis van werk, ga douchen, bidden en slapen insha Allah. Dit weekend heb ik weer meer tijd, maar zoals ik al zei komt mijn stukje in grote lijnen overeen met dat van Polymorph, alleen die aya had ik extra vertaald en fonetisch weergegeven en dat koste me nogal wat tijd. Wat betreft takfir wa'l hidjra, dat is een groep die ook wel moderne "kharidjieten" genoemd worden omdat ze alle moslims die niet tot hun sekte behoren tot kafir verklaren en oproepen weg te trekken uit "kufaar" landen en een islamitisch rijk naar hun idee te stichten. Voor je enthousiast wordt: jou vinden ze waarschijnlijk ook geen moslim. In de moskee wachten ze tot de imam klaar is met het gebed om daarna apart van de rest van de moslims te bidden; dat zijn immers allemaal koefaar. Ze groeten je ook niet met "assalamu alaikum" als je niet tot hun groep behoort, ook al ben je de oppermoefti van Saudi Arabie, egypte en maleisie bij elkaar; je bent immers kafir. Ik vroeg me af of je hun ideeen kende, maar kennelijk niet dus. Ik geloof dat ze een centrum in Brussel hebben en ook in Den Haag, maar dat weet ik niet zeker. Hun oorsprong ligt in Algerije, maar goed, dat is niet zo belangrijk. Heel af en toe had ik het idee dat je een beetje met hen sympathiseerde, ook omdat je niet met de salaam groet. Maar begrijp me niet verkeerd, ik wil je absoluut niets in de schoenen schuiven en ik merk al wel dat ik het bij het verkeerde eind had.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.